Zijn best veel dingen waar je geen notie van hebt en toch je mening uit, he?!quote:Op woensdag 16 december 2020 14:18 schreef hjansen82 het volgende:
Fysio bezoek is ook zoiets. Het is een contactberoep. En hoe urgent is de kwetsuur om te behandelen.
Plus dat je een PCR test nodig hebt om er te komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Als ze daar blijven heeft ons zorgsysteem daar toch geen last van.
Ik kan niet anders dan geloven dat het niet sluiten van de scholen een politieke beslissing is. Niet willen toegeven dat ze al die tijd fout zaten oid.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Men heeft nu vijf hele weken om voor te bereiden op meer online lesgeven. Dat moet in het VO toch echt geen probleem moeten zijn. Die kinderen hebben ook niet de hele dag oppas nodig. Kunnen de ouders werken en de kinder studeren, zonder dat ze tientallen contacten per dag aangaan.
Snap niet dat men daar niet veel en veel meer aandacht aan geeft. Dan hoeven wij ook niet keer op keer weer van alles te sluiten. We zijn verdomme negen maanden verder en nog pakken wij de problemen niet aan waar het het meeste effect heeft en het minst pijn doet namelijk thuiswerken en thuisonderwijs.
Voor diegenen die thuis echt geen onderwijs kunnen volgen of in een onveilige situatie zitten kan er weer iets geregeld worden. Die zitten dan niet met honderden kinderen op school, maar hooguit enkele tientallen.
Hier ben ik ook bang voor maar dan op bier gebied. Jaren lang kon je zowat alleen maar aan de Heineken, Grolsch en Imbev merken komen. Ben juist blij dat er nu veel kleine lokale bierbrouwerijen zijn en ook weer oude bierstijlen tot leven komen. Dat eeuwige pils, blond, dubbel en tripel komt ook je keel uit op een gegeven moment.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:11 schreef Salina het volgende:
[..]
Plus de kleinere nichezaken als filmhuizen, distributeurs en productiehuizen van bijzondere (experimentelere en kleinschaligere) films en muziek, kleinere platenlabels, kleinere theaters, bioscopen, etcetera.
Als fervent liefhebber van bijzondere muziek en bijzondere films (kleinschalig, filmhuis, experimenteel etc.) maak ik me wel zorgen over toekomst en voortbestaan daarvan.
Ik zie me in het ergste geval een soort beeld voor me waarin er enkel nog plaats is voor grootschalige, populaire muziek/film/cultuur en alle scherpe randjes zijn verdwenen. Dat is voor mij - als voormalig grootgebruiker van de lokale cultvideotheek/schrijver voor het lokale cultblaadje/liefhebber van bijzondere, minder populaire muziek - wel een soort dystopisch doembeeld.
Het OMT wilde het ook niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan geloven dat het niet sluiten van de scholen een politieke beslissing is. Niet willen toegeven dat ze al die tijd fout zaten oid.
Het VO is ook het probleem niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Men heeft nu vijf hele weken om voor te bereiden op meer online lesgeven. Dat moet in het VO toch echt geen probleem moeten zijn. Die kinderen hebben ook niet de hele dag oppas nodig. Kunnen de ouders werken en de kinder studeren, zonder dat ze tientallen contacten per dag aangaan.
Snap niet dat men daar niet veel en veel meer aandacht aan geeft. Dan hoeven wij ook niet keer op keer weer van alles te sluiten. We zijn verdomme negen maanden verder en nog pakken wij de problemen niet aan waar het het meeste effect heeft en het minst pijn doet namelijk thuiswerken en thuisonderwijs.
Voor diegenen die thuis echt geen onderwijs kunnen volgen of in een onveilige situatie zitten kan er weer iets geregeld worden. Die zitten dan niet met honderden kinderen op school, maar hooguit enkele tientallen.
Er zijn ook veel mensen die moeten wachten op hun behandeling in het ziekenhuis. Die worden ook uitgesteld. Als je vergaat van de pijn dan moet je geholpen worden. Maar een licht pijntje kan toch wel even wachten.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zijn best veel dingen waar je geen notie van hebt en toch je mening uit, he?!
Rare is dat het OMT nog steeds geen advies heeft gegeven voor het sluiten, dus dit keer is het sluiten juist een politieke beslissing geweest. Het OMT blijft stug volhouden dat het niet uitmaakt. Eigenlijk zou het mooi zijn geweest om nu detailhandel open te houden en scholen te sluiten en dan eens kijken wat het doet (of andersom).quote:Op woensdag 16 december 2020 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan geloven dat het niet sluiten van de scholen een politieke beslissing is. Niet willen toegeven dat ze al die tijd fout zaten oid.
Naast het duimpje bij een post, moet er ook eenquote:Op woensdag 16 december 2020 14:19 schreef SEMTEX het volgende:
De incheckbalie naar Curacao vanmorgen (code oranje land inmiddels)
[ afbeelding ]
Ach nee, een tendentieus artikel met ditto kop. Gelukkig achter de betaalmuur, dan kunnen we 'm ongelezen overslaan.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:12 schreef Gretzl het volgende:
Conclusie van een wetenschappelijk onderzoek van LUMC dat allerminst uit de lucht komt vallen. Nu de (middelbare) scholen dicht zijn zal het eindelijk haalbaar moeten zijn om de R duurzaam onder de 1 te krijgen.
[ twitter ]
https://www.telegraaf.nl/(...)en-superverspreiders
Verpleegsters en artsen in het ziekenhuis helpen met COVID zorg. Ik zie een fysio niet snel naar het ziekenhuis gaan om daar te helpen met de symptomen van het virus.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:25 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die moeten wachten op hun behandeling in het ziekenhuis. Die worden ook uitgesteld,
Wat is het probleem om met een negatieve PCR test op het vliegtuig te stappen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Naast het duimpje bij een post, moet er ook eenkomen en een
Ging over dat artikel waarin juist het VO als een brandhaard wordt gezien, dus de discussie ging zeker wel over VO in dit geval.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het VO is ook het probleem niet.
De hele discussie die nu loopt gaat over het sluiten van PO, en de KDV
Wie ben jij om dat te bepalen? Daarnaast is ziekenhuiszorg totaal niet vergelijkbaar met fysiotherapie.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:25 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die moeten wachten op hun behandeling in het ziekenhuis. Die worden ook uitgesteld. Als je vergaat van de pijn dan moet je geholpen worden. Maar een licht pijntje kan toch wel even wachten.
De menselijke enkelband van ouders, zoals gisteren gesteld in de kamer.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ging over dat artikel waarin juist het VO als een brandhaard wordt gezien, dus de discussie ging zeker wel over VO in dit geval.
PO en KDV zijn gewoon gesloten omdat veel ouders denken dat ze onmisbaar zijn op werk en weigeren thuis te werken. Je kan het er niet mee eens zijn, maar het is helaas wel een van de weinige manieren om het op korte termijn op te lossen.
Wil geloven dat men hier van leert, maar ben er bang voor.
Dat vind ik dan wel weer een terecht punt.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:27 schreef Benny het volgende:
Fysio is momenteel ook deels ontlasting van de verpleegzorg
Nogmaals, denk aub na voordat je post.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:25 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die moeten wachten op hun behandeling in het ziekenhuis. Die worden ook uitgesteld. Als je vergaat van de pijn dan moet je geholpen worden. Maar een licht pijntje kan toch wel even wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |