abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196857924
Gemiddeld slaap ik zo´n 6,5u en dat is voldoende.

Ik ben meer gebaat bij direct opstaan en voldoende beweging voor mijn humeur dan veel slapen. Van veel slapen krijg ik een wolk in mijn hoofd en ben ik totaal niet scherp.

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 16:50 schreef colivo het volgende:
Ik heb een vriendin gehad die haar slaap bij hield via een app ofzo, en als ze dan volgens de app te kort geslapen had dan lag alles wat fout ging op die dag daaraan :')
Dit is deels waar denk ik.

Veel aangeleerde gewoonten zijn niet per definitie gunstig. Dat je lichaam en geest moeten wennen als je deze aanpast zegt niets, maar is wel waaruit mensen conclusies trekken.
pi_196858051
Dan heb ik zand in mijn ogen, maar ga ik die avond dan wel om 8 uur naar bed.
pi_196858077
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 11:30 schreef Amee het volgende:
Dan heb ik zand in mijn ogen, maar ga ik die avond dan wel om 8 uur naar bed.
Wil ik wel mee
pi_196858086
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wil ik wel mee
Geerd! *O*
pi_196858186
Bij mij wisselt het aantal uren dat ik slaap maar heb er geen last van.
Als ik te vaak te kort slaap dan wel. Dan kan ik om half negen Savonds al instorten.
pi_196858534
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 11:32 schreef Amee het volgende:

[..]

Geerd! *O*
hoe is het ?
  maandag 21 december 2020 @ 15:20:59 #57
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196862553
04.00 erin, 09.00 eruit, 10 uur weg, 12.00u. aanwezig ergens halverwege .de, werken tot ergens middernacht, eten organiseren, hotelletje in Emmen, morgen om 07.00 weer in .de staan..

8 uur slapen, hoe dan? :')
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196865536
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:29 schreef Vimbavimba het volgende:
Vrijdag vrij 😀 maandag 1 les en dinsdag een halve dag
Huh ??

quote:
16s.gif Op maandag 21 december 2020 09:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Bijna altijd, vannacht niet. :')

Zondagnacht is een van de lastigere vind ik altijd om genoeg te slapen.
Oke jammer maar gelukkig dat het meestal wel lukt dan.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:45 schreef Steef121 het volgende:
Dan slaap ik minder dan 8 uur.

0 effect, want ben altijd dood en moe.
Hoe komt dat dan?

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:24 schreef Cracka-ass het volgende:
Gemiddeld slaap ik zo´n 6,5u en dat is voldoende.

Ik ben meer gebaat bij direct opstaan en voldoende beweging voor mijn humeur dan veel slapen. Van veel slapen krijg ik een wolk in mijn hoofd en ben ik totaal niet scherp.

Dit is deels waar denk ik.

Veel aangeleerde gewoonten zijn niet per definitie gunstig. Dat je lichaam en geest moeten wennen als je deze aanpast zegt niets, maar is wel waaruit mensen conclusies trekken.
Dat eerste kan natuurlijk, mooi dat je aan iets minder slaap voldoende hebt. Maar waarom heb je het over “mensen die conclusies trekken” alsof jij zelf de waarheid in pacht hebt dat slaap bij anderen een aangeleerde en nergens op slaande gewoonte is die geen echte verbetering kan veroorzaken? Waarom kan vroeg opstaan en beweging dat wel maar meer slapen ineens niet?
Misschien trek jij zelf ook wel de verkeerde conclusies, maar mij boeit dat niet als jij je daar beter bij voelt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196865717
Voor mensen die minder willen slapen, als je elke week 1min korter slaapt heb je na een jaar al bijna een uur winst per dag.

quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Wat is dit toch dat mensen dit voor anderen willen bepalen dat iets een self-fullfilling prophecy is.
Nee, dat is het niet, want dan sliep ik wel 3 uur per nacht of minder. Jezus.
Ja, kijk er maar lekker op neer, die vrijheid heb je, maar ga niet doen alsof je voor anderen kunt bepalen wat tussen hun oren zit en wat niet. Dat doet jouw vriendin toch ook niet bij jou, of wel?
Het was niet de bedoeling om je te triggeren.
  maandag 21 december 2020 @ 21:24:08 #60
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_196870548
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Hoe komt dat dan?
[..]

Nou ik ben niet echt meneertje Gezond ofzo
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_196871584
Ik heb tussen de 7-9 uur slaap nodig om me goed te voelen. Functioneren kan ik ook op 5-6 uur. Ik weet nog goed dat ik voor een tentamen altijd slecht sliep (door anticipatie op het tentamen) en dat ik dan nog wel prima functioneerde. Maar echt fijn is het niet.

Als ik langer slaap, zeg 10-12 uur heb ik wel eens gedaan, dan voel ik me 'vies' en duf de hele dag door. Dus zowel te kort als te lang is irritant voor me. Maar kan redelijk goed functioneren met beide nog. Ik merk dan wel dat ik meer zin heb om ongezond te eten, humeuriger ben, minder kan hebben.
pi_196872129
Vermoeidheid, moe en minder zin om in beweging te komen.
pi_196874087
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:21 schreef colivo het volgende:
Voor mensen die minder willen slapen, als je elke week 1min korter slaapt heb je na een jaar al bijna een uur winst per dag.

Het was niet de bedoeling om je te triggeren.

Ja maar waarom zou je dat willen als er gewoon een voor nu nog wetenschappelijk bewezen ideaal gemiddelde is van 7 tot 8 uur per dag.
Natuurlijk zijn er genetische uitzonderingen die dat niet nodig hebben maar totdat zorgverzekeringen 23andme vergoeden kan je dat niet weten van jezelf behalve als je geld over hebt of een arts je vanwege 1 of andere ziekte daarop wil onderzoeken en dan lijkt het me behoorlijk logisch om meer af te gaan op hoe je je er zelf bij voelt dan wat een random vreemde op internet op basis van zijn eigen gevoelens adviseert.
Tja, dat moet ik dan maar aannemen omdat ik anders weer zuur overkom he?

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 21:24 schreef Steef121 het volgende:

Nou ik ben niet echt meneertje Gezond ofzo
Nou ik hoop dan maar dat het door je levensstijl komt en niet door een ziekte, alhoewel de scheidingslijn daartussen niet altijd even duidelijk is.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:05 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik heb tussen de 7-9 uur slaap nodig om me goed te voelen. Functioneren kan ik ook op 5-6 uur. Ik weet nog goed dat ik voor een tentamen altijd slecht sliep (door anticipatie op het tentamen) en dat ik dan nog wel prima functioneerde. Maar echt fijn is het niet.

Als ik langer slaap, zeg 10-12 uur heb ik wel eens gedaan, dan voel ik me 'vies' en duf de hele dag door. Dus zowel te kort als te lang is irritant voor me. Maar kan redelijk goed functioneren met beide nog. Ik merk dan wel dat ik meer zin heb om ongezond te eten, humeuriger ben, minder kan hebben.
Vind je dat ook niet moeilijk qua discipline en baal je er ook af en toe niet van of vergelijk je je met mensen die nog meer slaap nodig hebben en lukt het je altijd om je aan die hoeveelheid slaap te houden?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 22 december 2020 @ 06:23:29 #64
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196875240
4½ uur, maar krijg mezelf niet wakker met die matige cupjes koffie ;(
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  dinsdag 22 december 2020 @ 07:25:56 #65
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196875480
Vannacht helemaal niet geslapen. Ben al de hele avond wakker.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 09:37:36 #66
441859 crew  Lenny77
pi_196876682
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 07:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Vannacht helemaal niet geslapen. Ben al de hele avond wakker.
Is dat door de spanning van je gesprek?
K_W, wees hier voorzichtig mee he... je weet dat slaaptekort een hele hoop shit kan triggeren bij jou ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 09:46:27 #67
441859 crew  Lenny77
pi_196876780
Ikzelf ben een slechte slaper.. Doe er lang over om in slaap te vallen en word vaak wakker waardoor ik alweer lang moet draaien om in slaap te vallen. Ik mis de tijden dat ik eens 10u kon bijslapen (is nu bijna 20 jaar geleden ofzo).
Maar op zich functioneer ik wel. Ik heb wel minstens 3u nodig om te kunnen doorgaan zonder me echt mottig te voelen. Minder geeft hoofdpijn, misselijkheid, flitsen voor mijn ogen zien enz.
Ik ga nooit door de dag slapen want dan gaat het nog slechter tijdens de nacht.
Wat ik wel voel is dat ik op een grens zit. Ik slaap slecht, maar als ik dan de pech heb dat ik een paar nachten nog slechter slaap dan gaat het wel mis (fysiek dus). Ik krijg dus geen opbouw meer door eens lekker gewoon 7u aan een stuk te slapen.
Maar zoals ik al zei: ik functioneer wel gewoon op minder slaap gelukkig. Ben wel steeds suf als ik opsta en mijn hersenen schieten pas in actie na een uur ofzo, maar dit is ook na 7u slaap, 10u slaap,.. Ik ben gewoon geen ochtendmens en vervloek de hele wereld als mijn wekker gaat :P
Ik HAAT wekkers!
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:48:34 #68
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_196878667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:46 schreef Lenny77 het volgende:
Ikzelf ben een slechte slaper.. Doe er lang over om in slaap te vallen en word vaak wakker waardoor ik alweer lang moet draaien om in slaap te vallen. Ik mis de tijden dat ik eens 10u kon bijslapen (is nu bijna 20 jaar geleden ofzo).
Maar op zich functioneer ik wel. Ik heb wel minstens 3u nodig om te kunnen doorgaan zonder me echt mottig te voelen. Minder geeft hoofdpijn, misselijkheid, flitsen voor mijn ogen zien enz.
Wat ik wel voel is dat ik op een grens zit. Ik slaap slecht, maar als ik dan de pech heb dat ik een paar nachten nog slechter slaap dan gaat het wel mis (fysiek dus). Ik krijg dus geen opbouw meer door eens lekker gewoon 7u aan een stuk te slapen.
Maar zoals ik al zei: ik functioneer wel gewoon op minder slaap gelukkig. Ben wel steeds suf als ik opsta en mijn hersenen schieten pas in actie na een uur ofzo, maar dit is ook na 7u slaap, 10u slaap,.. Ik ben gewoon geen ochtendmens en vervloek de hele wereld als mijn wekker gaat :P
Ik HAAT wekkers!
Herkenbaar :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196878814
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:46 schreef Lenny77 het volgende:
Ik HAAT wekkers!
Toch mooi dat je nog een wekker nodig hebt. Ik zet hem altijd uit gewoonte maar zou niet weten wanneer ik er voor het laatst door wakker ben geworden.
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 12:01:04 #70
441859 crew  Lenny77
pi_196878883
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:56 schreef colivo het volgende:

[..]

Toch mooi dat je nog een wekker nodig hebt. Ik zet hem altijd uit gewoonte maar zou niet weten wanneer ik er voor het laatst door wakker ben geworden.
Ja helaas slaap ik uiteindelijk dan toch wel en net dan gaat dat kreng af!
Geloof me, je wil niet in mijn buurt zijn in de ochtend. Na een uurtje kan ik uit Gollem-modus komen en ben ik weer heel normaal en lief :D
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 12:01:39 #71
441859 crew  Lenny77
pi_196878892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:48 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Herkenbaar :P
Ze zouden die dingen moeten verbieden..
  dinsdag 22 december 2020 @ 12:02:08 #72
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_196878900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ze zouden die dingen moeten verbieden..
Ja!! :D :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_196887885
Heb minimaal 6 uur slaap nodig. Doordeweeks kom ik meestal ergens tussen de 6 en 6,5 uur uit. In het weekend wil 8 uur ook nog wel eens lukken.

Structureel minder dan 6 uur heb ik een tijdje gedaan maar dan wordt een hele dag normaal functioneren op den duur wel lastig.
Just because you can doesn't mean you should
pi_196895294
Eigenlijk weet ik niet met hoeveel uur slaap ik het beste functioneer. Soms ben ik gebroken na 8 uur slaap maar stap ik juist behoorlijk energiek uit met 5 uur slaap. Maar ik weet dat minder dan 6 uur slaap 2 of meer dagen achter elkaar me zeker geen goed doet. Dus mijn doel is om iedere dag gewoon in ieder geval 8 uur te slapen. Ook al heb ik weinig geslapen overdag functioneer ik toch altijd hetzelfde, althans ik heb altijd het gevoel dat ik gewoon scherp ben. Wel vaak chagrijnig maar dat komt niet door een tekort aan slaap. Ongeacht hoeveel slaap ik heb gehad ik doe nooit een dutje overdag. Het valt me op dat ik wel wat jonge mensen ken, zoals mijn broertje en collega`s die dit wel doen.
pi_196900886
Ligt eraan wat ik in het weekend heb gedaan. Heb ik mezelf helemaal wezenloos gesnoven en geblowd, dan lig ik er (iig van zo-wo) om tien uur á half elf wel in tot een uur of acht á negen in de ochtend. Als ik later naar bed ga, krijg ik nog meer last van narcolepsie (ofzo) als ik te lang op een stoel zit of in de auto zit 's ochtends _O-. Heb ik een rustig weekendje dan is 12 á 1 uur het bed inkruipen prima genoeg en voel ik me de rest van de dag fit, helder en energiek.

Gelukkig hebben we al bijna een jaar geen festivals meer, dus weekendjes doorhalen hebben niet zo vaak plaatsgevonden dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')