Ssstquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moderna vaccin komt er hoogstwaarschijnlijk ook bij in januari, en mogelijk ook het Oxford vaccin, vergeet die ook niet.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb het over de huidige bestelling, die al van 1 miljoen naar een half miljoen is gezakt, ja.
Er zullen er ongetwijfeld meer op "de planning" staan, maar zijn dat er dan 18 36 miljoen opgeteld? En komen die allemaal vr het festival seizoen? Ik heb moeite daarin te geloven
Ja, maar niet iedereen zit zo goed in elkaar als jou (niet cynisch bedoeld - ik zeg het maar evenquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als dalijk de oudjes al een vaccinatie hebben en ze daarom alvast wat meer activiteiten samen mogen doen, en ik nog niet, dan vind ik dat helemaal prima.
Dan kan je altijd nog kijken. Al zou ik dan meer voorstander zijn van goede campagnes e.d.quote:Het wordt vervelender als de graad niet gehaald wordt en daarom mensen met een enting nog steeds niets mogen terwijl zij dat wel veilig zouden kunnen.
Dat zou ik dan weer 'oneerlijk' vinden![]()
Hoe lang het bescherming biedt weet men eenvoudigweg nog niet. Men vermoedt wel dat het meer dan een jaar is.quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het duurt ongeveer 14 dagen voordat je immuniteit hebt opgebouwd.
De tweede shot zorgt er vervolgens voor dat er voldoende B-memory cellen worden geproduceerd om die immuniteit minimaal 10 jaar in stand te houden.
Hoe sta je tegenover de 'light' variant, waarbij gewacht wordt tot iedereen de kans heeft gehad zich te laten enten?quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar niet iedereen zit zo goed in elkaar als jou (niet cynisch bedoeld - ik zeg het maar even)
Veel mensen zullen het als oneerlijk ervaren. Heb op internet en in mijn eigen omgeving maar weinig mensen gehoord die het helemaal prima vinden dat gevaccineerden meer vrijheden zullen krijgen. Helemaal omdat het nou net om de groepen gaat die we het afgelopen jaar met z'n allen hebben proberen te beschermen uit solidariteit. Ik zit dan weer zo in elkaar dat ik vind dat het dan nu hun beurt is om solidariteit te tonen. Wat ik zei; het is niet alsof ze zoveel gaan kunnen met die extra vrijheden. Ze mogen elkaar misschien knuffelen, maar andere leeftijdsgroepen nog steeds niet. Uit eten kunnen ze ook niet, want veel restaurants (enkel een voorbeeld) zullen nog gesloten zijn; want ja...personeel is nog niet gevaccineerd (met enkele uitzonderingen). De voordelen wegen niet op tegen de negatieve effect die het zal gaan hebben op het draagvlak.
dat zijn af en toe erg machtsgeile mensen ja.....quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was vanmorgen hier bij de bakker in het winkelcentrum, liep iemand langs zonder mondkapje. De manier waarop de BOA's op 'm af kwamen zou ik bijna zelf ook mn mondkapje af doen, puur en alleen maar uit een recalcitrante gedachte.
Was een wat oudere man die slecht ter been was, dus best aannemelijk dat hij er geen n kon dragen om wat voor reden ook. Die BOA's 'renden' achter 'm aan en riepen: JA HALLO, HALLO, HALLO. HOOR JE ME NIET OF WIL JE ME NIET HOREN? JA, Je moet een mondkapje dragen.
Die man: Ja.. dat kan ik niet..
Boa 1: JA leuk, dan heb je hier niets te zoeken. Wegwezen dan, of moeten we je hier weghalen?!
Gelukkig waren er voldoende mensen die die man te hulp kwamen en tegen die BOA's zeiden: Joh, doe even gewoon normaal. Hij is bij niemand in de buurt, doet toch niemand kwaad?
Kan met dat soort figuren geen medelijden hebben. Integendeel.quote:
Als iedereen de kans heeft gehad....en als de vaccinatiegraad dan nog steeds niet hoog genoeg is, dan zou ik de samenleving alsnog openen voor iedereen - mits alle ouderen en risico groepen uiteraard gevaccineerd zijn - of de kans hebben gehad. Dan word het gewoon een ''op eigen risico'' samenleving. Tot het punt dat ziekenhuizen het alsnog niet aankunnen natuurlijk. Dan kan je altijd nog kijken of je gevaccineerden meer vrijheden geeft. Al zou ik ook dan meer voorstander zijn van gewoon goede campagnes i.p.v. een verplichting zonder het een verplichting te noemen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover de 'light' variant, waarbij gewacht wordt tot iedereen de kans heeft gehad zich te laten enten?
wij zitten al 6 maanden zo goed als thuis, en dan moet ik wachten met bijvoorbeeld op reis gaan op anderen omdat ze bijvoorbeeld eerst het vaccin willen afwachten ?quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover de 'light' variant, waarbij gewacht wordt tot iedereen de kans heeft gehad zich te laten enten?
En waarom moeten mensen die al ziek zijn geweest en tijdelijk ook immuun zijn dan nu wel wachten? Of jongeren die er toch weinig van merken. Die moeten nu wel blijkbaar solidair zijn, maar jouw solidariteit verdwijnt direct zodra jij een vaccin hebt gehad?quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij zitten al 6 maanden zo goed als thuis, en dan moet ik wachten met bijvoorbeeld op reis gaan op anderen omdat ze bijvoorbeeld eerst het vaccin willen afwachten ?![]()
zodra wij immuun zijn gaan we niet nog langer in een complete lockdown blijven wachten dat weet ik wel.
goede vragen maar .......wat ik al zeg, we hebben genoeg bijgedragen, mijn vrouw heeft waarschijnlijk geen 10 jaar meer te leven ( of als een kasplantje ), dan ga ik niet ff nog langer wachten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En waarom moeten mensen die al ziek zijn geweest en tijdelijk ook immuun zijn dan nu wel wachten? Of jongeren die er toch weinig van merken. Die moeten nu wel blijkbaar solidair zijn, maar jouw solidariteit verdwijnt direct zodra jij een vaccin hebt gehad?
Jongeren komen toch pas als laatst aan de beurt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En waarom moeten mensen die al ziek zijn geweest en tijdelijk ook immuun zijn dan nu wel wachten? Of jongeren die er toch weinig van merken. Die moeten nu wel blijkbaar solidair zijn, maar jouw solidariteit verdwijnt direct zodra jij een vaccin hebt gehad?
In jouw situatie begrijp ik het prima. Mijn opa is 85, die zegt ook: Geef me dat spuitje, dan kan ik weer naar buiten. Die ga je daarna echt niet binnen houden.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goede vragen maar .......wat ik al zeg, we hebben genoeg bijgedragen, mijn vrouw heeft waarschijnlijk geen 10 jaar meer te leven ( of als een kasplantje ), dan ga ik niet ff nog langer wachten
Kinderdagverlijf mag dat niet h, dat was een proef. Die wet is er nog niet door.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:27 schreef Raveler het volgende:
Wat ik niet snap (oprecht!) is waarom iedereen zo verbaasd lijkt dat wel gevaccineerden straks mogelijk meer kunnen/mogen dan niet-gevaccineerden..?
Vooropgesteld dat ik het niet ok zou vinden dat onze overheid daar onderscheid in maakt (dus iedereen moet bijv. een overheidsgebouw in kunnen om een paspoort op te kunnen halen.
Maar hoe is dit anders dan kinderen die geweigerd worden op een kinderdagverblijf als ze niet gevaccineerd zijn? Of verplichte vaccinaties die je moet halen voordat je naar bepaalde landen kunt reizen?
Ik heb voor een baan zelfs wel eens een vaccinatiebewijs moeten overleggen (was in een ziekenhuis).
Waarom is het dan nu zo raar dat bijv. een ondernemer als huisregel opneemt dat alleen gevaccineerden zonder mondkapje binnen mogen? Er zijn ook winkels die als huisregel hebben dat ze je tas mogen controleren als ze dat willen. Wettelijk gezien kunnen ze dat helemaal niet afdwingen, maar als ze er een huisregel van maken, is het aan jou om daar dan wel of niet te gaan winkelen.
Geen aanval of oordeel, maar ik snap echt de complete verontwaardiging of verbazing niet...aangezien dit soort dingen allang gebeuren
waarschijnlijk gaan ze gewoon vragen om een negatieve sneltest of gevaccineerd zijn, dan mag iedereen hetzelfde en daar is niks mis meequote:Op vrijdag 18 december 2020 14:27 schreef Raveler het volgende:
Wat ik niet snap (oprecht!) is waarom iedereen zo verbaasd lijkt dat wel gevaccineerden straks mogelijk meer kunnen/mogen dan niet-gevaccineerden..?
Vooropgesteld dat ik het niet ok zou vinden dat onze overheid daar onderscheid in maakt (dus iedereen moet bijv. een overheidsgebouw in kunnen om een paspoort op te kunnen halen.
Maar hoe is dit anders dan kinderen die geweigerd worden op een kinderdagverblijf als ze niet gevaccineerd zijn? Of verplichte vaccinaties die je moet halen voordat je naar bepaalde landen kunt reizen?
Ik heb voor een baan zelfs wel eens een vaccinatiebewijs moeten overleggen (was in een ziekenhuis).
Waarom is het dan nu zo raar dat bijv. een ondernemer als huisregel opneemt dat alleen gevaccineerden zonder mondkapje binnen mogen? Er zijn ook winkels die als huisregel hebben dat ze je tas mogen controleren als ze dat willen. Wettelijk gezien kunnen ze dat helemaal niet afdwingen, maar als ze er een huisregel van maken, is het aan jou om daar dan wel of niet te gaan winkelen.
Geen aanval of oordeel, maar ik snap echt de complete verontwaardiging of verbazing niet...aangezien dit soort dingen allang gebeuren
Maar ondertussen zat je wel te bitchen op de jongeren die in jouw ogen geen solidariteit toonden een paar maanden terug. Moet je nagaan wat voor drama het was geweest als grote groepen van de bevolking (die geen tot veel minder gevaar liepen) maar gewoon door gingen met hun leven. Dan was de wereld te klein geweest. Maar wederzijds is die solidariteit er dus niet echt. Ik mag je hoor en ik snap je situatie ook echt wel, maar het is wel wat krom natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij zitten al 6 maanden zo goed als thuis, en dan moet ik wachten met bijvoorbeeld op reis gaan op anderen omdat ze bijvoorbeeld eerst het vaccin willen afwachten ?![]()
zodra wij immuun zijn gaan we niet nog langer in een complete lockdown blijven wachten dat weet ik wel.
we hebben er genoeg aan bijgedragen, de beloning is het vaccin, simpel zat
Met als kanttekening dat het Sanofi/GSK vaccin wat tegen lijkt te vallen, of in ieder geval bij ouderen. Tegelijkertijd worden er zowel bij jongeren/middelbare leeftijd als ouderen nog geen percentages genoemd en is het vaccin tevens flink uitgesteld:quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:27 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft een plaatje van hoeveel vaccins Nederland nou heeft besteld van elke fabrikant.
[ afbeelding ]
Misschien iets voor de OP?
Ik roep maar wat, maar misschien dat het er mee te maken heeft dat die vaccins al jaren op de markt zijn? Veel langer getest, e.d.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:27 schreef Raveler het volgende:
yup, helemaal mee eens......maar sommige jongeren lapten de regels aan hun laars en dat doen wij niet.....dat is dan wel een verschilquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar ondertussen zat je wel te bitchen op de jongeren die in jouw ogen geen solidariteit toonden een paar maanden terug. Moet je nagaan wat voor drama het was geweest als grote groepen van de bevolking (die geen tot veel minder gevaar liepen) maar gewoon door gingen met hun leven. Dan was de wereld te klein geweest. Maar wederzijds is die solidariteit er dus niet echt. Ik mag je hoor en ik snap je situatie ook echt wel, maar het is wel wat krom natuurlijk.
Helemaal mee eens verder hoor en ik hoop dat je nog zo lang mogelijk kunt genieten samen nadat jullie beiden gevaccineerd zijn. Ik zal waarschijnlijk een van de laatste personen zijn die vind dat een ander restricties opgelegd moet krijgen en helemaal na het vaccineren. Maar het idee dat alleen vaccinatie mogelijk is en natuurlijke immuniteit slaat wat mij betreft nergens ook.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goede vragen maar .......wat ik al zeg, we hebben genoeg bijgedragen, mijn vrouw heeft waarschijnlijk geen 10 jaar meer te leven ( of als een kasplantje ), dan ga ik niet ff nog langer wachten.
niet dat we dan alle regels aan onze laars lappen maar we zullen wel wat vrijer gaan leven en waarschijnlijk weer gaan reizen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |