79, 77 en 49 (met onderliggend lijden). Heb vandaag nog niks vernomen helaas.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:24 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wow dat is wel heftig. Allemaal oude mensen?
Maar die zijn ook niet heilig. 'Binnen de regels' is er alsnog vanalles mogelijk.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon de RIVM-richtlijnen volgen.
Zo moeilijk is dat niet.
Echt klote man. Hou je sterk!quote:Op donderdag 24 december 2020 14:26 schreef Sfancta het volgende:
[..]
79, 77 en 49 (met onderliggend lijden). Heb vandaag nog niks vernomen helaas.
2 dingen. Hoe ze omgaan met ex-positieve patiënten. Is nu landelijk afgedwongen dat iedereen die bij reguliere zorg moet meetellen. Ja, lekker dan. Patiënten die 3 weken op de IC liggen, maar na 2 weken zijn ze virusvrij. Die laatste week is dan reguliere zorg.quote:
Is dat een verzekeringsdingetje oid? Kan me herinneren een keer gelezen te hebben dat voor coronazorg aparte potjes geld zijn. Of is 't gewoon cijfertoveren?quote:Op donderdag 24 december 2020 14:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
2 dingen. Hoe ze omgaan met ex-positieve patiënten. Is nu landelijk afgedwongen dat iedereen die bij reguliere zorg moet meetellen. Ja, lekker dan. Patiënten die 3 weken op de IC liggen, maar na 2 weken zijn ze virusvrij. Die laatste week is dan reguliere zorg.
Precies dezelfde zorg als daarvoor. Gewoon geintubeerde patiënt dus. Met IC ga ik dit gewoon niet doen (hah, verteken ik zelf de cijfers wel). Kliniek word ik wel echt gedwongen.
Maar ergste vind ik nog de opschaling naar 1350 bedden (of zelfs 1450). Wat is een IC bed? Interesseert ze geen reet en in hun berekening nemen ze MC bedden mee. Die zijn onbeademd en daar kun je dus niet zomaar een covid patiënt opleggen.
KUIPERSED
quote:De Israëlische premier Netanyahu heeft voor de derde keer een lockdown aangekondigd. Die gaat zondagmiddag in en zal zeker twee weken van kracht zijn.
Inwoners van Israël mogen zich tijdens de lockdown niet verder dan 1 kilometer van hun huis begeven. Ook kunnen ze niet meer bij anderen thuis op bezoek. Winkels gaan dicht en slechts de helft van het openbaar vervoer mag worden gebruikt. Afhalen bij restaurants is vanaf zondag ook niet meer mogelijk. Horecagelegenheden mogen nog wel bezorgen.
Als het aantal nieuwe besmettingen niet onder de 1000 per dag komt, kan de lockdown met nog eens twee weken worden verlengd, zegt Netanyahu. In maart en september ging Israël ook al enkele weken in lockdown vanwege het snel oplopende aantal coronabesmettingen.
Ik maak wel eens wat ruzie ja. Kreeg laatst ook een veeg terug dat ik me niet mocht bemoeien met de processen in andere ziekenhuizen. Hadden ze opzich wel gelijk in.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is bijna meer nieuwswaardig wanneer je dat niet hebt.
Ik wacht nog steeds op je boek over Ernst.
Ik denk het laatste. LCPS heeft weinig baat bij die potjes voor corona. Dat is meer voor de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat een verzekeringsdingetje oid? Kan me herinneren een keer gelezen te hebben dat voor coronazorg aparte potjes geld zijn. Of is 't gewoon cijfertoveren?
pfffffffffff dat wordt weer hamsteren...quote:Op donderdag 24 december 2020 14:29 schreef Janneke141 het volgende:
Nieuw succesverhaal uit het lockdownkamp:
[..]
De Israëlische premier Netanyahu heeft voor de derde keer een lockdown aangekondigd. Die gaat zondagmiddag in en zal zeker twee weken van kracht zijn.
Inwoners van Israël mogen zich tijdens de lockdown niet verder dan 1 kilometer van hun huis begeven. Ook kunnen ze niet meer bij anderen thuis op bezoek. Winkels gaan dicht en slechts de helft van het openbaar vervoer mag worden gebruikt. Afhalen bij restaurants is vanaf zondag ook niet meer mogelijk. Horecagelegenheden mogen nog wel bezorgen.
Als het aantal nieuwe besmettingen niet onder de 1000 per dag komt, kan de lockdown met nog eens twee weken worden verlengd, zegt Netanyahu. In maart en september ging Israël ook al enkele weken in lockdown vanwege het snel oplopende aantal coronabesmettingen.
Zelfde regio als ikquote:Op donderdag 24 december 2020 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Kaartje in de bus van de GGD. Toch wel een aardig gebaar.
[ afbeelding ]
Kun je je afvragen, natuurlijk, want een deel van de bevolking is het helemaal met hem eensquote:Op donderdag 24 december 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij mag het vinden, hij mag het roepen tegen zijn man/vrouw. Het de media in brengen doe je met een doel.
De afgelopen maanden hebben we burgemeesters gezien die de democratie hoog in het vaandel hebben staan en burgemeesters die het maar iets lastigs vinden. Die laatste groep is geen adequate volksvertegenwoordiger dus wat mij betreft.
quote:Op donderdag 24 december 2020 14:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Who cares wat die burgermeester vindt. Misschien kan die een Twitter account gaan aanmaken.
Opinions are like assholes...
Ok. Maar. Waarom zou je zoiets live gaan kijken? (als het niet een uitvaart is van iemand die je kent, bedoel ik he...)quote:Op donderdag 24 december 2020 14:37 schreef Sfancta het volgende:
Door het covid gebeuren, ook in mijn omgeving dan, ben ik echt gafascineerd geraakt door die online uitvaarten, gewoon op youtube. Elke dag zijn er velen live te volgen.
WIe had dit kunnen bedenken 10 jaar geleden..
Je moet toch wat na 10 maandenquote:Op donderdag 24 december 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Maar. Waarom zou je zoiets live gaan kijken? (als het niet een uitvaart is van iemand die je kent, bedoel ik he...)
zat ik ook te denkenquote:Op donderdag 24 december 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Maar. Waarom zou je zoiets live gaan kijken?
Ja fair enough. Ik zat dus laatst dashcamvideo's van vrachtwagenchauffeurs te kijken op youtube. FML.quote:
Van alle experts heb ik van Ernst wel de laagste pet op.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens heb ik wederom ruzie met de LCPS.
Dit ter info.
quote:Op donderdag 24 december 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker, m'n pa heeft onderliggend lijden maar hij wil me per se zien omdat z'n levensverwachting sowieso achteruit holt en de vraag is of hij er in de zomer nog is. Ik heb me dus gisteren weer laten testen dus en morgen er heen waarbij we een meter of 5 afstand zullen houden.
Omdat je zo'n fan bent van Mieke Telkamp dat je hoopt dat Waarheen, Waarvoor langskomt?quote:Op donderdag 24 december 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Maar. Waarom zou je zoiets live gaan kijken? (als het niet een uitvaart is van iemand die je kent, bedoel ik he...)
Weet niet, pure fascinatie, interesse. Kijk het niet af, maar switch tussen verschillende.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)on-uit-isolatie.htmlquote:In totaal liggen er nu 2308 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2289), van wie 596 op de IC (gisteren: 603), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Er werden 321 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis. Dat zijn 24 nieuwe opnames meer dan gisteren. Op de intensive care werden 38 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 18 nieuwe opnames minder dan gisteren. Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan dat er werden ontslagen of overleden.
Toch zou het fijn zijn als 'iedereen' wat minder zou verkondigen in de media.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je je afvragen, natuurlijk, want een deel van de bevolking is het helemaal met hem eens
Ik ben het ook niet met hem eens, hoor, maar hij mag het vinden, en zelfs in de media zeggen. Zoals iedereen dat mag. Jij raakt ook je baan niet kwijt als jij dit in de media verkondigt.
Je kijkt het niet af maar switched tussen verschillende?!! HAHA ok dat vind ik eerlijk gezegd nog 10X weirder.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:45 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Weet niet, pure fascinatie, interesse. Kijk het niet af, maar switch tussen verschillende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |