Dit is deels waar denk ik.quote:Op zondag 20 december 2020 16:50 schreef colivo het volgende:
Ik heb een vriendin gehad die haar slaap bij hield via een app ofzo, en als ze dan volgens de app te kort geslapen had dan lag alles wat fout ging op die dag daaraan
Wil ik wel meequote:Op maandag 21 december 2020 11:30 schreef Amee het volgende:
Dan heb ik zand in mijn ogen, maar ga ik die avond dan wel om 8 uur naar bed.
Huh ??quote:Op maandag 21 december 2020 09:29 schreef Vimbavimba het volgende:
Vrijdag vrij 😀 maandag 1 les en dinsdag een halve dag
Oke jammer maar gelukkig dat het meestal wel lukt dan.quote:Op maandag 21 december 2020 09:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Bijna altijd, vannacht niet.
Zondagnacht is een van de lastigere vind ik altijd om genoeg te slapen.
Hoe komt dat dan?quote:Op maandag 21 december 2020 10:45 schreef Steef121 het volgende:
Dan slaap ik minder dan 8 uur.
0 effect, want ben altijd dood en moe.
Dat eerste kan natuurlijk, mooi dat je aan iets minder slaap voldoende hebt. Maar waarom heb je het over “mensen die conclusies trekken” alsof jij zelf de waarheid in pacht hebt dat slaap bij anderen een aangeleerde en nergens op slaande gewoonte is die geen echte verbetering kan veroorzaken? Waarom kan vroeg opstaan en beweging dat wel maar meer slapen ineens niet?quote:Op maandag 21 december 2020 11:24 schreef Cracka-ass het volgende:
Gemiddeld slaap ik zo´n 6,5u en dat is voldoende.
Ik ben meer gebaat bij direct opstaan en voldoende beweging voor mijn humeur dan veel slapen. Van veel slapen krijg ik een wolk in mijn hoofd en ben ik totaal niet scherp.
Dit is deels waar denk ik.
Veel aangeleerde gewoonten zijn niet per definitie gunstig. Dat je lichaam en geest moeten wennen als je deze aanpast zegt niets, maar is wel waaruit mensen conclusies trekken.
Het was niet de bedoeling om je te triggeren.quote:Op maandag 21 december 2020 08:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat is dit toch dat mensen dit voor anderen willen bepalen dat iets een self-fullfilling prophecy is.
Nee, dat is het niet, want dan sliep ik wel 3 uur per nacht of minder. Jezus.
Ja, kijk er maar lekker op neer, die vrijheid heb je, maar ga niet doen alsof je voor anderen kunt bepalen wat tussen hun oren zit en wat niet. Dat doet jouw vriendin toch ook niet bij jou, of wel?
Nou ik ben niet echt meneertje Gezond ofzoquote:
Ja maar waarom zou je dat willen als er gewoon een voor nu nog wetenschappelijk bewezen ideaal gemiddelde is van 7 tot 8 uur per dag.quote:Op maandag 21 december 2020 18:21 schreef colivo het volgende:
Voor mensen die minder willen slapen, als je elke week 1min korter slaapt heb je na een jaar al bijna een uur winst per dag.
Het was niet de bedoeling om je te triggeren.
Nou ik hoop dan maar dat het door je levensstijl komt en niet door een ziekte, alhoewel de scheidingslijn daartussen niet altijd even duidelijk is.quote:Op maandag 21 december 2020 21:24 schreef Steef121 het volgende:
Nou ik ben niet echt meneertje Gezond ofzo
Vind je dat ook niet moeilijk qua discipline en baal je er ook af en toe niet van of vergelijk je je met mensen die nog meer slaap nodig hebben en lukt het je altijd om je aan die hoeveelheid slaap te houden?quote:Op maandag 21 december 2020 22:05 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik heb tussen de 7-9 uur slaap nodig om me goed te voelen. Functioneren kan ik ook op 5-6 uur. Ik weet nog goed dat ik voor een tentamen altijd slecht sliep (door anticipatie op het tentamen) en dat ik dan nog wel prima functioneerde. Maar echt fijn is het niet.
Als ik langer slaap, zeg 10-12 uur heb ik wel eens gedaan, dan voel ik me 'vies' en duf de hele dag door. Dus zowel te kort als te lang is irritant voor me. Maar kan redelijk goed functioneren met beide nog. Ik merk dan wel dat ik meer zin heb om ongezond te eten, humeuriger ben, minder kan hebben.
Is dat door de spanning van je gesprek?quote:Op dinsdag 22 december 2020 07:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Vannacht helemaal niet geslapen. Ben al de hele avond wakker.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:46 schreef Lenny77 het volgende:
Ikzelf ben een slechte slaper.. Doe er lang over om in slaap te vallen en word vaak wakker waardoor ik alweer lang moet draaien om in slaap te vallen. Ik mis de tijden dat ik eens 10u kon bijslapen (is nu bijna 20 jaar geleden ofzo).
Maar op zich functioneer ik wel. Ik heb wel minstens 3u nodig om te kunnen doorgaan zonder me echt mottig te voelen. Minder geeft hoofdpijn, misselijkheid, flitsen voor mijn ogen zien enz.
Ik ga nooit door de dag slapen want dan gaat het nog slechter tijdens de nacht.
Wat ik wel voel is dat ik op een grens zit. Ik slaap slecht, maar als ik dan de pech heb dat ik een paar nachten nog slechter slaap dan gaat het wel mis (fysiek dus). Ik krijg dus geen opbouw meer door eens lekker gewoon 7u aan een stuk te slapen.
Maar zoals ik al zei: ik functioneer wel gewoon op minder slaap gelukkig. Ben wel steeds suf als ik opsta en mijn hersenen schieten pas in actie na een uur ofzo, maar dit is ook na 7u slaap, 10u slaap,.. Ik ben gewoon geen ochtendmens en vervloek de hele wereld als mijn wekker gaat![]()
Ik HAAT wekkers!
Toch mooi dat je nog een wekker nodig hebt. Ik zet hem altijd uit gewoonte maar zou niet weten wanneer ik er voor het laatst door wakker ben geworden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:46 schreef Lenny77 het volgende:
Ikzelf ben een slechte slaper.. Doe er lang over om in slaap te vallen en word vaak wakker waardoor ik alweer lang moet draaien om in slaap te vallen. Ik mis de tijden dat ik eens 10u kon bijslapen (is nu bijna 20 jaar geleden ofzo).
Maar op zich functioneer ik wel. Ik heb wel minstens 3u nodig om te kunnen doorgaan zonder me echt mottig te voelen. Minder geeft hoofdpijn, misselijkheid, flitsen voor mijn ogen zien enz.
Ik ga nooit door de dag slapen want dan gaat het nog slechter tijdens de nacht.
Wat ik wel voel is dat ik op een grens zit. Ik slaap slecht, maar als ik dan de pech heb dat ik een paar nachten nog slechter slaap dan gaat het wel mis (fysiek dus). Ik krijg dus geen opbouw meer door eens lekker gewoon 7u aan een stuk te slapen.
Maar zoals ik al zei: ik functioneer wel gewoon op minder slaap gelukkig. Ben wel steeds suf als ik opsta en mijn hersenen schieten pas in actie na een uur ofzo, maar dit is ook na 7u slaap, 10u slaap,.. Ik ben gewoon geen ochtendmens en vervloek de hele wereld als mijn wekker gaat![]()
Ik HAAT wekkers!
Ja helaas slaap ik uiteindelijk dan toch wel en net dan gaat dat kreng af!quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:56 schreef colivo het volgende:
[..]
Toch mooi dat je nog een wekker nodig hebt. Ik zet hem altijd uit gewoonte maar zou niet weten wanneer ik er voor het laatst door wakker ben geworden.
Ja!!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ze zouden die dingen moeten verbieden..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |