Helemaal niet. Het is dan ook helemaal geen verwijt of iets persoonlijks, ik vraag mij af wat gaat blijven.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben het vaak met je eens dat ik ook veel dingen een poppenkast vind. Maar hoeveel last heb jij nog van de maatregelen van de pandemie van 1918, 1957, 1968 en 2009?
Mijn handen wassen nadat ik aan mijn aars gekrabt heb doe ik wel nog trouw, anders vervuld van sociale en hygiënische schaamtequote:Op donderdag 17 december 2020 00:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben het vaak met je eens dat ik ook veel dingen een poppenkast vind. Maar hoeveel last heb jij nog van de maatregelen van de pandemie van 1918, 1957, 1968 en 2009?
waarom?quote:Op donderdag 17 december 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij in dit geval positief.
Een eenzijdige discussie op een forum is positief, open een dagboek.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat deed je voor 1918 niet?quote:Op donderdag 17 december 2020 00:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn handen wassen nadat ik aan mijn aars gekrabt heb doe ik wel nog trouw, anders vervuld van sociale en hygiënische schaamte
Het is op dit moment toch speculatie. Zou wel leuk zijn om er een wedje op te leggen.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach dan vieren we oud en nieuw in Duitsland of in Polen. Je hebt een goeie biersmaak dus dat kunnen we best samen doen.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Helemaal niet. Het is dan ook helemaal geen verwijt of iets persoonlijks, ik vraag mij af wat gaat blijven.
Ik denk dat het vuurwerkverbod er bijvoorbeeld wel in zal blijven.
Zekers. En ik geef niks om vuurwerk dus het zou me werkelijk aan mijn aars oxideren.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ach dan vieren we oud en nieuw in Duitsland of in Polen. Je hebt een goeie biersmaak dus dat kunnen we best samen doen.
Gadver, get a room.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ach dan vieren we oud en nieuw in Duitsland of in Polen. Je hebt een goeie biersmaak dus dat kunnen we best samen doen.
Koop jij het bier ik het vuurwerk ben je nog goedkoper uit.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zekers. En ik geef niks om vuurwerk dus het zou me werkelijk aan mijn aars oxideren.
Toen schoot het er weleens bij in, ik was denk ik toen nog niet hygiëne'woke' genoegquote:
We hebben een heel subforum gewijd aan samenzweringen en what ifs en daar hoort die discussie thuis. Sorry.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:30 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Een eenzijdige discussie op een forum is positief, open een dagboek.
Verplaats dan, Harryquote:Op donderdag 17 december 2020 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben een heel subforum gewijd aan samenzweringen en what ifs en daar hoort die discussie thuis. Sorry.
Misschien zijn we wel blijvend doorgeslagen in het niet meer accepteren van risico's waardoor we die dingen er inhouden ja. Misschien tijdens het griepseizoen. Iets met een covidtrauma waar we niet meer uitkomen en scheve gezichten dat er niet wordt gedaan voor de slachtoffers / vatbaren van influenza.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:19 schreef Molo het volgende:
[..]
En wie heeft er precies baat bij dat dit allemaal in stand gehouden wordt?
Precies, dus slechte voorbeelden en ongeloofwaardig doemdenken
Waar heb je het in hemelsnaam overquote:Op donderdag 17 december 2020 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben een heel subforum gewijd aan samenzweringen en what ifs en daar hoort die discussie thuis. Sorry.
quote:Op donderdag 17 december 2020 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
spoiler: jaquote:Op donderdag 17 december 2020 00:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar heb je het in hemelsnaam overSamenzweringen? Serieus?
De vraag was of bepaalde maatregelen mogelijk zouden blijven na corona....
mag wel hoor, is gewoon ontopicquote:Op donderdag 17 december 2020 00:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook. Maar daar mogen we het blijkbaar niet over hebben hier dus hou maar op
quote:Op donderdag 17 december 2020 00:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook. Maar daar mogen we het blijkbaar niet over hebben hier dus hou maar op
Vuurwerk is geen slecht voorbeeld en alcohol ook niet. Er zijn genoeg partijen (niet alleen politieke) die voor verregaande beperkingen op deze gebieden pleiten.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:19 schreef Molo het volgende:
[..]
En wie heeft er precies baat bij dat dit allemaal in stand gehouden wordt?
Precies, dus slechte voorbeelden en ongeloofwaardig doemdenken
De menselijke geschiedenis is een aaneenschakeling van pandemieën. Er zijn altijd maatregelen ingevoerd ten behoeve van de volksgezondheid en die zijn ook altijd weer opgegeven wanneer de pandemie voorbij was. Geen enkele regering heeft er iets aan om onzinnige beperkingen op te leggen.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:53 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als je denkt dat een overheid alle rechten weer terug gaat geven nadat het eerst effkes is afgepakt heb je niet goed opgelet tijdens geschiedenis
Dus volgend jaar mogen de vuurwerkliefhebbers weer lekker knallen volgens jou?quote:Op donderdag 17 december 2020 01:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De menselijke geschiedenis is een aaneenschakeling van pandemieën. Er zijn altijd maatregelen ingevoerd ten behoeve van de volksgezondheid en die zijn ook altijd weer opgegeven wanneer de pandemie voorbij was. Geen enkele regering heeft er iets aan om onzinnige beperkingen op te leggen.
Tenzij...quote:Op donderdag 17 december 2020 01:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De menselijke geschiedenis is een aaneenschakeling van pandemieën. Er zijn altijd maatregelen ingevoerd ten behoeve van de volksgezondheid en die zijn ook altijd weer opgegeven wanneer de pandemie voorbij was. Geen enkele regering heeft er iets aan om onzinnige beperkingen op te leggen.
Ze willen al jaren van het vuurwerk af, dat is niet opeens nieuw sinds corona.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus volgend jaar mogen de vuurwerkliefhebbers weer lekker knallen volgens jou?
Voor vuurwerk ben ik wel bang en de meeste mensen in dit topic weten dat ik een grootliefhebber ben van vuurwerk. Maar dat verbod werkt nu ook amper sterker nog met de juiste contacten heb je nog eerdere illegaal vuurwerk dan corona. Alcohol zal nog een groter probleem worden omdat dat veel bredere maatschappelijk geaccepteerd wordt. Anders kunnen we de grens over gaan waar het nu al vaak veel goedkoper is.quote:Op donderdag 17 december 2020 00:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vuurwerk is geen slecht voorbeeld en alcohol ook niet. Er zijn genoeg partijen (niet alleen politieke) die voor verregaande beperkingen op deze gebieden pleiten.
het vuurwerkverbod is het beste wat gekomen is in 2020quote:Op donderdag 17 december 2020 01:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze willen al jaren van het vuurwerk af, dat is niet opeens nieuw sinds corona.
nee, de crisis is het excuus om het er doorheen te drukken, anders had het nog wel wat langer afbouwen geweestquote:Op donderdag 17 december 2020 01:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het staat al jaren ter discussie en er zijn ook al gemeenten geweest waar er lokaal een vuurwerkverbod is opgelegd.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee, de crisis is het excuus om het er doorheen te drukken
Maar door corona mag het dit jaar niet. Het zou de ziekenhuizen te zwaar belasten. Nu kunnen we daar een hele discussie over voeren in hoeverre de belasting van de spoedeisende hulp invloed heeft op het behandelen van coronapatienten etc, maar daar ging het mij niet zo zeer om.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar het om ging waren de échte coronamaatregelen, zoals anderhalve meter afstand houden en de mondkapjesplicht. Al die maatregelen verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra de pandemie voorbij is.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar door corona mag het dit jaar niet. Het zou de ziekenhuizen te zwaar belasten. Nu kunnen we daar een hele discussie over voeren in hoeverre de belasting van de eerste hulp invloed heeft op het behandelen van coronapatienten etc, maar daar ging het mij niet zo zeer om.
77quote:Op donderdag 17 december 2020 01:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er geregistreerd in de afgelopen 24 uur die overleden zijn aan het coronavirus?
Ja dat verwacht ik ook. Maar de rest van de 'maatregelen'?quote:Op donderdag 17 december 2020 01:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar het om ging waren de échte coronamaatregelen, zoals anderhalve meter afstand houden en de mondkapjesplicht. Al die maatregelen verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra de pandemie voorbij is.
Ik denk niet dat ze de Action gesloten houden, Leo.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat verwacht ik ook. Maar de rest van de 'maatregelen'?
Alles wordt weer gewoon normaal.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
festivalletjes of andere events die je vragen om je vaccine ster te laten zienquote:Op donderdag 17 december 2020 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moeilijk om een zinvolle discussie te houden zo.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de Action gesloten houden, Leo.
Ik stel gewoon een vraag. Niet wetende dat er zoveel ophef zou komenquote:Op donderdag 17 december 2020 01:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Alles wordt weer gewoon normaal.
Jij denkt echt dat de gemiddelde Nederlandse burger zich nog maatregelen laat opleggen wanneer het niet nodig is?
We zijn geen China.
Misschien moet je dan iets duidelijker opschrijven waar je heen wil, want ik kan niet raden wat je met maatregelen-tussen-aanhalingstekens bedoelt.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moeilijk om een zinvolle discussie te houden zo.
Ja doei. Ik heb ondertussen 2 pagina's geleden een simpele doch serieuze vraag gesteld. Eerst die mod die begon te piepen. Daarna jij met je gejammer. Laat lekker zitten.quote:Op donderdag 17 december 2020 01:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien moet je dan iets duidelijker opschrijven waar je heen wil, want ik kan niet raden wat je met maatregelen-tussen-aanhalingstekens bedoelt.
Ja, de vraag stellen hoe de toekomst na corona eruit ziet hoort blijkbaar in BNW thuis. Triestquote:Op donderdag 17 december 2020 01:21 schreef Stray_cat het volgende:
Zo voorspelbaar, maar gooi maar naar BNW
Let it goquote:Op donderdag 17 december 2020 01:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja doei. Ik heb ondertussen 2 pagina's geleden een simpele doch serieuze vraag gesteld. Eerst die mod die begon te piepen. Daarna jij met je gejammer. Laat lekker zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |