abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196848515
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
pi_196848699
@Elleska:
Niet verdedigen hoor, we doen het allemaal op onze eigen manier met de beste intenties. O+ Hier hebben ze ook schermtijd, iedere dag, op vaste momenten. Niks mis mee! Mijn broertje en ik hadden vroeger alle Disneyfilms op video, we mochten er vaak naar kijken en we zijn best goed terecht gekomen ;)

Maar oprechte vraag: waarom moet je L. constant in de gaten houden? Doet hij dingen die gevaarlijk zijn? Welke problemen ervaar je (en de peuterspeelzaal?)? Nogmaals, oprechte interesse!

Ik heb een brave kleuter, peuter is wat avontuurlijker. Durft meer, zoekt meer grenzen op. Die moet ik dus ook meer in de gaten houden. Ik kan hem bijvoorbeeld niet te ver vooruit laten loopfietsen, want hij stopt echt niet aan het einde van de stoep, terwijl hij (sinds deze week *O* ) duidelijk benoemt wat de stoep is en wat de straat. “Hars toep fietse, niet oppe traat!” Maar ondertussen gewoon doen dus...
pi_196849137
Haha, Mijm zegt dan nog: ‘Doe ik ook niet, mama!’ En het dan letterlijk aan het doen zijn.

Ik vrees voor onze nachtrust vandaag. De fiep van Mijm is kapot gegaan net en we hadden de afspraak dat hij geen nieuwe meer krijgt (ook geen meer in huis dus). Hij zei net al: ‘Mama, ik ben toch geen grote jongen.’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196849222
Ik hoop dat het meevalt, LeSage. Het was hier een van de weinige dingen die wel soepel verliep. In 2 dagen volledig gewend, daarna nooit meer naar getaald.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196849664
Hier ging het ook vrij snel goed, volgens mij één onrustige nacht gehad..
pi_196850420
Dat was bij S. ook.
Tot 3 weken geleden moest ik iedere avond bij hem blijven zitten tot hij sliep.
En nu is hij zelf gaan slapen, zonder fiep O+
Hij kwam nog 3 keer uit bed, maar is zelf teruggegaan en gaan slapen *O*
pi_196850752
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 20:11 schreef Malteser het volgende:
Ik heb een brave kleuter, peuter is wat avontuurlijker. Durft meer, zoekt meer grenzen op. Die moet ik dus ook meer in de gaten houden. Ik kan hem bijvoorbeeld niet te ver vooruit laten loopfietsen, want hij stopt echt niet aan het einde van de stoep, terwijl hij (sinds deze week ) duidelijk benoemt wat de stoep is en wat de straat. “Hars toep fietse, niet oppe traat!” Maar ondertussen gewoon doen dus...
Herkenbaar. L moet dan ook naast mij lopen aangezien ik niet achter hem aan kan rennen. Maar gelukkig zijn hier ook een aantal autovrije gebieden en daar kan hij los.
Sinds afgelopen week roept L ineens "stoeprand STOP!". Enige nadeel is dat hij dat roept als we de stoep weer op gaan dus daar moet nog even aan worden gewerkt maar het begin is er.

[ Bericht 13% gewijzigd door Elleska op 21-12-2020 15:25:02 ]
pi_196851084
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:33 schreef Elleska het volgende:

[..]

Even zien of ik dat goed op papier kan zetten. Misschien dat ik het straks weer verwijder ivm herkenbaarheid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Herkenbaar. L moet dan ook naast mij lopen aangezien ik niet achter hem aan kan rennen. Maar gelukkig zijn hier ook een aantal autovrije gebieden en daar kan hij los.
Sinds afgelopen week roept L ineens "stoeprand STOP!". Enige nadeel is dat hij dat roept als we de stoep weer op gaan dus daar moet nog even aan worden gewerkt maar het begin is er.
Ken je het dick bruna boekje "stoeprand stop?" Heeft hier bij het ongeleid projectiel enig inzicht gegeven... Als hij er nu op afraced, een eindje van me vandaan roep ik "stoepraaaaand...." En dan roept hij "stop!"en stopt ie daadwerkelijk :o .

Hier overigens ook eentje die ik echt niet alleen kan laten, hij klimt overal op, zit overal aan ect. is is daarbij vreselijk onhandig, wat nogal een onhandige combi is _O- een erg pittig karakter, intens en vol vuur. Van 0-10 in minder dan een seconde, erg fysiek ook daarbij, slaan ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196851667
@Elleska: helder verhaal. :* Fijn wel van de stoeprand stop, hier en daar nog een beetje finetunen dus.

Ldg, dat is ook pittig.

LeSage, succes zonder fiep!
pi_196854131
Hier een peuter die je de hele dag rustig kan vergeten, speelt lekker en gaat daarmee zn eigen gang. Loopt aan je hand rustig mee en stopt ook als je stop zegt.
Peuter 2 is een ondernemend kereltje, moet de hele dag vermaakt worden, klimt overal op, trekt alles overhoop. Rent als een ongeleid projectiel alle kanten op als we gaan wandelen en als je stop roept, rent hij nog net iets harder even verder..

Zelfde opvoeding, zelfs zelde geboortedag maar beide een totaal ander karakter.

Ze slapen en eten allebei wel goed.
  maandag 21 december 2020 @ 08:49:48 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196855592
Hoe ging het zonder fiep?

Hier een meisje dat wel doorslaapt sinds ze anderhalf is (daarvoor vaak 8 keer per nacht wakker ofzo) maar ook continu grenzen opzoekt en aardig kan driften.
Ze loopt qua ontwikkeling nogal voor en snapt heel veel, praat fantastisch, maar loopt soms sociaal tegen haar eigen grenzen aan. Ze laat zich enorm de kaas van het brood eten, gaat al achteruit terug het trapje van de glijbaan af als een ander kindje vanaf de andere kant van de speeltuin een stap in haar richting zet (en nee, ik overdrijf niet). Spelen met grotere kindjes gaat vaak wel best aardig, die kan ze beter vertellen wat ze bedoelt. Ze hangt best wel aan de volwassenen om haar heen (wij, maar ook de pm'ers op de opvang) en voelt zich daar duidelijk veiliger bij dan bij andere kindjes die rennen, duwen, afpakken enz. Ze is niet echt weerbaar, helaas.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196857690
Simon heeft heerlijk geslapen in zijn ledikant zonder zijkant. Hij weet dat hij er zelf in en uit kan klimmen, maar doet het niet. Vannacht rond 4 uur moest hij plassen, toen riep hij.

Vandaag al een lekker begin van de dag, de cv-monteur zou komen voor onderhoud. Vanochtend vroeg belden we even voor een tijdsindicatie en werd er ons doodleuk verteld dat ie vanochtend om 07:30 al voor de deur had gestaan en we niet open hadden gedaan, maar dat hij dus ook niet meer langs zou komen :N :N
We waren toen al wakker, onze bel is heel hard, helemaal niets gehoord. Er zat ook geen niet-thuis-kaartje in de bus (zoals wel zou moeten). We vermoeden dat er teveel spoedklussen waren en de monteur gewoon daarop ingepland is. Eind van het jaar is een nieuwe afspraak ingepland.
pi_196859988
Oh, dat is zo irritant, Tolstoi }:|
Wij hadden van de week een monteur voor het aanleggen van de glasvezel. ‘Hoezo hebben jullie hier niet te 1,5 meter kabel nog liggen?’
Dat hebben de vorige bewoners geknipt, niet heel raar, want dat zou anders echt zo in de woonkamer hebben gelegen, jarenlang.
En toen was hij heel verbaasd en hij had zo’n kabel ook niet bij zich.
En nu komt hij morgen weer terug met kabel.

Hij sliep tot half 7 (dat is normaal) en heeft vannacht niet meer om zijn fiep gevraagd *O*
Dadelijk test met het middagdutje.
pi_196860362
Oh, da's zeker irritant Tolstoi }:| fijn dat het slapen goed ging!

En knap dat Mijm net zoals anders sliep, LeSage! Hier wordt ook nog altijd standaard met 'tuttie' geslapen en kan me er op het moment ook niet toe zetten om daar vanaf te komen :@
Afgelopen tijd al een hoop veranderingen gehad (ander bed, andere kamer), dus als dat allemaal gewend is, gaan we wel eens een poging doen ofzo :P
pi_196860651
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:25 schreef twist02 het volgende:
Oh, da's zeker irritant Tolstoi }:| fijn dat het slapen goed ging!

En knap dat Mijm net zoals anders sliep, LeSage! Hier wordt ook nog altijd standaard met 'tuttie' geslapen en kan me er op het moment ook niet toe zetten om daar vanaf te komen :@
Afgelopen tijd al een hoop veranderingen gehad (ander bed, andere kamer), dus als dat allemaal gewend is, gaan we wel eens een poging doen ofzo :P
Geen :@ voor nodig Twist. Jouw kinderen, jouw leven, jouw keuzes. :*
Mars heeft ook nog een fiep, ik heb er 0,0 last van. Ding ligt in zijn bed, moet daar ook blijven dus hij gebruikt ‘m alleen bij het slapen. Hij blij, wij blij.
Vond het met de operatie in het vooruitzicht wel een fijn idee, omdat hij niks met knuffels heeft. Aan zijn fiep hangt een doekje, daar friemelt hij altijd mee. Hij slaapt nu in een peuterbed, de operatie is achter de rug, dus over een tijdje gaan we eens kijken wat we met die fiep gaan doen, bij kleuter verliep dat destijds zonder problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 21-12-2020 13:46:38 ]
pi_196860762
Je moet ook geen glasvezel nemen Lesage ;)

Ik heb ruzie met die mannen gehad, omdat ze het hier in de straat aan kwamen leggen en ik het niet wilde. Tot 6 keer toe zijn ze aan de deur geweest. Ik zie de gevolgen van de techniek die zij gebruiken om onder een voortuin door te gaan bijna dagelijks, mij niet gezien. En zolang ik bij het bedrijf met de groene kabels werkt, komt de oranje glasvezel er niet in.

'Dan moet u betalen mevrouw als u het alsnog wilt!' _O- 'we weten allebei dat het niet zo is, maar bedankt voor de waarschuwing.'

Nog 2 dagen vol doorbikkelen en dan een soort van vakantie. Ik heb het op zich niet druk, maar er vallen deze week wat beslissingen waar ik dat meteen actie op moet ondernemen.
pi_196860809
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:41 schreef Malteser het volgende:

[..]

Geen :@ voor nodig Twist. Jouw kinderen, jouw leven, jouw keuzes. :*
Mars heeft ook nog een fiep, ik heb er 0,0 last van. Ding ligt in zijn bed, moet daar ook blijven dus hij gebruikt ‘m alleen bij het slapen. Hij blij, wij blij.
Vond het met de operatie in het vooruitzicht wel een fijn idee, omdat hij niks met knuffels heeft. Aan zijn fiep hangt een doekje, daar friemelt hij altijd mee. Hij slaapt nu in een peuterbed, de operatie is achter de rug, dus over een tijdje gaan we eens kijken wat we met die fiep gaan doen, bij kleuter verliep dat destijds zonder problemen.
Je hebt gelijk ook ja! ;)

Hier ook een doekje eraan,maar daarnaast nóg twee knuffeldoekjes in z'n bed :D van die kleine hydrofiele monddoekjes. Hartstikke handig en vooral lekker goedkoop ( :P ), alleen die vallen dus constant uit bed :')
pi_196860917
Juul heeft een speen met doekje, kroellap Dikkie Dik dinges en iets van 10 knuffels in haar bed. B had er ook altijd zoveel. Speen is wel nieuw voor ons, B wilde die niet en Juul wilde continu op iets zuigen en onze pink was niet goed genoeg.
Nog niet nagedacht over de speen eigenlijk, de tandarts geeft aan dat met zo'n zachte speen geen issues te zien nog. En verder drinkt ze alleen uit open bekers en slaapt ze alleen met haar speen, wakker is speen uit. Dat ding mag haar bed ook niet uit van ons.

Mocht iemand nog entertainment zoeken voor een peuter, hier zijn de kindersjoelbak en zo'n airvoetbal ding echt helemaal tha bomb momenteel. Vindt ze echt enorm leuk allebei.
pi_196860950
Ik zou graag willen dat Kevin consequent door ging slapen }:|
De 6x per nacht wakker ligt gelukkig een aantal weken achter ons, maar 2x per nacht HEEL BOOS is helaas een normale nacht te noemen :N
pi_196860976
Hij slaapt weer zonder *O* ik ben echt trots! Hij vroeg er nog even naar, maar ging toch meteen slapen.

Ik baalde zelf stiekem ook een beetje, want toevallig vorige week zei ik tegen Mijm dat dit zijn laatste fiep zou zijn. Ik hoopte dat die nog wel even mee zou gaan, maar gisteren was hij dus kapot. Ik had ook echt geen reserve, dus ja, dan moet je je aan je eigen regels gaan houden :')

@exode voor ons is het wel een goede stap vooruit, omdat ons internet zo traag is en zeker met het thuiswerken is het niet handig.
pi_196861013
Ons beleid qua fiep afbouwen is dus allemaal heel prachtig nu, maar er liggen wel een stuk of 10 knuffels in bed, omdat nieuwe steeds mee moeten. En dat vind ik zo schattig dat dat wel een keer mag, vervolgens raken ze gehecht en moet dus de hele beestenbende er zijn :')
pi_196861055
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 13:58 schreef LeSage het volgende:
@:exode voor ons is het wel een goede stap vooruit, omdat ons internet zo traag is en zeker met het thuiswerken is het niet handig.
Gewoon ook lekker doen hoor, mijn wifi is uitstekend en ik krijg korting dus overstappen is voor mij om heel veel redenen geen optie. Onze buren hebben ook glasvezel maar die hebben zo ontzettend vaak storing dat ze ons wachtwoord maar hebben voor de buurjongen die online les krijgt.

Ik werd vooral moe van die mannen aan de deur die technische discussies aangingen, wrong door!
Hier hebben ze met aanleg 2 keer de waterleiding, 1 keer de stroom geraakt en 1 keer de kabels van mijn werkgever. Waren echt van die beunhazen, wat waren dat een suffe dodo's zeg. Maar goed, ik sluit niet uit dat wij ook dat soort suffe nitwits inhuren.
pi_196863054
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Ken je het dick bruna boekje "stoeprand stop?" Heeft hier bij het ongeleid projectiel enig inzicht gegeven... Als hij er nu op afraced, een eindje van me vandaan roep ik "stoepraaaaand...." En dan roept hij "stop!"en stopt ie daadwerkelijk .
Daar zeg je wat, dat boekje hebben we een tijd geleden 1x gelezen bij de bieb.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:02 schreef exode het volgende:
Maar goed, ik sluit niet uit dat wij ook dat soort suffe nitwits inhuren.
Jep die huren jullie ook in. En het verhaal dat je moet betalen voor een huisaansluiting kennen die monteurs ook. Maar de concurrent is inderdaad niets beter.
pi_196863471
We zijn nogal hetzelfde inderdaad, maar we gebruiken andere kleur kabels _O-

Ik kreeg net een boodschappenmandje vol lekkers op mijn werkplek van Juul. Ze kwam de kamer van B in omdat ik daar zit te werken. 'Mama lekkers voor werken' O+
  maandag 21 december 2020 @ 17:08:02 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196864531
Mijn kind brengt me al de hele middag 'pizza met blaadjes'. Ze bedoelt rucola O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')