abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2021 @ 14:24:16 #151
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_197207066
De
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er ook hardloopspeciaalzaken zijn die naar je toe komen met een aantal paar schoenen, die je dan kunt testen.
Een andere optie is om voor een keer een gokje te nemen, en op internet een paar (in de aanbieding) te kopen. Zijn je andere schoenen nog te gebruiken? Ik vind het zelf altijd fijn om schoenen 'overlappend' te kopen, dus voor de oude volledig op zijn. Dan kun je de nieuwe ernaast gebruiken, afwisselen tussen paren is beter voor je voeten dan ineens overschakelen op iets wat totaal anders kan voelen.
De schoenen beginnen wel aan hun eind te raken en merk dat de demping erg slecht begint te worden.
Dat in combinatie met het feit dat ze eigenlijk nooit echt lekker gelopen hebben, wilde ik ze wel vervangen.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  maandag 4 januari 2021 @ 16:03:19 #152
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197208909
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:13 schreef James-Hetfield het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk wanneer je nu nieuwe schoenen nodig hebt?
Ik ging voorheen altijd naar een winkel en vond het prettig geholpen te worden en de schoenen ook te proberen.
Alleen mijn laatste aanschaf qua schoenen bleek toch niet zo'n super aankoop te zijn, en ben dus op zoek naar andere schoenen.

Echter, alle winkels zijn dus dicht.
Hoe doen jullie dat nu?
Online bestellen en de gok erop wagen?
Heb echt nog nooit schoenen online gekocht, en dus totaal geen ervaring hiermee.
Maar ik wil wel graag blijven lopen. ;(

Use it or lose it. :)
Lastig inderdaad. Ik zou zelf eerst wat research doen en reviews bekijken Weet niet of je een algemene schoen zoekt die je voor alles kan gebruiken? Of een wat meer specifiekere voor het snellere werk? YouTube staat vol met reviews die goed kunnen helpen om een shortlist te kunnen maken.

Zou ze voor nu online bestellen en dan thuis passen / voelen of ze bevallen. Wel even goed kijken hoe het zit met retourneren nu de meeste afhaalpunten dicht zijn.
  maandag 4 januari 2021 @ 16:07:41 #153
142271 James-Hetfield
pi_197208989
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:03 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Lastig inderdaad. Ik zou zelf eerst wat research doen en reviews bekijken Weet niet of je een algemene schoen zoekt die je voor alles kan gebruiken? Of een wat meer specifiekere voor het snellere werk? YouTube staat vol met reviews die goed kunnen helpen om een shortlist te kunnen maken.

Zou ze voor nu online bestellen en dan thuis passen / voelen of ze bevallen. Wel even goed kijken hoe het zit met retourneren nu de meeste afhaalpunten dicht zijn.
Dank voor de tip.
Youtube is wel een idee idd..
En een webshop met een goed retourbeleid uitzoeken :)
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  maandag 4 januari 2021 @ 16:09:12 #154
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197209017
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:07 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

Dank voor de tip.
Youtube is wel een idee idd..
En een webshop met een goed retourbeleid uitzoeken :)
Je kunt ook contact opnemen met je lokale speciaalzaak via telefoon/whatsapp/email. Die zijn meestal via die wegen wel te benaderen en dan kunnen ze vast met je meedenken :Y

En dan help jij ze weer met een beetje omzet *O*
F means you're fucked
  maandag 4 januari 2021 @ 16:14:06 #155
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197209103
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:09 schreef YUR het volgende:

[..]

Je kunt ook contact opnemen met je lokale speciaalzaak via telefoon/whatsapp/email. Die zijn meestal via die wegen wel te benaderen en dan kunnen ze vast met je meedenken :Y

Dat is uiteraard ook een zeer goede keuze #kooplokaal
  maandag 4 januari 2021 @ 16:19:34 #156
142271 James-Hetfield
pi_197209186
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 16:09 schreef YUR het volgende:

[..]

Lokaal zit er hier alleen een hele grote franchise. De kleine zaak, waar ik altijd mijn schoenen kocht, is helaas al door ze weg geconcurreerd :(
pi_197210983
https://www.runnersworld.(...)ues-sinds-1-januari/

Net mijn rondje van 2 januari terug gekeken en de route slaat inderdaad nergens op :P
  maandag 4 januari 2021 @ 18:19:36 #158
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_197211113
Vanochtend 10km gewandeld.
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_197212253
Ik heb in juni nieuwe schoenen gekocht en inmiddels ruim 900km op gelopen. Wel van zooltjes gewisseld en het loopt eigenlijk nog behoorlijk lekker.
Is het dan toch verstandig om nieuwe schoenen te halen? Of is het prima op hier op door te lopen totdat het comfort afneemt?
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 19:47:31 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_197212654
Ik heb mezelf eindelijk over de drempel richting steunzolen gesleept en nu mag ik morgen naar de podoloog. Ik ben erg benieuwd, wordt 2021 dan het jaar waarop ik weer (pijnloos) kan hardlopen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_197216809
Nu tijd dat het weer even wat minder regent. Ik loop nu al weken door de regen.
Whatever...
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:24:01 #162
142271 James-Hetfield
pi_197220684
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:13 schreef Spanky78 het volgende:
Nu tijd dat het weer even wat minder regent. Ik loop nu al weken door de regen.
Gisteravond was het heerlijk droog bij ons.
Wel een koude wind, maar voldaan een rondje van 11km gedaan :)
pi_197221255
De koude wind mag wel weg gaan idd regen viel hier nog wel mee gelukkig maar een graad of 10 met een zonnetje zou wel lekker zijn nu ik een marathon schema ga starten met Garmin....

quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb in juni nieuwe schoenen gekocht en inmiddels ruim 900km op gelopen. Wel van zooltjes gewisseld en het loopt eigenlijk nog behoorlijk lekker.
Is het dan toch verstandig om nieuwe schoenen te halen? Of is het prima op hier op door te lopen totdat het comfort afneemt?
volgens mij is het standaard antwoord om tussen de 750-1250 km te wisselen. Is wel afhankelijk of je elke dag op de schoenen loopt, hoe zwaar je bent etc.
Maar als ze nog goed voelen loop ik ook meer km's op schoenen.
Ik wissel wel af van schoenen en heb dus 3 paar in roulatie (en 1 paar trail schoenen die gaan wel langer mee dan 1000km als je de gaten niet erg vindt :P ) en zodra een paar tegen de 1000km loopt zoek ik nieuwe zodat ik weer kan afwisselen. De oudere gebruik ik nu wat meer in de regen en als ik de parken/bospaden inga waar meer modder ligt. Dan hoef ik de nieuwe schoenen tenminste niet elke keer te poetsen.....
Dus je kan op zoek gaan naar nieuwe en die dan rustig inlopen en de andere oplopen in de winter/modder etc.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:25:38 #164
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197222676
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:10 schreef GuitarJJ het volgende:
https://www.runnersworld.(...)ues-sinds-1-januari/

Net mijn rondje van 2 januari terug gekeken en de route slaat inderdaad nergens op :P
Ja hier ook last van gehad op nieuwjaarsdag. Merkte al tijdens het lopen dat het weergegeven tempo niet klopte en vooral bij de laatste twee kilometers klopte er echt helemaal niets meer van (tempo werd veel te langzaam weergegeven).

Het heeft zich gelukkig alweer automatisch hersteld want de loop van 3 januari was weer prima qua tempo en GPS.
pi_197226994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:05 schreef ser het volgende:
De koude wind mag wel weg gaan idd regen viel hier nog wel mee gelukkig maar een graad of 10 met een zonnetje zou wel lekker zijn nu ik een marathon schema ga starten met Garmin....
[..]

volgens mij is het standaard antwoord om tussen de 750-1250 km te wisselen. Is wel afhankelijk of je elke dag op de schoenen loopt, hoe zwaar je bent etc.
Ik wissel wel af van schoenen en heb dus 3 paar in roulatie (en 1 paar trail schoenen die gaan wel langer mee dan 1000km als je de gaten niet erg vindt :P ) en zodra een paar tegen de 1000km loopt zoek ik nieuwe zodat ik weer kan afwisselen. De oudere gebruik ik nu wat meer in de regen en als ik de parken/bospaden inga waar meer modder ligt. Dan hoef ik de nieuwe schoenen tenminste niet elke keer te poetsen.....
Dus je kan op zoek gaan naar nieuwe en die dan rustig inlopen en de andere oplopen in de winter/modder etc.
Thanks, goed om te weten :) ik ga toch eens langzaam kijken naar nieuwe. Merk wel dat nieuwe zooltjes al enorm schelen, want als ik vast had gehouden aan de originele zooltjes, was het na 600km wel klaar geweest :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197228388
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:24 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

Gisteravond was het heerlijk droog bij ons.
Wel een koude wind, maar voldaan een rondje van 11km gedaan :)
Lekker. Hier was het vanochtend een soort van droog, maar halverwege toch weer regen. En de weg was nat + het voelde echt erg koud aan vandaag. Blij met mijn warme sokken en muts vandaag :)
Whatever...
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:12:41 #167
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197231180
Hier vanmiddag droog en het was vooral met wind tegen lekker fris. Maar een korter loopje (onder het uur) met 3 setjes van 5x30 seconden ontspannen versnellingen ging heerlijk O+
F means you're fucked
pi_197231635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:05 schreef ser het volgende:
[..]

Je poetst je hardloopschoenen?
pi_197232319
Na een paar dagen ziek te zijn geweest even deze week het schema volledig loslaten en lekker op gevoel lopen.
pi_197232373
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik ook.

Met krantenproppen aan de binnenkant als ik weer eens met zeiknatte poten thuiskom :+
pi_197232390
Overigens trap ik mijn rechterschoenen nogal snel af, waardoor ik na 600 km altijd wel klaar ben.
pi_197240467
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Poetsen is een groot woord en alleen als ze erg vies zijn. Dus de trailschoenen bijna altijd na een loopje en de gewone schoenen afhankelijk van hoe vies ze zijn.
Er ligt hier bij de voordeur een oude afwasborstel die in een emmertje water gaat om het meeste vuil eraf te borstelen dan buiten laten luchten en binnen drogen.
Als het echt te erg is met de modder dan gaan ze mee onder de douche maar na het lopen heb ik dat al even niet meer hoeven doen gelukkig. Maar dat heb ik 2 weken geleden wel gedaan (jas en broek afspoelen) na een MTB tocht in de blubber :D
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  Forum Admin woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:50 #173
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197241302
Arme schoenen van mij, krijgen nooit een sopje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin woensdag 6 januari 2021 @ 11:10:16 #174
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197241334
Met enige tegenzin maak ik een racefiets schoon na een vies rondje. (maar dat is een ander topic)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197241751
Ik heb 1x mijn schoenen gepoetst en dat was voor de marathon (m'n eerste) zodat ze mooi op de foto's staan :D
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')