abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197348223
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kan ie al een beetje uit een open beker drinken? Miss dat hij vla wel kan drinken zonder zichzelf helemaal onder te klodderen? Of van die kwarkjes in knijpverpakking? Je hebt ook van die breakers met extra proteine, die haal ik wel eens voor de kapitein :P
Ja dat kan hij al heel goed, maar meneertje vindt het ook leuk om te bubbelen! :') Dan wordt het wel weer een kliederboel. Maar het is inderdaad een optie! :Y
pi_197348339
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Oh gespannen is het niet echt hoor, we proberen heel erg " je mag eten wat je wilt, het hoeft niet op, je mag het proeven of het laten liggen" en we houden het gezellig. Maar in mn achterhoofd denk ik ben wel vaak "gast! probeer het nou gewoon een keer }:| "
Dit ja. Elllllke avond. Wij staan er ook relaxed in richting de knakker maar ondertussen zou het toch wel fijn zijn als -ie, bijvoorbeeld, één keer per week ook maar één hap van zijn avondeten zou nemen. :') Dude van jou klinkt ongeveer net zo gevoelig voor de trucjes van @Lemijn als de mijne, hier levert zulks exact deze gezichtsuitdrukking bij 'm op: :')

Ach ja. Groot worden op kerstomaatjes, fruit en volkoren boterhammen met pindakaas lukt vast ook :Y)

Voor de stats: Günther werd afgelopen zaterdag drie (wat -ie vierde door zomaar voor het eerst, zij het een beetje wiebelig, z'n naam duidelijk leesbaar op te schrijven O+ ), is 103 cm lang en is precies zestien kilo. Geen idee waar dat zit op de groeicurve eigenlijk.. Hij oogt op zich wel aardig doorvoed, ondanks al dat avondeten weigeren :)

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 11-01-2021 19:23:45 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_197348673
Overigens zitten wij voor kleuter wel met timers aan tafel. Want hij lust alles, maar is zo snel afgeleid en eet tergend langzaam dat we er anders zonder gein meer dan een uur voor uit kunnen trekken.
En op deze manier duurt het nog lang en moet ik nog veel aansporen, maar duurt het misschien 3 kwartier :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197348970
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Dit ja. Elllllke avond. Wij staan er ook relaxed in richting de knakker maar ondertussen zou het toch wel fijn zijn als -ie, bijvoorbeeld, één keer per week ook maar één hap van zijn avondeten zou nemen. :') Dude van jou klinkt ongeveer net zo gevoelig voor de trucjes van @:Lemijn als de mijne, hier levert zulks exact deze gezichtsuitdrukking bij 'm op: :')

Ach ja. Groot worden op kerstomaatjes, fruit en volkoren boterhammen met pindakaas lukt vast ook :Y)

Voor de stats: Günther werd afgelopen zaterdag drie (wat -ie vierde door zomaar voor het eerst, zij het een beetje wiebelig, z'n naam duidelijk leesbaar op te schrijven O+ ), is 103 cm lang en is precies zestien kilo. Geen idee waar dat zit op de groeicurve eigenlijk.. Hij oogt op zich wel aardig doorvoed, ondanks al dat avondeten weigeren :)
Gefeliciteerd met je kleine grote man *O*!en al schrijven joh :o de mijne vind letters leuk en herkent er een stuk of tien, maar de motoriek om te schrijven is echt totaal nog niet _O-

De jouwe eet tenminste wel zinnige dingen :D vitaminen en vezels enzo, das hier op sommige dagen wel anders
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197349448
@littledrummergirl Nja, nou is -ie sowieso wel enthousiast op taalvlak: ik betrapte 'm afgelopen weken onder meer op het juiste gebruik van 'aanvankelijk', 'meningsverschil' en 'luwte' in z'n zinnen :') Daar staat tegenover dat zindelijkheid STOM is, avondeten STOM is en 's nachts slapen het ALLERSTOMST is, dus qua ontwikkeling gaat niet alles helemaal gelijk op :7

En qua zinnige dingen eten: mijn lieftallige maar obese echtgenoot is druk bezig met de laatste dertig van zestig kilo afvallen dus we hebben sowieso geen meuk in huis: het is hier zinvolle dingen eten of niks eten >:) Verjaardagsbaksels uitgezonderd natuurlijk :9
pi_197350017
Nog even een shoutout naar @exode - huidige toestand Günther is als volgt:

...dus wat is nou de ideale opbergmanier voor een beginnende collectie kleinschalige LEGO-projecten? Nu nog maar twee doosjes, maar ik zie dat de komende tijd wel toenemen :)
  maandag 11 januari 2021 @ 20:15:40 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197350272
Kan hij echt een instructie uit een boekje omzetten in zelf bouwen? Dat vind ik indrukwekkend minilot! Het vergt een abstract inzicht dat hier absoluut nog ontbreekt.

'Schrijven' is hier ook nog steeds wat heen een weer krassen _O- . Upgrade die we wel recent hadden: (pogingen tot) zelf aan- en uitkleden. Aanleiding was mijn absolute weigering om zijn natgeplaste kleren uit te trekken. Dat mag ie zelf doen, en op de trap leggen, en dan help ik met nieuwe dingen aan. Blijkt dat hij het dus gewoon kan :Y . Ik moest daarom wel even aan @Franny_G denken, hoe gaat het daar met de peuter? Die was toch volgens de opvang te lang een zelfdoen-weigeraar?

Dat langzaam eten is hier ook opeens begonnen 8)7. Echt, kind, hap door. Ik vrees dat hier binnenkort ook een timer op tafel komt, hoe ongezellig ik het ook vind. Maar 3x een uur aan tafel per dag vind ik ook zonde van de tijd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 januari 2021 @ 20:15:59 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197350287
En natuurlijk nog gefeliciteerd met de driejarige, @minilot! *O* .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197350481
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:15 schreef Lemijn het volgende:
Kan hij echt een instructie uit een boekje omzetten in zelf bouwen?
Niet zomaar natuurlijk, oefenen! :) Hij kreeg een paar dagen voor het eerst Lego in handen en heeft de autootjes de eerste paar keer samen met assisterende papa gemaakt en weer uit elkaar gehaald, maar inmiddels komt -ie er (hier en daar een aanwijzing uitgezonderd) zelf een heel eind mee :Y Leuk om naar te luisteren ook, al dat sorteren, tellen en zoeken O+
pi_197350552
Nog gefeliciteerd Minilot!

En jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Lego O+
Toen B nog zo klein was, gooiden we het gewoon allemaal in 1 bak (zo'n Lego opbergdoos). Als je het echt per set of per onderdelen wilt gaat opbergen zou ik van die vakkenkistjes kopen. Die plastic dingen van Ikea. Is voor schoefjes etc.

B is natuurlijk alweer bijna 7 en die heeft van die laatjes van de Ikea met in elk laatje een soort. Hij heeft die sortering zelf gemaakt want hallo hij moet het ook zelf opruimen.

Lang verhaal kort: ik zou het in 1 bak doen en de boekjes apart houden.
pi_197350923
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:26 schreef exode het volgende:
ik zou het in 1 bak doen en de boekjes apart houden.
Dat klinkt als voorlopig een logische aanpak, thanks! :)
pi_197350992
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:07 schreef minilot het volgende:
Nog even een shoutout naar @:Exode - huidige toestand Günther is als volgt:
[ afbeelding ]
...dus wat is nou de ideale opbergmanier voor een beginnende collectie kleinschalige LEGO-projecten? Nu nog maar twee doosjes, maar ik zie dat de komende tijd wel toenemen :)
Günther = Frank Visser, aan die lamp te zien? :o
pi_197351013
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Günther = Frank Visser, aan die lamp te zien? :o
Is heel standaard model retro bibliotheeklampje hoor ;)
pi_197351016
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:19 schreef LeSage het volgende:
Overigens zitten wij voor kleuter wel met timers aan tafel. Want hij lust alles, maar is zo snel afgeleid en eet tergend langzaam dat we er anders zonder gein meer dan een uur voor uit kunnen trekken.
En op deze manier duurt het nog lang en moet ik nog veel aansporen, maar duurt het misschien 3 kwartier :')
Mini-ToT heeft net weer veel aardappels gegeten, wat ook weer erg lang duurde.
Het rundvlees en de sugarsnaps moest hij helemaal niks van hebben. -O-
pi_197351035
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Is heel standaard model retro bibliotheeklampje hoor ;)
I know! ;) Ik heb ze wel eens online te koop zien staan. Ik heb er helaas geen plek voor, maar ik vind het wel keileuk! :D
pi_197351173
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Mini-ToT heeft net weer veel aardappels gegeten, wat ook weer erg lang duurde.
Het rundvlees en de sugarsnaps moest hij helemaal niks van hebben. -O-
Ik wilde opperen dat rundvlees misschien erg taai is (ik had er vroeger echt de grootste moeite mee, werd na teveel kauwen zo'n droge brij die heel je mond verstopte en aan je gehemelte kleefde) maar ik lees net terug dat 'ie ook qua groente amper iets eet.

Pittig... calliflower buffallowings een idee om te maken? Toch de bloemkool, maar met wat meer pit.

Wat vind 'ie van soep? (Eventueel iets als pompoensoep of linzensoep; goed gepureerd heeft het wel een beetje 'inhoud', maar heb je geen last van stukjes.)

Een troost misschien; mijn zusje bliefde vroeger niks, en staat nu geheel vrijwillig de meest uitgebreide maaltijden voor zichzelf en anderen te maken. Er is hoop. (Neemt natuurlijk niet je zorgen weg als er echt sprake is van achterstand in groei/gewicht)
pi_197351235
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik wilde opperen dat rundvlees misschien erg taai is (ik had er vroeger echt de grootste moeite mee, werd na teveel kauwen zo'n droge brij die heel je mond verstopte en aan je gehemelte kleefde) maar ik lees net terug dat 'ie ook qua groente amper iets eet.

Pittig... calliflower buffallowings een idee om te maken? Toch de bloemkool, maar met wat meer pit.

Wat vind 'ie van soep? (Eventueel iets als pompoensoep of linzensoep; goed gepureerd heeft het wel een beetje 'inhoud', maar heb je geen last van stukjes.)

Een troost misschien; mijn zusje bliefde vroeger niks, en staat nu geheel vrijwillig de meest uitgebreide maaltijden voor zichzelf en anderen te maken. Er is hoop. (Neemt natuurlijk niet je zorgen weg als er echt sprake is van achterstand in groei/gewicht)
:W Heej! :D Wat doe jij hier? _O- Heb ik iets gemist? :P

Anyway, het rundvlees is langdurig gekookt in bouillon met laurier, en is daarna lekker opgebakken met wat kruiden. Ik vind het heerlijk! _O_
Maar hij zag van 2 meter afstand al dat hij het niet lustte, net als de sugar snaps! _O-
Soep hebben we nog niet echt geprobeerd, hij is nu in een fase dat hij alles zelf moet eten. Gewoon met de handjes gaat het met vast voedsel goed, maar als je hem een vork of lepel geeft, gaat hij alleen maar spelen met het eten. Probeer je hem met een vork of level te voeren, dan gaat-ie behoorlijk door het lint. :X

Calliflower buffallowings ken ik niet, maar het klinkt als een super goed idee als het een beetje als kippenvleugeltjes er uit ziet, want daar houdt hij wel van! :Y
pi_197351268
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Anyway, het rundvlees is langdurig gekookt in bouillon met laurier, en is daarna lekker opgebakken met wat kruiden. Ik vind het heerlijk! _O_
Maar hij zag van 2 meter afstand al dat hij het niet lustte, net als de sugar snaps! _O-
Soep hebben we nog niet echt geprobeerd, hij is nu in een fase dat hij alles zelf moet eten. Gewoon met de handjes gaat het met vast voedsel goed, maar als je hem een vork of lepel geeft, gaat hij alleen maar spelen met het eten. Probeer je hem met een vork of level te voeren, dan gaat-ie behoorlijk door het lint. :X
Neuh, mijn kind bestaat voornamelijk uit een shitload aan studieboeken, druk zat mee :P

(Sinds wanneer zeg jij trouwens kei-tof? Brabo! :D )

Hm... ja mijn ouders vonden het ook lekker, en het lag geloof ik ook meer aan mij dat ik er teveel op bleef kauwen. Maar dat was dus al niet vanaf een afstandje nee.

En brood dopen in de soep? Zou dat werken?
pi_197351323
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Neuh, mijn kind bestaat voornamelijk uit een shitload aan studieboeken, druk zat mee :P

(Sinds wanneer zeg jij trouwens kei-tof? Brabo! :D )

Hm... ja mijn ouders vonden het ook lekker, en het lag geloof ik ook meer aan mij dat ik er teveel op bleef kauwen. Maar dat was dus al niet vanaf een afstandje nee.

En brood dopen in de soep? Zou dat werken?
Keileuk, niet kei-tof! ;) Is toch een normale uitdrukking? :T

En ja, rundvlees kan erg taai zijn, of juist dat het van vet aan elkaar hangt. Als kind haatte ik het echt, maar toen ik eenmaal op mezelf woonde kon ik het al beter klaarmaken en mijn vrouw maakt het dus klaar zoals ik net zei; dat valt gewoon bijna uit elkaar als je het uit de bouillon haalt, en als je het opbakt is de buitenkant lekker krokant terwijl de binnenkant lekker zacht is. :)

Brood in soep dopen wordt een zooitje, omdat hij alles vol in z'n handjes pakt. Maar het is een poging waard :Y

Anyway, over 2 weken hebben we een afspraak met de diëtiste. :)
pi_197351324
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Calliflower buffallowings ken ik niet, maar het klinkt als een super goed idee als het een beetje als kippenvleugeltjes er uit ziet, want daar houdt hij wel van! :Y
random plaatje van internet, want er zijn nogal veel recepten. Maar het fijne is dat je het in de oven gooit, en de buitenkant gekruid is, en de binnenkant lekker zacht:
pi_197351358
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

random plaatje van internet, want er zijn nogal veel recepten. Maar het fijne is dat je het in de oven gooit, en de buitenkant gekruid is, en de binnenkant lekker zacht:
[ afbeelding ]
Het ZOU kunnen werken! :D
pi_197351384
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Keileuk, niet kei-tof! ;) Is toch een normale uitdrukking? :T

En ja, rundvlees kan erg taai zijn, of juist dat het van vet aan elkaar hangt. Als kind haatte ik het echt, maar toen ik eenmaal op mezelf woonde kon ik het al beter klaarmaken en mijn vrouw maakt het dus klaar zoals ik net zei; dat valt gewoon bijna uit elkaar als je het uit de bouillon haalt, en als je het opbakt is de buitenkant lekker krokant terwijl de binnenkant lekker zacht is. :)
Ik ken het als typisch Brabants :P

Oh en ik heb geen verstand van het bereiden van of de smaak van (rund)vlees verder. Of het moet over spieren gaan en hun functie in het levende dier. ;)
pi_197351408
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ken het als typisch Brabants :P

Oh en ik heb geen verstand van het bereiden van of de smaak van (rund)vlees verder. Of het moet over spieren gaan en hun functie in het levende dier. ;)
_O- I knew it! :D
pi_197351437
quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Het ZOU kunnen werken! :D
Mocht het niet werken heb je zelf in elk geval ook nog iets lekkers ^O^

quote:
80s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:03 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- I knew it! :D
Wat? :D (doe anders even via DM, wegens SC)
pi_197351491
Eten met kinderen is een zooitje tot ;) misschien als jullie even een tijdje proberen los te laten hoe het "hoort" en hem lekker laten rotzooien? Kleien met eten is ook ontdekken, net als torens bouwen van je aardappels, wielen van je plakjes worst ect. Wie weet durft hij het na een paar keer te proeven als hij het heeft gevoeld en weet wat hij kan verwachten?

Dit is wat de boekjes zeggen he ;) tis hier nog geen succes maar wie ben weet bij jullie wel
pi_197351533
Ik dacht altijd dat Sofie weinig knoeide. Totdat we een keer ergens anders aten en onze teckel er niet bij was _O- we hebben blijkbaar gewoon een hele goeie levende stofzuiger :P
pi_197351570
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:08 schreef Takkie88 het volgende:
Ik dacht altijd dat Sofie weinig knoeide. Totdat we een keer ergens anders aten en onze teckel er niet bij was _O- we hebben blijkbaar gewoon een hele goeie levende stofzuiger :P
Of als je ze n keer meeneemt naar n restaurant oid en je dan ineens heel bewust bent van wat er op de brandschone vloer beland :')
pi_197351601
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Eten met kinderen is een zooitje tot ;) misschien als jullie even een tijdje proberen los te laten hoe het "hoort" en hem lekker laten rotzooien? Kleien met eten is ook ontdekken, net als torens bouwen van je aardappels, wielen van je plakjes worst ect. Wie weet durft hij het na een paar keer te proeven als hij het heeft gevoeld en weet wat hij kan verwachten?

Dit is wat de boekjes zeggen he ;) tis hier nog geen succes maar wie ben weet bij jullie wel
Haha ja nee ik weet dat het een zooitje hoort te worden, maar je hebt een zooitje en je hebt een grote teringbende! _O-
pi_197351607
quote:
:D !
pi_197351676
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Of als je ze n keer meeneemt naar n restaurant oid en je dan ineens heel bewust bent van wat er op de brandschone vloer beland :')
_O- De laatste keer dat we Mini-ToT naar een restaurant namen, zat de eigenaresse met hem te spelen terwijl wij er met zilveren bestek escargots en gekonfijte eend zaten te eten met pruimen in wijn als dessert.
Die dame moest telkens weer een andere deur op slot doen voor hem; naar hert hotel-gedeelte, naar het balkon, naar de keuken (waar hij altijd in elk restaurant heel graag naar toe gaat _O- ) enz. :D
Heb ik nog ergens foto's van. Dat hij met een plantengieter van achter de balie midden in het restaurant in de weer is enzo! :')
pi_197351727
Gefeliciteerd minilot! Wat superknap dat hij zijn naam al kan schrijven! :o Het is dan ook geen d’jevanin’io oid, maar toch. :7

Hier heeft ze plots veel interesse voor letters en roept ze om de haverklap overenthousiast: ‘dat is mijn letter!!!’ Of ‘mama dat is jouw letter’! Leuk wel.

Eten gaat hier ook enorm traaaaaag. Uiteindelijk gaat veel wel op, alleen champignons en vandaag bijvoorbeeld de witlof laat ze staan. Vlees is ze geen fan van. Alleen gehakt, rookworst en speklappen eet ze altijd wel.
Wij eten eerst zelf op ons gemak en daarna helpt een van ons peuter om ervoor te zorgen dat we nog een beetje op tijd klaar zijn.
pi_197352435
Nog gefeliciteerd @minilot !

Banaan kan veel zelf maar hij laat graag wat door ons doen. Ik moet hem bijna altijd voeren en ondanks dat hij het prima zelf kan moet ik absoluut mee naar de wc voor plasjes. Die twee frustreren me het meest.
En waar hij zijn eigen dingen niet zelf doet rent hij soms de benen uit zijn lijf om onze dingen te doen. Als ik mijn man vraag om de speaker uit te zetten trekt Banaan een sprintje en zo zijn er nog heel wat dingen waar hij gewenst en ongewenst komt helpen. ;)

@Lemijn die peuterhumor van Jacob klinkt ook fijn.
Ik zong laatst Happy mee van Despicable me, met steeds het gebaar voor blij, daar werd hij heel gelukkig van. :D

@Elleska hij vindt walnoten lekker, ook om gewoon zo te eten. Voordat we lasagne maakten had hij al een half zakje noten op. Op het aanrecht staat altijd een bak rozijnen/notenmix, daar is hij ook wel gek op.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197352446
quote:
Toen onze hond overleed 1,5 jaar geleden merkte ik pas wat een brassers onze kinderen zijn. Nu moet ik na elke maaltijd stofzuigen rondom de tafel.
Ik zou er bijna een nieuwe hond voor willen.
pi_197353326
Totd
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:41 schreef LeSage het volgende:

[..]

Toen onze hond overleed 1,5 jaar geleden merkte ik pas wat een brassers onze kinderen zijn. Nu moet ik na elke maaltijd stofzuigen rondom de tafel.
Ik zou er bijna een nieuwe hond voor willen.
Totdat de hond met modderige poten en buik door de hele woonkamer rent terwijl peuter netjes haar schoenen uitdoet :P
pi_197353581
@minilot Gefeliciteerd! :D

Schrijft hij ook netjes de puntjes op de u van Günther? ;) O+
pi_197356882
@Lemijn vanmorgen hadden we deze:
‘Hoera hoera, is de koffie nog niet klaar? Nee nee, nee nee, geef me dan een Paw Patrol beker met chocomel en slagroom!’

_O-
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:42:04 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197357202
Geniaal @LeSage _O-

Jacob zat een keer in een loop: 'Hoera hoera, is de koffie nog niet klaar, nee nee, nee nee, geef me dan een kopje thee. Is de thee nog niet klaar, geef me dan een kopje koffie. Is de koffie nog niet klaar, geef me dan..' etc.
pi_197358826
Nog gefeliciteerd @minilot *O* Je kleine schrijver in de dop.

Hier een best wel nette eter voor zijn leeftijd. Dat zeggen in ieder geval alle mensen om ons heen altijd. Hij eet meestal zelf, soms met handen, soms met bestek, maar dicteert ons soms ook nog tot voeren ;-)
En wat een geduld moeten sommige van jullie hebben met een uur aan tafel!

En die peuterhumor, geweldig :D
pi_197359002
Zo, Mini-ToT is vandaag weer voor het eerst op de opvang. Ik heb de sociaal-medische indicatie gekregen en hij mag er dus naar toe.
Daar gaven ze al aan dat gezamenlijk aan tafel eten daar een zeer positief effect op hem kan hebben. :)
pi_197363871
Fijn @ToT dat die mogelijkheid er is voor kinderen/ouders die het nodig hebben. :)

Banaan heeft een puzzel van 45 stukjes gelegd met een klein beetje hulp. In theorie zou hij het alleen kunnen maar aan wie moet je dan steeds vragen "moet die hier" terwijl je het antwoord wel weet.

En dat terwijl ik dus een maand geleden pas ontdekte dat hij puzzels met 9 stukjes kan leggen. :D
pi_197364387
-O- Weer een heftige allergische reactie. Op de opvang hadden ze hem hazelnootpasta gegeven.
Allemaal blaasjes rond zijn mond en later zwollen zijn ogen ook helemaal op. -O- Gelukkig had ik nog medicijn in huis. :)
Ze adviseerden uiteraard om contact met de huisarts op te nemen voor een allergietest.
pi_197365338
Oh bah, ToT. Dat is schrikken. Waarvoor is/lijkt hij nu allergisch?
pi_197365376
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 17:22 schreef LeSage het volgende:
Oh bah, ToT. Dat is schrikken. Waarvoor is/lijkt hij nu allergisch?
Ja waarschijnlijk hazelnoot dan. Verder heeft hij daar eigenlijk niets gegeten. Morgen bel ik de huisarts voor een allergietest.
pi_197378865
Dat is wel een test waard ja.

Bij albert heijn hebben ze chocopasta zonder hazelnoot.
Oudste heeft een noten allergie maar niet voor alle soorten. Hazelnoot, walnoot en cashewnoot zijn uit den boze. Amandel kan ze wel tegen. Kokos is twijfelachtig de ene keer reageerd ze wel, een andere keer weer niet. Dus ze krijgt het uit voorzorg niet.
pi_197403579
Zo, het consultatiebureau ook weer gehad.

Stats Vincent: 97 cm en 16 kg en schiet daarmee qua lengte de curve uit, en met gewicht nog net in het groen, maar in verhouding prima. Verder zag zijn ontwikkeling er ook goed uit, de arts moest heel erg lachen om hem. Ze vroeg of ze wisten wat hun ogen zijn enzo. Dus begon hij uit zichzelf hoofd schouders knie en teen te doen _O-

Stats Jeremy: 93.7 cm en 15.2 kg. Hij zit qua lengte netjes in de curve, en qua gewicht boven in het groen maar verder ook prima!
Voor hem hebben we een doorverwijzing naar de fysiotherapeut omdat zijn grove moteriek iets achterloopt. Als hij op zn hurken zit moet hij bv een van zn handen gebruiken om omhoog te komen, en heeft daarbij zn tenen gekruld. En gewoon zijn algehele beweegpatroon is wat houterig, dus een fysio kan geen kwaad voor hem.

Qua praten doen ze het prima voor hun leeftijd, losse woordjes, af en toe al aan elkaar geplakt. Wel over 4 maanden een telefonisch consult of ze goed vooruit zijn gegaan. Is dat niet zo dan zullen ze beide naar logopedie gaan, maar dat zien we dan wel weer.

Ze hebben zichzelf enorm uit staan sloven in iedergeval haha! Thuis gelijk naar bed en ze liggen al een poos heerlijk te slapen.
pi_197406072
Verschillen ze onderling toch nog wel een beetje!
Klinkt alsof ze een heel goed visitekaartje hebben afgegeven! *)
pi_197406981
Ja qua lengte hadden we dat al wel gezien hoor haha! Shirtjes maat 92 worden bij Vincent wat kort.
En ze hebben inderdaad een goed visite kaartje afgegeven. Alles overhoop getrokken, maaar ook weer opgeruimd toen dat werd gevraagd!
pi_197422197
Er ligt een inimini beetje sneeuw buiten en peuter wil niet naar buiten want "nee koud buiten!!" dus stond ik in mijn eentje een minisneeuwpopje te maken.
pi_197422733
quote:
6s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:33 schreef aapieannie het volgende:
Dat is wel een test waard ja.

Bij albert heijn hebben ze chocopasta zonder hazelnoot.
Oudste heeft een noten allergie maar niet voor alle soorten. Hazelnoot, walnoot en cashewnoot zijn uit den boze. Amandel kan ze wel tegen. Kokos is twijfelachtig de ene keer reageerd ze wel, een andere keer weer niet. Dus ze krijgt het uit voorzorg niet.
Ik heb het vermoeden dat bij Mini-ToT walnoten een twijfelgevalletje is, net als pollen. Ik denk dat het één de gevoeligheid voor het ander versterkt of zo.

_O- Het mannetje was vanmorgen weer lekker bezig. We hadden een sixpack anderhalve literflessen cola waarvan er al 2 uit gehaald zijn, en meneertje tilt de pack met de 4 x 1,5 literflessen zo uit de voorraadkast en zet het een eindje verderop neer.
Omdat ik laatst besloten had een voorraadje bij te houden, hadden we nog een volle sixpack er achter staan. Die wilde hij er ook uit tillen, maar daarvan was het handvat aan 1 kant afgescheurd, dus dat lukte niet. :P

Klein krachtpatsertje! :D
pi_197424802
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:38 schreef Elleska het volgende:
Er ligt een inimini beetje sneeuw buiten en peuter wil niet naar buiten want "nee koud buiten!!" dus stond ik in mijn eentje een minisneeuwpopje te maken.
Oh dat zie ik de mijne ook zo doen _O-

Heb toch eigenwijs net nog een paar waterdichte handschoenen voor hem besteld, dat mocht er sneeuw komen, en hij wil erin :'), hij geen ijsklompjes als vingers heeft :D
pi_197425006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:38 schreef Elleska het volgende:
Denk je ze ook een plezier te doen...
Ik hoop dat we morgenmiddag even met de sneeuwpakken naar buiten kunnen.
pi_197430726
Lol @ToT kleine krachtpatsers zijn het he. Banaan helpt ook graag met bakstenen enzo verplaatsen.

Wij haalden in 2019 een slee, in de herfst al. En die hele winter viel er niks. :{ Ik ben ook wel benieuwd wat hij er nu van zou vinden.

Banaan heeft nou al twee dagen wat last van de lockdown. Hij bedenkt van alles waar hij heen wil en is dan sip dat het dicht zit. Dus ik volgde de lockdown tip op van een hut bouwen in de kamer. Leverde toch tien minuten plezier op. ;)

Gelukkig waren er vandaag veel kinderen in de speeltuin, daar heeft hij zich lekker uitgeleefd en geknuffeld. O+
pi_197432330
Onze slee ligt voor het grijpen op zolder. Ik hoop dat er zondag nog iets van de sneeuw over is want het komt zaterdag pas savonds in het noorden aan dus dan hebben we er niets meer aan.
pi_197432553
Kon nergens een slee meer bestellen vandaag ;( (althans niet bij winkels uit de buurt zodat ik m op tijd kan ophalen).
pi_197436311
Wij hebben al een paar jaar een slee. 2 jaar geleden heb ik die nog aan de wagen vastgebonden om de oudste lopend van school te halen!

Ben benieuwd of het een beetje blijft liggen, vandaag sneeuwde het hier ook heel zachtjes, maar het was niet koud genoeg nog.

De jongens hebben weer een leuke dag op het kdv gehad. We zijn bezig met zindelijkheidstraining en daar zijn ze nu ook op de wc geweest! En elke keer maar weer juichen als er wat in beland.
Vooral Vincent kan het al best aardig aangeven. Staat hij met zn hand op zn kruis heel hard, en hoog vooral, ceeeeeee te roepen. Vanavond deed hij dat ook, en jahoor weer een flinke plas, en zijn luierbroekje was ook nog droog!
Jeremy doet het af en toe, en die staat je ook heel stoicijns aan te kijken als hij wel heeft geplast en we juichen haha! Die heeft waarschijnlijk wat langer nodig.
pi_197439275
Hier ligt de slee ook op zolder inderdaad. Wij rijden elk jaar wel een paar keer naar de Ardennen om te gaan sleeën. Voordeel van grensdorp zijn, voor ons is het maar 1,5-2 uur rijden.
Afgelopen jaar was het zo’n slecht sneeuwjaar. En toen er echt flink wat gevallen bleek in de Ardennen moest ik werken. Was vriend alleen met (toen nog) 2 peuters daar naartoe gereden O+
pi_197439282
Goede! Wij hebben jaren geleden de slee van opa “gejat”. Daarna is er nooit meer sneeuw geweest..

Sowieso even kijken naar de weersvoorspellingen straks, wij gingen vandaag de autoverjaardag van de oudste vieren aan de andere kant van het land ;)
  Moderator/colorchick zaterdag 16 januari 2021 @ 11:08:47 #258
382129 crew  Donna
pi_197441209
Ik heb gisteren een slee laten bezorgen door de lokale speelgoedwinkel. Ben benieuwd vanmiddag!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:14:06 #259
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197442447
Mijn ouders hebben nog de slee liggen waar mijn oudere broer, jongere zusje en ik op gezeten hebben.
Van hout met zo'n handig rugsteuntje.
Dus als ik wil kan ik die halen :P maar ik ben niet zo van het sleeën.
pi_197443976
Slee present in de schuur :Y

Günther stuitert elke paar minuten naar het raam om te kijken of de sneeuw er al is O+
pi_197444681
Slee gescoord bij de lokale fietsenwinkel *O* kom maar door *O*
pi_197445106
Hier is het begonnen hoor! O+
Maar gaat me nog lang niet hard genoeg... :{w
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:38:09 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197445140
Hier komt de sneeuw rond zonsondergang dus ik heb Jacob maar niks verteld...
pi_197445354
Hier (bij Rotterdam) sneeuwt t sinds n uurtje, maar niet gruwelijk hard en t blijft ook nog niet liggen. T ziet er wel knus uit O+
pi_197450897
Die koppies in de sneeuw O+
Ruim twee uur buiten geweest, sneeuw gooien, sneeuw proeven, op de slee heel hard gillen dat je er weer af wil en vervolgens weer gillen dat je er weer op wil.

We hebben genoten, zij ook. Ze liggen al uitgeteld op bed!
pi_197451204
Simon vond het hier ook helemaal geweldig, sneeuw gooien en sneeuwballen proberen te maken en naar ons gooien en slappe lach krijgen als hij ons raakte O+
Simon was ook uitgeteld, hij zei zelfs uit zichzelf dat hij wel naar bed wilde :o
Toen we weer binnen waren zei hij dat we de volgende keer wel een sneeuwpop moeten maken O+
pi_197452214
Wij konden net pas naar buiten in de sneeuw. Hele route op de slee gedaan, sneeuwballengevecht gehouden. Mijm genoot enorm O+
pi_197455895
N heeft hier ook enorm genoten. Het was even spannend of de sneeuw op tijd was en dat was het maar net. We zijn om 19:00 een uurtje buiten geweest en hebben een rondje met de slee (Ook Last minute via familie geregeld) gedaan. Gelukkig hebben we naast het huis een bosperceel waar je omheen kunt lopen en in het midden een open vlakte. Daar konden we al prima sleeën met een dun laagje sneeuw. Ook meteen maar een mini sneeuwpop gemaakt want wie weet wanneer het weer eens kan.
Vorig jaar geen sneeuw gehad en het jaar daarvoor vond ze het vreselijk. Zo fijn dat ze het deze keer leuk vond!
pi_197455940
Sneeuwballengevecht van 18:00 tot 19:00 en daarna inderdaad als een blok in slaap gevallen! Wat een pret O+

Peuters en sneeuw is een zalige combinatie als ik het zo lees hier *O*
pi_197456003
Het meest magische vond ik nog wel dat we niemand tegen zijn gekomen onderweg. In het donker, in een sneeuwbui lekker met z’n vieren genieten in de verse sneeuw zonder sporen van anderen. O+
pi_197456080
Meld zich met sneeuwballen gevecht met peuter. Om 15:30 naar buiten, om 17:00 met moeite naar binnen. B was al gevlogen die ging de wijk door met buurtgenootjes. Juul vond het fantastisch. Zelfs toen 1 bal tegen haar neus kwam. 'Geeft niet mama' en door. Iedereen in de straat was ook steeds bezig haar sneeuw te geven, zo lief. Daarna lekker lang in bad, meteen zonder kletsen of zingen als een blok in slaap gevallen.
pi_197456155
Wij zijn ook helemaal niemand tegen gekomen. Hoorde uit een van de tuinen wel gelach komen van andere kinderen maar verder niks.
Er lag ook nog niet veel sneeuw, niet genoeg voor een sneeuwballengevecht maar wel een mini sneeuwpop gemaakt. L heeft een hele tijd onder de straatlantaarn staan kijken naar het vallende sneeuw en geprobeerd om met zijn mond sneeuwvlokjes te vangen.

Hoop dat het morgenochtend niet regent want inmiddels ligt er wel wat meer sneeuw, zou mooi zijn als dat er morgen nog ligt.
pi_197458938
Ik plaats het maar hier ondanks dat mijn zoontje 15 maanden is, misschien meer ervaringen hier.

Gister komt meneer met zijn voortand op de straat (hij was al op z'n knietjes, zo hard kon het niet zijn!), en wat zie ik thuis: tand doormidden. Diagonaal van de onderkant tot net onder z'n tandvlees aan de zijkant. Onbegrijpelijk. Hij heeft niet eens echt gehuild en nogsteeds niet. Heeft er geen last van. Ene stukje staat iets naar achteren. Meerdere noodtandartsen gebeld, zeggen allemaal hetzelfde: jammer maar komt eigenlijk vanzelf goed bij kinderen. Eigenlijk alleen als het zou ontsteken, wat niet hoeft, zou de tand er eventueel uit gehaald worden.

Ik schrok me dood joh. Heb er echt slecht van geslapen. Zijn er nog ouders met bemoedigende woorden? 'Had mijn kind ook, geen paniek'? Ik ben dus echt zo'n type die een nieuw krasje op een meubel al verschrikkelijk vindt.. Loopt meneertje koekepeertje straks nog 5 jaar met zo'n voortand rond, mogelijk zelfs zonder ;(
pi_197458978
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:45 schreef Bot13 het volgende:
Ik plaats het maar hier ondanks dat mijn zoontje 15 maanden is, misschien meer ervaringen hier.

Gister komt meneer met zijn voortand op de straat (hij was al op z'n knietjes, zo hard kon het niet zijn!), en wat zie ik thuis: tand doormidden. Diagonaal van de onderkant tot net onder z'n tandvlees aan de zijkant. Onbegrijpelijk. Hij heeft niet eens echt gehuild en nogsteeds niet. Heeft er geen last van. Ene stukje staat iets naar achteren. Meerdere noodtandartsen gebeld, zeggen allemaal hetzelfde: jammer maar komt eigenlijk vanzelf goed bij kinderen. Eigenlijk alleen als het zou ontsteken, wat niet hoeft, zou de tand er eventueel uit gehaald worden.

Ik schrok me dood joh. Heb er echt slecht van geslapen. Zijn er nog ouders met bemoedigende woorden? 'Had mijn kind ook, geen paniek'? Ik ben dus echt zo'n type die een nieuw krasje op een meubel al verschrikkelijk vindt.. Loopt meneertje koekepeertje straks nog 5 jaar met zo'n voortand rond, mogelijk zelfs zonder ;(
Mijn 3yo heeft na twee keer n val op zn tanden een "dode" voortand.. die is een beetje grijs geworden. Esthetisch niet heel mooi, maar gelukkig is het het melkgebit *O* en hij voelt er helemaal niks van
pi_197459363
Mijn beide jongens hebben al eens een stukje van de voortand gevallen. In het begin kon ik er inderdaad wel om janken, nu is het gewoon een bijbehorende feature. En zolang het melktanden zijn is er ook echt niet zoveel aan de hand, er groeit straks gewoon een mooie tand voor terug.
pi_197459674

En even later zaten we sneeuwballen naar elkaar te gooien! _O-

Nu is het menneke wel wat verkouden trouwens. ;(
pi_197460822
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:45 schreef Bot13 het volgende:

Tand doormidden niet maar een flinke smak en de voortanden bijna helemaal terug in het tandvlees wel en dat is helemaal goed gekomen.

Ik kreeg van de noodtandarts ook heel weinig informatie, ging eigenlijk alleen maar over of het bloeden was gestopt. Heb daarom de volgende dag naar mijn eigen tandarts gebeld, dat zou je morgen even kunnen doen.

Zij konden alsnog niets doen maar wel een beter gesprek gehad over letten op beginnende ontsteking/verkleuring en tips met eten (paar dagen geen harde dingen, heel logisch en had ik zelf ook al bedacht maar daar was door de noodtandarts helemaal niets over gezegd). We mochten langs komen als ik het niet vertrouwde, uiteindelijk niet gedaan want na het gesprek en wat meer informatie vertrouwde ik het wel. Bij de eerstvolgende controle is er even naar gekeken en toen stonden de tanden alweer helemaal op hun plek.
pi_197461364
Mijn ene dochter mist ook een stukje voortand, en mijn zoon heeft een dode tand, beide van een ongelukkige val die eigenlijk niet zoveel voorstelde. Niks aan te doen, en het is gelukkig maar melkgebit. Pas als ze er echt last van krijgen vanwege een ontsteking oid zou er iets aan gedaan moeten worden, anders zadel je ze alleen met een tandarts-trauma op, aldus onze tandarts. Familie vindt het overigens wel handig, door haar even te laten lachen weten ze nu wie er voor hen staat :’)

Amper sneeuw hier btw, dus vooral teleurstelling omdat oma ze vrijdag lekker had gemaakt met dat het flink zou gaan sneeuwen. Op de grond heeft nooit wat gelegen, alleen op het gras zag je wat wit. Hopelijk krijgen we nog een echte 10cm sneeuwdag binnenkort. Maakt de lockdown toch weer wat leuker!
  zondag 17 januari 2021 @ 13:02:50 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197462568
Wat akelig van die tanden! Ik zou er ook stevig van balen. En daarna me erbij neerleggen, want wat moet je anders.

Jacob zingt tegenwoordig de hele dag. Wel vaak naar mij smaak 3 octaven te hoog, maar verder is het wel heel gezellig hoor. Er komt veel 'zie ginds komt de stoomboot' langs en 'sinterklaasje bonne bonne bonne' is ook alweer gesignaleerd vandaag. Naast vlagen uit de bekende kinderliedjes. Maar verder is het vaak zingend vertellen wat hij aan het spelen is, en dat is echt leuk.

Verder vind ik mijn peuter van bijna 3.5 jr vooral doodvermoeiend. Het zal niet helpen dat ik zwanger ben maar er is zoveel strijd om onbelangrijke dingen in mijn ogen. Hij zal het wel vreselijk belangrijk vinden om heel hard te huilen omdat ik het licht in de wc had aangedaan. En om op alles 'waarom' te vragen en op elke geluid of opmerking van mijn kant 'waarom zeg jij dat', en dan niet rusten voor hij antwoord heeft. Pffff... is dit waarom ouders op een gegeven moment zo gaan verlangen naar school? De meegaandheid is er echt voor een groot deel af hier.
pi_197462744
Oh Lemijn, dat is inderdaad echt het moment dat ik met S. uit ging kijken naar school. Andere mensen/kinderen om de hele dag tegenaan te praten. Gewoon me kunnen bewegen zonder 30 vragen.
We zitten nu met Mijm sinds een week in een wat rustiger vaarwater, maar ik kijk niet uit naar de ‘ik wil naar school maar mag nog niet’-fase.

Wij hebben net een rondje heide/bos gedaan. Er was vooral veel modder, dus Mijm is helemaal smerig geworden. Jas, laarzen, broek, alles moet gewassen worden :')
pi_197463251
Ik moet nog helemaal niet denken aan de basisschool maar we moeten blijkbaar komende maand al een school kiezen terwijl alle scholen dicht zijn. Hoe dan? Snap niet helemaal waarom ze dat niet hebben uitgesteld. De scholen willen natuurlijk graag weten welke kinderen ze volgend schooljaar kunnen verwachten maar het is nu best wel onmogelijk om een keuze te maken.
pi_197463611
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:35 schreef Elleska het volgende:
Ik moet nog helemaal niet denken aan de basisschool maar we moeten blijkbaar komende maand al een school kiezen terwijl alle scholen dicht zijn. Hoe dan? Snap niet helemaal waarom ze dat niet hebben uitgesteld. De scholen willen natuurlijk graag weten welke kinderen ze volgend schooljaar kunnen verwachten maar het is nu best wel onmogelijk om een keuze te maken.
Van wie moet dat? De scholen zelf? Heb je al rondgebeld? Ligt natuurlijk ook de drukte en inschrijvingen maar hier hoeft het nog niet. Ja bij 1 school maar die hebben al jaren een wachtlijst voor de wachtlijst.

Lijkt me inderdaad echt lastig om nu te moeten kiezen. Ook met andere ouders in de wijk kletsen zou misschien kunnen helpen? Wat hun ervaringen zijn etc.

Juul was vanochtend voor het eerst in lange tijd vroeg wakker en echt bloedsjago. Was gewoon blij dat ze na de lunch naar bed ging.
pi_197463765
Zo herkenbaar, @Lemijn! Gek word ik er van als hij voor de zoveelste keer om iets onbenulligs krijsend ter aarde stort. :X En hoogzwanger + erg slechte nachten helpen met het meeveren niet mee.

Wij moeten ons ook eens gaan verdiepen in scholen. Ik vind het er echt geen tijd voor nu, maar wie weet hoe de wereld er na de zomer uit ziet...
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197465980
Ik ben inderdaad blij dat we de school voor S. al ooit uitgezocht hebben en dat Mijm nu naar dezelfde gaat.
We hadden afgelopen week kennismakingsgesprek, maar dat hebben we tot nader order uitgesteld.
pi_197465995
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:53 schreef exode het volgende:

[..]

Van wie moet dat? De scholen zelf? Heb je al rondgebeld? Ligt natuurlijk ook de drukte en inschrijvingen maar hier hoeft het nog niet. Ja bij 1 school maar die hebben al jaren een wachtlijst voor de wachtlijst.

Lijkt me inderdaad echt lastig om nu te moeten kiezen. Ook met andere ouders in de wijk kletsen zou misschien kunnen helpen? Wat hun ervaringen zijn etc.
Zo zijn de regels hier in de gemeente. Iedereen die in schooljaar 2021/2022 start schrijft zich in voor maart. Normaal gesproken zijn er vooraf open dagen zodat je de scholen kan leren kennen maar omdat dat nu niet doorgaat had ik verwacht dat het inschrijven dan ook later zou zijn.

We hebben al wel een voorkeur maar het gaat nog tussen 2 scholen en ik had graag bij beide even sfeer willen voelen maar die kans krijgen we nu niet.
Ga sowieso even navragen of we in de loop van dit jaar nog mogen switchen.
pi_197466985
Banaan kon vanochtend even de sneeuw in en was niet enthousiast want koud. Gisteravond lag er meer maar bij het avondeten heeft hij al een kwartier zitten huilen want moe, dus helaas. Ik hoop maar dat er binnenkort meer valt.

@Lemijn herkenbaar hoor die frustratie. Ik wil hem nog niet naar school hebben maar mis wel de twee ochtenden psz.

Wij hebben de school al gekozen maar de envelop met vetvlekken ligt nog op de kast. ;(
pi_197473700
Ik kijk uit naar het moment dat ze naar school mogen. De meiden zelf ook, sinds ze door thuisschool van grote broer daar veel meer van mee krijgen. Hier is er geen deadline voor inschrijving btw, maar wij hebben zoon rond 3 jaar ingeschreven, en toen dat beviel ook de meiden, toen ze 2,5 waren. Vooral omdat ik zag dat ze flink aan het groeien zijn en ik verwacht dat ze een wachtlijst aan moeten leggen, als die er ondertussen nog niet is.

Als scholen bezoeken niet mogelijk is zou ik eens bij wijkgenoten met kinderen rondvragen hoe hun ervaringen zijn. Degene die ons huis verkocht was lyrisch over de school waar we voor gekozen hebben, en ik betwijfel of ik zonder haar commentaar mijn man überhaupt zo ver had gekregen om binnen te kijken. En wellicht bieden ze nog wel iets als een online kennismaking met rondleiding of kun je een online kleuterles bijwonen bijvoorbeeld. Ik ben iig blij dat wij deze keuze al gehad hebben. Voor middelbaar onderwijs wordt de deadline wel vooruit geschoven in onze regio, ook omdat er geen open dagen kunnen zijn. Wel raar dat ze dat voor basisonderwijs niet ook doen.
pi_197494380
Beetje laat, maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden :D

Heerlijk genoten van de sneeuw! O+

Geen schoolstress hier gelukkig, want we hadden de school al uitgezocht voor de Minion natuurlijk. En die is om een of andere reden ontzettend populair, dus Pitbull staat al ingeschreven sinds hij 1,5 is ofzo _O-

En ja, ik kijk ook al best uit naar december ja :+
pi_197499115
Oh wat herkenbaar de frustraties die jullie hebben, de driftbuien rijzen hier ook de pan uit op het moment, vooral de intensiteit er van lijkt steeds heftiger te worden (ze heeft nu een soort gillende huil ontwikkeld, wat erg fijn voor de oren is ;( ). Ik mis de 2 ochtenden psz wel een klein beetje.

Ik ben mezelf nu aan het leren om zo kalm mogelijk te blijven en helder te blijven praten (zennnnn) als ze explodeert, daarmee weet ik het redelijk te managen. En mijn eeuwige mantra; Het. Is. Een. Fase. :%

Goed dat jullie het zeggen van de school, ik moet er ook nog achteraan :o

Pitbull in de sneeuw, er lag nog best veel zo te zien!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197504977
Dat gillen ja :D
Vincent kan dat in vooral de hoogste octafen van de toonladder..
Jeremy vind dat mega grappig en gaat rustig mee staan doen..

Ik probeer nu als ze in een driftbui zitten uit te leggen dat als ze zo gek doen ik niet met ze kan praten. Soms helpt het, soms word de drift nog groter.

En ook het middagslaapje lijkt hier op zn retour te zijn. Vandaag is duidelijk een niet slapen dag. Dan slapen ze morgen weer heel lang. Het is een beetje om de dag dat ze smiddags niet slapen.. hier was ik nog niet klaar voor hoor!
pi_197505638
Ja hier is ze de ene keer wel voor rede vatbaar als ik alle opvoedkundig correcte methodes gebruik en de andere keer wordt ze alleen maar kwader :o Vooral lastig om te zien dat ze dan zelf ook zo in de war is -O-

Geen middagdutje meer voor je jongens :o Kan me voorstellen dat je daar nog niet klaar voor bent, hier leek het er een tijdje terug ook op dat ze er mee ging stoppen maar momenteel heeft ze er toch weer behoefte aan.

Heb vanmorgen de school gemaild en ze staat op de lijst en er is plek voor haar ^O^ Intakegesprek hopen ze te organiseren na de voorjaarsvakantie.
And you know I might
pi_197512114
Onze dame heeft vandaag haar speen aan haar zusje gegeven, want die zijn voor baby's.
Ik ben heel benieuwd hoe ze er zo over denkt als ze gaat slapen...
pi_197512211
Peuterfotodinsdag!

pi_197517156
NJ je dochters zijn allebei prachtig. O+
Is de speen nog bij haar zusje? Hier juist een peuter die nu speelt dat ze een baby is en dan niet meer kan lopen of praten. :') Gelukkig meestal van korte duur.

School; ik heb een mail terug gehad op haar 3de verjaardag dat ze mijn aanmelding ontvangen hadden. Dat het verwerkt ging worden en ik dan een bevestiging zou krijgen en meer informatie. (Had het even terug gezocht). Inmiddels bijna 5 maanden verder en niets meer gehoord. Over een maandje nog maar eens informeren, komt vast goed, maar ik zou dolgraag wel eerst een kijkje willen gaan nemen met haar. Ik ga ervan uit dat dat in het voorjaar toch wel weer kan.

Nog tips voor peuters die enorm in de weerstand gaan om naar buiten te gaan? Gewoon voor iets wat zij wil (speeltuin, bos, lopen, fietsen). Ze wil echt niet en als ik vraag waarom zegt ze omdat ik bomen niet leuk vind. Mijn optie om dan maar naar de grond te kijken, maar de grond vind ik ook niet leuk. :+
Gevolg is dat ik haar gewoon bij papa op de nek heb gezet en nog een poos een schreeuwende peuter heb gehoord (ik moest nog werken). Op een gegeven moment is het wel goed en als andere kindjes buiten zijn kan ze niet snel genoeg buiten komen.
Vorige week is ze alleen met papa naar het bos gegaan. Enorm in de weerstand en brullend in de auto gezet om vervolgens de tijd van haar leven te hebben met papa. Weer een fase natuurlijk?
pi_197517255
Heerlijke foto’s NJ en Twist O+

Hier lag er ook best wat sneeuw

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mijn peuter (wat normaal 90% van de tijd met auto’s speelt of over auto’s praat :')) wilde een jongenspop O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197517681
NJ, wat een grote dame al O+ Hier is de speen nog heilig voor dutjes, wil binnenkort wel gaan afbouwen.

Nolita, heeft ze dat altijd gehad of is het iets nieuws? Anders zou ik gokken op een fase ja, hier een enorm buitenkind dus ik heb verder niet echt tips.

Fleur, wat aandoenlijk met die pop O+

SPOILER
Ze heeft een nieuwe manier van lachen ontdekt :+
And you know I might
pi_197521096
Lief zo met die pop Fleur.

Haha rena, haar haar lijkt ook zo lang in deze pose!
Dit is wel iets nieuws van de afgelopen weken. Misschien door het seizoen/het weer?
Vorige week hing ze ook brullend aan de lantaarnpaal dat ze niet naar de speeltuin wilde, maar toen draaide ze snel bij toen we de hoek om waren. Uiteindelijk hadden we de grootste lol samen op de schommel.
Ik moet dan stiekem best wel lachen, zo’n drama omdat papa en mama met je naar de speeltuin willen. :D
pi_197521629
Awww, met dat popje @LaBelleFleur27! Wat een dotje! O+

Hier een dag te laat voor PeuterFotoDinsdag en deze superslaperige foto na een heel kort nachtje is de enige scherpe van de laatste tijd maar verder heb ik niks, dus jullie doen het er maar mee :+ Tevens covidkapsel 8-)

SPOILER
pi_197524619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:25 schreef rena het volgende:
NJ, wat een grote dame al O+ Hier is de speen nog heilig voor dutjes, wil binnenkort wel gaan afbouwen.

Nolita, heeft ze dat altijd gehad of is het iets nieuws? Anders zou ik gokken op een fase ja, hier een enorm buitenkind dus ik heb verder niet echt tips.

Fleur, wat aandoenlijk met die pop O+

SPOILER
Ze heeft een nieuwe manier van lachen ontdekt :+
O+ O+
pi_197524979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:25 schreef minilot het volgende:
Awww, met dat popje @:LaBelleFleur27! Wat een dotje! O+

Hier een dag te laat voor PeuterFotoDinsdag en deze superslaperige foto na een heel kort nachtje is de enige scherpe van de laatste tijd maar verder heb ik niks, dus jullie doen het er maar mee :+ Tevens covidkapsel 8-)

SPOILER
Slapen nog steeds 3x ruk daar?

Hier begint het covidkapsel van kapitein ook ernstige vormen aan te nemen

Goeie zoekterm trouwens, running puli dog _O- grappige foto's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')