abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198124873
Als je dat clipje bekijkt refereert hij alleen wel heel duidelijk aan de verkiezingen, kortom: stemmen. Niet aan een of andere gewelddadige opstand. Dit heeft dus ook vrij weinig te maken met fascistoïde ideeën. Verwoordingen zijn wel weer wat vreemd en theatraal, maar dat kan je bij deze partij nu eenmaal verwachten. Het is meer dan eens een beetje hysterisch.
pi_198124900
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:09 schreef Dejannn het volgende:
Als je dat clipje bekijkt refereert hij alleen wel heel duidelijk aan de verkiezingen, kortom: stemmen. Niet aan een of andere gewelddadige opstand. Dit heeft dus ook vrij weinig te maken met fascistoïde ideeën. Verwoordingen zijn wel weer wat vreemd en theatraal, maar dat kan je bij deze partij nu eenmaal verwachten. Het is meer dan eens een beetje hysterisch.
We weten ook allemaal dat zijn aanhang een tikje ‘bijzonder’ en agressief is. De kans dat die dergelijke woorden iets anders interpreteren is wel groot...
pi_198124911
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:09 schreef Dejannn het volgende:
Veel mensen zullen interpreteren dat hij het over stemmen heeft.

Voor veel anderen is de beeldspraak ophitsende oorlogsretoriek.

Waarom denkt Baudet dit soort harde Trumpiaanse taal nodig te hebben? Is dit het besef dat gewoon vragen te stemmen, zonder dit soort ophitserij, niet genoeg is om na 17 maart meer politieke invloed te krijgen?

Al zou er één lone wolf door dit soort oorlogstaal een rare actie uithalen dan is het al te veel. Dat je het woord 'leger' gebruikt in relatie tot het belangrijkste democratische goed dat we in Nederland kennen, verkiezingen, zegt mij nogmaals dat deze man afgegleden is naar denkbeelden die niets meer met democratie te maken hebben maar alleen met onvrede, xenofobie en geldingsdrang.

[ Bericht 4% gewijzigd door spinazieruiker op 21-02-2021 08:27:34 ]
pi_198124926
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

We weten ook allemaal dat zijn aanhang een tikje ‘bijzonder’ en agressief is. De kans dat die dergelijke woorden iets anders interpreteren is wel groot...
Zijn aanhang is agressief? Dat heb ik dan weer gemist. Naar welke specifieke situaties refereer je nu?
pi_198125062
Dat kennen we van de wat meer neutraalobjectief geörienteerde users, weten altijd de nuance te vinden als een politicus aan de rechterkant van het spectrum woorden gebruikt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_198125072
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zijn aanhang is agressief? Dat heb ik dan weer gemist. Naar welke specifieke situaties refereer je nu?
Iedereen met kritiek op de grote leider kan rekenen op agressie en intimidatie door de (digitale) FvD-aanhang. Dat is een bekend fenomeen en heel regelmatig beschreven.
Dat je dat gemist hebt lijkt me overigens vrij stug...
Maar jij ontkende toch ook heel lang de agressie van de Trump-aanhang?
pi_198125203
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Iedereen met kritiek op de grote leider kan rekenen op agressie en intimidatie door de (digitale) FvD-aanhang. Dat is een bekend fenomeen en heel regelmatig beschreven.
Dat je dat gemist hebt lijkt me overigens vrij stug...
Maar jij ontkende toch ook heel lang de agressie van de Trump-aanhang?
Interessant. Hier op FOK! zie ik meer agressie richting de FvD en diens aanhang (het constante demoniseren), dan dat er nu veel FvD'ers anderen het leven zuur maken. Daarnaast zit ik niet in hele grote mate op social media, en al helemaal niet op Nederlandstalige pagina's, dus hoe het er daar precies reilt en zeilt weet ik niet. Maar drop gerust wat linkjes als je het idee hebt dat ik belangrijke zaken over het hoofd zie. Vooralsnog vind ik je punten niet erg overtuigend. En wetende hoe jij hier geregeld op alles inhakt dat ook maar enigszins rechts is, heb ik ook een sterk vermoeden dat er enige projectie een rol speelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2021 09:12:28 ]
pi_198125462
Baudet schijnt in Vlissingen ook te hebben geroepen dat onze verkiezingen gerund worden op Dominioncomputers die betaald zijn door George Soros lol. Het is wachten tot hij gaat janken over verkiezingsfraude na de verkiezingen.
pi_198125538
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:36 schreef Jaeger85 het volgende:
Baudet schijnt in Vlissingen ook te hebben geroepen dat onze verkiezingen gerund worden op Dominioncomputers die betaald zijn door George Soros lol. Het is wachten tot hij gaat janken over verkiezingsfraude na de verkiezingen.
Ja, dat filmpje staat een paar posts hierboven.
pi_198125578
quote:
Het speculeren over oneerlijke verkiezingen is al begonnen:
twitter

Samen met oorlogstaal een gevaarlijke cocktail...
pi_198125589
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:09 schreef Dejannn het volgende:

[..]

(het constante demoniseren),
Demoniseren hoeven de users weinig aan te doen ze prikken gewoon makkelijk door zijn verzonnen meningen heen door met bewezen feiten aan te komen. Dat dit door fvd aanhangers dan demoniseren genoemd word is wel vreemd, maar blijkbaar het republikeinse narratief wat overgenomen wordt en waar sommige mensen dan in hun naïviteit in meegaan. :D
  zondag 21 februari 2021 @ 09:54:27 #137
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_198125642
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:47 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

[ twitter ]
Hij snapt niet dat het het gros van de stemmers niet op social media zit, maar gewoonweg actief deelneemt aan het maatschappelijk leven en zich niet bezighoudt met die stomme retoriek van Baudet.

Dit wordt Trump 2.0, let maar op.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_198125648
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:09 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Interessant. Hier op FOK! zie ik meer agressie richting de FvD en diens aanhang (het constante demoniseren), dan dat er nu veel FvD'ers anderen het leven zuur maken. Daarnaast zit ik niet in hele grote mate op social media, en al helemaal niet op Nederlandstalige pagina's, dus hoe het er daar precies reilt en zeilt weet ik niet. Maar drop gerust wat linkjes als je het idee hebt dat ik belangrijke zaken over het hoofd zie. Vooralsnog vind ik je punten niet erg overtuigend. En wetende hoe jij hier geregeld op alles inhakt dat ook maar enigszins rechts is, heb ik ook een sterk vermoeden dat er enige projectie een rol speelt.
Had je deze site toch eens moeten volgen op het hoogtepunt van de Baudet-hype _O-

Maar dit is wel een aardig voorbeeld uit die tijd
quote:
Tegenstanders ‘intimideren’
Op 4chan worden daarnaast aanvallen op tegenstanders van Baudet besproken. Bijvoorbeeld als de lijsttrekker vorig week vrijdag bij Pauw & Jinek wordt geconfronteerd met inwoners van een Vinexwijk, die vinden dat hij een te negatief geluid vertolkt. De volgende dag vraagt iemand op 4chan: „Heeft iemand wat meer informatie over het selectief gekozen publiek dat Baudet mocht afzeiken?”

Lees ook: Baudet wil in de Kamer niet achter de PVV zitten
Een van de kritische bewoners, Marieke Dubbelman, blijkt tevens columniste. Zij is vast ingehuurd door de publieke omroep om Baudet aan te vallen, is de conclusie. De leden produceren een filmpje om het complot te onthullen. Het verspreidt zich snel. Dubbelman ontvangt hierop agressieve privéberichten, zoals: Je naam gaat al goed rond op Facebook. Nu lekker op de blaren gaan zitten. Hoop dat het flink pijn gaat doen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)det-7415174-a1550730

En zo zijn vele mensen belaagd die het durfden kritiek te uiten op Baudet. Maar ik gok zomaar dat jij dit net als de agressie door Trumpfans goed zal gaan praten.
  zondag 21 februari 2021 @ 09:56:35 #139
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_198125662
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Had je deze site toch eens moeten volgen op het hoogtepunt van de Baudet-hype _O-

[..]

En zo zijn vele mensen belaagd die het durfden kritiek te uiten op Baudet. Maar ik gok zomaar dat jij dit net als de agressie door Trumpfans goed zal gaan praten.
Nou nou, wat een agressie hoor. Moet er even van bijkomen.
pi_198125703
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:56 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou nou, wat een agressie hoor. Moet er even van bijkomen.
Het is een aardig voorbeeld in de zin dat de militante aanhang er niet voor terugschrikt om willekeurige talkshowgasten te intimideren. Maar goed, dat dit soort gedrag goed wordt gepraat is niks nieuws natuurlijk :s).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2021 @ 10:00:36 #141
426493 crew  PippenScottie
pi_198125719
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:09 schreef freako het volgende:

[..]

Wat ie loopt te bazelen over proces-verbalen is ook gewoon niet waar. Die pv's gaan op papier naar de gemeentehuizen, niet op usb-sticks. Vervolgens worden ze ingescand, en gepubliceerd op internet.

Op de gemeentehuizen worden die uitslagen overgeklopt in een computerprogramma van de Kiesraad (OSV2020), overigens niet van Dominion maar van een Duits bedrijf. Die computers mogen niet verbonden zijn met het internet, en de software is geaudit. Het totaalresultaat op gemeenteniveau wordt ook online gepubliceerd.

Omdat er kritiek was op de (on)controleerbaarheid van de optelling, moeten alle gemeenten elk voor een aantal lijsten de optelling handmatig controleren. Welke lijsten elke gemeente moet controleren, wordt bepaald door het CBS.
Het staat iedereen vrij om na het sluiten van de stembureaus bij het tellen van de stemmen aanwezig te zijn. Daar mogen ook filmopnames van gemaakt worden.
My friends all drive horses
  zondag 21 februari 2021 @ 10:06:30 #142
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_198125805
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het is een aardig voorbeeld in de zin dat de militante aanhang er niet voor terugschrikt om willekeurige talkshowgasten te intimideren. Maar goed, dat dit soort gedrag goed wordt gepraat is niks nieuws natuurlijk :s).
Omdat er een paar debielen op het internet stupide streken uithalen, is de gehele aanhang van FvD 'militant', 'agressief', wordt er 'bepaald gedrag goed gepraat'.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Baudet een totale opperkneus, maar in jouw post zie ik echt geen relatie tussen aanhang en agressief gedrag. Enkel een paar sukkels die niet weten waar ze mee bezig zijn (en wat men terecht moet afkeuren).

En de achterban van links heeft daarentegen hele dubieuze praktijken in de Nederlandse politieke geschiedenis uitgehaald. Maar dat ben je heel strategisch vergeten, hè?
pi_198125909
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:06 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Omdat er een paar debielen op het internet stupide streken uithalen, is de gehele aanhang van FvD 'militant', 'agressief', wordt er 'bepaald gedrag goed gepraat'.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Baudet een totale opperkneus, maar in jouw post zie ik echt geen relatie tussen aanhang en agressief gedrag. Enkel een paar sukkels die niet weten waar ze mee bezig zijn (en wat men terecht moet afkeuren).

En de achterban van links heeft daarentegen hele dubieuze praktijken in de Nederlandse politieke geschiedenis uitgehaald. Maar dat ben je heel strategisch vergeten, hè?
Potjandorie de hoofdman van de FVD en wat potentiële kamerkornuiten die deze stupide streken uithalen. Dat is de basis van die partij die zulk gedrag laat zien. :D

Wat linkse terreur van 40 jaar geleden met de huidige tijd te maken heeft ontgaat me behalve een mooie poging om de focus te verleggen van het fvd falen wat in een fvd topic besproken wordt.
pi_198126004
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:06 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dit is toch een topic over FvD? Ik keur agressie uit iedere hoek altijd af.
En prima hoor als je de relatie niet wilt zien. Kijk voor de lol ook eens wat Chris Aalberts allemaal over zich heen heeft gekregen uit die hoek.
  zondag 21 februari 2021 @ 10:24:51 #145
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_198126050
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Potjandorie de hoofdman van de FVD en wat potentiële kamerkornuiten die deze stupide streken uithalen. Dat is de basis van die partij die zulk gedrag laat zien. :D
Heb je zijn post wel gelezen? Het gaat niet om Baudets gedrag deze keer - een paar imbecielen op internet betwijfelden de integriteit van de media ten opzichte van FvD en gegevens opvroegen via het elektronische verkeer. Maar goed, lezen is een verheven kunst blijkbaar.
quote:
Wat linkse terreur van 40 jaar geleden met de huidige tijd te maken heeft ontgaat me behalve een mooie poging om de focus te verleggen van het fvd falen wat in een fvd topic besproken wordt.
Als je de aanleiding van punt A. had begrepen, dan kon je de consequente causale relatie met B. begrijpen. Maar als je A. al niet hebt begrepen, is het logisch dat je B. ook niet begrijpt.

Toch een kleine poging om je het verband uit te leggen: er wordt gesteld dat de achterban een agressieve, militante beweging is. De user die deze beschuldiging uitte, richtte zich op het bewijs dat er een enkeling gegevens opvroeg van talkshow-presentators en andere participanten die kritiek hadden op Baudet. Het lijkt me vrij logisch dat je mensen met zulke praktijken moet opsluiten, maar een sluitend bewijs van een agressieve militante beweging is het niet.

Daaropvolgende verwees ik naar de dubieuze achterban van links, die gebouwen hebben opgeblazen (waarbij de vrouw van een parlementslid haar benen verloor), politieke aanslagen hebben gepleegd en nog veel meer. Dit gebruikte ik als een relativeringsmiddel - kijk maar eens wat voor vissen in die vijver drijven.

Hopelijk kan je nu beter begrijpend lezen.
  zondag 21 februari 2021 @ 10:27:52 #146
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_198126094
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit is toch een topic over FvD? Ik keur agressie uit iedere hoek altijd af.
Dan zitten we op dezelfde lijn. ^O^ ^O^
quote:
En prima hoor als je de relatie niet wilt zien. Kijk voor de lol ook eens wat Chris Aalberts allemaal over zich heen heeft gekregen uit die hoek.
Maar ik vind dat eerder een relatie tussen individuen met verwerpelijk gedrag dan een bewezen systematisch militante beweging die als een soort knokploeg dient.

Je kan eerder stellen dat de aanhang van FvD meer geneigd zijn tot racisme en antisemitisme, omdat die verbanden daadwerkelijk zijn ondervonden.
  zondag 21 februari 2021 @ 10:28:40 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_198126106
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:00 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het staat iedereen vrij om na het sluiten van de stembureaus bij het tellen van de stemmen aanwezig te zijn. Daar mogen ook filmopnames van gemaakt worden.
Ja, en ze zijn welkom op 'mijn' stembureau. Op minstens 1,5 meter afstand, en met een mondkapje op.
pi_198126145
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:28 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, en ze zijn welkom op 'mijn' stembureau. Op minstens 1,5 meter afstand, en met een mondkapje op.
Ze laten zich niet muilkorven!!
pi_198126427
quote:
_O-

Met de VVD en PVV als waarschijnlijke nummers 1 en 2 (afgaande op de peilingen) heeft hij daar weinig reden toe. Behalve dan natuurlijk dat Baudet de VVD als onderdeel ziet van het linkse kartel, een bespottelijke visie, maar goed.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:47 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

[ twitter ]
Likes op social media als een graadmeter nemen voor de populariteit van politieke partijen, erg gênant. Dan zit je wel diep in de fuik der complottheorieën.

quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

[..]

Nee, eigenlijk niet. Ik keur geweld uit iedere hoek altijd af.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Demoniseren hoeven de users weinig aan te doen ze prikken gewoon makkelijk door zijn verzonnen meningen heen door met bewezen feiten aan te komen. Dat dit door fvd aanhangers dan demoniseren genoemd word is wel vreemd, maar blijkbaar het republikeinse narratief wat overgenomen wordt en waar sommige mensen dan in hun naïviteit in meegaan. :D
Het Republikeinse narratief? Mocht je het nog niet zijn opgevallen: dit gaat over de Nederlandse politiek. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2021 10:56:08 ]
pi_198126520
quote:
Toch een kleine poging om je het verband uit te leggen: er wordt gesteld dat de achterban een agressieve, militante beweging is. De user die deze beschuldiging uitte, richtte zich op het bewijs dat er een enkeling gegevens opvroeg van talkshow-presentators en andere...
Nee, er werd gesteld dat mensen die kritiek leverden op FvD kunnen rekenen op verbale agressie van zijn achterban. Das niet hetzelfde.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')