Als er staat dat ze met die groepen beginnen, dan staat er toch niet dat dat de enigen zijn die in Q1 aan de beurt komen?quote:Op zondag 27 december 2020 22:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, maar aangezien er staat dat deze groepen eerst ingeënt zullen worden, komt de rest erna toch?
Ik help je hopen dat jij het juist leest hoor.
Mijn hemel, 800 k maar? Zijn er niet meer doses beschikbaar, of is er een tekort aan personeel/locaties om meer in te gaan enten. Lekker bezig iig, Hugo.quote:Op zondag 27 december 2020 22:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
800k vaccinaties in Q1 zet idd totaal geen zoden aan de dijk, als dat echt zo is dan mag Hugo heel snel ff wisselen.....
5.000.000 miljoen mensenquote:Op zondag 27 december 2020 22:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk zet dat wel zoden aan de dijk joh hoe groot denk je dan onze groep kwetsbaren nu helemaal is?
Ter verdediging van @VoMy en @Da_Sandman , ik snap wel wat ze bedoelen dat het 'lekker bezig Hugo' ook niet nodig is.quote:Op zondag 27 december 2020 22:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mijn hemel, 800 k maar? Zijn er niet meer doses beschikbaar, of is er een tekort aan personeel/locaties om meer in te gaan enten. Lekker bezig iig, Hugo.
Nee dus maar dat soort fake info mag hier gewoon en als je daar wat van zegt wordt je post gewieberd.quote:Op zondag 27 december 2020 22:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mijn hemel, 800 k maar? Zijn er niet meer doses beschikbaar, of is er een tekort aan personeel/locaties om meer in te gaan enten. Lekker bezig iig, Hugo.
als je het netjes onderbouwd word je post echt niet weggehaald hoorquote:Op zondag 27 december 2020 22:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee dus maar dat soort fake info mag hier gewoon en als je daar wat van zegt wordt je post gewieberd.
Het gaat niet om mijn post. Het gaat om die van VoMy.quote:Op zondag 27 december 2020 22:53 schreef Evenstar het volgende:
Zeuren over moderatie mag in FB, zoals altijd.
Kritiek, beide kanten op, mag gewoon, probeer het wel te onderbouwen. Dat trucje van overduidelijk trollen en daarna zeuren dat je post weg is kennen wij ondertussen ook wel.
er is zoveel fake info ( of andere interpretatie van info )...daar hebben ze een full time baan aan danquote:Op zondag 27 december 2020 22:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus dat vind je belangrijker dan het modereren van fake info?
Ze hebben maanden de tijd om de orde op zaken te hebben waar ze wel controle op hebben. Zoals de werving van personeel, locaties uitzoeken, GGD's en huisartsen van draaiboeken/informatie voorzien en het IT-systeem. Het klopt dat toen nog niet bekend was wanneer de vaccins klaar waren, maar dit soort zaken kunnen gewoon meeschuiven naar wanneer de uitrol van deze vaccins ook is. Dat we dit soort dingen nog niet op orde hebben of op het laatste moment nog op orde moest worden gemaakt, speelt ons nu parten.quote:Op zondag 27 december 2020 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ter verdediging van @:VoMy en @:Da_Sandman , ik snap wel wat ze bedoelen dat het 'lekker bezig Hugo' ook niet nodig is.
Ik heb echt geen idee hoe ik me erover moet voelen eerlijk gezegd. Het vaccineren is het enige waar wij als bevolking geen enkele invloed op hebben, en juist dat gaat (voor mijn gevoel) op dit moment een stuk stroperiger dan nodig. Er komt geen duidelijke uitleg anders dan wijzen naar andere landen die het naar de mening van de Jonge symbolisch doen, wat niet overeen komt met wat die landen doen.
Er wordt geroepen over 'het zwartste scenario' in verzorgingstehuizen in Groningen en (volgens mij) Overijssel. Dan zet je toch alles op alles om daar te gaan vaccineren? Ik snap niet waarom we niet op dag 0 vol aan de slag gaan en op 18 januari ook nog niet op volle sterkte vaccineren.
en aangezien Hugo verantwoordelijk is mag je dat gewoon zeggen......vooral na de vorige niet zo beste actiesquote:Op zondag 27 december 2020 22:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze hebben maanden de tijd om de orde op zaken te hebben waar ze wel controle op hebben. Zoals de werving van personeel, locaties uitzoeken, GGD's en huisartsen van draaiboeken/informatie voorzien en het IT-systeem. Het klopt dat toen nog niet bekend was wanneer de vaccins klaar waren, maar dit soort zaken kunnen gewoon meeschuiven naar wanneer de uitrol van deze vaccins ook is. Dat we dit soort dingen nog niet op orde hebben of op het laatste moment nog op orde moest worden gemaakt, speelt ons nu parten.
Qua groepsimmuniteit eens, maar qua doden gaat dat wel verschil maken.quote:Op zondag 27 december 2020 22:54 schreef zalkc het volgende:
Even los van in welke week ze gaan vaccineren, als ze de dosis opgebruiken die voor Q1 op de rol staan kun je toch pas tegen het eind van maart een effect gaan merken? Van die eerste miljoen vaccins lijkt me nog weinig effect uit te gaan komen.
Je hebt het in beide gevallen over meningen terwijl er zojuist feiten werden gedropt die door iedereen weer als ja en amen werden aangenomen en tien posts later eigenlijk helemaal niet waar bleken te zijn. Daar kun je toch iets tegen doen? Hoe fucking moeilijk is dat dan?quote:Op zondag 27 december 2020 22:58 schreef Evenstar het volgende:
Dat iemand zegt dat de overheid het slecht doet, niet genoeg doet, niet genoeg lijkt te doen, het verkeerd aanpakt is gewoon een mening en niet een feit dat je als fake news kan bestempelen.
Dat iemand zegt dat de overheid het heel goed doet, geen enkele fout heeft gemaat, er alles voor doet en het prima aanpakt is ook gewoon een mening en kan net zo goed niet als fake news bestemeld worden.
Het gaat mij ook meer om de eerste zichtbare effecten, ik betwijfel of andere landen al zichtbare effecten hebben half januari.quote:Op zondag 27 december 2020 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Qua groepsimmuniteit eens, maar qua doden gaat dat wel verschil maken.
Er zijn in totaal 2.5 miljoen 70 plussers in Nederland (ongeveer). Stel dat je die hele groep gevaccineerd hebt. Dan ben je het gros van de overlijdens kwijt, en ook een best flink deel van de ziekenhuisopnames.
Welke posts zijn dat?quote:Op zondag 27 december 2020 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hebt het in beide gevallen over meningen terwijl er zojuist feiten werden gedropt die door iedereen weer als ja en amen werden aangenomen en tien posts later eigenlijk helemaal niet waar bleken te zijn. Daar kun je toch iets tegen doen? Hoe fucking moeilijk is dat dan?
Zet een TR.quote:Op zondag 27 december 2020 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hebt het in beide gevallen over meningen terwijl er zojuist feiten werden gedropt die door iedereen weer als ja en amen werden aangenomen en tien posts later eigenlijk helemaal niet waar bleken te zijn. Daar kun je toch iets tegen doen? Hoe fucking moeilijk is dat dan?
Maar het zonet geposte 'feit' dat Nederland in Q1 maar 800.000 vaccins gaat zetten bleek wel degelijk fake news. Dat heeft niet veel met meningen te maken.quote:Op zondag 27 december 2020 22:58 schreef Evenstar het volgende:
Er zijn honderden users, met honderden meningen. De ene vindt dat Hugo het prima doet, de andere boeit het allemaal niks en weer een ander vindt het ronduit kut.
Dat iemand zegt dat de overheid het slecht doet, niet genoeg doet, niet genoeg lijkt te doen, het verkeerd aanpakt is gewoon een mening en niet een feit dat je als fake news kan bestempelen.
Dat iemand zegt dat de overheid het heel goed doet, geen enkele fout heeft gemaat, er alles voor doet en het prima aanpakt is ook gewoon een mening en kan net zo goed niet als fake news bestemeld worden.
Zuigen, trollen, op de man spelen etc. kunnen wij wel moderaten en dat is wat gebeurt. Nogmaals zeiken op moderatie mag in FB topic, niet hier. De hele tijd doen alsof moderatie een bepaald doel heeft en of partij kiest is echt maf. Ik note beide partijen net zo makkelijk en alle moderators doen dat gewoon.
Ook meteen weer mijn laatste reactie hierover in dit topic. Rest kan in FB als er behoefte aan is.
TR aub even, heb dat serieus gemist anders zou ik het echt weghalen. Heb geen enkele reden om het niet weg te halen.Ben lekker aan het chillen in Top 2000 topic, zie wat TR's staan, probeer die op te lossen en kom in een shitstormquote:Op zondag 27 december 2020 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het zonet geposte 'feit' dat Nederland in Q1 maar 800.000 vaccins gaat zetten bleek wel degelijk fake news. Dat heeft niet veel met meningen te maken.
De helft van de ziekenhuisopnames bestaat uit 70+ volgens een linkje dat ik vanmiddag postte. Dus inderdaad best een flinke deel.quote:Op zondag 27 december 2020 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Qua groepsimmuniteit eens, maar qua doden gaat dat wel verschil maken.
Er zijn in totaal 2.5 miljoen 70 plussers in Nederland (ongeveer). Stel dat je die hele groep gevaccineerd hebt. Dan ben je het gros van de overlijdens kwijt, en ook een best flink deel van de ziekenhuisopnames.
Dank post is aangepast met juiste aantallen die letterlijk in artikel staanquote:Op zondag 27 december 2020 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het zonet geposte 'feit' dat Nederland in Q1 maar 800.000 vaccins gaat zetten bleek wel degelijk fake news. Dat heeft niet veel met meningen te maken.
Sws zou het zinniger zijn dat er een speciaal bevoegd gezant komt met verstand die ik alleen maar wil zien als daar reden voor is. Hugo mag dan blijven om ergens te zingen aan te zitten, op te treden of ergens vinkjes te zetten in een script. Prima vent maar niet voor deze crisistent.quote:Op zondag 27 december 2020 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
De Jonge moet gewoon opstappen. Incompetente kwal is het. Kan goed lullen, maar totaal niet besturen. Geen politicus politicus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |