Even voor de goede orde, wij zijn geen fact checkers die iedere post op feitelijke inhoud moeten beoordelen.quote:Op zondag 27 december 2020 22:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee dus maar dat soort fake info mag hier gewoon en als je daar wat van zegt wordt je post gewieberd.
Komt vast door het tijdsverschilquote:Op zondag 27 december 2020 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
Edit: ik zie dat ik rijkelijj laat ben met mijn reactie
Waar haal je die voorspelling vandaan, er wordt alleen gezegd welke doelgroepen als eerste een vaccin krijgen maar helemaal niet dat dit de enige groepen zijn voor Q1quote:Op zondag 27 december 2020 22:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
noem je 850.000 ( dat is de voorspelling nu ) in Q1 nu best behoorlijk ?
DE doet er 700.000 per week vanaf januari, dat is in verhouding 2x zoveel als NL dan.
Maar dat is feitelijk al de situatie. Of denk jij dat Hugo de trucks inroostert?quote:Op zondag 27 december 2020 23:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws zou het zinniger zijn dat er een speciaal bevoegd gezant komt met verstand die ik alleen maar wil zien als daar reden voor is. Hugo mag dan blijven om ergens te zingen aan te zitten, op te treden of ergens vinkjes te zetten in een script. Prima vent maar niet voor deze crisistent.
Hoe kom je daar nou weer bijquote:Op maandag 28 december 2020 00:04 schreef Elan het volgende:
Nederland krijgt in verhouding ook gewoon te weinig vaccins ik vind wel dat we ons hebben laten piepelen
Ja, maar er staat toch letterlijk in het artikel dat eerst de zorgmedewerkers, daarna de bewoners van verpleeghuizen etc:quote:Op zondag 27 december 2020 22:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kom op 836k in totaal met de cijfers in dit artikel ja: https://www.rtlnieuws.nl/(...)januari-versoepeling
Edit: verkeerde link, vervangen voor juiste
Edit van moderatie:
Q1 7,7 miljoen vaccins, dus 3.85 burgers
Verder zie ik geen vermelding over dat er tegelijkertijd andere groepen ook aan de beurt komen. Dat er vaccins zijn voor 3,85 miljoen burgers ergens in Q1 wil niet zeggen dat die ook in die burgers terecht komen in Q1.quote:Zorgmedewerkers van verpleeghuizen krijgen waarschijnlijk volgende maand een oproep om een inenting met het vaccin van BioNTech/Pfizer te halen. Die worden gegeven op 30 'priklocaties' die door de GGD worden ingericht.
Daarna worden medewerkers uit de gehandicaptenzorg en thuiszorg gevaccineerd met BioNTech/Pfizer. In eerste instantie gaat het om 269.000 medewerkers van verpleeghuizen, 178.000 medewerkers in de gehandicaptenzorg en 166.000 thuiszorgmedewerkers.
Kinderen
Vervolgens krijgen 138.000 bewoners van verpleeghuizen en 85.000 mensen in instellingen met een verstandelijke beperking zo snel mogelijk het Moderna-vaccin, in of vlak bij hun eigen woning.
Hoelang het gaat duren om de eerste groepen in te enten is afhankelijk van wanneer en in welke aantallen de vaccins uiteindelijk worden geleverd.
Als de besmettingscijfers, ziekenhuis- en ic-opnames fors dalen.quote:Op maandag 28 december 2020 00:04 schreef Isane het volgende:
Wanneer kunnen we zien of de lock down geholpen heeft ?
817k vaccins op 17 miljoen is vrij bescheiden, als je ziet wat andere landen krijgen ....quote:
Dit kun je cijfermatig onderbouwen, dat wij minder krijgen?quote:Op maandag 28 december 2020 00:04 schreef Elan het volgende:
Nederland krijgt in verhouding ook gewoon te weinig vaccins ik vind wel dat we ons hebben laten piepelen
Komende week gaan we behoorlijk dalen, en dan waarschijnlijk daarna weer stijgen door de feestdagen...quote:Op maandag 28 december 2020 00:04 schreef Isane het volgende:
Wanneer kunnen we zien of de lock down geholpen heeft ?
Moet je als IOC ook gewoon niet accepteren.quote:Op zondag 27 december 2020 23:26 schreef RipCity het volgende:
Lekker naar de Olympische spelen met een tracking device.
Love hotels skippen dus:
https://loyaltylobby.com/(...)ing-gps/?omhide=true
Europa heeft gezamenlijk ingekocht. De vaccins worden gelijkmatig verdeeld over de landen naar populatie. Dus ergens kloppen de cijfers niet.quote:Op maandag 28 december 2020 00:06 schreef Elan het volgende:
[..]
817k vaccins op 17 miljoen is vrij bescheiden, als je ziet wat andere landen krijgen ....
Dus als je het niet zeker weet plemp je maar neer dat er maar 800k ingeënt worden in Q1...quote:Op maandag 28 december 2020 00:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, maar er staat toch letterlijk in het artikel dat eerst de zorgmedewerkers, daarna de bewoners van verpleeghuizen etc:
[..]
Verder zie ik geen vermelding over dat er tegelijkertijd andere groepen ook aan de beurt komen. Dat er vaccins zijn voor 3,85 miljoen burgers ergens in Q1 wil niet zeggen dat die ook in die burgers terecht komen in Q1.
Ik kan nergens een tijdspad vinden ook, behalve een genoemd getal van 3,5 miljoen een verouderd bericht uit november (zeg maar voordat de GGD vol verbazing vernam dat ze in januari al aan de bak mochten en De Jonge ineens stil werd onder 4 januari, de eerder genoemde datum). Hetzelfde geldt voor een [url="'Sterftecijfer zal na eerste vaccinaties hard dalen, verspreiding van het virus niet' - https://nos.nl/l/2359044"]artikel van 2 december [/url]waarin wordt genoemd dat er 1,5m mensen in Q1 gevaccineerd gaan worden.
Ik hoop graag dat ik het verkeerd heb hoor, of dat de waarheid in het midden ligt maar ik zie nergens concrete cijfers dat die beschikbare vaccins ook gezet gaan worden in die periode.
Op de uitgebreide tijdlijn van de Rijksoverheid zelf staat dat de allereerste groep, de zorgmedewerkers, eind januari pas de tweede vaccinatie krijgt. Nergens staat dat er tegelijkertijd nog andere groepen aan bod komen.
Ik hoor het graag als iemand wel concrete cijfers heeft over andere groepen dan de becijferde 836k want ook ik hoop dat ik het fout heb.
Dat is 5%, ik weet niet precies welke landen meedoen in de deal maar de EU heeft 500+ miljoen inwonersquote:Op maandag 28 december 2020 00:06 schreef Elan het volgende:
[..]
817k vaccins op 17 miljoen is vrij bescheiden, als je ziet wat andere landen krijgen ....
Als jij het beter en zekerder weet, presenteer dan gerust je cijfers.quote:Op maandag 28 december 2020 00:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus als je het niet zeker weet plemp je maar neer dat er maar 800k ingeënt worden in Q1...
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rzorgingshuizen.htmlquote:"Het verzoek tot militaire bijstand wordt de komende dagen nader beoordeeld", laat een VWS-woordvoerder vanavond weten.
Je kunt het toch genuanceerder brengen dan het brengen als een feit dat er maar 800k mensen worden ingeënt?quote:Op maandag 28 december 2020 00:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als jij het beter en zekerder weet, presenteer dan gerust je cijfers.
Dat weet ik dus niet wie wat daar doet en nog erger, ik heb geen idee meer wat de meerwaarde is van Hugo die rondzeult met dikke ordners. Hugo mag voor mij gezellig optreden zolang er ergens één baas is die het project leidt.quote:Op maandag 28 december 2020 00:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat is feitelijk al de situatie. Of denk jij dat Hugo de trucks inroostert?
Okay: "Het lijkt erop dat het voorlopig zeer onduidelijk blijft wat het tijdspad is voor de vaccinaties buiten de 836k mensen van de eerste groepen.quote:Op maandag 28 december 2020 00:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kunt het toch genuanceerder brengen dan het brengen als een feit dat er maar 800k mensen worden ingeënt?
Ik neem aan dat hier morgen gewoon een besluit over genomen wordt, want dit kun je natuurlijk niet een paar dagen laten liggenquote:Op maandag 28 december 2020 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rzorgingshuizen.html
Wat is deze?
“Wij hebben mensen nodig, het loopt helemaal uit de klauwen hier”
Ambtenaar: “We gaan er de komende dagen eens naar kijken.”_!
Ligt niet aan de maatregelen, maar aan het klootjesvolk dat zich er niet aan wil houden. Zelfs een land als Hongarije heeft het aantal besmettingen in ruim een maand tijd terug weten te dringen van +7000 naar een kleine 700 vandaag..quote:Op maandag 28 december 2020 00:31 schreef Xenorium het volgende:
Bijna 1 miljoen mensen in de UK zijn al gevaccineerd, wij moeten nog 2 weken wachten tot het mondjesmaat begint.
Daarbij hebben we bijna de meeste besmettingen, zelfs meer dan de VS per 100k inwoners.
Wees er maar trots op..Nu zien we de werkelijke staat van Nederland en die is best treurig! Nooit verwacht dat het zo erg was, ik dacht dat we het hier in NL goed voor elkaar hadden, maar het blijkt toch heel anders te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |