abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196774879
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196774936
quote:
Allemaal al een Plan B in werking gesteld? ;)
Bij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen. _O-
Maar hoop dat het snel weer weg is.
  donderdag 17 december 2020 @ 07:12:10 #3
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_196778400
Ik blijf eten zoals ik eet.
Er zijn wel online trainingen van de boksschool, maar dat is 19:00 live. Precies wanneer de kinderen naar bed gaan. In het weekend om 10:00, dus even kijken of ik die kan volgen (sowieso weet ik niet of het met bokszak moet, want die heb ik niet)
Verder heb ik een proefabonnement op les Mills en doe ik daar 2x per week een bodypump lesje. Die kan ik blijven doen + nog extra lesjes zoals combat, steps, etc.
pi_196779690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:07 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Bij tot nu toe niet nodig. Ik heb corona gehad, maar nog steeds last van geur/smaakverlies. En dan is eten opeens heel saai. Enige voordeel is dat ik afval terwijl ik er nu geen moeite voor hoef te doen. _O-
Maar hoop dat het snel weer weg is.
Jakkes :X Sterkte met je herstel!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196790402
@minilot moest opeens aan jou denken, hoe gaat het vasten? Krijg je het wat onder de knie?
pi_196791103
Helaas voorlopig niet zwemmen, probeer het te compenseren door 15.000 stappen per dag te doen (wat gemiddeld lukt), eten gaat nog steeds prima, ontbijt/lunch met yoghurt en muesli, s'avonds redelijk normaaal eten, maar mijd vette sauzen. Overdag eet ik soms nog een klein restje van de avond ervoor of anders een paaar crackers met licht beleg, daarnaast nu bijna een maand geen alcohol of fris gedronken.

Qua afvallen gaat het volgens plan, ik ben eigenlijk pas sinds vorige week donderdag begonnen met wegen.

Gestart met 115.4 nu 111.8, moet zeggen dat ik voor dat ik gewogen had al een kilo of 3 ben afgevallen.

Doel is om volgende week donderdag zo rond de 108 te zijn, en begin februari onder de 100, uiteraard op een sportieve en gezonde manier.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196876143
Wat is het rustig hier! Heeft iedereen het even op on hold gezet met de feestdagen in zicht? ;)

Ik ben nog steeds bezig, gaat gestaag omlaag. Heb mijn "strategie" iets gewijzigd en die lijkt heel goed te werken (niet meer zo extreem mijn eten in de gaten houden maar wel netjes, verplicht aantal stappen per dag (opgelegd door mezelf ;) ) maar niet meer MOETEN sporten, grotendeels vegetarisch geworden).

Kerst lijkt nu redelijk gezond uit te vallen aangezien we alle dagen thuis avondeten (en ik ben geen grote snoeper en zo, dat scheelt) - lunch is alleen ergens anders en 1x ontbijt. Wel vlees want dat willen ze hier in het gezin graag. En hoewel ze het geen probleem vinden om vaak mee te gaan in mijn vegetarische eten, is kerst nog even een te grote stap. Wie weet volgens jaar ;)

Volgende stap is toch weer wat meer gaan sporten, nu weer alles buiten huis stil ligt. Heb nog steeds een abonnement op fitchannel dus daar moet ik toch wat mee gaan doen :)
pi_196876401
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:50 schreef MeisPluis het volgende:
Wat is het rustig hier! Heeft iedereen het even op on hold gezet met de feestdagen in zicht? ;)
Bij mij ging het al wat langer niet goed. Maar vanaf 1 januari wel echt weer even streng, want ik wil me wel weer beter voelen. Met de feestdagen is het een kansloze missie om nu te beginnen. Sowieso vind ik het wel lastig, ik heb vakantie, maar behalve door lekker te eten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen om het ook even leuk te maken met de lockdown.
pi_196876493
Hier nog steeds stabiel :) Voor Kerst wel allemaal lekkere dingen in huis gehaald, voornamelijk gebak en snacks, niet eens zozeer diner. Kind wou pannenkoeken :')
Dagelijks 2x een kwartier op de hometrainer en proberen elke dag te wandelen. Zo kom ik wel op een gemiddelde 10k stappen per dag.
pi_196876587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij mij ging het al wat langer niet goed. Maar vanaf 1 januari wel echt weer even streng, want ik wil me wel weer beter voelen. Met de feestdagen is het een kansloze missie om nu te beginnen. Sowieso vind ik het wel lastig, ik heb vakantie, maar behalve door lekker te eten, weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik kan doen om het ook even leuk te maken met de lockdown.
Voor mij is dit juist de tijd om nieuwe recepten uit te proberen (de gezondere dan ;) ) die me heel lekker lijken - misschien een idee? Die neem ik dan weer op in mijn weekmenu's vanaf januari. Dingen die heel lekker lijken maar lang duren of waar ik even goed voor moet zitten om ze te vertalen of zo. Ik had deze bijvoorbeeld vorige week: https://ottolenghi.co.uk/recipes/roast-vegetable-tart . Echt echt echt heel erg lekker (volgende keer pak ik wel gewoon een paprika uit pot) en nemen we op in ons standaard receptenlijstje. Ik hoop er zo nog een aantal meer te vinden.
Wij (ik eigenlijk) ga steeds meer naar vegetarisch en veganistisch, dus daarvoor ben ik op zoek naar steeds nieuwe recepten die de vleeseters bij mij ook lekker vinden.
pi_196876675
Nah, ik weet al prima hoe ik vanaf januari weer ga eten en dat is juist gewoon saai en simpel. Ik gebruik dit moment vooral om nog even te eten wat ik straks niet meer ga eten. Dus lekker ontbijten met een croissant en 's avonds nog een toetje. :9 Zolang het niet doorslaat naar helemaal hersenloos vreten, ben ik daar helemaal blij mee. Ik heb gewoon geaccepteerd dat dit voor mij niet het moment is om bezig te zijn met gezond eten. Gematigd eten, dat is even voldoende.
pi_196876764
Ik probeer een beetje uit de dieetmodus te komen en te eten volgens deze principes: veel groente/fruit, volkoren producten, voeden ipv vullen. Verder heel goed etiketten lezen om zo onbewerkt mogelijk te eten, en echt te genieten van de lekkere dingen waar ik bewust voor kies. Ik vind het een handig methode, hoewel ze de laatste tijd wel influencer neigingen krijgt (promoten van producten die maar matig gerelateerd zijn aan gezond eten) en ik niks met kinderen heb. Maar als je dat negeert komen er veel nuttige dingen langs.
pi_196876788
Wel een toffe stap om naar vega(n) te gaan trouwens. Hopelijk kun je lekkere recepten vinden. Vegetarisch eten was mijn goede voornemen van vorig jaar, nu dus bijna een jaar. Het heeft me soms echt wel geholpen met gezonder eten. Gewoon omdat je toch wat beperkter bent in je keuzes. Dat helpt op de momenten dat je op een feestje bent (ooit, misschien weer) of dat je naar thuisbezorgd kijkt en geen zin hebt in de standaard pizza.

Ik twijfelde om als nieuw goed voornemen meer richting vegan te gaan. Maar het is nu toch even niet het juiste moment om m'n voeding meer om te gooien. Ik hou het liever even stabiel zonder me teveel te moeten verdiepen in hoe en wat ik precies eet om wel aan de juiste waarden te komen.
pi_196876804
Vooral dat vegan-kaas gewoon echt niet zo lekker is als echte kaas helpt wel vind ik. Helaas.
pi_196879521
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:44 schreef Tuindier het volgende:
Ik probeer een beetje uit de dieetmodus te komen en te eten volgens deze principes: veel groente/fruit, volkoren producten, voeden ipv vullen. Verder heel goed etiketten lezen om zo onbewerkt mogelijk te eten, en echt te genieten van de lekkere dingen waar ik bewust voor kies. Ik vind het een handig methode, hoewel ze de laatste tijd wel influencer neigingen krijgt (promoten van producten die maar matig gerelateerd zijn aan gezond eten) en ik niks met kinderen heb. Maar als je dat negeert komen er veel nuttige dingen langs.
Ik ben me nu in aan het lezen in de DailyDozen, maar in basis zijn heel veel van die dingen hetzelfde met andere gezonde eetwijzen (ook die van de voedsel piramide) - veel groente en fruit, peulvruchten, volkoren producten. Ik merk alleen dat veel recepten die ik van de DailyDozen vind, me helemaal niet aanstaan (saai of gewoon niet lekker) of veel te weinig in verschillende categorieën vallen (ik denk dat ik dat beter kan ;) ). Daarom ben ik zelf aan het experimenteren (en dus bezig met het nadenken over een blog die ik wil starten) met recepten die ik aanpas.
Overigens zeggen zij dat je echt niet 100% vegan moet worden (Wel heel goed als je dat zou doen) maar dat je het beste wel de richtlijnen kunt volgen in je eetpatroon. Als je dat dan aanvult om vegetarisch of vlees te eten moet je lekker zelf weten ;)
pi_196879597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:47 schreef Myraela het volgende:
Wel een toffe stap om naar vega(n) te gaan trouwens. Hopelijk kun je lekkere recepten vinden. Vegetarisch eten was mijn goede voornemen van vorig jaar, nu dus bijna een jaar. Het heeft me soms echt wel geholpen met gezonder eten. Gewoon omdat je toch wat beperkter bent in je keuzes. Dat helpt op de momenten dat je op een feestje bent (ooit, misschien weer) of dat je naar thuisbezorgd kijkt en geen zin hebt in de standaard pizza.

Ik twijfelde om als nieuw goed voornemen meer richting vegan te gaan. Maar het is nu toch even niet het juiste moment om m'n voeding meer om te gooien. Ik hou het liever even stabiel zonder me teveel te moeten verdiepen in hoe en wat ik precies eet om wel aan de juiste waarden te komen.
Tnx! Dat is bij mij idd ook al zo, ook al ben ik nu pas een week of 4 bezig. 100% zal met mijn gezin niet gaan, maar dan eet ik met kerst 2 dagen vlees en dan een hele tijd niet meer, dus dat vind ik wel oke.

En vegan vind ik ook heel moeilijk ben ik achter. Ik vind vooral kaas heel erg lekker, en daar is momenteel nog (te) weinig echt goede vervanging voor. En mijn gezin vindt vega echt wel oké, maar vooral zonder kaas (en af en toe ei) wordt een ramp(je) ;) maar ik doe nu kleine dingen alvast: vegan bladerdeeg ipv gewone met ei, vegan strooikaas van de appie ipv gewone in een recept, dat soort dingen.
pi_196882349
Lijstje! :Y)

O: Reep kruidkoek
L: 2 tosti's met houmous en kaas
T: Kwark met jam en een banaan
D: Bieze rauwkost met sla, kaas en croutons + vega vissticks
B: Vanmorgen 5km gewandeld + 2x 15min hometrainer
pi_196923954
Voorlopig 5.2 kilo afgevallen in 2 weken, 110.2 nu, merk ook al dat ik me stuk fitter voel (was al 2 weken eerder gestart maar toen niet gewogen).
pi_196928991
Vandaag:
O: 3 crackers met kipfilet
L: halve zelfgemaakte pizza met bloemkoolbodem
T:4 kerstkransjes
D: zelfgemaakte Indonesische rijsttafel
B: lopen

Niet eens zo heel slecht en niet als een malle geschransd 😁! Hoewel ik me toch een beetje voel als een gevulde kalkoen ...
Morgen uitgebreide lunch en avondeten, dus misschien maar ff rondje hardlopen morgenvroeg ...
pi_196948005
Vandaag, kerstbrunch met vooral kerstbrood en wat ragout en humus, gister wat meer gegeten s'avonds omdat ik me in 1 keer realiseerde dat ik al 24 uur niks had gegeten :')
pi_196949380
Ontbeten met koekjes, gelunched met wafels/vlaaifruit/slagroom, tussendoor gevulde eitjes en gedineerd met pannenkoeken en ijs.
Best Christmas evâhh _O_
pi_197002584
Ik maak vaak een soort doelenlijstje/bucketlist voor het jaar daarop. Dat vind ik leuk om te doen en leuk om straks ook terug te kijken van wat wilde ik in het begin van het jaar, is dat gelukt of is die wens veranderd.
Nu wil ik daar ook een gezondsheids punt in zetten, aangezien ik nog steeds bezig ben met gezonder worden. Afgelopen jaar stond die op onder de 70 kg komen qua gewicht, en dat is gelukt. Nu vind ik het lastig om het volgende 'grote' doel te formuleren. Qua gewicht denk ik dat ik nog wel naar 65 kg, maar wil ik dat perse? Nee. Ik wil vooral vet eraf. Ik zat bij mijn laatste meting (ergens in november) qua vetpercentage op 26.5%. En dat wil ik graag naar beneden hebben. En nu vraag ik mij een beetje af wat realistisch is. Ik kwam van 32% af (sinds augustus afgelopen jaar 'serieus' bezig). Dus 5.5% eraf. Dus in eerste instantie dacht ik, dat ga ik dit jaar voor 20%, wat in mijn ogen gewoon slank is. Maar als ik de plaatjes op internet moet geloven dan is dat echt helemaal afgetraind, sixpack gespierd enzo. En dat streef ik niet na (en ga ik ook niet halen) :P.

Kijk, eigenlijk is het doel gewoon je lekker voelen en bijv. dat je kleding weer leuk zit. Maar zou je ooit over jezelf zeggen dat je dat gehaald hebt?
Hoe stellen jullie doelen? Of doen jullie dat niet ?
pi_197014436
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 21:25 schreef Pinuts het volgende:
Ik maak vaak een soort doelenlijstje/bucketlist voor het jaar daarop. Dat vind ik leuk om te doen en leuk om straks ook terug te kijken van wat wilde ik in het begin van het jaar, is dat gelukt of is die wens veranderd.
Nu wil ik daar ook een gezondsheids punt in zetten, aangezien ik nog steeds bezig ben met gezonder worden. Afgelopen jaar stond die op onder de 70 kg komen qua gewicht, en dat is gelukt. Nu vind ik het lastig om het volgende 'grote' doel te formuleren. Qua gewicht denk ik dat ik nog wel naar 65 kg, maar wil ik dat perse? Nee. Ik wil vooral vet eraf. Ik zat bij mijn laatste meting (ergens in november) qua vetpercentage op 26.5%. En dat wil ik graag naar beneden hebben. En nu vraag ik mij een beetje af wat realistisch is. Ik kwam van 32% af (sinds augustus afgelopen jaar 'serieus' bezig). Dus 5.5% eraf. Dus in eerste instantie dacht ik, dat ga ik dit jaar voor 20%, wat in mijn ogen gewoon slank is. Maar als ik de plaatjes op internet moet geloven dan is dat echt helemaal afgetraind, sixpack gespierd enzo. En dat streef ik niet na (en ga ik ook niet halen) :P.

Kijk, eigenlijk is het doel gewoon je lekker voelen en bijv. dat je kleding weer leuk zit. Maar zou je ooit over jezelf zeggen dat je dat gehaald hebt?
Hoe stellen jullie doelen? Of doen jullie dat niet ?
Mijn doel is/was 75kg, niet gehaald, maar ik voel me nu met 77kg al zóveel beter, knapper, fitter.. Dat wil ik vasthouden, dus geen nieuwe (soms onhaalbare?) doelen maar gewoon zo door blijven gaan :)
pi_197016180
De foto's zeggen genoeg ;) Kerst 2019 en Kerst 2020
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delen :+
pi_197016324
Kerst goed doorgekomen, precies 1 kilo lichter geworden in 3 dagen :)
109.9 nu :)
pi_197017032
quote:
81s.gif Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Declan-Harp het volgende:
SPOILER
Ik schrok vooral van het verschil in m'n gezicht, maar dat kan ik helaas niet met jullie delen :+
Goed te zien ja. Looking good ! :Y
pi_197017466
quote:
81s.gif Op maandag 28 december 2020 11:08 schreef Declan-Harp het volgende:
SPOILER
Wauw, wat goed! *O* En wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn. :')

Ik deed ook een voor- en na'tje:
pi_197017491
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 11:58 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wauw, wat goed! *O* En wat zie je het idd goed in je gezicht, hè? Als ik aankom is dat altijd direct zichtbaar aan mn (gebrek aan) kaaklijn. :')

[ afbeelding ]
Wauw, je buik! O+

Ik ben vooral heel blij met m'n ''cheekbones'' (weet het NL'se woord even niet :') ) en de zichtbare sleutelbenen.
pi_197019119
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Damm. Als ik ooit dit mag bereiken... *O*
pi_197151762
Na me te hebben ingelezen over doelen stellen (en behalen) heb ik besloten het anders te doen. In plaats van een soort groot jaardoel te maken ga ik iedere maand 3 doelen/focuspunten stellen. Dit kan over vanalles en nog wat zijn, bijv. 3x per week sporten, maar ook 2 boeken lezen of bewust je rust pakken.
Voor deze maand slechts 1 'gezondheidsdoel' en dat is simpelweg om mijn voedingsritme weer op te pakken.

Hopelijk wordt dit topic nu het weer januari is ook weer een beetje actief :P
pi_197152010
1 januari, dus ik ben ook weer terug. *O* Gelukkig het huis ook weer redelijk leeg lopen vreten. Paar kleine dingen die het niet waard zijn weggegooid. Alleen de laatste kleine Italiaanse citroenkoekjes kon ik niet weg doen. O+

Lijstje vandaag:

O: Banaan
T: Citroenkoekje
L: Van die mini brunchbroodjes, met een gekookt ei en hummus
D: Salade met ijsbergsla, tomaat, koolsla en 2 Vivera chicken tenders

Plan voor de komende periode is weer een beetje terug naar hoe ik maanden geleden at. Dus ik moet maar weer cottage cheese gaan kopen. :D En daarnaast heb ik Marley Spoon besteld. De eerste box komt donderdag. Het plan is om die maaltijden in het weekend te eten, om toch iets lekkerder en bijzonderder te eten. En dan doordeweeks gewoon simpel avondeten met groente en een vleesvervanger.
pi_197152171
Jahoi! Ik had 59.7 op de teller vanmorgen, dus de vooraf ingecalculeerde paar decemberkilo's zijn er inderdaad aan :) Prima, hoop lekkere dingen gegeten :9

Het aanvankelijke streven is weer terug naar 55 (voor verse meelezers: ik ben een kabouter :)) en dan misschien nog een kilo of twee.

Vandaag, resterende oliebollen ten spijt, dus weer begonnen met OMAD, annex één maaltijd per dag! Zin in, beviel eerder erg goed :Y

Lijst!

B: Stretchoefeningen, drie kwartier wandelen
T: Zwarte koffie
D: Restjes van gister: volkoren stokbrood met kazen, vleeswaren, pickles, wat snackgroenten. Toe een appel en druiven.

Morgen weer hardloopochtend :9 Afgelopen oktober begonnen met een van-niks-naar-vijf-kilometer-schema en nou al halverwege het volgende schema naar tien kilometer. Voor afvallen wellicht contraproductief want ik krijg er wél trek van. :+

Succes iedereen! :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_197152208
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Gossie, wat een verschil! ^O^
pi_197152276
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:43 schreef Pinuts het volgende:
Na me te hebben ingelezen over doelen stellen (en behalen) heb ik besloten het anders te doen. In plaats van een soort groot jaardoel te maken ga ik iedere maand 3 doelen/focuspunten stellen. Dit kan over vanalles en nog wat zijn, bijv. 3x per week sporten, maar ook 2 boeken lezen of bewust je rust pakken.
Voor deze maand slechts 1 'gezondheidsdoel' en dat is simpelweg om mijn voedingsritme weer op te pakken.

Hopelijk wordt dit topic nu het weer januari is ook weer een beetje actief :P
Da's eigenlijk wel een heel slim idee, korte termijndoelen. Ik ga daar ook eens over nadenken!
pi_197152412
Ik lees ook weer een tijdje mee al. In de eerste lockdown begonnen met een Prive trainer en veel beter opletten.
Helaas is mijn lichaam later toch in protest gekomen (en fors), dus de prive trainer kan niet meer.

Eind van het jaar toch nog -25kg. Voor dit jaar is het doel een halve kilo per week eraf. Alles meer is mooi meegenomen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197155927
Ik ga ook gewoon weer stug verder! Wil dit jaar nog 4,5 kg kwijt (onder de 66 kg met 1.67 als lengte). Dit jaar 4,5 kg kwijt geraakt dus daar ben ik tevreden mee aangezien we ook ineens thuis moesten werken en ik juist op het werk best veel loop ...

Ik hoop door te gaan zoals het nu gaat. Maar wel met meer sporten, want ik heb me zojuist ingeschreven voor 1/8e triathlon in juni! Die zou ik eigenlijk in 2020 gaan doen maar werd uiteraard afgelast. Dat is 500m zwemmen, 20 km fietsen (ik moet nog even een racefiets regelen voor dat weekje in juni 😉 want nu meteen eentje kopen vond ik ook wat overdreven) en 5 km hardlopen. Mijn streven is binnen de 2 uur. Als ik nu alles los doe lukt dat wel, maar alles achter elkaar wordt de uitdaging.

Dus moet meer gaan hardlopen, zwemmen en fietsen! En ook vooral de dingen achter elkaar oefenen.
Maar wil eigenlijk ook weer gaan boksen (bokszak training) om conditie en kracht te verbeteren en omdat ik EN mijn vriend dat leuk vinden (hij is niet zo’n sporter 😉) - maar dat kan pas als de sportschool weer op mag. En zit nog 1x per week bij de fysio om te sporten voor kracht training. Druk jaartje 😎
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:38:46 #37
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197169416
:W

I'm back. Met dezelfde problematiek as ever :+

Hier is het doel het passen in mn trouwjurk. Daar pas ik nu ookwel in, maar hoop toch dat ie nog een maatje (of 2) minder kan.

Hier is de aanpak om dag en week menu's te maken en me daar aan te houden.. dat ging in het verleden het beste.
Doel is zo'n 1600-1800 kcal per dag.. en dan wat meer erbij bewegen.

Aangezien ik een baan in het buitenland heb reis ik (nog) veel heen en weer. En daar zitten dan ook de uitdagingen

Uitdagingen zijn:
-2 weken 1 persoons huishouden, 1 week 2 persoons huishouden
- dus ook steeds weer verse producten moeten halen
-in de tijd in het buitenland wordt de lunch ( warme maaltijden, sandwiches en ( mini) salades ) betaald door mn werk (en afgetrokken van mn salaris :+ ) dus daar wil ik dan wel gebruik van maken.. nog even zoeken hoe dat dan in de week menus past
- ik heb nu langere werkdagen (7-17) en ben geen ochtend mens :+ wel weet ik dat alsik mn ochtend tussendoortje niet op tijd eet , ik de rest van de dag wil snaaien.. dus nog even zoeken naar de juiste timing
- ik heb graag een warme maaltijd als ontbijt
- de laatste tijd heb ik flink vaak last van mn buik.. nou is de decembermaand natuurlijk altijd al wat ongezonder, maar ik moet echt even op zoek om te vinden wat de buikpijn veroorzaakt

Oftewel, een los-vast plsn wat weer even in shape getimmerd moet worden :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:46:08 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_197169463
Ik ga ook weer meedoen *O* januari, beste dieetclubmaand altijd :')

Heb er na de zwangerschap weer mijn klassieke 30 kilo bij volgens de weegschaal, dus ik ga nu for once and for all, want kinderen komen er niet meer.

Feitjes:
Heb dit 2 keer eerder gedaan dus ben in de veronderstelling dat een derde keer ook nog wel lukt :')

Uitdagingen:
Ik word 40 dit jaar ;(
Thuiswerken. Ik fiets en loop het meeste op en rond kantoor, daar moet ik dus iets anders op bedenken.

Pluspunten:
Ik geef volledig borstvoeding dus ik verbrand daarmee al 500 kcal op een dag extra 8-)

Vanmorgen op de weegschaal zag ik 219 staan. Gelukkig daagde het me dat de kinderen waarschijnlijk de units op lb hadden gezet.
Desondanks is 99,8 wel wat aan de hoge kant :+

Ik wens iedereen een gezond en voorspoedig dieetjaar!
disclaimer
pi_197169496
Ik ben ook gewoon nog steeds dik dus ik wil best, omdat het januari is, dat hier even zeggen. Voor de statistieken zeg maar.

:W
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:52:34 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197169518
Ik doe -2 (in kg, niet lb) op SQ en dan is dat er ook maar meteen uit :+
pi_197169542
Ja, ik zit daar ook. Ben nog niet op de weegschaal gaan staan want ontzettend opgeblazen dikke pens, maar laatste entry is van 10 dagen geleden en dat was 96,5. :+

Wat overigens wel 7 kg minder was dan dat jaar ervoor. So that's nice. En 7 kg meer dan wat ik 2 jaar ervoor woog. :')
pi_197169551
Skeelers besteld en vandaag wandelen op het strand. Kom maar op met die goede voornemens.

Lijstje:
O: Banaan
L: Courgettesoep en venkelcrackerdingetjes
D: Restjes rijsttafel (die ik eigenlijk voor 1 persoon in een bakje apart had gedaan, delen we nu toch maar samen) met extra broccoli
T: Stoofpeertjes (gemaakt zonder extra suiker, in cassis zero)
pi_197169590
Mijn gewicht op 1 januari was 8,8 kilo zwaarder dan mijn laagste gewicht het afgelopen jaar, maar ook 8,8 kilo lichter dan 1 januari vorig jaar. En 32,5 kilo lichter dan 2 jaar terug.

Vanochtend was er overigens al 1,5 kilo vanaf. :') Daarom weeg ik altijd zo graag meteen de ochtend na al het vreten. :D
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:40:41 #44
360012 Shopaholic1984
pi_197170054
Ik zal ook een braaf gaan meeschrijven. Weegschaal ga ik vrijdag weer op staan. Laatste keer (1e kerstdag) gaf hij 78,5 aan en dat getal heb ik echte al jaaaaaaaaren niet gezien. Nu zal het wel iets meer zijn door de feestdagen.

Ik ga proberen elke dag 1500-1600 kcal te eten
Elke dag even naar buiten
2-3 x per week thuis een sportlesje doen
pi_197170206
Vanmorgen 71.4. Dat is 2 kg meer dan laagste gewicht vorig jaar, maar toch 7 kg minder dan vorig jaar. Dus op zich een prima start van het jaar.
Eerste sportsessie van 2021 ook weer gehad en ik moet zeggen dat die er behoorlijk inhakte na 6 weken niet sporten + corona te hebben gehad. Had een workoutje van 20 minuutjes, maar moest daarna naar de douche strompelen :P
Maar goed, ben benieuwd hoe lang ik dit thuissporten vol hou, want ik heb daar echt een hekel aan. Naar de sportschool gaan vind ik prima, maar thuis kan ik daar echt weinig motivatie voor opbrengen.
pi_197171525
Ik ben ook weer begonnen. Nog niet gewogen, maar dat komt eerdaags wel. Doel is hier ook weer een sporttritme opbouwen. Verder ga ik voor voedzaam en lekker eten, zoveel mogelijk ‘whole-food plant based’.

O: havermout, lijnzaad, diepvries bosvruchten, amandelmelk
S: 30 min bodycombat, 30 min shbam
L: 2 volkoren boterhammen met tahin en gewokte boerenkool/kikkererwten/paprikapoeder, 1 volkoren boterham met cacoapasta en een banaan, mandarijn.
T: nog iets van fruit, misschien drankje bij mijn ouders
D: volkoren gevulde pasta (vegan) met groente uit de vriezer. AH komt pas na het eten.
pi_197171546
Gezellig hier weer! :Y) *;

Lijst!
B: Drie kwartier hardgelopen, setje stretch- en krachtoefeningen
T: Koffie, onnadenkend een hapje slagroomgebak, was OMAD vergeten :+
D: Bezorgeten: vegan saté met een boel pindasaus, gegrillde groenten, coleslaw. Toe lychees en een appeltje
T: Misschien vroeg op de avond nog wat cider :9
pi_197171704
Nieuwe ronde nieuwe kansen ya'll *O*

Ik schrok van de oliebollenkilo's vanmorgen :') Dus na vandaag (want slagroomgebak en pannenkoeken bij een vriendin :') ) ga ik ook weer serieus aan de slag.

Succes!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:26:07 #49
360012 Shopaholic1984
pi_197173159
Lijstje vandaag:
O: muesli, yoghurt, durum tarwe, appel
L: tosti met kalkoenfilet en 20+ kaas en ketchup
B: uurtje wandelen
T: banaan
D: Beef Shanghai (recept van smaakmenutie)
T: Tiny Tony

Misschien komt er nog wat bij
pi_197173747
Yeah, lijstjes!

Ontbijt:
Lijnzaadpap met slagroom.

Lunch:
100 gr macadamia's en wat plakjes kalkoenfuet.

Avond:
Zuurkool met hamreepjes en crème fraîche en ws een droog wijntje.

Vanmorgen op de nuchtere maag wat bil- en buikspieroefeningen gedaan en de hele dag door waterkefir gedronken. :)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:14:56 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197173840
Ik begin maandag pas met lijstjes :+
Vanavond nog kaasfondue op de planning :Y)
pi_197174007
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:14 schreef Barreltje het volgende:
Ik begin maandag pas met lijstjes :+
Vanavond nog kaasfondue op de planning :Y)
Dit. Vanavond borrelplank met alle restjes. :7
pi_197174133
Hebben jullie de eerste dagen dat je (weer) gezond eet ook altijd zo'n hoofdpijn? Ik heb dan echt afkickverschijnselen van de suiker...
pi_197175285
Bij mij alleen drank en drugs :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_197176506
Hai, ik ben er ook weer. Goede voornemens en geschrokken van de weegschaal, zeg maar. Met kerst was ik op mijn zwaarst ooit (niet-zwanger dan). Gekke corona routines en vooral wat er niet kan is niet handig, zo blijkt.

Wat @Pinuts zei vind ik wel een goede, dus ik heb doelen voor deze maand gesteld. Qua voeding ga ik (hopelijk) minder snacken na het avondeten en ik wil 6 dagen in de week een half uur serieus bewegen/sporten. Wandelen zit inmiddels aardig in de routine maar zet niet zoveel zoden aan de dijk.

Heeft er iemand zin om weer een Fitbit challenge te starten?
pi_197180368
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:26 schreef Hupje het volgende:
Hai, ik ben er ook weer. Goede voornemens en geschrokken van de weegschaal, zeg maar. Met kerst was ik op mijn zwaarst ooit (niet-zwanger dan). Gekke corona routines en vooral wat er niet kan is niet handig, zo blijkt.

Wat @:Pinuts zei vind ik wel een goede, dus ik heb doelen voor deze maand gesteld. Qua voeding ga ik (hopelijk) minder snacken na het avondeten en ik wil 6 dagen in de week een half uur serieus bewegen/sporten. Wandelen zit inmiddels aardig in de routine maar zet niet zoveel zoden aan de dijk.

Ja leuk! Kan ik morgen doen. DM maar met username.
pi_197180696
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:54 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ja leuk! Kan ik morgen doen. DM maar met username.
Gedaan :)
pi_197181468
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:26 schreef Hupje het volgende:
Wow dit is gek. Op mijn telefoon kan ik zien dat je Fit - bit challenge heb getypt maar via de pc valt dat woord weg.

Kan je alleen meedoen als je zo'n ding hebt of werkt het ook met andere smartwatches? :)
pi_197181586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:31 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Wow dit is gek. Op mijn telefoon kan ik zien dat je Fit - bit challenge heb getypt maar via de pc valt dat woord weg.

Kan je alleen meedoen als je zo'n ding hebt of werkt het ook met andere smartwatches? :)
De wondere wereld van reclame op Fok, volgens mij.
Het kan alleen met een Fitbit in dit geval, je statistieken (stappen per dag enzo) worden dan gedeeld met de anderen en dan kun je zien wie er de meeste stappen heeft enzo.
pi_197184877
Planning vandaag:
O: havermout met banaan, dadels, lijnzaad en walnoten
L: 2 volkoren boterhammen met vegan beleg
T: mandarijntjes & worteltjes met humus
D: spinazie taart
B: rondje hardlopen & golfen oefenen (alle beetjes helpen 😉 ik ben iig in beweging )
pi_197185037
Vandaag maak ik een lasagne, meteen voor twee dagen zodat ik van de week na het werk toch makkelijk een gezonde maaltijd op tafel heb. Ik ga ook meteen voor twee dagen lunch voorbereiden, dat maakt het ook makkelijker om daarvoor een goede keuze te maken.

Ik ben een fitbit challenge gestart, laat me even weten wie ik nog meer kan toevoegen.
pi_197185097
Gisteren toch ook nog wat restjes op lopen kanen. Toch wat lastiger dan gedacht, om van alles constant vreten weer naar veel minder eten te gaan. :')

Planning vandaag:
O: Mango
L: Mini brunchbroodjes met hummus en ei
D: Bloemkoolpizza met ratatouille en champignons
T: Stoofpeertjes
pi_197185535
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:15 schreef Tuindier het volgende:
O: havermout, lijnzaad, diepvries bosvruchten, amandelmelk
S: 30 min bodycombat, 30 min shbam
L: 2 volkoren boterhammen met tahin en gewokte boerenkool/kikkererwten/paprikapoeder, 1 volkoren boterham met cacoapasta en een banaan, mandarijn.
T: nog iets van fruit, misschien drankje bij mijn ouders [1 leffe triple, 1 stukje pure chocolade/i]
D: volkoren gevulde pasta (vegan) met groente uit de vriezer. AH komt pas na het eten.
[i]T: 3 mandarijnen

Update in de quote. Ben niet ontevreden

O: sojeyoghurt, gepofte spelt, bosbessen, lepeltje zaden&pitten
T: mandarijnen
L: volkoren pita, paprika, komkommer, houmous
T: banaan, misschien een sinaasappel
D: lasagne met bolognese van linzen, peen, ui, bleekselderij, (uiteraard) tomaat, volkorenbladen, beetje bechamelsaus (en misschien doe ik er ook nog wel spinazie in)
T: ?

B wordt yoga, of wandelen, of een lesje van een half uur Les Mills
pi_197185664
Mijn lijstje vandaag:
O: kwark, mango
L: hard broodje met tomatensoep
T: kwark
D: zelfgemaakte hamburger met salade

Veel spierpijn van mijn 20 minuten training van gisteren :'). Dus wandeling is ook even goed voor mijn benen.
pi_197185678
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:39 schreef Pinuts het volgende:
Mijn lijstje vandaag:
L: hard broodje met tomatensoep
D: zelfgemaakte hamburger met salade

Veel spierpijn van mijn 20 minuten training van gisteren :'). Dus wandeling is ook even goed voor mijn benen.
Dat had ik ook ja! 10 minuten buikspieren gedaan, en lachen en kuchen en bewegen en alles deed pijn alsof is een enorme sportprestatie had gelevered. :')
pi_197186343
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:26 schreef Tuindier het volgende:
Vandaag maak ik een lasagne, meteen voor twee dagen zodat ik van de week na het werk toch makkelijk een gezonde maaltijd op tafel heb. Ik ga ook meteen voor twee dagen lunch voorbereiden, dat maakt het ook makkelijker om daarvoor een goede keuze te maken.

Ik ben een fitbit challenge gestart, laat me even weten wie ik nog meer kan toevoegen.
Ik heb je een berichtje gestuurd over de Fitbit challenge, ik doe graag mee!
  zondag 3 januari 2021 @ 11:52:38 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197186576
ik bewoog gister niet maar deed sinds lang weer een meditatie voor het slapen gaan O+ goed geslapen en dat helpt ook. ( -0.7 kg)

lijstje van gister was zo-zo:
O: 1 avocado met balsamico azijn en olijfolie
t: 1/16e deel van een galette de roi
L: appelbeignet
t: 2 mandarijnen
D: tomaatjes, komkommer, brocolli, paprika en een shitload aan kaas en brood O-)

vandaag staat op de planning :
O/L: 2 gekookte eitjes
t: komkommer, tomaatjes en paprika als snack bij spelletje ( ik twijfel nog om zelf humus te maken)
t: 2 mandarijnen
D: Lasagna
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 12:06:51 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_197186805
Over de Fitbit gesproken, ik heb de charge 3 en sinds een paar weken is het schermpje gewoon niet meer te lezen. Meer mensen hier die daar last van hebben?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_197187156
@senesta Hoezo niet meer te lezen? Zitten er strepen doorheen, of is je scherm zwart?
Mijn ervaring met Fitbit binnen de garantie termijn is dat ze heel coulant zijn, dus ik zou even contact opnemen met de klantenservice.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 12:39:49 #70
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_197187226
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:35 schreef Hupje het volgende:
@:senesta Hoezo niet meer te lezen? Zitten er strepen doorheen, of is je scherm zwart?
Mijn ervaring met Fitbit binnen de garantie termijn is dat ze heel coulant zijn, dus ik zou even contact opnemen met de klantenservice.
Gewoon zwart, alsof de verlichting in dimstand is of zo. Niet te lezen. Ik gebruik hem nu voornamelijk via de app, horloge zelf is zo eigenlijk onbruikbaar.
pi_197187254
Zondag is hardloopdag, dus hoppa, geen excuses. En uiteraard in de lockdown krijg ik gaten in mijn loopsokken -O-

O: zelfgebakken brood met pasta
S: 5,2 km hardlopen
T: halve banaan, halve appel
L: brood met eiersalade / 30+ kaas
T: handje nootjes, laatste cakepop
D: erwtjes stamppot met spekreepjes, magere kwark met rozijnen
B: half uur Wii Fit
pi_197187286
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Gewoon zwart, alsof de verlichting in dimstand is of zo. Niet te lezen. Ik gebruik hem nu voornamelijk via de app, horloge zelf is zo eigenlijk onbruikbaar.
Bij instellingen kun je de helderheid kiezen, staat hij niet per ongeluk op altijd gedimd?
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 12:44:31 #73
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_197187294
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:43 schreef Hupje het volgende:

[..]

Bij instellingen kun je de helderheid kiezen, staat hij niet per ongeluk op altijd gedimd?
Misschien wel, ik kan het niet zien :')
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 12:45:09 #74
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_197187304
Oh nee, dat had ik gecheckt, die staat op automatisch.
pi_197190281
Ik heb een aanvulling op mijn planning: zelfgemaakte poffertjes!

Ik heb met kerst zo’n pan gekregen, moest getest 😎
pi_197191163
Na te veel eten tijdens kerst en nieuw, nu even terug normaal :)
10 kg afgevallen ondertussen door gezonder te eten (sinds corona), dus dat probeer ik vol te houden.
Veel gewandeld in de kerstvakantie, deed deugd dus tijdens de werkpauze ook maar terug invoeren.

Goeie voornemen is minderen met alcohol :s)
pi_197193034
Ik meld me ook weer. Afgelopen jaar op -7 geëindigd en wil er dit jaar minimaal 10 af.

Bruiloft van van mijn zusje en een alvast geplande vakantie helpen als stimulans. *O*
pi_197193342
Okee, per morgen écht aan de OMAD :7 :')

Lijst van vandaag was:
B: Half uur kracht- en stretchoefeningen
T: Koffie met melk, speculaas en sprits op nieuwjaarsvisite
L: Speltcrackers met pittige hummus
T: Sprite zero met wodka
D: https://www.davidlebovitz(...)ese-reblochon-bacon/ + witlofsalade + twee glazen witte wijn. Mandarijntje toe

Voorgenomen lijst voor morgen:
B: Vijftig minuten hardlopen, half uur wandelen
D: Japanse rijst, spitskool met sesam/mayo-dressing, komkommerpickle, schnitzel met tonkatsu-saus. Banaan en druiven toe.
pi_197193398
@Hupje Loopsokken, da's toch bij uitstek iets dat je prima online kunt bestellen? :)
pi_197193606
@minilot Klopt, maar dan komt er naar verhouding zoveel aan verzendkosten bij dat de pin in mij dat zonde vindt :@
Maar ik zag net dat Kruidvat meestal in de eerste helft van januari start met de sport aanbiedingen, dus ik wacht even af of daar sokken bij zitten. En anders wordt het online bestellen inderdaad.
pi_197196602
Heel Holland bakt is niet goed voor mijn goede voornemens. Na al die chocolade kreeg ik ook zin in chocolade. Dus mijn laatste kwart chocolade letter opgegeten :'). Maar goed, nu heb ik niks meer dus vanaf morgen moet ik zonder :P
  zondag 3 januari 2021 @ 21:16:29 #82
360012 Shopaholic1984
pi_197196631
Lijstje vandaag;
O: yoghurt, appel, gepofte tarwe, muesli
L: 4 volkoren crackers. 3 met filet americain en 1 met rosbief
B: 38 min wandelen
T: ei en een paar snoepjes
D: frisse roerbak met broccoli en kip en een kleine chocomousse
T: Tiny Tony
pi_197202408
Planning voor vandaag:

O: havermout, lijnzaad, bosbessen, amandelmelk
T: fruit
L: een van deze twee, waar ik nog zilvervliesrijst en spinazie bij heb gedaan
SPOILER
D: groene curry met veel groente en tofu
B: 2x 20 minuten van/naar het werk ebiken, iedere uur minimaal 250 stappen, 10.000 totaal

Vanavond komt mijn 'how not to die' kookboek binnen, en later deze week 'how not to diet'. Ben erg benieuwd!
pi_197202532
O: Kwark met een banaan en warme blauwe bessen
L: Stuk van de bloemkoolpizzabodem die ik gisteren niet helemaal op heb heb gegeten, maar dan even uit de broodrooster met wat hummus, sambal, wortel en tomaatjes
T: Gekookt ei
D: Courgettesoep
T: Stoofpeertjes

Zoiets is de planning. Tot nu toe komen er wel elke keer nog wat dingen erbij. Moet echt weer even wennen aan minder eten. Maar zolang ik graai naar gezonde dingen, maak ik me daar maar even niet te druk over.
pi_197203487
Ik heb er toch flink aangevreten de afgelopen 2 weken. Bijna knap. :7 Moet ook ongesteld worden dus daar zal ook nog wel 'n kg vocht zitten. Maar tering he.
pi_197205645
O: Alpro Natural met een banaan en wat aardbeienjam
L: Kipfiletblokjes, zilvervliesrijst, broccoli en bloemkool
T: 4 crackers met sambalsmeerkaas
D: Vega gehakt met mais, kidneybonen en wat basmatirijst

Ga zo nog even wandelen maar het schijnt erg koud te zijn volgens collega's, gelukkig heb ik mn winterjas aan en sjaal mee. Doorwandelen maar :)
pi_197206553
Lijstje vandaag:
T: pakje maiswafels
L: boterham met 2 eieren
D: risotto met kip en veel groente
B: uurtje online training vanuit het boksen

[ Bericht 14% gewijzigd door Pinuts op 04-01-2021 14:08:54 ]
pi_197206802
L: Kwark/fruit/lijnzaad
T: Peer
D: Broccoli-aardappel ovenschotel met vega gehakt, roomsaus en geraspte kaas
B: Niks buiten, het is stervenskoud :X Verspreid over de dag een uur hometrainer
pi_197207411
quote:
81s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:05 schreef Declan-Harp het volgende:
D: Broccoli-aardappel ovenschotel met vega gehakt, roomsaus en geraspte kaas
B: Niks buiten, het is stervenskoud :X Verspreid over de dag een uur hometrainer
Het is echt koud ja! Heb een half uur gelopen toen vond ik het welletjes :')
pi_197207594
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:47 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Het is echt koud ja! Heb een half uur gelopen toen vond ik het welletjes :')
Ik hoefde alleen boodschappen te doen, maar kwam verkleumd thuis. Waterkou :r
pi_197219425
Lijst voor vandaag:

O: havermout, lijnzaad, chia, bosbessen, lepel dadelsiroop, amandelmelk
L: net z'on bak salade als gisteren
D: lasagne met linzen, spinazie, volkoren bladeren
B: 30-60 minuten sport, nog even kijken wat het wordt

Vanmorg leek de eerste kilo voor dit jaar er al af, dus dat is duidelijk vocht.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:53:14 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197219504
Hier is de eerste kilo er ook al weer af *O* wat "normaal doen" al niet oplevert.

Wel gespot dat de koelkast en voorraad kast nu wel leeg is qua eetbare (gezind en ongezond) dingen dus vandaag maar eens naar de winkel..
Eens een goed en gezond lijstje opstellen ^O^

O: 2 maiscrackers met Nutella , 2 gekookte eieren (los)
T: 1/3 komkommer en een handje cherry tomaatjes
L: soep vermoed ik, die ik dus nog moet gaan maken
T: appel met kaneel O+
T: handje nootjes
D: nasi met saté :Y)
pi_197219539
O: Reep rozijnen-kruidkoek
L: Kwark met jam, blauwe bessen en banaan
T: 2 kiwi's
D: Pastasalade (mini penne, sla, komkommer, tomaatjes, kaas, croutons, tuinkruidenslasaus)
B: Beetje wandelen en hometrainer
pi_197219852
}:| Er ligt geen fruit op het werk (normaal is er altijd vers fruit) dus nu eet ik knackebrod met 100% pindakaas als tussendoortje.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:29:13 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_197220112
Is de fitbit challenge al vol?
Zo niet, dan doe ik graag mee. Denk dat @Tuindier me nog wel in de vrindenlijst heeft
disclaimer
pi_197220508
58.4 dus jeuj, maar gaat aan het begin van een serieuze poging natuurlijk al gauw snel, watergewicht, ditdat.. Niettemin ^O^

Lijst:
B: Half uur krachtoefeningen met eigen lichaamsgewicht, uur wandelen
T: Koffie
D: Andijviestamppot met diverse restjes kaas erdoor. Vegaburger ernaast. Kwark, banaan en druiven toe.
pi_197220723
Vandaag 71.1. Bijna weer onder de 71 kg *O*. Altijd fijn hoe snel dat in begin gaat :P

O: Kwark, mango
T: pakje maiswafels
L: restje risotto van gisteren
D: groentelasagne
T: appel

dinsdag 5 januari 2021 @ 10:27:48 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_197220733
Op hoeveel kcal zit jij nou met die ene maaltijd, minilot? Het klinkt me zo weinig, maar misschien stouw je het wel vol roomboter allemaal natuurlijk.
disclaimer
pi_197220848
Ja ik wil ook wel meedoen in de Fitbit Challange. :7 @Tuindier

Hier is de eerste kg er ook af. :7

Ik doe vandaag in willekeurige volgorde:
Een workout waarbij ik zware dingen sleep op verschillende manieren, een tunamelt, yoghurt met nootjes, kersen en vlokken, broodje met speklap en kimchi. Met salade van groente restjes en wat aardappels.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:01:19 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_197221197
Hier de eerste 1200 gram ook. Ik hou van de eerste dagen. Daarom begin ik steeds weer opnieuw.

Ik heb me in elk geval voorgenomen om elke avond minimaal een half uur stevig te wandelen als de kinderen op bed liggen. Hard sporten is sowieso nog geen optie (en vind ik ook niet leuk :+) en op deze manier onderdruk ik ook mijn snaaizin. Bonusvoordeel: de baby kan gewoon mee :7
disclaimer
pi_197222626
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:35 schreef Lonaa het volgende:
Ja ik wil ook wel meedoen in de Fitbit Challange. :7 @:Tuindier

Hier is de eerste kg er ook af. :7

Ik doe vandaag in willekeurige volgorde:
Een workout waarbij ik zware dingen sleep op verschillende manieren, een tunamelt, yoghurt met nootjes, kersen en vlokken, broodje met speklap en kimchi. Met salade van groente restjes en wat aardappels.
Ik las even dat je een workout ging doen waarbij je ging slepen met een broodje speklap. Klonk goed!
pi_197223370
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:22 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik las even dat je een workout ging doen waarbij je ging slepen met een broodje speklap. Klonk goed!
Doe ik ook liever.
pi_197223410
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:22 schreef Tuindier het volgende:
Dat is ook mijn soort workout. :9
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:06:52 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_197223466
Ik vind speklappen alleen lekker als ze licht verkoold van de bbq komen :')
disclaimer
pi_197223574
Lijstje vandaag:
O: Kwark met blauwe bessen
T: Banaan met theelepel pindakaas
L: Halve bloemkool, cottage cheese, chilisaus en 1.5 IKEA worstjes
T: Stukje bananenbrood met kokos erin. :9
T: Twee gekookte eieren
D: Vega sate in pindasaus, broccoli, paprika en komkommer

Ik wil eigenlijk m'n hoeveelheden nog wat omlaag. Maar ik focus maar eerst even puur op het stukje gezond eten, want ik blijf maar trek houden.
pi_197224819
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:06 schreef SQ het volgende:
Ik vind speklappen alleen lekker als ze licht verkoold van de bbq komen :')
Ze moeten eigenlijk horizontaal blijven staan als je ze aan 1 kant oppakt. Dan zijn ze het beste. :Y :@ O+
pi_197224847
Mijn lijstje van gisteren:
O: magere kwark met havermout en rozijnen
T: halve banaan, halve appel
L: brood met 30+ kaas,
T: 1 marshmallow, handje nootjes
D: pasta pesto met zalm en erwtjes, magere kwark
B: 45 min Wii Fit

En vandaag:
O: Magere kwark met havermout en rozijnen
T: appel met kaneel
L: brood met 30+kaas, salami, pasta
T: handje nootjes, jodekoek
D: hamburger, gebakken aardappels, courgette en tomaat, vanillevla
B: 30 min Wii Fit na de boodschappen was het al laat

[ Bericht 5% gewijzigd door Hupje op 06-01-2021 11:06:10 ]
pi_197225185
Als er nog ruimte in de fitbitchallenge is wil ik er ook wel weer bij! Bij wie moet ik me melden? Bij @Tuindier?
pi_197225237
Lijstje;

O: Broodje boterhamworst
L: 2 wortelwraps met spinazie, tomaat, ei en kipfilethaasjes
T: Misschien kwark, misschien crackers
D: Aardappels, witlof en kipfilet.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:31:49 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_197225266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef VitaBella het volgende:
Als er nog ruimte in de fitbitchallenge is wil ik er ook wel weer bij! Bij wie moet ik me melden? Bij @:tuindier?
Ik heb je uitgenodigd :)
disclaimer
pi_197225286
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb je uitgenodigd :)
Doe mij ook dan. :(
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:32:52 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_197225294
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Doe mij ook dan. :@
Alreeds!
disclaimer
pi_197225295
Oh. Spuit11 joe.
pi_197225311
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Alreeds!
Ja sorry :@
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:33:39 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_197225317
O+
disclaimer
pi_197225414
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:27 schreef SQ het volgende:
Op hoeveel kcal zit jij nou met die ene maaltijd, minilot? Het klinkt me zo weinig, maar misschien stouw je het wel vol roomboter allemaal natuurlijk.
Straks volle melk erdoor en inderdaad roomboter en echt fors wat kaas + bij het toetje dus ook nog volle kwark, dus dat schiet wel op ja ;) Qua exacte gewichten weet ik het nog niet precies voor vanavond, maar ik mik gewoonlijk op zo rond de 1500 kcals. Als het toevallig een keer beduidend lager uitpakt eet ik soms tijdens het koken vast wat handjes noten en gedroogd fruit. Veel hoger is het zelden, maar prima als dat eens gebeurt :) Ik vind het ideaal zo: ik eet weliswaar maar eens per dag, maar dat kan dan wel op z'n allerlekkerst en zonder in te houden op ingrediënten, sausjes en hoeveelheden enzo *O*
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:43:40 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_197225544
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Straks volle melk erdoor en inderdaad roomboter en echt fors wat kaas + bij het toetje dus ook nog volle kwark, dus dat schiet wel op ja ;) Qua exacte gewichten weet ik het nog niet precies voor vanavond, maar ik mik gewoonlijk op zo rond de 1500 kcals. Als het toevallig een keer beduidend lager uitpakt eet ik soms tijdens het koken vast wat handjes noten en gedroogd fruit. Veel hoger is het zelden, maar prima als dat eens gebeurt :) Ik vind het ideaal zo: ik eet weliswaar maar eens per dag, maar dat kan dan wel op z'n allerlekkerst en zonder in te houden op ingrediënten, sausjes en hoeveelheden enzo *O*
Ja dat is waar. Ik heb wel ooit IF gedaan met 2 maaltijden maar OMAD trek ik niet met mijn lifestyle.
En nu ik nog een dikke liter melk per dag produceer heb ik soberso de hele dag honger :')
disclaimer
pi_197225711
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Ik heb wel ooit IF gedaan met 2 maaltijden maar OMAD trek ik niet met mijn lifestyle.
En nu ik nog een dikke liter melk per dag produceer heb ik soberso de hele dag honger :')
:9 O+ Ik geef ook nog wel borstvoeding, maar dat soort hoeveelheden zijn wel lang geleden!

Nu ik overigens tegenwoordig om de dag 's morgens vroeg bijna een uur hardloop en het voornemen heb om ook wat sterker te worden begin ik zodra ik de laatste vier kilo kwijt ben denk ik wel met 's morgens als ik klaar ben met rennen iets als roerei, bakje skyr of broodje hummus te eten - ik vermoed dat ik dan wel wat extra eiwit kan gebruiken :) Maar wel even aanzien of geen strikt OMAD meer doen dan nog invloed heeft op mijn succesvol afgeleerde neiging tot snaaien de rest van de dag :+
pi_197225782
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:50 schreef minilot het volgende:

[..]

:9 O+ Ik geef ook nog wel borstvoeding, maar dat soort hoeveelheden zijn wel lang geleden!

Nu ik overigens tegenwoordig om de dag 's morgens vroeg bijna een uur hardloop en het voornemen heb om ook wat sterker te worden begin ik zodra ik de laatste vier kilo kwijt ben denk ik wel met 's morgens als ik klaar ben met rennen iets als roerei, bakje skyr of broodje hummus te eten - ik vermoed dat ik dan wel wat extra eiwit kan gebruiken :) Maar wel even aanzien of geen strikt OMAD meer doen dan nog invloed heeft op mijn succesvol afgeleerde neiging tot snaaien de rest van de dag :+
Dat grazen zou voor mij de enige reden zijn om OMAD te eten. Ik begin nu met eten in de middag maar benut wel DE VOLLE 8 UUR zeg maar :')
pi_197238915
Goedemorgen!

Update van gisteren:
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 07:33 schreef Tuindier het volgende:
Lijst voor vandaag:

O: havermout, lijnzaad, chia, bosbessen, lepel dadelsiroop, amandelmelk
T: fruit 2 knackebrod pindakaas
L: net z'on bak salade als gisteren
D: lasagne met linzen, spinazie, volkoren bladeren
B: 30-60 minuten sport, nog even kijken wat het wordt bank, 3 bonbons, wel 10.000 stappen gezet

Vanmorg leek de eerste kilo voor dit jaar er al af, dus dat is duidelijk vocht.
Druk op het werk gisteren, en dus geen fruit beschikbaar. Dus ik kwam met honger thuis, at meer dan ik had bedacht, had daardoor volle buik dus niet sporten. Vandaag weer een nieuwe dag (maar dit is altijd de drukste werkdag van de week).

Plan:
O: havermout, chia, lijnzaad, bessen, amandelmelk
L: 2 volkoren pita's, groente, houmous
T: appel of mandarijn/sinaasappel
D: volgens mij staat er wok of pasta op het menu

tussendoor proberen te wandelen en misschien sporten, als ik mijn werk heel vroeg af heb.
pi_197239537
Vergeten te wegen vanmorgen en toen ik eraan dacht had ik al een enorme sloot koffie op. :)

Lijst:
B: Vijfenvijftig minuten hardgelopen, was daarna vijf minuten bezig met krachtoefeningen toen mijn koter wakker werd, dus dat mogelijk vandaag nog afmaken :)
T: Koffie met volle melk
D: Lasagne, volle aardbeienkwark toe + nog nader te kopen/bepalen fruit
pi_197239607
L: 2 gekookte eieren, bakje proteïne kwark en 2 roggebrood met eiersalade
T: Banaan
D: Plaattaart met spinazie, prei, crème fraiche en mozzarella
B: Enkel hometrainer (verplicht binnen blijven)
pi_197239836
Planning:
O: vega yoghurt met granola
T: 2 dadels
L: 2 volkoren pita's met iets gezonds
T: manderijntjes
D: ik denk vegan wraps (https://www.veganricha.co(...)to-chickpea-burrito/), heb ze nog nooit gemaakt dus ben benieuwd!
B: lopen of hardlopen, afhankelijk van het weer
pi_197240078
Planning@ hier:
O - Magere kwark met gebroken lijnzaad, pompoenpitten en zonnebloempitten
T - Kiwi
L - Lindahl kvarg stracciatella, eieromelet met doperwten
D - Vegaschnitzel met rode biet en 100 gram aardappelkrieltjes
T - Stuk galiameloen
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:11:11 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_197241349
Ik heb nu 2 avonden niet gesnackt in de avond en ik heb beide nachten met honger in bed gelegen. (Nee daar word ik niet wakker van, ik word wakker van de baby en dan rammelt mijn maag :')).

Geeft wel aan hoe kansloos veel ik de laatste maanden gesnaaid heb in de avonden ;( het is echt hard afkicken nu.
disclaimer
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:14:16 #126
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197241405
Avondsnaaien. O+

Wel het perfecte middel tegen gevonden, ik moet nu eerder m'n bed uit, dus ook eerder m'n bed in. Minder snaaimogelijkheid. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_197242327
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:11 schreef SQ het volgende:
Ik heb nu 2 avonden niet gesnackt in de avond en ik heb beide nachten met honger in bed gelegen. (Nee daar word ik niet wakker van, ik word wakker van de baby en dan rammelt mijn maag :')).

Geeft wel aan hoe kansloos veel ik de laatste maanden gesnaaid heb in de avonden ;( het is echt hard afkicken nu.
Hier ook ja.
Vent had gister met de kleine koekjes gebakken en ik had nog wat ruimte over dus 1 koekje gepakt. Man man man dat had ik echt beter niet kunnen doen want de hele avond snaaizin ;( lekker met een hele bak koekjes in de koelkast.

Maar volgehouden en vandaag weer vol goede moed *O*
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:56:48 #128
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197242895
Hoii!
Ik heb hier een hele hele poos geleden mee gepost maar ga toch weer mee posten denk ik, ook als stok achter de deur voor mezelf. Afvallen gaat bij mij enorm moeizaam door medicatie en vocht vasthouden maar ik zie toch dat het beetje bij beetje lukt en dat is ook prima.

Kom ik er gelijk ook in met een vraagje, mijn weegschaal is kaduuk dus ik weet momenteel ook niet goed wat ik nu weeg. Hebben jullie een tip voor een goeie niet al te dure die goed accuraat weegt? Hoeft niet perse een app bij, alleen gewicht is ook prima.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_197243286
Ik heb er 1 van medisana. Wel een fijn ding, laat ook vet en vocht zien enzo. Die neem ik wel met een korreltje zout. Incl app en geheugen voor meerdere personen.
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:30:29 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_197243388
disclaimer
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:31:25 #131
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197243395
Ik heb er een van de Aldi ofzo, werkt prima. Gaat toch vooral om je eigen metingen met elkaar vergelijken, dus afwijkingen tov een andere weegschaal is niet zo heel spannend.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:47:48 #132
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197243705
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:30 schreef SQ het volgende:
K heb deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)ld/9200000125656962/

Works like a charm :+
Ah top ook niet zo duur!

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:31 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb er een van de Aldi ofzo, werkt prima. Gaat toch vooral om je eigen metingen met elkaar vergelijken, dus afwijkingen tov een andere weegschaal is niet zo heel spannend.
Heb je ook gelijk in idd.
pi_197243793
Ik heb maar een gewone digitale weegschaal zonder vetmeting ofzo.

Lichte maagkrampen van gisterochtend, hopelijk snel voorbij :{

S: Spieroefeningen en 7km gewandeld
L: 4 kleine boterhammen met kruidenkaas en kalkoenbeleg + broccolisoep
D: Witte worst met tuinkruiden, krielaardappelen in de oven en gebakken appel
pi_197244674
Lijstje!

O: Alpro met een banaan
L: Fusilli met kip en groenten
D: Tomatensoep met een hamburger
T: 'minder slechte' tiramisu :') , kwam het recept tegen en wilde het wel eens proberen
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:46:21 #135
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197244967
Lijstje:

L: 2 slawraps met roomkaas en kipfilet
T: Appel met cottage cheese pindakaas dip
D: 3 schijfjes krokante mozzarella van Galbani, aardappeltjes en bietjes
T: bakje skyr creme brulee smaak
B: Half uur fietsen op mijn stoelfiets verdeeld over de dag en fysio oefeningen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 08:23:52 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_197260991
Ik heb mijn weegschaal verplaatst naar mijn kleedkamer en nu ben ik een pond zwaarder :( :')
disclaimer
  donderdag 7 januari 2021 @ 08:26:39 #137
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197261009
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb mijn weegschaal verplaatst naar mijn kleedkamer en nu ben ik een pond zwaarder :( :')
Trolldingen. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 7 januari 2021 @ 09:08:01 #138
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_197261293
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:23 schreef SQ het volgende:
Kutzak :(. Snel terugzetten!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 7 januari 2021 @ 09:10:22 #139
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197261309
quote:
17s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Kutzak :(. Snel terugzetten!
Zul je zien dat 'ie er nog een pond bovenop gooit. Weegschalen en hun gedramaqueen. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_197261402
Nieuwe dag, nieuwe nachtdienst:

O - Magere kwark met zaden en pitten
T - Galiameloen
L - Omelet met groenten, bak optimelkwark
T - Ontbijtkoek
D - Groenteschijf, wortelen en krieltjes
pi_197261537
Optionele T (mits ik een negatieve testuitslag krijg!) stukje gebak (want verjaardagsvisite)
D: Gevulde pasta, pastagroenten en 4 kazen saus
B: Hometrainer
pi_197261563
@Declan-Harp Moet je in quarantaine dat je moet binnenblijven?

@SQ Hier ook. Lig ik 's avonds in bed en dan hoor ik mijn buik :') 't is weer even wennen, zeg maar.

Lijstje van gisteren:
O: brood met pasta
L: brood met 30+ kaas, pasta
T: komkommer, paprika en augurk
D: couscous met gehakt, paprika, boontjes en pijnboompitten, magere kwark met vanillevla

Lijstje van vandaag:
O: brood met vlokken
T: peer
L: brood met 30+ kaas, vega smeerworst
D: varkensfilet, rösti, witte bonen in tomatensaus, magere kwark met vanillevla
pi_197261573
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:32 schreef Hupje het volgende:
@:Declan-Harp Moet je in quarantaine dat je moet binnenblijven?

Ik ben gisterochtend getest, dus binnenblijven totdat je een negatieve uitslag hebt. En die is er nu 24u later nog niet :o
pi_197261620
Planning voor vandaag:

O: havermout, banaan, lijnzaad, amandelmelk
T: paar nootjes
L: soep, volkorenbrood, snackgroente, klein rondje wandelen
T: komkommer,
D: wraps met pulled oats, sperzienbonen, spruitjes, zoete aardappel, kerrie
B: half uurtje 'strength'
pi_197262501
Negatief *O*
Dus vanmiddag taartttttt O+
pi_197263766
quote:
81s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Negatief *O*
Yes!!

Dat thuis trainen is echt niet mijn ding, maar goed het moet.

O: mango, kwark
L: boterham met 2 eieren
B: 20 - 30 min thuis kracht/cardio
T: eiwitshake
D: zalm met groente en aardappeltjes
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:08:28 #147
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197264045
quote:
81s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:30 schreef Declan-Harp het volgende:
Negatief *O*
Geniet er van O+!
pi_197264089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:08 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Geniet er van O+!
Altijd O+

Heb nog 3 extra maiswafels met eiersalade genomen, want koud en hongerrr
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:13:05 #149
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197264114
Lijstje:

L: 2 slawraps met roomkaas en kipfilet
D: Rijstsalade met kipreepjes, stukjes kaas, paprika, mais en erwtjes
B: half uur op mijn stoelfiets verdeeld over de dag en fysio oefeningen.
(Ik heb door mijn medicatie behoorlijke zwakke benen en enkels gekregen dus bewegen is even een ding maar fysio en de stoelfiets helpen *O* ) Rustig opbouwen maar, het is beter dan geen beweging.
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:13:27 #150
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197264122
quote:
81s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:11 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Altijd O+

Heb nog 3 extra maiswafels met eiersalade genomen, want koud en hongerrr
Haha lekker ;p
pi_197265448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:53 schreef Pinuts het volgende:

[..]

O: mango, kwark
L: boterham met 2 eierenpannekoek met bananen eiwitpoeder
B: 20 - 30 min thuis kracht/cardio
D: zalm met groente en aardappeltjes
T: maiswafels
Toch eens een nieuwe lunch uitgeprobeerd. 2 pannekoeken waar ik bananen eiwitpoeder doorheen heb gegooid. Was echt jammie. Dit wordt mijn nieuwe not so guilty pleasure O+

Extra maiswafels komen er nog bij als avondsnack en misschien nog iets want had dit maar voor de verandering weer eens in mfp gegooid en toen kwam ik maar op 1300 kcal uit...
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:40:10 #152
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197265666
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:26 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Toch eens een nieuwe lunch uitgeprobeerd. 2 pannekoeken waar ik bananen eiwitpoeder doorheen heb gegooid. Was echt jammie. Dit wordt mijn nieuwe not so guilty pleasure O+

Extra maiswafels komen er nog bij als avondsnack en misschien nog iets want had dit maar voor de verandering weer eens in mfp gegooid en toen kwam ik maar op 1300 kcal uit...
Klinkt lekker ja!
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:40:37 #153
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197265672
Ik heb in plaats van een appel een bakje meloen als tussendoortje, moest op.
pi_197270742
Ik had nog wat extra blokjes kaas en een zakje Nibb-its. Maar daar zat maar 100kcal in, dus dikke prima :D
pi_197271296
S: krachtoefening + 7 km wandelen
L: paprikasoep, aardappel + spruiten + kipburger
D: wraps met wat zelfgemaakte salades en groenten
  donderdag 7 januari 2021 @ 20:05:01 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197273422
Vanochtend was er weer 0.5 af, dus de teller staat alvast op -1.5, in 5 dagen.. altijd fijn als de vreet kosten er weer makkelijk afgaan.. over zo'n 2 kilo verwacht ik meer weerstand :{

Thuis sporten is hier ook nog niet ingesleten.. al 1 keer yoga gedaan.. iets met ruggengraat :'(

Nouja voorlopig gaat het nog naar beneden..dat sporten pakken we binnenkort wel op dan
pi_197275532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:05 schreef Barreltje het volgende:
Thuis sporten is hier ook nog niet ingesleten.. al 1 keer yoga gedaan.. iets met ruggengraat :'(
Ik zet nu meteen na het naar bed brengen van kind Wii Fit aan. Zo'n routine helpt mij. En dan heb ik daarna ook nog tijd om te bankhangen (waarbij ik met mezelf afgesproken heb dat ik niet mag snaaien).
pi_197280515
O: Kwark met jam en een banaan
L: 2 Beemsterkaasbroodjes
D: Diepvriespizza
B: Wandelen en 3x 20min hometrainer
pi_197280910
Lijstjeeeeh!

T: Banaantje
B (al gedaan): uur hardgelopen, half uur krachtoefeningen met eigen lichaamsgewicht
T: Paar happen kwark, koffie met melk
D: https://iamafoodblog.com/sour-cream-and-onion-pasta/ + geroosterde broccoli. Mandarijnen en appel toe.
B: Avondwandeling van dik twee uur

Verder moet ik vandaag pindakaasfrosting maken voor op de verjaardagsbrownies van mijn kind morgen, naarstig proberen daar vanaf te blijven :')
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:12:52 #160
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197281731
Ik ben onder de 100 kilo! *O*

Lijstje:

L: slawraps met roomkaas en kipfilet en een bakje kwark
D: Meloensalade met witte kaas, paprika en komkommer en een broodje ernaast.
T: Bakje watermeloen
pi_197281753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:12 schreef LPFAN het volgende:

Lijstje:

You go woman! *O*
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:15:57 #162
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197281766
quote:
81s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

You go woman! *O*
Ik kan het merken ook aan mijn kleding _O-
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:17:04 #163
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197281780
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:15 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik kan het merken ook aan mijn kleding _O-
Die bevestiging is ook altijd leuk. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:18:52 #164
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197281814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:17 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Die bevestiging is ook altijd leuk. :D
Haha ja inderdaad!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:32:48 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_197282022
quote:

Lijstje:

Mooie mijlpaal O+ gefeliciteerd, goed bezig!
disclaimer
pi_197282408
quote:
Hele mooie mijlpaal. Lekker bezig *O*

Lijstje:
L: pannekoek met eiwitpoeder
B: uur wandelen
D: beenham, pofaardappel en boontjes
  vrijdag 8 januari 2021 @ 12:07:29 #167
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197283386
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 10:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Mooie mijlpaal O+ gefeliciteerd, goed bezig!
Dank je! Is een hele poos geleden dat ik maar 2 cijfers zag op de weegschaal O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 11:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Hele mooie mijlpaal. Lekker bezig *O*

Lijstje:
L: pannekoek met eiwitpoeder
B: uur wandelen
D: beenham, pofaardappel en boontjes
Dank je!
pi_197284140
Lekker bezig LPFAN! *O*

Ik vergat dat mijn auto vanmorgen naar de garage moet, gelukkig had ik mijn lunch al voorbereid dus die heb ik nog in mijntas gegooid en een banaan. Even kijken hoe lang ik hier goed op ga :') Auto stond tot 17u gepland bij de garage, dus kan daarna pas naar huis. Avondeten moet ik trouwens ook nog verzinnen.

Lijstje:

L: Paprika chili wraps met kiphaasjes, ei, spinazie en cherrytomaten.
D: Iets met courgette.
pi_197289738
Jeuj twee cijfertjes nog maar voor jou, proficiat B:)B

Lijstje:
O: 2 kleine wraps met tonijnsalade en liter thee
L: Waldkornbol met wat gehakt en ui en ketchup, nog zo'n bol met fishsticks uit de oven rauwkost en tartaar (had zin in burgers, maar wou niet bestellen vanavond :P )
B: 16 km gaan wandelen
pi_197293147
Gefeliciteerd!

Hier heb ik echt de hele dag honger, ik word er gek van ... dus maar een extra tussendoortje gepakt.

Morgen proberen dat te voorkomen, maar wil hardlopen dus de vraag is of dat lukt 😁

Ach, de weegschaal gaat gestaag naar beneden (niet in zo’n grote stappen als sommigen hier) dus het zal wel goed zijn!

[ Bericht 1% gewijzigd door MeisPluis op 08-01-2021 20:16:34 ]
pi_197293646
Ach ja, het hoeft toch ook niet snel. Het is er ook niet snel aangekomen, denk ik altijd maar.

O - Kwark met lijnzaad en pompoenpitten
T - Kiwi
L - Broccoli, ikeagroenteballetjes en ikeaardappel/broccoligratindingen
D - Kvarg, blauwe bessen en twee volkoren boterhammen met philadelphia en komkommer
pi_197293868
Er kwam bij mijn lijstje nog:

T: een boterham met boterhamworst
D: volkoren penne met spinazie ricotta saus, courgette en spinazie
T: appel uit de oven met kaneel, rozijnen, Alpro natural en een beetje stroop :9~
pi_197293873
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:30 schreef Meridiaan het volgende:
Ach ja, het hoeft toch ook niet snel. Het is er ook niet snel aangekomen, denk ik altijd maar.

O - Kwark met lijnzaad en pompoenpitten
T - Kiwi
L - Broccoli, ikeagroenteballetjes en ikeaardappel/broccoligratindingen
D - Kvarg, blauwe bessen en twee volkoren boterhammen met philadelphia en komkommer
Ja maar eind maart moet ik mijn trouwjurk afpassen, dan wil ik nog wat kwijt zijn 😅 ik ga niet als een malle nog 5 kg afvallen, maar 1 of 2 zou mooi zijn ...
pi_197293887
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:39 schreef VitaBella het volgende:
Er kwam bij mijn lijstje nog:

T: een boterham met boterhamworst
D: volkoren penne met spinazie ricotta saus, courgette en spinazie
T: appel uit de oven met kaneel, rozijnen, Alpro natural en een beetje stroop :9~
Wat is een iets gedetailleerder recept van je T? Ik heb namelijk alles in huis en klinkt heel goed !
pi_197294398
quote:
Het is er ook niet snel aangekomen
_O- ___!!1!!

Dat gaat sneller en makkelijker dat gezegd :D
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:38:04 #176
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197295483
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:10 schreef MeisPluis het volgende:
Gefeliciteerd!

Hier heb ik echt de hele dag honger, ik word er gek van ... dus maar een extra tussendoortje gepakt.

Morgen proberen dat te voorkomen, maar wil hardlopen dus de vraag is of dat lukt 😁

Ach, de weegschaal gaat gestaag naar beneden (niet in zo’n grote stappen als sommigen hier) dus het zal wel goed zijn!
Als het maar naar beneden gaat toch? Dat is het belangrijkste!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:38:23 #177
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197295494
quote:
81s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:00 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

_O- ___!!1!!

Dat gaat sneller en makkelijker dat gezegd :D
Zeg dat _O-
pi_197295507
quote:
Ik kan prima 3 kg in een maand aankomen hoor :')
pi_197296621
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:38 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik kan prima 3 kg in een maand aankomen hoor :')
Yup, dit! :+ Makkie.

Avondwandeling duurde maar anderhalf uur wegens zere kleine teen van mijn meewandelende zwager, maar alsnog dertigduizend stappen vandaag, dus ik keur het goed qua beweging :Y)

Van de pindakaasfrosting afblijven is overigens allerminst gelukt. Zelfdiscipline nog ietwat in decembermodus :')
pi_197296739
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef minilot het volgende:

Yup, dit! :+ Makkie.

Avondwandeling duurde maar anderhalf uur wegens zere kleine teen van mijn meewandelende zwager, maar alsnog dertigduizend stappen vandaag, dus ik keur het goed qua beweging :Y)

Van de pindakaasfrosting afblijven is overigens allerminst gelukt. Zelfdiscipline nog ietwat in decembermodus :')
Pindakaasfrosting _O_ Ik dacht dat ik dat niet lekker zou vinden, maar 2020 proved me wrong.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197297240
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef minilot het volgende:
dertigduizend stappen
Wow, goed bezig!

Als ik niet de hele dag hoef te videobellen lukt het mij ook beter om mijn stappendoel te halen. Vanmiddag een poosje mijn kleuter uitgelaten op een voetbalveldje. Dat was voor mij ook wel goed.

Lijstje:
L: brood met 30+ kaas en krabsalade, restje whey pannenkoek (om te proeven hoe mijn probeersel smaakte)
B: half uur wandelen
T: biscuitje
D: zelfgemaakte foe yong hai met mie, kwark met beetje vruchtenyoghurt
pi_197297291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Pindakaasfrosting _O_ Ik dacht dat ik dat niet lekker zou vinden, maar 2020 proved me wrong.
Waar at jij het op? *O*
pi_197297346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:38 schreef minilot het volgende:

Waar at jij het op? *O*
Deze taart! (niet op klikken indien enorme behoefte aan taart)
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197298069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:40 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Wat is een iets gedetailleerder recept van je T? Ik heb namelijk alles in huis en klinkt heel goed !
Sorry lees hem nu pas, komtie!

Appel uithollen (ik heb een appelboor gebruikt) bestrooien met kaneel en vullen met rozijnen (dit kan ook als ie uit de oven komt), klein beetje honing of stroop eroverheen.

25/30 min op 180 graden in de oven. Toen ie eruit kwam Alpro erover geschept, nog wat rozijnen, kaneel en stroop/honing er overheen. Was echt lekker!
pi_197298116
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SPOILER
:9~ Die ziet er wel heel goed uit
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:18:22 #186
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197298293
quote:

[..]

SPOILER
Oeh die ziet er erg lekker uit!
pi_197301779
Goedemorgen!

Weekendlijstje:

O: 2 paprika chiliwraps met kipfilet (beleg), spinazie, wat Philadelphia.
L: 2 volkoren bollen met oude kaassalade en rosbief
T: een plakje bananenbrood
D: Belgisch stoofvlees met frietjes en rode kool

Verder probeer ik weer 10k stappen te halen vandaag en ga ik mijn nieuwe kettlebell uitproberen
pi_197302008
Hier code oranje wegens ijzel, dus blijf mooi binnen vandaag :)

L: 2 wraps kaas/houmous en een proteïne toetje
T: Banaan en 2 kiwi's
D: Lenteui soep met kaasui-broodjes
B: Hometrainer
pi_197302043
Goedemorgen!

Ontbijt was erg geslaagd! Ik maakte pannekoekjes met banaan en volkorenroggemeel, met saus van bosvruchten (met een beetje lijnzaad) en een appeltje in stukjes erbij. Ik weet nog niet wat de dag verder gaat brengen, want AH bezorgt pas om 19 uur dus het avondeten moet uit de vriezer komen.

Verder nog wat bleekselderij, komkommer, paprika in de voorraadkast, en ik ben gedroogde kikkererwten aan het koken voor de vriezer, dus dat wordt de lunch (misschien in een pitabroodje).

De weegschaal werkt nog niet helemaal mee, die swing naar beneden is ook weer naar boven. Maar dat kan ook met de tijd van de maand te maken hebben.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 10:58:23 #190
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197303155
Mn lief bracht gister koekjes mee.. dus hebben we voor 600 kcal p.p. koekjes zitten vreten -O-
Verder ongesteld, dus geen gewichtsverlies, komt volgende week dan weer wel.

Lijstje:
O: pompoensoep
L: 2 bth, 1 met ossenworst en 1 met ham
T: 1 avocado
D: pasta pesto

Vandaag weer een yoga lesje doen EN we hebben voor dit weekend een wandelingetje van zo'n 5 km jn de planning.. nog niet zo ver, maar alle beetjes helpen, zullen we maar zeggen ^O^
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:25:37 #191
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197304409
Lijstje:

L: stokbroodje met pesto en ´skyrrella´
D: Meloensalade
T: Bakje kwark

Geen beweging vandaag, veel last van mijn benen dus die geef ik even rust.
pi_197305038
quote:

[..]

SPOILER
En hoeveel kcal is dit monster? :P

Mijn vriendin heeft sindskort een of ander (bodemloze) cheesecakerecept gevonden, en ik weet niet hoe het kan, maar zo'n 1/8e taartpunt is maar 175 kcal ofzo en hij is superlekker en er zitten ook extra veel eiwitten in, en het vult als een malle _O_

ze heeft hem al in een speculaas- en koffiesmaak-variant gemaakt, en as we speak is nu een chocoladevariant aan het maken :9 (en geloof dat aardbei, vanille etc ook nog een keer in de planning staat :+

indien interesse kan ik wel eens een fotootje posten en haar het recept vragen...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:04:45 #193
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197305053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:03 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft sindskort een of ander (bodemloze) cheesecakerecept gevonden, en ik weet niet hoe het kan, maar zo'n 1/8e taartpunt is maar 175 kcal ofzo en hij is superlekker en er zitten ook extra veel eiwitten in, en het vult als een malle _O_

ze heeft hem al in een speculaas- en koffiesmaak-variant gemaakt, en as we speak is nu een chocoladevariant aan het maken :9 (en geloof dat aardbei, vanille etc ook nog een keer in de planning staat :+

indien interesse kan ik wel eens een fotootje posten en haar het recept vragen...
Oeh graag! Ben wel benieuwd.
pi_197305249
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Oeh graag! Ben wel benieuwd.
Check!

iig een fotootje.

https://www.zonder-fratse(...)ruidnotencheesecake/

Dit is het recept wat ze heeft gebruikt, maar natuurlijk niet met wat kleine aanpassingen (zo is ze nu eenmaal :+)

- de kruidnoten dan weggelaten omdat het dan wel snel gaat tellen qua calorieën. Maar zonder is het door de speculaaskruiden nog steeds superlekker!)
- ze gebruikt de zuivelspread van de AH omdat die betere macro's heeft en minder kcal
- geen steviala maar 150 gr sukrin gold

Voor de koffievariant:
- de speculaaskruiden vervangen door 30 gr oploskoffie
pi_197305665
@LPFAN jij bakt, ik help je mee opeten :Y)
pi_197305773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Check!

[ afbeelding ]

iig een fotootje.

https://www.zonder-fratse(...)ruidnotencheesecake/

Dit is het recept wat ze heeft gebruikt, maar natuurlijk niet met wat kleine aanpassingen (zo is ze nu eenmaal :+)

- de kruidnoten dan weggelaten omdat het dan wel snel gaat tellen qua calorieën. Maar zonder is het door de speculaaskruiden nog steeds superlekker!)
- ze gebruikt de zuivelspread van de AH omdat die betere macro's heeft en minder kcal
- geen steviala maar 150 gr sukrin gold

Voor de koffievariant:
- de speculaaskruiden vervangen door 30 gr oploskoffie
Ziet er goed uit! Dank voor het delen.
pi_197306049
quote:

Het is dan ook absoluut geen dieet-taart :P De peanutbutterfrosting bestaat alleen al uit pindakaas, boter en poedersuiker. En dan de chocoladecake nog en de oreo's :X

Wat gebruikt ze als cheese dan? Kwark?
pi_197306443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is dan ook absoluut geen dieet-taart :P De peanutbutterfrosting bestaat alleen al uit pindakaas, boter en poedersuiker. En dan de chocoladecake nog en de oreo's :X

Wat gebruikt ze als cheese dan? Kwark?
Ja die kwark en zuivelspread denk ik dan, ik heb er ook geen verstand van :+
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:50:21 #199
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197306640
quote:
81s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef Declan-Harp het volgende:
@:LPFAN jij bakt, ik help je mee opeten :Y)
Deal!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:52:03 #200
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197306659
Ziet er wel heel lekker uit iig!

Was net bij mijn ouders en mijn moeder viel het op dat ik af ben gevallen. Leuk om te horen haha.
pi_197309257
Lijstje vandaag:
L: 2 harde broodjes
D: pannenkoek met eiwitpoeder en spek, chocolademousse toetje

Spek, chocoladetoetje en maiswafels extra toegevoegd. Had die er eerst niet bijstaan, maar had mijn eten van de afgelopen 3 dagen eens in MFP gegooid en schrok toch wel dat het gemiddeld maar 1300 kcal was. Dus vandaag even iets meer eten.
Moet wel zeggen dat ik niet bewust weinig eet ofzo en heb ook geen honger. Dus zit nog in het dilemma of ik iedere dag wat extra ga nemen (bijv wat nootjes) of dit niet doe zodat je in bijv het weekend kcal 'over' hebt.
Eigenlijk wil ik juist me niet met kcal bezig houden want ik wordt daar altijd te veel een pietje precies van :P En voor mijn gevoel ging het intuïtief eten ook prima. Maar een beetje weinig dus...
pi_197311140
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:08 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Sorry lees hem nu pas, komtie!

Appel uithollen (ik heb een appelboor gebruikt) bestrooien met kaneel en vullen met rozijnen (dit kan ook als ie uit de oven komt), klein beetje honing of stroop eroverheen.

25/30 min op 180 graden in de oven. Toen ie eruit kwam Alpro erover geschept, nog wat rozijnen, kaneel en stroop/honing er overheen. Was echt lekker!
Dank! Ga ik morgen eens proberen!
pi_197311229
Vandaag:
O: 1 boterham met pindakaas voor het hardlopen
B: 5,5 km hardlopen
L: 2 boterhammen , 1 met baba ganoush, tomaat en avocado en 1 met nep filet American, 2 maiswafels met tomaat American en kleinstukje kandij kruidkoek
T: 3 manderijnen, 2 mini toastjes met brie
D: groente rijst, paprika, gemarineerde tofu en beetje saté saus

Morgen in ieder geval als ontbijt bananen pannenkoekjes met zelfgemaakte bessen compote!
pi_197311953
Lijstje (weekend is te merken):
O: 2 waldkornbollen met tonijnsalade
B: 14 km gewandeld
S: Oliebol
Apero met cava en 3 stukjes sushi
D: zelfgemaakte calzone
  zaterdag 9 januari 2021 @ 20:09:59 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197312202
Hier ging de dag uiteindelijk totaal anders.. tegen de tijd dat ik uit bed kwam was ik enorm duizelig en de weg kwijt.. werd een bankhangen terug in bed dagje

O: 2 gebakken eieren met spek op een bth
L:-
T: borrel plankje met stukjes vlees, zure uitjes, komkommer en wat nootjes
D: salade met octopus :Y)
T: aardbeien
pi_197316069
quote:

[..]

Volgens mij kom ik jouw vriendin net tegen op Instagram :D of er moet nog iemand toevallig dit kruidnotenrecept in chocoladevariant hebben gemaakt. Grappig!
  zondag 10 januari 2021 @ 07:53:49 #207
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_197318078
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:51 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Volgens mij kom ik jouw vriendin net tegen op Instagram :D of er moet nog iemand toevallig dit kruidnotenrecept in chocoladevariant hebben gemaakt. Grappig!
Hehe nope dat moet haar wel zijn idd :P
pi_197319652
D: Bakje andijviestamppot uit de vriezer
B: Flink huishouden, blokje wandelen en half uurtje hometrainer
  zondag 10 januari 2021 @ 12:27:56 #209
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197321699
L: slawraps met zelfgemaakte kipsalade
T: appel met cottage cheese pindakaasdip
D: restje watermeloensalade met een broodje
B: half uurtje verdeeld over de dag op stoelfiets en fysio oefeningen.
pi_197323735
O: havermout, lijnzaad, bosbessen, amandelmelk
B: 11.5km wandelen
T: mueslireep
L: 3 bth groentespread, 1 rode paprika
D: pasta met courgette-bonenballetjes en avocadosaus (als ze rijp zijn)
pi_197323752
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:27 schreef LPFAN het volgende:
L: slawraps met zelfgemaakte kipsalade
T: appel met cottage cheese pindakaasdip
D: restje watermeloensalade met een broodje
B: half uurtje verdeeld over de dag op stoelfiets en fysio oefeningen.
Wat zijn nou die slawraps? Letterlijk blaadjes sla?
pi_197323935
quote:
81s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:50 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wat ik me steeds afvraag: doe je jouw PI bewust? Ik vind het zo onaardig ogen bij zo'n vraag.
pi_197324066
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:58 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Wat ik me steeds afvraag: doe je jouw PI bewust? Ik vind het zo onaardig ogen bij zo'n vraag.
Ja, dat is m'n standaard PI ;)
LP en ik zijn reallife buddies, die vat het zo gelukkig niet op :D
  zondag 10 januari 2021 @ 14:08:32 #214
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197324158
quote:
81s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:50 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hahah ja :P blad ijsbergsla en daar vulling in en oprollen.

quote:
81s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ja, dat is m'n standaard PI ;)
LP en ik zijn reallife buddies, die vat het zo gelukkig niet op :D
Valt mij ook niet eens op _O-
pi_197324203
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:08 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hahah ja :P blad ijsbergsla en daar vulling in en oprollen.
[..]

Valt mij ook niet eens op _O-
Vult dat wel? :o Ik heb aan 2 normale wraps vaak niet eens genoeg :') Al is dat vaak ook gewoon omdat ik het té lekker vind :D
  zondag 10 januari 2021 @ 14:14:22 #216
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197324264
quote:
81s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:10 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Vult dat wel? :o Ik heb aan 2 normale wraps vaak niet eens genoeg :') Al is dat vaak ook gewoon omdat ik het té lekker vind :D
Haha ja ik neem er meestal 2 en zit dan wel goed vol :P ik vul ze ook goed haha _O- Gewone wraps zijn ook lekker idd, heb ik toevallig op het menu staan van de week, met falafel en zelfgemaakte tzatziki :9
pi_197324290
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:14 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Haha ja ik neem er meestal 2 en zit dan wel goed vol :P ik vul ze ook goed haha _O- Gewone wraps zijn ook lekker idd, heb ik toevallig op het menu staan van de week, met falafel en zelfgemaakte tzatziki :9
Nomnom :9
De Coop heeft de Vivera weer in de aanbieding, dus komende dagen de vriezer leegeten en weer aanvullen. De Vivera Gyros is zoooo lekker _O_ Mét tzatziki uiteraard!
  zondag 10 januari 2021 @ 14:18:29 #218
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197324342
quote:
81s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Nomnom :9
De Coop heeft de Vivera weer in de aanbieding, dus komende dagen de vriezer leegeten en weer aanvullen. De Vivera Gyros is zoooo lekker _O_ Mét tzatziki uiteraard!
Oeh! Dan ga ik ook even heen van de week :P Die is idd erg lekker!
pi_197324388
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:18 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Oeh! Dan ga ik ook even heen van de week :P Die is idd erg lekker!
De AH en Dirk hebben het uit het assortiment gehaald hier, dus ben afhankelijk van de Coop 20km verderop ;( Flink inslaan komende week ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 14:22:35 #220
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197324411
quote:
81s.gif Op zondag 10 januari 2021 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

De AH en Dirk hebben het uit het assortiment gehaald hier, dus ben afhankelijk van de Coop 20km verderop ;( Flink inslaan komende week ;)
Wat stom! Gelukkig heb je een auto maar iritant is het wel. Coop is hier ook niet dichtbij maar maak er dan gelijk een fietstochtje van :P
pi_197329767
Een dagje met alleen T's wegens verjaardagsbezoek van schoonouders :')

B: Half uur krachttraining met eigen lichaamsgewicht
T: Koffie met melk
T: Kerstomaatjes, brownies, stuk driekoningentaart, gehaktballetjes in ketjapsaus, kaasstengels, banaan
B: Uur hardgelopen
T: Wodka

Morgen maar even een extra groenterijke avondmaaltijd :Y)
  zondag 10 januari 2021 @ 20:24:01 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197332242
Hier ook niet echt een dag om over naar huis te schrijven -O-
O: Pain au chocolade en pompoensoep met spekjes en 2 stokjes stokbrood
L:1 kleine warap met harissa, kipfilet en wat strooikaas (30+) verwarmd (en dus gesmolten kaas O+ )
T: appel met kaneel
D: grieks besteld -O-

Ik kom iig aan mn eiwitten en vetten :+
pi_197333605
De Fitbit challenge motiveert wel :) Na de lunch had ik pas 2.000 stappen. Dus daarna maar een schop onder m'n kont gegeven en aan de wandel gegaan. En dan is het ook prima. Stom hoe dat werkt.

Gisteren:
O: brood met vlokken, ontbijtkoek
L: brood met kaas, paprikaspread
B: 30 min wandelen
D: vissticks, gekookte aardappels, rode bieten, kwark met beetje vruchtenyoghurt
T: chips
B: 30 minuten Wii Fit

Vandaag:
O: brood met vlokken, soyadrink
T: ontbijtkoek
L: brood met kaas en kipfilet
B: 45 min wandelen
T: brownie
S: 30 min hardlopen
D: pompoensoep, pitabroodje met falafel en salade, magere kwark met beetje vruchtenyoghurt
B: 30 minuten Wii Fit

Grappig hoe veel de geschatte calorieën verschillen tussen Fitbit en Wii Fit.
pi_197333822
Ik kom me ook maar eens melden. Vanaf 1jan het bewegen wel goed opgevoerd, maar qua eten ging het nog niet echt lekker. Nu het bewegen een soort van op de rit is, het eten dus maar aanpakken.
Vandaag boodschappen gedaan en planning voor de week gemaakt (in omgekeerde volgorde).
Al kocht ik wel daarna in een lokaal winkeltje waar ik met de buurvrouw heen ging nog wat lekkers voor de borrel, maar met mate moet dat ook wel passen.

Ik doe aan 16/8 vasten, ongeveer, soms vast ik wat meer en soms wat minder dan 16 uur, ook een beetje hoe het uitkomt met werk/sport.

Vandaag:
B: 20 min bodyattack les
L: dikke smoothie van amandelmelk, Griekse yoghurt, blauwe bessen, avocado en gebroken lijnzaad, in een bakje en met lepel gegeten
B: anderhalf uur gewandeld op laag tempo, met de buurvrouw+kind naar de winkel voor paar kleine boodschappen en via speeltuintje naar huis
T: vier Wasa vezelrijk crackers: eentje met epoisse, eentje met oude kaas tomaten tapenade, eentje met rucola tapenade en eentje met bospaddenstoel en truffel tapenade
D: zak Marokkaanse tajine linzen schotel van de Lidl

Planning morgen:
B: half uurtje bodypump
L: dikke smoothie amandelmelk, Griekse yoghurt, kersen, blauwe bessen, gebroken lijnzaad
T: vier Wasa vezelrijk crackers, twee met zachtgekookt ei, twee met hüttenkäse en tijm
B: half uurtje wandelen
D: volkoren macaroni met tomatensaus met gehakt, courgette en zoete puntpaprika
T: stukje epoisse

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 10-01-2021 21:44:48 ]
pi_197337340
O: roggevlokken, lijnzaad, bosbessen, amandelmelk
L: soep met wat volkorenbrood
S: half uur Les Mills
D: Portobello gevuld met spinazie/artisjok/wittebonen

Kijken of ik deze werkweek iets hoger kan scoren in de fitbit challenge. Mij motiveert het ook in ieder geval!
pi_197337549
Ik ben daar veel te neurotisch voor, zo'n challenge. Heb m'n bff zelfs verwijderd als vriendje omdat ik niet tegen haar op kon :')

L: Kwark met jam, frambozen en bramen + 2 wraps kaas/houmous
T: Peer en mandarijn
D: Vega nuggets, broccoli met cheddar en 3 rösti rondjes
B: Wandelen en hometrainer
pi_197337582
Ik merk dat ik niet perse hoef te winnen, maar het feit dat anderen aan het bewegen zijn motiveert mij wel om dat ook te doen.

Zag daar gisteren toevallig ook een TED talk over: zien dat anderen bepaald gewenst gedrag vertonen is aantoonbaar een betere motivator dan iets negatiefs 'als ik niet genoeg beweeg blijf ik te zwaar'.
pi_197337700
Vandaag:
O: zelfgemaakte gezonde pannenkoeken met gezonde bessen compote
T: mandarijnen
L: salade met pasta, sla, tomaat, komkommer, paprika, blauwkaas
D: boerenkool met vega spekjes
B: lopen en misschien vanavond hardlopen
  maandag 11 januari 2021 @ 11:20:38 #229
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197339690
Lijstje vandaag:
L: broodje met kipfilet
T; appel met cottage cheese pindakaas dip
D: 3 krokante mozzarellaschijfjes met aardappeltjes en geroosterde wortels.
B: half uur stoelfiets en fysio oefeningen.
pi_197339939
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:36 schreef Tuindier het volgende:

Kijken of ik deze werkweek iets hoger kan scoren in de fitbit challenge. Mij motiveert het ook in ieder geval!
Oeh je D :9~ volg je een recept of eigen input?
pi_197340229
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:35 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Oeh je D :9~ volg je een recept of eigen input?
Recept uit 'How not to diet'. Ik zal kijken of ik het straks compact kan opschrijven.
pi_197340640
Graag dank je!
pi_197342084
Mijn lijstje vandaag:

O: Volkoren boterhammen met ossenworst
L: Couscous met chipolataworstjes, komkommer en feta
T: Bananenbrood
D: Zoete aardappelfrietjes, bloemkool en een rundertartaar

Ik vind de fitbit challenge ook een leuke motivatie. Heb voor mezelf vooral de doelstelling om 10k stappen te halen per dag. Alles extra is mooi meegenomen.
pi_197343135
Ik ben dusdanig ernstig niet-competitief dat challenges van wat voor pluimage dan ook weinig zinvol zijn :')

Ik woog 58 rond vanmorgen, niet beroerd na de verjaardagsbaksels van afgelopen weekend :)

Lijst van vandaag:
B: Half uur krachttraining met eigen lichaamsgewicht, half uur buiten gewandeld
D: Versgemaakte, zeer goed gevulde goulashsoep met een klodder zure room en erbij een stokbroodje. Appel en mandarijn toe.
pi_197343228
Heej, @vlindertje89 in tha house! *O*
pi_197343851
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:40 schreef minilot het volgende:
Ik ben dusdanig ernstig niet-competitief dat challenges van wat voor pluimage dan ook weinig zinvol zijn :')

Ik woog 58 rond vanmorgen, niet beroerd na de verjaardagsbaksels van afgelopen weekend :)

Lijst van vandaag:
B: Half uur krachttraining met eigen lichaamsgewicht, half uur buiten gewandeld
D: Versgemaakte, zeer goed gevulde goulashsoep met een klodder zure room en erbij een stokbroodje. Appel en mandarijn toe.
Ik heb als enige harde ''eis'' dat ik minimaal 5k stappen zet per dag. Gelukkig telt de hometrainer ook stappen :+
pi_197346552
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:44 schreef minilot het volgende:
Heej, @:Vlindertje89 in tha house! *O*
Jaa het moet maar weer :+
Nog gefeliciteerd met Günther!
Je D klinkt goed!
pi_197349817
Lijst werd + na het avondeten nog een glaasje Disaronno bij koffie :)
pi_197351174
Slechte nacht + maag doet weer moeilijk.

O: qrock met ham en kaas
B: 15 km wandelen + spieroefeningen
L: Qrock met ham en kaas
A: Spinaziesoep met 4 scampis

Weinig, maar als mijn maag terug oke is, haal ik mijn schade morgen wel in :D
pi_197351360
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:53 schreef Serieliefhebber het volgende:
Slechte nacht + maag doet weer moeilijk.

O: qrock met ham en kaas
B: 15 km wandelen + spieroefeningen
L: Qrock met ham en kaas
A: Spinaziesoep met 4 scampis

Weinig, maar als mijn maag terug oke is, haal ik mijn schade morgen wel in :D
En dan wel gewoon even 15km gaan wandelen! _O_
Qrock is een tosti toch?
pi_197355755
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:36 schreef Tuindier het volgende:
T: appel handje noten
T: smoothie van halve banaan, wat bosbessen, lekker veel cacao, paar dadels, hand verse spinazie, lijnzaad, water
Sporten niet gelukt gisteren. Vandaag makkelijk eten, dus sporten gaat gebeuren tussen werk en eten.

O: havermout, lijnzaad, bessen, amandelmelk
L: brood met avocado en tomaat
T: fruit, misschien rijstwafels
S: Half uur les mills
D: volkoren pizzabodem met flink groente en vega shoarmareepjes

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuindier op 12-01-2021 08:49:46 ]
pi_197356480
@Tuindier die pizza klinkt echt goddelijk! O+

O: Plak rozijnen-kruidkoek
L: Kwark met jam, bosbessen en banaan 2 roggebrood met eiersalade
T: Sinaasappel
D: Bakje couscous uit de vriezer
B: Wandelen en 30min hometrainer

[ Bericht 5% gewijzigd door PoesInDoos op 12-01-2021 12:02:21 ]
pi_197359285
Hardloopdaglijst, eens aan het uitproberen om daarop (om de dag dus) geen OMAD te doen:

B: 65 minuten hardgelopen, half uur krachttraining met eigen lichaamsgewicht
L: Twee zachtgekookte eieren, paar happen plantaardige vanillekwark, handje kerstomaten, paar gedroogde abrikozen
D: Bloemkoolwraps met babyspinazie, rode ui, warmgerookte zalm en pittige peterselie/knoflooksaus. Groot glas versgeperst bloedsinaasappelsap erbij :9 Geen toetje.
pi_197360545
Vergaderdagje hier. Gaat dus nog moeilijk worden om de stappen binnen te krijgen.

O: Volkoren brood met rosbief, spinazie en philadelphia
L: Volkoren pastasalade met halloumi, spinazie en cherrytomaten
D: Pangafilet, Broccoli en krieltjes uit de oven
T: Alpro natural met een banaan en appelstroop
pi_197362367
@VitaBella O+ Avondwandeling een optie? O+ Nu we nog avondklokloos zijn..

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:48 schreef minilot het volgende:
Hardloopdaglijst, eens aan het uitproberen om daarop (om de dag dus) geen OMAD te doen:

B: 65 minuten hardgelopen, half uur krachttraining met eigen lichaamsgewicht
L: Twee zachtgekookte eieren, paar happen plantaardige vanillekwark, handje kerstomaten, paar gedroogde abrikozen
D: Bloemkoolwraps met babyspinazie, rode ui, warmgerookte zalm en pittige peterselie/knoflooksaus. Groot glas versgeperst bloedsinaasappelsap erbij :9 Geen toetje.
Ja, nee, dat schiet dus niet op. Tussendoor nou ook al stukken kaas met chilisaus, brood met pindakaas en brood met amandelspijs gegeten :') Weliswaar ook net ongesteld geworden, maar niettemin! :+
pi_197363732
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:38 schreef minilot het volgende:
@:VitaBella O+ Avondwandeling een optie? O+ Nu we nog avondklokloos zijn..
[..]

Ja, nee, dat schiet dus niet op. Tussendoor nou ook al stukken kaas met chilisaus, brood met pindakaas en brood met amandelspijs gegeten :') Weliswaar ook net ongesteld geworden, maar niettemin! :+
Ja dat is zeker een optie! Ik ga nu bijna elke avond een rondje, heb gemerkt dat het ook echt een hele fijne manier van mijn hoofd leegmaken is dus die houden we er in.

Succes met de honger(of lekkere trek)-klap!
pi_197364798
Ik zie aardig wat mensen hier posten dat ze nootjes eten. Ik moet zelf aankomen en eet ook veel noten, omdat er zoveel calorien inzitten. Dus mijn vraag: Waarom eten jullie noten?En wat voor? Misschien zijn het Japanse nootjes ofzo, daar zit volgens mij veel minder calorien in.

Ik ben oprecht benieuwd, er zal vast een goede verklaring voor zijn. Maar op dit moment snap ik het niet echt. Hopelijk zien jullie dit niet als een aanval oid, zo is het niet bedoeld :)
pi_197364924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Mansjester het volgende:
Ik zie aardig wat mensen hier posten dat ze nootjes eten. Ik moet zelf aankomen en eet ook veel noten, omdat er zoveel calorien inzitten. Dus mijn vraag: Waarom eten jullie noten?En wat voor? Misschien zijn het Japanse nootjes ofzo, daar zit volgens mij veel minder calorien in.

Ik ben oprecht benieuwd, er zal vast een goede verklaring voor zijn. Maar op dit moment snap ik het niet echt. Hopelijk zien jullie dit niet als een aanval oid, zo is het niet bedoeld :)
Voor de goede vetten en eiwitten.
Ik eet het niet meer trouwens, mocht maar 20gr per dag en dat was echt veel te weinig :')
pi_197365182
Vandaag:
O: appel
T: tomaat met humus
L: yoghurt en granola
T: 2 mandarijntjes , 1 bonbon
D: groente wrap met bonen, mais, paprika, avocado, tomaat, sla, salsa, crème fraiche, kaas (alles vegan)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:35:36 #250
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197365542
O: pakje koekjes
T: eiwitreep
D: mozzarellaschijfjes met aardappeltjes en worteltjes
T: maar even kijken want dit is wel heel weinig vandaag _O-
pi_197372512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Mansjester het volgende:
Ik zie aardig wat mensen hier posten dat ze nootjes eten. Ik moet zelf aankomen en eet ook veel noten, omdat er zoveel calorien inzitten. Dus mijn vraag: Waarom eten jullie noten?En wat voor?
Allerlei! Per week gaat er gewoonlijk wel in: amandelen, pistache, pecan, cashew en pinda's. Soms ook macadamias en hazelnoten. Ongezouten, wel geroosterd/gebrand :9

En waarom? Zitten propvol puike vetten, vitaminen en mineralen in een hoge dichtheid per gram en verzadigen als een malle O+ Oh, en vezels! Hartstikke zinvol eten dus en uitstekend passend in een reuze gezond dieet, mits je niet je halve hoeveelheid kcals per dag aan noten weg zit te bunkeren natuurlijk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 12-01-2021 21:49:18 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:08:13 #252
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197373466
Noten O+
pi_197374000
En waar/welke halen jullie die hazelnootjes vandaan? Tot voor kort had je ze nog goedkoop bij de Aldi maar die heeft ze blijkbaar niet meer in het assortiment. }:|
Lidl schijnt voordelig te zijn maar nog niet geweest.
Andere tips?
pi_197374338
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:25 schreef vencodark het volgende:
En waar/welke halen jullie die hazelnootjes vandaan? Tot voor kort had je ze nog goedkoop bij de Aldi maar die heeft ze blijkbaar niet meer in het assortiment. }:|
Lidl schijnt voordelig te zijn maar nog niet geweest.
Andere tips?
Lidl heeft wel heel groot assortiment ja. Niet de beste kwaliteit natuurlijk,maar veel keuze en goedkoop.
pi_197374532
Gisteren:
L: brood met kaas, paprikaspread
B: 40 min wandelen
D: prei stamppot met worst, kwark
B: 30 min Wii Fit

Vandaag:
O: brood met pindakaas
L: brood met kaas, worst
B: korte wandeling (het ging regenen...)
D: spinazie gehakt balletjes met tomatensaus en pasta, magere kwark
B: 30 min Wii Fit

Ik sta 's ochtends op de gewone weegschaal en 's avonds weegt de Wii Fit plank. Grappig dat dat soms zo verschilt.
pi_197378954
Planning vandaag:
O: appel
T: mango
L: taco wrap, left over van gisteravond
T: lychees
D: vegan sushi bowl
pi_197378967
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's en wat snoepjes
D: Volkorenrijst met groenten, wokstukjes, gedroogde uitjes en ketjap
pi_197379027
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:44 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's en wat snoepjes
D: Volkorenrijst met groenten, wokstukjes, gedroogde uitjes en ketjap
Maak je de eiersalade zelf? Ik ben nog op zoek naar een ultiem (redelijk) gezond recept ...
pi_197379032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:50 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Maak je de eiersalade zelf? Ik ben nog op zoek naar een ultiem (redelijk) gezond recept ...
Nee, die koop ik helemaal zelf uit de winkel ;)
  woensdag 13 januari 2021 @ 08:51:28 #260
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197379039
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:50 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Nee, die koop ik helemaal zelf uit de winkel ;)
Zoveel moeite nog!

* IJsdraakje laat eiersalade door vriend kopen in de winkel :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_197379043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zoveel moeite nog!

* IJsdraakje laat eiersalade door vriend kopen in de winkel :+
Baas boven baas! :7
  woensdag 13 januari 2021 @ 08:57:42 #262
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197379110
Ook hier weer aan het tracken geslagen trouwens, na een jaar een vreemd/gebrek aan sportritme was de weegschaal toch stiekem omhoog aan het kruipen. Ik laat nog steeds niet echt dingen, maar het in de gaten houden helpt me vaak toch om niet te blijven snacken. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_197379373
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:24 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Sporten niet gelukt gisteren. Vandaag makkelijk eten, dus sporten gaat gebeuren tussen werk en eten.

O: havermout, lijnzaad, bessen, amandelmelk
L: brood met avocado en tomaat, cracker met 100%pindakaas, cracker nutella[
T: fruit, misschien rijstwafels
S: Half uur les mills
D: volkoren pizzabodem met flink groente en vega shoarmareepjes
Vandaag:
O: havermout, lijnzaad, appel, amandelmelk, kaneel :9
L: eens kijken wat ik met de overgebleven halve pizza kan doen.
B/S: lunchwandelen, half uurtje Les Mils 'strength'
D: Zwartebonenburgers op een hamburgerbroodje met wat extra groente erbij
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:28:06 #264
360012 Shopaholic1984
pi_197379471
Ik zal ook weer eens posten. Ik merk dat zo’n lockdown mijn humeur/gemoedstoestand niet echt goed doet.
Eten gaat op zich prima. Bewegen moet ik nu even mijn ritme in vinden. Gisteren en eergisteren gelijk uit bed een half uurtje body combat gedaan. Was lekker.
Ik lees braaf jullie lijstjes, maar post niet zo actief mee.
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:38:51 #265
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197381542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 08:50 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Ik maak hem wel zelf altijd. Eieren koken, die in stukjes, dan een dressing maken van griekse yoghurt,beetje mosterd en een klein beetje mayo. Flink wat peper en verse bieslook ( ik gebuik zelf geen zout)
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:41:45 #266
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197381591
Nu zin in eiersalade _O- Zo maar eens maken weer dan haha voor de lunch.

L: Maiswafels met eiersalade en bakje kwark
D: Slawraps met zelfgemaakte kipsalade
T: Bakje krokante kikkererwten
B: Half uurtje stoelfiets.
pi_197381825
Ik doe het je niet na :N Ben niet van het zelf maken, de zelf gekochte varianten smaken me meer dan prima :+
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:57:15 #268
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197381871
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:55 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik doe het je niet na :N Ben niet van het zelf maken, de zelf gekochte varianten smaken me meer dan prima :+
Haha je weet dat ik van zelf maken hou ;p

Ook vanwege het zoutgehalte trouwens.
pi_197381885
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:57 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Haha je weet dat ik van zelf maken hou ;p

Ook vanwege het zoutgehalte trouwens.
Ja snap ik, dan moet je wat creatiever zijn :Y
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:58:18 #270
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197381898
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:57 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ja snap ik, dan moet je wat creatiever zijn :Y
Gelukkig is het leuk om te doen :P
pi_197384535
23 pakjes Vivera rijker :9 :7
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:30:00 #272
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197384705
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:
_O-
pi_197384764
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]

_O-
Incl 4 pakjes Gyros _O_ Gaan we morgen gelijk maar eten. Godenvoer.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:34:13 #274
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197384780
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:21 schreef Declan-Harp het volgende:
Aan dit deel van de voorbereiding zal het niet liggen. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:35:35 #275
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197384803
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:33 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Incl 4 pakjes Gyros _O_ Gaan we morgen gelijk maar eten. Godenvoer.
Lekker!
pi_197384874
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Aan dit deel van de voorbereiding zal het niet liggen. :D
Ik ga wél altijd de aanbiedingen na! ;) Vriezer zo maar even vullen.
Vivera koop ik ook alleen in de euroaanbieding, soms bij de 2v3 of de 3v5.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:41:08 #277
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197384905
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik ga wél altijd de aanbiedingen na! ;) Vriezer zo maar even vullen.
Vivera koop ik ook alleen in de euroaanbieding, soms bij de 2v3 of de 3v5.
Ja, same. Ik heb niet zo heel veel keuze in vegaspul, dus als het in de aanbieding is, stamp ik de vriezer vol. :Y

Vandaag denk ik eens de Quorn-burger proberen, naast wortelen en aardappels.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_197385004
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:41 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ja, same. Ik heb niet zo heel veel keuze in vegaspul, dus als het in de aanbieding is, stamp ik de vriezer vol. :Y

Vandaag denk ik eens de Quorn-burger proberen, naast wortelen en aardappels.
Ik vind Vivera vooral kwalitatief het lekkerst :Y
Als het op is neem ik nog wel eens wat van de Lidl mee, die zijn niet zo duur. Maar Garden Gourmet en Quorn enzo is voor mij niet betaalbaar.
pi_197385933
M'n broertje komt eten en da's een heel lastige eter dus even een niet heel boeiende of voedzame D :')

Lijst!
B: Niks 's ochtends: iets te knoerthard ongesteld }:|
T: Koffie
D: Zelfgemaakte kipburgers (broodjes, burger, bacon, ui, sla, saus), tomaatjes en kleine komkommertjes erbij. Toe bosvruchtenyoghurt, een mandarijntje en wat gedroogd fruit
B: Avondwandeling van ongeveer een uur

Niks afgevallen, maar dat verbaast niet zo gezien de tijd van de maand :)
Morgen O+ hardloopdag O+
  woensdag 13 januari 2021 @ 16:34:00 #280
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_197387058
quote:
81s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:47 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik vind Vivera vooral kwalitatief het lekkerst :Y
Als het op is neem ik nog wel eens wat van de Lidl mee, die zijn niet zo duur. Maar Garden Gourmet en Quorn enzo is voor mij niet betaalbaar.
Ja, ik maak altijd dankbaar gebruik van de aanbiedingen, goedkoop zijn ze niet en dankzij allergieën is mijn keuze wat beperkt. :P Het valt ook binnen mijn budget gelukkig. :Y

Verder pas ik de groente aan naar spinazie. Geen zin om wortels te slachten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_197387412
Hier ook ongesteld geworden vandaag. Gelukkig valt de snaaizin mee.

O: Volkoren brood met ossenworst
L: Nasi met kipfilet en tuinerwten
T: Bananenbrood
D: Libaneesbrood met vega shoarma van de O+ appie O+ met rauwkost, spinazie en wat kaas.
T: Denk nog een bakje Alpro met een peer ofzo.
  woensdag 13 januari 2021 @ 18:13:52 #282
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197389055
In plaats van slawraps gewone wraps gepakt :9
pi_197389824
Over wraps gesproken, hebben jullie de instagram/tiktok-hype ook al geprobeerd??

:P
  woensdag 13 januari 2021 @ 18:53:42 #284
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197389950
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:47 schreef LuNaTiC het volgende:
Over wraps gesproken, hebben jullie de instagram/tiktok-hype ook al geprobeerd??

:D
pi_197391433
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 18:47 schreef LuNaTiC het volgende:

:D

Van het weekend toevallig! Met Philadelphia, kaas, kip en spinazie, even onder de grill :9
pi_197397928
@LuNaTiC dat wilde ik inderdaad ook nog eens proberen ja!

quote:
Vandaag:
O: havermout, lijnzaad, appel, amandelmelk, kaneel :9
T: roggebrood met houmous, kerstomaatjes
L: eens kijken wat ik met de overgebleven halve pizza kan doen met paprika, tomaat en vegankaas.
T: handje nootjes (want gezond en lekker), banaan
B/S: lunchwandelen, half uurtje Les Mils 'strength'
D: Zwartebonenburgers op een hamburgerbroodje met wat extra groente erbij
T: sojayoghurt met gepofte granen en paar walnoten
O: Havermout, bosbessen, lijnzaad, amandelmelk
L: brood, avocado, tomaat/komkommer/paprika
T: ?
D: Plan wat tomatensoep met witte bonen daarin, maar ik kan een toogoodtogobox ophalen bij de lidl vanmiddag, dus eens kijken wat daar in zit.
pi_197398101
Ik kijk iedere ochtend een TED talk, en vanmorgen ging het over het succes van dieten.

Ik vond het interessant!
pi_197398325
Weegschalen. Ik vind het maar stomme dingen. Ik kreeg plots vorig jaar van mijn vader een weegschaal, want was leuke aanbieding op vakantieveilingen. (ja, ik weet 8)7 ). Maar, ik let op mijn gewicht, dus ik had al een weegschaal.

Maar goed, nu heb ik er dus twee en dan kan je op allebei staan. Ze verschillen. Dat was op zich niet onverwacht. Maar ze verschillen steeds anders. En soms geeft weegschaal A een hoger gewicht aan en soms B. En soms is het verschil 200 gram (who cares) en vanochtend 2 kg. :') Het slaaat echt allemaal nergens op. Nu heb ik al wel sterk het gevoel dat mijn oude weegschaal klopt, want die weegt ook een beetje wat ik verwacht. Die van mijn pa, die doet maar wat :')
pi_197400538
Haha wat een getroll Isa, sterkte ;)

L: 2 witte puntjes met vega knakworst/mayo/curry + chocolade-room croissant
D: Gyros salade met gele paprika, sla, tzatziki en stukjes pitabrood
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:48:59 #290
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197407420
Kan je niet zoveel mee nee zon weegschaal _O-

Ik heb een off day. Hele dag al licht in het hoofd ook dus ik eet straks frietjes met een frikandel. Als tussendoortjes wel snackwortels met tuinkruiden dip. En nu net 2 babybels op _O-
pi_197411483
13+k stappen gezet, nu nog een beetje honger dus 3 maiswafels met eiersalade bij de thee c_/
pi_197412177
Geniet van je frikandel @LPFAN! Hoog tijd dat ik er dat ook weer eens eentje van regel, maar voel met ons één-maaltijd-per-dag-beleid toch wat druk om dat voedzamer te laten zijn dan O+ frikandellen O+

Lijscht!
B: Ruim een uur hardgelopen
D: Mujadara, kruidige rijst met groene linzen en een enorrrrrme hoeveelheid gefrituurde uien, naar recept uit Ottolenghis 'Jerusalem' :9 We hadden er frisse Griekse yoghurt met komkommer, munt en knoflook bij. Toe nog een beetje bosvruchtenyoghurt en een handje gedroogde abrikozen.
T: Mogelijk vanavond nog wat versgeperst bloedsinaasappelsap met wodka :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 14-01-2021 20:40:38 ]
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:23:53 #293
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197414026
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:18 schreef minilot het volgende:
Geniet van je frikandel @:LPFAN! Hoog tijd dat ik er dat ook weer eens eentje van regel, maar voel met ons één-maaltijd-per-dag-beleid toch wat druk om dat voedzamer te laten zijn dan O+ frikandellen O+

Lijscht!
B: Ruim een uur hardgelopen
D: Mujadara, kruidige rijst met groene linzen en een enorrrrrme hoeveelheid gefrituurde uien, naar recept uit Ottolenghis 'Jerusalem' :9 We hadden er frisse Griekse yoghurt met komkommer, munt en knoflook bij. Toe nog een beetje bosvruchtenyoghurt en een handje gedroogde abrikozen.
T: Mogelijk vanavond nog wat versgeperst bloedsinaasappelsap met wodka :)
Doe je het als tussendoortje of lunch een keer _O-
pi_197414710
quote:
81s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:02 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

En dan wel gewoon even 15km gaan wandelen! _O_
Qrock is een tosti toch?
Ja klopt.

Lijstje:
L: witlof hamkaas met speltbroodje
D: broccolisoep met speltbroodje kalkoenbeleg en kruidenkaas
B: 10km wandelen
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:18:39 #295
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197415904
Ik kom net op facebook een programma tegen voor nierpatienten ( wat ik ben) om af te vallen met behulp van fysio en een dietiste. Ik heb meer informatie opgevraagd. Klinkt heel interessant voor mij. Ze moeten een handtekening hebben van je nefroloog en dan wordt het ook volledig vergoed.
pi_197416116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:18 schreef LPFAN het volgende:
Ik kom net op facebook een programma tegen voor nierpatienten ( wat ik ben) om af te vallen met behulp van fysio en een dietiste. Ik heb meer informatie opgevraagd. Klinkt heel interessant voor mij. Ze moeten een handtekening hebben van je nefroloog en dan wordt het ook volledig vergoed.
Ik moest van de nefroloog ook beloven dat ik ging afvallen 8-) Zou dat voor mij dan ook gelden? O-)

Persoonlijke begeleiding is altijd wel top, eigenlijk. Ik zou het best prettig vinden als ik een personal trainer kon betalen bijv. (nou ja, dan moet het nog steeds klikken natuurlijk en in de sportscholen waar ik lid van ben geweest nooit iemand gezien waar ik wel personal training van zou willen hebben).
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:01:24 #297
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197416898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moest van de nefroloog ook beloven dat ik ging afvallen 8-) Zou dat voor mij dan ook gelden? O-)

Persoonlijke begeleiding is altijd wel top, eigenlijk. Ik zou het best prettig vinden als ik een personal trainer kon betalen bijv. (nou ja, dan moet het nog steeds klikken natuurlijk en in de sportscholen waar ik lid van ben geweest nooit iemand gezien waar ik wel personal training van zou willen hebben).
Haha wie weet. Is het volgende programma: https://www.beterschappen.nl/

Ja is ook zo! Een van de dingen wat me ook aantrok in dit programma is dat er fysio bij is omdat ik moeite heb met bewegen. En het is volledig online.
pi_197417030
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:01 schreef LPFAN het volgende:

Haha wie weet. Is het volgende programma: https://www.beterschappen.nl/

Ja is ook zo! Een van de dingen wat me ook aantrok in dit programma is dat er fysio bij is omdat ik moeite heb met bewegen. En het is volledig online.
Ik voldoe duidelijk niet aan hun doelgroep, maar die link is wel super tof en stuur ik ook even door naar iemand die wel nierpatiënt is (en volgende week hopelijk een nieuwe nier krijgt O+ ).
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:11:24 #299
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197417123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik voldoe duidelijk niet aan hun doelgroep, maar die link is wel super tof en stuur ik ook even door naar iemand die wel nierpatiënt is (en volgende week hopelijk een nieuwe nier krijgt O+ ).
Ja! Ben heel blij dat ik hier op gestuit ben. En oh wat spannend! Zelf 1 gekregen in 2016. Ik hoop dat alles goed gaat!
pi_197417132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:11 schreef LPFAN het volgende:

Ja! Ben heel blij dat ik hier op gestuit ben. En oh wat spannend! Zelf 1 gekregen in 2016. Ik hoop dat alles goed gaat!
Ja, ik ook :+
pi_197419520
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik ook :+
Jij geeft m, toch?

O - 500g kwark
T - Peer
L - Twee volkoren boterhammen met kaas en tonijnsalade
L - Mandarijn of kiwi
D - Snijbonen, vegavlees en gebakken aardappelen
B - Het plan is om 10 kilometer te gaan wandelen