abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196761017
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is nu precies waarom we in deze situatie zitten. Op alle mogelijke manier wordt er geredeneerd dat de regels niet voor X of Y of onszelf gelden want dat kunnen we zelf wel bepalen. Nu schat ik jou hoog in, maar deze houding wordt dus gedeeld door hordes mensen die het eigenlijk niet zelf kunnen bepalen of inschatten en dan gewoon maar achter de massa aanlopen.

En zo gek is dat niet, want het zwalkt ook allemaal wat en er is voortschrijdend inzicht dus wat eerst niet mocht of kan hoeft nu niet en andersom. "Ja ze doen ook maar wat daar!"
Dank je ;)

Ik ga wel gewoon naar de supermarkt en de andere winkels, maar ga expres op tijden waarop het (normaal gesproken) rustig is. Als de kaasboer druk is loop ik eerst naar de bakker en kom ik daarna even terug. Ik vind juist dat het in die kleine winkels vele malen beter geregeld is dan in de grote. Supermarktpaden zijn vaak 1.5m breed, daar kun je niemand passeren zonder binnen die afstand te komen. Kleine winkels zeggen gewoon: Er mogen 3 mensen binnen zijn, rest staat buiten.

Het zwalken ben ik het zeker wel mee eens.
pi_196761023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is het virus gemuteerd nu kinderen wel opeens zeer besmettelijk zijn ? :{
Nou, dat lijkt er wel op he?! }:| -O-
pi_196761025
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat de supermarkt toch al open is, en je daar bijna alles kan kopen.
Ja, maar dat is toch oneerlijke concurrentie.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:30:19 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196761028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef Nober het volgende:

[..]

Niet-essentieel eruit, essentieel erin. 30% heb je zo gefikst. _O_
met terugwerkende kracht, knap hoor als je dat lukt.
pi_196761030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook weer zoiets, alsof allebei de ouders continue tegelijk op de kinderen moeten letten, daarnaast verbaast het me hoe ongedisciplineerd men kinderen opvoed, ik heb het nu niet over peuters en kleuters, maar wel over jongere kinderen.
Peuters en kleuters mogen ook niet naar de opvang maar goed het is iets wat je pas begrijpt als je zelf een paar koters hebt lopen, ze moeten ook thuisonderwijs dus sterkte als je dat moet combineren met jouw fulltime baan die gewoon alle aandacht opeist omdat het werkt vanuit de basis dat je rustig individueel kunt werken op een kantoorlocatie.
blablablabla
  woensdag 16 december 2020 @ 11:30:47 #206
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196761035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Als HEMA de rest van de zaak sluit en alleen het gedeelte waar taarten, brood, gebak en zaken als nootjes opent is het gewoon exact hetzelfde concept als een supermarkt dus ik ben niet met je eens dat die dan dicht moet.

Maar het is sowieso lastig hoor, want een Primera mag bijvoorbeeld geen tijdschriften en kranten verkopen (dat laatste snap ik ook niet, wat als je tv en/of computer stuk gaat. Hoe blijf je dan op de hoogte van het nieuws?) maar de supermarkten mogen wel diezelfde tijdschriften verkopen.
Als het kabinet de lockdown wil laten werken en urgentie wil uitstralen met de lockdown dan zullen er toch grenzen getrokken moeten worden. Die grens is inderdaad vaag, totaal mee eens, maar de HEMA kan als niet essentieel worden bestempeld als die de zelfde functie van een supermarkt vervult. Dat is de HEMA niet en dus kan hij wat mij betreft dicht. Hoe minder winkels hoe beter.

Het is nou eenmaal zo dat supermarkten inderdaad meer verkopen dan brood, geluk voor de supermarkt, pech voor de Primera.

Bovendien is het altijd goed om een verschil in mening te hebben. Houdt elkaar scherp ^O^
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 11:30:54 #207
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196761042
Daarnaast is niemand "de schuldige".

Men probeert helemaal niks of niemand de schuldige te laten zijn. Men probeert contactmoment en reisbewegingen te voorkomen, zodat het virus zich niet kan verspreiden. Je pakt dan de plekken aan waar mensen bijelkaar komen.

Ik snap die verbazing echt niet meer hoor.

Winkels zijn het probleem niet, scholen zijn het probleem niet, sportscholen zijn het probleem niet, kappers ook niet, horeca ook niet...

Hoe verspreidt dit virus zich dan in godsnaam ....
pi_196761053
quote:
80s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:29 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat ging dus niet.
Ik heb het getest en gedaan, ook bij de Kruidvat kon ik kerstpapier kopen.
pi_196761057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:27 schreef Mammietje het volgende:
Damn....
School van mijn dochter is vorige week donderdag met spoed 'gesloten' vanwege teveel besmettingen. Alleen de brugklassers moesten nog komen en jaargang 3 had een toetsweek die gewoon doorging, ondanks dat daar ook aardig wat besmettingen in de klas voorkomen.
Lees net de mail van gisteren door. Update van het weekend. In 3 dagen tijd maar liefst 30 nieuwe meldingen van besmettingen onder leerlingen alleen al in de bovenbouw! :o
Man, ben ik blij dat ie nu helemaal dicht is zeg. :X }:|
Zo, dat gaat hard.
Je dochter geen klachten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196761063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Peuters en kleuters mogen ook niet naar de opvang maar goed het is iets wat je pas begrijpt als je zelf een paar koters hebt lopen, ze moeten ook thuisonderwijs dus sterkte als je dat moet combineren met jouw fulltime baan die gewoon alle aandacht opeist omdat het werkt vanuit de basis dat je rustig individueel kunt werken op een kantoorlocatie.
Ik neem helemaal geen kinderen, en zoek zelf maar lekker een oplossing, gaat maar 1 van jullie niet werken en voor ze zorgen. Jouw kinderen, jouw probleem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 16 december 2020 @ 11:32:34 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196761068
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat je het niet kan verspreiden als je geen contactmomenten hebt is gewoon een feit. Het is niet zo'n gekke conclusie als je dan zegt dat je met minder contactmomenten minder besmettingen gaat krijgen.

Eerste lockdown hielp toch ook? Ik snap niet waarom het nu opeens anders zou moeten lopen?

Daarnaast is het toch 100% waar dat iemand het eerst buiten de deur moet oplopen om het daarna binnenshuis door te geven? Dat is toch gewoon logica, wat klopt daar niet aan dan?
Klopt, maar welk gedeelte daarvan en welk kwantiteit risico heb je in winkels bezoeken?
Ik weet het niet.
Maar als het een miniemmmm risico is, waarom dan draconische maatregelen en daar fors op hameren?

Op werk collega's ontmoeten heeft enorm effect en risico weten we uit BCO, maar dat is nog steeds niet getackeld nu...
Ik word daar nijdig van, want je wéér dat, maar grijpt niet adequaat in

Eerste lockdown hielp zeker. Maar waardoor precies, weten we niet. Want álles was ineens anders. Dus welke zaken wel en niet daadwerkelijk hielpen, weten we gewoon niet of onvoldoende om nu op te kunnen leunen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196761071
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:23 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Zeker willen we de drukte spreiden, maar dat kan ook op een andere manier geregeld worden. Strikter deurbeleid bijvoorbeeld. Het doel van de lockdown is om minder reisbewegingen te hebben. Dat heeft geen zin als er alsnog uitzonderingen worden gemaakt voor een HEMA of kaaswinkel. Lockdown is lockdown, dicht is dicht. Dan loop je maar wat verder voor een supermarkt.
Goed punt idd, max x aantal mensen binnen bij alleem essentiele winkels is beter dan meerdere winkels met kunst en vliegwerk open. Dan sta je maar wat langer in de rij. Voor die 1x pw is dat wel te overzien.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:33:00 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196761073
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook weer zoiets, alsof allebei de ouders continue tegelijk op de kinderen moeten letten, daarnaast verbaast het me hoe ongedisciplineerd men kinderen opvoed, ik heb het nu niet over peuters en kleuters, maar wel over jongere kinderen.
Een collega van me heeft het altijd over haar "kindje". Zitten we te videobellen met de afdeling, komt er een jongen van een jaar of 10 in beeld. Begint ze ermee te praten alsof het een kleuter is: "Oh, heb jij een mooie ootoo gemaakt! Knap hoor! Maar nu is mamma even aan het bellen. Nee, mamma is aan het...Ja heel knap. Nee nu even..ja, mamma ziet het maar je moet nu even...Pietje, ik zeg nee! Blijf af van...ja heel knap..." Enzovoort.

Iedereen hield een slag om de arm, want misschien had het een beperking, maar dat bleek bij subtiele navraag in de weken erna niet het geval te zijn.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:33:06 #214
3542 Gia
User under construction
pi_196761075
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:

Als je kind ernstig ziek is/wordt heb je zorgverlof. Dan werk je niet. Als je kind vanuit overheidswege meer dan een maand thuis moet blijven, kun je die maand niet werken. Die hoeveelheid vrije dagen hebben veel ouders niet, dus moeten ze dagen terugkopen. Dagen terugkopen kost veel geld, wat veel ouders ook niet beschikbaar hebben.
Waarom mag de pandemie wel ondernemers in de portemonnee raken, maar kantoorpersoneel niet?

Iedereen moet offers brengen.
pi_196761084
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Als het kabinet de lockdown wil laten werken en urgentie wil uitstralen met de lockdown dan zullen er toch grenzen getrokken moeten worden. Die grens is inderdaad vaag, totaal mee eens, maar de HEMA kan als niet essentieel worden bestempeld als die de zelfde functie van een supermarkt vervult. Dat is de HEMA niet en dus kan hij wat mij betreft dicht. Hoe minder winkels hoe beter.

Het is nou eenmaal zo dat supermarkten inderdaad meer verkopen dan brood, geluk voor de supermarkt, pech voor de Primera.

Bovendien is het altijd goed om een verschil in mening te hebben. Houd elkaar scherp ^O^
Die pakketpunten vind ik een lastig dilemma. Dat is (zeker in deze tijd) gewoon kritieke infrastructuur die beschikbaar moet blijven. En het doet heel raar aan dat je dan niet even een krant mag meenemen die bij Appie wel gewoon verkrijgbaar is. Dat is ook voor de ondernemer niet rendabel.

Anderzijds wil je zo min mogelijk uitzonderingen. Om dit soort gedoe te vermijden.
zie email 27 oktober
pi_196761085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:30 schreef Kyran het volgende:
Daarnaast is niemand "de schuldige".

Men probeert helemaal niks of niemand de schuldige te laten zijn. Men probeert contactmoment en reisbewegingen te voorkomen, zodat het virus zich niet kan verspreiden. Je pakt dan de plekken aan waar mensen bijelkaar komen.

Ik snap die verbazing echt niet meer hoor.

Winkels zijn het probleem niet, scholen zijn het probleem niet, sportscholen zijn het probleem niet, kappers ook niet, horeca ook niet...

Hoe verspreidt dit virus zich dan in godsnaam ....
Ja maar.... als er geen schuldige is, kan je op niemand boos zijn, Kyran... -O-
En dat frustreert.... }:| ;)
  woensdag 16 december 2020 @ 11:33:54 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196761092
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

In Scandinavie hangen ze hun kinderen bij min 20 in een zak buiten, worden ze hard van.
Letterlijk of figuurlijk? 🤔
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196761094
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:31 schreef Bunyippie het volgende:

[..]

Ik heb het getest en gedaan, ook bij de Kruidvat kon ik kerstpapier kopen.
Ok. Bijzonder experiment wel.
pi_196761095
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Als HEMA de rest van de zaak sluit en alleen het gedeelte waar taarten, brood, gebak en zaken als nootjes opent is het gewoon exact hetzelfde concept als een supermarkt dus ik ben niet met je eens dat die dan dicht moet.

Maar het is sowieso lastig hoor, want een Primera mag bijvoorbeeld geen tijdschriften en kranten verkopen (dat laatste snap ik ook niet, wat als je tv en/of computer stuk gaat. Hoe blijf je dan op de hoogte van het nieuws?) maar de supermarkten mogen wel diezelfde tijdschriften verkopen.
Tja, op tv beklaagde de eigenaar van een boekwinkel met een postNL-pakketpunt in zijn winkel zich er ook over dat iemand geen boek bij hem mag kopen, maar datzelfde boek wel online mag bestellen en in zijn winkel ophalen.

Natuurlijk schuurt dat, maar aan de andere kant kun je in deze situatie ook niet 100% van dit soort dingen via beleid oplossen, dan is het nu eenmaal maar even zo.
pi_196761096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en zo is er altijd wel een excuus, exemplarish voor de huidige maatschappij waarbij ze nooit zelf verantwoording nemen, wel alles willen, en het probleem bij een ander leggen.
Ja, en zo is er altijd wel onbegrip. Exemplarisch voor de huidige maatschappij. Solidair zijn is een modewoord geworden zolang je met de rest meebeweegt.

Ik neem volle verantwoordelijkheid, mn dochter gaat t/m 19 januari niet naar de opvang. Daar heb ik een aantal vrije dagen voor moeten nemen. Geen probleem, doe ik graag. Er is wel een beperkte hoeveelheid vrije dagen die ik kan nemen, net als ieder ander.

Vrije dagen op, geld inleveren om vrij te zijn. Geld inleveren om vrij te zijn, minder inkomsten. Minder inkomsten, moeite rekeningen te betalen.

Dat is juist een schoolvoorbeeld van verantwoording nemen, want anders had ik wel met mn hand op gaan staan bij de overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')