De Founders KBS Maple Mackinac Fudge, godverdomme goed zegquote:
Westvleteren blijft nog altijd geweldig, maar het is allang niet meer het beste bier ter wereld.quote:Op zondag 27 december 2020 01:42 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Nee, was eentje uit Estland, van Pohjala, geweldige brouwer
Heb nu de Omnipollo Noa overigens in de kelder staan. Voelde me nostalgisch. Dat was ook een van die eerste wauw biertjes.
Ik was destijds bij een vriend van mij in Mechelen die ik dus via dat evenement ken, en een Schotse vriend van mij was er ook. Die had de Noa meegenomen, en die hebben we op een gegeven moment gedronken.
Daarna gingen we over op de Westvleteren 12, maar we hadden de glazen waarin we de Noa gedronken hadden er nog naast staan.
Ik kon het niet laten om constant aan dat glas te blijven ruiken want ik kon het gewoon niet geloven dat er zulk bier bestond
Die vriend die speciaal een krat Westvleteren had gehaald was niet bepaald geamuseerd
Dat zou toch wel een makkie moeten zijn?quote:Op zondag 27 december 2020 01:40 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb als tiener ook veel dropshot, rode vodka en dat soort drankjes gedronken. Ergens ben ik wel benieuwd of ik er nog steeds een hele fles van op krijg.
Het klonk anders best primaquote:Op zondag 27 december 2020 01:42 schreef Poppejans het volgende:
Jeroen v Inkel houdt wel erg van zichzelf he
dan weet ik nog een leuke. Ik was toen 18 geloof ik.quote:Op zondag 27 december 2020 01:41 schreef Evenstar het volgende:
Mijn eerste keer echt echt echt dronken was toen ik 16 wasTrouwfeest van mijn Duitse bedrijfsleider. Zat ik daar als 16 jarige voor het eerst in mijn leven whisky te drinken. Je glas was nog niet eens half leeg en er stond al een nieuw voor je klaar
Verdomme wat was ik beroerd.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Waarschijnlijk verkoopt hopt het biertje nog wel een keer met korting en dan haal ik em dan welquote:Op zondag 27 december 2020 01:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
De Founders KBS Maple Mackinac Fudge, godverdomme goed zeg
Pohjala is ook geweldig, überhaupt veel toppers uit Letland. Sori is ook geweldigquote:Op zondag 27 december 2020 01:42 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Heb nu de Omnipollo Noa overigens in de kelder staan. Voelde me nostalgisch. Dat was ook een van die eerste wauw biertjes.
Ik was destijds bij een vriend van mij in Mechelen die ik dus via dat evenement ken, en een Schotse vriend van mij was er ook. Die had de Noa meegenomen, en die hebben we op een gegeven moment gedronken.
Daarna gingen we over op de Westvleteren 12, maar we hadden de glazen waarin we de Noa gedronken hadden er nog naast staan.
Ik kon het niet laten om constant aan dat glas te blijven ruiken want ik kon het gewoon niet geloven dat er zulk bier bestond
Die vriend die speciaal een krat Westvleteren had gehaald was niet bepaald geamuseerd
Naja, zoals skysherrif zegt, de dag erna heb je er een enorme kater van.quote:Op zondag 27 december 2020 01:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat zou toch wel een makkie moeten zijn?
Staat hier ook in de kastquote:Op zondag 27 december 2020 01:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
De Founders KBS Maple Mackinac Fudge, godverdomme goed zeg
quote:Op zondag 27 december 2020 01:43 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
dan weet ik nog een leuke. Ik was toen 18 geloof ik.
Ik woonde in enschede en ging naar hengelo met iemand ergens zuipen. Kwam ik op den duur met hem in een vriendengroep die me een drankje aanbeveelde genaamd de 'pik destroyer'. zat 60% in of zo. Een paar uur later fiets ik aan de zijkant van de snelweg om 3 uur 's nachts of zo omdat ik de verkeerde kant op fietste en via de snelweg het snelste was
Uiteindelijk door mn ouders opgehaald na een klein praatje met de politie (niks gebeurds verder hoor, ben er verder goed vanaf gekomen).
Dit overtreft denk ik elke andere keer dat ik dronken was die pik destroyer man
Pohjala is ook wel echt genot ja.quote:Op zondag 27 december 2020 01:42 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Inderdaad, Ests bier is fantastisch. En ze snappen gewoon godverdomme goed hoe je stouts moet brouwen daarquote:Op zondag 27 december 2020 01:43 schreef alopio het volgende:
[..]
Pohjala is ook geweldig, überhaupt veel toppers uit Letland. Sori is ook geweldig
Big Belly godenquote:Op zondag 27 december 2020 01:45 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb vanavond als laatste een Liquid Desserts #13 - Red Velvet Coconut Christmas Cake Quadruple op.
Ik heb de Red Velvet cake smaak een beetje gemist, maar de kokos maakt alles goed
Alles in mij wil dit omgooienquote:Op zondag 27 december 2020 01:45 schreef Dagoduck het volgende:
Oja, en die keer via school in een jeugdhostel in België met Kroaten, Grieken, Bulgaren, Belgen.. was ook wel een leuk avondje.
[ afbeelding ]
Ik kom er niet vandaan, ben geboren in Groningen maar ben op mn 10e of zo verhuisd naar Enschede ivm werk van mn pa en ging weer terug naar Groningen om te studeren na de middelbare.quote:Op zondag 27 december 2020 01:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wist niet dat je uit Enschede kwam! Leuk
Ik heb maar één dag in mijn leven waar ik echt een paar uur kwijt ben. Ik ging ergens om 01:30/02:00 weg en volgens mij was ik pas rond 05:00 thuis. Echt geen fucking idee wat er in die drie uur ertussen is gebeurd
En ast teveul wurdt kots t dan weer uutquote:Op zondag 27 december 2020 01:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Naja, zoals skysherrif zegt, de dag erna heb je er een enorme kater van.
Sleep well beastquote:Op zondag 27 december 2020 01:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vrienden ik ga te bedde. Zie en spreek jullie morgen weer
Ja maar ze zijn ook echt helemaal gek geworden daar bij Omnipolloquote:Op zondag 27 december 2020 01:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Pohjala is ook wel echt genot ja.
Herkenbaar wel. De eerste keer dat ik het goede spul van Omnipollo dronk kon ik ook amper geloven dat zoiets bestond. Alleen die geur al inderdaad.
Daarna ging ik dan weer vooral zuur bier drinken, nu vind ik Omnipollo vaak iets te chemisch. Achja.
Sori Brewing? Wat jaren terug een stout gehad, die was goddelijk.quote:Op zondag 27 december 2020 01:43 schreef alopio het volgende:
[..]
Pohjala is ook geweldig, überhaupt veel toppers uit Letland. Sori is ook geweldig
Bij mij gebeurt dat pas de dag erna, als ik al een kater hebquote:Op zondag 27 december 2020 01:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En ast teveul wurdt kots t dan weer uut
Die nacht twee keer naar een nachtwinkel gelopen op een kilometer afstand ofzo. Was het bier weer opquote:
Estland, Letland... in elk gebal Baltische Staten. Komt veel moois vandaan. Puhaste is ook goedquote:Op zondag 27 december 2020 01:45 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Inderdaad, Ests bier is fantastisch. En ze snappen gewoon godverdomme goed hoe je stouts moet brouwen daar
Vind eigenlijk zo'n beetje alles van Pohjala wel nice
De lokale winkel besteld het alleen niet zo vaak, omdat die importeur alleen maar zaken doet als je in grote volumes dingen bij hem inkoopt, wat voor die zaak niet te doen is
Ahquote:Op zondag 27 december 2020 01:46 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik kom er niet vandaan, ben geboren in Groningen maar ben op mn 10e of zo verhuisd naar Enschede ivm werk van mn pa en ging weer terug naar Groningen om te studeren na de middelbare.
9/11-plaatje dit.quote:Op zondag 27 december 2020 01:48 schreef MTheBassman het volgende:
ben bang dat dit nummer over een paar jaar ook in vrije val gaat
Mooie Bieramidequote:Op zondag 27 december 2020 01:45 schreef Dagoduck het volgende:
Oja, en die keer via school in een jeugdhostel in België met Kroaten, Grieken, Bulgaren, Belgen.. was ook wel een leuk avondje.
[ afbeelding ]
Dit heb ik 2 keer gehad.quote:Op zondag 27 december 2020 01:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wist niet dat je uit Enschede kwam! Leuk
Ik heb maar één dag in mijn leven waar ik echt een paar uur kwijt ben. Ik ging ergens om 01:30/02:00 weg en volgens mij was ik pas rond 05:00 thuis. Echt geen fucking idee wat er in die drie uur ertussen is gebeurd(was kwartier fietsen ...)
Sori is Ests.quote:Op zondag 27 december 2020 01:48 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Sori is overigens meen ik Fins, maar geloof dat het brouwen in Finland wat lastig was, waardoor ze dus naar Estland zijn verhuist
Hoor sowieso vaak dat Finnen naar Estland gaan met een beer cruise, omdat het daar gewoon stukken goedkoper is
Hun barrel aged serie is geweldig, zeker de shadow game serie van hunquote:Op zondag 27 december 2020 01:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Sori Brewing? Wat jaren terug een stout gehad, die was goddelijk.
Had laatste een aantal flesjes Pohjala Oo en Puhaste Dekadents gekocht. Die Pohjala is voor mij echt een goed voorbeeld van een wat een Baltische stout moet zijn, en die Dekadents is decadent lekkerquote:Op zondag 27 december 2020 01:48 schreef alopio het volgende:
[..]
Estland, Letland... in elk gebal Baltische Staten. Komt veel moois vandaan. Puhaste is ook goed
De namen worden ook steeds langer. Alles wat ze maar kunnen bedenken gewoon bij elkaar flikkeren.quote:Op zondag 27 december 2020 01:47 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja maar ze zijn ook echt helemaal gek geworden daar bij Omnipollo
Zo nu en dan heb ik het dus met een vriend van mij over hun nieuwste creaties en telkens is het weer een WTF momentje, en dan de prijs die je ervoor betaald... nee dank je
Zuur is ook lekker ja, alhoewel ik het vooral bij goeie kriek hou
Kostte ook niks zekerquote:Op zondag 27 december 2020 01:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die nacht twee keer naar een nachtwinkel gelopen op een kilometer afstand ofzo. Was het bier weer op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |