SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen.quote:Allemaal al een Plan B in werking gesteld?
Jakkesquote:Op woensdag 16 december 2020 22:07 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Bij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen.![]()
Maar hoop dat het snel weer weg is.
Bij mij ging het al wat langer niet goed. Maar vanaf 1 januari wel echt weer even streng, want ik wil me wel weer beter voelen. Met de feestdagen is het een kansloze missie om nu te beginnen. Sowieso vind ik het wel lastig, ik heb vakantie, maar behalve door lekker te eten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen om het ook even leuk te maken met de lockdown.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:50 schreef MeisPluis het volgende:
Wat is het rustig hier! Heeft iedereen het even op on hold gezet met de feestdagen in zicht?
Voor mij is dit juist de tijd om nieuwe recepten uit te proberen (de gezondere danquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij mij ging het al wat langer niet goed. Maar vanaf 1 januari wel echt weer even streng, want ik wil me wel weer beter voelen. Met de feestdagen is het een kansloze missie om nu te beginnen. Sowieso vind ik het wel lastig, ik heb vakantie, maar behalve door lekker te eten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen om het ook even leuk te maken met de lockdown.
Ik ben me nu in aan het lezen in de DailyDozen, maar in basis zijn heel veel van die dingen hetzelfde met andere gezonde eetwijzen (ook die van de voedsel piramide) - veel groente en fruit, peulvruchten, volkoren producten. Ik merk alleen dat veel recepten die ik van de DailyDozen vind, me helemaal niet aanstaan (saai of gewoon niet lekker) of veel te weinig in verschillende categorieën vallen (ik denk dat ik dat beter kanquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:44 schreef Tuindier het volgende:
Ik probeer een beetje uit de dieetmodus te komen en te eten volgens deze principes: veel groente/fruit, volkoren producten, voeden ipv vullen. Verder heel goed etiketten lezen om zo onbewerkt mogelijk te eten, en echt te genieten van de lekkere dingen waar ik bewust voor kies. Ik vind het een handig methode, hoewel ze de laatste tijd wel influencer neigingen krijgt (promoten van producten die maar matig gerelateerd zijn aan gezond eten) en ik niks met kinderen heb. Maar als je dat negeert komen er veel nuttige dingen langs.
Tnx! Dat is bij mij idd ook al zo, ook al ben ik nu pas een week of 4 bezig. 100% zal met mijn gezin niet gaan, maar dan eet ik met kerst 2 dagen vlees en dan een hele tijd niet meer, dus dat vind ik wel oke.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:47 schreef Myraela het volgende:
Wel een toffe stap om naar vega(n) te gaan trouwens. Hopelijk kun je lekkere recepten vinden. Vegetarisch eten was mijn goede voornemen van vorig jaar, nu dus bijna een jaar. Het heeft me soms echt wel geholpen met gezonder eten. Gewoon omdat je toch wat beperkter bent in je keuzes. Dat helpt op de momenten dat je op een feestje bent (ooit, misschien weer) of dat je naar thuisbezorgd kijkt en geen zin hebt in de standaard pizza.
Ik twijfelde om als nieuw goed voornemen meer richting vegan te gaan. Maar het is nu toch even niet het juiste moment om m'n voeding meer om te gooien. Ik hou het liever even stabiel zonder me teveel te moeten verdiepen in hoe en wat ik precies eet om wel aan de juiste waarden te komen.
Mijn doel is/was 75kg, niet gehaald, maar ik voel me nu met 77kg al zóveel beter, knapper, fitter.. Dat wil ik vasthouden, dus geen nieuwe (soms onhaalbare?) doelen maar gewoon zo door blijven gaanquote:Op zondag 27 december 2020 21:25 schreef Pinuts het volgende:
Ik maak vaak een soort doelenlijstje/bucketlist voor het jaar daarop. Dat vind ik leuk om te doen en leuk om straks ook terug te kijken van wat wilde ik in het begin van het jaar, is dat gelukt of is die wens veranderd.
Nu wil ik daar ook een gezondsheids punt in zetten, aangezien ik nog steeds bezig ben met gezonder worden. Afgelopen jaar stond die op onder de 70 kg komen qua gewicht, en dat is gelukt. Nu vind ik het lastig om het volgende 'grote' doel te formuleren. Qua gewicht denk ik dat ik nog wel naar 65 kg, maar wil ik dat perse? Nee. Ik wil vooral vet eraf. Ik zat bij mijn laatste meting (ergens in november) qua vetpercentage op 26.5%. En dat wil ik graag naar beneden hebben. En nu vraag ik mij een beetje af wat realistisch is. Ik kwam van 32% af (sinds augustus afgelopen jaar 'serieus' bezig). Dus 5.5% eraf. Dus in eerste instantie dacht ik, dat ga ik dit jaar voor 20%, wat in mijn ogen gewoon slank is. Maar als ik de plaatjes op internet moet geloven dan is dat echt helemaal afgetraind, sixpack gespierd enzo. En dat streef ik niet na (en ga ik ook niet halen).
Kijk, eigenlijk is het doel gewoon je lekker voelen en bijv. dat je kleding weer leuk zit. Maar zou je ooit over jezelf zeggen dat je dat gehaald hebt?
Hoe stellen jullie doelen? Of doen jullie dat niet ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delen
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Declan-Harp het volgende:
De foto's zeggen genoegKerst 2019 en Kerst 2020
Goed te zien ja. Looking good !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delen![]()
quote:Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Declan-Harp het volgende:
De foto's zeggen genoegKerst 2019 en Kerst 2020
Wauw, wat goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delenEn wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn.
Ik deed ook een voor- en na'tje:![]()
Wauw, je buik!quote:Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wauw, wat goed!En wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn.
Ik deed ook een voor- en na'tje:
[ afbeelding ]
Damm. Als ik ooit dit mag bereiken...quote:Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wauw, wat goed!En wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn.
[ afbeelding ]
Gossie, wat een verschil!quote:Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef -Spring het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Da's eigenlijk wel een heel slim idee, korte termijndoelen. Ik ga daar ook eens over nadenken!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:43 schreef Pinuts het volgende:
Na me te hebben ingelezen over doelen stellen (en behalen) heb ik besloten het anders te doen. In plaats van een soort groot jaardoel te maken ga ik iedere maand 3 doelen/focuspunten stellen. Dit kan over vanalles en nog wat zijn, bijv. 3x per week sporten, maar ook 2 boeken lezen of bewust je rust pakken.
Voor deze maand slechts 1 'gezondheidsdoel' en dat is simpelweg om mijn voedingsritme weer op te pakken.
Hopelijk wordt dit topic nu het weer januari is ook weer een beetje actief
Dit. Vanavond borrelplank met alle restjes.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:14 schreef Barreltje het volgende:
Ik begin maandag pas met lijstjes![]()
Vanavond nog kaasfondue op de planning
Ja leuk! Kan ik morgen doen. DM maar met username.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:26 schreef Hupje het volgende:
Hai, ik ben er ook weer. Goede voornemens en geschrokken van de weegschaal, zeg maar. Met kerst was ik op mijn zwaarst ooit (niet-zwanger dan). Gekke corona routines en vooral wat er niet kan is niet handig, zo blijkt.
Wat @:Pinuts zei vind ik wel een goede, dus ik heb doelen voor deze maand gesteld. Qua voeding ga ik (hopelijk) minder snacken na het avondeten en ik wil 6 dagen in de week een half uur serieus bewegen/sporten. Wandelen zit inmiddels aardig in de routine maar zet niet zoveel zoden aan de dijk.
Heeft er iemand zin om weer een Fitbit challenge te starten?
Gedaanquote:Op zaterdag 2 januari 2021 21:54 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja leuk! Kan ik morgen doen. DM maar met username.
Wow dit is gek. Op mijn telefoon kan ik zien dat je Fit - bit challenge heb getypt maar via de pc valt dat woord weg.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:26 schreef Hupje het volgende:
Heeft er iemand zin om weer een Fitbit challenge te starten?
De wondere wereld van reclame op Fok, volgens mij.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wow dit is gek. Op mijn telefoon kan ik zien dat je Fit - bit challenge heb getypt maar via de pc valt dat woord weg.
Kan je alleen meedoen als je zo'n ding hebt of werkt het ook met andere smartwatches?
Update in de quote. Ben niet ontevredenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:15 schreef Tuindier het volgende:
O: havermout, lijnzaad, diepvries bosvruchten, amandelmelk
S: 30 min bodycombat, 30 min shbam
L: 2 volkoren boterhammen met tahin en gewokte boerenkool/kikkererwten/paprikapoeder, 1 volkoren boterham met cacoapasta en een banaan, mandarijn.
T: nog iets van fruit, misschien drankje bij mijn ouders [1 leffe triple, 1 stukje pure chocolade/i]
D: volkoren gevulde pasta (vegan) met groente uit de vriezer. AH komt pas na het eten.
[i]T: 3 mandarijnen
Dat had ik ook ja! 10 minuten buikspieren gedaan, en lachen en kuchen en bewegen en alles deed pijn alsof is een enorme sportprestatie had gelevered.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:39 schreef Pinuts het volgende:
Mijn lijstje vandaag:
O: kwark, mango
B: uurtje wandelen
L: hard broodje met tomatensoep
T: kwark
D: zelfgemaakte hamburger met salade
Veel spierpijn van mijn 20 minuten training van gisteren. Dus wandeling is ook even goed voor mijn benen.
Ik heb je een berichtje gestuurd over de Fitbit challenge, ik doe graag mee!quote:Op zondag 3 januari 2021 09:26 schreef Tuindier het volgende:
Vandaag maak ik een lasagne, meteen voor twee dagen zodat ik van de week na het werk toch makkelijk een gezonde maaltijd op tafel heb. Ik ga ook meteen voor twee dagen lunch voorbereiden, dat maakt het ook makkelijker om daarvoor een goede keuze te maken.
Ik ben een fitbit challenge gestart, laat me even weten wie ik nog meer kan toevoegen.
Gewoon zwart, alsof de verlichting in dimstand is of zo. Niet te lezen. Ik gebruik hem nu voornamelijk via de app, horloge zelf is zo eigenlijk onbruikbaar.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:35 schreef Hupje het volgende:
@:senesta Hoezo niet meer te lezen? Zitten er strepen doorheen, of is je scherm zwart?
Mijn ervaring met Fitbit binnen de garantie termijn is dat ze heel coulant zijn, dus ik zou even contact opnemen met de klantenservice.
Bij instellingen kun je de helderheid kiezen, staat hij niet per ongeluk op altijd gedimd?quote:Op zondag 3 januari 2021 12:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Gewoon zwart, alsof de verlichting in dimstand is of zo. Niet te lezen. Ik gebruik hem nu voornamelijk via de app, horloge zelf is zo eigenlijk onbruikbaar.
Misschien wel, ik kan het niet zienquote:Op zondag 3 januari 2021 12:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Bij instellingen kun je de helderheid kiezen, staat hij niet per ongeluk op altijd gedimd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.T: fruit
D: groene curry met veel groente en tofu
B: 2x 20 minuten van/naar het werk ebiken, iedere uur minimaal 250 stappen, 10.000 totaal
Vanavond komt mijn 'how not to die' kookboek binnen, en later deze week 'how not to diet'. Ben erg benieuwd!
Het is echt koud ja! Heb een half uur gelopen toen vond ik het welletjesquote:Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark/fruit/lijnzaad
T: Peer
D: Broccoli-aardappel ovenschotel met vega gehakt, roomsaus en geraspte kaas
B: Niks buiten, het is stervenskoudVerspreid over de dag een uur hometrainer
Ik hoefde alleen boodschappen te doen, maar kwam verkleumd thuis. Waterkouquote:Op maandag 4 januari 2021 14:47 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Het is echt koud ja! Heb een half uur gelopen toen vond ik het welletjes
Ik las even dat je een workout ging doen waarbij je ging slepen met een broodje speklap. Klonk goed!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:35 schreef Lonaa het volgende:
Ja ik wil ook wel meedoen in de Fitbit Challange.@:Tuindier
Hier is de eerste kg er ook af.![]()
Ik doe vandaag in willekeurige volgorde:
Een workout waarbij ik zware dingen sleep op verschillende manieren, een tunamelt, yoghurt met nootjes, kersen en vlokken, broodje met speklap en kimchi. Met salade van groente restjes en wat aardappels.
Doe ik ook liever.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:22 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik las even dat je een workout ging doen waarbij je ging slepen met een broodje speklap. Klonk goed!
Dat is ook mijn soort workout.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:22 schreef Tuindier het volgende:
Ik las even dat je een workout ging doen waarbij je ging slepen met een broodje speklap. Klonk goed!
Ze moeten eigenlijk horizontaal blijven staan als je ze aan 1 kant oppakt. Dan zijn ze het beste.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:06 schreef SQ het volgende:
Ik vind speklappen alleen lekker als ze licht verkoold van de bbq komen
Ik heb je uitgenodigdquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef VitaBella het volgende:
Als er nog ruimte in de fitbitchallenge is wil ik er ook wel weer bij! Bij wie moet ik me melden? Bij @:tuindier?
Straks volle melk erdoor en inderdaad roomboter en echt fors wat kaas + bij het toetje dus ook nog volle kwark, dus dat schiet wel op jaquote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:27 schreef SQ het volgende:
Op hoeveel kcal zit jij nou met die ene maaltijd, minilot? Het klinkt me zo weinig, maar misschien stouw je het wel vol roomboter allemaal natuurlijk.
Ja dat is waar. Ik heb wel ooit IF gedaan met 2 maaltijden maar OMAD trek ik niet met mijn lifestyle.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Straks volle melk erdoor en inderdaad roomboter en echt fors wat kaas + bij het toetje dus ook nog volle kwark, dus dat schiet wel op jaQua exacte gewichten weet ik het nog niet precies voor vanavond, maar ik mik gewoonlijk op zo rond de 1500 kcals. Als het toevallig een keer beduidend lager uitpakt eet ik soms tijdens het koken vast wat handjes noten en gedroogd fruit. Veel hoger is het zelden, maar prima als dat eens gebeurt
Ik vind het ideaal zo: ik eet weliswaar maar eens per dag, maar dat kan dan wel op z'n allerlekkerst en zonder in te houden op ingrediënten, sausjes en hoeveelheden enzo
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Ik heb wel ooit IF gedaan met 2 maaltijden maar OMAD trek ik niet met mijn lifestyle.
En nu ik nog een dikke liter melk per dag produceer heb ik soberso de hele dag honger
Dat grazen zou voor mij de enige reden zijn om OMAD te eten. Ik begin nu met eten in de middag maar benut wel DE VOLLE 8 UUR zeg maarquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:50 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Ik geef ook nog wel borstvoeding, maar dat soort hoeveelheden zijn wel lang geleden!
Nu ik overigens tegenwoordig om de dag 's morgens vroeg bijna een uur hardloop en het voornemen heb om ook wat sterker te worden begin ik zodra ik de laatste vier kilo kwijt ben denk ik wel met 's morgens als ik klaar ben met rennen iets als roerei, bakje skyr of broodje hummus te eten - ik vermoed dat ik dan wel wat extra eiwit kan gebruikenMaar wel even aanzien of geen strikt OMAD meer doen dan nog invloed heeft op mijn succesvol afgeleerde neiging tot snaaien de rest van de dag
Druk op het werk gisteren, en dus geen fruit beschikbaar. Dus ik kwam met honger thuis, at meer dan ik had bedacht, had daardoor volle buik dus niet sporten. Vandaag weer een nieuwe dag (maar dit is altijd de drukste werkdag van de week).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 07:33 schreef Tuindier het volgende:
Lijst voor vandaag:
O: havermout, lijnzaad, chia, bosbessen, lepel dadelsiroop, amandelmelk
T: fruit 2 knackebrod pindakaas
L: net z'on bak salade als gisteren
T: fruit
D: lasagne met linzen, spinazie, volkoren bladeren
B: 30-60 minuten sport, nog even kijken wat het wordt bank, 3 bonbons, wel 10.000 stappen gezet
Vanmorg leek de eerste kilo voor dit jaar er al af, dus dat is duidelijk vocht.
Hier ook ja.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik heb nu 2 avonden niet gesnackt in de avond en ik heb beide nachten met honger in bed gelegen. (Nee daar word ik niet wakker van, ik word wakker van de baby en dan rammelt mijn maag).
Geeft wel aan hoe kansloos veel ik de laatste maanden gesnaaid heb in de avondenhet is echt hard afkicken nu.
Ah top ook niet zo duur!quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:30 schreef SQ het volgende:
K heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/(...)ld/9200000125656962/
Works like a charm
Heb je ook gelijk in idd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:31 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb er een van de Aldi ofzo, werkt prima. Gaat toch vooral om je eigen metingen met elkaar vergelijken, dus afwijkingen tov een andere weegschaal is niet zo heel spannend.
Trolldingen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb mijn weegschaal verplaatst naar mijn kleedkamer en nu ben ik een pond zwaarder![]()
Kutzakquote:Op donderdag 7 januari 2021 08:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb mijn weegschaal verplaatst naar mijn kleedkamer en nu ben ik een pond zwaarder![]()
Zul je zien dat 'ie er nog een pond bovenop gooit. Weegschalen en hun gedramaqueen.quote:
Ik ben gisterochtend getest, dus binnenblijven totdat je een negatieve uitslag hebt. En die is er nu 24u later nog nietquote:Op donderdag 7 januari 2021 09:32 schreef Hupje het volgende:
@:Declan-Harp Moet je in quarantaine dat je moet binnenblijven?
Yes!!quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Negatief![]()
Dus vanmiddag taartttttt
Geniet er vanquote:Op donderdag 7 januari 2021 10:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Negatief![]()
Dus vanmiddag taartttttt
Altijdquote:
Haha lekker ;pquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:11 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Altijd
Heb nog 3 extra maiswafels met eiersalade genomen, want koud en hongerrr
Toch eens een nieuwe lunch uitgeprobeerd. 2 pannekoeken waar ik bananen eiwitpoeder doorheen heb gegooid. Was echt jammie. Dit wordt mijn nieuwe not so guilty pleasurequote:Op donderdag 7 januari 2021 11:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
O: mango, kwark
L: boterham met 2 eierenpannekoek met bananen eiwitpoeder
B: 20 - 30 min thuis kracht/cardio
D: zalm met groente en aardappeltjes
T: maiswafels
Klinkt lekker ja!quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:26 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Toch eens een nieuwe lunch uitgeprobeerd. 2 pannekoeken waar ik bananen eiwitpoeder doorheen heb gegooid. Was echt jammie. Dit wordt mijn nieuwe not so guilty pleasure
Extra maiswafels komen er nog bij als avondsnack en misschien nog iets want had dit maar voor de verandering weer eens in mfp gegooid en toen kwam ik maar op 1300 kcal uit...
Ik zet nu meteen na het naar bed brengen van kind Wii Fit aan. Zo'n routine helpt mij. En dan heb ik daarna ook nog tijd om te bankhangen (waarbij ik met mezelf afgesproken heb dat ik niet mag snaaien).quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:05 schreef Barreltje het volgende:
Thuis sporten is hier ook nog niet ingesleten.. al 1 keer yoga gedaan.. iets met ruggengraat![]()
You go woman!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben onder de 100 kilo!![]()
Lijstje:
L: slawraps met roomkaas en kipfilet en een bakje kwark
T: Appel met cottage cheese pindakaas dip
D: Meloensalade met witte kaas, paprika en komkommer en een broodje ernaast.
T: Bakje watermeloen
Ik kan het merken ook aan mijn kledingquote:
Die bevestiging is ook altijd leuk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik kan het merken ook aan mijn kleding
Haha ja inderdaad!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die bevestiging is ook altijd leuk.
Mooie mijlpaalquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben onder de 100 kilo!![]()
Lijstje:
L: slawraps met roomkaas en kipfilet en een bakje kwark
T: Appel met cottage cheese pindakaas dip
D: Meloensalade met witte kaas, paprika en komkommer en een broodje ernaast.
T: Bakje watermeloen
Hele mooie mijlpaal. Lekker bezigquote:
Dank je! Is een hele poos geleden dat ik maar 2 cijfers zag op de weegschaalquote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Mooie mijlpaalgefeliciteerd, goed bezig!
Dank je!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:06 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Hele mooie mijlpaal. Lekker bezig
Lijstje:
O: Kwark, mango
L: pannekoek met eiwitpoeder
B: uur wandelen
D: beenham, pofaardappel en boontjes
T: maiswafels
Ja maar eind maart moet ik mijn trouwjurk afpassen, dan wil ik nog wat kwijt zijn 😅 ik ga niet als een malle nog 5 kg afvallen, maar 1 of 2 zou mooi zijn ...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:30 schreef Meridiaan het volgende:
Ach ja, het hoeft toch ook niet snel. Het is er ook niet snel aangekomen, denk ik altijd maar.
O - Kwark met lijnzaad en pompoenpitten
T - Kiwi
L - Broccoli, ikeagroenteballetjes en ikeaardappel/broccoligratindingen
D - Kvarg, blauwe bessen en twee volkoren boterhammen met philadelphia en komkommer
Wat is een iets gedetailleerder recept van je T? Ik heb namelijk alles in huis en klinkt heel goed !quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:39 schreef VitaBella het volgende:
Er kwam bij mijn lijstje nog:
T: een boterham met boterhamworst
D: volkoren penne met spinazie ricotta saus, courgette en spinazie
T: appel uit de oven met kaneel, rozijnen, Alpro natural en een beetje stroop
quote:
Als het maar naar beneden gaat toch? Dat is het belangrijkste!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:10 schreef MeisPluis het volgende:
Gefeliciteerd!
Hier heb ik echt de hele dag honger, ik word er gek van ... dus maar een extra tussendoortje gepakt.
Morgen proberen dat te voorkomen, maar wil hardlopen dus de vraag is of dat lukt 😁
Ach, de weegschaal gaat gestaag naar beneden (niet in zo’n grote stappen als sommigen hier) dus het zal wel goed zijn!
Zeg datquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:00 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]___!!1!!
Dat gaat sneller en makkelijker dat gezegd
Ik kan prima 3 kg in een maand aankomen hoorquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:30 schreef Meridiaan het volgende:
Ach ja, het hoeft toch ook niet snel. Het is er ook niet snel aangekomen, denk ik altijd maar.
Yup, dit!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:38 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik kan prima 3 kg in een maand aankomen hoor
Pindakaasfrostingquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef minilot het volgende:
Yup, dit!Makkie.
Avondwandeling duurde maar anderhalf uur wegens zere kleine teen van mijn meewandelende zwager, maar alsnog dertigduizend stappen vandaag, dus ik keur het goed qua beweging
Van de pindakaasfrosting afblijven is overigens allerminst gelukt. Zelfdiscipline nog ietwat in decembermodus
Wow, goed bezig!quote:
Waar at jij het op?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
PindakaasfrostingIk dacht dat ik dat niet lekker zou vinden, maar 2020 proved me wrong.
Deze taart! (niet op klikken indien enorme behoefte aan taart)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Sorry lees hem nu pas, komtie!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:40 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Wat is een iets gedetailleerder recept van je T? Ik heb namelijk alles in huis en klinkt heel goed !
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze taart! (niet op klikken indien enorme behoefte aan taart)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die ziet er wel heel goed uit
[..]
Deze taart! (niet op klikken indien enorme behoefte aan taart)Oeh die ziet er erg lekker uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
[..]
Deze taart! (niet op klikken indien enorme behoefte aan taart)En hoeveel kcal is dit monster?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriendin heeft sindskort een of ander (bodemloze) cheesecakerecept gevonden, en ik weet niet hoe het kan, maar zo'n 1/8e taartpunt is maar 175 kcal ofzo en hij is superlekker en er zitten ook extra veel eiwitten in, en het vult als een malle
ze heeft hem al in een speculaas- en koffiesmaak-variant gemaakt, en as we speak is nu een chocoladevariant aan het maken(en geloof dat aardbei, vanille etc ook nog een keer in de planning staat
indien interesse kan ik wel eens een fotootje posten en haar het recept vragen...It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
Oeh graag! Ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:03 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
En hoeveel kcal is dit monster?
Mijn vriendin heeft sindskort een of ander (bodemloze) cheesecakerecept gevonden, en ik weet niet hoe het kan, maar zo'n 1/8e taartpunt is maar 175 kcal ofzo en hij is superlekker en er zitten ook extra veel eiwitten in, en het vult als een malle
ze heeft hem al in een speculaas- en koffiesmaak-variant gemaakt, en as we speak is nu een chocoladevariant aan het maken(en geloof dat aardbei, vanille etc ook nog een keer in de planning staat
indien interesse kan ik wel eens een fotootje posten en haar het recept vragen...
Check!quote:
Ziet er goed uit! Dank voor het delen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:15 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Check!
[ afbeelding ]
iig een fotootje.
https://www.zonder-fratse(...)ruidnotencheesecake/
Dit is het recept wat ze heeft gebruikt, maar natuurlijk niet met wat kleine aanpassingen (zo is ze nu eenmaal)
- de kruidnoten dan weggelaten omdat het dan wel snel gaat tellen qua calorieën. Maar zonder is het door de speculaaskruiden nog steeds superlekker!)
- ze gebruikt de zuivelspread van de AH omdat die betere macro's heeft en minder kcal
- geen steviala maar 150 gr sukrin gold
Voor de koffievariant:
- de speculaaskruiden vervangen door 30 gr oploskoffie
Het is dan ook absoluut geen dieet-taartquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:03 schreef LuNaTiC het volgende:
indien interesse kan ik wel eens een fotootje posten en haar het recept vragen...
Ja die kwark en zuivelspread denk ik dan, ik heb er ook geen verstand vanquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is dan ook absoluut geen dieet-taartDe peanutbutterfrosting bestaat alleen al uit pindakaas, boter en poedersuiker. En dan de chocoladecake nog en de oreo's
![]()
Wat gebruikt ze als cheese dan? Kwark?
Deal!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef Declan-Harp het volgende:
@:LPFAN jij bakt, ik help je mee opeten
Dank! Ga ik morgen eens proberen!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:08 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Sorry lees hem nu pas, komtie!
Appel uithollen (ik heb een appelboor gebruikt) bestrooien met kaneel en vullen met rozijnen (dit kan ook als ie uit de oven komt), klein beetje honing of stroop eroverheen.
25/30 min op 180 graden in de oven. Toen ie eruit kwam Alpro erover geschept, nog wat rozijnen, kaneel en stroop/honing er overheen. Was echt lekker!
Volgens mij kom ik jouw vriendin net tegen op Instagramquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:03 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Hehe nope dat moet haar wel zijn iddquote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:51 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Volgens mij kom ik jouw vriendin net tegen op Instagramof er moet nog iemand toevallig dit kruidnotenrecept in chocoladevariant hebben gemaakt. Grappig!
Wat zijn nou die slawraps? Letterlijk blaadjes sla?quote:Op zondag 10 januari 2021 12:27 schreef LPFAN het volgende:
L: slawraps met zelfgemaakte kipsalade
T: appel met cottage cheese pindakaasdip
D: restje watermeloensalade met een broodje
T: Bakje kwark
B: half uurtje verdeeld over de dag op stoelfiets en fysio oefeningen.
Wat ik me steeds afvraag: doe je jouw PI bewust? Ik vind het zo onaardig ogen bij zo'n vraag.quote:Op zondag 10 januari 2021 13:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wat zijn nou die slawraps? Letterlijk blaadjes sla?
Ja, dat is m'n standaard PIquote:Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Wat ik me steeds afvraag: doe je jouw PI bewust? Ik vind het zo onaardig ogen bij zo'n vraag.
Hahah jaquote:Op zondag 10 januari 2021 13:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wat zijn nou die slawraps? Letterlijk blaadjes sla?
Valt mij ook niet eens opquote:Op zondag 10 januari 2021 14:05 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja, dat is m'n standaard PI![]()
LP en ik zijn reallife buddies, die vat het zo gelukkig niet op
Vult dat wel?quote:Op zondag 10 januari 2021 14:08 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hahah jablad ijsbergsla en daar vulling in en oprollen.
[..]
Valt mij ook niet eens op
Haha ja ik neem er meestal 2 en zit dan wel goed volquote:Op zondag 10 januari 2021 14:10 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Vult dat wel?Ik heb aan 2 normale wraps vaak niet eens genoeg
Al is dat vaak ook gewoon omdat ik het té lekker vind
Nomnomquote:Op zondag 10 januari 2021 14:14 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Haha ja ik neem er meestal 2 en zit dan wel goed volik vul ze ook goed haha
Gewone wraps zijn ook lekker idd, heb ik toevallig op het menu staan van de week, met falafel en zelfgemaakte tzatziki
Oeh! Dan ga ik ook even heen van de weekquote:Op zondag 10 januari 2021 14:15 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Nomnom![]()
De Coop heeft de Vivera weer in de aanbieding, dus komende dagen de vriezer leegeten en weer aanvullen. De Vivera Gyros is zoooo lekkerMét tzatziki uiteraard!
De AH en Dirk hebben het uit het assortiment gehaald hier, dus ben afhankelijk van de Coop 20km verderopquote:Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oeh! Dan ga ik ook even heen van de weekDie is idd erg lekker!
Wat stom! Gelukkig heb je een auto maar iritant is het wel. Coop is hier ook niet dichtbij maar maak er dan gelijk een fietstochtje vanquote:Op zondag 10 januari 2021 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
De AH en Dirk hebben het uit het assortiment gehaald hier, dus ben afhankelijk van de Coop 20km verderopFlink inslaan komende week
Oeh je Dquote:Op maandag 11 januari 2021 07:36 schreef Tuindier het volgende:
O: roggevlokken, lijnzaad, bosbessen, amandelmelk
T: banaan
L: soep met wat volkorenbrood
S: half uur Les Mills
T: appel
D: Portobello gevuld met spinazie/artisjok/wittebonen
Kijken of ik deze werkweek iets hoger kan scoren in de fitbit challenge. Mij motiveert het ook in ieder geval!
Recept uit 'How not to diet'. Ik zal kijken of ik het straks compact kan opschrijven.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:35 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Oeh je Dvolg je een recept of eigen input?
Ik heb als enige harde ''eis'' dat ik minimaal 5k stappen zet per dag. Gelukkig telt de hometrainer ook stappenquote:Op maandag 11 januari 2021 14:40 schreef minilot het volgende:
Ik ben dusdanig ernstig niet-competitief dat challenges van wat voor pluimage dan ook weinig zinvol zijn
Ik woog 58 rond vanmorgen, niet beroerd na de verjaardagsbaksels van afgelopen weekend
Lijst van vandaag:
B: Half uur krachttraining met eigen lichaamsgewicht, half uur buiten gewandeld
T: Zwarte koffie
D: Versgemaakte, zeer goed gevulde goulashsoep met een klodder zure room en erbij een stokbroodje. Appel en mandarijn toe.
En dan wel gewoon even 15km gaan wandelen!quote:Op maandag 11 januari 2021 20:53 schreef Serieliefhebber het volgende:
Slechte nacht + maag doet weer moeilijk.
O: qrock met ham en kaas
B: 15 km wandelen + spieroefeningen
L: Qrock met ham en kaas
A: Spinaziesoep met 4 scampis
Weinig, maar als mijn maag terug oke is, haal ik mijn schade morgen wel in
Sporten niet gelukt gisteren. Vandaag makkelijk eten, dus sporten gaat gebeuren tussen werk en eten.quote:Op maandag 11 januari 2021 07:36 schreef Tuindier het volgende:
O: roggevlokken, lijnzaad, bosbessen, amandelmelk
T: banaan
L: soep met wat volkorenbrood
S: half uur Les Mills
T: appel handje noten
D: Portobello gevuld met spinazie/artisjok/wittebonen
T: smoothie van halve banaan, wat bosbessen, lekker veel cacao, paar dadels, hand verse spinazie, lijnzaad, water
Ja, nee, dat schiet dus niet op. Tussendoor nou ook al stukken kaas met chilisaus, brood met pindakaas en brood met amandelspijs gegetenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:48 schreef minilot het volgende:
Hardloopdaglijst, eens aan het uitproberen om daarop (om de dag dus) geen OMAD te doen:
T: Banaan
B: 65 minuten hardgelopen, half uur krachttraining met eigen lichaamsgewicht
L: Twee zachtgekookte eieren, paar happen plantaardige vanillekwark, handje kerstomaten, paar gedroogde abrikozen
D: Bloemkoolwraps met babyspinazie, rode ui, warmgerookte zalm en pittige peterselie/knoflooksaus. Groot glas versgeperst bloedsinaasappelsap erbijGeen toetje.
Ja dat is zeker een optie! Ik ga nu bijna elke avond een rondje, heb gemerkt dat het ook echt een hele fijne manier van mijn hoofd leegmaken is dus die houden we er in.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:38 schreef minilot het volgende:
@:VitaBellaAvondwandeling een optie?
Nu we nog avondklokloos zijn..
[..]
Ja, nee, dat schiet dus niet op. Tussendoor nou ook al stukken kaas met chilisaus, brood met pindakaas en brood met amandelspijs gegetenWeliswaar ook net ongesteld geworden, maar niettemin!
Voor de goede vetten en eiwitten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Mansjester het volgende:
Ik zie aardig wat mensen hier posten dat ze nootjes eten. Ik moet zelf aankomen en eet ook veel noten, omdat er zoveel calorien inzitten. Dus mijn vraag: Waarom eten jullie noten?En wat voor? Misschien zijn het Japanse nootjes ofzo, daar zit volgens mij veel minder calorien in.
Ik ben oprecht benieuwd, er zal vast een goede verklaring voor zijn. Maar op dit moment snap ik het niet echt. Hopelijk zien jullie dit niet als een aanval oid, zo is het niet bedoeld
Allerlei! Per week gaat er gewoonlijk wel in: amandelen, pistache, pecan, cashew en pinda's. Soms ook macadamias en hazelnoten. Ongezouten, wel geroosterd/gebrandquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Mansjester het volgende:
Ik zie aardig wat mensen hier posten dat ze nootjes eten. Ik moet zelf aankomen en eet ook veel noten, omdat er zoveel calorien inzitten. Dus mijn vraag: Waarom eten jullie noten?En wat voor?
Lidl heeft wel heel groot assortiment ja. Niet de beste kwaliteit natuurlijk,maar veel keuze en goedkoop.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:25 schreef vencodark het volgende:
En waar/welke halen jullie die hazelnootjes vandaan? Tot voor kort had je ze nog goedkoop bij de Aldi maar die heeft ze blijkbaar niet meer in het assortiment.![]()
Lidl schijnt voordelig te zijn maar nog niet geweest.
Andere tips?
Maak je de eiersalade zelf? Ik ben nog op zoek naar een ultiem (redelijk) gezond recept ...quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:44 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's en wat snoepjes
D: Volkorenrijst met groenten, wokstukjes, gedroogde uitjes en ketjap
B: Wandelen en hometrainer
Nee, die koop ik helemaal zelf uit de winkelquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:50 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Maak je de eiersalade zelf? Ik ben nog op zoek naar een ultiem (redelijk) gezond recept ...
Zoveel moeite nog!quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Nee, die koop ik helemaal zelf uit de winkel
Baas boven baas!quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zoveel moeite nog!
* IJsdraakje laat eiersalade door vriend kopen in de winkel
Vandaag:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 07:24 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Sporten niet gelukt gisteren. Vandaag makkelijk eten, dus sporten gaat gebeuren tussen werk en eten.
O: havermout, lijnzaad, bessen, amandelmelk
T: fruit
L: brood met avocado en tomaat, cracker met 100%pindakaas, cracker nutella[
T: fruit, misschien rijstwafels
S: Half uur les mills
D: volkoren pizzabodem met flink groente en vega shoarmareepjes
Ik maak hem wel zelf altijd. Eieren koken, die in stukjes, dan een dressing maken van griekse yoghurt,beetje mosterd en een klein beetje mayo. Flink wat peper en verse bieslook ( ik gebuik zelf geen zout)quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:50 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Maak je de eiersalade zelf? Ik ben nog op zoek naar een ultiem (redelijk) gezond recept ...
Haha je weet dat ik van zelf maken hou ;pquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik doe het je niet naBen niet van het zelf maken, de zelf gekochte varianten smaken me meer dan prima
Ja snap ik, dan moet je wat creatiever zijnquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:57 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Haha je weet dat ik van zelf maken hou ;p
Ook vanwege het zoutgehalte trouwens.
Gelukkig is het leuk om te doenquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:57 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja snap ik, dan moet je wat creatiever zijn
quote:
Incl 4 pakjes Gyrosquote:
Aan dit deel van de voorbereiding zal het niet liggen.quote:
Lekker!quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:33 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Incl 4 pakjes GyrosGaan we morgen gelijk maar eten. Godenvoer.
Ik ga wél altijd de aanbiedingen na!quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Aan dit deel van de voorbereiding zal het niet liggen.
Ja, same. Ik heb niet zo heel veel keuze in vegaspul, dus als het in de aanbieding is, stamp ik de vriezer vol.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ga wél altijd de aanbiedingen na!Vriezer zo maar even vullen.
Vivera koop ik ook alleen in de euroaanbieding, soms bij de 2v3 of de 3v5.
Ik vind Vivera vooral kwalitatief het lekkerstquote:Op woensdag 13 januari 2021 14:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, same. Ik heb niet zo heel veel keuze in vegaspul, dus als het in de aanbieding is, stamp ik de vriezer vol.
Vandaag denk ik eens de Quorn-burger proberen, naast wortelen en aardappels.
Ja, ik maak altijd dankbaar gebruik van de aanbiedingen, goedkoop zijn ze niet en dankzij allergieën is mijn keuze wat beperkt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 14:47 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vind Vivera vooral kwalitatief het lekkerst![]()
Als het op is neem ik nog wel eens wat van de Lidl mee, die zijn niet zo duur. Maar Garden Gourmet en Quorn enzo is voor mij niet betaalbaar.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 18:47 schreef LuNaTiC het volgende:
Over wraps gesproken, hebben jullie de instagram/tiktok-hype ook al geprobeerd??
quote:Op woensdag 13 januari 2021 18:47 schreef LuNaTiC het volgende:
Over wraps gesproken, hebben jullie de instagram/tiktok-hype ook al geprobeerd??
O: Havermout, bosbessen, lijnzaad, amandelmelkquote:Vandaag:
O: havermout, lijnzaad, appel, amandelmelk, kaneel
T: roggebrood met houmous, kerstomaatjes
L: eens kijken wat ik met de overgebleven halve pizza kan doen met paprika, tomaat en vegankaas.
T: handje nootjes (want gezond en lekker), banaan
B/S: lunchwandelen, half uurtje Les Mils 'strength'
D: Zwartebonenburgers op een hamburgerbroodje met wat extra groente erbij
T: sojayoghurt met gepofte granen en paar walnoten
Doe je het als tussendoortje of lunch een keerquote:Op donderdag 14 januari 2021 20:18 schreef minilot het volgende:
Geniet van je frikandel @:LPFAN! Hoog tijd dat ik er dat ook weer eens eentje van regel, maar voel met ons één-maaltijd-per-dag-beleid toch wat druk om dat voedzamer te laten zijn danfrikandellen
![]()
Lijscht!
T: Banaan
B: Ruim een uur hardgelopen
T: Zwarte koffie
D: Mujadara, kruidige rijst met groene linzen en een enorrrrrme hoeveelheid gefrituurde uien, naar recept uit Ottolenghis 'Jerusalem'We hadden er frisse Griekse yoghurt met komkommer, munt en knoflook bij. Toe nog een beetje bosvruchtenyoghurt en een handje gedroogde abrikozen.
T: Mogelijk vanavond nog wat versgeperst bloedsinaasappelsap met wodka
Ja klopt.quote:Op maandag 11 januari 2021 21:02 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
En dan wel gewoon even 15km gaan wandelen!
Qrock is een tosti toch?
Ik moest van de nefroloog ook beloven dat ik ging afvallenquote:Op donderdag 14 januari 2021 22:18 schreef LPFAN het volgende:
Ik kom net op facebook een programma tegen voor nierpatienten ( wat ik ben) om af te vallen met behulp van fysio en een dietiste. Ik heb meer informatie opgevraagd. Klinkt heel interessant voor mij. Ze moeten een handtekening hebben van je nefroloog en dan wordt het ook volledig vergoed.
Haha wie weet. Is het volgende programma: https://www.beterschappen.nl/quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest van de nefroloog ook beloven dat ik ging afvallenZou dat voor mij dan ook gelden?
![]()
Persoonlijke begeleiding is altijd wel top, eigenlijk. Ik zou het best prettig vinden als ik een personal trainer kon betalen bijv. (nou ja, dan moet het nog steeds klikken natuurlijk en in de sportscholen waar ik lid van ben geweest nooit iemand gezien waar ik wel personal training van zou willen hebben).
Ik voldoe duidelijk niet aan hun doelgroep, maar die link is wel super tof en stuur ik ook even door naar iemand die wel nierpatiënt is (en volgende week hopelijk een nieuwe nier krijgtquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:01 schreef LPFAN het volgende:
Haha wie weet. Is het volgende programma: https://www.beterschappen.nl/
Ja is ook zo! Een van de dingen wat me ook aantrok in dit programma is dat er fysio bij is omdat ik moeite heb met bewegen. En het is volledig online.
Ja! Ben heel blij dat ik hier op gestuit ben. En oh wat spannend! Zelf 1 gekregen in 2016. Ik hoop dat alles goed gaat!quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik voldoe duidelijk niet aan hun doelgroep, maar die link is wel super tof en stuur ik ook even door naar iemand die wel nierpatiënt is (en volgende week hopelijk een nieuwe nier krijgt).
Ja, ik ookquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:11 schreef LPFAN het volgende:
Ja! Ben heel blij dat ik hier op gestuit ben. En oh wat spannend! Zelf 1 gekregen in 2016. Ik hoop dat alles goed gaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |