abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197089630
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kunnen we nu dan ook eindelijk stoppen met aandacht schenken aan het Red Team met hun 'korte, krachtige lockdowns zijn de enige oplossing'
We kunnen toch zo langzamerhand wel constantere dat een dergelijke strategie in vrije westerse landen gewoonweg niet werkt? In een ideaal scenario wellicht, maar in de praktijk gewoon niet.
zie email 27 oktober
pi_197089635
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik begrijp die complexiteit van het registratiesysteem toch niet volledig. Het lijkt mij dat het belangrijk is dat je weet wie welk vaccin heeft gekregen, meer niet.

Dat betekent dat je een database bijhoudt met daarin:
BSN, priklocatie, vaccinserienummer

Daarna kun je waar nodig de extra informatie uit BRP (GBA) halen, priklocatie vul je een ID in 1 voor GGD Zeeland, 2 voor GGD Hollands-Midden, 3 voor GGD Noord-Holland Noord, etc. vaccinserienummer is het ingescande nummer van de barcode van het buisje.

Degene die moet prikken doet dan:
- Scan rijbewijs/paspoort -> BSN
- scan vaccinserienummer
- locatie wordt vanzelf ingevuld, want persoon zit ingelogd

Ik wil het niet te erg bagatelliseren, maar dit kan je in een paar dagen af hebben.
Je zal moeten gaan bijhouden wie wanneer welk vaccin heeft gekregen. Wanneer dan spuit 2 volgt en wat de eventuele bijwerkingen zijn, en dat is het absolute minimum.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 30 december 2020 @ 12:54:07 #28
14505 OProg
A Life in Music
pi_197089638
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat niet iedereen met antilichamen niet meer vatbaar is, daarnaast is dit alleen steekproefgewijs gemeten via de bloedbanken.
Klopt. Maar met milde klachten is het dan bewezen voor dat moment dat de persoon er in ieder geval op dat moment niet echt vatbaar voor is. Tel daar bij op dat ze nu dus ook nog niet zeker zijn of een wel gevaccineerd persoon wel of niet nog het virus kan verspreiden.

Dan zou het in het begin misschien handig zijn om dit aan te kunnen geven en eventueel een fase later alsnog te ontvangen om op die manier nog gerichter te kunnen bestrijden.

Echter weet ik dat het maken van het IT systeem als basis al lastig genoeg is dus dit verwachten is waarschijnlijk ook gewoon een utopie. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197089676
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:54 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Je zal moeten gaan bijhouden wie wanneer welk vaccin heeft gekregen. Wanneer dan spuit 2 volgt en wat de eventuele bijwerkingen zijn.
Oke, dan doen we er ook een timestamp in. Die timestamp wordt dan automatisch ingevuld wanneer de scans plaatsvinden.

Dan hebben we een database met 4 velden. timestamp van invoeren in systeem, BSN, priklocatie, vaccinserienummer
  woensdag 30 december 2020 @ 12:55:48 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197089685
quote:

Ik wil het niet te erg bagatelliseren, maar dit kan je in een paar dagen af hebben.
In een land waar het dertien weken duurt om een briefje te maken waarin staat dat je je eigen boom in je eigen tuin mag omhakken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 30 december 2020 @ 12:55:51 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197089686
quote:
11s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:54 schreef OProg het volgende:
Echter weet ik dat het maken van het IT systeem als basis al lastig genoeg is dus dit verwachten is waarschijnlijk ook gewoon een utopie. :')
Met de juiste mensen is dat best te doen.
So we just called him Fred
  woensdag 30 december 2020 @ 12:56:06 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_197089700
quote:

[..]

Ik begrijp die complexiteit van het registratiesysteem toch niet volledig. Het lijkt mij dat het belangrijk is dat je weet wie welk vaccin heeft gekregen, meer niet.

Dat betekent dat je een database bijhoudt met daarin:
BSN, priklocatie, vaccinserienummer

Daarna kun je waar nodig de extra informatie uit BRP (GBA) halen, priklocatie vul je een ID in 1 voor GGD Zeeland, 2 voor GGD Hollands-Midden, 3 voor GGD Noord-Holland Noord, etc. vaccinserienummer is het ingescande nummer van de barcode van het buisje.

Degene die moet prikken doet dan:
- Scan rijbewijs/paspoort -> BSN
- scan vaccinserienummer
- locatie wordt vanzelf ingevuld, want persoon zit ingelogd

Dat zat ik ook zo al te bedenken. Het enige lastige - naja, lastig, je moet er vooral procedures en afspraken over maken - is wie welke data mag zien/gebruiken/registreren. Het loggen zelf kan in mijn optiek ook gewoon in een hele simpele database.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197089705
Het is trouwens te hopen dat het niet 1 week lang gaat vriezen, de vorige keer dat we 2 weken konden schaatsen vielen er 13000 gewonden, 9% moest naar het ziekenhuis.

Krijgen we dan een schaatsverbod ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197089717
quote:
10s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Jaarlijks worden er een honderd mensen vermoord. Dat is pech hebben :s)
Een andere vergelijking is verkeersongevallen. Meedoen aan het verkeer gaat vaker goed dan fout.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:57:27 #35
14505 OProg
A Life in Music
pi_197089735
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:55 schreef Fred het volgende:

[..]

Met de juiste mensen is dat best te doen.
Dat is voor elk IT-project zo. Helaas teveel projecten gezien waar niet de juiste mensen cruciale invloed op zaken hebben.

Helaas lijkt dat bij de overheid net iets vaker te gebeuren.
  woensdag 30 december 2020 @ 12:57:29 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197089737
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Een andere vergelijking is verkeersongevallen. Meedoen aan het verkeer gaat vaker goed dan fout.
Nou, gordels los en drink gerust een fles wijn terwijl je met je dinnetjes aan het appen bent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 30 december 2020 @ 12:57:38 #37
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197089739
twitter
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197089743
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat zat ik ook zo al te bedenken. Het enige lastige - naja, lastig, je moet er vooral procedures en afspraken over maken - is wie welke data mag zien/gebruiken/registreren. Het loggen zelf kan in mijn optiek ook gewoon in een hele simpele database.
Daarom wilde ik er zo weinig mogelijk velden in zetten. Idealiter doe je rijbewijs/paspoortnummer en wordt dat op de achtergrond pas teruggerelateerd naar een persoon. Als je rijbewijsnummer/paspoortnummer, timestamp, ggd priklocatie en vaccinnummer bij elkaar opneemt ben je volledig AVG-proof :)

Op de achtergrond maak je dan wanneer je er klaar voor bent een koppeling naar BRP voor rijbewijsnummer/paspoortnummer naar naam/leeftijd/woonplaats etc.
pi_197089749
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kunnen we nu dan ook eindelijk stoppen met aandacht schenken aan het Red Team met hun 'korte, krachtige lockdowns zijn de enige oplossing'
Weet niet, ik denk dat een lockdown vanaf mid Oktober tot eind November beter had gewerkt vanwege het gebrek aan feestdagen. Maar goed, dat is allemaal mosterd na de maaltijd
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 30 december 2020 @ 12:58:19 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197089756
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:
Het is trouwens te hopen dat het niet 1 week lang gaat vriezen, de vorige keer dat we 2 weken konden schaatsen vielen er 13000 gewonden, 9% moest naar het ziekenhuis.

daar ben ik sowieso voor
pi_197090011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar ben ik sowieso voor
Kramer en Wüst deze keer ook
pi_197090032
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:56 schreef Predator40 het volgende:

Ik zou sowieso gaan schaatsen als het kan _O_
pi_197090081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zou sowieso gaan schaatsen als het kan _O_
Naar de koek en prikkie.
pi_197090098
https://www.telegraaf.nl/(...)eden-aan-coronavirus

Luke Letlow (41) overleden aan corona.

Amerikaans congreslid. Sort of.

Due to complications from COVID-19"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 30 december 2020 @ 13:10:59 #45
12221 Tijn