De schoenen beginnen wel aan hun eind te raken en merk dat de demping erg slecht begint te worden.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er ook hardloopspeciaalzaken zijn die naar je toe komen met een aantal paar schoenen, die je dan kunt testen.
Een andere optie is om voor een keer een gokje te nemen, en op internet een paar (in de aanbieding) te kopen. Zijn je andere schoenen nog te gebruiken? Ik vind het zelf altijd fijn om schoenen 'overlappend' te kopen, dus voor de oude volledig op zijn. Dan kun je de nieuwe ernaast gebruiken, afwisselen tussen paren is beter voor je voeten dan ineens overschakelen op iets wat totaal anders kan voelen.
Lastig inderdaad. Ik zou zelf eerst wat research doen en reviews bekijken Weet niet of je een algemene schoen zoekt die je voor alles kan gebruiken? Of een wat meer specifiekere voor het snellere werk? YouTube staat vol met reviews die goed kunnen helpen om een shortlist te kunnen maken.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:13 schreef James-Hetfield het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk wanneer je nu nieuwe schoenen nodig hebt?
Ik ging voorheen altijd naar een winkel en vond het prettig geholpen te worden en de schoenen ook te proberen.
Alleen mijn laatste aanschaf qua schoenen bleek toch niet zo'n super aankoop te zijn, en ben dus op zoek naar andere schoenen.
Echter, alle winkels zijn dus dicht.
Hoe doen jullie dat nu?
Online bestellen en de gok erop wagen?
Heb echt nog nooit schoenen online gekocht, en dus totaal geen ervaring hiermee.
Maar ik wil wel graag blijven lopen.![]()
Use it or lose it.
Dank voor de tip.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:03 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Lastig inderdaad. Ik zou zelf eerst wat research doen en reviews bekijken Weet niet of je een algemene schoen zoekt die je voor alles kan gebruiken? Of een wat meer specifiekere voor het snellere werk? YouTube staat vol met reviews die goed kunnen helpen om een shortlist te kunnen maken.
Zou ze voor nu online bestellen en dan thuis passen / voelen of ze bevallen. Wel even goed kijken hoe het zit met retourneren nu de meeste afhaalpunten dicht zijn.
Je kunt ook contact opnemen met je lokale speciaalzaak via telefoon/whatsapp/email. Die zijn meestal via die wegen wel te benaderen en dan kunnen ze vast met je meedenkenquote:Op maandag 4 januari 2021 16:07 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Dank voor de tip.
Youtube is wel een idee idd..
En een webshop met een goed retourbeleid uitzoeken
Dat is uiteraard ook een zeer goede keuze #kooplokaalquote:Op maandag 4 januari 2021 16:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt ook contact opnemen met je lokale speciaalzaak via telefoon/whatsapp/email. Die zijn meestal via die wegen wel te benaderen en dan kunnen ze vast met je meedenken
En dan help jij ze weer met een beetje omzet![]()
Lokaal zit er hier alleen een hele grote franchise. De kleine zaak, waar ik altijd mijn schoenen kocht, is helaas al door ze weg geconcurreerdquote:Op maandag 4 januari 2021 16:09 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt ook contact opnemen met je lokale speciaalzaak via telefoon/whatsapp/email. Die zijn meestal via die wegen wel te benaderen en dan kunnen ze vast met je meedenken
En dan help jij ze weer met een beetje omzet![]()
Gisteravond was het heerlijk droog bij ons.quote:Op maandag 4 januari 2021 22:13 schreef Spanky78 het volgende:
Nu tijd dat het weer even wat minder regent. Ik loop nu al weken door de regen.
volgens mij is het standaard antwoord om tussen de 750-1250 km te wisselen. Is wel afhankelijk of je elke dag op de schoenen loopt, hoe zwaar je bent etc.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb in juni nieuwe schoenen gekocht en inmiddels ruim 900km op gelopen. Wel van zooltjes gewisseld en het loopt eigenlijk nog behoorlijk lekker.
Is het dan toch verstandig om nieuwe schoenen te halen? Of is het prima op hier op door te lopen totdat het comfort afneemt?
Ja hier ook last van gehad op nieuwjaarsdag. Merkte al tijdens het lopen dat het weergegeven tempo niet klopte en vooral bij de laatste twee kilometers klopte er echt helemaal niets meer van (tempo werd veel te langzaam weergegeven).quote:Op maandag 4 januari 2021 18:10 schreef GuitarJJ het volgende:
https://www.runnersworld.(...)ues-sinds-1-januari/
Net mijn rondje van 2 januari terug gekeken en de route slaat inderdaad nergens op
Thanks, goed om te wetenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:05 schreef ser het volgende:
De koude wind mag wel weg gaan idd regen viel hier nog wel mee gelukkig maar een graad of 10 met een zonnetje zou wel lekker zijn nu ik een marathon schema ga starten met Garmin....
[..]
volgens mij is het standaard antwoord om tussen de 750-1250 km te wisselen. Is wel afhankelijk of je elke dag op de schoenen loopt, hoe zwaar je bent etc.
Maar als ze nog goed voelen loop ik ook meer km's op schoenen.
Ik wissel wel af van schoenen en heb dus 3 paar in roulatie (en 1 paar trail schoenen die gaan wel langer mee dan 1000km als je de gaten niet erg vindt) en zodra een paar tegen de 1000km loopt zoek ik nieuwe zodat ik weer kan afwisselen. De oudere gebruik ik nu wat meer in de regen en als ik de parken/bospaden inga waar meer modder ligt. Dan hoef ik de nieuwe schoenen tenminste niet elke keer te poetsen.....
Dus je kan op zoek gaan naar nieuwe en die dan rustig inlopen en de andere oplopen in de winter/modder etc.
Lekker. Hier was het vanochtend een soort van droog, maar halverwege toch weer regen. En de weg was nat + het voelde echt erg koud aan vandaag. Blij met mijn warme sokken en muts vandaagquote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:24 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Gisteravond was het heerlijk droog bij ons.
Wel een koude wind, maar voldaan een rondje van 11km gedaan
Je poetst je hardloopschoenen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:05 schreef ser het volgende:
De koude wind mag wel weg gaan idd regen viel hier nog wel mee gelukkig maar een graad of 10 met een zonnetje zou wel lekker zijn nu ik een marathon schema ga starten met Garmin....
[..]
volgens mij is het standaard antwoord om tussen de 750-1250 km te wisselen. Is wel afhankelijk of je elke dag op de schoenen loopt, hoe zwaar je bent etc.
Maar als ze nog goed voelen loop ik ook meer km's op schoenen.
Ik wissel wel af van schoenen en heb dus 3 paar in roulatie (en 1 paar trail schoenen die gaan wel langer mee dan 1000km als je de gaten niet erg vindt) en zodra een paar tegen de 1000km loopt zoek ik nieuwe zodat ik weer kan afwisselen. De oudere gebruik ik nu wat meer in de regen en als ik de parken/bospaden inga waar meer modder ligt. Dan hoef ik de nieuwe schoenen tenminste niet elke keer te poetsen.....
Dus je kan op zoek gaan naar nieuwe en die dan rustig inlopen en de andere oplopen in de winter/modder etc.
Ik ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je poetst je hardloopschoenen?
Poetsen is een groot woord en alleen als ze erg vies zijn. Dus de trailschoenen bijna altijd na een loopje en de gewone schoenen afhankelijk van hoe vies ze zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je poetst je hardloopschoenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |