abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:23:35 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197071434
Hier weer verder over winter, kerst, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197071984
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Je kan zelf toch ook bedenken dat een reis boeken voordat het einde duidelijk in zicht is een risico inhoudt en misschien in een slechte periode gaat vallen?
Net zoals eerder mensen zelf hadden kunnen inschatten dat massaal op zaterdag gaan shoppen ook niet handig is, ook al mocht dat gewoon. Daar heb je geen overheid voor nodig.
Maar de meeste mensen zijn alleen kritisch als het gaat over inperkingen.
Ja en nee , ik boek een maand of 8 geleden een losse reis (tickets en verblijf) naar een code geel bestemming (veiliger of gelijk aan nl) op dat moment voor deze maand. 2 dagen voor vertrek kondigt onze minister president een reis(verbod) aan richting onze bestemming niet wegens het aantal besmettingen maar om het aantal reisbeweginen te minimaliseren , hierdoor worden pakketreizen vergoed maar is er voor los geboekte reizen niks geregeld en word diegene die z’n geld niet wilt weggooien weggezet as asociaal. Wij bevinden ons op dit moment op een plek waar de zon schijnt , we 12-14 uur per dag buiten zijn , geen of relatief weinig mensen om ons heen. Qua covid serieus betere omstandigheden dan in nl , ik ben verplicht zowel heen als terug een negatieve pcr te overleggen , ik vind er wat van maar doe dat met liefde, maar straks alleen nog reizen , een festival of een concert met m’n digitale passport waarin staat dat ik 2 spuitjes in m’n flikker zet gaat wel wat ver hè ? wat is next alleen nog boodschappen doen voor gevaccineerde ? alleen nog het ov in wanneer je gevaccineerd bent? je wordt ziek , eerst ff vaccineren voor ze je behandelen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_197072882
Oh gelukkig Lazi, hopelijk zijn jullie snel aan de beurt.

Ik merk ook dat veel mensen zich erop verkijken hoeveel mensen een risicogroep zijn of mogelijk zijn. Aandoeningen waarmee je gewoon oud kan worden.
pi_197072944
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:36 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja en nee , ik boek een maand of 8 geleden een losse reis (tickets en verblijf) naar een code geel bestemming (veiliger of gelijk aan nl) op dat moment voor deze maand. 2 dagen voor vertrek kondigt onze minister president een reis(verbod) aan richting onze bestemming niet wegens het aantal besmettingen maar om het aantal reisbeweginen te minimaliseren , hierdoor worden pakketreizen vergoed maar is er voor los geboekte reizen niks geregeld en word diegene die z’n geld niet wilt weggooien weggezet as asociaal. Wij bevinden ons op dit moment op een plek waar de zon schijnt , we 12-14 uur per dag buiten zijn , geen of relatief weinig mensen om ons heen. Qua covid serieus betere omstandigheden dan in nl , ik ben verplicht zowel heen als terug een negatieve pcr te overleggen , ik vind er wat van maar doe dat met liefde, maar straks alleen nog reizen , een festival of een concert met m’n digitale passport waarin staat dat ik 2 spuitjes in m’n flikker zet gaat wel wat ver hè ? wat is next alleen nog boodschappen doen voor gevaccineerde ? alleen nog het ov in wanneer je gevaccineerd bent? je wordt ziek , eerst ff vaccineren voor ze je behandelen ?
Je kan je de vraag stellen of het handig is een reis te boeken voor maanden later op basis van de risico code op dat moment en de dan geldende maatregelen. Ter plaatse kan alles heel veilig zijn, maar om er te komen zit je een paar uur in een koker met mogelijk 100-200 (?) andere mensen. Dus nee ik vind het niet per se een beperkt risico. Negatieve test of niet, als je ziet dat mensen elke dag een negatieve test kunnen hebben en de volgende dag toch positief.
Voor de rest laat ik liever geen woorden in mijn mond leggen.
pi_197073094
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:01 schreef exode het volgende:

Ik snap dat we een hoog percentage moeten halen vooral voor mensen die zich vanwege medische redenen niet kunnen laten vaccineren. Maar zo'n verkapte verplichting werkt in Nederland volgens mij averechts.
Maar wat zou dan wel werken?
Want als het een dringend verzoek is, doen mensen het niet, want niet verplicht.
Ze beginnen wel te mekkeren over hun vrijheid (ik denk dat die mensen eens zouden moeten gaan kijken in een land waar mensen het niet in hun hoofd halen om te gaan mekkeren omdat ze anders de gevangenis in gaan of worden gedood, zo slecht hebben we het hier echt niet!).

Maar verplichten, al dan niet verkapt werkt ook niet... wat dan wel?
"Wij" als Nederlanders kunnen blijkbaar niet omgaan met de vrijheid die we krijgen. Ik las in het vorige topic de verwijzing naar kleuters, die vind ik wel passend.

De situatie is kut, niemand wil dit. Maar door lekker je eigen plan te trekken en vooral te doen wat je vind dat jij hebt verdient, waar je RECHT op hebt of weet ik veel wat, zorgt er niet persé voor dat we eerder terug kunnen naar een normalere situatie.

Ik denk nog steeds dat we dit "met zn allen" zouden moeten doen. Vaccineren doe je niet alleen, ook voor de mensen om je heen, je aan de regels houden idem.
Maar dat "met zn allen" is erg ver te zoeken op het moment. Het is allemaal maar ikke ikke ikke.

En waar in het begin van de coronacrisis, er nog enige saamhorigheid ontstond, lijkt dat nu mijlenver weg.
Ik vind het verdrietig, ik heb alle nieuwssites op facebook gesnoozed, want ik wordt gewoon letterlijk beroerd van de reacties die mensen posten en hoe lelijk er gedaan wordt.

Ik zou wel voorstander zijn van een lange winterslaap en dan als we met zn allen wakker worden, is het weer normaal, maar dat kan zeker niet... :{

Dus wel moeten het maar even doen zoals het is... :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197073182
Ik vind het bijna een donor ja/nee verhaal worden.
Vaccineren is voor bepaalde mensen noodzakelijk of logisch.
Niet vaccineren roept dan misschien weerstand op want je bent egoïstisch bezig aangezien de risicogroepen wel moeten, willen ze weer ‘veilig’ naar buiten kunnen.
Voor de zogenaamde groepsimmuniteit moeten dus zoveel mogelijk mensen vaccineren.
Er is zo’n beetje een sociale druk aan het ontstaan en een discussie waar voor -en tegenstanders tegenover elkaar staan. :?

En dan heb ik het uiteraard over de ‘felle’ deelnemers van de discussie.
Niet ten voor -of nadeel van iemand hier hoor. :)
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:08:25 #7
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197073265
Ik ben wel voorstander van een positieve benadering en nudging. Ik denk dat dit zeker kan helpen om de vaccinatiebereidheid te verhogen. :Y
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197073596
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:08 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben wel voorstander van een positieve benadering en nudging. Ik denk dat dit zeker kan helpen om de vaccinatiebereidheid te verhogen. :Y
Mee eens!
En uitleg is denk ik ook belangrijk. Relatief veel mensen lijken gevoelig te zijn voor het argument dat het te snel gaat en daarom niet goed kan zijn. Er zijn prima argumenten om uit te leggen dat het wel goed getest is, laten we vooral proberen te zorgen dat die argumenten de juiste mensen bereiken.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:16:29 #9
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197073625
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:06 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het bijna een donor ja/nee verhaal worden.
Vaccineren is voor bepaalde mensen noodzakelijk of logisch.
Niet vaccineren roept dan misschien weerstand op want je bent egoïstisch bezig aangezien de risicogroepen wel moeten, willen ze weer ‘veilig’ naar buiten kunnen.
Voor de zogenaamde groepsimmuniteit moeten dus zoveel mogelijk mensen vaccineren.
Er is zo’n beetje een sociale druk aan het ontstaan en een discussie waar voor -en tegenstanders tegenover elkaar staan. :?

En dan heb ik het uiteraard over de ‘felle’ deelnemers van de discussie.
Niet ten voor -of nadeel van iemand hier hoor. :)
Ja, die sociale druk ervaar ik als niet helpend. Ik zie het hier in het topic ook: we buitelen over elkaar heen om mensen die zich niet aan de maatregelen houden te veroordelen, want het is belachelijk allemaal. Maar juist verder kijken dan die onwil, kan de interessante gesprekken opleveren. Ik heb een aantal collega's die extreem kritisch zijn, als ik ze alleen op hun FB-gedrag beoordeel zijn het keiharde complotdenkers. In real life zijn het keigoede zorgverleners die openminded genoeg zijn om hun eigen kritische punten te weerleggen. Maar het zijn ook mensen die al vanaf maart het gevoel hebben dat er met hun gezondheid en dat van onze clienten wordt gespeeld. Wij hebben zonder beschermingsmiddelen gewerkt, er zijn besmette collega's onder druk weer aan het werk gezet, etcetera. Deze mensen voelen zich blijkbaar niet gezien, niet serieus genomen, en durven niet te vertrouwen op wat er wordt gezegd vanuit het RIVM. Daarnaast wordt deze groep al jarenlang niet genoeg gewaardeerd, zowel vanuit de politiek als maatschappelijk gezien, dat zal allemaal meespelen. En zo zal iedereen zijn eigen motivatie hebben.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:20:23 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197073785
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:15 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Mee eens!
En uitleg is denk ik ook belangrijk. Relatief veel mensen lijken gevoelig te zijn voor het argument dat het te snel gaat en daarom niet goed kan zijn. Er zijn prima argumenten om uit te leggen dat het wel goed getest is, laten we vooral proberen te zorgen dat die argumenten de juiste mensen bereiken.
Klopt. Ik vertel daarom graag dat er technieken worden gebruikt die al heel lang toegepast worden bij vaccins en de zo vaak genoemde lange termijn resultaten daarom helemaal niet zo’n heet hangijzer zijn als men ze graag maakt.

Maar ik lees ook reacties elders als ‘Ik ben 25. Als blijkt dat ik me hier elk jaar voor in moet laten enten, laat maar zitten. Dat vind ik als jong persoon teveel impact op mijn leven.’
Die ga je niet overhalen maar ik denk wel WTF hebben we het hier over? :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197073817
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:04 schreef Nijna het volgende:

[..]

Maar wat zou dan wel werken?
Want als het een dringend verzoek is, doen mensen het niet, want niet verplicht.
Ze beginnen wel te mekkeren over hun vrijheid (ik denk dat die mensen eens zouden moeten gaan kijken in een land waar mensen het niet in hun hoofd halen om te gaan mekkeren omdat ze anders de gevangenis in gaan of worden gedood, zo slecht hebben we het hier echt niet!).

Maar verplichten, al dan niet verkapt werkt ook niet... wat dan wel?
"Wij" als Nederlanders kunnen blijkbaar niet omgaan met de vrijheid die we krijgen. Ik las in het vorige topic de verwijzing naar kleuters, die vind ik wel passend.

De situatie is kut, niemand wil dit. Maar door lekker je eigen plan te trekken en vooral te doen wat je vind dat jij hebt verdient, waar je RECHT op hebt of weet ik veel wat, zorgt er niet persé voor dat we eerder terug kunnen naar een normalere situatie.

Ik denk nog steeds dat we dit "met zn allen" zouden moeten doen. Vaccineren doe je niet alleen, ook voor de mensen om je heen, je aan de regels houden idem.
Maar dat "met zn allen" is erg ver te zoeken op het moment. Het is allemaal maar ikke ikke ikke.

En waar in het begin van de coronacrisis, er nog enige saamhorigheid ontstond, lijkt dat nu mijlenver weg.
Ik vind het verdrietig, ik heb alle nieuwssites op facebook gesnoozed, want ik wordt gewoon letterlijk beroerd van de reacties die mensen posten en hoe lelijk er gedaan wordt.

Ik zou wel voorstander zijn van een lange winterslaap en dan als we met zn allen wakker worden, is het weer normaal, maar dat kan zeker niet... :{

Dus wel moeten het maar even doen zoals het is... :*
Geen idee, bij mij hoeft er geen verplichting te zijn, ik doe in dit geval gewoon.
Ik ken dus best wel wat mensen die serieus twijfelen en enorm opstandig worden van verplichting. Daar heb ik dus discussies mee, uiteraard zijn ze geen risicogroep en kennen ze ook niemand in hun directe omgeving die een risicogroep zijn. Dan heb je wellicht minder discussie.

Ik vind het zelf veel te ver gaan om te verplichten, dat doen we in Nederland met geen enkele vaccinatie.
De verkapte verplichting (geen supermarkt in zonder entingsbewijs bijvoorbeeld) kan hier volgens mij helemaal niet. Maar dat is een juridisch en privacy issue.

Mijn bescheiden mening als leek: voorlichten, voorlichten, voorlichten. Maak vaccineren zo doorzichtig mogelijk, maak het laagdrempelig, wees open en communiceer duidelijk. Hopelijk gaan dan veel mensen zich laten vaccineren en hoeven we helemaal niet de praten over verkapt verplichten.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:25:21 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197073988
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:15 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Mee eens!
En uitleg is denk ik ook belangrijk. Relatief veel mensen lijken gevoelig te zijn voor het argument dat het te snel gaat en daarom niet goed kan zijn. Er zijn prima argumenten om uit te leggen dat het wel goed getest is, laten we vooral proberen te zorgen dat die argumenten de juiste mensen bereiken.
Er is echt al héél vaak uitleg gegeven over waarom het belangrijk is en wat de reden is dat het vaccin zo snel op de markt is gekomen. Ik denk dat uitleg en argumenten geven echt al genoeg is gedaan en dat dat niet zal helpen. Ik denk dat de voornaamste reden is dat mensen geen zin hebben in een prik (want au :'( en je moet een afspraak maken en dat kost tijd, en er zit voor veel mensen niet een persoonlijk direct voordeel aan).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197074002
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:00 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Je kan je de vraag stellen of het handig is een reis te boeken voor maanden later op basis van de risico code op dat moment en de dan geldende maatregelen. Ter plaatse kan alles heel veilig zijn, maar om er te komen zit je een paar uur in een koker met mogelijk 100-200 (?) andere mensen. Dus nee ik vind het niet per se een beperkt risico. Negatieve test of niet, als je ziet dat mensen elke dag een negatieve test kunnen hebben en de volgende dag toch positief.
Voor de rest laat ik liever geen woorden in mijn mond leggen.
jij ging er 8 maanden terug vanuit dat het in december nog op deze mate of zelfs erger dan toen zou zijn , misschien had je dan een positie bij het rivm in moeten nemen. Men deed in juli / augustus (economisch gezien belangrijk) alsof een en ander bijna wegwas en nu zeg je dat ik toen had moeten inzien of het wel verstandig was , niemand maar dan ook niemand hield op dat moment rekening met nl in deze omstandigheden op dit moment .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:28:45 #14
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197074140
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Er is echt al héél vaak uitleg gegeven over waarom het belangrijk is en wat de reden is dat het vaccin zo snel op de markt is gekomen. Ik denk dat uitleg en argumenten geven echt al genoeg is gedaan en dat dat niet zal helpen. Ik denk dat de voornaamste reden is dat mensen geen zin hebben in een prik (want au :'( en je moet een afspraak maken en dat kost tijd, en er zit voor veel mensen niet een persoonlijk direct voordeel aan).
Bereikt deze informatie wel de juiste doelgroep dan? Als jij weinig vertrouwen hebt in de overheid, ga jij niet op de site van het rivm lezen denk ik.
pi_197074151
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Er is echt al héél vaak uitleg gegeven over waarom het belangrijk is en wat de reden is dat het vaccin zo snel op de markt is gekomen. Ik denk dat uitleg en argumenten geven echt al genoeg is gedaan en dat dat niet zal helpen. Ik denk dat de voornaamste reden is dat mensen geen zin hebben in een prik (want au :'( en je moet een afspraak maken en dat kost tijd, en er zit voor veel mensen niet een persoonlijk direct voordeel aan).
Dat vind ik dus niet. Ik weet het omdat ik het opgezocht heb niet omdat ik ermee om mijn oren werd geslagen en dat moet dus wel.

Laat de communicatiemolen maar even op volle toeren draaien. Trek alles uit de kast, voor mijn part strik je al die influencers weer.
Leg het uit in begrijpelijk taal en herhaal x100.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:29:52 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197074188
Nou dat vind ik wel licht naïef Joene en niemand hield hier rekening mee is ook erg kort door de bocht. Mijn werkgever voorspelde toen jij boekte al dat we de rest van het jaar wel thuis zouden werken.
Toegegeven, zij wisten hoelang ze nodig hadden voor dat vaccin :+ maar dat het bij slecht weer op zou laaien was toch overduidelijk?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197074193
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:29 schreef exode het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet. Ik weet het omdat ik het opgezocht heb niet omdat ik ermee om mijn oren werd geslagen en dat moet dus wel.

Laat de communicatiemolen maar even op volle toeren draaien. Trek alles uit de kast, voor mijn part strik je al die influencers weer.
Leg het uit in begrijpelijk taal en herhaal x100.
Dit. Ik heb die uitleg ergens wel een keer langs zien komen, maar ik zie het echt niet overal in het nieuws oid.
pi_197074284
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:25 schreef Joene het volgende:

[..]

jij ging er 8 maanden terug vanuit dat het in december nog op deze mate of zelfs erger dan toen zou zijn , misschien had je dan een positie bij het rivm in moeten nemen. Men deed in juli / augustus (economisch gezien belangrijk) alsof een en ander bijna wegwas en nu zeg je dat ik toen had moeten inzien of het wel verstandig was , niemand maar dan ook niemand hield op dat moment rekening met nl in deze omstandigheden op dit moment .
Hmm, dat is niet mijn beleving geweest. Er is al in de zomer aangegeven dat men zich zorgen maakte over de cijfers wanneer we de herfst en winter in zouden gaan. In augustus ging ik er zelf iig al vanuit dat we pas na grootschalige vaccinatie weer iets konden, en dat vaccin werd in een positief scenario begin 2021 verwacht. Conclusie; voor Q3 van 2021 kunnen we nog bar weinig.
pi_197074297
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:25 schreef Joene het volgende:

[..]

jij ging er 8 maanden terug vanuit dat het in december nog op deze mate of zelfs erger dan toen zou zijn , misschien had je dan een positie bij het rivm in moeten nemen.
Ik ging er 8 maanden geleden niet vanuit dat het in december sowieso weer een normale situatie zou zijn. Subtiel verschil. Tweede deel van de zin is gewoon flauw.

quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:25 schreef Joene het volgende:

[..]
niemand maar dan ook niemand hield op dat moment rekening met nl in deze omstandigheden op dit moment .
Niet waar :+
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:32:37 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197074327
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Bereikt deze informatie wel de juiste doelgroep dan? Als jij weinig vertrouwen hebt in de overheid, ga jij niet op de site van het rivm lezen denk ik.
Probleem is dat men de overheid en ‘big pharma’ (hekel aan die naam) door bepaalde groepen zo gewantrouwd wordt dat elke objectieve informatie als nog als vals, voor eigen gewin wordt weg gezet. Ik zou oprecht niet weten hoe je die over kan halen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197074328
Ik ben vooral verbaasd dat er mensen waren die dachten dat het over zou zijn. Ik ken werkelijk niemand die dat dacht afgelopen zomer. En ik ken best wat positief ingestelde personen.

Of je wel of niet wat had moeten boeken is niet aan mij. Dat moet iedereen lekker zelf beslissen. Ik ga voorlopig geen vliegtuig in.
pi_197074500
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:21 schreef exode het volgende:
De verkapte verplichting (geen supermarkt in zonder entingsbewijs bijvoorbeeld) kan hier volgens mij helemaal niet. Maar dat is een juridisch en privacy issue.
Bij dingen zoals evenementen kan het zoals het nu lijkt wel maar dat werd als eerst geschrapt en zal pas als laatste weer mogen. Met vaccinatiebewijs/testen zou een evenement eerder kunnen plaatsvinden. Op het moment dat de groepsimmuniteit is doormiddel van vaccinaties zie ik daar de noodzaak ook niet meer van.
Voor dingen als supermarkten, winkels, overheidsgebouwen kan in nederland niet met de huidige wetgeving.

Ik verwacht wel dat vaccinatiebewijzen verplicht gesteld gaan worden bij bepaalde reizen. Binnen de EU hopelijk niet want het doel van alle vaccinaties verdelen is dat de hele EU gelijktijdig wordt gevaccineerd. Daarbuiten zal er veel verschil zijn in vaccinatiegraad dus voor sommige landen zal het net als reizigersvaccinaties voor je eigen bescherming zijn en andere landen willen het virus kosten wat het kost buiten houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 29-12-2020 22:59:18 ]
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:37:59 #23
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197074600
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Probleem is dat men de overheid en ‘big pharma’ (hekel aan die naam) door bepaalde groepen zo gewantrouwd wordt dat elke objectieve informatie als nog als vals, voor eigen gewin wordt weg gezet. Ik zou oprecht niet weten hoe je die over kan halen.
Er is een bepaalde groep die je nooit zal overhalen. Maar er bevinden aardig wat mensen in het grijze schemergebied, zo ook mijn collega's. Zij zijn oprecht op zoek naar duidelijke en betrouwbare informatie. En als ze Hugo en Mark niet geloven, dan moet je andere mensen inzetten: mensen met meer credibility.
pi_197074607
Ik laat me wel inenten als het kan (en dat kan wrs snel ivm beroep :Y )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er genoeg informatie over ingewonnen om het te vertrouwen, en ik wil me met liefde 'inzetten' (poeh poeh wat een werk, je laten inspuiten ;) ) om de zwakkeren in de samenleving te ondersteunen.

En als je t niet wilt tja dan toch niet. Maar imho moet je dan ook niet piepen als je niet naar een festival kan/mag, als je daar een kaartje voor koopt hoor je je sowieso aan de regels te houden die de organisatie van het festival vaststelt. (Ik zou het wel vreemd vinden als je niet naar een winkel/gemeentehuis zou mogen zonder vaccinatie maar ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat ze dat erdoor krijgen). Je moet tegenwoordig in Nederland ook een rijbewijs hebben voor je de weg op mag, daar zal in eerste instantie ook niet iedereen blij mee geweest zijn toen die regel kwam O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:39:35 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197074684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Bereikt deze informatie wel de juiste doelgroep dan? Als jij weinig vertrouwen hebt in de overheid, ga jij niet op de site van het rivm lezen denk ik.
Wat is de doelgroep? Dat is wellicht belangrijk om dat eerst af te bakenen. Volgens mij is de groep heel divers. Informatie heb ik gehoord op het nieuws (editieNL, NOS journaal, praatprogramma’s (Op1, Beau) en nieuwssites (nu.nl, AD). Dit is waar ik het heb gezien, gelezen en gehoord, zal ongetwijfeld meer zijn geweest. Meer voorlichting via andere kanalen zoals via vloggers en andere kanalen die specifiek gelinkt zijn aan een doelgroep is natuurlijk zeker een optie. En dat kan je zeker ook combineren met een positieve benadering en nudging, waarvan ik denk dat die laatste twee echt cruciaal kunnen zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197074725
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:37 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Er is een bepaalde groep die je nooit zal overhalen. Maar er bevinden aardig wat mensen in het grijze schemergebied, zo ook mijn collega's. Zij zijn oprecht op zoek naar duidelijke en betrouwbare informatie. En als ze Hugo en Mark niet geloven, dan moet je andere mensen inzetten: mensen met meer credibility.
Dit vind ik wel :Y
Ik had in eerste instantie de meeste informatie over het vaccin uit 'even tot hier' :')
Daarna zelf verder gaan zoeken :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:42:10 #27
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197074808
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:39 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat is de doelgroep? Dat is wellicht belangrijk om dat eerst af te bakenen. Volgens mij is de groep heel divers. Informatie heb ik gehoord op het nieuws (editieNL, NOS journaal, praatprogramma’s (Op1, Beau) en nieuwssites (nu.nl, AD). Dit is waar ik het heb gezien, gelezen en gehoord, zal ongetwijfeld meer zijn geweest. Meer voorlichting via andere kanalen zoals via vloggers en andere kanalen die specifiek gelinkt zijn aan een doelgroep is natuurlijk zeker een optie. En dat kan je zeker ook combineren met een positieve benadering en nudging, waarvan ik denk dat die laatste twee echt cruciaal kunnen zijn.
Voor mij geldt bijvoorbeeld dat ik geen smartphone heb, en ook geen tv-abonnement. Ik kom dus maar weinig in aanraking met nieuws, tenzij ik er zelf naar op zoek ga. Nu ben ik een van de laatsten in mijn soort wat dat betreft, maar ik mag toch hopen dat het communicatieteam van onze overheid alle doelgroepen heeft gespecificeerd en in een mooi plannetje gegoten.
pi_197074829
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:32 schreef exode het volgende:
Ik ben vooral verbaasd dat er mensen waren die dachten dat het over zou zijn. Ik ken werkelijk niemand die dat dacht afgelopen zomer. En ik ken best wat positief ingestelde personen.
Ik ook niet al werd er dan meer gedacht aan een herhaling van maart maar dan met de basisscholen open. Niet dat het nu nog erger zou zijn of de dreiging van code zwart.
pi_197074837
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:32 schreef exode het volgende:
Ik ben vooral verbaasd dat er mensen waren die dachten dat het over zou zijn. Ik ken werkelijk niemand die dat dacht afgelopen zomer. En ik ken best wat positief ingestelde personen.

Of je wel of niet wat had moeten boeken is niet aan mij. Dat moet iedereen lekker zelf beslissen. Ik ga voorlopig geen vliegtuig in.
Nee, toen de boel echt serieus werd en half maart de eerste lockdown kwam, ging ik al van minstens een jaar een ontwrichte maatschappij. Dat er rond de zomer al zoveel kon, vond ik bijna onvoorstelbaar. Dat we met zoveel aanpassingen weer naar pretparken en dierentuinen konden, vond ik heel knap eigenlijk.
Dat alles weer in teruggedraaid, is bijna volgens verwachting eigenlijk. :?
pi_197075994
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:31 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Hmm, dat is niet mijn beleving geweest. Er is al in de zomer aangegeven dat men zich zorgen maakte over de cijfers wanneer we de herfst en winter in zouden gaan. In augustus ging ik er zelf iig al vanuit dat we pas na grootschalige vaccinatie weer iets konden, en dat vaccin werd in een positief scenario begin 2021 verwacht. Conclusie; voor Q3 van 2021 kunnen we nog bar weinig.
-8 is niet de zomer hè :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_197076224
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:31 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Conclusie; voor Q3 van 2021 kunnen we nog bar weinig.
Tenzij je bereid bent pcr testen af te nemen :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_197077155
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:12 schreef Joene het volgende:

[..]

Tenzij je bereid bent pcr testen af te nemen :)
En als er ergens nog meer kritiek op is door bepaalde groepen naast de vaccinatie, dan zijn het wel de pcr testen. Zoveel experts ineens, wonderlijk O+.
pi_197077494
Ik geloof dat ik gewoon super naïef en goedgelovig ben. Ik zie echt niet in wat ‘men’ voor voordeel heeft bij vaccineren behalve de gezondheid van de bevolking.
En daarom laat ik me inenten. En vind ik het prima als ik dit moet laten zien om nog naar een feestje te kunnen.
Hopelijk hebben we dan over een paar jaar amper last van dit virus en is deze rompslomp niet meer nodig.

Daarnaast vind ik het bashen op de overheid echt flauw. Meer maatregelen had ze gezeik opgeleverd, minder maatregelen had ze gezeik opgeleverd en zoals het nu is levert het ze ook gezeik op. Er wordt nu eenmaal graag gezeikt als het tegenzit.
Doe ik overigens ook, ik klaag ook over de maatregelen, maar dan puur vanuit mijn eigen egoïsme. Reëel gezien weet ik heus wel dat er gedaan wordt wat nodig geacht wordt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197078220
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:39 schreef LeSage het volgende:
Ik geloof dat ik gewoon super naïef en goedgelovig ben. Ik zie echt niet in wat ‘men’ voor voordeel heeft bij vaccineren behalve de gezondheid van de bevolking.
En daarom laat ik me inenten. En vind ik het prima als ik dit moet laten zien om nog naar een feestje te kunnen.
Hopelijk hebben we dan over een paar jaar amper last van dit virus en is deze rompslomp niet meer nodig.

Daarnaast vind ik het bashen op de overheid echt flauw. Meer maatregelen had ze gezeik opgeleverd, minder maatregelen had ze gezeik opgeleverd en zoals het nu is levert het ze ook gezeik op. Er wordt nu eenmaal graag gezeikt als het tegenzit.
Doe ik overigens ook, ik klaag ook over de maatregelen, maar dan puur vanuit mijn eigen egoïsme. Reëel gezien weet ik heus wel dat er gedaan wordt wat nodig geacht wordt.
Keiharde +1, behalve het naïef en goedgelovig stukje ;)

Als er 1 ding is waar echt iedereen per direct mee mag kappen, is het wel het 'glijdende schaal' argument... :N

"Ja maar als we dit laten gebeuren, dan..."

Dat is echt met stip de grootste drogreden van deze hele discussie en gaat helemaal nergens over.

Als je je hebt laten vaccineren vorm je een minder groot risico en kun/mag je dus meer. Daar is niks oneerlijks aan, dat is pure logica.

En verder is het een gevalletje 'beste stuurlui' inderdaad. Ik ben het ook niet eens met alle beslissingen, maar achteraf is altijd makkelijk oordelen. Ik geef het je te doen: beslissingen nemen in tijden als deze...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 30 december 2020 @ 01:55:16 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197081105
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:58 schreef exode het volgende:
Oh gelukkig Lazi, hopelijk zijn jullie snel aan de beurt.

Ik merk ook dat veel mensen zich erop verkijken hoeveel mensen een risicogroep zijn of mogelijk zijn. Aandoeningen waarmee je gewoon oud kan worden.
Ja, mensen denken dat alleen demente bejaarden en vijftigers met enorm overgewicht een risicogroep zijn, het is zo bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 december 2020 @ 02:09:03 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197081304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:31 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Hmm, dat is niet mijn beleving geweest. Er is al in de zomer aangegeven dat men zich zorgen maakte over de cijfers wanneer we de herfst en winter in zouden gaan. In augustus ging ik er zelf iig al vanuit dat we pas na grootschalige vaccinatie weer iets konden, en dat vaccin werd in een positief scenario begin 2021 verwacht. Conclusie; voor Q3 van 2021 kunnen we nog bar weinig.
Nog niets boeken voor herfstvakantie volgend jaar dus.
Of op safe spelen en voor een huisje in Drenthe gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197082358
Ik hoorde van kennissen dat best wat mensen 2 of 3 of nog meer campings boeken in verschillende landen (1x NL, andere buitenland) om zo hun kansen te spreiden. Ze kunnen toch kosteloos annuleren is hun redenatie.
Ik weet niet hoe dit normaal gaat, maar dit lijkt me ook niet helemaal de bedoeling voor campingeigenaren die dus reserveringen binnenkrijgen waarvan een groot percentage zal gaan annuleren.
pi_197083340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Bereikt deze informatie wel de juiste doelgroep dan? Als jij weinig vertrouwen hebt in de overheid, ga jij niet op de site van het rivm lezen denk ik.
Plus algoritme en bubbels op sociale media. Dat soort informatie bereikt bepaalde groepen minder goed.

Ik denk ook dat bij veel mensen dat " je doet het niet voor jezelf maar voor een ander" niet aanslaat, veel Nederlanders zijn individualistisch.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197083358
Wat ik dan wel weer een leuk lichtpuntje vind in 2020 is dat we heel veel kerstkaarten hebben gekregen O+ Wij brengen vandaag zelf nieuwjaarskaarten rond.
En helemaal tof vind ik dat we dat hier in de straat bij de buren ook allemaal doen. We spreken elkaar helemaal niet dagelijks, maar toch een klein berichtje naar elkaar vind ik een mooi gebaar O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197083584
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef LeSage het volgende:
Wat ik dan wel weer een leuk lichtpuntje vind in 2020 is dat we heel veel kerstkaarten hebben gekregen O+ Wij brengen vandaag zelf nieuwjaarskaarten rond.
En helemaal tof vind ik dat we dat hier in de straat bij de buren ook allemaal doen. We spreken elkaar helemaal niet dagelijks, maar toch een klein berichtje naar elkaar vind ik een mooi gebaar O+
O+

Wij doen al jaren niet aan kaarten, maar ik weet nog van vroegah dat die ladingen kaarten toch wel erg leuk waren.
pi_197083653
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 08:31 schreef LeSage het volgende:
Wat ik dan wel weer een leuk lichtpuntje vind in 2020 is dat we heel veel kerstkaarten hebben gekregen O+ Wij brengen vandaag zelf nieuwjaarskaarten rond.
En helemaal tof vind ik dat we dat hier in de straat bij de buren ook allemaal doen. We spreken elkaar helemaal niet dagelijks, maar toch een klein berichtje naar elkaar vind ik een mooi gebaar O+
Ja :o vorig jaar hadden we er drie en nu iets van 30 ofzo _O- we zijn in de tussenliggende tijd verhuisd en hebben bij een bulk nieuwe buren (die we dus nog niet echt hebben ontmoet vanwege de coro) een kaartje gebracht (met onze namen en huisnummer erop). Nu kregen we dus een hele stapel kaarten met namen die we niet kennen _O-.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197083713
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 02:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nog niets boeken voor herfstvakantie volgend jaar dus.
Of op safe spelen en voor een huisje in Drenthe gaan.
Afgelopen zomer alleen daar geboekt waar we kosteloos konden omboeken naar een ander park (en waarvan ook parken in NL waren), of annuleren, idd. Nu gaan we een weekendje weg binnen NL. Het is met een heel andere blik vakanties regelen nu. Dat, of accepteren dat je wellicht je geld kwijt bent. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 08:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja :o vorig jaar hadden we er drie en nu iets van 30 ofzo _O- we zijn in de tussenliggende tijd verhuisd en hebben bij een bulk nieuwe buren (die we dus nog niet echt hebben ontmoet vanwege de coro) een kaartje gebracht (met onze namen en huisnummer erop). Nu kregen we dus een hele stapel kaarten met namen die we niet kennen _O-.
Ohhh dat hadden wij ook moeten doen eigenlijk! Mhmm, misschien kan ik nog ergens wat kaartjes scoren..
pi_197083758
Ik was dit jaar zowaar heel vroeg met kerstkaarten versturen. De buren dit jaar niet gedaan (eigenlijk vergeten) en van geen enkele buur ook wat gehad. Dit zal toeval zijn want we liggen niet met elke buur in de clinch. :P
Toevallig was ‘de rest’ heel laat met versturen waardoor we slechts 2 kaarten terug op tijd hebben gehad. :')
pi_197083762
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:08 schreef Joene het volgende:

[..]

-8 is niet de zomer hè :)
Klopt. Ik weet dat wij in maart ook dachten dat we einde van het jaar heus allang weer op kantoor zouden werken. Maar dan nog had ik geen vakantie geboekt. Dat is (gelukkig) ieders eigen keuze natuurlijk, alleen ook een semi-bewust risico wat je dan neemt.

quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:12 schreef Joene het volgende:

[..]

Tenzij je bereid bent pcr testen af te nemen :)
Ik geloof eigenlijk niet dat pcr testen gebruikt gaan worden voor openbare gebouwen, lees hier ook dat dit juridisch gezien niet zomaar gaat. Dus het enige wat dan wellicht concreet makkelijker kan worden is festivals e.d. met pcr test. Maar zolang de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is blijft de zorg op het randje balanceren dus kan je nog niet heel veel meer dan afgelopen zomer, denk ik.
pi_197083943
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:29 schreef laziness het volgende:
Nou dat vind ik wel licht naïef Joene en niemand hield hier rekening mee is ook erg kort door de bocht. Mijn werkgever voorspelde toen jij boekte al dat we de rest van het jaar wel thuis zouden werken.
Toegegeven, zij wisten hoelang ze nodig hadden voor dat vaccin :+ maar dat het bij slecht weer op zou laaien was toch overduidelijk?
Mijn werkgever heeft ook in de zomer al aangegeven dat we minstens tot einde eerste kwartaal 2021 thuis zouden gaan werken. Natuurlijk hoopte ik dat het anders zou lopen, maar dat leek me niet erg realistisch. Ik vond het al spannend dat we in de zomer een weekend Efteling hadden geboekt voor eind september.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197083967
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:39 schreef LeSage het volgende:
Ik geloof dat ik gewoon super naïef en goedgelovig ben. Ik zie echt niet in wat ‘men’ voor voordeel heeft bij vaccineren behalve de gezondheid van de bevolking.
En daarom laat ik me inenten. En vind ik het prima als ik dit moet laten zien om nog naar een feestje te kunnen.
Hopelijk hebben we dan over een paar jaar amper last van dit virus en is deze rompslomp niet meer nodig.

Daarnaast vind ik het bashen op de overheid echt flauw. Meer maatregelen had ze gezeik opgeleverd, minder maatregelen had ze gezeik opgeleverd en zoals het nu is levert het ze ook gezeik op. Er wordt nu eenmaal graag gezeikt als het tegenzit.
Doe ik overigens ook, ik klaag ook over de maatregelen, maar dan puur vanuit mijn eigen egoïsme. Reëel gezien weet ik heus wel dat er gedaan wordt wat nodig geacht wordt.
Mee eens.
Ik ben wel kritisch, en die lockdown had voor mij best een week of 2 eerder gemogen. Maar met het gepolder in NL is dit het resultaat. De middenweg die soort van werkt. Kampioen mopperen waren we in NL ook al lang. 17 miljoen bondscoaches is veranderd in 17 miljoen viruskenners.

Kom maar op met die prik. Als ik zie hoe deze verkoudheid me weer bezig houdt. Mijn weerstand is gewoon knudde. Jongste en man hebben er weinig last van, die niezen 1 keer. De oudste heeft ook meer klachten gehad.
Voel ik me ook geruster als ik naar mijn vader(copd) of schoonmoeder(verzorgingshuis) ga. Maar ik sta achteraan de rij denk ik zo. Geen risicogroep, dus het zal wel zomer worden.
pi_197084774
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:05 schreef vencodark het volgende:
Ik was dit jaar zowaar heel vroeg met kerstkaarten versturen. De buren dit jaar niet gedaan (eigenlijk vergeten) en van geen enkele buur ook wat gehad. Dit zal toeval zijn want we liggen niet met elke buur in de clinch. :P
Toevallig was ‘de rest’ heel laat met versturen waardoor we slechts 2 kaarten terug op tijd hebben gehad. :')
Fris mn geheugen eens op... met welke buur wel dan
pi_197084791
Wij hebben voor de zomer alvast een huisje geboekt in Drenthe. We komen met eigen vervoer, dus gelukkig niet afhankelijk van vliegtuigen enzo. Dit keer weten we dat we misschien in quarantaine moeten bij terugkomst, dus we houden wat vakantiedagen achter en zorgen dat we vanuit quarantaine thuis kunnen werken.
En dan zien we wel hoe de situatie is in NL dan. Met fietsen, lekker eten en wat speelgoed komen we de zomer ook wel door, mocht er nog veel dicht zijn. En zijn we het zat, gaan we eerder naar huis.
pi_197084940
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben voor de zomer alvast een huisje geboekt in Drenthe. We komen met eigen vervoer, dus gelukkig niet afhankelijk van vliegtuigen enzo. Dit keer weten we dat we misschien in quarantaine moeten bij terugkomst, dus we houden wat vakantiedagen achter en zorgen dat we vanuit quarantaine thuis kunnen werken.
En dan zien we wel hoe de situatie is in NL dan. Met fietsen, lekker eten en wat speelgoed komen we de zomer ook wel door, mocht er nog veel dicht zijn. En zijn we het zat, gaan we eerder naar huis.
Vooral dat eigen vervoer vond ik essentieel om nog op vakantie te gaan ja, zou nu niet afhankelijk willen zijn van vliegtuigen/boten/treinen. Klinkt als prima geregeld zo iig!
pi_197085100
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fris mn geheugen eens op... met welke buur wel dan
Die zijn inmiddels verhuisd. *)
pi_197085291
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:03 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Vooral dat eigen vervoer vond ik essentieel om nog op vakantie te gaan ja, zou nu niet afhankelijk willen zijn van vliegtuigen/boten/treinen. Klinkt als prima geregeld zo iig!
Waarom wil je niet afhankelijk zijn ? je wilt niet met andere mensen ? of bang dat het opeens stopt ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_197085444
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Die zijn inmiddels verhuisd. *)
Fijn
  woensdag 30 december 2020 @ 10:28:34 #53
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197085557
quote:
8s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:19 schreef Joene het volgende:

[..]

Waarom wil je niet afhankelijk zijn ? je wilt niet met andere mensen ? of bang dat het opeens stopt ?
Misschien vanwege het verhoogde risico als je met veel mensen in een kleine ruimte zit?
in de haak.
pi_197085567
quote:
8s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:19 schreef Joene het volgende:

[..]

Waarom wil je niet afhankelijk zijn ? je wilt niet met andere mensen ? of bang dat het opeens stopt ?
Voornamelijk dat laatste, bang dat terwijl ik daar zit alles op slot gaat en je echt vast zit (zoals iedereen in Engeland nu zeg maar). Maar daarnaast heb ik ook niet de illusie dat er in vliegtuigen goed afstand gehouden / geventileerd wordt, dus zou ik daar sowieso niet heel graag instappen. Eerlijk is eerlijk though, als ik 100% zeker wist dat ik probleemloos terug kwam zou ik het misschien wel doen.
pi_197085573
quote:
8s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:19 schreef Joene het volgende:

[..]

Waarom wil je niet afhankelijk zijn ? je wilt niet met andere mensen ? of bang dat het opeens stopt ?
Omdat je dan met minder mensen in aanraking komt, je naar huis kan wanneer je wil, je niet van het ov gebruik hoeft te maken, je weet dat je retour niet ineens gecancelled is, of dat je 2uur naast iemand zit die alle maatregelen aan z’n laars lapt. Je houdt de controle zoveel mogelijk in eigen hand. Niet voor mezelf, maar voor grootouders hier in de risicogroep.

(Oh en het is gratis voor ons. Vliegen en auto huren voor 4 weken kost een vermogen, en met onze elektrische auto rijden we gratis en uitstootvrij. We kunnen genoeg meenemen, en we kunnen onze voorraad med Nederlands eten hier weer wat aanvullen, we kunnen onderweg stoppen wanneer we willen, om bv naar Legoland te gaan, of even de benen te strekken.)
pi_197086286
We hebben nog een voucher voor een overtocht naar Schotland. Maar we durven die nog niet te verzilveren. Of omdat het daar nig dicht zit, of hier, of vanwege vaccinatie/quarantaineplicht..
Ik hoop dat we richting maart wel wat kunnen gaan gokken..

En zo heb ik vooral luxe problemen.
Mijn man verdient er zelfs geld aan :@ (heeft in zijn vrije tijd een kantoor-aanwezigheid-registratie-systeem gebouwd. Nu bezig om er een reiskosten-registratie ding erbij te bouwen)
pi_197086467
Mijn ouders zijn in de zomer 2021 40 jaar getrouwd en willen met het gezin + aanhang etc. naar de Efteling.
Boomhut-accommodatie geboekt met annuleringsverzekering. Hopelijk kan het doorgaan.
Ze hadden liever naar Disney gegaan maar dat is nog wel erg ver weg. Helaas. ;(
pi_197086507
Wij hebben een (dure) retour Kiel-Gotenburg geboekt staan eind juli. En een huisje voor een week. 2 weken nog te vullen maar dat laten we voorlopig zo.

Meivakantie wilden we poging 2 voor Legoland doen maar toch maar geld teruggevraagd ipv omgeboekt met de voucher.

Wij zitten nu in een huisje wat wel echt een aanrader is ook of juist in de zomer. In Drenthe, middenin het bos, gehuurd van particulieren, heel veel ruimte en privacy, contactloos inchecken, veeeel speelgoed, trampoline, schommels, fietsen etc en een jacuzzi in de tuin.
  woensdag 30 december 2020 @ 11:07:05 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197086532
Ik heb nog een voucher uitstaan bij klm. Moet boeken voor 31-12-2021 maar de reis kan er na liggen. Wil in mei 2022 weer eens gokken op de US dus dat moet daarmee wel lukken. Anders kan je nog steeds geld terugvragen voor die einddatum ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197086752
Ik ben zo blij dat wij via een reisorganisatie alles hadden geboekt. De reis van 2020 is al omgeboekt van usa naar Canada in 2021.
Aanbetaling was al gedaan en is nog steeds gedaan. Restbedrag moet 2 weken van te voren worden betaald en we mogen de reis dan ook nog eventueel nog een jaar uitstellen of het geld terug vragen.

Dus ik ga in juni eens even kijken hoe de wereld eruit ziet ;)
  woensdag 30 december 2020 @ 11:22:48 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197087007
Ik had alles zelf los geboekt maar ben ¤0 kwijt geraakt en de enige voucher is die van klm. Dat had al geld kunnen zijn maar klm schijnt het harder nodig te hebben dan ik dus vraag ik dat nog even niet terug. Verwacht de voucher namelijk te kunnen gebruiken.
Ben nu wel compleet flexibel in of en wanneer ik weer wil gaan.

Klinkt alsof je een goede organisatie te pakken hebt Loj. Zo gunstig zijn de voorwaarden bij de meesten niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197087121
Ja, volgens mij hebben we er wel geluk mee.

En heel eerlijk, gaat die reisorganisatie nu toch failliet en ben ik mijn geld kwijt ga ik het ook niet meer missen. Jammer van het verdwenen geld, maar we hebben dan genoeg om nog ergens anders heen te gaan.

Over 5 jaar is Noord Amerika vast ook nog mooi :)
pi_197087169
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En als er ergens nog meer kritiek op is door bepaalde groepen naast de vaccinatie, dan zijn het wel de pcr testen. Zoveel experts ineens, wonderlijk O+.
Haha dit, zo erg dit :') :D

Ik zag op O+ Facebook O+ zelfs iemand die bang was dat hij er zelf PCR van zou krijgen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197087483
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:29 schreef pinquit het volgende:

[..]

Haha dit, zo erg dit :') :D

Ik zag op O+ Facebook O+ zelfs iemand die bang was dat hij er zelf PCR van zou krijgen.
Die kennis postte dat je dan stiekem ingeent wordt. Toen schreef ik dat ik nu dus supersnel internet heb na 3x testen en dus 3x ingeent zijn en 3x een 5G chip erbij heb gekregen.

Ik nam het allemaal niet serieus en moest ja daar komt ie WAKKER WORDEN.
pi_197087541
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:29 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Voornamelijk dat laatste, bang dat terwijl ik daar zit alles op slot gaat en je echt vast zit (zoals iedereen in Engeland nu zeg maar). Maar daarnaast heb ik ook niet de illusie dat er in vliegtuigen goed afstand gehouden / geventileerd wordt, dus zou ik daar sowieso niet heel graag instappen. Eerlijk is eerlijk though, als ik 100% zeker wist dat ik probleemloos terug kwam zou ik het misschien wel doen.
ik heb nu 6 vluchten gehad onder corona omstandigheden , 2 workrelated , 4 privé . Afstand houden in een vliegtuig is lastig met name bij de goedkopere maatschappijen , maar de luchtfilters etc is allemaal perfect geregeld , plus iedereen was in elk geval 72 uur vantevoren negatief getest :) ik snap je angst wat betreft ms niet terugkunnen , daarom heb ik m’n werkspullen bij me , nog niet voortgekomen dat ik ergens opgesloten zat :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_197087558
Zo ik heb een discussie gemist.

Ik denk maar zo als er niemand zich had laten inenten toen de bmr en d(k)tp inentingen beschikbaar kwamen weet ik niet hoe het er nu had uitgezien. En als je op vakantie wilt laten vele zich vrijwillig inenten voor tetanus en hepatitus. Waarom dat zo angstig zijn en denken dat je een chip ingespoten krijgt.

Ik heb als puber een tbc uitbraak meegemaakt op school dat wil je ook echt niet.
  woensdag 30 december 2020 @ 11:44:08 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197087567
Exode en pinquit, hebben jullie overlappende kennissen op Facebook? Huu! ;)
in de haak.
pi_197087568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Omdat je dan met minder mensen in aanraking komt, je naar huis kan wanneer je wil, je niet van het ov gebruik hoeft te maken, je weet dat je retour niet ineens gecancelled is, of dat je 2uur naast iemand zit die alle maatregelen aan z’n laars lapt. Je houdt de controle zoveel mogelijk in eigen hand. Niet voor mezelf, maar voor grootouders hier in de risicogroep.

(Oh en het is gratis voor ons. Vliegen en auto huren voor 4 weken kost een vermogen, en met onze elektrische auto rijden we gratis en uitstootvrij. We kunnen genoeg meenemen, en we kunnen onze voorraad med Nederlands eten hier weer wat aanvullen, we kunnen onderweg stoppen wanneer we willen, om bv naar Legoland te gaan, of even de benen te strekken.)
Ja de lease auto is fijn :) , wij gaan ook vaak met de eigen auto :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_197087953
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:29 schreef pinquit het volgende:

[..]

Haha dit, zo erg dit :') :D

Ik zag op O+ Facebook O+ zelfs iemand die bang was dat hij er zelf PCR van zou krijgen.
Daar ging mijn thee _O- .

Qua vakantie, wij hebben nog een weekje tegoed op een camping in de buurt van Nijmegen. Verder zien we wel, we gaan voor de schoolvakantie in juni waarschijnlijk. Afhankelijk van de situatie een camping in Nederland of, als het mogelijk is naar mijn zwager en schoonzus in Frankrijk. Het maakt mij ook niet zoveel uit, als we er even uit kunnen met de klapkar zijn we al blij. Desnoods gaan we naar de camping in het dorp :P
pi_197088012
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:44 schreef trui het volgende:
Exode en pinquit, hebben jullie overlappende kennissen op Facebook? Huu! ;)
Haha geen kennis gelukkig, ik begaf mij in het gevaarlijke wereldje van de NOS-comments. Soms vermakelijk, maar vooral verschrikkelijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_197088331
quote:
8s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:44 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja de lease auto is fijn :) , wij gaan ook vaak met de eigen auto :)
De auto is van onszelf ;) We hebben levenslang gratis laden op Tesla’s laders, dus de auto is voordelig in het gebruik.
pi_197088373
Mijn dochter wil graag en tesla. Ik heb alleen geen tesla centjes
pi_197089182
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:12 schreef F_r het volgende:
Mijn dochter wil graag en tesla. Ik heb alleen geen tesla centjes
Koop een bitcoin
pi_197089380
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

De auto is van onszelf ;) We hebben levenslang gratis laden op Tesla’s laders, dus de auto is voordelig in het gebruik.
oh cool!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_197089532
Ik vind Tesla's niet mooi, maar goed, ik heb sowieso niets met auto's. Hij moet me gewoon van A naar B brengen en graag zo min mogelijk onderhoud. Onze vorige auto (Peugeot) stond nogal vaak in de garage nu hebben we een Kia die vooralsnog probleemloos blijkt te zijn.

Die kennis is verder heel realistisch en sociaal etc. Maar haar man en zij raken momenteel echt hun levenswerken kwijt (ondernemers) en dat zal wel enorm meewerken denk ik.
pi_197090552
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:50 schreef exode het volgende:
Ik vind Tesla's niet mooi, maar goed, ik heb sowieso niets met auto's. Hij moet me gewoon van A naar B brengen en graag zo min mogelijk onderhoud. Onze vorige auto (Peugeot) stond nogal vaak in de garage nu hebben we een Kia die vooralsnog probleemloos blijkt te zijn.

Die kennis is verder heel realistisch en sociaal etc. Maar haar man en zij raken momenteel echt hun levenswerken kwijt (ondernemers) en dat zal wel enorm meewerken denk ik.
Ik heb ook weinig met auto’s, maar ben inmiddels wel echt Tesla-fan. Dat ding rijdt als een zonnetje, voelt erg veilig (en is dat ook), heeft toffe features en het laadnetwerk is echt super. Optrekken met dat ding is heerlijk :D
pi_197092201
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 12:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Koop een bitcoin
In 2012 :(

En koop er geen pizza van.

Huil!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197093443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In 2012 :(

En koop er geen pizza van.

Huil!
Oeps
pi_197093858
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oeps
Duurste pizza ooit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197094126
quote:
Persoonlijk heb ik daar geen last van.

Maar misschien moet ik gewoon lekker hier blijven. De toestand in Nederland is echt niet best. Zwarte gebieden bij middenmeer / hhw, de zorg die nu ook kritische zorg niet meer kan bieden.

Als ik de staatsloterij win vlieg ik maandag weer terug :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197094295
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In 2012 :(

En koop er geen pizza van.

Huil!
Das 'n zure pizza. :X :X

Ik kreeg van mijn baas een budget voor een kerstcadeau en koos een robotstofzuiger uit. Nu zit ik op de bank terwijl mijn huis gestofzuigd wordt. Ik heb niet de illusie dat ik nu nooit meer hoef te stofzuigen, maar ik heb wel de hoop dat ik het nu maar een paar keer per week zelf goed hoef te doen en dat de rest van de tijd de kruimels automagisch verdwijnen. :)
pi_197094356
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Das 'n zure pizza. :X :X

Ik kreeg van mijn baas een budget voor een kerstcadeau en koos een robotstofzuiger uit. Nu zit ik op de bank terwijl mijn huis gestofzuigd wordt. Ik heb niet de illusie dat ik nu nooit meer hoef te stofzuigen, maar ik heb wel de hoop dat ik het nu maar een paar keer per week zelf goed hoef te doen en dat de rest van de tijd de kruimels automagisch verdwijnen. :)
Onze robotstofzuiger is echt een van mijn beste aanschaffen ooit geweest. Nog geen kinderen dus dat scheelt nogal in hoeveel kruimels er ontstaan, maar hij gaat bij ons 3x per week aan en daardoor hoeven wij nog maar 1x per 1 a 2 weken te stofzuigen. O+
pi_197094402
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Das 'n zure pizza. :X :X

Ik kreeg van mijn baas een budget voor een kerstcadeau en koos een robotstofzuiger uit. Nu zit ik op de bank terwijl mijn huis gestofzuigd wordt. Ik heb niet de illusie dat ik nu nooit meer hoef te stofzuigen, maar ik heb wel de hoop dat ik het nu maar een paar keer per week zelf goed hoef te doen en dat de rest van de tijd de kruimels automagisch verdwijnen. :)
Hier doet ie elke dag om 06.00 een rondje beneden, heerlijk!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 30 december 2020 @ 14:56:54 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197094678
Mijn man wil er geen wegens eettafelstoelen waar die niet onder kan zuigen tenzij je ze specifiek opzij zet en daar ligt de meeste zooi.
Idem voor de werk/kattenkamer met een onhandige bureaustoel.

Ik heb ‘m nog niet weten over te halen tot dusver.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197094744
Ik heb gewoon een dyson, zo 1 zonder snoer. Elke ochtend na ontbijt doe ik een mega snel rondje door de woonkamer, ik zie de waarde van een robot ding dan ook niet. (Komt ook omdat de woonkamer is verdeeld in 2 stukken ivm de tweeling.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197094910
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:56 schreef laziness het volgende:
Mijn man wil er geen wegens eettafelstoelen waar die niet onder kan zuigen tenzij je ze specifiek opzij zet en daar ligt de meeste zooi.
Idem voor de werk/kattenkamer met een onhandige bureaustoel.

Ik heb ‘m nog niet weten over te halen tot dusver.
Wij zijn in april dit jaar verhuisd en hebben alle nieuwe meubels er specifiek op uitgezocht dat de robotstofzuiger er onderdoor kon. _O-
Dat probleem van stoelen die opzij gezet moeten worden hebben we wel bij onze bartafel, maar daar eten we niet zo vaak aan dus dat is opgelost door de stoelen 1x per week wel aan de kant te zetten.
pi_197094944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon een dyson, zo 1 zonder snoer. Elke ochtend na ontbijt doe ik een mega snel rondje door de woonkamer, ik zie de waarde van een robot ding dan ook niet. (Komt ook omdat de woonkamer is verdeeld in 2 stukken ivm de tweeling.)
Ik vind het dus mega fijn dat hij ook onder de bank en andere meubels komt, waardoor ik daar met regulier stofzuigen niet zo hard mijn best voor hoef te doen.
We zetten hem op de slaapkamer soms ook aan, gewoon omdat hij dan onder het hele bed stofzuigt. O+
  woensdag 30 december 2020 @ 15:12:57 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_197095169
Ik heb al jaren een robotzuiger en ik stofzuig werkelijk nooit meer zelf. Alleen op maandag gaat de poets er even met de gewone stofzuiger doorheen.
Nog een paar keer per week zelf zuigen? Moet je op alle momenten van de dag van de grond eten dan? :?
disclaimer
  woensdag 30 december 2020 @ 15:13:32 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_197095191
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:06 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik vind het dus mega fijn dat hij ook onder de bank en andere meubels komt, waardoor ik daar met regulier stofzuigen niet zo hard mijn best voor hoef te doen.
We zetten hem op de slaapkamer soms ook aan, gewoon omdat hij dan onder het hele bed stofzuigt. O+
Ja dit. Omg mijn huis is echt zo stofvrij tegenwoordig _O_
disclaimer
pi_197095305
Ik ben ook intens blij met de robotstofzuiger. Ik stofzuig ook nooit meer zelf eigenlijk. Ik heb niet eens een normale stofzuiger meer.. Elke ochtend loopt m'n robot een rondje voor ik beneden kom. En ik laat me ook elke week een keer in m'n slaapkamer en op zolder lopen. Ik heb alleen nog een kruimeldief en swiffer voor de trap.
pi_197095336
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dit. Omg mijn huis is echt zo stofvrij tegenwoordig _O_
Ik wil er eigenlijk voor elke verdieping één. :@ Maar dat slaat nergens op, dus tillen we hem gewoon naar boven en zetten hem daar dan aan.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:12 schreef SQ het volgende:
Ik heb al jaren een robotzuiger en ik stofzuig werkelijk nooit meer zelf. Alleen op maandag gaat de poets er even met de gewone stofzuiger doorheen.
Nog een paar keer per week zelf zuigen? Moet je op alle momenten van de dag van de grond eten dan? :?
Zodra ik een poets gevonden heb ga ik ook nooit meer stofzuigen denk ik. O+ Doe het nu al alleen als ik ook de bank stofzuig, want dan ben toch al bezig.
pi_197095429
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:12 schreef SQ het volgende:
Ik heb al jaren een robotzuiger en ik stofzuig werkelijk nooit meer zelf. Alleen op maandag gaat de poets er even met de gewone stofzuiger doorheen.
Nog een paar keer per week zelf zuigen? Moet je op alle momenten van de dag van de grond eten dan? :?
Dit klinkt wel heel goed! Ik wist nog niet dat zo'n ding zo goed zuigt dat je zelf echt vrijwel niets meer hoeft te doen. :o Jullie reacties lezende word ik alleen maar blijer. *O*
pi_197095507
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:06 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik vind het dus mega fijn dat hij ook onder de bank en andere meubels komt, waardoor ik daar met regulier stofzuigen niet zo hard mijn best voor hoef te doen.
We zetten hem op de slaapkamer soms ook aan, gewoon omdat hij dan onder het hele bed stofzuigt. O+
:D onder mijn bed liggen bv de campingbedjes , extra matrassen, tassen met oude kleding.

Daar kan geen stof komen.

Nee maar serieus, misschien switch ik wel als het hekwerk weg is uit mn woonkamer.

Maar tegen die tijd hoop ik dat we ook gewoon weer terug zijn naar normaal en dat mn hulp 2x per week langskomt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197095519
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dit klinkt wel heel goed! Ik wist nog niet dat zo'n ding zo goed zuigt dat je zelf echt vrijwel niets meer hoeft te doen. :o Jullie reacties lezende word ik alleen maar blijer. *O*
Mijn vorige robotstofzuiger was niet bijster goed in zijn werk, maar die was ook heel cheap en simpel. Daarna wat meer geïnvesteerd in de upgrade en daar nog steeds superblij mee. O+
pi_197095534
Ik zou er trouwens geen tijd mee winnen, ik zou gaan staan kijken hoe het ding mn woonkamer rondgaat.

:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197095553
En commentaar leveren als die weer te dom ergens is vastgelopen.

Doe ik bij joene ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197095605
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou er trouwens geen tijd mee winnen, ik zou gaan staan kijken hoe het ding mn woonkamer rondgaat.

:D
Daar vind ik hem te luidruchtig voor. _O- Bij ons gaat hij 's ochtends vroeg aan en is klaar wanneer we gaan ontbijten.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D onder mijn bed liggen bv de campingbedjes , extra matrassen, tassen met oude kleding.

Daar kan geen stof komen.

Nee maar serieus, misschien switch ik wel als het hekwerk weg is uit mn woonkamer.

Maar tegen die tijd hoop ik dat we ook gewoon weer terug zijn naar normaal en dat mn hulp 2x per week langskomt.
_O- Ohja ok. Campingbedjes hebben we nog niet, extra matrassen en oude kleding ligt op zolder.

Ohhh 2x per week een hulp lijkt me helemaal magisch! Kan me voorstellen dat je dan relatief weinig hebt aan een robotstofzuiger.
  woensdag 30 december 2020 @ 15:24:09 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197095609
Stop aub met praten over een robotstofzuiger. }:| ik was helemaal blij, ik zou er eindelijk 1 kopen, mijn man was het er mee eens. Blijkt dat de dorpels in ons huis te hoog zijn. Dag droom. :'(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 30 december 2020 @ 15:24:22 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_197095618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou er trouwens geen tijd mee winnen, ik zou gaan staan kijken hoe het ding mn woonkamer rondgaat.

:D
De onze draait altijd in de nacht :P
disclaimer
pi_197095633
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:23 schreef Ticootje het volgende:
En commentaar leveren als die weer te dom ergens is vastgelopen.

Doe ik bij joene ook.
Het is wel een goede les voor je vloer leeghouden idd. :Y Zo moesten we nieuwe kerstverlichting kopen omdat de robotstofzuiger een kabelbreuk had veroorzaakt. :')
pi_197095665
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:24 schreef SQ het volgende:

[..]

De onze draait altijd in de nacht :P
MAAR IK WIL HET ZIEN.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197095701
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:24 schreef Mariposas het volgende:
Stop aub met praten over een robotstofzuiger. }:| ik was helemaal blij, ik zou er eindelijk 1 kopen, mijn man was het er mee eens. Blijkt dat de dorpels in ons huis te hoog zijn. Dag droom. :'(
Ahhhhh. Arme jij. ;(

Wij gaan nog verbouwen, dit is wel een aandachtspuntje wat ik daarin mee ga nemen. Geen drempels want Huub. :+
pi_197095716
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:24 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Het is wel een goede les voor je vloer leeghouden idd. :Y Zo moesten we nieuwe kerstverlichting kopen omdat de robotstofzuiger een kabelbreuk had veroorzaakt. :')
Dat is wel een ding waar we goed in zijn. Elke avond als alles op bed ligt ruimen we even met zn 2 alles op. Zorgen we dat alles weer compleet is, enz enz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197095800
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

MAAR IK WIL HET ZIEN.
Dat heb ik nu ook hoor. Maar dat komt door de nieuwigheid. :D

Vanaf vanavond gaat hij mooi een rondje stofzuigen als wij slapen. *O*
pi_197095854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is wel een ding waar we goed in zijn. Elke avond als alles op bed ligt ruimen we even met zn 2 alles op. Zorgen we dat alles weer compleet is, enz enz.
Dat scheelt dan alvast een hoop, mocht je ooit voor een robotstofzuiger gaan. :7
pi_197095883
Onze robotstofzuiger heet Charlie en komt van de Lidl. Ooit ga ik een echte Roomba kopen O+
pi_197095889
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:31 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Dat scheelt dan alvast een hoop, mocht je ooit voor een robotstofzuiger gaan. :7
Aan de andere kant: ik heb niet voor niks 5 kinderen.

Zuigen zullen ze!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197095914
Hoe doen jullie dat trouwens met deuren openlaten voor de robotstofzuiger?
Met BHV heb ik geleerd hoe belangrijk het is om deuren richting de slaapkamers dicht te houden 's nachts, zodat je minder rookvorming in de slaapkamer hebt bij brand.
Dus nu stofzuigt Huub alleen nog maar de woonkamer en keuken en niet de gang want trapgat.
pi_197095961
Ik kom uit een brandweermannenfamilie, dus bij ons zijn 's nachts alle deuren dicht. Dat houdt inderdaad in dat de hal niet gedaan gaat worden, maar so be it. Desnoods laat ik 'm daar 's morgens nog even los. :)
pi_197095964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
Onze robotstofzuiger heet Charlie en komt van de Lidl. Ooit ga ik een echte Roomba kopen O+
Huub is een Roomba. Ik kan ze aanraden. O+
Al maakt hij de laatste tijd geen plattegrondje meer van zijn verrichte taken en dat hebben we nog niet kunnen fixen. Dat is wel treurig. ;( Maar komt vast door een per ongelukke user error van ons ofzo, want hij doet het verder wel gewoon.
pi_197096054
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
Onze robotstofzuiger heet Charlie en komt van de Lidl. Ooit ga ik een echte Roomba kopen O+
Onze vorige heette Harry en deze Consuela :')
En omdat het kan geeft ze dus in het spaans antwoord etc _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 30 december 2020 @ 15:36:50 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_197096078
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:32 schreef Vaiana het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met deuren openlaten voor de robotstofzuiger?
Met BHV heb ik geleerd hoe belangrijk het is om deuren richting de slaapkamers dicht te houden 's nachts, zodat je minder rookvorming in de slaapkamer hebt bij brand.
Dus nu stofzuigt Huub alleen nog maar de woonkamer en keuken en niet de gang want trapgat.
Onze roomba komt ook niet in de hal. Eens per week is daar meer dan genoeg.
Maar in de keuken is het wel echt dagelijks nodig :')
disclaimer
pi_197096100
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:34 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Huub is een Roomba. Ik kan ze aanraden. O+
Al maakt hij de laatste tijd geen plattegrondje meer van zijn verrichte taken en dat hebben we nog niet kunnen fixen. Dat is wel treurig. ;( Maar komt vast door een per ongelukke user error van ons ofzo, want hij doet het verder wel gewoon.
Wij hebben een RoboRock en die maakt ook plattegrondjes O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197096110
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kom uit een brandweermannenfamilie, dus bij ons zijn 's nachts alle deuren dicht. Dat houdt inderdaad in dat de hal niet gedaan gaat worden, maar so be it. Desnoods laat ik 'm daar 's morgens nog even los. :)
Onze keuken en woonkamer zit ook een deur tussen, die laat ik dus wel open. Maar verder alles dicht inderdaad, en soms Huub nog op de gang loslaten 's ochtends.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Onze vorige heette Harry en deze Consuela :')
En omdat het kan geeft ze dus in het spaans antwoord etc _O-
Heerlijk. O+ Huub heeft een vrouwenstem, dat vind ik wel een beetje treurig bij zijn naam. Maarjaaaa.
  woensdag 30 december 2020 @ 15:37:48 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_197096119
disclaimer
pi_197096121
Ons huis is absoluut niet robotzuiger proof. Drempels, te lage bank, eetkamer stoelen waar ie niet langs, over, door kan. Sowieso stofzuigen wij elke dag ook de bank etc ivm huisstofmijtallergie. Dus het zou ons amper tijd opleveren.

Een hulp daarentegen, die zou ik zo graag willen. Maar er zijn er al 3 weggerend bij ons....dus ik denk dat het aan ons ligt.

Zo'n ding zonder snoer zou ik wel willen.

Ik werkte ooit op een blauwe maandag voor een bedrijf die inhouse stofsystemen ontwikkelde. Je klikte gewoon een slang op een afvoer in de muur. Was toen iig amper animo voor.
pi_197096128
E
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef SQ het volgende:

[..]

Onze roomba komt ook niet in de hal. Eens per week is daar meer dan genoeg.
Maar in de keuken is het wel echt dagelijks nodig :')
Eens per week doet de werkster de hal ja, verder niet B-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197096129
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:36 schreef SQ het volgende:

[..]

Onze roomba komt ook niet in de hal. Eens per week is daar meer dan genoeg.
Maar in de keuken is het wel echt dagelijks nodig :')
Kinderen. O+
  woensdag 30 december 2020 @ 15:39:07 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_197096167
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Ons huis is absoluut niet robotzuiger proof. Drempels, te lage bank, eetkamer stoelen waar ie niet langs, over, door kan. Sowieso stofzuigen wij elke dag ook de bank etc ivm huisstofmijtallergie. Dus het zou ons amper tijd opleveren.

Een hulp daarentegen, die zou ik zo graag willen. Maar er zijn er al 3 weggerend bij ons....dus ik denk dat het aan ons ligt.

Zo'n ding zonder snoer zou ik wel willen.

Ik werkte ooit op een blauwe maandag voor een bedrijf die inhouse stofsystemen ontwikkelde. Je klikte gewoon een slang op een afvoer in de muur. Was toen iig amper animo voor.
Mijn schoonouders hebben dat, wat een kutsysteem is dat. Je loopt continu met 10 meter stofzuigerslang te slepen ;(
disclaimer
pi_197096285
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Een hulp daarentegen, die zou ik zo graag willen. Maar er zijn er al 3 weggerend bij ons....dus ik denk dat het aan ons ligt.
Ik moest lachen. _O- Maar wel balen dat ze er allemaal mee stoppen. Ben je er net aan gewend stopt hij/zij ermee.

Ik mag geen hulp in huis van mijn man, want hij wil geen vreemde in huis. Ik heb nog aangeboden dat het er eentje mag zijn die in halfnaakte toestand de schoonmaak komt doen op zijn vrije dag maar zelfs dat mocht niet baten. -O-
  woensdag 30 december 2020 @ 15:44:14 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_197096337
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:42 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik moest lachen. _O- Maar wel balen dat ze er allemaal mee stoppen. Ben je er net aan gewend stopt hij/zij ermee.

Ik mag geen hulp in huis van mijn man, want hij wil geen vreemde in huis. Ik heb nog aangeboden dat het er eentje mag zijn die in halfnaakte toestand de schoonmaak komt doen op zijn vrije dag maar zelfs dat mocht niet baten. -O-
Ik neem aan dat hij wel gewoon minimaal 50% van het huishouden op zich neemt dan?
disclaimer
pi_197096361
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:42 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik moest lachen. _O- Maar wel balen dat ze er allemaal mee stoppen. Ben je er net aan gewend stopt hij/zij ermee.

Ik mag geen hulp in huis van mijn man, want hij wil geen vreemde in huis. Ik heb nog aangeboden dat het er eentje mag zijn die in halfnaakte toestand de schoonmaak komt doen op zijn vrije dag maar zelfs dat mocht niet baten. -O-
Ik mag de hulp juist niet meer wegdoen van man _O-
Ging tijdelijk een dag minder werken maar 'geef toe, dan doe je niks extra in het huishouden' :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 30 december 2020 @ 15:46:38 #124
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197096405
Wij hebben de hulp stopgezet, want ik vind het vreselijk awkward om thuis te zijn terwijl iemand om me heen aan het schoonmaken is. Want ja, we zijn tegenwoordig altijd thuis. :') En om nou een paar uur buiten rond te zwerven (vermoedelijk in de regen) zodat iemand ons huis schoon kan maken, vind ik ook wat ver gaan.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197096408
Man dacht eerst dat een hulp onzin zou zijn. Totdat we het appartement 1x samen schoon hadden gemaakt en toen leek het hem toch wel een goed idee. _O-
Vind het alleen nog wel ingewikkeld waar je een goede en betrouwbare poets kan vinden.
pi_197096410
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij wel gewoon minimaal 50% van het huishouden op zich neemt dan?
Ja ik denk wel 75% zelfs. :@
  woensdag 30 december 2020 @ 15:47:22 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_197096425
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:46 schreef Vaiana het volgende:
Man dacht eerst dat een hulp onzin zou zijn. Totdat we het appartement 1x samen schoon hadden gemaakt en toen leek het hem toch wel een goed idee. _O-
Vind het alleen nog wel ingewikkeld waar je een goede en betrouwbare poets kan vinden.
Viavia ;)
disclaimer
  woensdag 30 december 2020 @ 15:47:27 #128
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197096429
Hier geen hulp meer sinds covid. Ik mis het nogal -O-

Mag ik die hulp straks vragen om een vaccinatiebewijs? O-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197096431
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:46 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben de hulp stopgezet, want ik vind het vreselijk awkward om thuis te zijn terwijl iemand om me heen aan het schoonmaken is. Want ja, we zijn tegenwoordig altijd thuis. :') En om nou een paar uur buiten rond te zwerven (vermoedelijk in de regen) zodat iemand ons huis schoon kan maken, vind ik ook wat ver gaan.
Mja, wij hebben allebei eigen werkkamers, dus ik zou dan denk ik zeggen dat hij/zij die niet hoefde te doen en zich kon focussen op de rest van het huis.
  woensdag 30 december 2020 @ 15:47:35 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_197096434
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:46 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja ik denk wel 75% zelfs. :@
Dan is het goed.
disclaimer
  woensdag 30 december 2020 @ 15:47:46 #131
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197096441
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:42 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik moest lachen. _O- Maar wel balen dat ze er allemaal mee stoppen. Ben je er net aan gewend stopt hij/zij ermee.

Ik mag geen hulp in huis van mijn man, want hij wil geen vreemde in huis. Ik heb nog aangeboden dat het er eentje mag zijn die in halfnaakte toestand de schoonmaak komt doen op zijn vrije dag maar zelfs dat mocht niet baten. -O-
Ik heb tot op heden ook geen hulp gehad die mijn man graag in halfnaakte toestand zou zien schoonmaken, dus ik kan me iets voorstellen bij de reactie van je man.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197096451
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Viavia ;)
Ja dat ben ik aan het proberen. Is nog niet gelukt. ;(
  woensdag 30 december 2020 @ 15:49:07 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197096487
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:47 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Mja, wij hebben allebei eigen werkkamers, dus ik zou dan denk ik zeggen dat hij/zij die niet hoefde te doen en zich kon focussen op de rest van het huis.
Dat is wel luxe ja. Wij zitten aan de eettafel, het bureau in de kamer van mijn zoon, of op bed te werken. ;(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197096789
Geen hulp hier.. maar ook geen werk, dus ik heb er de tijd voor (zin is een ander verhaal :P )

Robotstofzuiger hebben we 1 dag gehad. Uitgetest uit de erfenis van schoonvader. Maar dat wordt niks met onze stoelen/bank/pianokruk. Kan net zo snel zelf stofzuigen dan dat ik dat omhoog moet zetten.
We hebben nu wel een paar weken een Dyson draadloze stofzuiger. Dat werkt wel lekker.
pi_197096819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat is wel luxe ja. Wij zitten aan de eettafel, het bureau in de kamer van mijn zoon, of op bed te werken. ;(
Per ongeluk precies op tijd een eengezinswoning gekocht eind vorig jaar. Begin april verhuisd, net in de lockdown. Nog geen kind, dus dan houd je opeens kamers over.
Kan me voorstellen dat je in zo'n situatie niet heel lekker zit met een hulp in huis idd.
  woensdag 30 december 2020 @ 15:59:53 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_197096879
Ik vind werken terwijl de poets er is echt totaal geen issue. Ook niet aan de keukentafel.
Vind het tijdens mijn verlof nu wel eens lastig maar ik heb een goed excuus (gehad), eerst hoogzwanger en toen herstellende van een keizersnede.
Plus, ik haat poetsen, daarom heb ik een poets. Geen schaamte.
disclaimer
pi_197096969
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:59 schreef SQ het volgende:
Ik vind werken terwijl de poets er is echt totaal geen issue. Ook niet aan de keukentafel.
Vind het tijdens mijn verlof nu wel eens lastig maar ik heb een goed excuus (gehad), eerst hoogzwanger en toen herstellende van een keizersnede.
Plus, ik haat poetsen, daarom heb ik een poets. Geen schaamte.
Werken lijkt me iig aanzienlijk minder ongemakkelijk dan bankhangen oid. Maar ik heb veel calls, dus zou ook gewoon niet heel handig zijn in 1 ruimte.
Ik ben alleen maar jaloers. Haat poetsen en wil ook een poets. O+
pi_197097009
Hier normaal wel een hulp maar de laatste tijd is dat wat minder vanwege het thuiswerken van mijn man.

Hij zit nu op zolder maar als hij heel de dag calls heeft werkt het niet als er nog iemand aan het schoonmaken is.

Straks heeft hij een eigen werkkamerhok.
  woensdag 30 december 2020 @ 16:04:40 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_197097013
Ik heb ook voornamelijk calls maar met mijn ubersjieke jabra noise canceling headphone merk ik daar helemaal niets van hoor ;)
disclaimer
  woensdag 30 december 2020 @ 16:05:37 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_197097045
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:04 schreef F_r het volgende:
Hier normaal wel een hulp maar de laatste tijd is dat wat minder vanwege het thuiswerken van mijn man.

Hij zit nu op zolder maar als hij heel de dag calls heeft werkt het niet als er nog iemand aan het schoonmaken is.

Straks heeft hij een eigen werkkamerhok.
Wacht, dus het hele huis moet doodstil zijn omdat hij op zólder zit te bellen?
Wauw. _O-
disclaimer
pi_197097054
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:04 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook voornamelijk calls maar met mijn ubersjieke jabra noise canceling headphone merk ik daar helemaal niets van hoor ;)
Is die fijn, een hele dag? Ik heb nog geen koptelefoon gevonden die ik comfortabel een hele dag kan dragen in combinatie met mijn bril. Dus heb nu gewoon apple oordopjes in, wat werkt maar niet bepaald optimaal is.
  woensdag 30 december 2020 @ 16:06:57 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_197097088
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Is die fijn, een hele dag? Ik heb nog geen koptelefoon gevonden die ik comfortabel een hele dag kan dragen in combinatie met mijn bril. Dus heb nu gewoon apple oordopjes in, wat werkt maar niet bepaald optimaal is.
Ik heb geen bril, ik zal het eens aan mijn man vragen ;)
disclaimer
pi_197097384
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:59 schreef SQ het volgende:
Ik vind werken terwijl de poets er is echt totaal geen issue. Ook niet aan de keukentafel.
Vind het tijdens mijn verlof nu wel eens lastig maar ik heb een goed excuus (gehad), eerst hoogzwanger en toen herstellende van een keizersnede.
Plus, ik haat poetsen, daarom heb ik een poets. Geen schaamte.
Joene is degene die thuiswerkt.

Straks is ze wel aan het zuigen, maar niet mn vloer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197097470
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Wacht, dus het hele huis moet doodstil zijn omdat hij op zólder zit te bellen?
Wauw. _O-
Heeft ook met de informatie te maken die besproken wordt
pi_197097537
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Wacht, dus het hele huis moet doodstil zijn omdat hij op zólder zit te bellen?
Wauw. _O-
Ik heb Joene er al een paar keer op gewezen dat we niet wonen in ZIJN kantoor.

Dikke lul, als het perse nodig is om in alle rust te werken, dan regelt zn werkgever het maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197097569
Maar met 2 personen thuiswerken, die ook veel moeten bellen en vergaderen, zonder werkkamers, het is niet te doen.

Daarom ga ik gewoon naar kantoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197097598
Mijn man zit op zolder, daar heeft niemand last van. En de kinderen hebben nu de pc's van zolder op hun kamer staan, dus die zijn ook wel blij.
pi_197097608
Onze laatste hulp ging na 4 keer weg, nou ja ze kwam gewoon niet meer en Appte op een gegeven moment dat ze het gevoel had dat we op haar vingers keken. Vriendin had destijds zwangerschapsverlof en was dus thuis. Ik wilde terugAppen: hadden we maar op je vingers gekeken. Zij maakte echt met de Franse slag schoon. Hadden we via de overburen die toen ik het eens vroeg zeiden 'ja het wordt niet echt schoon maar het scheelt weer' uhm ok dat had ik graag vooraf geweten.
  woensdag 30 december 2020 @ 16:23:16 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197097671
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 15:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
Onze robotstofzuiger heet Charlie en komt van de Lidl. Ooit ga ik een echte Roomba kopen O+
Ik had een tijd geleden een goedkope gekocht om te testen, maar met een zitkuil en banken waar hij net niet onder kon was dat niet ideaal.
Soneal noemde hem de "Degenkrab", omdat hij daarop leek..

Ik wil in het nieuwe huis ook een Roomba, en een bank waar hij wel onder kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 30-12-2020 16:29:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197097694
Ik wil ook een robotstofzuiger en een schoonmaakhulp die wekelijks langskomt :P

Ik heb op zich wel tijd om zelf schoon te maken, maar de energie is ver te zoeken ivm gebroken nachten en een kind met teveel energie. Daarnaast vind ik het ook niet leuk om schoon te maken/ op te ruimen.

Eens in de paar maanden komt er iemand langs om het huis grondig schoon te maken (en is dan een hele dag bezig), maar dat is eigenlijk niet genoeg.
pi_197098220
Wij hadden een Daison. Maar ik vond die niet fijn. De stofzuiger zelf, een bol, viel constant op z’n kant. Vet irritant.

We hadden voor mijn ouders een zakloze stofzuiger van Flips. Maar mijn moeder wilde perse een met zak...

Dus ik heb die Daison weg gedaan en gebruik nu de zakloze Flips. En ik geloof dat ik spijt heb. De Flips maakt echt een mega hoge fluittoon zodra je hem aanzet. En ik heb het idee dat hij weinig zuigkracht heeft.
Ik vond het nooit erg om te moeten stofzuigen, maar die fluittoon maakt het hoogst onprettig.
pi_197098254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:17 schreef F_r het volgende:

[..]

Heeft ook met de informatie te maken die besproken wordt
Werkt hij bij de geheime inlichten dienst?
pi_197098291
Mijn huidig huis en meubelen zijn niet robotstofzuiger proof. Maar hoe doen jullie t dan met de stoelen en de bank dan?
De mijnesen moet ik wekelijks toch echt ff afzuigen.
pi_197098433
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:38 schreef Roosgeluk het volgende:
Mijn huidig huis en meubelen zijn niet robotstofzuiger proof. Maar hoe doen jullie t dan met de stoelen en de bank dan?
De mijnesen moet ik wekelijks toch echt ff afzuigen.
Wij eten altijd op de bank. :@ Dus stoelen hoef ik bijna nooit te doen. Bank zou misschien wel wat vaker mogen, in de praktijk doe ik die ongeveer 1x per 2 weken. Maar nogmaals; kinderloos stel, dat scheelt nogal.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:36 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden een Daison. Maar ik vond die niet fijn. De stofzuiger zelf, een bol, viel constant op z’n kant. Vet irritant.

We hadden voor mijn ouders een zakloze stofzuiger van Flips. Maar mijn moeder wilde perse een met zak...

Dus ik heb die Daison weg gedaan en gebruik nu de zakloze Flips. En ik geloof dat ik spijt heb. De Flips maakt echt een mega hoge fluittoon zodra je hem aanzet. En ik heb het idee dat hij weinig zuigkracht heeft.
Ik vond het nooit erg om te moeten stofzuigen, maar die fluittoon maakt het hoogst onprettig.
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:04 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook voornamelijk calls maar met mijn ubersjieke jabra noise canceling headphone merk ik daar helemaal niets van hoor ;)
Nee? :+
  woensdag 30 december 2020 @ 16:42:08 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_197098479
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Werkt hij bij de geheime inlichten dienst?
Ja of hij werkt voor de belastingdienst om zwartwerkende poetsvrouwen op te sporen :o
disclaimer
pi_197098560
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja of hij werkt voor de belastingdienst om zwartwerkende poetsvrouwen op te sporen :o
Hahaha dan nemen ze toch een witwerkende.
pi_197098593
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:41 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Wij eten altijd op de bank. :@ Dus stoelen hoef ik bijna nooit te doen. Bank zou misschien wel wat vaker mogen, in de praktijk doe ik die ongeveer 1x per 2 weken. Maar nogmaals; kinderloos stel, dat scheelt nogal.
[..]


[..]

Nee? :+
Oké. Dat zou de fluittoon wegnemen. Maar dan zit ik nog met de verminderde zuigkracht.
pi_197098638
Mijn man wilt ook hulp in huis want hij vindt het nooit schoon genoeg. :{w
Ik vind het een waardeloos idee. Zou ik nou zo’n beetje fulltime werken, is het wat anders.

Zou wel een kok in huis willen. :9 :9
  woensdag 30 december 2020 @ 16:46:34 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_197098674
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Is die fijn, een hele dag? Ik heb nog geen koptelefoon gevonden die ik comfortabel een hele dag kan dragen in combinatie met mijn bril. Dus heb nu gewoon apple oordopjes in, wat werkt maar niet bepaald optimaal is.
Bleiblei zegt van niet maar hij zegt ook dat hij alles wat een hele dag op zijn kop zit kut vindt.

Ik kreeg m gratis van de baas, dus de drempel is dan niet zo hoog :+
disclaimer
pi_197098698
Ik heb wel een pesthekel aan boven stofzuigen en poetsen. Op 1 of andere manier komt het daar minder vaak van. :')
pi_197098705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:41 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Wij eten altijd op de bank. :@ Dus stoelen hoef ik bijna nooit te doen. Bank zou misschien wel wat vaker mogen, in de praktijk doe ik die ongeveer 1x per 2 weken. Maar nogmaals; kinderloos stel, dat scheelt nogal.
[..]

[..]

Nee? :+
Hier ook kind en huisdier-loos. Maar naast eten woon ik wel op de bank. Dus neem de halve vloer mee de bank op...
Misschien helpt wel om vaker dan eens per week te stofzuigen.
pi_197098722
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:45 schreef vencodark het volgende:
Mijn man wilt ook hulp in huis want hij vind het nooit schoon genoeg. :{w
Ik vind het een waardeloos idee. Zou ik nou zo’n beetje fulltime werken, is het wat anders.

Zou wel een kok in huis willen. :9 :9
Ben ik jou? En is jouw man mijn man?
  woensdag 30 december 2020 @ 16:47:44 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_197098731
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:47 schreef vencodark het volgende:
Ik heb wel een pesthekel aan boven stofzuigen en poetsen. Op 1 of andere manier komt het daar minder vaak van. :')
Kun je ook makkelijker negeren, dat scheelt :7
disclaimer
pi_197098739
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Bleiblei zegt van niet maar hij zegt ook dat hij alles wat een hele dag op zijn kop zit kut vindt.

Ik kreeg m gratis van de baas, dus de drempel is dan niet zo hoog :+
Ja dat vind ik tot nu toe dus ook. Maar heb ook wel een relatief groot hoofd denk ik? Naja, oordopjes werkt ook.

_O- Dat scheelt wel idd.
pi_197098743
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:47 schreef vencodark het volgende:
Ik heb wel een pesthekel aan boven stofzuigen en poetsen. Op 1 of andere manier komt het daar minder vaak van. :')
Ben ik jou?
pi_197098774
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ben ik jou? En is jouw man mijn man?
Zijn wij kloontjes? :P
pi_197098791
Ik haat huishoudelijk werk, maar ik heb een “huisman” :P
pi_197098825
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Kun je ook makkelijker negeren, dat scheelt :7
Dat is het. Tot je naar boven gaat en je komt bizar veel stof tegen.
Of vlekken die je alleen ziet tijdens het douchen en dan denkt: “Ik moet dat echt eens poetsen”.
En dit dus vergeet. :')
  woensdag 30 december 2020 @ 16:50:20 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_197098852
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is het. Tot je naar boven gaat en je komt bizar veel stof tegen.
Of vlekken die je alleen ziet tijdens het douchen en dan denkt: “Ik moet dat echt eens poetsen”.
En dit dus vergeet. :')
En dan ga je naar beneden en dan heb je er geen last meer van *O*
disclaimer
pi_197098853
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zijn wij kloontjes? :P
Soms denk ik van wel. Of sisters van een andere mister.
pi_197098869
Ik heb vorige keer eindelijk de spijlen van de zolder schoongemaakt! :o
pi_197098880
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is het. Tot je naar boven gaat en je komt bizar veel stof tegen.
Of vlekken die je alleen ziet tijdens het douchen en dan denkt: “Ik moet dat echt eens poetsen”.
En dit dus vergeet. :')
Maar echt plus 1 op alles wat je nu zegt
pi_197098892
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:50 schreef SQ het volgende:

[..]

En dan ga je naar beneden en dan heb je er geen last meer van *O*
Tot je weeer boven komt en denkt: Shit, ik moet echt weer eens stofzuigen. :P
pi_197098896
Ik heb net de trap weer eens gestofzuigd
pi_197098918
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef amaranta het volgende:
Ik heb net de trap weer eens gestofzuigd
Ik besloot vandaag dat ik dat morgen ga doen. :Y

En soms ben ik zooo lekker op dreef. Dan doe ik alles boven. *)
pi_197098953
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Maar echt plus 1 op alles wat je nu zegt
Eindelijk een stof-soulmate. O+
pi_197099008
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Tot je weeer boven komt en denkt: Shit, ik moet echt weer eens stofzuigen. :P
Daar heb je dus robotstofzuigers voor. :Y
pi_197099031
Ik heb trouwens zo’n hand-swiffer. Die gebruik ik best regelmatig. Zelfs een setje boven liggen. Maar ik denk er vaak niet aan het werkelijk te doen. :')
pi_197099060
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:53 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Daar heb je dus robotstofzuigers voor. :Y
Overwogen maar de helft van de tijd botst die vast overal tegenaan op een manier die niet handig is. :?

We hebben trouwens gewoon op zolder een stofzuiger staan. :P
pi_197099128
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Werkt hij bij de geheime inlichten dienst?
Nee hoor
pi_197099145
Onze poets komt morgen niet, want het is vakantie -O- dus ik heb net zelf maar wc-eend in de wc gemikt.
pi_197099158
Wij hebben een roomba maar die maakt krassen op de vloer. En volgens mij is inmiddels de accu dood. Ik weet niet of onze nieuwe vloer er wel geschikt voor is.
pi_197099194
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:55 schreef vencodark het volgende:

[..]

Overwogen maar de helft van de tijd botst die vast overal tegenaan op een manier die niet handig is. :?

We hebben trouwens gewoon op zolder een stofzuiger staan. :P
Oh dat is wel treurig. ;(
pi_197099275
Mijn zus heeft sinds een aantal maanden ook een poets maar sinds 2 maanden ook een burn-out dus is niet meer aan het werk.
Die poets was omdat zij en haar man beide fulltime werken.
Toen ik als grapje zei dat de poets nu ook niet meer nodig is, zei ze dat het juist nu wel prettig is. :P
Ik zou denken: hele dag niets doen is ook niet bevorderlijk. :?

Maar ik snap sowieso niets van haar burn-out.
Wie heeft er ervaring mee? :?
pi_197099298
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik besloot vandaag dat ik dat morgen ga doen. :Y

En soms ben ik zooo lekker op dreef. Dan doe ik alles boven. *)
Ik heb eergisteren boven gedaan. En ik heb de kinderen hun eigen kamer laten doen.
En gisteren de badkamer gestofzuigd.
pi_197099321
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:55 schreef vencodark het volgende:

[..]

Overwogen maar de helft van de tijd botst die vast overal tegenaan op een manier die niet handig is. :?

We hebben trouwens gewoon op zolder een stofzuiger staan. :P
Wij hebben OOK boven een stofzuiger staan! :+ :D
pi_197099330
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is het. Tot je naar boven gaat en je komt bizar veel stof tegen.
Of vlekken die je alleen ziet tijdens het douchen en dan denkt: “Ik moet dat echt eens poetsen”.
En dit dus vergeet. :')
Dan ga ik dus mn poets meuk halen en poets ik tijdens het douchen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197099347
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:01 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus heeft sinds een aantal maanden ook een poets maar sinds 2 maanden ook een burn-out dus is niet meer aan het werk.
Die poets was omdat zij en haar man beide fulltime werken.
Toen ik als grapje zei dat de poets nu ook niet meer nodig is, zei ze dat het juist nu wel prettig is. :P
Ik zou denken: hele dag niets doen is ook niet bevorderlijk. :?

Maar ik snap sowieso niets van haar burn-out.
Wie heeft er ervaring mee? :?
met de burnout van je zus? Niet veel.
Met burnouts in het algemeen? Ook niet. Maar wat ik in mijn omgeving zie ik dat je dan erg snel moe bent.
pi_197099356
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan ga ik dus mn poets meuk halen en poets ik tijdens het douchen.
Maar ik douch altijd in bad en de vlek zit op de deur. :P
pi_197099374
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben OOK boven een stofzuiger staan! :+ :D
Speciaal zodat je boven vaker gaat stofzuigen toch? :D
pi_197099397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

met de burnout van je zus? Niet veel.
Met burnouts in het algemeen? Ook niet. Maar wat ik in mijn omgeving zie ik dat je dan erg snel moe bent.
:+
Ja moe. Maar hoe minder je doet, hoe meer moe je blijft...zou ik denken.
pi_197099416
Ik vind schoonmaken zo erg nog niet, maar er staat altijd zo allejezus veel in de weg. Dáár moeten ze een robot voor maken!
pi_197099422
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:01 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus heeft sinds een aantal maanden ook een poets maar sinds 2 maanden ook een burn-out dus is niet meer aan het werk.
Die poets was omdat zij en haar man beide fulltime werken.
Toen ik als grapje zei dat de poets nu ook niet meer nodig is, zei ze dat het juist nu wel prettig is. :P
Ik zou denken: hele dag niets doen is ook niet bevorderlijk. :?

Maar ik snap sowieso niets van haar burn-out.
Wie heeft er ervaring mee? :?
De hele dag niets doen is inderdaad niet bevorderlijk maar dingen doen waar je geen energie uit haalt ook niet en schoonmaken is voor de meeste mensen geen hobby.
pi_197099438
Wij hebben Huub beneden en de stofzuiger op de eerste verdieping. met name omdat er beneden geen handige plek voor is, maar ook omdat Huub.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:01 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus heeft sinds een aantal maanden ook een poets maar sinds 2 maanden ook een burn-out dus is niet meer aan het werk.
Die poets was omdat zij en haar man beide fulltime werken.
Toen ik als grapje zei dat de poets nu ook niet meer nodig is, zei ze dat het juist nu wel prettig is. :P
Ik zou denken: hele dag niets doen is ook niet bevorderlijk. :?

Maar ik snap sowieso niets van haar burn-out.
Wie heeft er ervaring mee? :?
Mijn zus is overspannen, dat zit volgensmij wel in dezelfde lijn? Die kon al haar energie van een dag verbruikt hebben door naar de supermarkt te lopen voor 1 boodschap. Die kan en wil nooit meer zonder poets, ook al werkt ze momenteel maar 9 uur per week.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197099439
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:04 schreef vencodark het volgende:
Mijn ouders zijn in de zomer 2021 40 jaar getrouwd en willen met het gezin + aanhang etc. naar de Efteling.
Boomhut-accommodatie geboekt met annuleringsverzekering. Hopelijk kan het doorgaan.
Ze hadden liever naar Disney gegaan maar dat is nog wel erg ver weg. Helaas. ;(
Disney is toch niet zo ver?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197099452
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Speciaal zodat je boven vaker gaat stofzuigen toch? :D
vooral zodat ik de beneden stofzuiger niet steeds naar boven moet tillen
pi_197099468
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind schoonmaken zo erg nog niet, maar er staat altijd zo allejezus veel in de weg. Dáár moeten ze een robot voor maken!
Dat je alles even van de vloer af omhoog tovert. :y

Vroeger op mijn kamer bij mijn ouders thuis had ik tig veel tierelantijntjes en spulletjes.
Ik stofte 2 á 3 keer per jaar. :')
pi_197099474
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar ik douch altijd in bad en de vlek zit op de deur. :P
Als in je gaat altijd in bad? Of de douche is ook het bad?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197099511
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

Disney is toch niet zo ver?
Maar wel in een ander land. Zie nog wat risico aan. :)
pi_197099547
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als in je gaat altijd in bad? Of de douche is ook het bad?
We hebben een douchecabine en een los bad. En ik ga dus inderdaad altijd in bad. :)
pi_197099548
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

:+
Ja moe. Maar hoe minder je doet, hoe meer moe je blijft...zou ik denken.
Compleet zonder energie en je krijgt je batterij niet opgeladen.

Het is een beetje zoals bij iemand met een depressie zeggen dat je gewoon lekker naar buiten moet gaan en vrolijk moet zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197099607
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

We hebben een douchecabine en een los bad. En ik ga dus inderdaad altijd in bad. :)
Ik heb daar het geduld dus niet voor. Dan zit ik in bad, met wijn, maar dan denk ik, als mn wijn op is, “en nu?”
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197099621
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat je alles even van de vloer af omhoog tovert. :y

Vroeger op mijn kamer bij mijn ouders thuis had ik tig veel tierelantijntjes en spulletjes.
Ik stofte 2 á 3 keer per jaar. :')
Ik was op mijn studentenkamer erg behendig geworden in mijn kast met tierelantijntjes 'schoonblazen'. Heeft wel een verwarde huisgenoot opgeleverd die niet snapte wat ze hoorde, maar het maakte de stoflaag een stuk dunner. :+
pi_197099662
Oh bad. Ik wil een bad. O+ Dan maar douchen in bad, als ik maar een bad heb.
Bruisbal erin, waterdichte tablet kopen, Netflix aan, biertje erbij en gaaaaan.
pi_197099703
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar wel in een ander land. Zie nog wat risico aan. :)
Die snap ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197099748
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar wel in een ander land. Zie nog wat risico aan. :)
Met eigen vervoer toch niet?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197099784
Pff ik zou ook wel een poets willen.. helemaal omdat mijn lijf me gigantisch in de steek laat. Maar ik vind het zo duur :@


De ramen binnen moeten nodig gezeemd. Het kozijn van de uitbouw heeft echt een doekje nodig en ik moet zo ontzettend nodig dweilen. Voordeel is wel dat we niet met schoenen binnen lopen, dus het is voornamelijk stof.

Ik ben wel blij met de inductie kookplaat. Het gasfornuis schoonmaken vond ik altijd een klote klus. Nu is het doekje erover en klaaaaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 30 december 2020 @ 17:18:47 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_197099836
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:12 schreef Vaiana het volgende:
Oh bad. Ik wil een bad. O+ Dan maar douchen in bad, als ik maar een bad heb.
Bruisbal erin, waterdichte tablet kopen, Netflix aan, biertje erbij en gaaaaan.
Oud thema dit :D.
disclaimer
pi_197099884
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Oud thema dit :D.
_O- I know! De ene taak die ik aan man heb uitbesteed om een afspraak voor te maken. Is dus nog niet gebeurd. :+ Al is er momenteel het geldige excuus dat het bedrijf dicht is. Maar toch he.
pi_197099955
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:16 schreef Vicky het volgende:
Pff ik zou ook wel een poets willen.. helemaal omdat mijn lijf me gigantisch in de steek laat. Maar ik vind het zo duur :@

De ramen binnen moeten nodig gezeemd. Het kozijn van de uitbouw heeft echt een doekje nodig en ik moet zo ontzettend nodig dweilen. Voordeel is wel dat we niet met schoenen binnen lopen, dus het is voornamelijk stof.

Ik ben wel blij met de inductie kookplaat. Het gasfornuis schoonmaken vond ik altijd een klote klus. Nu is het doekje erover en klaaaaar.
Ligt er ook wel aan hoe vaak en hoe lang natuurlijk. Ik zou met 1x per 2 weken een uur of 2 a 3 al genoeg geholpen zijn om de rest zelf goed bij te kunnen houden. Dat geld is het mij persoonlijk dan wel waard voor hoeveel plezier het me oplevert.
Maarja, of die (financiële) ruimte er is zal per persoon verschillen. En simpelweg of je het 't waard vindt idd.
  woensdag 30 december 2020 @ 17:22:53 #211
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197100018
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb daar het geduld dus niet voor. Dan zit ik in bad, met wijn, maar dan denk ik, als mn wijn op is, “en nu?”
Je moet dan ook wel zorgen voor een fles bij de hand om je glas aan te vullen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 30 december 2020 @ 17:24:30 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_197100072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb daar het geduld dus niet voor. Dan zit ik in bad, met wijn, maar dan denk ik, als mn wijn op is, “en nu?”
Candy crushen!
disclaimer
  woensdag 30 december 2020 @ 17:27:22 #213
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197100192
Ik laat kind 2x per week met de kruimeldief de trappen zuigen. Aangezien daar de meeste troep zich op lijkt te hopen is dat echt een top oplossing.
Sowieso is een groot kind best handig voor wat stomme klusjes :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197101045
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Is die fijn, een hele dag? Ik heb nog geen koptelefoon gevonden die ik comfortabel een hele dag kan dragen in combinatie met mijn bril. Dus heb nu gewoon apple oordopjes in, wat werkt maar niet bepaald optimaal is.
Ik heb hem ook voor werk, prima ding. "Klemt" niet op je oren en ik draag hem bijna de hele dag zonder problemen. ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 30 december 2020 @ 17:54:12 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197101185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik heb hem ook voor werk, prima ding. "Klemt" niet op je oren en ik draag hem bijna de hele dag zonder problemen. ^O^
Oeh, ik hou me aanbevolen voor merk en typenummer (ook @SQ!). Ik kan er eentje uitzoeken via werk. Tot nu toe zitten dat soort koptelefoons (wel goedkoper, Hema enzo) altijd te strak of niet lekker.
  woensdag 30 december 2020 @ 17:55:27 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197101225
Onze robotstofzuiger staat dus te verstoffen in de kast. Waarom, geen idee. Nav jullie enthousiaste verhalen ga ik 'm weer eens activeren :)
  woensdag 30 december 2020 @ 17:57:56 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197101303
Team draadloze Bluetooth in ear oordoppen hier. Heb er van Samsung, tijdje geleden in de aanbieding. Ideaal, geen spijt van gehad.

Pluspunt, ik kan nu tijdens een saaie meeting gewoon even weglopen om koffie te halen, of, met mijn geluid op mute, naar het toilet te gaan, en ik mis niets... En ik kan dus bewegen O+

Enige minpunt: niet vergeten op te laden tijdens je lunch, anders vallen ze uit tijdens je laatste online les :( :@
  woensdag 30 december 2020 @ 17:58:55 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_197101329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oeh, ik hou me aanbevolen voor merk en typenummer (ook @:SQ!). Ik kan er eentje uitzoeken via werk. Tot nu toe zitten dat soort koptelefoons (wel goedkoper, Hema enzo) altijd te strak of niet lekker.
Een jabra evolve 75 heb ik :)
disclaimer
pi_197101415
Ik heb van die draadloze oordopjes van JBL, gekregen onder de Kerstboom en totnogtoe topdingen.

Wij hebben de huishoudklusjes wel aardig verdeeld, ik doe vrijwel alles behalve stoffen en stofzuigen. Boven wordt bij ons minstens 1x per week gestofzuigd.

Wij zitten nu in een tophuisje, ook brandschoon, behalve B zijn kamer. Die was duidelijk al heel lang niet gestofzuigd. Dus we hebben eerst gestofd, gestofzuigd en gedweild in die kamer (we is mijn vriendin terwijl ik met de kinderen buiten was).
  woensdag 30 december 2020 @ 18:04:13 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197101480
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:01 schreef exode het volgende:
Ik heb van die draadloze oordopjes van JBL, gekregen onder de Kerstboom en totnogtoe topdingen.
Die heb ik al ^O^ #spoiled
  woensdag 30 december 2020 @ 18:04:55 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_197101496
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Een jabra evolve 75 heb ik :)
Die heb ik ook van het werk ^O^ De bluetooth functie is inderdaad reuze handig :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_197101777
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:01 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus heeft sinds een aantal maanden ook een poets maar sinds 2 maanden ook een burn-out dus is niet meer aan het werk.
Die poets was omdat zij en haar man beide fulltime werken.
Toen ik als grapje zei dat de poets nu ook niet meer nodig is, zei ze dat het juist nu wel prettig is. :P
Ik zou denken: hele dag niets doen is ook niet bevorderlijk. :?

Maar ik snap sowieso niets van haar burn-out.
Wie heeft er ervaring mee? :?
Ik heb het gehad en je kan gewoon soms echt niks.
Het is niet uit te leggen, maar zulke opmerkingen zijn totaal niet helpend. Want juist de alledaagse dingen kunnen gewoon teveel zijn voor je.
pi_197101817
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Compleet zonder energie en je krijgt je batterij niet opgeladen.

Het is een beetje zoals bij iemand met een depressie zeggen dat je gewoon lekker naar buiten moet gaan en vrolijk moet zijn.
Ohnee, ik oordeel niet! Zelf met depressieve klachten gezeten (en soms terugkerend) maar ik was gewoon benieuwd.
Ze doet namelijk nu alleen de leuke dingen met vrienden, familie etc. Was benieuwd hoe dat zit bij anderen. :)
pi_197101850
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:13 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Ik heb het gehad en je kan gewoon soms echt niks.
Het is niet uit te leggen, maar zulke opmerkingen zijn totaal niet helpend. Want juist de alledaagse dingen kunnen gewoon teveel zijn voor je.
Het was oprecht een grapje. :) En daarna gelijk ook gezegd hoor en goed kan voorstellen dat het lastig is. Ik ben niet anders dan begripvol naar haar situatie. :) Ik probeer haar juist te helpen door te praten en had een boek cadeau gedaan voor tips. :)
pi_197102125
In ander nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het best spannend. :{
pi_197102285
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:57 schreef mousemicky het volgende:
Team draadloze Bluetooth in ear oordoppen hier. Heb er van Samsung, tijdje geleden in de aanbieding. Ideaal, geen spijt van gehad.

Pluspunt, ik kan nu tijdens een saaie meeting gewoon even weglopen om koffie te halen, of, met mijn geluid op mute, naar het toilet te gaan, en ik mis niets... En ik kan dus bewegen O+

Enige minpunt: niet vergeten op te laden tijdens je lunch, anders vallen ze uit tijdens je laatste online les :( :@
Die heeft man en heb ik een keer geprobeerd. Maar toen was ik niet te verstaan werd er bij mij aangegeven. Moet dat wel nog een keer opnieuw proberen, misschien dat Slack de verkeerde microfoon pakte ofzo. Lijkt me idd heel fijn om te kunnen bewegen en toch niks te missen. O+

Collega was vandaag dus vergeten te muten toen hij ging plassen. _O-
pi_197102856
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ohnee, ik oordeel niet! Zelf met depressieve klachten gezeten (en soms terugkerend) maar ik was gewoon benieuwd.
Ze doet namelijk nu alleen de leuke dingen met vrienden, familie etc. Was benieuwd hoe dat zit bij anderen. :)
Dat is juist wat ze adviseren. Leuke dingen doen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197103020
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat is juist wat ze adviseren. Leuke dingen doen
Vast wel. :) De huisarts is ook betrokken.
Nogmaals: ik probeer het te begrijpen.
Maar hoe ga je verder daarna?
  woensdag 30 december 2020 @ 18:53:08 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_197103158
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vast wel. :) De huisarts is ook betrokken.
Nogmaals: ik probeer het te begrijpen.
Maar hoe ga je verder daarna?
Nou ja, daarna voel je je langzaam steeds beter en kun je steeds meer gaan oppakken. En uiteindelijk is alles vaak weer als vanouds. Net zoals bij veel andere ziektes :P
disclaimer
pi_197103421
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja, daarna voel je je langzaam steeds beter en kun je steeds meer gaan oppakken. En uiteindelijk is alles vaak weer als vanouds. Net zoals bij veel andere ziektes :P
Dat ja
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197103442
Spannend venco! Heb het verhaal gemist. Vervelende situatie maar fijn dat hij bij jullie kan zijn.
pi_197104688
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vast wel. :) De huisarts is ook betrokken.
Nogmaals: ik probeer het te begrijpen.
Maar hoe ga je verder daarna?
Stapje voor stapje. Steeds meer oppakken. In het begin heb je alleen de energie voor de fijne dingen. Zijn die soms al lastig genoeg. Maar met de tijd kun je weer meer, beetje bij beetje..

Al komt het misschien nooit helemaal meer goed. Soms blijf je gevoeliger, minder weerbaar. Maar met goede hulp en steun kom je een end.
pi_197104773
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Stapje voor stapje. Steeds meer oppakken. In het begin heb je alleen de energie voor de fijne dingen. Zijn die soms al lastig genoeg. Maar met de tijd kun je weer meer, beetje bij beetje..

Al komt het misschien nooit helemaal meer goed. Soms blijf je gevoeliger, minder weerbaar. Maar met goede hulp en steun kom je een end.
Dankje. Ik vind het fijn dit van een andere kant te lezen. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Spannend venco! Heb het verhaal gemist. Vervelende situatie maar fijn dat hij bij jullie kan zijn.
Komt goed. :) We hebben een goed gesprek.
  woensdag 30 december 2020 @ 20:31:24 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197107740
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben OOK boven een stofzuiger staan! :+ :D
Ik had in het oude huis op iedere verdieping een stofzuiger staan :')

Die op zolder was het beroerdst (maar voldeed nog prima), dus die heb ik achtergelaten voor de nieuwe bewoners, die van de middenverdieping staat hier nu in de fietsenberging, waar we hem vanmiddag toevallig gebruikt hebben omdat het daar voor het tijdelijk bewaren van iets echt even schoon moest zijn, en degene die we in het oude huis beneden hadden is hier in gebruik.
Het grote voordeel van een appartement is wel dat je met de stekker van de stofzuiger in het juiste stopcontact het hele appartement kunt doen.

In het nieuwe huis maar een stofzuiger erbij dus, zodat er op iedere verdieping weer een staat, dat gesleep met stofzuigers de trap op en af vind ik maar helemaal niets.

Oh wacht :o .... dan kan er beneden een Roomba *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 december 2020 @ 20:34:18 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197107895
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb daar het geduld dus niet voor. Dan zit ik in bad, met wijn, maar dan denk ik, als mn wijn op is, “en nu?”
Appen naar Joene dat ie je wijn komt bijvullen.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 december 2020 @ 20:41:58 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197108310
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef vencodark het volgende:
In ander nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het best spannend. :{
Wow, dat lijkt me een flinke uitdaging Venco, hoe gaat het tot nu toe?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197108360
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:01 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus heeft sinds een aantal maanden ook een poets maar sinds 2 maanden ook een burn-out dus is niet meer aan het werk.
Die poets was omdat zij en haar man beide fulltime werken.
Toen ik als grapje zei dat de poets nu ook niet meer nodig is, zei ze dat het juist nu wel prettig is. :P
Ik zou denken: hele dag niets doen is ook niet bevorderlijk. :?

Maar ik snap sowieso niets van haar burn-out.
Wie heeft er ervaring mee? :?
Voordat ik er zelf mee te maken heb gehad kon ik mij het ook niet voorstellen. Slaap je met een weekje wel bij toch?

Ik heb weken gekend in mijn burn-out waarbij ik naast eten/drinken/naar de wc gaan letterlijk 1 ding kon doen op een dag. En dat opstaan en naar de keuken om kopje thee te zetten al uitputtend was. Heb weken op de bank gewoond. En muziek luisteren, tv kijken was al te veel prikkels. Boek lezen kon ik niet.

Heel je huishouding van je hormonen rond je stress/ ontspan en waak slaap gebeuren ligt compleet overhoop, doordat je deze in de periode daarvoor uit balans zijn geraakt. En het herstel daarvan heeft tijd nodig.

Ik heb mijzelf opnieuw moeten leren "programmeren", door oude patronen te doorbreken en te leren wat mij energie geeft en wat zuigt. Minder betrokken/verantwoordelijk leren voelen. En heb ook bepaalde contacten verbroken of op afstand gezet. Heb daarnaast een partij uitgesteld gerouwd.
De therapeute welke mij weer op mijn pad heeft weten te zetten ben ik erg dankbaar.

Dingen gaan oppakken waar ik energie van krijg (yoga en lokaal jongerenwerk, creativiteit).
En stapje voor stapje weer je oude leven oppakken en successen ervaren (en fouten mogen maken) heeft mij geholpen.

Probeer het gevoel te vergelijken met een weken nauwelijks slapen, hard werken en dan op een zuipen zetten een enorme kater hebben. En dat dan dagen/weken aan een stuk.

Die poets is meer dan welkom bij je zus ;-)

[ Bericht 5% gewijzigd door Roosgeluk op 30-12-2020 20:59:08 ]
pi_197109198
Boeken lezen heeft bij mij ook heel lang geduurd voordat ik dat weer kon.
En nog steeds is het energiemanagement niet zo stootbestendig maar gelukkig is het geen kaartenhuis meer dat bij het minste of geringste compleet instort.

Venco, als leuke dingen doen goed gaat dan is ze al goed op weg :) de rest komt daarna vanzelf zodra ze weer wat meer belasting aan kan.
pi_197109547
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wow, dat lijkt me een flinke uitdaging Venco, hoe gaat het tot nu toe?
Hij is hier sinds de 23e. Gaat goed, mijn man neemt hem mee naar werk waar hij zich zonder mopperen nuttig maakt.
Maar ik vind het wel nogal een verantwoordelijkheid als hij ook blijft wanneer school begint en hij zich toch weer onder bepaalde mensen gaat willen begeven.
Ben benieuwd hoe de komende weken gaat zijn. Zijn moeder zegt nu wel dat hij na 1 januari weer thuis mag komen. Ik heb er een hard hoofd in voorlopig. :{
  woensdag 30 december 2020 @ 21:06:47 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197109601
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hij is hier sinds de 23e. Gaat goed, mijn man neemt hem mee naar werk waar hij zich zonder mopperen nuttig maakt.
Maar ik vind het wel nogal een verantwoordelijkheid als hij ook blijft wanneer school begint en hij zich toch weer onder bepaalde mensen gaat willen begeven.
Ben benieuwd hoe de komende weken gaat zijn. Zijn moeder zegt nu wel dat hij na 1 januari weer thuis mag komen. Ik heb er een hard hoofd in voorlopig. :{
Ja idd.... zijn het die vrienden waar hij mee omgaat die het probleem zijn? En dat dat dus nu eigenlijk even buiten beeld is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197109691
@vencodark
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:31 schreef Leandra het volgende:
Het grote voordeel van een appartement is wel dat je met de stekker van de stofzuiger in het juiste stopcontact het hele appartement kunt doen.
Dat was inderdaad heel fijn aan een appartement. Nu blijf ik stekkers steken als ik stofzuig. Al doet Roomba best veel bij ons, heerlijk.
pi_197110027
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja idd.... zijn het die vrienden waar hij mee omgaat die het probleem zijn? En dat dat dus nu eigenlijk even buiten beeld is?
O.a. Hij heeft vrienden bij wie hij blijkbaar tot in de nacht kan blijven zonder dat ouders vragen stellen. Of vrienden waarvan zelfs de hulpverlening zegt dat het geen frisse jongens zijn. En die jongen is zelf nogal beïnvloedbaar.
Hij vertelde net over een situatie die precies aangeeft hoe naïef en beïnvloedbaar hij is.
En ik ga niet zeggen: het ligt aan die vrienden.
Het is alles bij elkaar.
Wij kunnen alleen maar raad geven en proberen goede afspraken te maken.

Echt. :') o|O
  woensdag 30 december 2020 @ 21:18:33 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197110123
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:16 schreef vencodark het volgende:

[..]

O.a. Hij heeft vrienden bij wie hij blijkbaar tot in de nacht kan blijven zonder dat ouders vragen stellen. Of vrienden waarvan zelfs de hulpverlening zegt dat het geen frisse jongens zijn. En die jongen is zelf nogal beïnvloedbaar.
Hij vertelde net over een situatie die precies aangeeft hoe naïef en beïnvloedbaar hij is.
En ik ga niet zeggen: het ligt aan die vrienden.
Het is alles bij elkaar.
Wij kunnen alleen maar raad geven en proberen goede afspraken te maken.

Echt. :') o|O
Dan is een andere omgeving wel heel fijn, maar die winst verlies je idd weer zodra hij weer in de omgeving komt waar die personen ook zitten :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197110136
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:42 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Voordat ik er zelf mee te maken heb gehad kon ik mij het ook niet voorstellen. Slaap je met een weekje wel bij toch?

Ik heb weken gekend in mijn burn-out waarbij ik naast eten/drinken/naar de wc gaan letterlijk 1 ding kon doen op een dag. En dat opstaan en naar de keuken om kopje thee te zetten al uitputtend was. Heb weken op de bank gewoond. En muziek luisteren, tv kijken was al te veel prikkels. Boek lezen kon ik niet.

Heel je huishouding van je hormonen rond je stress/ ontspan en waak slaap gebeuren ligt compleet overhoop, doordat je deze in de periode daarvoor uit balans zijn geraakt. En het herstel daarvan heeft tijd nodig.

Ik heb mijzelf opnieuw moeten leren "programmeren", door oude patronen te doorbreken en te leren wat mij energie geeft en wat zuigt. Minder betrokken/verantwoordelijk leren voelen. En heb ook bepaalde contacten verbroken of op afstand gezet. Heb daarnaast een partij uitgesteld gerouwd.
De therapeute welke mij weer op mijn pad heeft weten te zetten ben ik erg dankbaar.

Dingen gaan oppakken waar ik energie van krijg (yoga en lokaal jongerenwerk, creativiteit).
En stapje voor stapje weer je oude leven oppakken en successen ervaren (en fouten mogen maken) heeft mij geholpen.

Probeer het gevoel te vergelijken met een weken nauwelijks slapen, hard werken en dan op een zuipen zetten een enorme kater hebben. En dat dan dagen/weken aan een stuk.

Die poets is meer dan welkom bij je zus ;-)
Thx voor je uitgebreide post. Geeft meer inzicht. :)
Nogmaals: ik volg niet helemaal hoe het bij har werkt maar zeg ook zeker niet dat het onzin is hoor. Ik merk vooral dat mijn ouders het niet goed begrijpen. Ik probeer dus ook vooral de stappen te volgen. :)
pi_197110146
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Appen naar Joene dat ie je wijn komt bijvullen.....
Dat doet hij uit zichzelf. Echte liefde.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 30 december 2020 @ 21:19:22 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197110170
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat doet hij uit zichzelf. Echte liefde.
Dan is er dus geen probleem in bad *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197110208
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is een andere omgeving wel heel fijn, maar die winst verlies je idd weer zodra hij weer in de omgeving komt waar die personen ook zitten :{
Klopt. Daar ben ik dus wat huiverig voor. En dat is wel wat ik probeer bij hem duidelijk te maken:
Ook al is mama boos: houd je aan afspraken en laat weten waar je bent. En blijf uit de problemen. }:|
En ook zijn moeder moet aan zichzelf werken.
pi_197113801
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 14:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Das 'n zure pizza. :X :X

Ik kreeg van mijn baas een budget voor een kerstcadeau en koos een robotstofzuiger uit. Nu zit ik op de bank terwijl mijn huis gestofzuigd wordt. Ik heb niet de illusie dat ik nu nooit meer hoef te stofzuigen, maar ik heb wel de hoop dat ik het nu maar een paar keer per week zelf goed hoef te doen en dat de rest van de tijd de kruimels automagisch verdwijnen. :)
Briljant idee! Ik krijg ook elk jaar budget voor een cadeau en zie door de bomen het bos nooit meer als ik een poging doe om het in te wisselen. Maar deze is wel echt handig! Ik heb al menigmaal getwijfeld bij een robotstofzuiger, maar klikte toch steeds weg ivm de kosten en twijfel of het wel echt de moeite waard zou zijn. Thanks for de tip! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197114665
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb daar het geduld dus niet voor. Dan zit ik in bad, met wijn, maar dan denk ik, als mn wijn op is, “en nu?”
Dit! :+. De kinderen vinden het bad nog wel leuk. Maar als we in maart een nieuwe badkamer krijgen, komt er geen bad meer terug. Ondanks dat ik vroeger altijd een bad wilde, als ik later groot was...

quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:24 schreef vencodark het volgende:
In ander nieuws:
*knip*
Ik vind het best spannend. :{
Dat lijkt me heel heftig. Zomaar ineens een tiener waar je verantwoordelijk voor bent. Moedig hoor!

[ Bericht 28% gewijzigd door Phaidra op 30-12-2020 22:52:49 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197115177
@vencodark , wat een heftige situatie. Zo naar als een kind met de verkeerde types omgaat en ook nog beïnvloedbaar is en daarnaast nog gewoon puber, dus zich in algemene zin al afzet tegen ouders. :{ Sterkte met het vinden van een oplossing die voor alle partijen werkt. :*
  donderdag 31 december 2020 @ 09:35:19 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_197125457
Zo, ik ben de laatste dag van het keronajaar goed begonnen met een hersenmassage. Zo'n XL teststraat is toch ook wel tof om doorheen te rijden.

Ik verlang weer naar tijden waarin je gewoon een hoestbui kunt hebben zonder daarna meteen geswabt te moeten worden :')
disclaimer
pi_197125596
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:35 schreef SQ het volgende:
Zo, ik ben de laatste dag van het keronajaar goed begonnen met een hersenmassage. Zo'n XL teststraat is toch ook wel tof om doorheen te rijden.

Ik verlang weer naar tijden waarin je gewoon een hoestbui kunt hebben zonder daarna meteen geswabt te moeten worden :')
En nu duimen dat het ook niks geks is..


Venco, als de moeder nog zoveel energie voor zichzelf nodig heeft, dan zou 1 januari terug verhuizen wel snel zijn.. sterkte!
pi_197125687
@SQ, hopelijk negatief!

Ik stond vanmorgen om 5 over 8 voor de oliebollenkraam net als een stuk of 10 anderen ;). Maar we hebben oliebollen! Ik wilde niet het risico lopen dat ik een eeuwigheid moest wachten voor de kraam daar.
En nu al moe, dus ik denk dat ik straks maar even een powernap ga doen, anders red ik het niet tot 12 uur en de kinderen zijn vastbesloten om dat wel te redden... :O
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 31 december 2020 @ 09:51:08 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197125761
Succes SQ!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 december 2020 @ 09:53:49 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_197125811
Oh ja ik denk niet echt dat ik cojona heb hoor. Maar goed, toch even brave burger gespeeld.
Mijn man gaat nú naar de oliebollenkraam. Hopelijk valt het mee!
disclaimer
pi_197125907
Ik heb oliebollen besteld bij de Bakker aan huis. Hij komt ze bezorgen ook (geen idee hoe laat). Woont bij jou om de hoek SQ
In de kledingstukvoorjebenenstraat.
  donderdag 31 december 2020 @ 10:00:33 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_197125916
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:59 schreef amaranta het volgende:
Ik heb oliebollen besteld bij de Bakker aan huis. Hij komt ze bezorgen ook (geen idee hoe laat). Woont bij jou om de hoek SQ
In de kledingstukvoorjebenenstraat.
Weet ik, komt hier elke week ;)
Maar vandaag niet. Wij halen ze klassiek bij de kraam altijd.
disclaimer
pi_197126061
Ik wil ook oliebollen. Maar mijn buik heeft daar geen zin in. Gisteren met jongste de supermarkt doorgeweest en teveel lekkers gehaald :P
Voor vanavond hebben wesushi besteld. Njom..
pi_197126188
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Weet ik, komt hier elke week ;)
Maar vandaag niet. Wij halen ze klassiek bij de kraam altijd.
Hopelijk een niet al te lange rij dan
  donderdag 31 december 2020 @ 10:15:41 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197126221
Ik mocht gisteren voor het eerst weer naar de winkel en kocht met trek echt te veel. Appelbeignets, bitterballen, chips, bamischijven (blame the hormones). Wrs ga ik er niks van eten of alles weer uitkotsen :r maar ik had er zin in en de gyn zegt 'eet wat je aan staat'.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197126582
Wij hebben onze ene enkele gast de oliebollen laten regelen. :7
pi_197126596
Alleen geen appelbeignets, dat is wel een klein beetje verdrietig. En ik moet nog ergens sterretjes vinden/halen.
pi_197126704
Wij halen ze vanmiddag op bij een vriend van ons, die bakt ze (overheerlijk!) zelf O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 31 december 2020 @ 10:32:25 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197126728
Sterretjes waren hier overal op. Gelukkig hebben we nog 5 extra lange van vorig jaar :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197126836
Wij hebben maandag al oliebollen op :) Zitten in the middle of nowhere met veel eten (en drank) dus die laatste dag van 2020 komen wij wel door.

Vuurkorf gaat einde middag aan, jacuzzi ook, gluhwein, kindervuurwerk en sterretjes, nu al zin in. We blijven niet tot 12 uur op. Dan val ik om, afgelopen jaren ook niet gedaan.

Het ging hier gisteren wel aardig tekeer, geen idee eigenlijk of het zwaar vuurwerk was of carbid.

Hopelijk valt het mee SQ!
pi_197126859
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:32 schreef Tink89 het volgende:
Sterretjes waren hier overal op. Gelukkig hebben we nog 5 extra lange van vorig jaar :D
Ik dacht ze nog te hebben maar moet nu concluderen dat dit niet het geval is. Ga misschien straks nog wel even kijken, en anders heb ik nog zo'n sterretjesvuurwerk-voor-op-je-toetje ding. _O-
  donderdag 31 december 2020 @ 10:51:54 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197127281
En txs allemaal, voor een jaar vol support, de nodige kritische noten, de steun-en-toeverlaat-heid en de gezelligheid natuurlijk O+ hopelijk is jullie 2021 vol gezondheid en liefde en alle goeds.

Jaja, cheesy dit, maar blame the hormones.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197127379
Ik kocht de dag dat de lockdown werd aangekondigd nog een heleboel categorie 1 vuurwerk. Bij de traditie van oud en nieuw hoort gewoon siervuurwerk vind ik. Het maakt mij niet uit of het 'normaal' of kindervuurwerk is, zolang het maar vuurwerk is. O+
pi_197127417
We doen vanavond hapjes diner. Afgelopen jaar heel wat verjaardagen misgelopen dus we hebben nog wat in te halen :9

En oliebollen natuurlijk, de buren bakken dus wij zijn voorzien.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat want normaal hebben ze best wat aanloop.
pi_197127440
Die teststraten zijn wel bizar idd. Dat is echt iets van een andere wereld. Behalve dat ze dat dus niet zijn :')

Ik hoest nog steeds. Ik kijk ook uit naar gewone verkoudheidacceptatie en niet elke-snotneus=melaatsheid.

Wij gaan bollen bakken vanmiddag. En we gaan pannenkoekgourmetten (pannenkoekjes met allerlei shizzle op de plaat), en dan mikken we matrassen in de woonkamer en gaan we de hele avond films kijken met de fam.
pi_197127526
oh, dat klinkt heerlijk, room!

Mijn man gaat zometeen ook voor een coronatest, ik ben voor het eerst in m'n leven oliebollen aan het bakken, en verder gooien we de kinderen lekker vroeg in bed en liggen wij denk ik ook voor 12'en in bed. In België wordt toch weinig vuurwerk afgestoken.

Althans, dat was in Brussel zo. Nu maar kijken hoe het bij het nieuwe huis is.
  donderdag 31 december 2020 @ 11:14:13 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_197127862
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, dat klinkt heerlijk, room!

Mijn man gaat zometeen ook voor een coronatest, ik ben voor het eerst in m'n leven oliebollen aan het bakken, en verder gooien we de kinderen lekker vroeg in bed en liggen wij denk ik ook voor 12'en in bed. In België wordt toch weinig vuurwerk afgestoken.

Althans, dat was in Brussel zo. Nu maar kijken hoe het bij het nieuwe huis is.
Komt omdat onze tokkies daar alles opkopen :')
disclaimer
pi_197128212
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:15 schreef Tink89 het volgende:
Ik mocht gisteren voor het eerst weer naar de winkel en kocht met trek echt te veel. Appelbeignets, bitterballen, chips, bamischijven (blame the hormones). Wrs ga ik er niks van eten of alles weer uitkotsen :r maar ik had er zin in en de gyn zegt 'eet wat je aan staat'.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:15 schreef Tink89 het volgende:
Ik mocht gisteren voor het eerst weer naar de winkel en kocht met trek echt te veel. Appelbeignets, bitterballen, chips, bamischijven (blame the hormones). Wrs ga ik er niks van eten of alles weer uitkotsen :r maar ik had er zin in en de gyn zegt 'eet wat je aan staat'.
:*

@Jagärtrut hopelijk man negatief...
Succes met het bakken van de oliebollen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197129340
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kocht de dag dat de lockdown werd aangekondigd nog een heleboel categorie 1 vuurwerk. Bij de traditie van oud en nieuw hoort gewoon siervuurwerk vind ik. Het maakt mij niet uit of het 'normaal' of kindervuurwerk is, zolang het maar vuurwerk is. O+
Siervuurwerk vind ik prachtig, maar ik heb een enorme hekel aan harde knallen. Beste O&N ever was op wintersport in Tsjechië. De gezelligheid, heeeeel goedkope cocktails :9 en prachtig siervuurwerk. Heel zware, grote (waarschijnlijk verboden in NL) maar niet bizar harde knallen. Thuis vind ik er eerlijk gezegd weinig aan :@. ‘Mag’ je eindelijk naar bed (want kinderen zijn gewoon om 6.30 wakker), gaan de knallen nog tot na 2 uur door :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 31 december 2020 @ 12:24:15 #275
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197129659
Vorig jaar in Noorwegen was heerlijk: huis op het platteland, geen geknal vóór middernacht, alle buren staken prachtig siervuurwerk af en de volgende dag ruimde iedereen zijn troep meteen op.
Noorwegen O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197130580
Mijn vriend gaat straks oliebollen bakken en appelbeignets. Mijn taak is de friteuse schoonmaken. Jeej!
Vuurwerk hebben we niet. Wel hapjes voor vanavond.
pi_197130755
Goed nieuws: The Big Bang Theory gaat niet van Netflix.
En ik maar bingen...
pi_197130858
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, dat klinkt heerlijk, room!

Mijn man gaat zometeen ook voor een coronatest, ik ben voor het eerst in m'n leven oliebollen aan het bakken, en verder gooien we de kinderen lekker vroeg in bed en liggen wij denk ik ook voor 12'en in bed. In België wordt toch weinig vuurwerk afgestoken.

Althans, dat was in Brussel zo. Nu maar kijken hoe het bij het nieuwe huis is.
Suc6 met de test en hopelijk is de uitslag negatief.

Ik woon niet ver van de NL grens in België en ik kan elk jaar de knallen en siervuurwerk op 2 handen tellen op oud & nieuw. Zit niet in de cultuur. In de grote steden is er vaak wel een centraal door de stad geregeld vuurwerk.

Was ooit met een jongeren uitwisseling mee naar Duitsland tussen kerst en nieuwjaar, daar mocht je ook net als in NL vuurwerk afsteken.
En heb mijn Belgische medereisgenoten op oudjaaravond avond over straat moeten loodsen. Want, paniek er werd vuurwerk afgestoken door de mensen!!! (lees: al die mensen stopten heel netjes met afsteken als er passanten of auto's langs kwamen met een heel vriendelijk fijne jaarwisseling ofzo in t Duits).

[ Bericht 1% gewijzigd door Roosgeluk op 31-12-2020 13:16:06 ]
pi_197130911
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:04 schreef amaranta het volgende:
Goed nieuws: The Big Bang Theory gaat niet van Netflix.
En ik maar bingen...
Was dat maar bij HIMYM het geval :D

Die had ik heeeeel graag nog eens teruggekeken.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_197131490
Mijn eerste O&N hier was een mega cultuurshock. Het was ook nog een beetje een tokkie wijk.
Ik ging uitslapen de 31ste ( :') ) en ik dacht dat ik wakker werd in Syrië ofzo.
Ik ben er nog altijd geen fan van.
pi_197131572
Ik ken iemand die is gevlucht voor een burgeroorlog en die rond oud en nieuw altijd n paar dagen onder zn bed verstopt zit ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197131672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:12 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Was dat maar bij HIMYM het geval :D

Die had ik heeeeel graag nog eens teruggekeken.
Dat ben ik nu aan het doen 😇
pi_197131927
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:33 schreef Bottoms_up het volgende:
Mijn eerste O&N hier was een mega cultuurshock. Het was ook nog een beetje een tokkie wijk.
Ik ging uitslapen de 31ste ( :') ) en ik dacht dat ik wakker werd in Syrië ofzo.
Ik ben er nog altijd geen fan van.
Waar je nu woont of in nl?
Hier van kleins af aan veel vuurwerk meegemaakt met o&n inclusief kerstbomenverbranding ziljoenklappers toen nog illigaal uit China. van mijn hoeft het ook niet al kan ik echt mooi siervuurwerk wel waarderen.
pi_197131997
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:48 schreef F_r het volgende:

[..]

Waar je nu woont of in nl?
Hier van kleins af aan veel vuurwerk meegemaakt met o&n inclusief kerstbomenverbranding ziljoenklappers toen nog illigaal uit China. van mijn hoeft het ook niet al kan ik echt mooi siervuurwerk wel waarderen.
Nu in NL. Siervuurwerk geen probleem mee. Alleen is de schaal waarop dat afgestoken wordt echt even wennen. Maar het onophoudelijke geknal overdag raak ik helemaal overprikkeld van.
Gelukkig valt het dit jaar mee. De enige die zitten te knallen zijn de ergste rotjochen. Helaas hebben die redelijk welstellende ouders dus die hebben elk jaar een heel arsenaal.
pi_197132120
Mocht er iemand zijn die mee wil doen in de widm-poule van een groepje (oud)OUD-ers, laat het weten, dan stuur ik je de link van de poule :)
pi_197132247
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat ben ik nu aan het doen 😇
Marshal & Ted _O_
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_197132399
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mocht er iemand zijn die mee wil doen in de widm-poule van een groepje (oud)OUD-ers, laat het weten, dan stuur ik je de link van de poule :)
Ja!
Ben uitbde wa-groep, daar wil ik ook wel weer ns bij. Ik mis de snack-herinneringen :D
  donderdag 31 december 2020 @ 14:21:54 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197132659
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mocht er iemand zijn die mee wil doen in de widm-poule van een groepje (oud)OUD-ers, laat het weten, dan stuur ik je de link van de poule :)
Ja! Dan moet ik de app downloaden toch?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197132781
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja! Dan moet ik de app downloaden toch?
Ja :)
pi_197133125
Hmmmm, de bakker aan huis reed net ons huis voorbij… Ik hoop dat hij nog terugkomt
  donderdag 31 december 2020 @ 14:38:26 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197133140
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:04 schreef amaranta het volgende:
Goed nieuws: The Big Bang Theory gaat niet van Netflix.
En ik maar bingen...
Aah, dat vinden sommige van mijn huisgenoten hier inderdaad heel goed nieuws. Maar weet je ook waarom?
in de haak.
pi_197133185
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:38 schreef trui het volgende:

[..]

Aah, dat vinden sommige van mijn huisgenoten hier inderdaad heel goed nieuws. Maar weet je ook waarom?
Waarom jouw huisgenoten dat goed nieuws vinden? Ik denk omdat ze het terecht een leuke serie vinden.

Maar als je vraag is waarom het toch niet gecanceld is? Geen idee, ik denk dat ze op het laatste moment toch de licenties hebben betaald? Of veel kritiek hebben gekregen van fans?
pi_197133233
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:04 schreef amaranta het volgende:
Goed nieuws: The Big Bang Theory gaat niet van Netflix.
En ik maar bingen...
Mijn man ook, die heeft van het laatste seizoen de eerste en laatste paar afleveringen gekeken, omdat het qua tijd niet zou lukken. Dus zou mooi zijn als het nog niet van netflix af gaat, kan hij het toch nog afkijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mocht er iemand zijn die mee wil doen in de widm-poule van een groepje (oud)OUD-ers, laat het weten, dan stuur ik je de link van de poule :)
ja, graag
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197133293
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:41 schreef Nijna het volgende:

[..]

Mijn man ook, die heeft van het laatste seizoen de eerste en laatste paar afleveringen gekeken, omdat het qua tijd niet zou lukken. Dus zou mooi zijn als het nog niet van netflix af gaat, kan hij het toch nog afkijken.
[..]

ja, graag
Haha ik dus ook. Gisteren snel wat “belangrijke” afleveringen gekeken.
pi_197133331
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mocht er iemand zijn die mee wil doen in de widm-poule van een groepje (oud)OUD-ers, laat het weten, dan stuur ik je de link van de poule :)
Ja leuk!
  donderdag 31 december 2020 @ 15:11:35 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197133980
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 13:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mocht er iemand zijn die mee wil doen in de widm-poule van een groepje (oud)OUD-ers, laat het weten, dan stuur ik je de link van de poule :)
I'm in! 8-)
in de haak.
pi_197134075
Friends ook verlengd op Netflix :)
pi_197134104
Vuurwerk vergeten te kopen. Waarschijnlijk geen sterretje meer te krijgen.
Ik heb straks een boze zoon, denk ik. :@
pi_197134206
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:14 schreef exode het volgende:
Friends ook verlengd op Netflix :)
Maar daarvan was toch geen sprake van dat die eraf zou gaan vandaag?
pi_197135337
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:15 schreef vencodark het volgende:
Vuurwerk vergeten te kopen. Waarschijnlijk geen sterretje meer te krijgen.
Ik heb straks een boze zoon, denk ik. :@
Ik vond nog 2 halve doosjes sterretjes en wat disco flashes achter in de kast.. Kom ik nog goed weg :X
pi_197135535
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik vond nog 2 halve doosjes sterretjes en wat disco flashes achter in de kast.. Kom ik nog goed weg :X
Ik heb nog wat gevonden! *O*
Een tuincentrumpje die eigenlijk alleen buitenverkoop mag doen. Ik reed eerder al langs en dacht dat hij dicht was (hek gesloten). Maar toen ik in een drogisterij om een tip vroeg, zei ze dat dit tuincentrum vuurwerk heeft.
Gebeld en inderdaad: hij deed voor mij even het hek open. Dus stiekem in de winkel wat gekocht. :@
En omdat het alleen contant was, maar niets mee had, heeft hij het opgeschreven en hoef ik pas volgende week te betalen. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')