Ja dat is echt stevig hoor. Hij zal nog wel een paar weken nodig hebben om bij te trekken verwacht ik. Maar in ieder geval de opgaande lijn te pakken!quote:Op woensdag 16 december 2020 15:53 schreef Sangha het volgende:
[..]
Fijn dat de kennis weer naar huis mag, maar aan de zuurstof, kan je nagaan hoe het erin hakt. Wel goed dat hij/zij aan de betere hand is.
De cijfers van vandaag. Het lijkt hoog, maar er is een achterstand van 6000 besmettingen die nog weggewerkt wordt. De echte situatie is dus lastig uit dit getal te halen. Als je gemiddeld kijkt over de laatste 3/4 dagen dan zitten we nog steeds op het plateau van ongeveer 9000 besmettingen per dag. Hoog, maar het stijgt ook al even niet meer. Sinterklaas en BF zijn nu ook al even achter ons gelukkig.quote:Status 16-12
Positief getest +11.169 (639.746 totaal, 3,7% van bevolking)
Ziekenhuisopnames +66 (18.684 totaal, 2,9% van positief getest)
Kliniek-opnames +8, 1.438 momenteel
IC-opnames +2, 526 momenteel (6.013 totaal, 0,9% van positief getest)
Overleden +78 (10.246 totaal, 1,6% van positief getest)
Ben ook echt heel benieuwd hoe mensen kerst gaan vieren nu.....op hoop van zegenquote:Op woensdag 16 december 2020 16:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De cijfers van vandaag. Het lijkt hoog, maar er is een achterstand van 6000 besmettingen die nog weggewerkt wordt. De echte situatie is dus lastig uit dit getal te halen. Als je gemiddeld kijkt over de laatste 3/4 dagen dan zitten we nog steeds op het plateau van ongeveer 9000 besmettingen per dag. Hoog, maar het stijgt ook al even niet meer. Sinterklaas en BF zijn nu ook al even achter ons gelukkig.
Opnames zijn fors lager, erg fijn. Was ook te zien in de cijfers van LCPS, slechts 8 mensen meer in het ziekenhuis vandaag. Top.
En dan moeten de maatregelen van deze week nog beginnen te werken. Vanmorgen was het weer super rustig op de snelweg, dus over niet al te lange tijd moeten we toch wel weer gaan dalen zou ik zeggen. Zo net voor de kerst wel fijn, want kerst zal ben ik bang toch ook wel weer een piek gaan opleveren. Maar hoe minder mensen er in de eerste instantie besmet zijn, hoe minder het verspreid wordt.
Nee, ik wacht altijd op dat LCPS-blokje in ons topic.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het bij LCPS.nu haalde. Dat kan via een datafeed: https://lcps.nu/datafeed/
[...]
Dat valt inderdaad goed mee, maar een minieme stijging.quote:Op woensdag 16 december 2020 17:29 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiėnten op de IC's en de verpleegafdelingen. Het betreft de LCPS-cijfers (en dus niet meer de NICE-cijfers). LCPS rekent verdachte gevallen niet mee, NICE wel. Dat is een van de oorzaken van het feit dat de LCPS-cijfers lager zijn.
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk zijn er nog wat extra mensen die nu van de noodzaak doordrongen rakenquote:Op woensdag 16 december 2020 16:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ben ook echt heel benieuwd hoe mensen kerst gaan vieren nu.....op hoop van zegen
Ja precies.....quote:Op woensdag 16 december 2020 20:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hopelijk zijn er nog wat extra mensen die nu van de noodzaak doordrongen raken
quote:Op donderdag 17 december 2020 12:47 schreef Sangha het volgende:
Mooi gebaar van dat jonge ventje!
Luciano (8) bestrijdt corona-eenzaamheid onder ouderen met 250 kerstpakketjes
Het zijn donkere tijden, maar voor ouderen in Bodegraven is er woensdag een lichtpuntje: de 8-jarige Luciano Barth. Deze kleine weldoener brengt op eigen initiatief 250 kerstpakketjes langs bij eenzame ouderen.
Luciano heeft afgelopen tijd hard gewerkt om het geld voor de kerstpakketjes bij elkaar te krijgen. Hij verkocht zelfgemaakte wenspotjes en hield een inzamelingsactie. Van het opgehaalde geld maakte Luciano 250 kerstpakketten met daarin iets lekkers, een puzzelboekje en een kleurboek met kleurtjes...
https://www.hartvannederl(...)eren-kerstpakketjes/
Wat liefquote:Op donderdag 17 december 2020 12:47 schreef Sangha het volgende:
Mooi gebaar van dat jonge ventje!
Luciano (8) bestrijdt corona-eenzaamheid onder ouderen met 250 kerstpakketjes
Het zijn donkere tijden, maar voor ouderen in Bodegraven is er woensdag een lichtpuntje: de 8-jarige Luciano Barth. Deze kleine weldoener brengt op eigen initiatief 250 kerstpakketjes langs bij eenzame ouderen.
Luciano heeft afgelopen tijd hard gewerkt om het geld voor de kerstpakketjes bij elkaar te krijgen. Hij verkocht zelfgemaakte wenspotjes en hield een inzamelingsactie. Van het opgehaalde geld maakte Luciano 250 kerstpakketten met daarin iets lekkers, een puzzelboekje en een kleurboek met kleurtjes...
https://www.hartvannederl(...)eren-kerstpakketjes/
Ja leuk nieuws was dat vanmorgen! Elke druppel die verspild wordt is er 1 teveel.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed nieuws! Er kunnen meer mensen dan met schatte gevaccineerd worden met het Pfizer vaccin, ze kunnen meer doses uit de vials halen dan gedacht. Men dacht dat men 5 doses eruit zou hallen, maar vaak is het 6 of 7 doses! En de FDA adviseert die ook te gebruiken.
https://www.theguardian.com/world/2020/dec/17/pfizer-vaccine-fda-says-extra-doses-in-vials-can-be-used-potentially-expanding-us-supply
Goed nieuws en een goed vooruitzicht!quote:Op donderdag 17 december 2020 13:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Past denk ik ook wel hier, de vaccins van Pfizer en Moderna lijken goed te werken
Ik vind het echt bijzonder dat zo'n jong ventje daar aan denkt, zo meevoelt met zijn medemens en dit soort ideetjes bedenkt en het dan ook nog eens uitvoert. Erg gaaf en inspirerend!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizarre cijfers deze week......quote:Op donderdag 17 december 2020 16:53 schreef Federer-fan het volgende:
12.844 nieuwe besmettingen vandaag... Da's een nieuw dagrecord. Hoop dat er veel verlate meldingen bij zitten.
Ja, maar vergeet niet dat het eergisteren rond de 6.000 was door die incomplete cijfers. Die krijgen we nu terug. Hopelijk is/komt er per saldo een lichte daling.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Bizarre cijfers deze week......
Feli.quote:Leuk lichtpuntje hier, werkgever heeft alsnog voor elkaar gekregen dat wij de zorgbonus krijgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |