Ik volg niet hoe conservatieve krachten de schuld hebben aan het uitsterven van die programma's? Ik vind het ook jammer, maar de kijkcijfers zullen er wel niet naar geweest zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2020 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook typerend: een relatief goed bekeken televisieprogramma met lange uitsneden zoals Den Haag Vandaag (of Nova politiek) bestaat niet meer.
Dat hebben de conservatieve krachten goed belobbied, om daarmee te stoppen in 2010. Plaats het parlement op afstand en weinig toegankelijk van de doorsnee burger.
Ja, alleen geloof jij enkel in 'gelijke kansen' gebaseerd op onveranderlijke, ijzeren natuurwetten die direct al gelijk kansen onmogelijk maken omdat volgens die 'wetten' er nu eenmaal ongelijkheid is. Verder is klasse uiteraard een probleem wanneer men deze als statisch ziet en is gebaseerd op zaken als afkomst en vermogen en niet inzet en eigen prestaties. Dat vergeet men heel vaak ter rechterzijde. Of eerder: dat negeert men liever; dat zou immers betekenen dat het zelf eens aan de slag moet gaan. Want ondanks het 'handen uit de mouwen' geroep is conservatief rechts er een kei in om met zo min mogelijk inzet en zoveel mogelijk gemak (afkomst, vermogen, connecties) de eigen positie uiterst florissant te maken en te houden. Dit uiteraard WEL onder het mom van pro-actief hard werken en arbeidsethos. Anders staat het wat dom.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:03 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je deze denkbeelden precies vandaan haalt, maar je slaat de plank volledig mis. Je stelt dus nu eigenlijk dat een klassenloze maatschappij de natuurlijke uitkomst zou zijn, maar dit wordt tegengewerkt door conservatieve en repressieve politiek. Ik ben heel benieuwd hoe je precies denkt dat dit dan werkt in de praktijk ..
[..]
Mensen zijn inderdaad niet perfect en de maatschappij valt niet te perfectioneren. Een onderdeel van de linkse politiek is in meer of mindere mate het idee omarmen dat mensen wél nagenoeg perfect zijn en dat als zij verkeerde keuzes maken of in armoede terecht komen, is dit slechts een resultaat van een niet goed functionerend systeem. Kortom: als we het systeem aanpassen, dan kan iedereen floreren. Maar dit is een utopie, zo werkt het helaas niet.
Individuele vrijheid is juist meer iets van (centrum-) rechts, daar wordt ingestoken op zoveel mogelijk gelijke kansen. Links wil gelijke uitkomsten. En probeert de samenleving zo te sturen dat dit ook het geval is. Dus als persoon A veel verdient, en persoon B niet, moet persoon A inleveren en compenseren voor persoon B.
[..]
De mogelijkheid om je eigen toekomst te bepalen. En dat is echt niet alleen weggelegd voor een 'vermogend deel' van de samenleving.
[..]
Ik weet niet zo zeer hoe je er nu bij zou komen dat werkgevers en bedrijven in het belang van de burger moeten handelen. En ik ben ook wel benieuwd hoe je dat precies voor je ziet ..
[..]
Dat moet je zelf weten natuurlijk, het zijn nochtans kloppende constateringen.
[..]
Ik denk het niet, volgens mij sla ik de spijker op de kop met mijn post. Maar als jij denkt dat ik het niet bij het juiste eind heb omtrent linkse politiek, drop dan zeker eventjes hoe jij dit ziet...
quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar had een SP-kamerlid (ik denk Jasper van Dijk) lange tijd wel veel aandacht voor. Hij tweette ook elk dodelijk of zwaar ongeluk op het werk dat hij kon vinden. Helaas heb ik hem daar de laatste jaren minder over gehoord. Dat zijn nou onderwerpen waar een SP het verschil kan maken, die horen dit ook terug van hun achterban. En dat kan ook prima zonder in een coalitie te zitten, trouwens.
Wat heeft dat te maken met partijprogramma's?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:27 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Daar heeft links weinig mee van doen. We hebben al heel lang rechtse kabinetten gehad en het zijn juist de rechtse kabinetten die een paraafje onder allerlei klimaat- en milieu-akkoorden hebben gezet. Links wil de rekening bij bedrijven neerleggen, terwijl rechts dit liever verschuift naar de middenklasse.
Je bent in goedkope en onzinnige frames getrapt.
Volgens mij een correcte analyse.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:01 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)dat-is-verbijsterend
[..]
Links is te arrogant en te laf om de 3 i's (immigratie, integratie en islam) adequaat aan te pakken. Links huilt bij het zien van zielige moslimkindertjes in Griekse opvangkampen en wil ze het liefst allemaal hierheen brengen maar weigert de problemen die ontiegelijk veel allochtonen (m.n. moslims) veroorzaken in dit land aan te pakken.
Dat is de reden waarom Nederland verrechtst. Mensen denken 'als je niet wil luisteren, dan maar een ander kiezen'. Links is een zooitje deugmensen dat denkt dat ze het hart op de goede plek hebben zitten maar in feite vreselijke mensen zijn die Nederland 'met hun goede bedoelingen' naar de verdommenis helpen. Godzijdank, is Nederland nog steeds het grootste deel bevolkt met weldenkende mensen.
Vooralsnog, ondanks rechtse sabotage zoals de inburgeringsexamen flop, worden ook moslims langzaamaan seculier.... Of je het nu leuk vind of nietquote:Op zaterdag 26 december 2020 21:58 schreef quo_ het volgende:
De sociaal democratie en de linkse agenda zijn volledig gekaapt door de welkom-in-mijn-land kliek die moeiteloos en zonder schaamte 75 jaar emancipatie en secularisatie aan de kant schuift om het immigratie/integratie thema geforceerd te willen laten slagen.
Nu weerleg je constateringen met onderbuikgevoelens en complotdenken. Dat werkt natuurlijk niet hè.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vooralsnog, ondanks rechtse sabotage zoals de inburgeringsexamen flop, worden ook moslims langzaamaan seculier.... Of je het nu leuk vind of niet
Stiekem wil Wilders helemaal geen integratie en werkt hij dat doelbewust tegen.
Dat moslims seculier worden is een onderbuikgevoel?quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu weerleg je constateringen met onderbuikgevoelens en complotdenken. Dat werkt natuurlijk niet hè.
In veel linkse programma's wordt de rekening van een duurzamere samenleving juist bij bedrijven gelegd en niet bij burgers. Dat dat nu wel het geval is is juist te danken aan rechtse politiek, maar om de een of andere reden menen veel mensen dat dat door links komt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 21:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met partijprogramma's?
Links heeft wel meer van dat soort ideeën waarvan iedereen met hersenen al van kilometers ziet aankomen dat de kosten nooit bij bedrijven zullen liggen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
In veel linkse programma's wordt de rekening van een duurzamere samenleving juist bij bedrijven gelegd en niet bij burgers. Dat dat nu wel het geval is is juist te danken aan rechtse politiek, maar om de een of andere reden menen veel mensen dat dat door links komt.
De rekening zal uiteindelijk ook deels bij de burgers terecht komen. Dat is ook helemaal niet onredelijk. Maar het isoleren van huizen is (zeker financieel) maar een vrij bescheiden deel van de opgave waar we voor staan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Links heeft wel meer van dat soort ideeën waarvan iedereen met hersenen al van kilometers ziet aankomen dat de kosten nooit bij bedrijven zullen liggen.
En huizen verduurzamen gaat geen bedrijf doen.
En dat is precies waarom de werkklasse niet meer links stemt. Die vinden alleen eten op hun bord belangrijk, en niet een nietszeggend energielabel wat een fortuin kost.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De rekening zal uiteindelijk ook deels bij de burgers terecht komen. Dat is ook helemaal niet onredelijk. Maar het isoleren van huizen is (zeker financieel) maar een vrij bescheiden deel van de opgave waar we voor staan.
Zou het? De meeste mensen zijn best maatschappelijk bewogen en willen best wat doen voor de toekomst (en die van hun kinderen). Daarnaast is het uiteindelijk ook gewoon aantrekkelijk om flink te besparen op je vaste lasten.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat is precies waarom de werkklasse niet meer links stemt. Die vinden alleen eten op hun bord belangrijk, en niet een nietszeggend energielabel wat een fortuin kost.
Er zitten ook mensen buiten jouw bubbel. Mensen die op iedere euro moeten letten. Mensen die zich de blubber moeten werken om niet dieper in de schulden te komen. Mensen die graag eten op hun borden hebben, ipv lege borden maar een o zo goed gevoel omdat ze een warmtepomp leasen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou het? De meeste mensen zijn best maatschappelijk bewogen en willen best wat doen voor de toekomst (en die van hun kinderen). Daarnaast is het uiteindelijk ook gewoon aantrekkelijk om flink te besparen op je vaste lasten.
Een goed geïsoleerd huis is ook vaak een gezonder huis.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat is precies waarom de werkklasse niet meer links stemt. Die vinden alleen eten op hun bord belangrijk, en niet een nietszeggend energielabel wat een fortuin kost.
Die mensen krijgen dat voor hun huurwoning in belangrijke mate van woningcorporaties, hopelijk gevolgd door een lichte daling in woonkosten.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet als je rechts stemt en al decennialang rechtse kabinetten hebt, inderdaad.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Links heeft wel meer van dat soort ideeën waarvan iedereen met hersenen al van kilometers ziet aankomen dat de kosten nooit bij bedrijven zullen liggen.
En huizen verduurzamen gaat geen bedrijf doen.
Tja, je kan je steeds verder ingraven maar dat zegt weinig over het grotere plaatjequote:Op zaterdag 26 december 2020 22:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zitten ook mensen buiten jouw bubbel. Mensen die op iedere euro moeten letten. Mensen die zich de blubber moeten werken om niet dieper in de schulden te komen. Mensen die graag eten op hun borden hebben, ipv lege borden maar een o zo goed gevoel omdat ze een warmtepomp leasen.
Ach ja, op een gegeven moment zien dat soort types zelfs CDA en VVD als links...quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die mensen krijgen dat voor hun huurwoning in belangrijke mate van woningcorporaties, hopelijk gevolgd door een lichte daling in woonkosten.
De echte tering is denk ik eerder de jaar op jaarstijging, niet isolatie of dat soort dingen. Waarom "links" daar de schuld van zou krijgen weet ik niet. Net als trouwens waarom "links" de schuld van welk beleid dan ook zou krijgen, want "links" heeft praktisch nooit de macht.
Probleem zit 'm in dat langzaam aan. Het merendeel van de moslims zit nog op hetzelfde niveau qua verlichting en ontwikkeling als het katholieke geloof in de middeleeuwen, dus anno 2020 een zeer achterlijk geloof.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vooralsnog, ondanks rechtse sabotage zoals de inburgeringsexamen flop, worden ook moslims langzaamaan seculier.... Of je het nu leuk vind of niet
Knuffelen werkt, erop slaan en al dat gepruts van Verdonk en Rutte 1 is alleen maar contra-productief.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Probleem zit 'm in dat langzaam aan. Het merendeel van de moslims zit nog op hetzelfde niveau qua verlichting en ontwikkeling als het katholieke geloof in de middeleeuwen, dus anno 2020 een zeer achterlijk geloof.
Ongetwijfeld zal het ook met de islam wel bijdraaien maar ik heb geen tijd om daar 500 jaar op te wachten.
Geen idee hoe we dat op moeten lossen maar het geknuffel over links helpt geen reet, het versterkt alleen maar dat achterlijke gedrag.
Zou het?quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Probleem zit 'm in dat langzaam aan. Het merendeel van de moslims zit nog op hetzelfde niveau qua verlichting en ontwikkeling als het katholieke geloof in de middeleeuwen, dus anno 2020 een zeer achterlijk geloof.
Ongetwijfeld zal het ook met de islam wel bijdraaien maar ik heb geen tijd om daar 500 jaar op te wachten.
Geen idee hoe we dat op moeten lossen maar het geknuffel over links helpt geen reet, het versterkt alleen maar dat achterlijke gedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |