Hartslag?quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:29 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb het hardlopen ook weer opgepakt sinds een week of 3. Dit blijft gek :
9.2km in 47min = 555 kcal
9.2km in 54min = 560 kcal
9.2km in 50min = 690 kcal
Waar halen ze dat grote verschil toch ineens vandaan? Het zijn dezelfde rondjes.
Dank je wel!quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Van harte gefeliciteerd @:mosselmossel!!![]()
![]()
Ik zou zeggen: varieer. NIet elke keer dezelfde intervallen. Maar soms lange intervallen, dan weer korte. En doe er duurloopjes tussendoor. Maar wekenlang 400tjes lopen is misschien leuk, maar je schiet er volgens mij niet zo veel mee op.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:21 schreef DeLuna het volgende:
De afgelopen weken heb ik mij prima vermaakt met 400m intervallen op 5km tempo. Volgende week de laatste (in mijn planning tot nu toe dan), 15x400p400. Wat kan ik nu verder gaan opbouwen qua intervallen? Als je bijvoorbeeld wil trainen naar een 10-15-21km wat voor interval trainingen doe je dan? 800/1000jes op dat tempo? En hoeveel keer ongeveer?
Is toch anders als je zelf wat probeert te verzinnen in plaats van een schema van internet
Knappe tijd. Blijft een mooi doel, die halve onder de 1:30. Wil ik ooit ook kunnen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:35 schreef Corniel het volgende:
Vandaag ook een stukje wezen hobbelen. De laatste twee jaar tijdens de kerst een HM gelopen als ik bij m'n schoonouders was in Ermelo, en vandaag dus weer. Lang verhaal kort, het ging best lekker, en het was de tiende keer onder de 1:30.
Met 15x400p400 zit je toch met in en uitlopen toch al snel aan 14 km?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:21 schreef DeLuna het volgende:
De afgelopen weken heb ik mij prima vermaakt met 400m intervallen op 5km tempo. Volgende week de laatste (in mijn planning tot nu toe dan), 15x400p400. Wat kan ik nu verder gaan opbouwen qua intervallen? Als je bijvoorbeeld wil trainen naar een 10-15-21km wat voor interval trainingen doe je dan? 800/1000jes op dat tempo? En hoeveel keer ongeveer?
Is toch anders als je zelf wat probeert te verzinnen in plaats van een schema van internet
Maar die waren op 5km tempo, je wil toch ook wel wat andere tempo's lopen en daar horen toch ook andere afstanden bij?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met 15x400p400 zit je toch met in en uitlopen toch al snel aan 14 km?
Had vorig jaar een hm wedstrijd door de polder tijdens een van die voorjaarsstormen..quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:52 schreef Zwabberhark het volgende:
@:La_Tramposa: morgen waait het zo hard dat als je benen een cadans van ver boven de 200 aankunnen er wederom een PR in moet zitten op de 10 km. Ikzelf heb weleens gelopen met windkracht 8 in de rug, maar dat was voor mij niet te doen, ik werd harder vooruit geduwd dan mijn benen aankonden...
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:50 schreef Cynic het volgende:
Blijft een mooi doel, die halve onder de 1:30. Wil ik ooit ook kunnen.
Er stond een flinke wind ja, dan is 3 minuten van je pr heel prima. Wat bedoel je met theoretische max?quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:29 schreef Corniel het volgende:
[..]
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.
Ik vond het gisteren te doen. Wat ik nu hoor buiten is andere koek.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Er stond een flinke wind ja
Tijd(en) mogelijk op basis van andere gelopen pr's. Ondanks de beperkingen van dergelijke rekenmodellen, geven ze een prima indicatie van wat binnen je mogelijkheden ligt.quote:Wat bedoel je met theoretische max?
Ik heb mijn rug flink overbelast met krachttrainen op 1e kerstdag dus voorlopig even alleen een rustig rondje fietsen of zo 😜quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:52 schreef Zwabberhark het volgende:
@:La_Tramposa: morgen waait het zo hard dat als je benen een cadans van ver boven de 200 aankunnen er wederom een PR in moet zitten op de 10 km. Ikzelf heb weleens gelopen met windkracht 8 in de rug, maar dat was voor mij niet te doen, ik werd harder vooruit geduwd dan mijn benen aankonden...
Mijn ervaring is dat een kuitblessure relatief snel geneest. Dit in tegenstelling tot veel andere blessures.quote:Op zondag 27 december 2020 13:30 schreef Sinas92 het volgende:
Shit, eerste tegenslag lijkt een feit. Sinds een paar dagen pijn in de rechterkuit als ik wandel, uiteraard niet geprobeerd hoe dat met lopen voelt. Afgelopen week wel meer kilometers gelopen dan normaal, vanwege de naderende vreet- en zuippartijen, die inmiddels achter de rug zijn. Was van plan morgen weer te gaan lopen, maar vrees dat het extra rust wordt..
Het 'voordeel' van een spierblessure is dat de doorbloeding doorgaans goed is. Bij een achillespees is dat een stuk minder.quote:Op zondag 27 december 2020 14:17 schreef Sinas92 het volgende:
Aha en wat versta jij onder 'relatief snel'?
Ik heb nog maar 1x een snelle halve geprobeerd te lopen. Dat was 4 jaar geleden en toen kwam ik tot 1:32:30. Voor mijn gevoel ben ik meer een 5km loper, ik mis ook vaak de voorbereiding qua kilometers om de langere afstanden een beetje leuk te kunnen lopen. Heeft ook te naken met keuzes die ik maak mbt de trainingen die ik doe. Hardlopen komt vaak op de tweede plaats.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:29 schreef Corniel het volgende:
[..]
Hoe ver zit je vanaf denk je? Ik zat vandaag zo'n 5 minuten van m'n 'theoretische' max, en nog geen drie minuten van m'n pr, wat ik gezien de omstandigheden (solo, geen bevoorrading, deels onverhard, redelijk wat wind) stiekem best knap vind van mezelf.
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.quote:Op zondag 27 december 2020 15:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb nog maar 1x een snelle halve geprobeerd te lopen. Dat was 4 jaar geleden en toen kwam ik tot 1:32:30.
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?quote:Voor mijn gevoel ben ik meer een 5km loper (..)
Die site laadt hier niet (meer) zie ikquote:Op zondag 27 december 2020 16:14 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.
[..]
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?
Toe maar, wat een afstand! Hoe lang heb je daar over gedaan?quote:Op zondag 27 december 2020 15:26 schreef NightDancert het volgende:
Zojuist de grens van 10.000 hardloopkilometers doorbroken op Strava
Die komt op 1:26:07.quote:Op zondag 27 december 2020 16:14 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is een gat van 7 seconde per km, dat is wellicht overbrugbaar.
[..]
Wat zegt www.corniel.nl/runs op basis van je 5km pr? Dan heb je een richttijd, en dan is het niet heel moeilijk om daar een keer in 1 a 2 maanden naartoe te werken toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |