Klopt...quote:Op zondag 20 december 2020 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dus eigenlijk weet men het niet?
Daar hoop jij dan op?quote:Op zondag 20 december 2020 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Komt vanzelf als het mensen zelf of hun naasten hard gaat raken (door de extra besmettelijkheid of idd een mutatie die vooral de jongeren treft).
“Wel zorgen geen paniek” dat klinkt heel erg duister ja.quote:Op zondag 20 december 2020 17:50 schreef Haags het volgende:
Ik krijg wel een beetje de zenuwen van uitspraken als, ja er is geen reden....![]()
Maar ik deel dat gevoel wel hoor.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ettingen-gemeld.htmlquote:Duitsland gaat vluchten uit VK en Zuid-Afrika weren
Ook Duitsland legt een vliegverbod op aan reizigers uit het Verenigd Koninkrijk. De Duitse regering werkt ook aan een vliegverbod voor passagiers uit Zuid-Afrika, omdat zich ook daar een nieuwe variant van het coronavirus heeft voorgedaan. De Duitse regering heeft over het verbod contact met andere Europese lidstaten.
Behalve Nederland hebben België, Italië en Oostenrijk al reisbeperkingen ingesteld voor reizigers uit Groot-Brittannië.
dat heb ik vaker gehoordquote:
Ook dan is het geen optie. Zelfde argumenten.quote:Op zondag 20 december 2020 17:51 schreef popje het volgende:
Volgens mij kwam deze discussie op gang, niet wat we nu moeten doen, maar wat we zouden moeten doen als blijkt dat de vaccins niet beschermen tegen deze gemuteerde variant.
Of je dan een bevolking jarenlang in lockdown moet houden met scholen, winkels en bedrijven gesloten... of het virus zijn gang moet laten gaan om zsm groepsimmuniteit te bereiken.
Hadden wij ook niet iets van een weekeinddip?quote:Op zondag 20 december 2020 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
35.000 Cases in het VK vandaag. Das best veel. meestal hebben die een zondagdip.
Australie trouwens ook.quote:Op zondag 20 december 2020 17:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ettingen-gemeld.html
Iedere mutatie gaan ze nu helemaal los opquote:Op zondag 20 december 2020 17:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ettingen-gemeld.html
Wij hebben meer een weekend stabilisatie tegenwoordig, al lijkt daar deze week niet echt sprake van.quote:Op zondag 20 december 2020 17:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hadden wij ook niet iets van een weekeinddip?
Niks van gemerkt dit weekeind
Holy shit, dat gaat rapquote:Op zondag 20 december 2020 17:56 schreef Momo het volgende:
https://nextstrain.org/gr(...),69&p=grid&r=country
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Het betreft dus die appelgroene mutatie.
die hebben het al vanaf maart.....quote:
Maar als het alternatief ook geen optie is, dan zal je toch een van de geen-opties moeten kiezen.quote:Op zondag 20 december 2020 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dan is het geen optie. Zelfde argumenten.
er kan toch een zondagdip zijn ook met deze aantallen?quote:Op zondag 20 december 2020 17:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
35.000 Cases in het VK vandaag. Das best veel. meestal hebben die een zondagdip.
Vraag mij af hoe ze te weten zijn gekomen dat deze 70% besmettelijker is...quote:Op zondag 20 december 2020 17:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja 12.000 onderscheidbare mutaties zijn al in kaart gebracht.
De UK is al sinds de start niet echt een posterboy voor goede cijfers.quote:Op zondag 20 december 2020 17:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er kan toch een zondagdip zijn ook met deze aantallen?
Het alternatief is wel een optie. En verreweg de minste van 2 kwaden in mijn optiek.quote:Op zondag 20 december 2020 17:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als het alternatief ook geen optie is, dan zal je toch een van de geen-opties moeten kiezen.
Fijn dat het voor jou een optie is. Voor heel veel anderen is het dat niet.quote:Op zondag 20 december 2020 18:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het alternatief is wel een optie. En verreweg de minste van 2 kwaden in mijn optiek.
Nogmaals: er is bij natuurrampen, pandemieën en oorligen geennandere optie dan de rit uitzitten en de schade zo veel mogelijk proberen te beperken.
Dit zeggen veel mensen. Punt is dat je dat pas echt weet op het moment dat het zo ver is. Uiteindelijk komen er een hoop van terug.quote:Op zondag 20 december 2020 17:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. er gaan slachtoffers vallen, hoe dan ook. Dat is een ethische vraag.
Net als hoe we nu met de situatie om gaan.
En ieder zal daar voor zich een antwoord op hebben, dat is heel persoonlijk.
Ik zou de gok durven wagen, met het risico dat het ook zomaar voor mij einde oefening zou kunnen zijn. Als dat mijn lot is, dat er door die strategie geen plek voor mij is in het ziekenhuis, dan berust ik mij daar in.
Heel veel anderen moeten dan maar eens gaan nadenken over wat het alternatief daadwerkelijk inhoudt.quote:Op zondag 20 december 2020 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijn dat het voor jou een optie is. Voor heel veel anderen is het dat niet.
Dat is mijn puntquote:Op zondag 20 december 2020 17:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er kan toch een zondagdip zijn ook met deze aantallen?
Zoals alles met corona, iedereen roept maar wat.quote:Op zondag 20 december 2020 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dus eigenlijk weet men het niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |