De wetenschap werkt vanuit het precautionary principle, en gaat vaak uit van het slechtste scenario, dan kan het alleen maar meevallen, en ben je immers goed voorbereid.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat lijken mij dan ook vrij aannemelijke standpunten. In de hele Coronasituatie is gebleken dat zowel de wetenschap als de regering emotie verkiezen boven ratio. Niet bepaald een geruststellende gedachte als daar een farmaceut om de hoek komt kijken met de wens om eens goed te gaan verdienen en waar chantabele agentschappen als de EMA en de FDA over beslissen. Wetenschap is w.m.b. onfeilbaar, wetenschappers des te minder.
Ter digitale vastlegging aangaande het Spike-Proteïne is dit de oorspronkelijke sequentie (bron: ncbi):quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:23 schreef _serial_ het volgende:
Interessante blogpost ("verschil SARS-Cov2 & mRNA")
[ twitter ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1 mfvflvllpl vssqcvnltt rtqlppaytn sftrgvyypd kvfrssvlhs tqdlflpffs 61 nvtwfhaihv sgtngtkrfd npvlpfndgv yfasteksni irgwifgttl dsktqslliv 121 nnatnvvikv cefqfcndpf lgvyyhknnk swmesefrvy ssannctfey vsqpflmdle 181 gkqgnfknlr efvfknidgy fkiyskhtpi nlvrdlpqgf saleplvdlp iginitrfqt 241 llalhrsylt pgdsssgwta gaaayyvgyl qprtfllkyn engtitdavd caldplsetk 301 ctlksftvek giyqtsnfrv qptesivrfp nitnlcpfge vfnatrfasv yawnrkrisn 361 cvadysvlyn sasfstfkcy gvsptklndl cftnvyadsf virgdevrqi apgqtgkiad 421 ynyklpddft gcviawnsnn ldskvggnyn ylyrlfrksn lkpferdist eiyqagstpc 481 ngvegfncyf plqsygfqpt ngvgyqpyrv vvlsfellha patvcgpkks tnlvknkcvn 541 fnfngltgtg vltesnkkfl pfqqfgrdia dttdavrdpq tleilditpc sfggvsvitp 601 gtntsnqvav lyqdvnctev pvaihadqlt ptwrvystgs nvfqtragcl igaehvnnsy 661 ecdipigagi casyqtqtns prrarsvasq siiaytmslg aensvaysnn siaiptnfti 721 svtteilpvs mtktsvdctm yicgdstecs nlllqygsfc tqlnraltgi aveqdkntqe 781 vfaqvkqiyk tppikdfggf nfsqilpdps kpskrsfied llfnkvtlad agfikqygdc 841 lgdiaardli caqkfngltv lpplltdemi aqytsallag titsgwtfga gaalqipfam 901 qmayrfngig vtqnvlyenq klianqfnsa igkiqdslss tasalgklqd vvnqnaqaln 961 tlvkqlssnf gaissvlndi lsrldkveae vqidrlitgr lqslqtyvtq qliraaeira 1021 sanlaatkms ecvlgqskrv dfcgkgyhlm sfpqsaphgv vflhvtyvpa qeknfttapa 1081 ichdgkahfp regvfvsngt hwfvtqrnfy epqiittdnt fvsgncdvvi givnntvydp 1141 lqpeldsfke eldkyfknht spdvdlgdis ginasvvniq keidrlneva knlneslidl 1201 qelgkyeqyi kwpwyiwlgf iagliaivmv timlccmtsc csclkgccsc gscckfdedd 1261 sepvlkgvkl hyt |
Ik freewheel even omtrent oorzaak en redenen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:18 schreef TLC het volgende:
Ik snap dat niet, waarom pas beginnen met vaccineren op 8 januari als je die dingen al hebt ? wat is er op 8 januari ? vallen Kerst en Pasen dan op 1 dag of zo ? het virus gaat niet ff wachten tot 8 januari.
Dit is vooral op het "oog" een gevoelsmatige, feitelijk onterechte onderbuik en zeker geen serieuze afweging van nutbaarheid.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:14 schreef Djeez het volgende:
Wat ik zo jammer vind is dat overal de hoogbejaarden als eerste worden gevaccineerd. In België is de eerste een vrouw van 94, in Duitsland zelfs iemand van 101. Waarom? Deze mensen verplaatsen zich amper, zonde van het geld en de capaciteit. Doe eerst de mensen die nog actief meedraaien in de maatschappij, dan kunnen we eerder terug naar normaal
Precies dit. Waarom zou je het gezonde deel van de bevolking überhaupt vaccineren wanneer je met de vaccinatie van degene die anders druk zouden uitoefenen op de zorgcapaciteit ook af bent?quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:11 schreef Vallon het volgende:
(Hoog)Bejaarden eerst inenten zodat die niet (meer) ziek worden en de rest dan eerder dan daar(van) geen zorg meer heeft. Goed voor de rest die dan minder kosten, meer capaciteit heeft en "je" eerder terug kunt naar jouw "normaal".
Ja het is echt bizar, met zo'n keuze om nog even een paar weekjes te wachten heb je gewoon honderden, misschien wel duizend doden op je geweten. En waar ben je dan bang voor, dat mensen stiekem drie keer langsgaan? Het lost zichzelf grotendeels wel op.quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:22 schreef Xenorium het volgende:
IT-systemen zijn nog niet op orde.. lol
Je zou ook gewoon met handgeschreven papiertjes kunnen registreren desnoods en dan later nog invoeren.. zo moeilijk is het niet.
Maar goed, die 2 weken uitstel boeien blijkbaar niet zo. Dat er elke dag 100 mensen aan dit virus sterven vergeten we maar ff.
Het lost zich op in de zin van 'er worden misschien tienduizenden mensen ingeent zonder enige vorm van registratie en die denken dan immuun te zijn maar zijn dat niet'?quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja het is echt bizar, met zo'n keuze om nog even een paar weekjes te wachten heb je gewoon honderden, misschien wel duizend doden op je geweten. En waar ben je dan bang voor, dat mensen stiekem drie keer langsgaan? Het lost zichzelf grotendeels wel op.
Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen geimmunnocompromiteerd die ernstige gevolgen van het virus krijgen, maar geen vaccin kunnen nemen. Daarnaast krijg je dat, hoe langer het virus blijft rondgaan, steeds meer mutaties komen, waardoor je weer nieuwe vaccins moet gaan ontwikkelen en in de tussentijd weer allemaal mensen doodgaan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Precies dit. Waarom zou je het gezonde deel van de bevolking überhaupt vaccineren wanneer je met de vaccinatie van degene die anders druk zouden uitoefenen op de zorgcapaciteit ook af bent?
Beetje rare gevolgtrekking. Die registratie kun je ook achteraf doen, en of ze wel of niet immuun zijn volgend op de vaccinatie heeft geen verband met het tijdstip.quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het lost zich op in de zin van 'er worden misschien tienduizenden mensen ingeent zonder enige vorm van registratie en die denken dan immuun te zijn maar zijn dat niet'?
Hoe dan?quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Beetje rare gevolgtrekking. Die registratie kun je ook achteraf doen
Schrijf het op op een blaadje en huur een leger studenten in om het in te kloppen op het moment dat het systeem live is. Dat doen ze nu in het VK zoals ik het begrijp. Het is niet dat de zorg pas in Nederland kwam toen we database systemen hadden.quote:
Hoeveel is heel veel? En volgens mij is het idee van 'van het virus afkomen' nooit serieus genomen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:28 schreef speknek het volgende:
Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen geimmunnocompromiteerd die ernstige gevolgen van het virus krijgen, maar geen vaccin kunnen nemen. Daarnaast krijg je dat, hoe langer het virus blijft rondgaan, steeds meer mutaties, waardoor je weer nieuwe vaccins moet gaan ontwikkelen en in de tussentijd weer allemaal mensen doodgaan.
Om hier vanaf te komen moet iedereen gevaccineerd worden.
Klinkt als een geweldig plan voor zoiets belangrijksquote:Op zaterdag 26 december 2020 20:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Schrijf het op op een blaadje en huur een leger studenten in om het in te kloppen op het moment dat het systeem live is. Dat doen ze nu in het VK zoals ik het begrijp. Het is niet dat de zorg pas in Nederland kwam toen we database systemen hadden.
Laten we niks doen voor zoiets belangrijks. Dat is pas een goed idee.quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:33 schreef MoreDakka het volgende:
Klinkt als een geweldig plan voor zoiets belangrijks
3.5% ofzo?quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:31 schreef Complotwappie het volgende:
Hoeveel is heel veel? En volgens mij is het idee van 'van het virus afkomen' nooit serieus genomen.
Nee, dat is een heel slecht idee en er is gelukkig niemand die er zo over denkt. Tot nu toe zijn al je posts hier zeer slecht geweest.quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Laten we niks doen voor zoiets belangrijks. Dat is pas een goed idee.
3,5% van de gehele bevolking? Uitroeien is een illusie. Daarvoor zou je inderdaad de gehele wereldpopulatie binnen dezelfde periode moeten vaccineren, en dan moet het ook niet muteren bij gevaccineerden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:36 schreef speknek het volgende:
[..]
3.5% ofzo?
En alhoewel het door dat het een pandemie is, altijd wel een beetje rond blijft zingen op de wereld, wordt er natuurlijk weldegelijk gesproken over percentages van ongeveer 70% vaccinatiegraad om het uit te roeien.
Vermoeiend weer dit. Je reageert uit je onderbuik en als je dan door krijgt dat het niet zo handig was laat je het niet vallen maar ga je je ingraven en de ander aanvallen. Ga in op mijn eerste post of verveel me er niet mee.quote:Op zaterdag 26 december 2020 20:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is een heel slecht idee en er is gelukkig niemand die er zo over denkt. Tot nu toe zijn al je posts hier zeer slecht geweest.
'Het kan wel op papiertjes', over onderbuik gesproken. Ik weerleg dat en dan krijg ik een stropop toegegooid.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Vermoeiend weer dit. Je reageert uit je onderbuik en als je dan door krijgt dat het niet zo handig was laat je het niet vallen maar ga je je ingraven en de ander aanvallen. Ga in op mijn eerste post of verveel me er niet mee.
Dat zou vooral zijn als je überhaupt geen administratie voert. Het gaat hier om een vertraging voordat de lokale administratie opgenomen wordt in de centrale database. Daar kan wat verloren gaan, maar weegt dat op tegen toekijken hoe 1400 mensen overlijden?quote:Op zondag 27 december 2020 00:33 schreef Molo het volgende:
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je verkeerde vaccinaties, volgordes of slechte partijen niet meer kunt achterhalen en geen zicht hebt op vaccinatiegraad en bijwerkingen, op korte en lange termijn
Dat heeft serieuze gevolgen, voor individuen én voor de samenleving.
Dat kun je niet vergelijken met registratie van IC-opnames
Had het eerder gefixt kúnnen en moeten zijn? Ja, dat wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |