Iets met hypotheek voorwaardenquote:Op maandag 28 december 2020 06:52 schreef Pendule het volgende:
Ik en vriend (ik 20 hij 22) hebben een koophuis. Nu is het huis niet bepaald klein en hebben we besloten om de tuinkamer te verhuren. We vragen 600 euro huur en dat laten we haar contant betalen. Een deel van dit geld gebruiken we om gas, water en licht te betalen. Er zijn verder geen huurcontracten of iets in de trand. Onze boekhouder zegt dat dit niet heel handig is mocht de bank er achter komen. Ik snap zijn redenering niet helemaal.
Misschien dat jullie je erover kunnen buigen?
Dat is toch als je echt iemand laat huren met contract en alles? Hoe gaat de bank er achter komen dat zij ons betaald om hier te wonen?quote:Op maandag 28 december 2020 06:56 schreef dop het volgende:
[..]
Iets met hypotheek voorwaarden
* dop buig
Basisregistratie Personen.quote:Op maandag 28 december 2020 06:58 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat is toch als je echt iemand laat huren met contract en alles? Hoe gaat de bank er achter komen dat zij ons betaald om hier te wonen?
Moedwillig regeltjes overtreden, dat is pas dom.quote:Op maandag 28 december 2020 07:01 schreef Pendule het volgende:
[..]
Nee, ze staat natuurlijk niet bij ons ingeschreven hahaha dat zou wel heel dom zijn.
Als ze niet betaald knikkeren we haar eruit. Huurrechten heeft ze natuurlijk niet, maar wij gaan niet zomaar iemand op straat gooien.quote:Op maandag 28 december 2020 06:59 schreef Postbus100 het volgende:
Zoveel dingen niet handig aan dat plan.
What about :
Brand? Diefstal? Hypotheek? Wanbetaling? Schade? Huurrechten? Wat doe je dan?
En 7.200 euro per jaar zwart bij verdienen lijkt leuk, totdat je betrapt wordt door de belastingdienst... t is namelijk ook best wel n vorm van fraude. En dat is nog maar 1 van de weinige dingen die fout kunnen gaan. Daarbij, gaat die persoon zich ook inschrijven op jullie adres, of gaat dat ook op n frauduleuze manier geregeld worden?quote:Op maandag 28 december 2020 06:59 schreef Postbus100 het volgende:
Zoveel dingen niet handig aan dat plan.
What about :
Brand? Diefstal? Hypotheek? Wanbetaling? Schade? Huurrechten? Wat doe je dan?
denk jij dat je zonder contract geen huurder hebt?quote:Op maandag 28 december 2020 06:58 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat is toch als je echt iemand laat huren met contract en alles? Hoe gaat de bank er achter komen dat zij ons betaald om hier te wonen?
Beetje extra geld is wel fijn zegmaar. Zonder dat dat weer van je afgepakt wordt. We hadden besloten zoveel mogelijk dingen contant te doen zodat we er geen belasting over hoeven af te dragen. Zolang het geen tonnen betreft moet dat toch kunnen?quote:Op maandag 28 december 2020 07:02 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Moedwillig regeltjes overtreden, dat is pas dom.
Nee dat is contant, ik laat de boekhouder dat ook niet meerekenen.quote:Op maandag 28 december 2020 07:02 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Moedwillig regeltjes overtreden, dat is pas dom.
En hoe ga je die 600 euro per maand die op je rekening binnenkomt aan de belastingdienst verklaren?
De vraag is of dat wel kan. Als iemand ergens woont, ook al is het zonder contract, dan heeft die persoon toch bepaalde rechten. Dus nogmaals: hoe wil je haar eruit krijgen?quote:Op maandag 28 december 2020 07:02 schreef Pendule het volgende:
[..]
Als ze niet betaald knikkeren we haar eruit. Huurrechten heeft ze natuurlijk niet, maar wij gaan niet zomaar iemand op straat gooien.
Ik heb nu al zin in het klaagtopic die ongetwijfeld gaat komen als gevolg van dit planquote:Op maandag 28 december 2020 07:04 schreef dop het volgende:
[..]
denk jij dat je zonder contract geen huurder hebt?
Kom.je wel achter tegen de tijd je een conflict hebt met je huurder
Schattig naïef.quote:Op maandag 28 december 2020 07:05 schreef Pendule het volgende:
[..]
Beetje extra geld is wel fijn zegmaar. Zonder dat dat weer van je afgepakt wordt. We hadden besloten zoveel mogelijk dingen contant te doen zodat we er geen belasting over hoeven af te dragen. Zolang het geen tonnen betreft moet dat toch kunnen?
Hoe willen ze aantonen dat zij een huurder is? Er is nergens administratie.quote:Op maandag 28 december 2020 07:04 schreef dop het volgende:
[..]
denk jij dat je zonder contract geen huurder hebt?
Kom je wel achter tegen de tijd je een conflict hebt met je huurder.
Als het aannemelijk is dat iemand ergens verblijft (er staat een tandenborstel, de meeste huisraad staat op die plek, etc), dan kan al vastgesteld worden dat iemand er toch woont. Het gaat om de feitelijke situatie, niet om de situatie op papier.quote:Op maandag 28 december 2020 07:07 schreef Pendule het volgende:
[..]
Hoe willen ze aantonen dat zij een huurder is? Er is nergens administratie.
Door dat ene appje wat je 3 jaar geleden verstuurd hebt. Bewijs jij maar dat je geen huurder hebt gehad. En ja, ze kunnen je water, stroom en gasverbruik inzien, die ineens 33% hoger liggen vanaf een bepaalde datum.quote:Op maandag 28 december 2020 07:07 schreef Pendule het volgende:
[..]
Maar wel onverklaarbare extra uitgaven...dat gaat toch n keer gezien worden.quote:Op maandag 28 december 2020 07:07 schreef Pendule het volgende:
[..]
Gewoon inkomstenbelasting.quote:Op maandag 28 december 2020 07:11 schreef Fer het volgende:
Wat voor belasting moet je over huur betalen dan?
hie toont een kraker aan dat hij een huis heeft gekraakt.quote:Op maandag 28 december 2020 07:07 schreef Pendule het volgende:
[..]
En we wonen in Nederland, dus de kans dat de buren hem erbij lapt is ook nog best groot.quote:Op maandag 28 december 2020 07:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als het aannemelijk is dat iemand ergens verblijft (er staat een tandenborstel, de meeste huisraad staat op die plek, etc), dan kan al vastgesteld worden dat iemand er toch woont. Het gaat om de feitelijke situatie, niet om de situatie op papier.
Ja dat weet ik niet.. het huis affikken is wel erg extreem gedacht.quote:Op maandag 28 december 2020 07:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
De vraag is of dat wel kan. Als iemand ergens woont, ook al is het zonder contract, dan heeft die persoon toch bepaalde rechten. Dus nogmaals: hoe wil je haar eruit krijgen?
Nog los van dat ze hoort ingeschreven te staan op het adres waar ze het meest verblijft.
En je hebt m'n andere vragen niet beantwoord. Wat als ze per ongeluk het huis laat affikken? Of als er waterschade ontstaat?
Dat laatste is natuurlijk wel het allerdomste wat je kunt doen. Hoe gaat hij dat bij zijn accountant verklaren?quote:Op maandag 28 december 2020 07:11 schreef Pendule het volgende:
Hoe we het nu doen; madame betaald ons 600 euro. Een deel daarvan is betalen we gewoon normaal via de bank aan gas, water en licht. Dus een deel van dat contante geld leg ik dan apart voor boodschappen en andere dingen wat normaal ook van de bank af komt. Zo valt het tegen elkaar. De rest van het contante geld storten we bij de broer van mij vriend op de rekening van zijn onderneming als omzet. Zoals we het nu hebben is dat toch waterdicht dan?
Waar gaat ze wél ingeschreven staan?quote:Op maandag 28 december 2020 07:12 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ja dat weet ik niet.. het huis affikken is wel erg extreem gedacht.
Vind je? Dat vind ik echt nog wel een scenario waar je rekening mee moet houden. Omdat het altijd en iedereen kan gebeuren.quote:Op maandag 28 december 2020 07:12 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ja dat weet ik niet.. het huis affikken is wel erg extreem gedacht.
Dat weet ik niet. Ik weet niet eens of ze ingeschreven staat ergens. Vrouw komt uit Polen.quote:Op maandag 28 december 2020 07:08 schreef DW457 het volgende:
En niet inschrijven op t adres waar je wel woont is niet alleen fraude, maar ook enorm onhandig. Er is enorm veel gekoppeld aan de brp-inschrijving. Waar gaat ze wel ingeschreven staan?
En of die ingeschreven wil staan. Stel ze lazert van een trap en ze heeft medische zorg nodig? Wat dan?quote:Op maandag 28 december 2020 07:19 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet niet eens of ze ingeschreven staat ergens. Vrouw komt uit Polen.
Ik vraag de boekhouder gewoon om het niet mee te nemen met de rest van de boekhouding.quote:Op maandag 28 december 2020 07:15 schreef Chia het volgende:
Hebben jullie nu alleen een boekhouder om je frauduleuze plannetjes aan voor te leggen?
En in te betrekken dus.quote:Op maandag 28 december 2020 07:25 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik vraag de boekhouder gewoon om het niet mee te nemen met de rest van de boekhouding.
Wij zeggen: dit is een enorm slecht kut idee, wat geheid fout gaat.quote:Op maandag 28 december 2020 07:27 schreef Pendule het volgende:
Maar jullie zeggen dus niet doen: dat betekend dat we het anders moeten gaan aanpakken.
Hoe kom je aan haar?quote:Op maandag 28 december 2020 07:19 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet niet eens of ze ingeschreven staat ergens. Vrouw komt uit Polen.
Die rechten heeft ze wel. Mocht het ooit tot een conflict komen, heb jij de problemen.quote:Op maandag 28 december 2020 07:02 schreef Pendule het volgende:
[..]
Als ze niet betaald knikkeren we haar eruit. Huurrechten heeft ze natuurlijk niet, maar wij gaan niet zomaar iemand op straat gooien.
Wij zeggen : als je het wil doen, doe het legaal.quote:Op maandag 28 december 2020 07:27 schreef Pendule het volgende:
Maar jullie zeggen dus niet doen: dat betekend dat we het anders moeten gaan aanpakken.
Huurrechten heeft ze niet? 600 euro voor maar een kamer? Wat zijn dit voor Bernhardpraktijken?quote:Op maandag 28 december 2020 07:02 schreef Pendule het volgende:
[..]
Plus : ts en haar vriend zijn jong, en nu al een groot huis. Dat staat dan vast niet in hartje Amsterdam. Eerder in buitengebied. Waar de kamerprijzen wat lager zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 07:33 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Huurrechten heeft ze niet? 600 euro voor maar een kamer? Wat zijn dit voor Bernhardpraktijken?
Ja maar dat kan niet he, mag niet van de bank.quote:Op maandag 28 december 2020 07:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wij zeggen : als je het wil doen, doe het legaal.
Ik ben een jongen...quote:Op maandag 28 december 2020 07:35 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Plus : ts en haar vriend zijn jong, en nu al een groot huis. Dat staat dan vast niet in hartje Amsterdam. Eerder in buitengebied. Waar de kamerprijzen wat lager zijn.
Naïef of gewoon oerdom. Ik neig naar een combinatie. Man man man. Het kan haast niet serieus zijnquote:
Huurrechten heeft ze inderdaad niet. Alleen zijn wij geen inhumane figuren. Wij zullen haar nooit zomaar op straat knikkeren.quote:Op maandag 28 december 2020 07:33 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Huurrechten heeft ze niet? 600 euro voor maar een kamer? Wat zijn dit voor Bernhardpraktijken?
Dat weet ik niet. Hij zei dat het allemaal wel goed komt.quote:Op maandag 28 december 2020 07:13 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk wel het allerdomste wat je kunt doen. Hoe gaat hij dat bij zijn accountant verklaren?
De buurt, ik zeg gewoon dat het m’n oma is.quote:Op maandag 28 december 2020 07:21 schreef Ridocar het volgende:
Luister naar je boekhouder. Hij zei misschien dat het niet handig was, maar ik denk dat hij bedoelde: "Hoe haal je het in je £g%@&*-hoofd" Er zijn tig problemen die je plannetje om zeep kunnen helpen. En een inwonend persoon kun je moeilijk verborgen houden voor je buurt.
Hoe je beter fraude kan plegen, bedoel je?quote:Op maandag 28 december 2020 07:41 schreef Pendule het volgende:
Weet iemand dan een manier die beter is zonder dat je belasting kwijt bent etc....
Ik heb zoiets eerder meegemaakt. Er is aangifte gedaan en de huiseigenaar was er vies bij. Raakte zijn huis kwijt en moest zelfs nog een stevige boete betalen.quote:Op maandag 28 december 2020 07:39 schreef Pendule het volgende:
[..]
Huurrechten heeft ze inderdaad niet. Alleen zijn wij geen inhumane figuren. Wij zullen haar nooit zomaar op straat knikkeren.
Hoezo? Een beetje bijverdienen noem ik dat. Je gaat toch ook niet een klusjesman erbij lappen die je contant betaald voor het schilderen van je kozijnen?quote:Op maandag 28 december 2020 07:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hoe je beter fraude kan plegen, bedoel je?
Zo kan je elke vorm van fraude wel goedpraten. Sorry TS, maar het is niet mooier dan dit: je pleegt op deze manier fraude en dat is een misdrijf. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 28 december 2020 07:44 schreef Pendule het volgende:
[..]
Hoezo? Een beetje bijverdienen noem ik dat. Je gaat toch ook niet een klusjesman erbij lappen die je contant betaald voor het schilderen van je kozijnen?
Boekhouder vind het allemaal prima. De manier waarop wij het doen vind hij alleen niet helemaal waterdicht. Alleen na wat ik jullie allemaal zie beargumenteren ga ik wel achter mn oren krabben...quote:Op maandag 28 december 2020 07:42 schreef Fe2O3 het volgende:
TS speelt met de hypotheek. Huren mag 99,9x niet volgens voorwaarde.
Gevolg: bank kan direct hypotheek opeisen, en als TS die niet kan ophoestem, de hele toko gedwobfen verkopen.
TS ontduikt belasting, en geeft inkomsten niet op.
Broer van man TS wast geld wit. Een misdrijf.
TS wast geld wit, een misdrijf.
De huurder van TS heeft natuurlijk gewoon huurrechten.
Doordat ze bij TS woont, en er niks op papier staat, kan dat heel vervelend worden als die vrouw aanspraak maakt op meer dan haar ene kamertje.
Bij evt brand of andere schade keert een verzekering mogelijk niet uit ivm een huurder in huis/verhuren van huis.
Dus ja, je boekhouder heeft wel een punt.
Hoogstens teveel HRA danquote:Op maandag 28 december 2020 07:45 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
TS voldoet niet aan de kamerverhuurvrijstelling.
Dat moet je hier niet bespreken, hier zitten allemaal van die schijnheiligen die alles volgens het boekje doen.quote:Op maandag 28 december 2020 07:44 schreef Pendule het volgende:
[..]
Hoezo? Een beetje bijverdienen noem ik dat. Je gaat toch ook niet een klusjesman erbij lappen die je contant betaald voor het schilderen van je kozijnen?
Maar dat komen ze niet. Alles gaat contant. En het deel wat gestort wordt op broer zijn bedrijfsrekening is een andere bank.quote:Op maandag 28 december 2020 07:43 schreef Scheepskok het volgende:
Dit zijn louche praktijken die verboden zijn. En inderdaad, als de bank hierachter komt, ...
Als we alles volgens het boekje gaan doen... het was voor ons sowieso al heel moeilijk om aan een huis te komen in de regio hiero.quote:Op maandag 28 december 2020 07:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat moet je hier niet bespreken, hier zitten allemaal van die schijnheiligen die alles volgens het boekje doen.
Over de kamer + faciliteiten die hij verhuurd kan hij sowieso geen HRA krijgen. De inkomsten moet hij in box 3 opgeven.quote:
quote:Op maandag 28 december 2020 07:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat moet je hier niet bespreken, hier zitten allemaal van die schijnheiligen die alles volgens het boekje doen.
En die wil je nu op het spel gaan zetten voor 7.200 euro in het jaar?quote:Op maandag 28 december 2020 07:49 schreef Pendule het volgende:
[..]
Als we alles volgens het boekje gaan doen... het was voor ons sowieso al heel moeilijk om aan een huis te komen in de regio hiero.
Ik heb zoiets ook eerder meegemaakt,is gewoon goedgegaan.quote:Op maandag 28 december 2020 07:42 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Ik heb zoiets eerder meegemaakt. Er is aangifte gedaan en de huiseigenaar was er vies bij. Raakte zijn huis kwijt en moest zelfs nog een stevige boete betalen.
Beetje extra geld?quote:Op maandag 28 december 2020 07:05 schreef Pendule het volgende:
[..]
Beetje extra geld is wel fijn zegmaar. Zonder dat dat weer van je afgepakt wordt. We hadden besloten zoveel mogelijk dingen contant te doen zodat we er geen belasting over hoeven af te dragen. Zolang het geen tonnen betreft moet dat toch kunnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |