Nee, vriendin komt hier naartoe (uit Brazilië, maar het land maakt eigenlijk weinig meer uit inmiddels). Negatief getest, al weken in isolatie gezeten, dat gebeurt na aankomst ook, etc.quote:
Als de MinPres je ten zeerste afraad om een reis te maken naar het buitenland. Dan is het ook je eigen risico als het mis gaat. Het is niet de verantwoordelijkheid van een vliegmaatschappij om uit te zoeken of jij op Tenerife een ernstig ziek familielid hebt wonen of dat je daar heen gaat om op het strand te liggen.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Moet dan de maatschappij het geld in de zak steken voor een reis die niet is uitgevoerd? De maatschappij die reizen naar oranje bestemmingen aanbiedt? Dat is wel oké? Vind het een beetje een onderbuikreactie dit.
Weet niet wat jouw omstandigheden waren voor jouw reis. Sommige maatschappijen lopen enorm te kutten inderdaad.
Jullie komen de tijd vast wel goed door samen in quarantaine na elkaar zo lang niet gezien te hebbenquote:Op donderdag 17 december 2020 11:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, vriendin komt hier naartoe (uit Brazilië, maar het land maakt eigenlijk weinig meer uit inmiddels). Negatief getest, al weken in isolatie gezeten, dat gebeurt na aankomst ook, etc.
Ongetwijfeld, maar met al dit gedoe is het eerst vooral spannend zat of we elkaar morgen inderdaad weer zienquote:Op donderdag 17 december 2020 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jullie komen de tijd vast wel goed door samen in quarantaine na elkaar zo lang niet gezien te hebben
Alleen handje vasthouden zekerquote:Op donderdag 17 december 2020 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jullie komen de tijd vast wel goed door samen in quarantaine na elkaar zo lang niet gezien te hebben
Fingers crossed dan maarquote:Op donderdag 17 december 2020 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar met al dit gedoe is het eerst vooral spannend zat of we elkaar morgen inderdaad weer zien
Netjes boven de deken uiteraardquote:Op donderdag 17 december 2020 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen handje vasthouden zeker
tja mensen zijn niet zo heel snugger he, dat weten we nuquote:Op donderdag 17 december 2020 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar bewust zaken volgens jouw eigen beleving intepreteren omdat je dat goed uitkomt is wat anders dan een reisadvies van de PM
Ik hoop het heel erg voor jullie!quote:Op donderdag 17 december 2020 11:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar met al dit gedoe is het eerst vooral spannend zat of we elkaar morgen inderdaad weer zien
Heh, dat wist ik al decenniaquote:Op donderdag 17 december 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tja mensen zijn niet zo heel snugger he, dat weten we nu
Wat zijn bedoeling is geweest weten we natuurlijk nooit, je kunt niet in zijn hoofd kijken. Maar als iemand zegt dat je niet voor je lol ergens heen moet vliegen, maar de Antillen daarbij nadrukkelijk uitzondert, dan snap ik dat mensen dat zo opvatten.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk ook niet dat het de bedoeling was om het te promoten, zeker niet voor vakanties.
Waarom hebben ze dan niet je geld teruggegeven? Heb je vouchers gekregen? Of helemaal niks?quote:Op donderdag 17 december 2020 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Als de MinPres je ten zeerste afraad om een reis te maken naar het buitenland. Dan is het ook je eigen risico als het mis gaat. Het is niet de verantwoordelijkheid van een vliegmaatschappij om uit te zoeken of jij op Tenerife een ernstig ziek familielid hebt wonen of dat je daar heen gaat om op het strand te liggen.
Die van mij was in de zomer van 2019 geboekt voor Groenland, dit allemaal had ik nooit kunnen bedenken....
https://www.tui.nl/coronavirus-faq/quote:Annuleringen
Bij annuleringen vanaf 9 december 2020 betalen wij klanten de betaalde reissom terug. Na annulering kan de klant zelf een verzoek tot terugbetaling indienen via Mijn TUI of hij ontvangt de terugbetaling via de reisagent waar hij de boeking gedaan heeft. Voor annuleringen die wij tot en met 8 december 2020 hebben moeten doorvoeren, worden vouchers uitgegeven ter waarde van de betaalde reissom. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte.
Koekoek. En dat komt nog bovenop de toch al slechte cijfers die ze over leggen sinds het beëindigen van hun korte lockdown die volgens het Red Team alle problemen op zou lossen.quote:In een klap 11.000 besmettingen erbij in Wales door fout in het IT-systeem
In Wales zijn er de week van 8 tot 15 december maar liefst 11.000 coronabesmettingen te weinig gerapporteerd. Dat kwam omdat het computersysteem dat de coronacijfers registreert even was uitgevallen omwille van onderhoud. Na de rechtzetting zijn het aantal besmettingen van die week plotsklaps verdubbeld.
Vakantiedagen opnemen.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:02 schreef Dimachaerus het volgende:
hoe kunnen al die mensen op vakantie gaan dan
We kennen in Nederland zoiets als wettelijke vakantiedagen, dat betekent dat iedereen jaarlijks recht heeft op minimaal 20 vrije dagen bij een fulltime dienstverband.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:02 schreef Dimachaerus het volgende:
hoe kunnen al die mensen op vakantie gaan dan
zeker uitkeringstrekkers
Ja alsof je zo maar last minute ff vrij kan nemen om op vakantie te gaan.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
We kennen in Nederland zoiets als wettelijke vakantiedagen, dat betekent dat iedereen jaarlijks recht heeft op minimaal 20 vrije dagen bij een fulltime dienstverband.
Macron zijn vrouw is bejaard..quote:
Jij hebt niet echt door hoe de wereld werkt, of wel?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:06 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ja alsof je zo maar last minute ff vrij kan nemen om op vakantie te gaan.
Als werkgever was ik niet akkoord geweest.
Veel leidinggevenden vragen juist aan het eind van het jaar of iedereen z'n vakantiedagen wil opnemen. Vroeger was het gebruikelijk om ze mee te nemen naar het volgende jaar, maar daar zijn steeds minder werkgevers fan van.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:06 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik heb in Groenland een groot deel van de reis geboekt met veel excursies waar ik het geld gewoon voor kwijt ben en Air Greenland heeft enkel vouchers gegeven voor de vluchten.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat zijn bedoeling is geweest weten we natuurlijk nooit, je kunt niet in zijn hoofd kijken. Maar als iemand zegt dat je niet voor je lol ergens heen moet vliegen, maar de Antillen daarbij nadrukkelijk uitzondert, dan snap ik dat mensen dat zo opvatten.
[..]
Waarom hebben ze dan niet je geld teruggegeven? Heb je vouchers gekregen? Of helemaal niks?
Het blijft een emotionele onderbuikreactie. Het gaat hier om vakantiemaatschappijen als TUI en Corendon, niet KLM. Jij zegt dus eigenlijk dat als zo'n maatschappij willens en wetens vakanties aanbiedt naar oranje gebieden, daar reclame voor maakt en mensen laat boeken, dat die maatschappij dan 0% van het risico hoeft te dragen, en dat die het geld in hun eigen zak mag steken voor diensten die niet geleverd zijn. En dat het risico voor 100% bij de klant ligt (die wil ik ook niet goedpraten verder).
Gelukkig denkt de maatschappij daar blijkbaar anders over:
[..]
https://www.tui.nl/coronavirus-faq/
Lijkt me ook heel normaal.
Ligt er natuurlijk maar net aan in welke branche je werkzaam bent.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:06 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Als werkgever was ik niet akkoord geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |