Dit, 100% eens.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:14 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad gek en ik ben ook een voorstander om de voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek te versoepelen. Slaat nergens op dat je wel voor 1000 euro per maand mag huren, maar geen hypotheek kan krijgen met dezelfde lasten. Echter dat is natuurlijk niet de schuld van een 2e huis bezitter zoals Seven, wat kan zij daar aan doen dat de wet zo krom geregeld is? Dan maar niet op een juiste manier omgaan met haar kapitaal? Je projecteert je afgunst op de verkeerde groep.
Dan nog is het uit zn verhouding getrokken, vooral rekening houdend met potentiele carriere/salaris/huizen groei zouden de banken coulanter mogen zijn. Het afschaffen van kostenkoper meefinancieren is al een vrij grote domper voor veel starters.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Vergelijk de werkelijke lasten met elkaar. Niet zo kaal enkel de betaling aan de bank.
Ik houd mijn koopwoning bezet, inderdaad. met 1 kind. Het andere woont op zichzelf, met zijn verkering. Smaen verdienen ze ruim meer dan ik in mijn alleentje, maar een hypotheek krijgen ze niet. Jij wel, ondanks dat je een man en twee stiefies hebt en een baby. Dat is toch gek? En dan is het toch niet eerlijk te noemen dat het voor banken schijnbaar interessanter is om mensen met teveel geld nog rijker te maken (want dat tweede huis ga je verhuren, dat snapt de bank ook wel) dan dat ze jonge stelletjes een kans geven?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je kinderen niet meer bij je willen wonen? Ik druk je alleen ff met je neus op de feiten: ook jij houdt een woning bezet. En blijkbaar kiezen je kinderen voor een leven in een huurwoning.
Dus nee, je hoeft mij niet zomaar aso te noemen. Want dat ben ik helemaal niet omdat ik mijn opties afweeg. En vervolgens lekker neerbuigend er 'dotje' overheen pleuren: nee.
De kosten koper is maar een heel beperkt bedrag. Kan je tot een woning van 4 ton met 2000 euro mee klaar zijn. En een potentiële carrière is ook een goed risico. Je kan financieren op wat je hebt, niet op wat je niet hebt. Die fout hebben we in 2008 al eens gemaakt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:27 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dan nog is het uit zn verhouding getrokken, vooral rekening houdend met potentiele carriere/salaris/huizen groei zouden de banken coulanter mogen zijn. Het afschaffen van kostenkoper meefinancieren is al een vrij grote domper voor veel starters.
Juist op de grotere sites is het alsof je een reguliere financiering aanvraagt. Tot die 30% betaal je alleen iets meer rente. Daarna herfinancieren bij een bank.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Crowfunding gaat me te ver, ook weer zo'n ding dat ik niet snap en spreekt me niet aan. Maar mogelijk kom ik na inlezen tot een andere conclusie.
Die kinderen doen er in de vraagstelling niet toe. Men kan geld lenen op basis van inkomen, of niet. En ja, de regels zijn aangepast sinds jij kocht. Maar we weten hoe het met die regels ging.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:29 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ik houd mijn koopwoning bezet, inderdaad. met 1 kind. Het andere woont op zichzelf, met zijn verkering. Smaen verdienen ze ruim meer dan ik in mijn alleentje, maar een hypotheek krijgen ze niet. Jij wel, ondanks dat je een man en twee stiefies hebt en een baby. Dat is toch gek? En dan is het toch niet eerlijk te noemen dat het voor banken schijnbaar interessanter is om mensen met teveel geld nog rijker te maken (want dat tweede huis ga je verhuren, dat snapt de bank ook wel) dan dat ze jonge stelletjes een kans geven?
Banken zijn geen liefdadigheidsinstelling, wat valt daar niet aan te snappen? Als je kinderen ruim genoeg verdienen komen ze zeker in aanmerking voor een hypotheek. Uiteraard moet je misschien iets minder kieskeurig zijn mbt je eerste huis en niet in de randstad gaan willen wonen. Het is geen schande om je langzaam op te werken richting je droomhuis.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:29 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ik houd mijn koopwoning bezet, inderdaad. met 1 kind. Het andere woont op zichzelf, met zijn verkering. Smaen verdienen ze ruim meer dan ik in mijn alleentje, maar een hypotheek krijgen ze niet. Jij wel, ondanks dat je een man en twee stiefies hebt en een baby. Dat is toch gek? En dan is het toch niet eerlijk te noemen dat het voor banken schijnbaar interessanter is om mensen met teveel geld nog rijker te maken (want dat tweede huis ga je verhuren, dat snapt de bank ook wel) dan dat ze jonge stelletjes een kans geven?
Dat was een politieke beslissing, net zoals de voorwaarden wijzigen zodat er minder risico is voor huizenbezitters met een te hoge of slechte hypotheek.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:27 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dan nog is het uit zn verhouding getrokken, vooral rekening houdend met potentiele carriere/salaris/huizen groei zouden de banken coulanter mogen zijn. Het afschaffen van kostenkoper meefinancieren is al een vrij grote domper voor veel starters.
Hoe maakt dit alles van mij een aso?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:29 schreef mspoez het volgende:
[..]
je bedoelde dat ze een hypotheek net zo hoog als de huur konden krijgen en alle belastingen en onderhoud vergaten. Gaat goed, tot geld niet meer gratis is of het even tegen zitquote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat was een politieke beslissing, net zoals de voorwaarden wijzigen zodat er minder risico is voor huizenbezitters met een te hoge of slechte hypotheek.
Je begrijpt dat je de natuur maar 1 keer kunt weghalen en het daarna nooit meer terug komt? Nee het zijn werkelijke problemen die naast elkaar bestaan. We hebben al het merendeel van de soorten tot uitsterven geholpen, laten we dan die laatste delen niet uitroeienquote:Maar ben eens dat de huizenprijzen veel te hard gestegen zijn. Das puur vraag en aanbod. De politiek moet de stikstof crisis voor de bouw opschorten en volgas gaan met nieuwe woningen in nieuwe dorpen/steden met goede aansluiting.
Of zelf bescheiden blijven wonen, zodat je een tweede woning kunt kopen en zo voor je kind en hopelijk kleinkinderen 2 afbetaalde woningen achter kunt laten. Zonder dat je ooit een cent over iemands rug verdiend hebt (ik weet niet hoe vaak ik hier gezegd heb dat zo'n woning zichzelf moet bedruipen en meer niet).quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:32 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Banken zijn geen liefdadigheidsinstelling, wat valt daar niet aan te snappen? Als je kinderen ruim genoeg verdienen komen ze zeker in aanmerking voor een hypotheek. Uiteraard moet je misschien iets minder kieskeurig zijn mbt je eerste huis en niet in de randstad gaan willen wonen. Het is geen schande om je langzaam op te werken richting je droomhuis.
[/quote]quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe maakt dit alles van mij een aso?
Sneu voor je kinderen maar hopelijk redden zij het zelf ook door hard te werken.
[quote]Op vrijdag 7 mei 2021 22:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Of zelf bescheiden blijven wonen, zodat je een tweede woning kunt kopen en zo voor je kind en hopelijk kleinkinderen 2 afbetaalde woningen achter kunt laten. Zonder dat je ooit een cent over iemands rug verdiend hebt (ik weet niet hoe vaak ik hier gezegd heb dat zo'n woning zichzelf moet bedruipen en meer niet).
Hou op met die verschrikkelijke slachtofferhouding. Je bent er zelf met gestrekt been ingevlogen, dus ga nu niet zielig doen. Doe normaal tegen mij en dan doe ik normaal tegen jou.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:41 schreef mspoez het volgende:
[..]
Sorry dat ik maar een onderwijzer ben, sorry dat ik alleenstaand ben, sorry dat ik geen gekocht kind heb, sorry dat ik mijn kinderen geen huis kan meegeven, sorry dat ik besta.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Das onzin, je kunt zo 2 vliegen in één klap slaan. Maar de moeilijke afweging is weilanden en boerderijen afkopen. Maar kan best, in de EU is enorm veel goede akkergrond.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
je bedoelde dat ze een hypotheek net zo hoog als de huur konden krijgen en alle belastingen en onderhoud vergaten. Gaat goed, tot geld niet meer gratis is of het even tegen zit
[..]
Je begrijpt dat je de natuur maar 1 keer kunt weghalen en het daarna nooit meer terug komt? Nee het zijn werkelijke problemen die naast elkaar bestaan. We hebben al het merendeel van de soorten tot uitsterven geholpen, laten we dan die laatste delen niet uitroeien(nee ik stem zeker geen GroenLinks)
Export stoppen denk ik dat je bedoelde. Weilanden vervangen ben ik helemaal voorstander voor. Maar daar zijn grote belangengroepen voor, de boer is machtiger dan de natuur.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das onzin, je kunt zo 2 vliegen in één klap slaan. Maar de moeilijke afweging is weilanden en boerderijen afkopen. Maar kan best, in de EU is enorm veel goede akkergrond.
En dan hoeft er geen boom gekapt te worden.
Ohja en import stoppen.![]()
![]()
Ah ja geen enkel probleem dus.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:45 schreef Six. het volgende:
Om even in te gaan op het off topic topic. Er staan in Nederland 1853 woonhuizen te koop onder de 2ton dus ik zie het probleem van mevrouw poes niet.
Export moet je toejuichen, iedereen die NL verlaat is mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Export stoppen denk ik dat je bedoelde. Weilanden vervangen ben ik helemaal voorstander voor. Maar daar zijn grote belangengroepen voor, de boer is machtiger dan de natuur.
Valt wel mee, het gaat maar om 1 persoon. De rest denkt gewoon mee en geeft advies.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn hemel, wat een afgunst hier. We hebben een fysiek tekort aan huizen, dat kun je de mensen die hun geld op een zinnige manier willen gebruiken toch niet verwijten?
quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja geen enkel probleem dus.![]()
Flapdrol
Bovenmodaal dus. Tja, je afbetaalde deel gebruiken voor de financiering van een extra woning. Als je het graag wil kan je genoeg. Je hebt meer te besteden dan mijn ouders hadden. Verder doe je ontzettend zielig en ben je echt super laag met je persoonlijke aanval.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:41 schreef mspoez het volgende:
[..]
Sorry dat ik maar een onderwijzer ben, sorry dat ik alleenstaand ben, sorry dat ik geen gekocht kind heb, sorry dat ik mijn kinderen geen huis kan meegeven, sorry dat ik besta.
Oh die variant...quote:Op vrijdag 7 mei 2021 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Export moet je toejuichen, iedereen die NL verlaat is mooi meegenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |