abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196899392
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ging her niet vooral eerst naar personeel in de zorg en verzorgingshuizen? Dat is nou net de groep die massaal besmet is geraakt en al enige immuniteit heeft.
Ja en dat komt omdat het eerste vaccin logistiek nogal een lastig product is omdat het op -70 graden bewaard moet blijven en als je het ontdooit het in 1x in grotere batches toegediend moet worden. Dus is het logistiek veel haalbaarder eerst het personeel in te enten omdat de bewoners van verpleeghuizen niet zo mobiel zijn.
pi_196899405
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook opvallend. Uit dit onderzoek blijkt dat mensen met klachten vaker de hond uitlaten of met kinderen met naar buiten gaan? :?

[ afbeelding ]
Hmm. Is wel herkenbaar.
Ik had klachten (kriebelkeel) en liet me testen. Officieel moest ik thuisblijven.
Maar ja, ik moest die dag ook mijn kind van school afhalen. In de auto dan wel, zodat ik geen andere mensen tegen kwam.
Test was negatief gelukkig.

Ik zie niet goed hoe ik dat anders had moeten doen. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 december 2020 @ 11:37:42 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196899426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een van de voornaamste redenen dat dit ontstaan is.
Normaal gesproken is de content op oudejaarsavond inclusief vuurwerkshows wel prima, maar nu volstaat het niet, dus moet je wat anders doen om het volk te vermaken en thuis / binnen te houden.
Ik ben trouwens best benieuwd hoe andere ouders dit gaan doen? Mijn kinderen (14 en 17) hebben allebei een of twee "bubbelvrienden" waar ze nog naartoe gaan en verder wil ik niet dat ze rondhangen buiten. Dit geldt zeker voor oud en nieuw maar ook nu al en ik verbaas me over de hoeveelheid jongeren van hun leeftijd die ik vanaf september al vuurwerk gooiend voorbij zie komen en rond zie hangen. Dat zijn allemaal jongeren waarvan de ouders of niet weten waar ze uithangen of die ze maar laten.

Gezien de sfeer om mij heen weet ik dat ik niet abnormaal ben, vandaar dat ik het vraag.
pi_196899434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:35 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ja en dat komt omdat het eerste vaccin logistiek nogal een lastig product is omdat het op -70 graden bewaard moet blijven en als je het ontdooit het in 1x in grotere batches toegediend moet worden. Dus is het logistiek veel haalbaarder eerst het personeel in te enten omdat de bewoners van verpleeghuizen niet zo mobiel zijn.
ik vraag me af wie er daarna komen dan.....voor het pfizer vaccin.

ziekenhuispersoneel ?
mantelzorgers ?
60 plussers met een aandoening ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196899447
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar dat zal sowieso wel aan de orde zijn, want ook met het vaccin weet je niet hoelang iemand immuun is dus je komt toch ook ooit op het punt dat je weer moet gaan vaccineren. Als iemand nu weigert, moet hij/zij over een tijdje gewoon aan kunnen kloppen (net als het laten testen) om alsnog een vaccin te krijgen. Zodra duidelijk is na hoeveel maanden iemand weer besmettelijk is.

Dat deze informatie niet allemaal beschikbaar is bij de overheid prima, maar iemand moet gewoon kunnen weigeren als hij/zij het idee heeft dat het niet nodig omdat diegene net hersteld is van corona.
Keep it simple zeggen we altijd in projecten op mijn werk.
Elke complexe variabele moet je proberen te vermijden, dat verlengt de doorlooptijden alleen maar.

Weigeren kan altijd, dat is prima, maar dan kom je wel helemaal achteraan de rij als je toch wilt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196899453
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik zo las, klinkt de line-up toch ook wel erg gevarieerd. Susan & Freek en Douwe Bob, maar ook de Jeugd van Tegenwoordig, Snelle en Fedde le Grande. Ze proberen er echt iets van te maken, en het is gratis, en ik vind dat echt een heel goed initiatief.
Kleine kans dat ze zo de jeugd thuis gaan houden en voorkomen dat er toch vuurwerk wordt afgestoken.
pi_196899463
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ziekenhuispersoneel ?
mantelzorgers ?
volgens de volgorde van de gezondheidsraad, dus eerst de inwoners van verpleeghuizen.
pi_196899466
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ziekenhuispersoneel ?
mantelzorgers ?
Ik dacht eerst het zorg-personeel en de risicogroepen ?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_196899473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

volgens de volgorde van de gezondheidsraad, dus eerst de inwoners van verpleeghuizen.
beetje lastig met het pfizer vaccin.....dan moeten alle inwoners naar een GGD locatie ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196899487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef maan_man het volgende:
In Dover worden ze ook opstandig: [ twitter ]
Ik snap het ergens wel.

Met een beetje pech zijn zij voor Kerst niet thuis doordat anderen ineens vanuit het niets (politieke) keuzes maken.

Kunnen niks, hebben niks. Zit je dan in je vrachtwagentje.
pi_196899512
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

beetje lastig met het pfizer vaccin.....dan moeten alle inwoners naar een GGD locatie ?

Nou dat zou best heel omslachtig zijn, want je hebt ook mensen die belegerig zijn, en je hebt ook demente bejaarden.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:44:30 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196899540
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:42 schreef tesssssssss het volgende:
Nou dat zou best heel omslachtig zijn, want je hebt ook mensen die belegerig zijn, en je hebt ook demente bejaarden.
Moet je die nog wel inenten?
Kan je dan niet beter alle mensen om hun heen inenten?
So we just called him Fred
pi_196899546
quote:

[..]

Nee die worden door de instellingsarts gedaan.

Er wordt veel te moeilijk gedaan over de -70
Eenmaal ontdooit is het nog 5 dagen houdbaar onder normalere omstandigheden van tussen de 2 en 8 graden, dus het kan prima verdeeld worden onder de instellingartsen, als ze maar snel genoeg vaccineren
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196899550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:39 schreef zoost het volgende:

[..]

Kleine kans dat ze zo de jeugd thuis gaan houden en voorkomen dat er toch vuurwerk wordt afgestoken.
Hoe klein ook, het is een kans. Als ouders dan ook nog een bijdrage leveren, zou dat de kans weer vergroten. En niet alleen maar zuur doen, maar ook willen zien hoe er echt wel getracht wordt het voor de jeugd wat aan te kleden. Het is niet wat iedereen het liefste wil, maar ik denk dat maar weinig mensen deze feestdagen vieren zoals ze het liefste willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196899578
9% heeft schijt aan alle maatregelen met kerst.

Bron: https://www.ad.nl/nieuws/(...)aatregelen~a5784a4b/
pi_196899586
quote:

[..]

Moderna komt ook al vrij snel met 400.000 doses dacht ik. 6 januari als het goed is de goedkeuring.
pi_196899589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:

Een paar weken terug was dit percentage nog groter.
pi_196899590
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:40 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik snap het ergens wel.

Met een beetje pech zijn zij voor Kerst niet thuis doordat anderen ineens vanuit het niets (politieke) keuzes maken.

Kunnen niks, hebben niks. Zit je dan in je vrachtwagentje.
Ik begrijp het ook wel. En dat met een beetje pech kun je wel weglaten. Die zijn met kerst niet thuis. Testfaciliteit optuigen, wachten op uitslag, dan een stormloop op tickets en dan nog een stuk rijden. Jaarwisselingen lijkt mij een meer realistisch doen.

Dat ineens valt natuurlijk ook wel mee. Als je in tijden buiten corona naar een oranje gebied reist, dan kun je dit soort dan ook verwachten. Het voelt misschien niet zo urgent, omdat wij in dezelfde situatie zitten.
pi_196899609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Moderna komt ook al vrij snel met 400.000 doses dacht ik. 6 januari als het goed is de goedkeuring.
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe het gaat met Oxford vaccin.
Als daar de rapportage niet verfuckt was, hadden we daar waarschijnlijk ook wel goedkeuring op gehad.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:51:33 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196899626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als daar de rapportage niet verfuckt was, hadden we daar waarschijnlijk ook wel goedkeuring op gehad.
Die zouden mogelijk toch nog voor de jaarwisseling oke krijgen in de UK?

En dan half januari in de EU.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:53:14 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196899652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:48 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook wel. En dat met een beetje pech kun je wel weglaten. Die zijn met kerst niet thuis. Testfaciliteit optuigen, wachten op uitslag, dan een stormloop op tickets en dan nog een stuk rijden. Jaarwisselingen lijkt mij een meer realistisch doen.

Dat ineens valt natuurlijk ook wel mee. Als je in tijden buiten corona naar een oranje gebied reist, dan kun je dit soort dan ook verwachten. Het voelt misschien niet zo urgent, omdat wij in dezelfde situatie zitten.
Het maakt nogal wat uit of je besluit voor een snoepreisje naar een oranje land te gaan, of dat je gewoon je werk doet en zonder dat je dat op enige manier kon voorkomen, de kerstdagen zonder je familie in een vrachtwagencabine moet doorbrengen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 23 december 2020 @ 11:53:53 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196899663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:47 schreef JosMert het volgende:

Die 9% is er in elk geval nog eerlijk over. Ben bang dat er een grotere groep is die zegt zich wel aan de maatregelen te houden, maar dat in praktijk niet doet.
pi_196899666
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:44 schreef Fred het volgende:

[..]

Moet je die nog wel inenten?
Kan je dan niet beter alle mensen om hun heen inenten?
Voor zover ik weet wordt iedereen ingeent.

Maar hoogstwaarschijnlijk met Moderna. Om dat " -70 graden probleem" te omzeilen.

Ik moet het eerst nog zien, en dan geloof ik het.
pi_196899670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:50 schreef _serial_ het volgende:
Als het goed is worden die ook in januari goed gekeurd. In the UK zijn ze al bezig met het goedkeuringsprocess van wat ik heb gelezen.
  woensdag 23 december 2020 @ 11:54:45 #75
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196899674
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 11:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Hmm. Is wel herkenbaar.
Ik had klachten (kriebelkeel) en liet me testen. Officieel moest ik thuisblijven.
Maar ja, ik moest die dag ook mijn kind van school afhalen. In de auto dan wel, zodat ik geen andere mensen tegen kwam.
Test was negatief gelukkig.

Ik zie niet goed hoe ik dat anders had moeten doen. :{
Gelukkig maar dat je je been niet gebroken hebt, dan had je kind nu nog op school gestaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')