nja zal wel aan de branche liggenquote:Op donderdag 17 december 2020 12:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk maar net aan in welke branche je werkzaam bent.
Als het voorheen kon, waarom nu dan niet?![]()
Alleen als je in de zorg werkt, dan lukt het nu ff niet...
Ben het wel met je eens dat geen werkgever er op zit te wachten dat je nu naar het buitenland gaat maar vrije dagen mag je natuurlijk altijd opnemen. En in principe gaat het je baas niets aan wat je met die vrije dagen gaat doen.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:09 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
nja zal wel aan de branche liggen
in finance is het echt uit den boze in deze tijd van het jaar
Wie zegt dat die mensen last minute vrij hebben genomen.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:06 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ja alsof je zo maar last minute ff vrij kan nemen om op vakantie te gaan.
Als werkgever was ik niet akkoord geweest.
Mag ook nog maar heel beperkt wettelijk, ik dacht dat de limiet nu 5 dagen is die je mee mag nemen.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Veel leidinggevenden vragen juist aan het eind van het jaar of iedereen z'n vakantiedagen wil opnemen. Vroeger was het gebruikelijk om ze mee te nemen naar het volgende jaar, maar daar zijn steeds minder werkgevers fan van.
Ja, stom hoor. Vroeger spaarden mensen maanden vakantie bij elkaarquote:Op donderdag 17 december 2020 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ook nog maar heel beperkt wettelijk, ik dacht dat de limiet nu 5 dagen is die je mee mag nemen.
Yep. Zit ook geen werkgever op te wachten.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, stom hoor. Vroeger spaarden mensen maanden vakantie bij elkaar
daar zijn ook wetten voor, je kan niet zomaar een vakantie weigeren zonder grondige reden als werkgever zijndequote:Op donderdag 17 december 2020 12:06 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ja alsof je zo maar last minute ff vrij kan nemen om op vakantie te gaan.
Als werkgever was ik niet akkoord geweest.
Yep. Mijn vrouw had er ooit 24 om mee te nemen naar het volgende jaar, dat schoot niet erg op. Sommige bedrijven staan het toe om ze uit te betalen maar niet iedereen doet dat.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, stom hoor. Vroeger spaarden mensen maanden vakantie bij elkaar
Juist niet (meer). Is veranderd paar jaar terug. Nieuwe wet- en regelgeving. Wettelijke uren en bovenwettelijke uren kun je gewoon meenemen naar volgend jaar. Wel opmaken voor 1 juli of binnen 5 jaar.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ook nog maar heel beperkt wettelijk, ik dacht dat de limiet nu 5 dagen is die je mee mag nemen.
Nee in de zomer hadden wij inderdaad ook 10.000 besmettingen per dag. Klimaat maakt niets uit.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol@klimaatspeeltmee
Door de warme zeewind sterft corona in de zomer uit! @:baudet.
dat zegt je werkgever, maar wettelijk ligt dit anders.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:11 schreef Dimachaerus het volgende:
en als ik in de zomer van 2021 op vakantie wil dan moet ik dit voor het eind van dit jaar al aanvragen
Hoe zit het nu dan?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:14 schreef Salina het volgende:
[..]
Juist niet (meer). Is veranderd paar jaar terug. Nieuwe wet- en regelgeving.
Veel mensen zitten ook niet op hun werkgever te wachtenquote:Op donderdag 17 december 2020 12:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep. Zit ook geen werkgever op te wachten.
quote:Op donderdag 17 december 2020 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb in Groenland een groot deel van de reis geboekt met veel excursies waar ik het geld gewoon voor kwijt ben en Air Greenland heeft enkel vouchers gegeven voor de vluchten.
https://www.rijksoverheid(...)akantiedagen-opnemenquote:
Starten is leuk en zeker beter dan we hier doen maar het zegt nog niets over het eindresultaat.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
Het is toch eigenlijk om te janken hoe nederland met de hele pandemie omgaat, dit hele gebeuren met vaccineren zag je ook al ver van tevoren aankomen en werd een paar weken geleden al voorspeld.
ze waren er toch klaar voor ?
Frankrijk er Duitsland, die zijn er wel klaar voor en starten nog in 2020.
Hmm... hoofdregel is dus dat je ze nu een half jaar langer mee mag nemen.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:17 schreef Salina het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)akantiedagen-opnemen
@:Momo wou je naar Groenland gaan? Wow. Nog eens een bestemming.
Jup 11 dagen in Groenland, misschien in 2021 of 2022...quote:Op donderdag 17 december 2020 12:17 schreef Salina het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)akantiedagen-opnemen
@:Momo wou je naar Groenland gaan? Wow. Nog eens een bestemming.
yupquote:Op donderdag 17 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Jup 11 dagen in Groenland, misschien in 2021 of 2022...
Er zullen meer mensen zijn die zitten te wachten op reizen.
Sommige ook wel!quote:Op donderdag 17 december 2020 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Veel mensen zitten ook niet op hun werkgever te wachten [ afbeelding ]
Nee hoor. Veruit de meeste uren die je meeneemt zijn nu juist de bovenwettelijke uren.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... hoofdregel is dus dat je ze nu een half jaar langer mee mag nemen.
Komt toch zo'n beetje op hetzelfde neer?
Ik dus. Kan niet wachten om weer naar Azië of Zuid-Amerika te gaan.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Jup 11 dagen in Groenland, misschien in 2021 of 2022...
Er zullen meer mensen zijn die zitten te wachten op reizen.
Oh ja dat is kut inderdaad. Lokaal geboekte excursies kunnen nog weleens lastig zijn wat dat betreft. Lijkt me toch een goede zaak dat het klootjesvolk dat bij TUI boekt wel z'n geld terug kan krijgen, anders hebben dat soort bedrijven alle macht en de consument niks.quote:Op donderdag 17 december 2020 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb in Groenland een groot deel van de reis geboekt met veel excursies waar ik het geld gewoon voor kwijt ben en Air Greenland heeft enkel vouchers gegeven voor de vluchten.
maar wij zijn er klaar voor hoor ....quote:Op donderdag 17 december 2020 12:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Een soort van pijnlijk om als Nederlander te lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |