abonnement Unibet Coolblue
pi_196817060
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 09:57 schreef Federer-fan het volgende:
Hopelijk vandaag weer wat lagere cijfers. Positief is wat mij betreft dat het rustiger in de stad is.

Wat ik wel gek vind, is dat ik nog nooit ergens zo dubbel over ben geweest als over dit virus Aan de ene kant stoor ik me eraan als mensen geen afstand houden, terwijl ik het aan de andere kant overtrokken vind omdat er maar relatief zo weinig mensen zijn die naar het ziekenhuis moeten.

Positief is in elk geval dat ik gister een grap heb bedacht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wordt vooral heel erg overtrokken door de media en als je dat niet als een schaapje klakkeloos gelooft dan ben je meteen een viruswappie.......Je kan je gewoon prima aan de regels houden zonder daar een hoop poespas van te maken......


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 19 december 2020 @ 10:13:06 #52
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196817104
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 december 2020 10:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Het wordt vooral heel erg overtrokken door de media en als je dat niet als een schaapje klakkeloos gelooft dan ben je meteen een viruswappie.......Je kan je gewoon prima aan de regels houden zonder daar een hoop poespas van te maken......
Ik snap ook niet dat mensen woorden als 'wappie' meteen allemaal overnemen. Ga ik binnenkort een apart topic voor maken, voor mijn volgers hier op FOK!.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196817904
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
https://www.telegraph.co.uk/news/2020/12/18/exclusive-oxford-coronavirus-vaccine-expecting-approval-within/

Oxford vaccin wordt mogelijk 28 of 29 dec in de UK goedgekeurd, dan kunnen ze massaal gaan vaccineren begin januari want als het goed is zijn er sowieso al 30 miljoen doses op voorraad voor de UK, en ook al honderden miljoenen als het goed is voor de EU en VS. Hopelijk laat de EU ook niet lang op zich wachten. De Jonge krijgt het nog druk met al die goedkeuringen, wie had dat verwacht.
Dat is positief nieuws. Dat betekent dat we 3 vaccins hebben (Moderna is in de US goedgekeurd gisteren). Hoe meer productie hoe beter en ook niet geheel onbelangrijk: elk vaccin zal het in een doelgroep net wat beter of slechter doen, dat geeft ons de mogelijkheid om gericht te vaccineren.

Top, het jaar eindigt best positief. We zijn er nog niet, maar de vaccinatie trein is goed op stoom aan het komen.
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:48:28 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196820176


Zie je hoe mooi die dip van de R is rond 12-14 december. Daarvan zeg ik al een week dat ie er is en hij is er nog steeds, ondanks alle rapportagevertragingen. Heel fijn. Verder groeit het aantal ziekenhuisopnames nog steeds door maar nog steeds niet superhard, R zo rond de 1,1. Het effect van de lockdown gaat in het weekend van Kerst ongeveer voor het eerst door moeten werken op de ziekenhuisopnames, en als het niet opeens door gaat versnellen zou de piek in ziekenhuisopnames te behappen moeten zijn - kijkend naar de besmettingscijfers zouden we wellicht zelfs eerder een remming van de groei dan een versnelling kunnen verwachten. Dus, qua dagelijkse opnames gaat het waarschijnljk niet zo dramatisch worden als bij de eerste twee pieken.

Hoe kan het dan dat de ziekenhuisbezetting zo hoog is?

Geen idee. Een paar weken terug vergeleek ik de ziekenhuisbezetting tijdens de tweede golf al even en toen leek het al alosf de gemiddelde ligtijd alleen maar toeneemt, iets wat je juist niet zou verwachten. Nu we alweer de bezettingscijfers van de eerste golf naderen volgens NICE, is dat beeld alleen maar versterkt. Hoe kan het dat, hoewel er de afgelopen weken significant minder mensen worden opgenomen dan in de tweede helft van oktober, volgens NICE er ongeveer evenveel mensen in het ziekenhuis liggen als toen? Het is heel erg vreemd.

Dat er aaneengesloten weken zijn geweest met meer opnames dan nu blijkt wel uit de volgende statistieken (ook via NICE):



Het M51-midweekcijfer is uiteraard nog onvolledig en gaat nog enorm toenemen als er meer gerapporteerd is.
Maar je ziet in die grafieken heel duidelijk dat de afgelopen 2 weken weliswaar een toename van ziekenhuisopnames was, maar dat het aantal ziekenhuisopnames achterblijft bij de tweede golf en de snelheid van de groei ook. En, door de lockdown van nu, kunnen we al snel hopen op verlaging. Met andere woorden, het is heel vreemd dat de druk op de ziekenhuizen volgens de NICE-cijfers nu al vergelijkbaar is met de piek van de tweede golf. Heel apart allemaal.

Voor nu: komende week nog stijgende ziekenhuisopnames (waarschijnlijk) en dan vanaf Kerst moet het tij keren.
pi_196820972
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:48 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

Zie je hoe mooi die dip van de R is rond 12-14 december. Daarvan zeg ik al een week dat ie er is en hij is er nog steeds, ondanks alle rapportagevertragingen. Heel fijn. Verder groeit het aantal ziekenhuisopnames nog steeds door maar nog steeds niet superhard, R zo rond de 1,1. Het effect van de lockdown gaat in het weekend van Kerst ongeveer voor het eerst door moeten werken op de ziekenhuisopnames, en als het niet opeens door gaat versnellen zou de piek in ziekenhuisopnames te behappen moeten zijn - kijkend naar de besmettingscijfers zouden we wellicht zelfs eerder een remming van de groei dan een versnelling kunnen verwachten. Dus, qua dagelijkse opnames gaat het waarschijnljk niet zo dramatisch worden als bij de eerste twee pieken.

Hoe kan het dan dat de ziekenhuisbezetting zo hoog is?

Geen idee. Een paar weken terug vergeleek ik de ziekenhuisbezetting tijdens de tweede golf al even en toen leek het al alosf de gemiddelde ligtijd alleen maar toeneemt, iets wat je juist niet zou verwachten. Nu we alweer de bezettingscijfers van de eerste golf naderen volgens NICE, is dat beeld alleen maar versterkt. Hoe kan het dat, hoewel er de afgelopen weken significant minder mensen worden opgenomen dan in de tweede helft van oktober, volgens NICE er ongeveer evenveel mensen in het ziekenhuis liggen als toen? Het is heel erg vreemd.

Dat er aaneengesloten weken zijn geweest met meer opnames dan nu blijkt wel uit de volgende statistieken (ook via NICE):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het M51-midweekcijfer is uiteraard nog onvolledig en gaat nog enorm toenemen als er meer gerapporteerd is.
Maar je ziet in die grafieken heel duidelijk dat de afgelopen 2 weken weliswaar een toename van ziekenhuisopnames was, maar dat het aantal ziekenhuisopnames achterblijft bij de tweede golf en de snelheid van de groei ook. En, door de lockdown van nu, kunnen we al snel hopen op verlaging. Met andere woorden, het is heel vreemd dat de druk op de ziekenhuizen volgens de NICE-cijfers nu al vergelijkbaar is met de piek van de tweede golf. Heel apart allemaal.

Voor nu: komende week nog stijgende ziekenhuisopnames (waarschijnlijk) en dan vanaf Kerst moet het tij keren.
Misschien door een gedeelte langliggers uit oktober?
  zaterdag 19 december 2020 @ 14:47:57 #56
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196821153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:34 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Misschien door een gedeelte langliggers uit oktober?
Ja, zoiets moet het wel zijn. En die langliggers had je dan niet in oktober omdat er in september nog veel minder opnames waren.
pi_196821199
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, zoiets moet het wel zijn. En die langliggers had je dan niet in oktober omdat er in september nog veel minder opnames waren.
Inderdaad, komt ook overeen met de noodkreten die je hier en daar uit de ziekenhuizen hoort terwijl de opnamecijfers daar niet helemaal mee lijken te matchen.
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:21:02 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196821802
12.282 nieuwe besmettingen, lees ik net.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:25:08 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196821874
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen. Het betreft de LCPS-cijfers (en dus niet meer de NICE-cijfers). LCPS rekent verdachte gevallen niet mee, NICE wel. Dat is een van de oorzaken van het feit dat de LCPS-cijfers lager zijn.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 19 december: 560 (absolute stijging 11; relatieve stijging 2,0%);
- vrijdag 18 december: 549 (absolute stijging 13; relatieve stijging 2,4%);
- donderdag 17 december: 536 (absolute stijging: 10; relatieve stijging 1.9%);
- woensdag 16 december: 526 (absolute stijging: 2; relatieve stijging 0,4%);
- dinsdag 15 december: 524 (absolute stijging: 21; relatieve stijging 4,2%);
- maandag 14 december: 503 (absolute stijging: 6; relatieve stijging 1,2%);
- zondag 13 december: 497 (absolute stijging 16; relatieve stijging 3,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 19 december: 1.505 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,3%);
- vrijdag 18 december: 1.485 (absolute stijging 18; relatieve stijging 1,2%);
- donderdag 17 december: 1.467 (absolute stijging 29; relatieve stijging 2,0%);
- woensdag 16 december: 1.438 (absolute stijging 8; relatieve stijging 0,6%);
- dinsdag 15 december: 1.430 (absolute stijging 61; relatieve stijging 4,5%);
- maandag 14 december: 1.369 (absolute stijging 99; relatieve stijging 7,8%);
- zondag 13 december: 1.270 (absolute stijging 28; relatieve stijging 2,3%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196822030
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
12.282 nieuwe besmettingen, lees ik net.
Yep, al dagen stabiel. Benieuwd naar het aantal testen dinsdag, want dat zegt nog veel meer.
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:38:38 #61
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196822117
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Yep, al dagen stabiel.
Ja, positief, want het is geen stijging.
quote:
Benieuwd naar het aantal testen dinsdag, want dat zegt nog veel meer.
Ja, want dat is een week nadat de maatregelen zijn ingegaan, bedoel je?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196822197
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:38 schreef Federer-fan het volgende:

Ja, want dat is een week nadat de maatregelen zijn ingegaan, bedoel je?
Ik verwacht daar nog niet veel van, ik vraag mij sowieso af of we dit wel gaan zien. Misschien dat de nieuwe maatregelen wel net voldoende zijn om een forse stijging te voorkomen, ik ben niet heel gelukkig met Kerst en O&N in het vooruitzicht. Ik verwacht zelf pas dat we na 1 januari gaan dalen.

Maar dat is niet zo negatief als het lijkt, met de huidige getallen is het allemaal net aan te doen voor de zorg. Het loopt niet meer over zoals eerder wel weer dreigde te gebeuren.
pi_196822844
Wederom mijn grafieken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196823390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
12.282 nieuwe besmettingen, lees ik net.
Vind dit nog wel echt hoog hoor, zeker omdat we toch ook al drie weken op meer plekken mondkapjesplicht hebben en toch wel wat meer maatregelen hebben gehad.......zijn er zoveel meer mensen gaan testen?
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:52:27 #65
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196823409
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Vind dit nog wel echt hoog hoor, zeker omdat we toch ook al drie weken op meer plekken mondkapjesplicht hebben en toch wel wat meer maatregelen hebben gehad.......zijn er zoveel meer mensen gaan testen?
Goed punt. Ik vraag me ook af waarom we niet meer merken van die mondkapjes.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196823429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Goed punt. Ik vraag me ook af waarom we niet meer merken van die mondkapjes.
Had liever een hoopgevendere reactie gehad..... ;)
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:59:29 #67
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196823513
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Had liever een hoopgevendere reactie gehad..... ;)
Het is een realistische reactie ja. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196823558
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het is een realistische reactie ja. o|O
Okee okee.... :@ :)
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:02:51 #69
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196823575
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Okee okee.... :@ :)
:@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196823779
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

:@
Niet goed voor je flirtskills hè :6
pi_196824082
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het is een realistische reactie ja. o|O
Lol, moet altijd erg lachen bij deze emoji samen met een reactie van jou! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:53:30 #72
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196824364
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Niet goed voor je flirtskills hè :6
Ik krijg altijd te horen dat ik te lief ben. Ben ik een keer niet lief, is het ook niet goed. ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:34 schreef Sangha het volgende:

[..]

Lol, moet altijd erg lachen bij deze emoji samen met een reactie van jou! :D
_O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196824390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik krijg altijd te horen dat ik te lief ben. Ben ik een keer niet lief, is het ook niet goed. ;(
[..]

_O_
Je was ook niet lief ha ha :D
pi_196824395
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Goed punt. Ik vraag me ook af waarom we niet meer merken van die mondkapjes.
Omdat ze helaas niet werken. Een serieus medisch mondkapje had een ander verhaal geweest, maar wat je nu ziet is helaas zinloos. Tel daarbij op dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, en daar draagt men geen mondkapje.

Dat klinkt negatief, maar het positieve is toch wel dat we iets geprobeerd hebben. Wie weet had het mega veel geholpen, dan hadden we nu staan juichen.
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:58:39 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196824456
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Je was ook niet lief ha ha :D
Nee, voor de verandering dus. Ik ben in Badr-modus, omdat mijn grote vriend vanavond moet vechten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Omdat ze helaas niet werken. Een serieus medisch mondkapje had een ander verhaal geweest, maar wat je nu ziet is helaas zinloos. Tel daarbij op dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, en daar draagt men geen mondkapje.
Hoe kan het dat die niet-medische mondkapjes niet werken? Vaak gaat het alleen om ademhalen. Ik gebruik van die KN95-mondkapjes. Weet niet of die medisch zijn.
quote:
Dat klinkt negatief, maar het positieve is toch wel dat we iets geprobeerd hebben. Wie weet had het mega veel geholpen, dan hadden we nu staan juichen.
Ja, klopt, maar ik had me er meer van voorgesteld.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')