Ook waren er slechts 438 mensen met een bekende reissetting waarvan ruim 75% niet uit de landen waar nu code oranje voor afgekondigd is. (Duitsland, België, Overig) - Laat dit de helft zijn, maar dan nog komende de besmettingen nog niet uit de landen die nu VERBOTEN zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Het was idd nog net geen reclame. Niet naar buitenland maar onze tropische eilanden zijn uitgezonderd.. Met dag of twee later rijksoverheid die Aruba op geel gooide van Oranje af.
Dat kleuren systeem had gewoon prima volstaan met daarbij dringend advies daar aan te houden en risico snappen dat geel elk moment naar oranje kan gaan.
Ik heb liever dat mensen twee weken lang na afnemen corona test in buitenlucht ergens vakantie genieten zonder corona mee terug te nemen dan dat diezelfde mensen hier in huiskamers en hemas besmet raken en verder de boel besmetten.
Was dan meteen duidelijk geweest en had na die uitspraak alles toen op oranje gezet. Zonder uitzonderingen abc eilanden.
En zou dat kleuren systeem niet Europees aangepakt worden toen?
Duistere belangenquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:50 schreef Confetti het volgende: [..] Uitgaand en inkomend toerisme verbieden. Verbieden Tante Hilde op vakantie te gaan in Oostenrijk doet ons geen schade. Dat is toch wat ze zeggen tegen ons? Niet komen en niet gaan. Als je dat toch toestaat heb je duistere belangen of te laf.
Legitieme belangen, eens. Maar dan moet Rutte niet roepen dat iedereen asociaal is. Hij wil juist dat een deel blijft vliegen zodat de KLM niet instort. Ongemakkelijke waarheid maar wel de waarheid.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Duistere belangen. Is allemaal niet zo duister hoor. Nog een stop op de luchtvaart kost je zo nog een extra 4 Miljard om KLM niet ten onder te laten gaan + een extra batch van duizenden werklozen als toetje.
ik klinkt nogal cynisch maar waarom zou je naar grieken of turkije vliegen als het hier 50 graden is???quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Legitieme belangen, eens. Maar dan moet Rutte niet roepen dat iedereen asociaal is. Hij wil juist dat een deel blijft vliegen zodat de KLM niet instort. Ongemakkelijke waarheid maar wel de waarheid.
Mag hopen dat er iemand in gaat grijpen. Hoewel Dasty voor sommige mensen vast essentieel is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
Wibra gaat waarschijnlijk morgen ook weer open https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-personeel-ongerust.
Godsammequote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
Wibra gaat waarschijnlijk morgen ook weer open https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-personeel-ongerust.
Te idioot voor woordenquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
Tjah dit geouwehoer krijg je dus. Iedereen heeft ineens essentiele dingetjes te verkopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
Koekoekquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
ik heb het een paar intensief gebruikt. leek wel een sciencefiction wonder middelquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mag hopen dat er iemand in gaat grijpen. Hoewel Dasty voor sommige mensen vast essentieel is.
Ik wacht nog even op het argument "als wij open zijn kunnen we andere winkels ontlasten"
In belgie duurde heeft de winkelsluiting net geen maand geduurd en daar was ook gezeur over wat essentieel was.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
Wees duidelijk en sluit alles behalve supermarkt, drogist, bakker /slager, apotheek en dierenwinkel.
That's it. Punt.
Of gooi alles weer open.
Dat zoeken van mazen in de wet is mens eigen denk ik.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat gedrag van die winkels is precies waarom restaurants dicht moesten ipv enkel kroegen.
Ook het gehele mazen in het net zoeken en de grens opzoeken is waarom we nu die lockdown hebben.
Goed bezig weer.
En houdt het dan fair en laat ze ook alleen maar essentiële goederen verkopen. Was vandaag even bij de Lidl. Als jij ziet wat daar allemaal in de rekken ligt dat andere niet mogen verkopen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
Wees duidelijk en sluit alles behalve supermarkt, drogist, bakker /slager, apotheek en dierenwinkel.
That's it. Punt.
Of gooi alles weer open.
Wat repen chocola en hondenbrokken inkopen bij de groothandel en in de winkel leggen en hoppakee, je mag open.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:11 schreef Benny het volgende:
Baas van Blokker zit bij Beau om zijn ongenoegen te uiten over concurrerende winkels die een loopje nemen met de maatregelen
Als de wet daartoe ruimte biedt is dat de schuld van de wet. Dit soort regelingen worden door topjuristen geschreven dus die wisten echt wel wat ze aan het doen waren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:30 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dat zoeken van mazen in de wet is mens eigen denk ik.
Is dan niet een C-film?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:32 schreef StateOfMind het volgende:
Het is af en toe net alsof je midden in een slechte B-film zit
ook ik krijg nu een enorme hoofdpijn met deze shit, het is niet anders, owh owh owhquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:32 schreef StateOfMind het volgende:
Eens!quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:33 schreef Noek het volgende:
Retail is 1! dag dicht. Voor t eerst.
En dan waren de horeca en de sportscholen de jankzakken.
Hema kan al 10 jaar dicht maar opeens vonden mensen dat onze Hema niet dicht mocht of moest. Had zelfs een eigen insta. C’mon..quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:34 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed, wat zou een reden zijn dat een Intertoys of BigBazaar open gaat?
En inderdaad, de HEMA kan prima dicht
Af en toe?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:32 schreef StateOfMind het volgende:
En de sportscholen en horeca heb ik eigenlijk niet eens gehoord nu.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:33 schreef Noek het volgende:
De retail beseft nu pas dat ze écht overbodig zijn geworden in de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:33 schreef Noek het volgende:
Iets zegt me dat Wibra op randje faillissement staat.quote:Het plan zorgt voor veel onrust bij een deel van het personeel, vertelt Linda Vermeulen van vakbond FNV. "Gisteren was het heel druk, want alles moest van het bedrijf nog snel in de uitverkoop gedaan worden", zegt Vermeulen. "Dat was al onverantwoord."
Daar kwam vandaag de mededeling overheen dat de circa 200 winkels in Nederland weer open moeten gaan morgen. "Bij medewerkers heerst het gevoel: het gaat alleen om omzet, niet om de gezondheid van mensen", zegt zij.
In België ging het ook allemaal erg bijzonder eerder dit jaar:quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:39 schreef MichaelScott het volgende:
Iets zegt me dat Wibra op randje faillissement staat.
Ach, kom. Het is niet dat de retail het niet zwaar heeft, hè.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:33 schreef Noek het volgende:
Wibra, het debiele broertje van de Action.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
Die hebben al een tijdje gehad om te klagen natuurlijk; vooral de horeca.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En de sportscholen en horeca heb ik eigenlijk niet eens gehoord nu.
(vind het nog steeds geen goede zaak dat sportscholen en zwembaden gesloten zijn maar ok)
Die vent van Blokker zat inderdaad niet echt te klagen bij Beau.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:41 schreef Salina het volgende:
Alleen kleding- en schoenenzaken doen het wel echt slecht. De rest (Wibra, Action, Blokker etc) hebben best wel een mooi jaartje lijkt het.
het is makkelijker om dat soort discussies op christelijken te foccussenquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:40 schreef RedFever007 het volgende:
Waarom wordt er alleen gesproken over kerken? Geldt net zo goed voor moskeeën en synagoges
Wacht, het kan dus nóg triester dan de Action?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wibra, het debiele broertje van de Action.
Primarkquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wacht, het kan dus nóg triester dan de Action?
jahoor dat kan, als je iets bij banggood of ali besteld kan je zomaar een andere batterij instruktie krijgen, 50 cent transportk kostenquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je faciliteert het en dan klaag je?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
Rutte: ‘Asociaal om nog op wintersportvakantie te gaan of in een vliegtuig te stappen’
Premier Rutte haalt flink uit naar Nederlanders die de komende tijd op vakantie gaan of in het vliegtuig stappen zonder dringende reden. ,,Dat is gewoon asociaal’’, zegt hij. Maar voor een vliegverbod - zoals regeringspartij CDA oppert - voelt hij niets. ,,Dat is een ongelofelijk drastische maatregel.’’
Ondertussen niks verbieden, Peppie, belangen zijn natuurlijk groter dan je neus...
Zolang de Wibra geen eiersn....witrepen verkoopt, is het per definitie triester dan de Action.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rutte heeft gewoon veel vertrouwen in ons: hij gaat er vanuit dat Nederlands de verstandige keuzes kunnen maken zonder allerlei dingen te verbieden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
Rutte: ‘Asociaal om nog op wintersportvakantie te gaan of in een vliegtuig te stappen’
Premier Rutte haalt flink uit naar Nederlanders die de komende tijd op vakantie gaan of in het vliegtuig stappen zonder dringende reden. ,,Dat is gewoon asociaal’’, zegt hij. Maar voor een vliegverbod - zoals regeringspartij CDA oppert - voelt hij niets. ,,Dat is een ongelofelijk drastische maatregel.’’
Ondertussen niks verbieden, Peppie, belangen zijn natuurlijk groter dan je neus...
I see what you did therequote:Op dinsdag 15 december 2020 22:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Zolang de Wibra geen ei....witrepen verkoopt, is het per definitie triester dan de Action.
Verkopen ze eiwitrepen bij de Wibra trouwens?![]()
Als ze dan toch open gaan...
Inderdaad. Je kunt wel blijven hameren op gezond verstand maar hordes mensen boeit het niet. Die luisteren misschien wel naar een verbodquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En naar Caribisch Nederland vliegen is niet asociaal. Op die reis houdt het virus zich wel even inquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
Hoe zit het met de mensen die op vakantie gaan in Nederland of die straks met de feestdagen het hele land door crossen om zo veel mogelijk familie te bezoeken?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
Ja dat is ook echt de keuze die mensen makenquote:Op dinsdag 15 december 2020 22:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Rutte heeft gewoon veel vertrouwen in ons: hij gaat er vanuit dat Nederlands de verstandige keuzes kunnen maken zonder allerlei dingen te verbieden.
Helaas blijken Nederlanders daar door de bank genomen niet toe in staat en liggen ze liever te creperen met Corona dan dat ze kerst thuis op de bank vieren.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Zolang de Wibra geen eiersn....witrepen verkoopt, is het per definitie triester dan de Action.
Verkopen ze eiwitrepen bij de Wibra trouwens?![]()
Als ze dan toch open gaan...
Dat zijn toch gewoon losers?quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:50 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe zit het met de mensen die op vakantie gaan in Nederland of die straks met de feestdagen het hele land door crossen om zo veel mogelijk familie te bezoeken?
Dan koop ik gelijk zo'n stukje hout waarop staat; home is where the love is.quote:
Het is inderdaad wel duidelijk geworden dat eigen belangen vele malen belangrijker zijn dan de gezondheid voor menig Nederlander.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:51 schreef galantis het volgende:
Maatregelen zijn er vooral in het maatschappelijk belang, niet het individueel belang. Voor mezelf had ik het risico al tig keer willen nemen bijvoorbeeld.
Die is straks zo'n beetje de enige die nog dicht is, dus die zullen dan ook wel weer open gaanquote:
Of deze parel:quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan koop ik gelijk zo'n stukje hout waarop staat; home is where the love is.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan koop ik gelijk zo'n stukje hout waarop staat; home is where the love is.
Heel erg voor het individu en zijn familie. Maar hoeveel van deze mensen hadden Pinksteren 2021 gehaald? Laat staan kerst.quote:
ik lees bij rtl nieuws op facebook in de reacties (van personeel waarschijnlijk) dat ze nu in overleg zijn en inderdaad ook morgen open willen gaan..(action dus)quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die is straks zo'n beetje de enige die nog dicht is, dus die zullen dan ook wel weer open gaan
Prachtig dit. Het hele plan, om met een keihardelockdown de reisbewegingen en contactmomenten tot een minimum te beperken, ligt binnen 24 uur weer in duigen.
Chapeau
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan koop ik gelijk zo'n stukje hout waarop staat; home is where the love eiersnijder is.
Ja die ja.quote:
Nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Ssst... straks leest @leoonlinedance mee...quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:56 schreef Automatisch het volgende:
[..]
ik lees bij rtl nieuws op facebook in de reacties (van personeel waarschijnlijk) dat ze nu in overleg zijn en inderdaad ook morgen open willen gaan..(action dus)
Voor de tweede keer dan ook.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die hebben al een tijdje gehad om te klagen natuurlijk; vooral de horeca.
quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die ja.
Ik krijg altijd spontaan medelijden als ik dat soort spullen zie bij mensen thuis.
[..]
Nee.
Ik wil zo'n ding aanschaffenNah, dat ziet er al een stuk beter en.... essentiëler uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De liefde is eindeloos wreed, je krijgt haar niet en haat haar, of je krijgt haar wel en dan gaat ze.quote:
Ik weet wel wat in een huishouden hoort te staanquote:Op dinsdag 15 december 2020 23:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah, dat ziet er al een stuk beter en.... essentiëler uit!
Als het alleen maar om gezondheid draaide dan hadden we maar saaie levens. Je hele leven is een aaneenschakeling van risico-afwegingen, zelfs bij de simpelste dingen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel duidelijk geworden dat eigen belangen vele malen belangrijker zijn dan de gezondheid voor menig Nederlander.
Als je dat denkt, dan kan het raadzaam zijn om een consult aan te vragen bij de ggz.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:00 schreef Fred het volgende:
Je zou toch zeggen dat er op een gegeven moment iets breekt bij de groep mensen die zich wél aan de regels heeft gehouden de afgelopen maanden?
Ik zie het nog wel gebeuren dat er straks mensen (al dan niet met wapens) de winkels gaan bestormen en alles en iedereen die daar aanwezig zijn kort en klein gaat slaan.
volgens mij geld dat dus ook voor mij, maar opzeker dat ik geweigerd word, veel te complexquote:Op dinsdag 15 december 2020 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je dat denkt, dan kan het raadzaam zijn om een consult aan te vragen bij de ggz.
PlayStation 5quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet wel wat in een huishouden hoort te staan
Net zoals ik me vorige week had moeten melden om ik het "rare" idee had dat niet-essentiele winkels dicht zouden gaan en winkels hun assortiment zouden gaan aanpassenquote:Op dinsdag 15 december 2020 23:01 schreef phpmystyle het volgende:
Als je dat denkt, dan kan het raadzaam zijn om een consult aan te vragen bij de ggz.
Tja, eerst het braafste jongetje van klas zijn en dan de 1,5 meterregel overtreden (want anders kun je iemand niet slaan) en je verlagen tot geweld. Om deze en andere redenen lijkt mij jouw voorspelling onaannemelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:00 schreef Fred het volgende:
Je zou toch zeggen dat er op een gegeven moment iets breekt bij de groep mensen die zich wél aan de regels heeft gehouden de afgelopen maanden?
Ik zie het nog wel gebeuren dat er straks mensen (al dan niet met wapens) de winkels gaan bestormen en alles en iedereen die daar aanwezig zijn kort en klein gaat slaan.
Iedereen heeft zijn grenzen... De meeste moorden worden ook niet gepleegd door raddraaiers.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:05 schreef maan_man het volgende:
Tja, eerst het braafste jongetje van klas zijn en dan de 1,5 meterregel overtreden (want anders kun je iemand niet slaan) en je verlagen tot geweld. Om deze en andere redenen lijkt mij jouw voorspelling onaannemelijk.
Zeker. De Wibra dus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk iets over een longarts.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, nou wil ik weten wat daar stond ook....
aerosolen druppels, tastquote:Op dinsdag 15 december 2020 23:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, eerst het braafste jongetje van klas zijn en dan de 1,5 meterregel overtreden (want anders kun je iemand niet slaan) en je verlagen tot geweld. Om deze en andere redenen lijkt mij jouw voorspelling onaannemelijk.
Laten ze Irma dan ook meenemen!quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:08 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat Mark en Hugo de Oudejaarsconference maar moeten gaan doen dit jaar
Dan wil ik hun spelprogramma's op tv er ook bij...quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:10 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
aerosolen druppels, tast
ik heb toch echt het idee dat we toch echt niet goed begrijpen hoe een virus als dit overspringt
en dan nog, de maatschappij, ik denk de laatste tijd wel veel aan de japanse omgangsvormen
Ok, als jij het zegt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:16 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Er is tot nu toe geen oversterfte waar te nemen in 2020.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |