SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Het enige wat die gasten doen in die teststraat is je naar de juiste rij wijzen, vragen of het de eerste keer is of dat je al weet hoe het werkt, die staven in je strot duwen en dan staat er nog één met zo'n rode lightsaber om je naar de uitgang te dirrigerenquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:14 schreef Elan het volgende: [..] Dat idee krijg ik er ook bij ja, frappant was bij dat nieuwsitem dat de mensen in de rij bij de teststraten gewoon zeiden vanuit de auto dat het puur vanwege kerst is dat ze getest Willem worden, en dat de gasten die daar werken op hun beurt beweerden dat er geen enkel verband was met de feestdagen
![]()
Dat denk jij, maar wacht maar hebben we al geprobeerd om iedereen 2 jaar celstraf te geven die te dicht in de buurt van zijn buurman komt?quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ongetwijfeld al langs gekomen hier, maar dit laat gewoon zien dat dit waarschijnlijk het maximaal haalbare is: https://nos.nl/artikel/23(...)en-dan-in-maart.html
De angst is weg, en daarmee de wil om ons nog verder te isoleren.
Het gaat hier om mensen die alleen maar een test doen, omdat ze een negatieve uitslag willen horen. Niet per se omdat ze klachten hebben, maar omdat ze denken dat ze dan wel rustig kerst met de hele familie kunnen vieren.quote:
Veel te reactief.... Iedereen preventief in de knieschijven schieten. Regeren = vooruitzien. Beter nu hard ingrijpen dan later spijt hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat denk jij, maar wacht maar hebben we al geprobeerd om iedereen 2 jaar celstraf te geven die te dicht in de buurt van zijn buurman komt?
Precies dit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het enige wat die gasten doen in die teststraat is je naar de juiste rij wijzen, vragen of het de eerste keer is of dat je al weet hoe het werkt, die staven in je strot duwen en dan staat er nog één met zo'n rode lightsaber om je naar de uitgang te dirrigeren![]()
Maar het contrast is wel komisch ja.
Oja gevonden. Dat heeft in dit geval volgens mij geen enkele wettige betekenis.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Is gewoon een tekst van Rijksoverheid.
Dat heeft die vrouw uit het artikel mondeling gedaan.quote:En juist omdat men geen medische gegevens hoef te verstrekken moet JIJ aannemelijk maken waarom je geen mondkapje zou hoeven dragen. Als je dat niet wilt doen door het verstrekken van medische gegevens zul je dat op een andere manier moeten doen.
quote:Ze stelt dat ze een beperking heeft en beschikt over een officiële medische verklaring, waaruit zou blijken dat ze inderdaad geen mondkapje hoeft te dragen.
Ja, maar vraag me oprecht af of mensen die switch kunnen maken om thuis te blijven. Ben bang dat er genoeg Sjonnies en Anita's zijn die mét positieve test bij pa en ma een halve liter gaan klappen op kerst. Misschien wel met een mondkapje en alles, maar alsnog.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat hier om mensen die alleen maar een test doen, omdat ze een negatieve uitslag willen horen. Niet per se omdat ze klachten hebben, maar omdat ze denken dat ze dan wel rustig kerst met de hele familie kunnen vieren.
Kortom: vanuit hun perspectief kan het alleen maar tegenvallen.
Immers: is het negatief? Dan doen ze wat ze ook zouden doen zonder test
Is het positief? Oeps, toch thuisblijven dus.
Oh, ik mocht gewoon 'die kant op rijden'quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies dit.
Die mensen van de teststraat vragen je niks.
Ja of je je mond even open wil doen en je hoofd naar achter voor de neus.
Daarna mag je optiefen.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Veel te reactief.... Iedereen preventief in de knieschijven schieten. Regeren = vooruitzien. Beter nu hard ingrijpen dan later spijt hebben.
Ik werd getest door een best leuke dame eigenlijk, had ik wel een koffietje mee willen doen hoorquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh, ik mocht gewoon 'die kant op rijden'
Wilden ze je zo graag weg hebben daar, of had je nog even een praatje willen maken met die mensen?
Ik dacht nou krijg ik wel een kopje koffie maar neen...quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh, ik mocht gewoon 'die kant op rijden'
Wilden ze je zo graag weg hebben daar, of had je nog even een praatje willen maken met die mensen?
De grote vraag blijft natuurlijk of een harde lockdown echt zoveel effect heeft, als de groep die alles al negeerde (en het probleem eigenlijk is) de boel toch alles wel blijft negeren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die mensen roepen waarschijnlijk om een lockdown omdat ze ook wel zien, dat een bepaalde groep mensen die regels toch blijft negeren.
Dit lijkt mij een soort stockholm syndroomquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik werd getest door een best leuke dame eigenlijk, had ik wel een koffietje mee willen doen hoor
Waardoor Postnl nog meer drukte krijgt. Dit mes snijdt aan teveel kanten inmiddelsquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:33 schreef quirina het volgende:
Als je een medische toestand hebt waardoor je geen mondkapje kan dragen moet je thuisblijven en online shoppen.
Het flirt wat lastig met een wattenstaaf halverwege je luchtpijp.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik werd getest door een best leuke dame eigenlijk, had ik wel een koffietje mee willen doen hoor
Nahh, ze was ongewapendquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een soort stockholm syndroom
DHL komt inmiddels al niet meer aan de deur, zegt glashard dat je niet thuis was, en stuurt je pakketje retour afzender. Al met 2 pakketjes gebeurd de afgelopen week. Vast omdat een appartement teveel tijd kost.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waardoor Postnl nog meer drukte krijgt. Dit mes snijdt aan teveel kanten inmiddels
Dat is dus geen bewijs... Het staat nota bene in de zinnen erna.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:31 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Oja gevonden. Dat heeft in dit geval volgens mij geen enkele wettige betekenis.
[..]
Dat heeft die vrouw uit het artikel mondeling gedaan.
[..]
quote:De medewerkster vraagt of de klant dat kan bewijzen. De vrouw stelt dat ze vanwege de privacy geen gezondheidsverklaring hoeft te laten zien.
Dat klopt inderdaad, maar de vrouw weigert vervolgens om op een andere manier te laten zien dat ze in aanmerking komt voor een uitzondering van de mondkapjesplicht. Medewerkers van een winkel kunnen aan klanten vragen om dat aannemelijk te maken, bijvoorbeeld met een bewijs van een behandelrelatie van een (huis)arts of instelling of door een relevant medicijn of hulpmiddel te laten zien.
Achja, kleinigheidjes hou je tochquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het flirt wat lastig met een wattenstaaf halverwege je luchtpijp.
De gemiddelde koffie bij semi-overheidsinstellingen is vaak erg beroerd dus ik zou daar niet te rouwig om zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik dacht nou krijg ik wel een kopje koffie maar neen...
Ongetwijfeld, maar dat is echt een verwaarloosbaar kleine groep.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik ben er écht bang voor dat die mensen bestaan.
Die wel de besmettingen weer flink op kunnen laten lopen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dat is echt een verwaarloosbaar kleine groep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |