Ik dacht cryo maar dat was niet zo, ik ben lekker op tijd naar bed gegaanquote:
Yeahhhquote:Op dinsdag 29 december 2020 14:45 schreef Tourniquet het volgende:
4, 5 en 6 januari zijn erbij gekomen:
[ afbeelding ]
Wat verwachten we?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:45 schreef Tourniquet het volgende:
4, 5 en 6 januari zijn erbij gekomen:
[ afbeelding ]
Ik had het gepost en toen zag ik hetquote:Op dinsdag 29 december 2020 19:57 schreef engine het volgende:
SN9 Pressed
SN9 Venting
Er is wel wat gaande dus vandaag
Static fire test.quote:
quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:57 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik had het gepost en toen zag ik het![]()
quote:
Ik schrok alquote:Op dinsdag 29 december 2020 20:01 schreef engine het volgende:
[..]![]()
Nee bedoelde voor 4,5 en 6 januari.
Jepquote:
Dat zou kunnen betekenen dat ze een of meerdere lekkages hebben gevonden bij de 1e test (wat niet onmogelijk is na het ongelukje) en testen of het lek na reparatie gedicht is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Jep
edit: Al kom ik op de stream ook een hoop comments tegen die beweren dat vandaag wederom een ambient test is. Waarom ze die 2x doen is me een raadsel, maar ik ben dan ook geen rocket scientist
Ik denk dat ze gelijk hebbenquote:Op dinsdag 29 december 2020 20:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Jep
edit: Al kom ik op de stream ook een hoop comments tegen die beweren dat vandaag wederom een ambient test is. Waarom ze die 2x doen is me een raadsel, maar ik ben dan ook geen rocket scientist
Ik wilde hem net postenquote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef Jonmen het volgende:
Volgens mij is SpaceX nog iets gekker van plan dan de belly flop van Starship.
Ik snap alleen niet wat hij bedoelt...
Maar het klinkt alvast krankzinnigen nog leuker om naar te kijken
![]()
![]()
[ twitter ]
Blijft prachtig dat volgens mij niemand meer zeker weet wanneer de beste man een grapje maaktquote:Op woensdag 30 december 2020 18:15 schreef Jonmen het volgende:
Volgens mij is SpaceX nog iets gekker van plan dan de belly flop van Starship.
Ik snap alleen niet wat hij bedoelt...
Maar het klinkt alvast krankzinnigen nog leuker om naar te kijken
![]()
![]()
[ twitter ]
Yepquote:Op woensdag 30 december 2020 19:04 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Blijft prachtig dat volgens mij niemand meer zeker weet wanneer de beste man een grapje maakt
Pure speculaas van mijn kant, maar zou het kunnen zijn dat super heavy te zwaar is en dus de poten te zwaar moeten worden uitgevoerd? Terwijl de fins al erg sterk moeten zijn vanwege aero load, dus als je die ook voor de landing kan gebruiken kan je een compleet (complex) systeem schrappen.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:27 schreef Jonmen het volgende:
Zouden ze geen landing legs willen monteren op super heavy misschien?
Zoals die Tesla-prijs van $69.420quote:Op woensdag 30 december 2020 19:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
YepZou fijn zijn als hij emotes gaat gebruiken
Genoeg grapjes die hij daadwerkelijk heeft uitgevoerd
![]()
En van de oprichting van SpaceX dacht men toch ook dat het een grap was?quote:Op woensdag 30 december 2020 19:37 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dit vond ik eigelijk de meest zotste. Toont ook gewoon de mentaliteit van Elon aan, dat hij geen schrik heeft om ergens geld in te pompen, zolang het ons leven eventueel kan verbeteren..
Zonder ook maar een idee te hebben of het hem geld kan opleveren.
[ afbeelding ]
SpaceX was toen wel al opgericht.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En van de oprichting van SpaceX dacht men toch ook dat het een grap was?
Elon: "als de Russen mij geen ICBM willen verkopen voor een fatsoenlijke prijs, dan start ik wel een raketbedrijf en bouw ik zelf een raket" ofzoiets
Ah dus SpaceX had ie al opgezet. Heb het niet meer helemaal helder. Moet de biografie eens opnieuw lezenquote:Op woensdag 30 december 2020 19:59 schreef Jonmen het volgende:
[..]
SpaceX was toen wel al opgericht.
Hij besloot op dat moment wel, na die gebeurtenis met die arrogante russen, wel dat hij dan maar zelf raket motoren ging ontwikkelen, hij kon dat toch beter en goedkoper![]()
Gahaha, wat heeft die kerel toch al meegemaakt en verwezenlijkt.![]()
![]()
En Boeing/ULA staat erbij en kijkt ernaar
Ja, die gaan balenquote:Op woensdag 30 december 2020 20:05 schreef Jonmen het volgende:
Die ingenieurs ook waarschijnlijk; Zet mij maar op de torenafdeling/bouw van infrastructuur. Een raket ontwikkelen is te moeilijk en te delicaat voor mij, ik heb liever iets simpeler zonder teveel verwachtingen.
Krijgen ze nu dit op hun boterham geschoteld![]()
Elke dag plezier en uitdaging daar toch hoor
En hier heb je deels het antwoordquote:Op woensdag 30 december 2020 19:29 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Pure speculaas van mijn kant, maar zou het kunnen zijn dat super heavy te zwaar is en dus de poten te zwaar moeten worden uitgevoerd? Terwijl de fins al erg sterk moeten zijn vanwege aero load, dus als je die ook voor de landing kan gebruiken kan je een compleet (complex) systeem schrappen.
quote:Op woensdag 30 december 2020 20:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En hier heb je deels het antwoord![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op woensdag 30 december 2020 20:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]![]()
Zal m'n baas maandag even vertellen dat Elon en ik op het zelfde niveau zitten, nog eens over m'n salaris babbelen
quote:Op woensdag 30 december 2020 20:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]![]()
Zal m'n baas maandag even vertellen dat Elon en ik op het zelfde niveau zitten, nog eens over m'n salaris babbelen
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:17 schreef Asschen_sukar het volgende:
Static fire zal de 4e zijn gok ik zo, afhankelijk van het weer. En dan de week erop de testvlucht.
Doe eerst de static fire maarquote:
Dat hij er zo'n tijd gelegen heeft zegt iig genoeg. Jammer dat het niet gelukt is een plekje te vinden of hem zonder schade te vervoeren.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:20 schreef Asschen_sukar het volgende:
SN8 nosecone is trouwens gisteravond gecrushed en afgevoerd als scrap![]()
Dus wordt geen monument zoals eerder werd gedacht
quote:Op maandag 4 januari 2021 11:59 schreef Starhopper het volgende:
Beetje offtopic maar het broertje (of zusje) van Zeus gaat naar Mars
https://www.hln.be/wetens(...)-sturen-br~a923666e/
Ik vind deze tof!!quote:Op maandag 4 januari 2021 20:05 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Toch wel een mooi nieuw camerastandpunt
Dat hoorde ik gisteren bij Marcus House ookquote:Op maandag 4 januari 2021 20:15 schreef engine het volgende:
Ik zie in die chat veel mensen zeggen nog een cryo test of wet dress rehearsal vandaag. Dus geen static fire waarschijnlijk?
Best welquote:
Dit geeft wel een extra dimensie aan het kijken naar de testquote:
Die zoom op sn9 wowwquote:Op maandag 4 januari 2021 20:29 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dit geeft wel een extra dimensie aan het kijken![]()
Morgen verderquote:
quote:Op maandag 4 januari 2021 22:55 schreef engine het volgende:
[..]
Morgen verder
Vond de bijnaam van SN9 nog wel grappig...Eileen...I lean![]()
Haha!quote:Op maandag 4 januari 2021 22:55 schreef engine het volgende:
[..]
Morgen verder
Vond de bijnaam van SN9 nog wel grappig...Eileen...I lean![]()
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |