Hongarije houdt zich niet aan de debiele regeltjes, gewoon niet testen, zonder testen zijn er ook geen "besmettingen"quote:Op maandag 28 december 2020 01:30 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ligt niet aan de maatregelen, maar aan het klootjesvolk dat zich er niet aan wil houden. Zelfs een land als Hongarije heeft het aantal besmettingen in ruim een maand tijd terug weten te dringen van +7000 naar een kleine 700 vandaag..
Veschil met hier is, dat er een avondklok is, maar overdags zijn wel alle winkels open en zelfs de kappers.
Denk dat het voornamelijk door ons poldermodel komt.quote:Op maandag 28 december 2020 00:31 schreef Xenorium het volgende:
Bijna 1 miljoen mensen in de UK zijn al gevaccineerd, wij moeten nog 2 weken wachten tot het mondjesmaat begint.
Daarbij hebben we bijna de meeste besmettingen, zelfs meer dan de VS per 100k inwoners.
Wees er maar trots op..Nu zien we de werkelijke staat van Nederland en die is best treurig! Nooit verwacht dat het zo erg was, ik dacht dat we het hier in NL goed voor elkaar hadden, maar het blijkt toch heel anders te zijn.
Je ziet al 9 maanden aankomen dat er grootschalig gevaccineerd moet gaan worden.quote:Op maandag 28 december 2020 02:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk dat het voornamelijk door ons poldermodel komt.
Had dan ff in de zomer gepolderd, denk ik danquote:Op maandag 28 december 2020 02:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk dat het voornamelijk door ons poldermodel komt.
Juist! Het ligt allemaal aan ons! De maatregelen zijn al sinds het begin superquote:Op maandag 28 december 2020 01:30 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ligt niet aan de maatregelen, maar aan het klootjesvolk dat zich er niet aan wil houden.
Nederland is op twee landen na wereldwijd het best voorbereid op een uitbraak van ziekteverwekkers als het coronavirus.quote:Op maandag 28 december 2020 00:31 schreef Xenorium het volgende:
Bijna 1 miljoen mensen in de UK zijn al gevaccineerd, wij moeten nog 2 weken wachten tot het mondjesmaat begint.
Daarbij hebben we bijna de meeste besmettingen, zelfs meer dan de VS per 100k inwoners.
Wees er maar trots op..Nu zien we de werkelijke staat van Nederland en die is best treurig! Nooit verwacht dat het zo erg was, ik dacht dat we het hier in NL goed voor elkaar hadden, maar het blijkt toch heel anders te zijn.
Komen we weer op hetzelfde probleem dat de overheid al de hele crisis parten speelt. Ze denken alleen maar aan 1 scenario.quote:Op maandag 28 december 2020 05:09 schreef Za het volgende:
[..]
Nederland is op twee landen na wereldwijd het best voorbereid op een uitbraak van ziekteverwekkers als het coronavirus.
De mate van preventie is hoog, we zijn snel in het detecteren van ziekten en reageren vlot met maatregelen om een epidemie of pandemie te voorkomen.
Dat blijkt uit de Global Health Security Index (GHS), een ranglijst die 195 landen rangschikt op het voorkomen en in toom houden van een virusuitbraak. Nederland scoort 75,6 punten op een schaal van honderd. Alleen het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten doen het beter dan Nederland, met respectievelijk 77,9 punten en 83,5 punten.
https://www.businessinsider.nl/coronavirus-nederland-symptomen/
Vooral aan de mensen die tegen zijn, alleen maar om de aandacht en het tegen zijn (Engel, Jensen, mensen die hier nog steeds over de 'geen alcohol na 20.00'-regel huilen).quote:Op maandag 28 december 2020 02:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juist! Het ligt allemaal aan ons! De maatregelen zijn al sinds het begin super
Ben volledig tegen de maatregelen maar Hongarije als voorbeeld gebruiken.quote:Op maandag 28 december 2020 01:30 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ligt niet aan de maatregelen, maar aan het klootjesvolk dat zich er niet aan wil houden. Zelfs een land als Hongarije heeft het aantal besmettingen in ruim een maand tijd terug weten te dringen van +7000 naar een kleine 700 vandaag..
Veschil met hier is, dat er een avondklok is, maar overdags zijn wel alle winkels open en zelfs de kappers.
Getest of gevaccineerd?quote:Op maandag 28 december 2020 08:14 schreef theunderdog het volgende:
Israel heeft alleen zondag al 100.000 mensen getest. Een land in het MIdden-Oosten, sinds 48 in conflict.
En wij? wij beginnen pas 18 januari als het een beetje meezit.
Niet helemaal fair om Nederland met zo'n goed georganiseerd land te vergelijken. Hoe gaat het in Somalië en Zuid-Soedan?quote:Op maandag 28 december 2020 08:14 schreef theunderdog het volgende:
Israel heeft alleen zondag al 100.000 mensen getest. Een land in het MIdden-Oosten, sinds 48 in conflict.
En wij? wij beginnen pas 18 januari als het een beetje meezit.
Heeft niks met klootjesvolk te maken. Ik gaf eerder dit topic het voorbeeld van een verjaardagsfeestje in de straat van mijn ouders op kerstavond. De hele straat stond vol met audi’s, porsches en bmw’s van de zaak. Allemaal slimme mensen die hun gezondheid op het spel zetten voor een verjaardagsfeestje. Dit is natuurlijk maar een n=1 voorbeeld, maar je hoort natuurlijk ieder weekend over coronafeestjesquote:Op maandag 28 december 2020 01:30 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Het grootste deel van die mensen loopt zelf bijna geen risico, dus of ze hun gezondheid op het spel zetten is een beetje overdreven. Of het slim is op het grotere plaatje is een tweede, maar voor henzelf zal het risico zeer beperkt zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 08:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Heeft niks met klootjesvolk te maken. Ik gaf eerder dit topic het voorbeeld van een verjaardagsfeestje in de straat van mijn ouders op kerstavond. De hele straat stond vol met audi’s, porsches en bmw’s van de zaak. Allemaal slimme mensen die hun gezondheid op het spel zetten voor een verjaardagsfeestje. Dit is natuurlijk maar een n=1 voorbeeld, maar je hoort natuurlijk ieder weekend over coronafeestjes
En dan over een week verbaasd zijn als ze allemaal besmet zijn
Zou toch wat zijn als die landen wél voorbereid zijn op de eerste vaccinaties.quote:Op maandag 28 december 2020 08:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet helemaal fair om Nederland met zo'n goed georganiseerd land te vergelijken. Hoe gaat het in Somalië en Zuid-Soedan?
Het zijn geen vooroordelen. Mijn ouders komen ook regelmatig op die verjaardagen, zijn allemaal ondernemers van rond de 50-60, dus ook voor henzelf best een risixoquote:Op maandag 28 december 2020 08:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het grootste deel van die mensen loopt zelf bijna geen risico, dus of ze hun gezondheid op het spel zetten is een beetje overdreven. Of het slim is op het grotere plaatje is een tweede, maar voor henzelf zal het risico zeer beperkt zijn.
Hoe weet je dat die Audi’s, Porsches en BMW’s van de zaak zijn? Flink aantal vooroordelen die je hier maakt.
Rare opmerking van je, veel vakanties zijn ingetrokken hoorquote:Op maandag 28 december 2020 08:56 schreef Noordzijde het volgende:
Ik hoor al maaaaaanden dat het zorgpersoneel op hun laatste tandvlees loopt en toch gaat het gewoon door nog allemaal.
Wat ik wil zeggen, is dat het schromelijk wordt overdreven in de media hoor.
Somalië heeft in september in 4 dagen tijd 1,65 miljoen kinderen tegen polio in weten te enten, grofweg 400k per dag. Ze hebben hiervoor duizenden lokale mensen opgeleid met een stoomcursus én nog één voor de corona-omstandigheden zodat alles veilig verliep.quote:Op maandag 28 december 2020 08:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet helemaal fair om Nederland met zo'n goed georganiseerd land te vergelijken. Hoe gaat het in Somalië en Zuid-Soedan?
quote:Op maandag 28 december 2020 08:56 schreef Noordzijde het volgende:
Ik hoor al maaaaaanden dat het zorgpersoneel op hun laatste tandvlees loopt en toch gaat het gewoon door nog allemaal.
Wat ik wil zeggen, is dat het schromelijk wordt overdreven in de media hoor.
Ik praat het gedrag niet goed, ik nuanceer het. Het is niet goed, dat ben ik met je eens. Maar om nou te zeggen dat ze zelf dood neervallen omdat ze op een verjaardag geweest zijn, nee. Tuurlijk vind ik het ook vervelend, ik zit net zoals vele anderen de hele dag thuis en kom nergens. Mijn uitje van de week is boodschappen doen zo ongeveer.quote:Op maandag 28 december 2020 08:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Het zijn geen vooroordelen. Mijn ouders komen ook regelmatig op die verjaardagen, zijn allemaal ondernemers van rond de 50-60, dus ook voor henzelf best een risixo
En het merendeel van die mensen gingen hoogstwaarschijnlijk (ja, een aanname) ouders bezoeken rondom de kerstdagen en oud en nieuw. Dus ik vind dat behoorlijk onverantwoordelijk gedrag
En het feit dat dit gedrag hier soort van goedgepraat wordt, want voor hun is het niet zo’n risico... dan heb je toch een bord voor je kop. Deze mensen hebben toch allemaal weer contact met andere mensen, waaronder ook ouderen. En dan het raar vinden dat we het virus niet onder controle krijgen en de schuld bij de overheid neerleggen
En onderschat niet hoe lang mensen nog op hun tandvlees door kunnen. Tot het opeens niet meer kan en langzamerhand het ziekteverzuim idioot hoog wordt.quote:Op maandag 28 december 2020 08:57 schreef Paul het volgende:
[..]
Rare opmerking van je, veel vakanties zijn ingetrokken hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |