abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196863409
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nederlanders dus. Niks geen migranten of immigranten.
Ook migranten zonder de Nederlandse nationaliteit stemmen overweldigend links. Evenals Nederlanders met een migratie-achtergrond.

Ik ga me niet laten afleiden door je semantische spelletjes :)
  maandag 21 december 2020 @ 16:08:56 #127
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196863422
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dan zijn het Nederlanders, mensen die een eed afgelegd hebben die JIJ nog nooit hebt hoeven afleggen, overigens. Nogal een essentieel punt wat je niet lijkt te snappen.
Jij weet helemaal niet of ik die eed heb afgelegd.

Ik heb nergens gezegd dat het geen Nederlanders zijn. Wel dat het immigranten zijn. En dat zijn ze ook.

:W
pi_196863444
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook migranten zonder de Nederlandse nationaliteit stemmen overweldigend links. Evenals Nederlanders met een migratie-achtergrond.

Ik ga me niet laten afleiden door je semantische spelletjes :)
Het is geen semantisch spelletje maar een essentieel verschil tussen links en rechts, schijnbaar.
pi_196863456
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is geen semantisch spelletje maar een essentieel verschil tussen links en rechts, schijnbaar.
Nee dat is het niet.

Ook migranten zonder de Nederlandse nationaliteit stemmen overweldigend links. Evenals Nederlanders met een migratie-achtergrond. Waarom is dat zo denk je?
  maandag 21 december 2020 @ 16:11:33 #130
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196863481
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nu zijn het ineens migranten? Het lijkt alsof je niet echt begrijpt waar je het over hebt.
Het lijkt er vooral op dat jijzelf niet weet waar het over gaat.

En zonder Nederlands paspoort mag je wel degelijk stemmen. Misschien niet op de Tweede kamerverkiezingen. Maar ze kunnen wel degelijk een linkse stem uitbrengen. En dat doen ze dan ook veelvuldig.

pi_196863559
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 16:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Immigranten kunnen onder voorwaarden een Nederlands paspoort krijgen hoor.
dan zijn het geen immigranten meer he.
  maandag 21 december 2020 @ 16:16:03 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196863576
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Toch wel, dan ben je gewoon een immigrant die het Nederlanderschap verworven heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196863578
quote:

[..]

Natuurlijk wel, die twee dingen sluiten elkaar niet uit.
pi_196863624
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee dat is het niet.

Ook migranten zonder de Nederlandse nationaliteit stemmen overweldigend links. Evenals Nederlanders met een migratie-achtergrond. Waarom is dat zo denk je?
bedoel je dat die niet massaal op pvv en fvd stemmen? De christelijke syrieers die ik ken, stemmen redelijk vaak CDA, CU (of is dat ook links nu?)
pi_196863625
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Toch wel, dan ben je gewoon een immigrant die het Nederlanderschap verworven heeft.
Dan ben je een Nederlander. Waar je geboren bent lijkt mij dan niet relevant meer. Je hebt ervoor gekozen Nederlander te zijn, je hebt de taal geleerd en je hier gevestigd. Ik zie dan geen relevantie om die persoon een immigrant te noemen of anders te behandelen dan wel apart te zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2020 16:18:48 ]
pi_196863634
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 16:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het lijkt er vooral op dat jijzelf niet weet waar het over gaat.

En zonder Nederlands paspoort mag je wel degelijk stemmen. Misschien niet op de Tweede kamerverkiezingen. Maar ze kunnen wel degelijk een linkse stem uitbrengen. En dat doen ze dan ook veelvuldig.

hoe dan en waar kunnen ze stemmen?
pi_196863653
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, die twee dingen sluiten elkaar niet uit.
ja wel. je bent nederlander op basis van je nationaliteit. heb je een paspoort heb je de nederlandse nationaliteit. Simpel.
pi_196863664
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]

hoe dan en waar kunnen ze stemmen?
Gemeenteraad, bijvoorbeeld. Daar gaat het om het inwonerschap.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196863756
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:19 schreef Korenfok het volgende:

[..]

ja wel. je bent nederlander op basis van je nationaliteit. heb je een paspoort heb je de nederlandse nationaliteit. Simpel.
En tegelijkertijd kun je ook immigrant zijn :)

Dat is verder geen waardeoordeel, maar gewoon een gevolg van het feit dat men is gemigreerd naar Nederland.
  maandag 21 december 2020 @ 16:26:58 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196863785
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan ben je een Nederlander. Waar je geboren bent lijkt mij dan niet relevant meer. Je hebt ervoor gekozen Nederlander te zijn, je hebt de taal geleerd en je hier gevestigd. Ik zie dan geen relevantie om die persoon een immigrant te noemen of anders te behandelen dan wel apart te zetten.
De staat mag hierin geen onderscheid maken (en doet dit ook niet), maar bijvoorbeeld het CBS hanteert wel een definitie van immigranten die los staat van een eventueel verworven Nederlanderschap.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196863812
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De staat mag hierin geen onderscheid maken (en doet dit ook niet), maar bijvoorbeeld het CBS hanteert wel een definitie van immigranten die los staat van een eventueel verworven Nederlanderschap.
Niet hoe ik het bedoelde. De formele regels ken ik maar ik doel op het (aan)duiden van immigranten in de disucssie als zijnde geen Nederlanders. Ditto voor mensen wiens ouders of grootouders uit een ander land komen en die niet betitelen als Nederlanders.
pi_196863816
quote:

[..]

Nee dat is het niet.

Om even niet mee te gaan in die woordendiscussie, de reden waarom veel links stemmen zal waarschijnlijk te maken hebben met hun beroep of werk. Arbeidersmigranten zijn over het algemeen laagopgeleid en zullen qua inkomen niet verder tot modaal komen (al zijn er altijd uitzinderingen). Deze mensen hebben weinig te zoeken bij de VVD. Kinderen van deze migranten die zelf ook niet verder komen dan mbo niveau 2 zullen om dezelfde reden links stemmen.
De migranten die rechts stemmen zijn over het algemeen diegene met een hoger salaris. Of ze komen uit een rijker gezin.
En je kunt natuurlijk niet alle migranten in één hokje plaatsen. Daar is die groep te divers voor.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 21 december 2020 @ 16:30:44 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196863845
quote:

[..]

Nee dat is het niet.

O.a. omdat linkse partijen het Nederlanderschap van mensen met een migratieachtergrond niet steeds ter discussie stellen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196863858
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En tegelijkertijd kun je ook immigrant zijn :)

Dat is verder geen waardeoordeel, maar gewoon een gevolg van het feit dat men is gemigreerd naar Nederland.
misschien op het immigratie probleem op te lossen, maar eens stoppen met nederlanders niet nederlanders te noemen. iedereen die nederlanderer is geworden, voldoet aan de eisen. ieder kind van een nederlander voldoet aan de eisen.

(wanneer extreem rechts dit nu eens deed, kun je direct naar het volgende punt, het bedenken en uitvoeren om maatschappelijke problemen op te lossen, en niet kibbelen over totaal niet te doene zaken als wie wel of niet nederlander is, op basis van afkomst)
pi_196863860
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet hoe ik het bedoelde. De formele regels ken ik maar ik doel op het (aan)duiden van immigranten in de disucssie als zijnde geen Nederlanders.
Dit is je probleem, je kijkt niet goed naar context en gaat dan uit van verkeerde motieven waardoor de hele discussie ontspoort.
  maandag 21 december 2020 @ 16:33:26 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196863905
quote:
12s.gif Op maandag 21 december 2020 16:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Om even niet mee te gaan in die woordendiscussie, de reden waarom veel links stemmen zal waarschijnlijk te maken hebben met hun beroep of werk. Arbeidersmigranten zijn over het algemeen laagopgeleid en zullen qua inkomen niet verder tot modaal komen (al zijn er altijd uitzinderingen). Deze mensen hebben weinig te zoeken bij de VVD. Kinderen van deze migranten die zelf ook niet verder komen dan mbo niveau 2 zullen om dezelfde reden links stemmen.
De migranten die rechts stemmen zijn over het algemeen diegene met een hoger salaris. Of ze komen uit een rijker gezin.
En je kunt natuurlijk niet alle migranten in één hokje plaatsen. Daar is die groep te divers voor.
Op zich zou je veronderstellen dat nieuwe Nederlanders van nietwesterse origine gecorrigeerd op inkomen rechtser stemmen omdat zij conservatiever zijn en postmaterialistische waarden minder hebben geinternaliseerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196863913
quote:
12s.gif Op maandag 21 december 2020 16:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Bedankt voor het inhoudelijk ingaan op de vraag :Y

Ik denk dat je een goed punt hebt, maar de volgende vraag die dan bij me opkomt is waarom bovenstaande in mindere mate geldt voor de laagopgeleide Nederlander die geen migratieachtergrond heeft. Autochtonen zoals dat 'vroeger' heette.
pi_196863928
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:31 schreef Korenfok het volgende:

[..]

misschien op het immigratie probleem op te lossen, maar eens stoppen met nederlanders niet nederlanders te noemen.
Dit is niet aan de orde. Jij schetst dat valse dilemma.
  maandag 21 december 2020 @ 16:34:53 #149
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196863930
quote:

[..]

Het zijn mensen die geïmmigreerd zijn.
  maandag 21 december 2020 @ 16:35:11 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196863935
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bedankt voor het inhoudelijk ingaan op de vraag :Y

Ik denk dat je een goed punt hebt, maar de volgende vraag die dan bij me opkomt is waarom bovenstaande in mindere mate geldt voor de laagopgeleide Nederlander die geen migratieachtergrond heeft. Autochtonen zoals dat 'vroeger' heette.
Omdat die zich deels laten opjutten door de identiteitspolitiek van rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')