Als partijen constant hameren op klimaatdoelen en het in de watten leggen van asielzoekers, waarom zou ik dan moeten denken dat ze andere zaken belangrijker vinden?quote:
Jij was tot voor kort hardcore FvD’er. De kwalificaties van zo'n fanatiek aanhanger van extreemrechts over centrumlinkse of progressieve partijen zeggen natuurlijk niet zo gek veel...quote:Op zondag 10 januari 2021 18:54 schreef Nattekat het volgende:
Voor mij heeft PvdA ook hun eigen glazen ingegooid door zo erg te hameren op samenwerking met twee partijen (GL, D66) die eigenlijk mijlenver van ze af staan, maar enkel dat linkse labeltje hebben. Geen idee hoe dat zit bij anderen voor wie PvdA een oplossing kan zijn, maar ik zit echt niet te wachten op GL en D66.
Het is voornamelijk ook gewoon onzin.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:25 schreef Klopkoek het volgende:
Wel grappig hoe GroenLinks zowel elitair als populistisch kan zijn.
Het sluit elkaar niet letterlijk uit maar apart is het wel.
Het in de watten leggen van asielzoekers is alweer beeldvorming.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als partijen constant hameren op klimaatdoelen en het in de watten leggen van asielzoekers, waarom zou ik dan moeten denken dat ze andere zaken belangrijker vinden?
Net zoals dat GroenLinks kamerleden het meeste van de tijd met woke issues bezig zijn. Volstrekt onwaar.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is voornamelijk ook gewoon onzin.
Zijn heel veel logische verklaringen voor maar dit is een interessante observatie:quote:Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Toch gek dat rechts schijnbaar onwaarschijnlijk goed in het sturen van de beeldvorming terwijl BNNVARA jarenlang prime-time in handen had op NPO. Redacties van kranten en tv programma’s overwegend links zijn. Artiesten en kunstenaars overwegend links zijn. Hoe kan het dan dat rechts schijnbaar zo effectief is dat links, zelfs in de oppositie, niet op winst staat?
Steekt links wel eens de hand in eigen boezem? Doen ze wel eens aan zelfreflectie om te verbeteren?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn heel veel logische verklaringen voor maar dit is een interessante observatie:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17512786.2019.1703788
Journalisten - voor zover ze de strategie, hoofdredactie en koers van een krant mede bepalen - overcompenseren.
Verder zijn individuele omroepen ook niet meer zo machtig en autonoom meer. De macht zit nu bij het centrale NPO bestuur...
Er is juist een ongezonde tendens onder links, met name de PvdA, om continu aan mea culpa te doen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Steekt links wel eens de hand in eigen boezem? Doen ze wel eens aan zelfreflectie om te verbeteren?
Of is het gewoon altijd de schuld van rechts? Die indruk krijg ik namelijk uit dit topic.
Om even kort en simplistisch op dit alles in te gaan:quote:Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Toch gek dat rechts schijnbaar onwaarschijnlijk goed is in het sturen van de beeldvorming terwijl BNNVARA jarenlang prime-time in handen had op NPO.
De vraag is of de arbeiders bepalen hoe een auto eruit gaat zien en gaat rijden, of dat uiteindelijk de fabriekseigenaar dat doet. Ik heb ook onderzoekjes gezien dat de redactie van WSJ of FT overwegend een linkse signatuur heeft, maar in welke kampen deze kranten thuis horen is wel duidelijk.quote:Redacties van kranten en tv programma’s overwegend links zijn.
Daar heeft Halbe Zijlstra mee afgerekendquote:Artiesten en kunstenaars overwegend links zijn.
We gaan in grote lijnen gewoon de VS achterna. De grote economische vraagstukken worden genegeerd en de hele wereld wordt een wingewest voor het grootkapitaal dat ongrijpbaar wordt voor overheden, en hun belastingstelsels, en achterlijk links wordt zoet gehouden met wat symbolische kruimels als genderneutrale toiletten en diversiteitsquota. En juist journalisten vinden dat heerlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn heel veel logische verklaringen voor maar dit is een interessante observatie:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17512786.2019.1703788
Journalisten - voor zover ze de strategie, hoofdredactie en koers van een krant mede bepalen - overcompenseren.
Verder zijn individuele omroepen ook niet meer zo machtig en autonoom meer. De macht zit nu bij het centrale NPO bestuur...
Ook hiervoor geldt post #231.quote:Op zondag 10 januari 2021 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Massa-immigratie is bij uitstek onderdeel van die neoliberale wingewestgedachte. Je trekt de middenklasse van arme landen leeg om een onderklasse in rijke landen te creeeren voor de race to the bottom. Daar is niks humanitairs aan maar die zichzelf links noemende eikels zijn zo geobsedeerd door zichzelf en zo achterlijk en lui dat ze niet eens na willen denken over wat de wereld nou beter maakt. Als ze maar welkom kunnen zeggen tegen de meest opportunistische jonge mannen die vanuit een veilige situatie een gevaarlijke reis hebben ondernomen.
Ben het ook met je eens dat de VPRO heel erg braaf is geworden. Nep-kritisch.quote:Op zondag 10 januari 2021 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We gaan in grote lijnen gewoon de VS achterna. De grote economische vraagstukken worden genegeerd en de hele wereld wordt een wingewest voor het grootkapitaal dat ongrijpbaar wordt voor overheden, en hun belastingstelsels, en achterlijk links wordt zoet gehouden met wat symbolische kruimels als genderneutrale toiletten en diversiteitsquota. En juist journalisten vinden dat heerlijk.
Je kan veel zeggen over links, maar links doet veel meer aan zelf-reflectie dan rechts.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Steekt links wel eens de hand in eigen boezem? Doen ze wel eens aan zelfreflectie om te verbeteren?
Of is het gewoon altijd de schuld van rechts? Die indruk krijg ik namelijk uit dit topic.
Nou, zo dus (draadje in eerste tweet):quote:Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
Toch gek dat rechts schijnbaar onwaarschijnlijk goed is in het sturen van de beeldvorming terwijl BNNVARA jarenlang prime-time in handen had op NPO. Redacties van kranten en tv programma’s overwegend links zijn. Artiesten en kunstenaars overwegend links zijn. Hoe kan het dan dat rechts schijnbaar zo effectief is dat links, zelfs in de oppositie, niet op winst staat?
Keek als kind altijd Purno de Purno.quote:Op zondag 10 januari 2021 21:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ben het ook met je eens dat de VPRO heel erg braaf is geworden. Nep-kritisch.
Kinderprogramma's zoals ze dat in Denemarken kennelijk nu doen, dat deed de VPRO 25 jaar geleden ook. En nu niet meer.
Maar het is allemaal zo conservatief en binnen de lijntjes nu. De Gleichschaltung is totaal.
Zo een programma als in de jaren 80, dat ze het schaamteloze persoonlijke gewin van Lubbers op tafel leggen, dat zou nu niet meer kunnen. Want te zuur, zegt men
Zulke lijstjes hebben enkel zin als je de linkse vertegenwoordiging in die programma's ook meeneemt en kijkt over een langere tijd. Dus nee, dit maakt geen indruk. Alhoewel minder FvD en JA21 mooi zou zijn vanuit mijn eigen visie.quote:
Het is toch wel duidelijk dat PvdD lang niet zo een rode loper heeft gekregen? Van alle splinterpartijtjes staan er twee ruimschoots bovenaan...quote:Op zondag 10 januari 2021 22:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zulke lijstjes hebben enkel zin als je de linkse vertegenwoordiging in die programma's ook meeneemt en kijkt over een langere tijd. Dus nee, dit maakt geen indruk. Alhoewel minder FvD en JA21 mooi zou zijn vanuit mijn eigen visie.
en Barbera Baarsma, en waar Emiel Roemer in een DWDD uitzending kapot werd gemaakt.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is toch wel duidelijk dat PvdD lang niet zo een rode loper heeft gekregen? Van alle splinterpartijtjes staan er twee ruimschoots bovenaan...
Nogmaals: WNL is veel eenzijdiger dan DWDD dat ooit was. Waar men de lof over Trump kon bezingen en Rabobank directeuren onze neutrale economie experts zijn.
(keihard bewijs voor de eerste alinea heb ik niet, net zoals jij dat voor de regionale vertegenwoordiging niet hebt)
Oef die kan ik me nog herinneren.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
en waar Emiel Roemer in een DWDD uitzending kapot werd gemaakt.
Ik heb Marianne Thieme anders best vaak zien verschijnen in diverse programma's evengoed Sylvana Simons om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is toch wel duidelijk dat PvdD lang niet zo een rode loper heeft gekregen? Van alle splinterpartijtjes staan er twee ruimschoots bovenaan...
Nogmaals: WNL is veel eenzijdiger dan DWDD dat ooit was. Waar men de lof over Trump kon bezingen en Rabobank directeuren onze neutrale economie experts zijn.
(keihard bewijs voor de eerste alinea heb ik niet, net zoals jij dat voor de regionale vertegenwoordiging niet hebt)
Één van hen was Sywert van Lienden.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
en waar Emiel Roemer in een DWDD uitzending kapot werd gemaakt.
Ik houd erover op. Dit heeft geen zin zo.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb Marianne Thieme anders best vaak zien verschijnen in diverse programma's evengoed Sylvana Simons om maar een voorbeeld te noemen.
Ik voor mijn regionale vertegenwoordiging hard bewijs geleverd inclusief artikel wat door niemand weerlegd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |