Dan zijn we in Nederland mooi de lul, die R ligt hier momenteel misschien op 0,9quote:
Zat in het verkeerde topic.quote:
Yup, je hoeft geen gepromoveerd viroloog te zijn om te zien dat dit flink uit de klauwen gaat lopen bij ongewijzigd beleid.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:06 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Dan zijn we in Nederland mooi de lul, die R ligt hier momenteel misschien op 0,9.
Tevens:
https://www.expressen.se/(...)l-utan-resekoppling/
5 besmettingen met de Britse variant in Zweden zonder reisgeschiedenis vanuit het Verenigd Koninkrijk. 12 andere gevallen hebben wel een koppeling/reisgeschiedenis.
CRUSH VIRUS NOW OR ELSE WE ARE SCREWEDquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Die vent tweet vaak zinnige dingen
Lees ook zijn andere twitter-draadjes eens door, een aantal zijn hier door momo gepost.quote:Op donderdag 7 januari 2021 16:36 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
CRUSH VIRUS NOW OR ELSE WE ARE SCREWED
Zijn taalgebruik doet me meer aan Trump denken, of een angstzaaier. Een echte expert zou dit toch niet nodig hebben.
Het komt op mij over alsof ze gewoon niet meer de mankracht hebben om dit er organisatorisch ook nog bij te gaan doen naast het gewone testen, het vaccineren dat nu op gang komt. Hugo wordt gillend gek.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Tegenhouden niet nee, maar je kunt nog steeds wel tijd winnen door zoveel mogelijk cases nu zo vroeg mogelijk op te sporen en isoleren. En dat deel mis ik. Leuk zo'n onderzoek: "We vinden dit en dit."
Wat ga je er mee doen dan? Je zet toch ook zo'n onderzoek op om er iets mee te gaan doen? Waar is het aangetroffen? Wordt er in die regios meer gesequenced? Wordt er meer ingezet op contact tracing? Wordt er meer ingezet om gevallen bij binnenkomst te detecteren? Of wordt het rapport naar de media gestuurd en gaat dan gelijk de la in om te verstoffen?
De weekdata zijn weer bekend voor de UK.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In de eerste gold zijn de veldhospitaals in de UK volgens mij nauwelijks gebruikt, maar nu liggen er wel meer mensen in het ziekenhuis en neemt het nog steeds flink toe. Volgens mij is nu meer dan 1/3 van alle patienten in het ziekenhuis in Engeland een Covid-patient.
Ik denk dat de waarheid daar niet ver vandaan zit.quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het komt op mij over alsof ze gewoon niet meer de mankracht hebben om dit er organisatorisch ook nog bij te gaan doen naast het gewone testen, het vaccineren dat nu op gang komt. Hugo wordt gillend gek.
In hospital meer dan 32.000 inmiddels.quote:Op donderdag 7 januari 2021 18:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De weekdata zijn weer bekend voor de UK.
Op 5 januari:
26.467 mensen met Covid in het ziekenhuis (omhoog van 22.728 in vorige week overzicht)
56.739 'gewone' patienten (omlaag van 57.382 in vorige overzicht, al was het op 1 jan 54.400)
Aantal lege bedden: 6.516 (was 8.392 in vorige overzicht en 8.885 een week geleden, en 10.838 op 1 januari).
Dus inderdaad meer dan 1/3 van alle patienten in de ziekenhuizen in Engeland is een Covid-patient. En er is nog ongeveer 1 bed per 1000 inwoners leeg.
Afgelopen 2 dagen is het aantal mensen in het ziekenhuis met Covid nog met bijna tweeduizend toegenomen tot 28.246. Die veldhospitalen zullen in sommige gebieden wel nodig zijn want de druk op de ziekenhuizen is niet gelijk verdeeld. Ik hoop dat er genoeg personeel is om de veldhospitalen te bemannen.
Er liggen nu ook 2.654 mensen aan een ventilator.
Iets minder cases dan gister 52.618 om 62.322, maar wel iets meer doden 1.142 vs 1.042.
Bron
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbeddenquote:Op donderdag 7 januari 2021 19:58 schreef StateOfMind het volgende:
In Nederland liggen nu in totaal (IC en klinisch) zo'n 2800 covid19 patiënten in het ziekenhuis.
Wat is eigenlijk de totale ziekenhuiscapaciteit (IC en klinisch) in Nederland?
Thanksquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
Dat is dus echt alle bedden, behalve psychiatrische en in particuliere behandelcentrum. Dus ook voor kinderen en prematuren.
https://www.rivm.nl/nieuws/update-verspreiding-britse-coronavariant-voc-20201201-in-nederlandquote:Op donderdag 7 januari 2021 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het komt op mij over alsof ze gewoon niet meer de mankracht hebben om dit er organisatorisch ook nog bij te gaan doen naast het gewone testen, het vaccineren dat nu op gang komt. Hugo wordt gillend gek.
500 monsters is minder dan 0.2% van het totaal aantal testen, en met ~7000 positieve testen per dag, ~1% van de positieve testen. Als het voorkomen inderdaad nog zo laag is, 1-5%, dan zou je met een hogere intensiteit moeten samplen om er een redelijk inzicht te moeten krijgen.quote:Op dit moment worden in Nederlands zo wekelijks ongeveer 350-500 monsters onderzocht. Als er aanleiding is, zijn er mogelijkheden om dit onderzoek uit te breiden.
Vergeet niet dat de capaciteit op het moment zelf niet alleen afhangt van het aantal bedden, maar het beschikbare personeel, en daar zijn er op dit moment ook redelijk veel van ziek. Hopelijk wordt dat binnen een paar weken beter als de vaccins beginnen te werken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.staatvenz.nl/kerncijfers/ziekenhuisbedden
Dat is dus echt alle bedden, behalve psychiatrische en in particuliere behandelcentrum. Dus ook voor kinderen en prematuren.
Oh, helemaal eens, hoor! Maar StateOfMind vroeg simpelweg om het aantal ziekenhuisbedden dat NL maximaal heeft, en dat is dit.quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de capaciteit op het moment zelf niet alleen afhangt van het aantal bedden, maar het beschikbare personeel, en daar zijn er op dit moment ook redelijk veel van ziek. Hopelijk wordt dat binnen een paar weken beter als de vaccins beginnen te werken.
We zitten al in een lockdown. Wil je nog een lockdown op een lockdown?quote:Op woensdag 6 januari 2021 20:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nederland zou zich op eenzelfde golf moeten voorbereiden. Kijk niet verbaasd op als de lockdown verlengd gaat worden en de verkiezingen uitgesteld.
Ik wil het einde van deze klotezooiquote:Op vrijdag 8 januari 2021 07:36 schreef Noek het volgende:
[..]
We zitten al in een lockdown. Wil je nog een lockdown op een lockdown?
Goed nieuws want vooral in Engeland werden daar nogal zorgen over geuit!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 08:53 schreef StateOfMind het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vaccinatie-liveblog
Het Pfizer vaccin werkt ook tegen de nieuwe varianten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |