Kijk van mij mag Hugo aan de hoogste boom hangen ik heb niks met die man en zijn partij voor de rest. Maar ook met vaccins zullen er nog wel mensen sterven aan covid-19 omdat het vaccin niet op iedereen werkt, Mensen zijn die een immuunziekte hebben, Mensen tijdelijk het een verzwakt immuunsysteem hebben door medicatie. Het virus is niet meteen weg na een vaccinatie.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:42 schreef JosMert het volgende:
Volgens velen van jullie scheelt niet op tijdig vaccineren dus vele doden. Dan mogen we dit de Jonge dan ook verwijten, die doden.
Mensen die de test afnemen moeten toch medisch geschoold zijn? Dan ga ik er vanuit dat die mensen ook een prik mogen zetten?quote:Op woensdag 16 december 2020 21:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nouja het is ook niet dat ze niets doen. Integendeel. Het is gewoon een hele organisatie en waar dat dan precies mis gaat is mij ook niet bekend.
Ik vraag me ook wel af in hoeverre je de mankracht echt zo ver van tevoren klaar kan hebben staan. Natuurlijk weet iedereen vanaf maart al dat er mensen nodig zijn, maar er worden er ook veel ingehuurd (zijn geen vaste vacatures natuurlijk) en die mensen kosten ook geld.
Die ga je niet in mei alvast allemaal inhuren. Zelfde geldt voor opleiden tot prikker. Je bent ook afhankelijk van de ontwikkelingen rondom dat vaccin.
Overigens was er deze week nog een testbus van de GGD gesloopt ergens. Ook weer zo'n tussendoortje dat geregeld moet worden
Maar dat komt toch vooral door de stoffen die toegevoegd worden om het houdbaar te maken enzo, niet zozeer door het vaccin zelf? Ik ga er vanuit dat @ipa84 hier wel wat zinnigs over kan zeggenquote:Op woensdag 16 december 2020 21:48 schreef quirina het volgende:
Ernstige allergie door Pfizer vaccin in Amerika
Staat in de Telegraaf https://www.telegraaf.nl/c/1748639436/
Je hebt dan de neiging met een machteloos paarse-krokodil gevoel te wijzen naar die ene vrachtwagen daar in belgie gevuld met vele duizenden vaccins, van: 'Maar hij staat daar!quote:Op woensdag 16 december 2020 21:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
Sprak vanochtend nog met iemand die zich ook bezig houdt met het vaccineren via GGD. Tijdelijk ingevlogen om dat op gang te helpen.
Die gaan op 4 januari niet beginnen hoor. Dat wordt medio januari op zijn vroegst. Een exacte datum kon niet gegeven worden, want dan krijg je wat er nu dus gaande is met die uitspraken van Hugo.
Die worden ook moe van al die mooie (en niet na te komen) woorden van Hugo.
Ik eet mijn zoveelste hoed op als er niet veel meer gevallen bekend gaan worden. Het is én snel gegaan én het wordt ingespoten bij een ongekend veel aantal mensen.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:48 schreef quirina het volgende:
Dit laat zien hoe gecontroleerd eigenlijk dit vaccinatie programma gaat worden. Behalve de instanties kijkt ook de volledige wereldmedia mee dus we zullen wel vaker dit soort verhalen lezen. Als je dan ziet hoeveel mensen er al gevaccineerd zijn en hoe weinig we er over lezen is het toch wel erg veilig tot nu toe.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:48 schreef quirina het volgende:
Follow the money.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik eet mijn zoveelste hoed op als er niet veel meer gevallen bekend gaan worden. Het is én snel gegaan én het wordt ingespoten bij een ongekend veel aantal mensen.
Lig je dan als gezond iemand opgenomen door een vaccin. Tsja, verbaasd ben ik niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:48 schreef quirina het volgende:
Ik vermoed dat deze allergische reactie ook was opgetreden wanneer zij het eigenlijk virus had opgelopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:48 schreef quirina het volgende:
Kan bij elk vaccin gebeuren.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:48 schreef quirina het volgende:
Bij de totalen lijkt de verhouding weinig te verschillen tov andere landen, bedoel je de (recente) dagelijkse cijfers?quote:Op woensdag 16 december 2020 21:42 schreef Richestorags het volgende:
Heeft er iemand een verklaring voor het lage dodental in Nederland ten opzichte van het aantal cases? Vrij opvallend als je het met andere landen vergelijkt.
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20201215_1259.pdfquote:Overlijden aan COVID-19 is niet meldingsplichtig en is daarom ondergerapporteerd en weergegeven in lichtere kleuren.
Het werkelijke aantal overleden COVID-19 patiënten is hoger dan het aantal overleden patiënten gemeld in de surveillance. Dit komt doordat er geen meldingsplicht geldt voor overlijden aan COVID-19. De hier gepresenteerde sterftecijfers betreffen daarom een onderrapportage, en zijn weergegeven in grijs.
Je kan voor zoveel en allergischer reactie krijgen. Dat moet meer onderzocht worden tot nu toe waren het 2 zorgmedewerkers in Engeland en dit geval. Dus het valt reuze mee. Eigenlijk komt je pas later achter wat het veroorzaakt.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat komt toch vooral door de stoffen die toegevoegd worden om het houdbaar te maken enzo, niet zozeer door het vaccin zelf? Ik ga er vanuit dat @:ipa84 hier wel wat zinnigs over kan zeggen
Tot nu toe 3 van de 500.000 vaccinaties? Verwaarloosbaar risico.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik eet mijn zoveelste hoed op als er niet veel meer gevallen bekend gaan worden. Het is én snel gegaan én het wordt ingespoten bij een ongekend veel aantal mensen.
Ja logisch. Als er zoals @Jaeger85 zegt nu 500.000 vaccinaties zijn geweest is het dus 1:165.000 zo'n beetje, dat is best netjes.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je kan voor zoveel en allergischer reactie krijgen. Dat moet meer onderzocht worden tot nu toe waren het 2 zorgmedewerkers in Engeland en dit geval. Dus het valt reuze mee. Eigenlijk komt je pas later achter wat het veroorzaakt.
Zijn er toch minder, rond de 200.000, maar dan nog.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja logisch. Als er zoals @:Jaeger85 zegt nu 500.000 vaccinaties zijn geweest is het dus 1:165.000 zo'n beetje, dat is best netjes.
Klopt en in een vaccin zitten verschillende chemische verbindingen waar soms iemand allergisch voor kan zijn. Daarnaast zullen er later echt wel een paar gevallen zijn die ook iets krijgen door het vaccin. Maar goed lees de bijsluiter van paracetamol of ibuprofen en dan durf je het ook niet meer te slikken.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja logisch. Als er zoals @:Jaeger85 zegt nu 500.000 vaccinaties zijn geweest is het dus 1:165.000 zo'n beetje, dat is best netjes.
Vergeet de proefpersonen niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn er toch minder, eerder 200.000, maar dan nog.
Tot die tijd kunnen we de restaurants, scholen en voetbalstadions best dichthouden toch?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:10 schreef JosMert het volgende:
Duitsland verwacht de gezonde grote groep mensen pas november en december 2021 te kunnen vaccineren. Bron: nieuwsuur net en las het hier ook terug.
https://twitter.com/almamathijsen/status/1339313994167963653?s=21
Nederland kennende dan januari 2022
Als dat zo is ben ik wel benieuwd hoe 2021 eruit gaat zien. Wel versoepelen na een deel van de vaccinaties, of dat ook niet?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:10 schreef JosMert het volgende:
Duitsland verwacht de gezonde grote groep mensen pas november en december 2021 te kunnen vaccineren. Bron: nieuwsuur net en las het hier ook terug.
https://twitter.com/almamathijsen/status/1339313994167963653?s=21
Nederland kennende dan januari 2022
Nog maar 58 miljoen te gaan.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:49 schreef Elan het volgende:
137k vaccins inmiddels al gezet in UK.
#jelly
Waarom zou je de maatregelen nog in stand houden als de druk op de zorg weg is?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dat zo is ben ik wel benieuwd hoe 2021 eruit gaat zien. Wel versoepelen na een deel van de vaccinaties, of dat ook niet?
Goede vraag, die heb ik hier ook al regelmatig gesteldquote:Op woensdag 16 december 2020 22:13 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Waarom zou je de maatregelen nog in stand houden als de druk op de zorg weg is?
Voor de zomer hebben wij al 22 miljoen doses als Oxford en nog 1 ook goedgekeurd worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:13 schreef Jor_Dii het volgende:
En ik had nog zo de hoop voor Juli het vaccin te kunnen hebben en dan (hopelijk) fatsoenlijk op reis te kunnen..
Dat wil niet zeggen dat ze dan ook allemaal gezet zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:14 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Voor de zomer hebben wij al 22 miljoen doses als Oxford en nog 1 ook goedgekeurd worden.
Gaat niet gebeuren in die tijd zal samen met het vaccin er toch een soort van groepsimmuniteit opgebouwd worden waardoor de curves ook vlakker worden. Wat mensen hopen 0 corona zal zeker de komende jaren tot het rijk der fabelen behoren. Maar als de ziekenhuizen leeg zijn moet je toch de economie open gooien anders is er echt niks meer over.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot die tijd kunnen we de restaurants, scholen en voetbalstadions best dichthouden toch?
Dat zou echt absurd zijn. Daar is deze hele toestand om te doen toch? Wat maken besmettingen uit als vrijwel niemand in het ziekenhuis komt?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goede vraag, die heb ik hier ook al regelmatig gesteld
Dat lijkt me echt kwellend. Dat de vaccins er zijn, de uitweg er is. Maar je er niet bij kunt.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze dan ook allemaal gezet zijn.
Ze hebben nog 6 maanden om mensen te regelen en op te leiden om een miljoen mensen in een week te kunnen vaccineren. Benut die tijd goed is mijn advies.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze dan ook allemaal gezet zijn.
Volgende week de realiteit. Kan zo maar zijn dat het een dikke maand duurt voor men alle ins en outs op orde heeft en echt massaal kan gaan beginnen. Stuitend.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt kwellend. Dat de vaccins er zijn, de uitweg er is. Maar je er niet bij kunt.
Beetje alsof je wanneer je een klein kind bent net niet bij die snoeppot kunt.
Ik heb daar ook een mening over:quote:Op woensdag 16 december 2020 20:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-wacht-met-prikken
We gaan later prikken want de GGD heeft geen mensen, locaties of ICT gereed.
Ik zal mijn mening even samenvatten: Hugo, houdoe, bedankt en niet tot ziens.
Het is geen corona dus niet belangrijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:48 schreef quirina het volgende:
Kortom: #hugodejongekanniksquote:Op woensdag 16 december 2020 22:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een mening over:
Je hebt verd**mme 10 maanden gehad om daar al klaar voor te zijn.
Oh shit het komt eerder dan verwacht, ja, maar wij zijn niet klaar hoor, dat zijn we pas over 3 maanden
Voelt een beetje als testbeleid, BCO, ICT storingen.
https://thehill.com/polic(...)ine-doses-after-theyquote:Federal officials had to quarantine and return several thousand doses of Pfizer's coronavirus vaccine in two different states after they became too cold during the transport process.
Army Gen. Gustave Perna, the CEO of Operation Warp Speed, told reporters Wednesday that an "anomaly" caused two trays at separate locations in California to fall to minus 92 degrees Celsius.
Pfizer’s vaccine requires a storage temperature of minus 80 degrees Celsius.
Perna said they don't know how it happened, or what the effect on the vaccines will be.
"We locked those trays down. They never left the truck, and we returned them immediately back to Pfizer and we sent immediate shipments to replace those," Perna said.
Perna said federal health officials from multiple agencies are working with Pfizer "to determine if that anomaly is safe or not, but we’re taking no chances and we can see that.”
Perna said the "anomaly" also occurred in Alabama.
"We were able to stop and quarantine the vaccine, stop and get a replacement shipment to Alabama,” he said.
According to the Centers for Disease Control and Prevention, each tray carries a minimum of 975 doses each.
Wacht..quote:Op woensdag 16 december 2020 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van Lienden is van t CDA...
Je zou bijna in die complotten gaan geloven.. ze lijken het wel best te vinden. Iedere week die je wacht met vaccinatie is een week langer in deze toestand zitten, extra ondernemingen op de fles, extra druk op de zorg, extra doden! Je moet godverdomme meteen die spuiten zetten nadat je ter beschikking hebt.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een mening over:
Je hebt verd**mme 10 maanden gehad om daar al klaar voor te zijn.
Oh shit het komt eerder dan verwacht, ja, maar wij zijn niet klaar hoor, dat zijn we pas over 3 maanden
Voelt een beetje als testbeleid, BCO, ICT storingen.
Ik haal er niet uit waarom dat pas zo laat zou zijn?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dat zo is ben ik wel benieuwd hoe 2021 eruit gaat zien. Wel versoepelen na een deel van de vaccinaties, of dat ook niet?
Dit kan toch niet. Na alle fouten die er eerder zijn gemaakt en hopelijk van geleerd met daarbij de toch stellige woorden dat we er klaar voor zijn, iedereen is in gereedheid etc.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Van Lienden is van t CDA...
Zal Asscher de kamer weer terugroepen van reces? Ik heb weinig vertrouwen in de Jonge, maar nu snel iemand anders erop is ook niemand bij gebaat, tenzij 't van Rijn zou zijn. Denk alleen niet dat PvdA dat nu gaat doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kortom: #hugodejongekanniks
Vorige week begonnen met zoeken naar locaties, ik herhaal: vorige week begonnen.
Dat weet jij denk beter dan ik. Want ik weet dat bij te diep gevroren vlees de cel structuur wordt aangetast. Maar is dat ook het geval een celkern en DNA of mRNA?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar weet men niet of een te lage temperatuur het Pfizer vaccin kan beschadigen.
[..]
https://thehill.com/polic(...)ine-doses-after-they
Edith.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zal Asscher de kamer weer terugroepen van reces? Ik heb weinig vertrouwen in de Jonge, maar nu snel iemand anders erop is ook niemand bij gebaat, tenzij 't van Rijn zou zijn. Denk alleen niet dat PvdA dat nu gaat doen.
Jazeker! De zon is opgekomen en is weer onder gegaan!quote:Op woensdag 16 december 2020 22:31 schreef Mammietje het volgende:
Is er ook nog goed nieuws vandaag eigenlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |