abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 december 2020 @ 22:53:26 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197115142
(Topic niet van mij)

https://www.nporadio1.nl/(...)dat-is-verbijsterend
quote:
Het is opvallend dat linkse partijen het erg slecht doen in de peilingen, zegt de hoofdredacteur van het Nieuw Israëlitisch Weekblad, Esther Voet, in WNL Opiniemakers. "Links staat op een behoorlijk verlies, terwijl ze als oppositiepartijen het nodige zouden kunnen doen." In totaal hebben de linkse partijen nog geen 50 zetels, als D66 wordt meegerekend. "Ik vind dat verbijsterend", zegt Voet.

PvdA-Europarlementariër Paul Tang ziet dat veel partijen naar de linkerkant opschuiven. "Bijvoorbeeld in de discussie over het hoger minimumloon en de doorgeschoten marktwerking. Veel onderwerpen die ik links zou vinden worden overgenomen door partijen aan de rechterkant. Je ziet het hele debat naar links schuiven."
Charismatische leider

Volgens publicist Aylin Bilic heeft links al decennia een groot probleem. "Twintig jaar lang is er niet echt een verhaal op links. Er zijn best veel linkse partijen, waarom niet één of twee? Sinds het vertrek van Pechtold en Marijnissen heb je niet echt een charismatische leider."

Ook wat betreft thema's laten linkse partijen kansen liggen, ziet Bilic. "Je ziet dat mensen Europa wat minder interesseert." Linkse partijen richten zich volgens haar teveel op zaken zoals genderneutraliteit en andere identitaire thema's, in plaats van sociaal-economische vraagstukken.
Linkse spagaat rondom islam

Bilic was blij verrast toen PvdA-leider Lodewijk Asscher als een van de eerste stellig reageerde na de moord op de Franse docent Samuel Paty. "Ik vind de spagaat van links rondom de islam moeilijk. Asscher ging echt naar voren, dat is mooi. Maar vervolgens zie je alleen Marcouch overal in de media. Je mist op links echt een charismatische leider die daadwerkelijk deze onderwerpen aansnijdt."

Bilic ziet daardoor PvdA-stemmers die hun heil zoeken bij rechtse partijen. "Ik spreek nog steeds mensen die PvdA hebben gestemd en richting FVD en PVV zijn gegaan, puur door sociaal-economische vraagstukken. Die komen onvoldoende aan bod. Kennelijk is er een onherkenbaarheid in de politiek waardoor ze hun eigen onderwerpen niet vertaald zien in het grote verhaal."
Links is te arrogant en te laf om de 3 i's (immigratie, integratie en islam) adequaat aan te pakken. Links huilt bij het zien van zielige moslimkindertjes in Griekse opvangkampen en wil ze het liefst allemaal hierheen brengen maar weigert de problemen die ontiegelijk veel allochtonen (m.n. moslims) veroorzaken in dit land aan te pakken.

Dat is de reden waarom Nederland verrechtst. Mensen denken 'als je niet wil luisteren, dan maar een ander kiezen'. Links is een zooitje deugmensen dat denkt dat ze het hart op de goede plek hebben zitten maar in feite vreselijke mensen zijn die Nederland 'met hun goede bedoelingen' naar de verdommenis helpen. Godzijdank, is Nederland nog steeds het grootste deel bevolkt met weldenkende mensen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197115563
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als Mien echt bereid was om 3 provincies verderop aan de slag te gaan, dan had ze al lang een baan.

En nogmaals, een auto koop je binnen 24 uur. Je hoeft er dus niet een te hebben voor het geval dat.
Jij hebt echt geen benul van de mensen die in de bijstand zitten, hè? Dat zijn meestal gewoon mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, helemaal geen mensen die niet willen werken maar gewoon mensen die het niet kunnen.

En volgens mij wonen de meeste mensen ook helemaal niet binnen de 20 kilometer van een UWV kantoor, dus alleen al voor de continue bezoekjes aan dat kantoor heb je een auto nodig of je bent een vermogen kwijt aan het in Nederland bijna onbetaalbare OV.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 woensdag 30 december 2020 @ 23:41:59 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197117704
verkeerde topic
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197117749
Ook zonder D66 (zeker niet links) kwamen ze aan de 50. Maar dan nog snap ik het niet. Tis niet dat rechts het nu zo geweldig doet.
pi_197117818
Welke partij is wel realistisch dat er een enorm klimaatprobleem en bijbehorende volksverhuizing gaande is, en heeft daar een tikkie sociale oplossing voor?
pi_197120470
Reactie op de posten uit het vorige topic deel.

Mensen in de bijstand hebben geen auto, die kunnen ze niet betalen.
The view from nowhere.
pi_197120503
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:44 schreef babylon het volgende:
Welke partij is wel realistisch dat er een enorm klimaatprobleem en bijbehorende volksverhuizing gaande is, en heeft daar een tikkie sociale oplossing voor?
Geen.

Onder aan de pagina staat telkens:

Zin in iets leuks? Bekijk een van onze lollige, gekke, spannende, interessante of sexy items

Dat is een redelijke indicatie voor wat je Nederland kunt verwachten, veel meer hoef je van de politiek en het bedrijfsleven niet meer te verwachten. 40 jaar neoliberalisme heeft zijn werk gedaan.

Zie ook: Eerst overmoedig, toen onmachtig

[ Bericht 15% gewijzigd door deelnemer op 31-12-2020 01:05:40 ]
The view from nowhere.
pi_197123822
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:44 schreef babylon het volgende:
Welke partij is wel realistisch dat er een enorm klimaatprobleem en bijbehorende volksverhuizing gaande is, en heeft daar een tikkie sociale oplossing voor?
Je kan veel zeggen over dit kabinet, maar co2-reductie is best stevig te noemen . Mogelijk gemaakt door Urgenda, natuurlijk. Maar Nederland begint eindelijk op stoom te komen.
pi_197123866
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen benul van de mensen die in de bijstand zitten, hè? Dat zijn meestal gewoon mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, helemaal geen mensen die niet willen werken maar gewoon mensen die het niet kunnen.

En volgens mij wonen de meeste mensen ook helemaal niet binnen de 20 kilometer van een UWV kantoor, dus alleen al voor de continue bezoekjes aan dat kantoor heb je een auto nodig of je bent een vermogen kwijt aan het in Nederland bijna onbetaalbare OV.
Simpel op te lossen: dan geef je de mensen die echt niet kunnen wat extra.

De meeste mensen in de bijstand wonen in de stad trouwens.
pi_197124330
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 07:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Simpel op te lossen: dan geef je de mensen die echt niet kunnen wat extra.

De meeste mensen in de bijstand wonen in de stad trouwens.
Maar de opeenvolgende regeringen doen dus alsof de mensen in de bijstand alleen maar een prikkel nodig hebben om weer aan het werk te gaan. Ze doen dus alsof ze het wel kunnen, terwijl de sociale werkplaatsen zijn afgebroken. Maar dat is niet het enige probleem, wat er in de bijstand zat eind 2019 was grotendeels chronisch ziek of had een andere beperking.

Een voorbeeld: als je ernstige reuma of fybromyalgie hebt, kun je echt niet werken. Maar je komt vaak ook niet in aanmerking voor de WAO.

Lees bijvoorbeeld hier: https://www.fibromyalgieblog.nl/fibromyalgie-en-uwv/

Mijn ervaring is hetzelfde. Ik heb fibromyalgie. Artsen in het ziekenhuis hebben mij op een gegeven moment zelfs verboden te gaan werken, omdat ik in 3 maanden tijd van 79kg naar 52kg ging (bij een lengte van 1,91). Ik had namelijk elke dag koorts als ik uit mijn werk kwam, ver over mijn grenzen gegaan. Dus ik heb mij toen ziek gemeld. Maar toen mijn contract af liep en ik dus met het UWV in gesprek kwam, was het gelijk duidelijk dat ik niet in aanmerking zou komen voor AOW. Ik heb dan ook helemaal geen uitkering, maar alleenstaanden met mijn verhaal zitten in de bijstand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197124964
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar de opeenvolgende regeringen doen dus alsof de mensen in de bijstand alleen maar een prikkel nodig hebben om weer aan het werk te gaan. Ze doen dus alsof ze het wel kunnen, terwijl de sociale werkplaatsen zijn afgebroken. Maar dat is niet het enige probleem, wat er in de bijstand zat eind 2019 was grotendeels chronisch ziek of had een andere beperking.

Een voorbeeld: als je ernstige reuma of fybromyalgie hebt, kun je echt niet werken. Maar je komt vaak ook niet in aanmerking voor de WAO.

Lees bijvoorbeeld hier: https://www.fibromyalgieblog.nl/fibromyalgie-en-uwv/

Mijn ervaring is hetzelfde. Ik heb fibromyalgie. Artsen in het ziekenhuis hebben mij op een gegeven moment zelfs verboden te gaan werken, omdat ik in 3 maanden tijd van 79kg naar 52kg ging (bij een lengte van 1,91). Ik had namelijk elke dag koorts als ik uit mijn werk kwam, ver over mijn grenzen gegaan. Dus ik heb mij toen ziek gemeld. Maar toen mijn contract af liep en ik dus met het UWV in gesprek kwam, was het gelijk duidelijk dat ik niet in aanmerking zou komen voor AOW. Ik heb dan ook helemaal geen uitkering, maar alleenstaanden met mijn verhaal zitten in de bijstand.
Het is niet mijn bedoeling om mensen te korten die buiten hun schuld inactief zijn.

Het gaat ook zeker niet alleen om mensen in de bijstand. Als iedereen in de zorg gewoon fulltime gaat werken, dan hebben we ruim voldoende personeel bijvoorbeeld. Best handig met een pandemie. Maar voor heel veel mensen geldt dat ze liever part-time werken. Ook al omdat als je meer gaat werken je relatief minder overhoudt.

Met de vergrijzing moet het aanwezige potentieel gewoon vol benut worden. Als de demografie verandert kan dat weer anders worden, maar nu hebben we een probleem.

We kunnen ook mensen importeren, maar dat blijkt vaak veel problemen met zich te brengen. Zeker in de zorg, heel onhandig als iemand de taal niet (goed) spreekt.
pi_197125048
De meeste mensen werken parttime omdat ze nog meer hebben te doen (mantelzorg, vrijwilligerswerk, kinderen). Hopelijk worden de plannen voor een 30 urige werkweek snel ingevoerd, dat is veel gezonder voor de samenleving.

En voor jouw info: op de meeste functies in de zorg kun je geen fulltime contract krijgen. Werkgevers hebben liever 3 contracten van 24 uur dan 2 van 36, omdat als er dan 1 ziek wordt er geen probleem is (de andere 2 kunnen tijdelijk wat meer werken). Zo zit het bij praktisch elke instelling, veel bieden helemaal geen contracten boven de 24 uur meer aan. Dit kun je de medewerkers dus ook niet kwalijk nemen.

Het lijkt er op dat je steeds uit de heup loopt te schieten omdat er volgens jou veel luie mensen moeten zijn. Maar in praktijk kloppen al jouw voorbeelden niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197125537
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:14 schreef Hanca het volgende:
De meeste mensen werken parttime omdat ze nog meer hebben te doen (mantelzorg, vrijwilligerswerk, kinderen). Hopelijk worden de plannen voor een 30 urige werkweek snel ingevoerd, dat is veel gezonder voor de samenleving.

En voor jouw info: op de meeste functies in de zorg kun je geen fulltime contract krijgen. Werkgevers hebben liever 3 contracten van 24 uur dan 2 van 36, omdat als er dan 1 ziek wordt er geen probleem is (de andere 2 kunnen tijdelijk wat meer werken). Zo zit het bij praktisch elke instelling, veel bieden helemaal geen contracten boven de 24 uur meer aan. Dit kun je de medewerkers dus ook niet kwalijk nemen.

Het lijkt er op dat je steeds uit de heup loopt te schieten omdat er volgens jou veel luie mensen moeten zijn. Maar in praktijk kloppen al jouw voorbeelden niet.
Ik kwam niet met de term lui. Dat moet je natuurlijk wel even in context zien.

30 urige werkweek is volstrekt onhaalbaar. Nu al te weinig personeel en dan maar allemaal lekker minder gaan werken, dat snapt een kind dat dat niet gaat.

Dat veel mensen vanwege kinderen part-time gaan werken is een feit. Maar dat zou je onder meer op kunnen lossen door betere opvangvoorzieningen. Waarom niet b.v. in het ziekenhuis een kinderopvang? Dan kun je in je pauze even tijd doorbrengen met je kind.

Stug doorgaan op deze voet geeft flinke problemen. Ik noem nu even de zorg als voorbeeld, omdat we nu gewoon mensen met kanker laten sterven vanwege capaciteitsgebrek en die urgentie wellicht resoneert. En dat mensen dan ook gaan zien dat lekker minder werken op individueel niveau het welzijn verhoogt, maar op maatschappelijk niveau het welzijn fors verlaagt.

En dan lees ik deze week ook nog over de trend om zuinig te leven, zodat je op je 40e kan stoppen met werken. Echt, dan heb je toch een enorme plaat voor je kop als je denkt dat dat realistisch is als iedereen dat gaat doen. Nog afgezien van het feit dat 60 jaar lang met pensioen zijn ook weer niet het walhalla is. Ik snap best dat iemand er een jaar of twee tussenuit wil om een wereldreis te maken ofzo, maar dit soort plannen? Maar hopen dat het een losse flodder van de Telegraaf was (of dat het verstand met de jaren gaat komen).
pi_197125717
Minder werken verhoogt juist het welzijn in de samenleving. Misschien niet de welvaart. Maar de vrijwilligers die een rondje lopen met gehandicapten of mensen uit een verpleeghuis, dat zijn de mensen zonder fulltime baan. Of ander vrijwilligerswerk, zoals eten uitdelen bij een voedselbank. Of als hulpouder met de klas mee als ze een uitje hebben naar een museum of naar het park oid.

Al die essentiële dingen komen juist van de mensen die niet alleen aan werken denken. De wereld draait op mensen die niet fulltime werken. We hebben zo langzamerhand juist in verhouding veel te veel fulltimers, overal is een tekort aan vrijwilligers omdat iedereen moet werken.

En een kinderopvang kan geen ouder vervangen, kinderopvang als oplossing zien voor mensen die parttime werken ivm hun kinderen is dus onzinnig.

En je reageert niet op het feit dat juist in de zorg fulltime werken vaak onmogelijk is (met allerlei financiële problemen voor de mensen die wel meer willen werken tot gevolg, zo kunnen ze vaak geen huis betalen als alleenstaandr) en dat je dus weer op de verkeerde loopt te schieten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197125925
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:49 schreef Hanca het volgende:
Minder werken verhoogt juist het welzijn in de samenleving. Misschien niet de welvaart. Maar de vrijwilligers die een rondje lopen met gehandicapten of mensen uit een verpleeghuis, dat zijn de mensen zonder fulltime baan. Of ander vrijwilligerswerk, zoals eten uitdelen bij een voedselbank. Of als hulpouder met de klas mee als ze een uitje hebben naar een museum of naar het park oid.

Al die essentiële dingen komen juist van de mensen die niet alleen aan werken denken. De wereld draait op mensen die niet fulltime werken. We hebben zo langzamerhand juist in verhouding veel te veel fulltimers, overal is een tekort aan vrijwilligers omdat iedereen moet werken.

En een kinderopvang kan geen ouder vervangen, kinderopvang als oplossing zien voor mensen die parttime werken ivm hun kinderen is dus onzinnig.
Minder werken verhoogt het welzijn in de samenleving bepaald niet, als daardoor essentiële voorzieningen als de zorg niet meer goed kunnen functioneren.

Waarom lees je daar nou overheen? Of ben je het er niet mee eens? Dat kan, maar geef dan aan waarom jij het dood laten gaan van mensen omdat er capaciteitsgebrek minder belangrijk vindt voor het welzijn dan wat uurtjes meer vrije tijd.

Het is overigens ook vrij onzinnig. Zelfs als je 40 uur per week werkt dan hou je als je slaap er vanaf trekt nog 11,3 uur per dag over voor overige zaken. Je zal ongeveer 3 uur besteden aan noodzakelijkheden, dan heb je dus nog altijd 8,3 uur per dag over voor zaken als mantelzorg, tijd voor de kinderen, neuken, Netflix, enz.

En dat is te weinig?

Het grote verschil in het linkse wensdenken en mijn wereldbeeld zit hem in dat ik constateer dat er nu al te weinig handjes zijn voor het werk (in de zin van beschikbaar zijn, we hebben genoeg mensen) en door de vergrijzing het aantal handjes af zal nemen.

Dat kun je negeren totdat er doden vallen (en laten we eerlijk zijn: ook negeren als er doden vallen, wat dat is gewoon de realiteit van 31-12-2020), of je kan het probleem willen oplossen.

We moeten tegelijkertijd ook nog een klimaatprobleem oplossen, stikstofproblematiek, enz. Er komt dus ook nog meer werk op ons af.

De enige andere oplossing is veel efficiënter worden. Nou ja, daar kun je dan op hopen. Dat is een beetje van het niveau 'niet voor een proefwerk leren in de hoop dat de school afbrandt'.

Ieder het zijne.
pi_197126808
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is overigens ook vrij onzinnig. Zelfs als je 40 uur per week werkt dan hou je als je slaap er vanaf trekt nog 11,3 uur per dag over voor overige zaken. Je zal ongeveer 3 uur besteden aan noodzakelijkheden, dan heb je dus nog altijd 8,3 uur per dag over voor zaken als mantelzorg, tijd voor de kinderen, neuken, Netflix, enz.

En dat is te weinig?

Het grote verschil in het linkse wensdenken en mijn wereldbeeld zit hem in dat ik constateer dat er nu al te weinig handjes zijn voor het werk (in de zin van beschikbaar zijn, we hebben genoeg mensen) en door de vergrijzing het aantal handjes af zal nemen.
Jij hebt niet de tijd meegeteld die mensen nodig hebben om te herstellen van acht uur werken, en ook niet de tijd die men nodig heeft om informatie over de eigen buurt te verzamelen. Dan ziet het plaatje dat jij schetst er ineens veel anders uit?
pi_197127252
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:01 schreef VEM2012 het volgende:
Het is overigens ook vrij onzinnig. Zelfs als je 40 uur per week werkt dan hou je als je slaap er vanaf trekt nog 11,3 uur per dag over voor overige zaken. Je zal ongeveer 3 uur besteden aan noodzakelijkheden, dan heb je dus nog altijd 8,3 uur per dag over voor zaken als mantelzorg, tijd voor de kinderen, neuken, Netflix, enz.
Veel mensen hebben reistijd. Zo heb ik een jaar lang, zolang duurde het om een huurwoning te krijgen, op en neer gereist naar mijn werk. Twee uur heen en twee uur terug. Dat wordt dan 8 uur werk, een half uur lunch tijd en 4 uur reistijd (zonder vertragingen, als alles vlekkeloos liep). Dat is 12,5 per dag, vijf dagen per week. Thuis ook nog het nodige te doen en dan doe je verder niets meer.

Goed geinformeerde burgers bestaan in jouw verhaal niet. Toch wordt de Nederlandse burger geacht alles te weten om zo verantwoordelijke keuzes te kunnen maken. Straks zijn er verkiezingen en jij stemt lukraak maar wat, neem ik dan aan, of je stemt maar niet.

En waarom is het allemaal nodig? Wel, als mensen 10 keer zoveel te besteden hebben als ik, willen ze nog meer geld verdienen, meer, meer, meer .... Je kunt ook te geil zijn. Dat zijn onderbuik gevoelens. Onder dat meer, meer, meer jagen ze in sommige bedrijven ook mensen over de klink. Met name in taken die leidinggevenden niet kunnen inschatten, of als een bedrijf zich zover in de nesten heeft gewerkt dat ze noodsprongen moeten maken. Maar daar weet jij niets van toch, want in jouw wereld is alles simpel.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 31-12-2020 11:58:37 ]
The view from nowhere.
pi_197128727
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kwam niet met de term lui. Dat moet je natuurlijk wel even in context zien.

30 urige werkweek is volstrekt onhaalbaar. Nu al te weinig personeel en dan maar allemaal lekker minder gaan werken, dat snapt een kind dat dat niet gaat.

Dat veel mensen vanwege kinderen part-time gaan werken is een feit. Maar dat zou je onder meer op kunnen lossen door betere opvangvoorzieningen. Waarom niet b.v. in het ziekenhuis een kinderopvang? Dan kun je in je pauze even tijd doorbrengen met je kind.

Stug doorgaan op deze voet geeft flinke problemen. Ik noem nu even de zorg als voorbeeld, omdat we nu gewoon mensen met kanker laten sterven vanwege capaciteitsgebrek en die urgentie wellicht resoneert. En dat mensen dan ook gaan zien dat lekker minder werken op individueel niveau het welzijn verhoogt, maar op maatschappelijk niveau het welzijn fors verlaagt.

En dan lees ik deze week ook nog over de trend om zuinig te leven, zodat je op je 40e kan stoppen met werken. Echt, dan heb je toch een enorme plaat voor je kop als je denkt dat dat realistisch is als iedereen dat gaat doen. Nog afgezien van het feit dat 60 jaar lang met pensioen zijn ook weer niet het walhalla is. Ik snap best dat iemand er een jaar of twee tussenuit wil om een wereldreis te maken ofzo, maar dit soort plannen? Maar hopen dat het een losse flodder van de Telegraaf was (of dat het verstand met de jaren gaat komen).
Waarom één fulltimer in dienst nemen als je ook 2 parttimers kunt aannemen. Met 2 parttimers ben je veel flexibeler als het gaat om uren inplannen. Of wanneer er één ziek is, dan kan de ander meer uren maken. Dus het is begrijpelijk dat in de zorg men liever veel parttimers in dienst heeft.
Als er te weinig personeel is, zorg je ervoor dat er meer mensen worden aangenomen. En dat doe je door de werkzaamheden aantrekkelijker te maken.

Maar als ik het goed begrijp werk jij wel fulltime in de zorg?
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator donderdag 31 december 2020 @ 12:03:12 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197129067
Mensen, komaan, jullie zijn allemaal intelligent genoeg om een argument te maken zonder op de man te spelen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197129377
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Mensen, komaan, jullie zijn allemaal intelligent genoeg om een argument te maken zonder op de man te spelen[/modbreak]
Sommige mensen zijn voortdurend aan het provoceren. Of wou je beweren dat DeJannn en VEM2012 een redelijke discussie proberen te voeren? Als je daar niets aan kan doen, maar Klopkoek wel een ban kan geven, dan begrijp ik dat niet.
The view from nowhere.
  Moderator donderdag 31 december 2020 @ 12:21:28 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197129551
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn voortdurend aan het provoceren. Of wou je beweren dat DeJannn en VEM2012 een redelijke discussie proberen te voeren? Als je daar niets aan kan doen, maar Klopkoek wel een ban kan geven, dan begrijp ik dat niet.
Dan reageer je daar niet op en zet je een TR. Simpels.

Bans worden niet besproken op het forum en worden niet door mods gegeven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 31 december 2020 @ 12:33:22 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197129929
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Minder werken verhoogt het welzijn in de samenleving bepaald niet, als daardoor essentiële voorzieningen als de zorg niet meer goed kunnen functioneren.

Waarom lees je daar nou overheen? Of ben je het er niet mee eens? Dat kan, maar geef dan aan waarom jij het dood laten gaan van mensen omdat er capaciteitsgebrek minder belangrijk vindt voor het welzijn dan wat uurtjes meer vrije tijd.

Het is overigens ook vrij onzinnig. Zelfs als je 40 uur per week werkt dan hou je als je slaap er vanaf trekt nog 11,3 uur per dag over voor overige zaken. Je zal ongeveer 3 uur besteden aan noodzakelijkheden, dan heb je dus nog altijd 8,3 uur per dag over voor zaken als mantelzorg, tijd voor de kinderen, neuken, Netflix, enz.

En dat is te weinig?

Het grote verschil in het linkse wensdenken en mijn wereldbeeld zit hem in dat ik constateer dat er nu al te weinig handjes zijn voor het werk (in de zin van beschikbaar zijn, we hebben genoeg mensen) en door de vergrijzing het aantal handjes af zal nemen.

Dat kun je negeren totdat er doden vallen (en laten we eerlijk zijn: ook negeren als er doden vallen, wat dat is gewoon de realiteit van 31-12-2020), of je kan het probleem willen oplossen.

We moeten tegelijkertijd ook nog een klimaatprobleem oplossen, stikstofproblematiek, enz. Er komt dus ook nog meer werk op ons af.

De enige andere oplossing is veel efficiënter worden. Nou ja, daar kun je dan op hopen. Dat is een beetje van het niveau 'niet voor een proefwerk leren in de hoop dat de school afbrandt'.

Ieder het zijne.
Het capaciteitsgebrek in de zorg ligt aan de te lage beloning, toch?
We have always been at war with Eastasia.
pi_197130185
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:35 schreef torentje het volgende:

Jij hebt niet de tijd meegeteld die mensen nodig hebben om te herstellen van acht uur werken, en ook niet de tijd die men nodig heeft om informatie over de eigen buurt te verzamelen. Dan ziet het plaatje dat jij schetst er ineens veel anders uit?
Ik werk vaak genoeg 12-14u per dag. En dan heb ik ook nog jonge kinderen erbij.

Uiteindelijk moet het werk gewoon gedaan worden.

En wat bedoel je met informatie over de buurt verzamelen?
pi_197130408
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Veel mensen hebben reistijd. Zo heb ik een jaar lang, zolang duurde het om een huurwoning te krijgen, op en neer gereist naar mijn werk. Twee uur heen en twee uur terug. Dat wordt dan 8 uur werk, een half uur lunch tijd en 4 uur reistijd (zonder vertragingen, als alles vlekkeloos liep). Dat is 12,5 per dag, vijf dagen per week. Thuis ook nog het nodige te doen en dan doe je verder niets meer.

Goed geinformeerde burgers bestaan in jouw verhaal niet. Toch wordt de Nederlandse burger geacht alles te weten om zo verantwoordelijke keuzes te kunnen maken. Straks zijn er verkiezingen en jij stemt lukraak maar wat, neem ik dan aan, of je stemt maar niet.

En waarom is het allemaal nodig? Wel, als mensen 10 keer zoveel te besteden hebben als ik, willen ze nog meer geld verdienen, meer, meer, meer .... Je kunt ook te geil zijn. Dat zijn onderbuik gevoelens. Onder dat meer, meer, meer jagen ze in sommige bedrijven ook mensen over de klink. Met name in taken die leidinggevenden niet kunnen inschatten, of als een bedrijf zich zover in de nesten heeft gewerkt dat ze noodsprongen moeten maken. Maar daar weet jij niets van toch, want in jouw wereld is alles simpel.
4 uur reistijd per dag is een enorme uitschieter. Gemiddeld zit de Nederlander op een uur (heen en terug). In die tijd kun je mooi even je rust pakken.

Ik denk overigens niet te gaan stemmen. Er is werkelijk geen partij waar ik mijn stem aan gun momenteel. Misschien nog een tegenstem. Maar goed, even niet duidelijk waarop dan.

Eerlijk gezegd ben ik ook gewoon mijn vertrek aan het plannen naar een omgeving met warmer weer en bijgevolg lagere tarieven. Heerlijk.
pi_197130449
quote:
15s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:48 schreef Morrigan het volgende:

Waarom één fulltimer in dienst nemen als je ook 2 parttimers kunt aannemen. Met 2 parttimers ben je veel flexibeler als het gaat om uren inplannen. Of wanneer er één ziek is, dan kan de ander meer uren maken. Dus het is begrijpelijk dat in de zorg men liever veel parttimers in dienst heeft.
Als er te weinig personeel is, zorg je ervoor dat er meer mensen worden aangenomen. En dat doe je door de werkzaamheden aantrekkelijker te maken.

Maar als ik het goed begrijp werk jij wel fulltime in de zorg?
Ik heb liever 1 fulltimer dan 2 parttimers, want dat is vaak efficiënter.

Verder heb ik eigen bedrijven. Werk meer dan fulltime. Niet in de zorg. Niet mijn ding en ik heb er ook de opleiding niet voor.
pi_197130531
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het capaciteitsgebrek in de zorg ligt aan de te lage beloning, toch?
Dat waag ik te betwijfelen. Ik hoor veel meer klachten over de bureaucratie en het papierwerk. Maar goed, als je zoiets wil oplossen, dan moet je gewoon een enquête houden over wat er voor nodig is om het beroep interessanter te maken.

Veel mensen zijn heel erg gericht op de korte termijn. Dus gratis studie, of zelfs nog wat geld toe (en dan gelijktijdig daarvoor al wat uurtjes draaien) zou zo maar eens top kunnen werken.

Maar dat is een gok. Meten is weten.
  Beste debater 2022 donderdag 31 december 2020 @ 12:53:38 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197130541
@Dejannn

Dit presteer je echt in bijna elk bericht dat je post:

"Dus wat is het nu? Hoe zou jij het graag zien? Deze laatste vraag wordt tactisch ontweken, en ik weet denk ik wel waarom ;)."

Wanneer je antwoorden krijgt die je niet bevallen, gaat het steevast over 'tactische ontwijkingen', en de hautaine afsluiter dat je 'denkt wel te weten' waarom.

Je leest niet. Dat is je probleem. Ik heb steeds gezegd hoe het 'zou moeten zijn', dat er van enorme salarisverhogingen of het systematisch thuishouden van mensen geen enkele sprake is.

Maar nog een keer in hapklare brokken:

Respecteer de arbeid die mensen verrichten en betaal daar een loon voor dat hen in staat stelt te leven in een samenleving als de Nederlandse.

Maar goed, wat ik dan wel weer denk te weten, 'waarom' dit maar niet wil landen, is ook duidelijk. Om van deze materie enig verstand te hebben moet men er ervaring mee hebben. Anders blijft men in een 'handen uit de mouwen'-retoriek zitten, hetgeen des te pijnlijker is wanneer die handen zelf nog niet echt uit de mouwen zijn gestoken.

;)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 31 december 2020 @ 12:57:27 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197130630
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kwam niet met de term lui. Dat moet je natuurlijk wel even in context zien.

30 urige werkweek is volstrekt onhaalbaar. Nu al te weinig personeel en dan maar allemaal lekker minder gaan werken, dat snapt een kind dat dat niet gaat.

Dat veel mensen vanwege kinderen part-time gaan werken is een feit. Maar dat zou je onder meer op kunnen lossen door betere opvangvoorzieningen. Waarom niet b.v. in het ziekenhuis een kinderopvang? Dan kun je in je pauze even tijd doorbrengen met je kind.

Stug doorgaan op deze voet geeft flinke problemen. Ik noem nu even de zorg als voorbeeld, omdat we nu gewoon mensen met kanker laten sterven vanwege capaciteitsgebrek en die urgentie wellicht resoneert. En dat mensen dan ook gaan zien dat lekker minder werken op individueel niveau het welzijn verhoogt, maar op maatschappelijk niveau het welzijn fors verlaagt.

En dan lees ik deze week ook nog over de trend om zuinig te leven, zodat je op je 40e kan stoppen met werken. Echt, dan heb je toch een enorme plaat voor je kop als je denkt dat dat realistisch is als iedereen dat gaat doen. Nog afgezien van het feit dat 60 jaar lang met pensioen zijn ook weer niet het walhalla is. Ik snap best dat iemand er een jaar of twee tussenuit wil om een wereldreis te maken ofzo, maar dit soort plannen? Maar hopen dat het een losse flodder van de Telegraaf was (of dat het verstand met de jaren gaat komen).
... maar niet alleen moet men meer gaan werken, aldus VEM...

... de lonen kunnen ook omlaag.

En op een of andere manier komt dit toch Jan Modaal ten goede. Want dat geld dat hij minder krijgt voor meer arbeid komt toch bij hem terecht... of zo.

Snap je het zelf nog?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197131509
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het capaciteitsgebrek in de zorg ligt aan de te lage beloning, toch?
Nee. En dat vind ik ook een heel vervelende suggestie, want dat zet mensen die weg lopen uit de zorg neer als geldwolven. De beloning in de zorg is prima. Het probleem is de hoeveelheid werk en de tijdsdruk daar op. Je kunt vaak niet meer echt liefdevol de tijd nemen voor patiënten/cliënten/bewoners, daar is de tijd niet voor. Dat komt deels door papierwerk (al wordt er eigenlijk zo goed als niks gerapporteerd dat nutteloos is), maar vooral gewoon omdat je per medewerker gewoon steeds meer mensen moet verzorgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197131534
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb liever 1 fulltimer dan 2 parttimers, want dat is vaak efficiënter.

Verder heb ik eigen bedrijven. Werk meer dan fulltime. Niet in de zorg. Niet mijn ding en ik heb er ook de opleiding niet voor.
Maar als je niet in de zorg werkt, hoe weet je dan dat fulltimers in de zorg efficiënter is?

Want het is gewoon afhankelijk in welke sector je werkt. Op een kantoor is het makkelijk om iedereen een 40-uur contract te geven, omdat de in- en uitstroom redelijk stabiel is. Bij winkels heb je wel weer te maken met piek- en daluren. Zeker voor supermarkten met lange openingstijden is het totaal niet handig om iedereen 8 uur per dag te laten werken. Je krijgt dan in de middag een overlap, terwijl het dan niet het drukst is in de winkel. Dan kan je beter een hoop parttimers inzetten die tijdens de piekuren werken. En fulltimers die ook op andere tijdstippen in de supermarkt zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197131574
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb liever 1 fulltimer dan 2 parttimers, want dat is vaak efficiënter.

Verder heb ik eigen bedrijven. Werk meer dan fulltime. Niet in de zorg. Niet mijn ding en ik heb er ook de opleiding niet voor.
In de zorg werkt dat heel anders. Fulltime is niet efficiënter, gezien het 24 uurs werk is, heb je die overdrachten en rapportages toch nodig. En het is geen werk dat een dagje kan wachten bij ziekte. Dat je makkelijker ziekte op kunt lossen is dus essentieel. En dan is 3x 24 uur toch echt veel makkelijker dan 2x 36 uur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 31 december 2020 @ 13:41:27 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197131755
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee. En dat vind ik ook een heel vervelende suggestie, want dat zet mensen die weg lopen uit de zorg neer als geldwolven. De beloning in de zorg is prima. Het probleem is de hoeveelheid werk en de tijdsdruk daar op. Je kunt vaak niet meer echt liefdevol de tijd nemen voor patiënten/cliënten/bewoners, daar is de tijd niet voor. Dat komt deels door papierwerk (al wordt er eigenlijk zo goed als niks gerapporteerd dat nutteloos is), maar vooral gewoon omdat je per medewerker gewoon steeds meer mensen moet verzorgen.
Het is ook niet mijn idee, maar volgens de neoliberalen worden aanbodstekorten altijd gecorrigeerd door een nieuw prijsevenwicht. De oorzaak zoeken in qualia als 'hoge werkdruk' is een linkse hobby en bovendien aanstellerij natuurlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197131987
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is ook niet mijn idee, maar volgens de neoliberalen worden aanbodstekorten altijd gecorrigeerd door een nieuw prijsevenwicht. De oorzaak zoeken in qualia als 'hoge werkdruk' is een linkse hobby en bovendien aanstellerij natuurlijk.
Dat komt door in korte termijn denken. Hoge werkdruk plus veel uren zorgt voor meer uitval. En wanneer er bij een sector veel uitval is, gaat de premie voor WIA van die sector omhoog.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197132063
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

... maar niet alleen moet men meer gaan werken, aldus VEM...

... de lonen kunnen ook omlaag.

En op een of andere manier komt dit toch Jan Modaal ten goede. Want dat geld dat hij minder krijgt voor meer arbeid komt toch bij hem terecht... of zo.

Snap je het zelf nog?
Ik heb helemaal niet gezegd dat de lonen omlaag moeten en wel gezegd dat het inkomen uit arbeid lager moet worden belast en inkomsten uit vermogen zwaarder.

Wel opletten.
  donderdag 31 december 2020 @ 13:55:33 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197132079
quote:
15s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat komt door in korte termijn denken. Hoge werkdruk plus veel uren zorgt voor meer uitval. En wanneer er bij een sector veel uitval is, gaat de premie voor WIA van die sector omhoog.
Het probleem van de neoliberale dwaling is ook in het antwoord van VEM zichtbaar: 'het ligt aan de bureaucratie', oftewel: je kunt met een beetje handiger ordening tegen dezelfde prijs (met dezelfde hoeveelheid mensen) meer zorg aanbieden. Terwijl die hele efficiencyjacht juist de werkomstandigheden alleen maar heeft verslechterd.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197132096
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

In de zorg werkt dat heel anders. Fulltime is niet efficiënter, gezien het 24 uurs werk is, heb je die overdrachten en rapportages toch nodig. En het is geen werk dat een dagje kan wachten bij ziekte. Dat je makkelijker ziekte op kunt lossen is dus essentieel. En dan is 3x 24 uur toch echt veel makkelijker dan 2x 36 uur.
Mij lijkt dat als je voor 100 FTE werk hebt, dat je dan meer hebt aan 100 man die 1 FTE werkt, dan 160 man die .5 FTE werkt.
pi_197132157
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het probleem van de neoliberale dwaling is ook in het antwoord van VEM zichtbaar: 'het ligt aan de bureaucratie', oftewel: je kunt met een beetje handiger ordening tegen dezelfde prijs (met dezelfde hoeveelheid mensen) meer zorg aanbieden. Terwijl die hele efficiencyjacht juist de werkomstandigheden alleen maar heeft verslechterd.
Het is juist de efficiëntiejacht die de bureaucratie met zich meebrengt. De verzekeraars hebben datahonger.

Ik ben helemaal geen voorstander van marktwerking in de zorg. Dat is alleen maar een dikke strijkstok geworden waar de verkeerde mensen rijk van worden. Ik wil juist dat de mensen die de zorg verlenen worden bevoordeeld door het systeem.
  donderdag 31 december 2020 @ 13:59:55 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197132180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mij lijkt dat als je voor 100 FTE werk hebt, dat je dan meer hebt aan 100 man die 1 FTE werkt, dan 160 man die .5 FTE werkt.
100 * 1 = 100
160 * 0,5 = 80

Maar het kan ook gewoon zijn dat je tegen de grenzen van het mogelijke aanloopt. 1 FTE in onregelmatige diensten en zwaar werk is slopend, zeker als je er daarnaast ook nog een gezin bij moet runnen.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:06:56 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197132289
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is juist de efficiëntiejacht die de bureaucratie met zich meebrengt. De verzekeraars hebben datahonger.

Ik ben helemaal geen voorstander van marktwerking in de zorg. Dat is alleen maar een dikke strijkstok geworden waar de verkeerde mensen rijk van worden. Ik wil juist dat de mensen die de zorg verlenen worden bevoordeeld door het systeem.
Aha, dus je vindt eigenlijk dat de verrechtsing een beetje is doorgeschoten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197132310
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik werk vaak genoeg 12-14u per dag. En dan heb ik ook nog jonge kinderen erbij.

Uiteindelijk moet het werk gewoon gedaan worden.

En wat bedoel je met informatie over de buurt verzamelen?
En je vrouw werkt ook?
The view from nowhere.
pi_197132415
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

100 * 1 = 100
160 * 0,5 = 80

Maar het kan ook gewoon zijn dat je tegen de grenzen van het mogelijke aanloopt. 1 FTE in onregelmatige diensten en zwaar werk is slopend, zeker als je er daarnaast ook nog een gezin bij moet runnen.
Mijn punt was dan ook dat we vanwege het gebrek aan handjes om al het werk te doen momenteel er alles aan moeten doen om de arbeidsparticipatie hoger te maken. Vandaar mijn 160 * 0,5.
pi_197132470
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Aha, dus je vindt eigenlijk dat de verrechtsing een beetje is doorgeschoten.
Ik vind het niet zo zeer rechts om dingen die echt bij de overheid horen naar de markt door te schoppen, maar als jij dat wel rechts wil noemen, dan zijn we op dat punt inderdaad doorgeschoten.

Kijk, we willen allemaal een zo fijn mogelijke maatschappij. Alleen denken we anders over hoe we dat het beste kunnen bereiken.

En het leuke van Nederland is dat je vanuit de verschillende visies op een compromis uitkomt.
pi_197132518
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:08 schreef deelnemer het volgende:

En je vrouw werkt ook?
Mijn ex-vrouw? Zo min mogelijk. Maar daar zijn de kinderen ook maar beperkt, dus daar schiet ik weinig mee op.

En mijn vriendin is mijn vriendin. Die werkt ook hard en heeft natuurlijk niet de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen. Af en toe springt ze bij, maar dat is heel beperkt.
  donderdag 31 december 2020 @ 14:17:22 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197132551
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:14 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het niet zo zeer rechts om dingen die echt bij de overheid horen naar de markt door te schoppen, maar als jij dat wel rechts wil noemen, dan zijn we op dat punt inderdaad doorgeschoten.
Alles van de overheid naar de markt verplaatsen is rechts en textbook neoliberalisme. Het meegaan met dat neoliberale discours door sociaaldemocratische partijen is de grote reden waarom links het falen van rechts niet kan counteren: men is meegegaan in de mindset van rechts en heeft geen concurrerende theorie kunnen ontwikkelen.

quote:
Kijk, we willen allemaal een zo fijn mogelijke maatschappij. Alleen denken we anders over hoe we dat het beste kunnen bereiken.

En het leuke van Nederland is dat je vanuit de verschillende visies op een compromis uitkomt.
Eens
We have always been at war with Eastasia.
pi_197132669
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:17 schreef -XOR- het volgende:

Alles van de overheid naar de markt verplaatsen is rechts en textbook neoliberalisme. Het meegaan met dat neoliberale discours door sociaaldemocratische partijen is de grote reden waarom links het falen van rechts niet kan counteren: men is meegegaan in de mindset van rechts en heeft geen concurrerende theorie kunnen ontwikkelen.

Jij gebruikt nu rechts en neoliberaal als synoniem. Dat is naar mijn mening niet correct.

En bedenk gewoon dat ik ook besef dat ik niet de wijsheid in pacht heb. Ik heb een ideologie en dat vertalen naar beleid is weer iets heel anders. Het is allemaal maar internet.

Blijft staan dat ik denk dat de vergrijzing echt nog wel een aantal vervelende keuzes met zich gaat brengen. We kunnen niet allemaal er steeds maar op vooruit blijven gaan met steeds minder mensen die het geld verdienen. Dan leg je een veel te hoge belasting om die mensen die het geld moeten verdienen.
pi_197133817
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn ex-vrouw? Zo min mogelijk. Maar daar zijn de kinderen ook maar beperkt, dus daar schiet ik weinig mee op.

En mijn vriendin is mijn vriendin. Die werkt ook hard en heeft natuurlijk niet de verantwoordelijkheid voor mijn kinderen. Af en toe springt ze bij, maar dat is heel beperkt.
Het telt op tot een ongeloofwaardig verhaal. 12 tot 14 uur per dag werken, kleine kinderen, geen vrouw thuis. Ondernemers rekenen vaak al hun tijd als werktijd als ze beweren dat zijn 80 uur per week werken. Als ze onder weg zijn, als ze aan het eten zijn, als ze 's avonds een zakendiner hebben, als ze de krant lezen, als ze kun kinderen ergens naar toe brengen. Ik kan ook de hele dag lullen, dat kost me nauwelijks moeite. Ze kunnen ook veel uitbesteden.

Verder hebben ondernemers zelf de beslissingsbevoegdheid. Hun gekanker op de overheid heeft veel te maken met het feit dat de overheid hun regels kan opleggen en hun kan controleren. Werknemers hebben dus twee overheden, de overheid en hun baas. De baas is vaak de ergste van de twee.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 31-12-2020 15:11:20 ]
The view from nowhere.
pi_197134181
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:05 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het telt op tot een ongeloofwaardig verhaal. 12 tot 14 uur per dag werken, kleine kinderen, geen vrouw thuis. Ondernemers rekenen vaak al hun tijd als werktijd als ze beweren dat zijn 80 uur per week werken. Als ze onder weg zijn, als ze aan het eten zijn, als ze 's avonds een zakendiner hebben, als ze de krant lezen, als ze kun kinderen ergens naar toe brengen. Ik kan ook de hele dag lullen, dat kost me nauwelijks moeite. Ze kunnen ook veel uitbesteden.

Verder hebben ondernemers zelf de beslissingsbevoegdheid. Hun gekanker op de overheid heeft veel te maken met het feit dat de overheid hun regels kan opleggen en hun kan controleren. Werknemers hebben dus twee overheden, de overheid en hun baas. De baas is vaak de ergste van de twee.
Dan ga jij toch ook doen wat ik doe? Hoef je je financieel in ieder geval nergens meer zorgen over te maken.
pi_197134649
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan ga jij toch ook doen wat ik doe? Hoef je je financieel in ieder geval nergens meer zorgen over te maken.
Dat is te simpel gedacht.

Er zijn zoveel beroepen die mensen uitoefenen waar jij nooit meer aan hoeft te beginnen. Het leven heeft in hoge mate de vorm heeft van een fuik. Je ontplooit je niet alleen in iets, maar je sluit gaandeweg ook steeds meer mogelijkheden af.

Iedereen kan op zijn duimen uitfluiten dat de meerderheid van de mensen altijd in loondienst zal werken, omdat anders iedereen ZZP'er is.

En wat ik in de vorige post nog vergat. Een werknemer kan ook op twee manieren door werkgevers in de tang genomen worden, direct en via de overheid. Want de invloed van het bedrijfsleven op de overheid is groter, dan die van de bevolking.
The view from nowhere.
pi_197135343
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik werk vaak genoeg 12-14u per dag. En dan heb ik ook nog jonge kinderen erbij.

Uiteindelijk moet het werk gewoon gedaan worden.

En wat bedoel je met informatie over de buurt verzamelen?
Als jij vaak genoeg 12-14 uur per dag werkt, dan zal het nooit zwaar werk zijn wat jij doet, als jij daarna nog zin hebt om mantelzorg erbij te doen.

Met informatie over de eigen buurt verzamelen. bedoel ik vaak een praatje maken met de buurtbewoners.
pi_197136028
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:36 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is te simpel gedacht.

Er zijn zoveel beroepen die mensen uitoefenen waar jij nooit meer aan hoeft te beginnen. Het leven heeft in hoge mate de vorm heeft van een fuik. Je ontplooit je niet alleen in iets, maar je sluit gaandeweg ook steeds meer mogelijkheden af.

Iedereen kan op zijn duimen uitfluiten dat de meerderheid van de mensen altijd in loondienst zal werken, omdat anders iedereen ZZP'er is.

En wat ik in de vorige post nog vergat. Een werknemer kan ook op twee manieren door werkgevers in de tang genomen worden, direct en via de overheid. Want de invloed van het bedrijfsleven op de overheid is groter, dan die van de bevolking.
Jij lijkt te denken dat ondernemer zijn makkelijker is dan werknemer zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')