abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197459674

En even later zaten we sneeuwballen naar elkaar te gooien! _O-

Nu is het menneke wel wat verkouden trouwens. ;(
pi_197460822
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:45 schreef Bot13 het volgende:
Ik plaats het maar hier ondanks dat mijn zoontje 15 maanden is, misschien meer ervaringen hier.

Gister komt meneer met zijn voortand op de straat (hij was al op z'n knietjes, zo hard kon het niet zijn!), en wat zie ik thuis: tand doormidden. Diagonaal van de onderkant tot net onder z'n tandvlees aan de zijkant. Onbegrijpelijk. Hij heeft niet eens echt gehuild en nogsteeds niet. Heeft er geen last van. Ene stukje staat iets naar achteren. Meerdere noodtandartsen gebeld, zeggen allemaal hetzelfde: jammer maar komt eigenlijk vanzelf goed bij kinderen. Eigenlijk alleen als het zou ontsteken, wat niet hoeft, zou de tand er eventueel uit gehaald worden.

Ik schrok me dood joh. Heb er echt slecht van geslapen. Zijn er nog ouders met bemoedigende woorden? 'Had mijn kind ook, geen paniek'? Ik ben dus echt zo'n type die een nieuw krasje op een meubel al verschrikkelijk vindt.. Loopt meneertje koekepeertje straks nog 5 jaar met zo'n voortand rond, mogelijk zelfs zonder ;(
Tand doormidden niet maar een flinke smak en de voortanden bijna helemaal terug in het tandvlees wel en dat is helemaal goed gekomen.

Ik kreeg van de noodtandarts ook heel weinig informatie, ging eigenlijk alleen maar over of het bloeden was gestopt. Heb daarom de volgende dag naar mijn eigen tandarts gebeld, dat zou je morgen even kunnen doen.

Zij konden alsnog niets doen maar wel een beter gesprek gehad over letten op beginnende ontsteking/verkleuring en tips met eten (paar dagen geen harde dingen, heel logisch en had ik zelf ook al bedacht maar daar was door de noodtandarts helemaal niets over gezegd). We mochten langs komen als ik het niet vertrouwde, uiteindelijk niet gedaan want na het gesprek en wat meer informatie vertrouwde ik het wel. Bij de eerstvolgende controle is er even naar gekeken en toen stonden de tanden alweer helemaal op hun plek.
pi_197461364
Mijn ene dochter mist ook een stukje voortand, en mijn zoon heeft een dode tand, beide van een ongelukkige val die eigenlijk niet zoveel voorstelde. Niks aan te doen, en het is gelukkig maar melkgebit. Pas als ze er echt last van krijgen vanwege een ontsteking oid zou er iets aan gedaan moeten worden, anders zadel je ze alleen met een tandarts-trauma op, aldus onze tandarts. Familie vindt het overigens wel handig, door haar even te laten lachen weten ze nu wie er voor hen staat :’)

Amper sneeuw hier btw, dus vooral teleurstelling omdat oma ze vrijdag lekker had gemaakt met dat het flink zou gaan sneeuwen. Op de grond heeft nooit wat gelegen, alleen op het gras zag je wat wit. Hopelijk krijgen we nog een echte 10cm sneeuwdag binnenkort. Maakt de lockdown toch weer wat leuker!
  zondag 17 januari 2021 @ 13:02:50 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197462568
Wat akelig van die tanden! Ik zou er ook stevig van balen. En daarna me erbij neerleggen, want wat moet je anders.

Jacob zingt tegenwoordig de hele dag. Wel vaak naar mij smaak 3 octaven te hoog, maar verder is het wel heel gezellig hoor. Er komt veel 'zie ginds komt de stoomboot' langs en 'sinterklaasje bonne bonne bonne' is ook alweer gesignaleerd vandaag. Naast vlagen uit de bekende kinderliedjes. Maar verder is het vaak zingend vertellen wat hij aan het spelen is, en dat is echt leuk.

Verder vind ik mijn peuter van bijna 3.5 jr vooral doodvermoeiend. Het zal niet helpen dat ik zwanger ben maar er is zoveel strijd om onbelangrijke dingen in mijn ogen. Hij zal het wel vreselijk belangrijk vinden om heel hard te huilen omdat ik het licht in de wc had aangedaan. En om op alles 'waarom' te vragen en op elke geluid of opmerking van mijn kant 'waarom zeg jij dat', en dan niet rusten voor hij antwoord heeft. Pffff... is dit waarom ouders op een gegeven moment zo gaan verlangen naar school? De meegaandheid is er echt voor een groot deel af hier.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197462744
Oh Lemijn, dat is inderdaad echt het moment dat ik met S. uit ging kijken naar school. Andere mensen/kinderen om de hele dag tegenaan te praten. Gewoon me kunnen bewegen zonder 30 vragen.
We zitten nu met Mijm sinds een week in een wat rustiger vaarwater, maar ik kijk niet uit naar de ‘ik wil naar school maar mag nog niet’-fase.

Wij hebben net een rondje heide/bos gedaan. Er was vooral veel modder, dus Mijm is helemaal smerig geworden. Jas, laarzen, broek, alles moet gewassen worden :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197463251
Ik moet nog helemaal niet denken aan de basisschool maar we moeten blijkbaar komende maand al een school kiezen terwijl alle scholen dicht zijn. Hoe dan? Snap niet helemaal waarom ze dat niet hebben uitgesteld. De scholen willen natuurlijk graag weten welke kinderen ze volgend schooljaar kunnen verwachten maar het is nu best wel onmogelijk om een keuze te maken.
pi_197463611
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:35 schreef Elleska het volgende:
Ik moet nog helemaal niet denken aan de basisschool maar we moeten blijkbaar komende maand al een school kiezen terwijl alle scholen dicht zijn. Hoe dan? Snap niet helemaal waarom ze dat niet hebben uitgesteld. De scholen willen natuurlijk graag weten welke kinderen ze volgend schooljaar kunnen verwachten maar het is nu best wel onmogelijk om een keuze te maken.
Van wie moet dat? De scholen zelf? Heb je al rondgebeld? Ligt natuurlijk ook de drukte en inschrijvingen maar hier hoeft het nog niet. Ja bij 1 school maar die hebben al jaren een wachtlijst voor de wachtlijst.

Lijkt me inderdaad echt lastig om nu te moeten kiezen. Ook met andere ouders in de wijk kletsen zou misschien kunnen helpen? Wat hun ervaringen zijn etc.

Juul was vanochtend voor het eerst in lange tijd vroeg wakker en echt bloedsjago. Was gewoon blij dat ze na de lunch naar bed ging.
pi_197463765
Zo herkenbaar, @Lemijn! Gek word ik er van als hij voor de zoveelste keer om iets onbenulligs krijsend ter aarde stort. :X En hoogzwanger + erg slechte nachten helpen met het meeveren niet mee.

Wij moeten ons ook eens gaan verdiepen in scholen. Ik vind het er echt geen tijd voor nu, maar wie weet hoe de wereld er na de zomer uit ziet...
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197465980
Ik ben inderdaad blij dat we de school voor S. al ooit uitgezocht hebben en dat Mijm nu naar dezelfde gaat.
We hadden afgelopen week kennismakingsgesprek, maar dat hebben we tot nader order uitgesteld.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197465995
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:53 schreef exode het volgende:

[..]

Van wie moet dat? De scholen zelf? Heb je al rondgebeld? Ligt natuurlijk ook de drukte en inschrijvingen maar hier hoeft het nog niet. Ja bij 1 school maar die hebben al jaren een wachtlijst voor de wachtlijst.

Lijkt me inderdaad echt lastig om nu te moeten kiezen. Ook met andere ouders in de wijk kletsen zou misschien kunnen helpen? Wat hun ervaringen zijn etc.
Zo zijn de regels hier in de gemeente. Iedereen die in schooljaar 2021/2022 start schrijft zich in voor maart. Normaal gesproken zijn er vooraf open dagen zodat je de scholen kan leren kennen maar omdat dat nu niet doorgaat had ik verwacht dat het inschrijven dan ook later zou zijn.

We hebben al wel een voorkeur maar het gaat nog tussen 2 scholen en ik had graag bij beide even sfeer willen voelen maar die kans krijgen we nu niet.
Ga sowieso even navragen of we in de loop van dit jaar nog mogen switchen.
pi_197466985
Banaan kon vanochtend even de sneeuw in en was niet enthousiast want koud. Gisteravond lag er meer maar bij het avondeten heeft hij al een kwartier zitten huilen want moe, dus helaas. Ik hoop maar dat er binnenkort meer valt.

@Lemijn herkenbaar hoor die frustratie. Ik wil hem nog niet naar school hebben maar mis wel de twee ochtenden psz.

Wij hebben de school al gekozen maar de envelop met vetvlekken ligt nog op de kast. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197473700
Ik kijk uit naar het moment dat ze naar school mogen. De meiden zelf ook, sinds ze door thuisschool van grote broer daar veel meer van mee krijgen. Hier is er geen deadline voor inschrijving btw, maar wij hebben zoon rond 3 jaar ingeschreven, en toen dat beviel ook de meiden, toen ze 2,5 waren. Vooral omdat ik zag dat ze flink aan het groeien zijn en ik verwacht dat ze een wachtlijst aan moeten leggen, als die er ondertussen nog niet is.

Als scholen bezoeken niet mogelijk is zou ik eens bij wijkgenoten met kinderen rondvragen hoe hun ervaringen zijn. Degene die ons huis verkocht was lyrisch over de school waar we voor gekozen hebben, en ik betwijfel of ik zonder haar commentaar mijn man überhaupt zo ver had gekregen om binnen te kijken. En wellicht bieden ze nog wel iets als een online kennismaking met rondleiding of kun je een online kleuterles bijwonen bijvoorbeeld. Ik ben iig blij dat wij deze keuze al gehad hebben. Voor middelbaar onderwijs wordt de deadline wel vooruit geschoven in onze regio, ook omdat er geen open dagen kunnen zijn. Wel raar dat ze dat voor basisonderwijs niet ook doen.
pi_197494380
Beetje laat, maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden :D

Heerlijk genoten van de sneeuw! O+

Geen schoolstress hier gelukkig, want we hadden de school al uitgezocht voor de Minion natuurlijk. En die is om een of andere reden ontzettend populair, dus Pitbull staat al ingeschreven sinds hij 1,5 is ofzo _O-

En ja, ik kijk ook al best uit naar december ja :+
pi_197499115
Oh wat herkenbaar de frustraties die jullie hebben, de driftbuien rijzen hier ook de pan uit op het moment, vooral de intensiteit er van lijkt steeds heftiger te worden (ze heeft nu een soort gillende huil ontwikkeld, wat erg fijn voor de oren is ;( ). Ik mis de 2 ochtenden psz wel een klein beetje.

Ik ben mezelf nu aan het leren om zo kalm mogelijk te blijven en helder te blijven praten (zennnnn) als ze explodeert, daarmee weet ik het redelijk te managen. En mijn eeuwige mantra; Het. Is. Een. Fase. :%

Goed dat jullie het zeggen van de school, ik moet er ook nog achteraan :o

Pitbull in de sneeuw, er lag nog best veel zo te zien!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197504977
Dat gillen ja :D
Vincent kan dat in vooral de hoogste octafen van de toonladder..
Jeremy vind dat mega grappig en gaat rustig mee staan doen..

Ik probeer nu als ze in een driftbui zitten uit te leggen dat als ze zo gek doen ik niet met ze kan praten. Soms helpt het, soms word de drift nog groter.

En ook het middagslaapje lijkt hier op zn retour te zijn. Vandaag is duidelijk een niet slapen dag. Dan slapen ze morgen weer heel lang. Het is een beetje om de dag dat ze smiddags niet slapen.. hier was ik nog niet klaar voor hoor!
pi_197505638
Ja hier is ze de ene keer wel voor rede vatbaar als ik alle opvoedkundig correcte methodes gebruik en de andere keer wordt ze alleen maar kwader :o Vooral lastig om te zien dat ze dan zelf ook zo in de war is -O-

Geen middagdutje meer voor je jongens :o Kan me voorstellen dat je daar nog niet klaar voor bent, hier leek het er een tijdje terug ook op dat ze er mee ging stoppen maar momenteel heeft ze er toch weer behoefte aan.

Heb vanmorgen de school gemaild en ze staat op de lijst en er is plek voor haar ^O^ Intakegesprek hopen ze te organiseren na de voorjaarsvakantie.
And you know I might
pi_197512114
Onze dame heeft vandaag haar speen aan haar zusje gegeven, want die zijn voor baby's.
Ik ben heel benieuwd hoe ze er zo over denkt als ze gaat slapen...
pi_197512211
Peuterfotodinsdag!

pi_197517156
NJ je dochters zijn allebei prachtig. O+
Is de speen nog bij haar zusje? Hier juist een peuter die nu speelt dat ze een baby is en dan niet meer kan lopen of praten. :') Gelukkig meestal van korte duur.

School; ik heb een mail terug gehad op haar 3de verjaardag dat ze mijn aanmelding ontvangen hadden. Dat het verwerkt ging worden en ik dan een bevestiging zou krijgen en meer informatie. (Had het even terug gezocht). Inmiddels bijna 5 maanden verder en niets meer gehoord. Over een maandje nog maar eens informeren, komt vast goed, maar ik zou dolgraag wel eerst een kijkje willen gaan nemen met haar. Ik ga ervan uit dat dat in het voorjaar toch wel weer kan.

Nog tips voor peuters die enorm in de weerstand gaan om naar buiten te gaan? Gewoon voor iets wat zij wil (speeltuin, bos, lopen, fietsen). Ze wil echt niet en als ik vraag waarom zegt ze omdat ik bomen niet leuk vind. Mijn optie om dan maar naar de grond te kijken, maar de grond vind ik ook niet leuk. :+
Gevolg is dat ik haar gewoon bij papa op de nek heb gezet en nog een poos een schreeuwende peuter heb gehoord (ik moest nog werken). Op een gegeven moment is het wel goed en als andere kindjes buiten zijn kan ze niet snel genoeg buiten komen.
Vorige week is ze alleen met papa naar het bos gegaan. Enorm in de weerstand en brullend in de auto gezet om vervolgens de tijd van haar leven te hebben met papa. Weer een fase natuurlijk?
pi_197517255
Heerlijke foto’s NJ en Twist O+

Hier lag er ook best wat sneeuw

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mijn peuter (wat normaal 90% van de tijd met auto’s speelt of over auto’s praat :')) wilde een jongenspop O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197517681
NJ, wat een grote dame al O+ Hier is de speen nog heilig voor dutjes, wil binnenkort wel gaan afbouwen.

Nolita, heeft ze dat altijd gehad of is het iets nieuws? Anders zou ik gokken op een fase ja, hier een enorm buitenkind dus ik heb verder niet echt tips.

Fleur, wat aandoenlijk met die pop O+

SPOILER
Ze heeft een nieuwe manier van lachen ontdekt :+
And you know I might
pi_197521096
Lief zo met die pop Fleur.

Haha rena, haar haar lijkt ook zo lang in deze pose!
Dit is wel iets nieuws van de afgelopen weken. Misschien door het seizoen/het weer?
Vorige week hing ze ook brullend aan de lantaarnpaal dat ze niet naar de speeltuin wilde, maar toen draaide ze snel bij toen we de hoek om waren. Uiteindelijk hadden we de grootste lol samen op de schommel.
Ik moet dan stiekem best wel lachen, zo’n drama omdat papa en mama met je naar de speeltuin willen. :D
pi_197521629
Awww, met dat popje @LaBelleFleur27! Wat een dotje! O+

Hier een dag te laat voor PeuterFotoDinsdag en deze superslaperige foto na een heel kort nachtje is de enige scherpe van de laatste tijd maar verder heb ik niks, dus jullie doen het er maar mee :+ Tevens covidkapsel 8-)

SPOILER
Let me see you stripped down to the bone
pi_197524619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:25 schreef rena het volgende:
NJ, wat een grote dame al O+ Hier is de speen nog heilig voor dutjes, wil binnenkort wel gaan afbouwen.

Nolita, heeft ze dat altijd gehad of is het iets nieuws? Anders zou ik gokken op een fase ja, hier een enorm buitenkind dus ik heb verder niet echt tips.

Fleur, wat aandoenlijk met die pop O+

SPOILER
Ze heeft een nieuwe manier van lachen ontdekt :+
O+ O+
pi_197524979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:25 schreef minilot het volgende:
Awww, met dat popje @:LaBelleFleur27! Wat een dotje! O+

Hier een dag te laat voor PeuterFotoDinsdag en deze superslaperige foto na een heel kort nachtje is de enige scherpe van de laatste tijd maar verder heb ik niks, dus jullie doen het er maar mee :+ Tevens covidkapsel 8-)

SPOILER
Slapen nog steeds 3x ruk daar?

Hier begint het covidkapsel van kapitein ook ernstige vormen aan te nemen

Goeie zoekterm trouwens, running puli dog _O- grappige foto's
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')