SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Ben ik wel met je eens, maar denk je dat dat in de praktijk werkt met Henk en Ingrid? Niet iedereen is zoals jij.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Zeker niet, ik verwacht enkel dat beleid consequent en effectief toegepast wordt.
De algemene gezondheidstoestand verbeteren is vele malen effectiever dan de maatschappij platgooien omdat McDonaldsidolaten aan het zuurstof moeten zodra ze besmet raken met een virus.
Schattingen van betrouwbaarheidsintervallen waar geen puntschatting voor gegeven wordt zijn niet betrouwbaar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef Jazeg het volgende:
Volgens de data van het RIVM ligt de meest recente schatting van de R, namelijk die op 18 december, tussen de 0,82 en 0,98. Tot zover de ‘harde’ lockdown...
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_reproductiegetal.json
Niet iedereen hoeft te zijn zoals ik, sterker nog iedereen mag zijn zoals ze willen zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, maar denk je dat dat in de praktijk werkt met Henk en Ingrid? Niet iedereen is zoals jij.
En dan nog werkt dat niet voor alles. Sterfte wordt hooguit iets lager denk ik, maar het is geen magic bullet om alles maar weer open te gooien. En bovendien duurt het nog jaren voordat je het effect ziet van een gezonde levensstijl.
Prima toch? Een gemuteerd virus wat minder dodelijk is. Dit wordt een seizoensgriep.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Naar de situatie waarin deze variant de dominante wordt en we veel meer besmettingen krijgen dankzij een virus wat 70% besmettelijker is.
[..]
Waren de goedkope platitudes in de aanbieding vandaag?quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Zeker niet, ik verwacht enkel dat beleid consequent en effectief toegepast wordt.
De algemene gezondheidstoestand verbeteren is vele malen effectiever dan de maatschappij platgooien omdat McDonaldsidolaten aan het zuurstof moeten zodra ze besmet raken met een virus.
Bij een aantal fatsoenlijke zorgverzekeraars krijg je al korting op een sportschoolabonnement...quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:20 schreef Ven1972 het volgende:
Ik stel me voor dat alle sportscholen wordt vergoed door verzekeraars om bij te dragen aan onze gezonde leefstijl te verbeteren.
Iedereen moet bang blijven tot na hun vaccinatie.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Prima toch? Een gemuteerd virus wat minder dodelijk is. Dit wordt een seizoensgriep.
Snap het probleem niet zo.
Ja dat ook, maar er zijn ook werkgevers die ook voor collectieve korting op een sportschool abonnement zorgen voor hun personeel, vooral in gehandicapten en gezondheidszorg. Verder kunnen die korting ook moeten gelden voor gehandicapten die ook geregeld naar een sportschool kunnen gaan om te sporten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij een aantal fatsoenlijke zorgverzekeraars krijg je al korting op een sportschoolabonnement...
Gelukkig is het advies om bij klachten binnen te blijven, negatieve test of niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:58 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/nijmege(...)esmet-zijn~a396b0cd/ goed getimed weer
Dat begrijp ik, maar in combinatie met de andere cijfers wekt het niet bepaald de indruk dat we veel lager dan dat zaten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Schattingen van betrouwbaarheidsintervallen waar geen puntschatting voor gegeven wordt zijn niet betrouwbaar.
De R op 18 december is afhankelijk van de hoeveelheid besmettingen rond 24 december. Veel te vroeg dus.
Ow iedereen een beetje fitter en er is niks aan de hand. Interessante informatie johquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we de algemene gezondheidstoestand van het volk verbeteren zodat deze weerbaarder zijn tegen dit en ieder ander virus.
Dan kun je bejaarden en eventueel genetisch ongefortuneerden binnenhouden terwijl de rest van de maatschappij de boel draaiende houdt.
Zoals nu voor de gehele maatschappij?quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow iedereen een beetje fitter en er is niks aan de hand. Interessante informatie joh
Die bejaardjes en ongefortuneerden, mogen die nog wel hun kinderen, familie of verpleging zien of is het gewoon dikke vette pech voor ze en moeten ze gewoon even volhouden?
Voor die kinderen van ongefortuneerden wordt het wel een beetje vervelend. Papa en of mama moet ontslag nemen en zelfs kunnen ze ook niet meer naar buiten, laat staan naar school. Dat is lullig
Je kan nu toch gewoon naar buiten en winkels en sportverenigingen waren toch gewoon open? Of heb ik afgelopen halfjaar onder een steen gelegen???quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Zoals nu voor de gehele maatschappij?
Gewoon pech inderdaad.
En hoeveel mensen doen dat denk je? Letterlijk iedereen die ik ken laat zich testen om daarna weer naar werk - school - sport - etc te kunnen. En dat zijn over het algemeen mensen die zich prima aan de overige maatregelen houden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig is het advies om bij klachten binnen te blijven, negatieve test of niet.
De risicogroepen isoleren gaat ook niet echt zoden aan de dijk zetten, aangezien die nog steeds thuis besmet zullen raken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Zoals nu voor de gehele maatschappij?
Gewoon pech inderdaad.
Overigens mag het wel, ik ben groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid. Maar als je dan dwang gaat toepassen dan moet je het effectief doen.
Niet waar: https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-testquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig is het advies om bij klachten binnen te blijven, negatieve test of niet.
Dan isoleer je ze blijkbaar niet goed.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De risicogroepen isoleren gaat ook niet echt zoden aan de dijk zetten, aangezien die nog steeds thuis besmet zullen raken.
We hebben het hier over minimaal 1 miljoen mensen. Die wonen ergens, worden verzorgd, onderhouden of begeleid met inherent daaraan veel contactmomenten met anderen. Hoe zie je dat 'goed isoleren' dan precies voor je?quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:41 schreef Grems het volgende:
[..]
Dan isoleer je ze blijkbaar niet goed.
Steriel schort, handschoenen en correct toegepaste gelaatsbedekking. Naast natuurlijk het tot een absoluut minimum beperken van contactmomenten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]
We hebben het hier over minimaal 1 miljoen mensen. Die wonen ergens, worden verzorgd, onderhouden of begeleid met inherent daaraan veel contactmomenten met anderen. Hoe zie je dat 'goed isoleren' dan precies voor je?
Wat natuurlijk in maar weinig huishoudens ook als zodanig gehanteerd gaat worden met als gevolg dat je de IC-opname niet voorkomt. Zo'n vorm van isolatie is simpelweg onhaalbaar in de praktijk.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Steriel schort, handschoenen en correct toegepaste gelaatsbedekking. Naast natuurlijk het tot een absoluut minimum beperken van contactmomenten.
Voor het deel van de risicogroepen die dat wensen, uiteraard.
Het lijkt er haast op dat de menselijke natuurlijk het onmogelijk maakt om een virus in toom te houden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat natuurlijk in maar weinig huishoudens ook als zodanig gehanteerd gaat worden met als gevolg dat je de IC-opname niet voorkomt. Zo'n vorm van isolatie is simpelweg onhaalbaar in de praktijk.
Ik duim voor jou dat de wereld zo is als jij zelf oud mg worden of misschien wel chronisch ziek.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Steriel schort, handschoenen en correct toegepaste gelaatsbedekking. Naast natuurlijk het tot een absoluut minimum beperken van contactmomenten.
Voor het deel van de risicogroepen die dat wensen, uiteraard.
Waarom achten we het wel haalbaar om pak hem beet het leven van 15 miljoen mensen die geen last gaan krijgen aan corona maandenlang op te offeren? Scholen gaan niet door, horeca op slot, winkels op slot, mensen ontwikkelen mentale problemen door stress en hopeloosheid, voor een specifieke aanwijsbare groep die je kunt gaan beschermen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat natuurlijk in maar weinig huishoudens ook als zodanig gehanteerd gaat worden met als gevolg dat je de IC-opname niet voorkomt. Zo'n vorm van isolatie is simpelweg onhaalbaar in de praktijk.
Dus IC's vol, mensen die massaal thuis sterven? Ik heb sterk de indruk dat je de implicaties daarvan niet helemaal overziet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:56 schreef Grems het volgende:
[..]
Het lijkt er haast op dat de menselijke natuurlijk het onmogelijk maakt om een virus in toom te houden.
Misschien moeten we dat dan maar gewoon accepteren.
Dus een miljoen mensen kunnen zich niet aan maatregelen houden, maar 17 miljoen wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:59 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dus IC's vol, mensen die massaal thuis sterven? Ik heb sterk de indruk dat je de implicaties daarvan niet helemaal overziet.
gelukkig zijn er mondkapjes........😏quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die groep kun je niet beschermen, dat is domweg onhaalbaar. Tenzij je de provincie Drenthe volledig evacueert en alle risicogroepen daar neerzet en alles op slot gooit. Moet je alleen ook de verzorgers / begeleiders mee nemen in je plan, die moeten zich dan met de risicogroepen volledig afzonderen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom achten we het wel haalbaar om pak hem beet het leven van 15 miljoen mensen die geen last gaan krijgen aan corona maandenlang op te offeren? Scholen gaan niet door, horeca op slot, winkels op slot, mensen ontwikkelen mentale problemen door stress en hopeloosheid, voor een specifieke aanwijsbare groep die je kunt gaan beschermen?
Neuh, maar dat beweert ook niemand.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:00 schreef Grems het volgende:
[..]
Dus een miljoen mensen kunnen zich niet aan maatregelen houden, maar 17 miljoen wel.
Sterk verhaal wel.
Alleen maar denken in extremen en problemen. Vind je waar wij nu al 10 maanden mee bezig zijn wel wenselijk en houdbaar op de lange termijn? De houdbaarheidsdatum was al overschreden bij mij in mei, maar dat maakt niet uit. De nevenschade is desastreus en gaat nooit tippen aan wat corona ooit gaat aanrichten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die groep kun je niet beschermen, dat is domweg onhaalbaar. Tenzij je de provincie Drenthe volledig evacueert en alle risicogroepen daar neerzet en alles op slot gooit. Moet je alleen ook de verzorgers / begeleiders mee nemen in je plan, die moeten zich dan met de risicogroepen volledig afzonderen.
Dat lijkt je wel een goed idee, ja?
Waar zijn de massa's mensen die thuis sterven dan?quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, maar dat beweert ook niemand.
Neuh, ik geef slechts aan dat jouw voornemen in de praktijk iets meer omvat als 'als de risicogroepen thuisblijven kunnen wij gewoon door'!quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen maar denken in extremen en problemen.
Jij bent van geen belang, het gaat om het collectief en de zorghelden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen maar denken in extremen en problemen. Vind je waar wij nu al 10 maanden mee bezig zijn wel wenselijk en houdbaar op de lange termijn? De houdbaarheidsdatum was al overschreden bij mij in mei, maar dat maakt niet uit. De nevenschade is desastreus en gaat nooit tippen aan wat corona ooit gaat aanrichten.
Door de besmettingen relatief laag te houden stromen de IC's niet vol. Dat gaat alleen wel het geval zijn als je de maatregelen opheft, Italiaanse toestanden hebben we eerder dit jaar al gezien. Daar hebben we de ruimte niet meer voor.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:11 schreef Grems het volgende:
[..]
Waar zijn de massa's mensen die thuis sterven dan?
Aangezien zelfs een miljoen mensen, laat staan 17 miljoen, zich niet aan de regels kunnen houden.
Maar je stelt eerder dat zelfs een miljoen mensen zich al niet aan de maatregelen kunnen houden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:15 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Door de besmettingen relatief laag te houden stromen de IC's niet vol. Dat gaat alleen wel het geval zijn als je de maatregelen opheft, Italiaanse toestanden hebben we eerder dit jaar al gezien. Daar hebben we de ruimte niet meer voor.
Klopt, dat blijkt ook uit onderzoek. Er zijn te weinig mensen die zich wel aan de maatregelen houden. Maar dat betekent niet dat die maatregelen geen zin hebben.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar je stelt eerder dat zelfs een miljoen mensen zich al niet aan de maatregelen kunnen houden.
Dat was niet realistisch, zei je.
De mutatie is besmettelijker, er is geen aanwijzing dat ie minder dodelijk is. Minder dodelijke/virulente varianten kunnen dominant worden wanneer de virulentie van het oorspronkelijke virus de verspreiding belemmert, dat is bij dit virus en deze mutatie niet het geval.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Prima toch? Een gemuteerd virus wat minder dodelijk is. Dit wordt een seizoensgriep.
Snap het probleem niet zo.
Misschien moeten we dan vooral strengere maatregelen gaan toepassen ( en hier ook zeer nadrukkelijk op handhaven ) bij de groepen die op de IC terecht komen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Klopt, dat blijkt ook uit onderzoek. Er zijn te weinig mensen die zich wel aan de maatregelen houden. Maar dat betekent niet dat die maatregelen geen zin hebben.
Jij wilt papa met risicofactoren uit zijn jonge gezin rukken en op het lepra-eiland corona-eiland Terschelling droppen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:11 schreef Grems het volgende:
[..]
Waar zijn de massa's mensen die thuis sterven dan?
Aangezien zelfs een miljoen mensen, laat staan 17 miljoen, zich niet aan de regels kunnen houden.
Ik wil helemaal niets, maar nogmaals als je dwang gaat toepassen dan moet je het effectief doen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij wilt papa met risicofactoren uit zijn jonge gezin rukken en op het lepra-eiland corona-eiland Terschelling droppen?
Ok, ik hou al op want dit is echt discussiëren wat nergens heen gaat met die lumineuze ideeën
Er staan genoeg vakantieparken leeg op dit moment, isoleer ze daar, hebben ze ook een leuke tijd. Ze mogen kosteloos van alle faciliteiten gebruik maken en gezellig met elkaar midgetgolven, geen probleem want je maakt als het ware een bubbel van deze hele quarantaine faciliteit met mantelzorgers en ondersteunend personeel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, ik geef slechts aan dat jouw voornemen in de praktijk iets meer omvat als 'als de risicogroepen thuisblijven kunnen wij gewoon door'!
Juist ja. Want iedereen die binnen een van die risicogroepen valt woont zelfstandig en alleen. Kwestie van even geen mensen meer over de vloer en de supermarkt thuis de boodschappen laten bezorgen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan vooral strengere maatregelen gaan toepassen ( en hier ook zeer nadrukkelijk op handhaven ) bij de groepen die op de IC terecht komen.
Dat lijkt mij effectiever dan proberen te handhaven bij 17 miljoen mensen
Ik vind het ook een lumineus idee dat ik en vele medestudenten al sinds maart geen fatsoenlijk onderwijs krijgen, en ik mij niet meer voldoende kan ontplooiien op sociaal gebied wat straks best belangrijk is als ik de arbeidsmarkt opga. Ik geef even een voorbeeld, natuurlijk zijn er heel veel andere voorbeelden te bedenken die je hier kunt invullen en op hetzelfde neerkomt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij wilt papa met risicofactoren uit zijn jonge gezin rukken en op het lepra-eiland corona-eiland Terschelling droppen?
Ok, ik hou al op want dit is echt discussiëren wat nergens heen gaat met die lumineuze ideeën
Ja, en als we de weerman 50 euro geven krijgen we in heel 2021 een aangename temperatuur van 25 graden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er staan genoeg vakantieparken leeg op dit moment, isoleer ze daar, hebben ze ook een leuke tijd. Ze mogen kosteloos van alle faciliteiten gebruik maken en gezellig met elkaar midgetgolven, geen probleem want je maakt als het ware een bubbel van deze hele quarantaine faciliteit met mantelzorgers en ondersteunend personeel.
Dit alles natuurlijk geheel vrijblijvend, blijf je liever thuis even goede vrienden maar dan zijn de consequenties voor jezelf. De rest van de samenleving kan gewoon normaal functioneren hierdoor.
Nu moet het ineens weer iedereen zijnquote:Op vrijdag 25 december 2020 22:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Juist ja. Want iedereen die binnen een van die risicogroepen valt woont zelfstandig en alleen. Kwestie van even geen mensen meer over de vloer en de supermarkt thuis de boodschappen laten bezorgen.
Dan is het eigen schuld dikke bult. En de zorg zal nog steeds voldoende capaciteit hebben want de angel is eruit, namelijk ouderen/kwetsbaren raken minder besmet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:24 schreef christmastsunami het volgende:
denk na, het afscheiden van bepaalde groepen of dat nu ouderen jongeren zwakkeren gaat gewoon nooit werken, er is altijd eentje die er door heen glipt
of ie nou dom is of het gewoon niet snapt
dat kan alleen in een politiestaat zoals china
en dat zijn we niet
Goed lezen, er staat nog iets achter.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:25 schreef Grems het volgende:
[..]
Nu moet het ineens weer iedereen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |