https://www.politicalcompass.org/faqquote:What have attitudes towards things like abstract art and homosexuality to do with politics?
On the social scale, they’re immensely important. Homophobia has been highly politicised by leaders like Robert Mugabe and betrays a tendency to condemn and punish those who disregard conventional values. Hitler’s pink triangles reflected similar authoritarian hostility.
Likewise, authoritarian régimes frequently attack highly imaginative and unconventional art, music and literary works as a threat to the rigid cultural conformity they uphold.
Het zegt wel veel over de mening over het kunstbeleid. In de behoudende hoek is weinig symbolische kunst (portretten, natuurlandschappen) populairder dan autonomistische kunst. Geen cent naar kunst zal bij de PVV niet betekenen dat de Nachtwacht bij het grofvuil moet. Andy Warhol of dergelijk werk is op het randje, maar een vreemd silhouet op een rotonde in de vorm van buitenaardse uitwerpselen dat dan, na uitleg van de maker, moet voorstellen hoe men van buitenaf naar die straat kijkt, doet mening conservatieve kiezer gruwen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo'n vraag die puur over smaak gaat hoort sowieso niet in een test. De gemiddelde SPer lijkt me trouwens helemaal geen abstracte kunst liefhebber...
Maar die grafieken waar de europese partijen in staan worden wel echt grondig gedaan, dat is wel goed werk. Die Nederlandse komt volgens mij van kieskompas, daar zitten natuurlijk wel eens arbitraire vragen tussen, maar niet zo slecht als in deze testjes (en dan met name de Amerikaanse versie).
op recht vraag ik me af. ja de conservatieve kiezer wie laag tot gemiddeld is opgeleid, sowieso. maar de hoog op geleide conservatieve kiezer zou ik niet te hard roepen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 23:20 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Het zegt wel veel over de mening over het kunstbeleid. In de behoudende hoek is weinig symbolische kunst (portretten, natuurlandschappen) populairder dan autonomistische kunst. Geen cent naar kunst zal bij de PVV niet betekenen dat de Nachtwacht bij het grofvuil moet. Andy Warhol of dergelijk werk is op het randje, maar een vreemd silhouet op een rotonde in de vorm van buitenaardse uitwerpselen dat dan, na uitleg van de maker, moet voorstellen hoe men van buitenaf naar die straat kijkt, doet mening conservatieve kiezer gruwen.
De hoogopgeleide conservatieve kiezer ziet misschien nog wel graag autonomistisch werk (l’art pour l’art is meer iets van de radicaal-progressieve beweging uit de jaren ‘20), maar toch eerder in een galerie van een succesvol kunstenaar.quote:Op zaterdag 19 december 2020 00:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
op recht vraag ik me af. ja de conservatieve kiezer wie laag tot gemiddeld is opgeleid, sowieso. maar de hoog op geleide conservatieve kiezer zou ik niet te hard roepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |