Welkom in het PlayStation topic
In dit topic kan je alles kwijt over de
Playstation 1,2,3,4,5,PSP en de PS Vita, maar je kan natuurlijk ook alles kwijt over de games, de trophies, de services, de speculaties over de toekomst en meer. Maar ook minder. Vaak veel minder.
Playstation 4De
PlayStation 4 (PS4) is een spelcomputer van
Sony Interactive Entertainment die in Europa sinds 29 november 2013 verkrijgbaar is. De opvolger van de
PlayStation 3 is op 20 februari 2013 aangekondigd in New York tijdens een persconferentie, die volledig in het teken stond van de nieuwe console. De
PlayStation 4 maakt deel uit van de achtste generatie in de geschiedenis van de spelcomputer.
De FOK!
PlayStation 4-topicreeks bestaande uit maar liefst 564 delen kun je
hierrrr terugvinden.
Playstation 5![EiEHARmXcAINkr3?format=jpg]()
De PS5 is vanaf 19 november 2020 beschikbaar in Europa.
De spelcomputer zal beschikken over een solid state drive voor opslag en hij moet Ultra HD-blu-ray-discs met minimaal 100 GB data aankunnen. Daarnaast zal de spelcomputer over ray tracing beschikken, waardoor lichteffecten nog mooier worden. Deze techniek wordt bewerkstelligd door de GPU en niet softwarematig.
Ook de controller zal een update krijgen, deze zal beschikken over "haptic feedback", de opvolger van de Rumble in de huidige controllers. Ook komen er "adaptive triggers" (R2 en L2), waarbij de druk van die knoppen aangepast kan worden en het meer of minder kracht kan vergen om deze knoppen in te drukken.
Aangekondigde games:SPOILER
quote:
Had ik al eens gezegd dat je een sympathieke vent bent Jim? Bij deze
lekker faxen heel de dag echt genot
Slot naar beneden
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Lol, ik vroeg me al af.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:
Hij is zelf eenzaam maar doet alsof het liefdadigheid is. Trap er niet in.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
quote:
Oke bedankt zure harry
A murky, forgotten land.
A murky, forgotten land.
quote:
Ik kan er nog steeds met de pet niet bij dat ze niks geleerd hebben van het Fallout 76 en Anthem debacle...
A murky, forgotten land.
TT mag trouwens wel weer gewijzigd worden, omdat onderhand zo'n beetje alles weer open gaat, want honderdduizend uitzonderingen

Zie COR.
A murky, forgotten land.
Allemaal afleiding voor de scholen dicht wat wel helpt doordat ouders thuis moeten blijven.
4D Chess
quote:
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #1172 Een beetje stout? Meer een beetje domHema was vandaag al open.
Net als tal van tuincentra, want ze verkopen ook hondenbrokken.
Niet essentiële winkels mogen ook open al hun assortiment voor 30 procent uit essentiële goederen bestaat, Wibra gaat morgen open, Action waarschijnlijk ook.
Etcetera, etcetera
A murky, forgotten land.
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 23:15 schreef Scrummie het volgende:[..]
Ik zit een transcript door te lezen van die shareholdersmeeting call maar het komt er in het kort op neer volgens mij dat uitstellen naar volgend jaar geen optie was blijkbaar.
Nou stoor ik me er niet echt aan tijdens het spelen, maar de AI van NPC's zien ze ook als bug en gaan ze ook wel fixen. Ik denk dat er uiteindelijk wel een prima game (wat ik het nu al vind) voor iedereen uit gaat komen.
(en idd, de maatregelen zijn wederom te slap.)
Het is wel duidelijk dat het kostte wat kost persé voor de feestdagen in de winkels moest liggen.
En dat ze het uiteindelijk prima zullen fixen staat buiten kijf.
Maar reputatieschade is onbetaalbaar.
A murky, forgotten land.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 16:17 schreef Notorious_Roy het volgende:TLOU II is weer goedkoop te krijgen, BCC en Wehkamp (27 euro). Had 'm bijna gekocht, maar toch even niet. Backlog > TLOUII. Sowieso een game die beter op PS5 te spelen is.
Ik heb TLOU2 op PS4 gespeeld en had werkelijk waar nergens last van. En t was niet eens een PS4 Pro.
Heb TLOU1 destijds ook als laatste spel op de PS3 gespeeld, ging ook prima.
quote:
Jawel. Vond er op een gegeven moment echter weinig aan. Ik bene cht zo'n OCD figuur die dan ineens alle vraagtekens wil doen, en het werden er zoveel dat t verhaal maar niet opschoot en ik echt alle interesse verloor. Bovendien vond ik de besturing (en t karakter van de hoofdpersoon) veel te stug.
Ik heb darana van AC Odyssee wel geleerd dat als t me gaat vervelen, ik gewoon de vraagtekens moet negeren en me moet focussen op de main quest om er doorheen te komen, en dat hielp bij AC. Een TE open wereld is voor mij gewoon heel lastig spelen

Ik mis dan focus.
Dat wat ik bij AC Odyssee gekleerd heb pas ik nu ook toe bij AC Origins. Dus wie weet Witcher een x opnieuw installeren en hetzelfde doen. Zie er alleen tegenop weer helemala vanaf 0 te beginnen. Alleen heb ook geen diee meer wat t verhaal was

Weet nog wel dat ik bij Skellige zat ergens.
L'Amour menaįant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit ętre.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Op dinsdag 15 december 2020 23:26 schreef StateOfMind het volgende:[..]
Het is wel duidelijk dat het kostte wat kost persé voor de feestdagen in de winkels moest liggen.
En dat ze het uiteindelijk prima zullen fixen staat buiten kijf.
Maar reputatieschade is onbetaalbaar.
Mja, die schade is natuurlijk zo grroot vanwege de enorme hype die er vooraf voor ontstond. Ook gezien het succes van The Witcher. De verwachtingen waren torenhoog, ze lieten super mooie dingen zien steeds, beloftes werden gemaakt en het stapelde maar op.
Ze hebben hun eigen graf gegraven.
L'Amour menaįant:
A murky, forgotten land.
quote:
Deze hele situatie zou bloedserieus moeten zijn, maar in werkelijkheid is het om je bescheuren
Zoiets verzin je niet.
Maandag: harde lockdown
Woensdag: bijna alles weer open
A murky, forgotten land.
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Mensen die niet voor Triss gaan, kan ik niet serieus nemen.
Enigszins jammer dat alle sexscenes hetzelfde zijn.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Als dat t enige verhaal is, snap ik meteen dat ik afgehaakt ben

En volgens mij heb ik ze beide gewipt. Zo ben ik. Dat is hoe ik rol.
quote:
Oh, en je bent op zoek naar Siri terwijl er oorlog is tussen twee steden.
Als Siri (HEY SIRI!) heeb ik al een x gespeeld, dat weet ik nog wel.
L'Amour menaįant:
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Jullie maken het niet veel interessanter

Kortom: geen verhaal, alleen welk wijf ik wil neuken?
Ik stop m weer terug in de la
L'Amour menaįant:
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Kan vast in de pc-mods.
Het verbaasde mij dat Dandelion zo'n ladies man was. Hij komt echt extreem gay over.
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef Ang3l het volgende:[..]
Jullie maken het niet veel interessanter

Kortom: geen verhaal, alleen welk wijf ik wil neuken?
Ik stop m weer terug in de la

Het verhaal is dat er meerdere groepen zijn die Siri willen hebben om te gebruiken voor hun eigen plannen. Jij als stiefpapa wilt haar redden. Dan kom je er achter dat ze tegenwoordig volwassen is en haar eigen beslissingen wil maken. Afhankelijk van de band die je met haar opbouwt in de loop van het spel, maakt ze een keuze aan het einde.
In de loop van het spel kom je allemaal oude vrienden en vijanden tegen met elk hun eigen subplot. Over de oorlog, over machtsovernames, etc. Dan kun je een aantal mensen overhalen om jou te helpen Siri te beschermen.
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
@KennyPowers ,
Help me, hoe haal ik die White Rider trophy?
Die gozer in het filmpje gaat random van hot naar her.
quote:
Je kan gewoon het spel pauzeren steeds en dan het filmpje weer verder kijken. Dat gaat niet van de tijd af.
Als je het goed doet dan krijg je slaven op dezelfde locaties als in dat filmpje.
Als het mislukt dan moet je 2x time advancen (tot het weer dag is) zodat alles respawnt.
En ik deed iedereen headshotten met pijlen in plaats van ze aanvallen met dat beest.
Maar het is wel irritant.
Heb bijna de eerste DLC uit (nog niet de time trial).
Ben het wel zat maar de missies zijn gelukkig vrij kort.
[ Bericht 3% gewijzigd door KennyPowers op 16-12-2020 11:06:15 ]
‘Kabinet grijpt in: Action en Wibra mogen deuren niet openen’
FIGHT
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Op woensdag 16 december 2020 10:58 schreef KennyPowers het volgende:[..]
Je kan gewoon het spel pauzeren steeds en dan het filmpje weer verder kijken. Dat gaat niet van de tijd af.
Als je het goed doet dan krijg je slaven op dezelfde locaties als in dat filmpje.
Als het mislukt dan moet je 2x time advancen (tot het weer dag is) zodat alles respawnt.
En ik deed iedereen headshotten met pijlen in plaats van ze aanvallen met dat beest.
Maar het is wel irritant.
Heb bijna de eerste DLC uit (nog niet de time trial).
Ben het wel zat maar de missies zijn gelukkig vrij kort.
Wist niet dat pauze kon. Het is me nu gelukt. Dank je

Wat houdt die moeilijkste trophy in? Dat je die test moet doen. Maar 0,3% zie ik.
quote:
5 warchiefs en 20 captains doden in 40 minuten
en wat andere eisen (10 kills met monsters, 13k punten)
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Hmm, succes. Klinkt behoorlijk pittig. Ik neem aan dat het moet door ze allemaal te branden en van plek naar plek gaan om ze in een keer te laten ontploffen dan.
quote:
Op woensdag 16 december 2020 11:37 schreef Kaneelstokje het volgende:[..]
Hmm, succes. Klinkt behoorlijk pittig. Ik neem aan dat het moet door ze allemaal te branden en van plek naar plek gaan om ze in een keer te laten ontploffen dan.
Nee het is een aparte game mode en de tijd begint meteen te lopen. Dus je kan niks voorbereiden.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Ja

Dat had ik dus ook.
Maar eey, Prject is een Poolse firma he

Ik had geen representatie verwachtt.
L'Amour menaįant:
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Op woensdag 16 december 2020 11:25 schreef Kaneelstokje het volgende:Nu ik Shadow of Mordor Plat heb, ga ik eindelijk maar eens Baldur's Gate spelen. Zijn 3 games geloof ik op de disc, dus ik denk dat ik er wel een tijdje mee bezig ben.
Ik heb er laatst specifiek steam voor geinstalleerd, vanwege DND interesse.
Maar toen zag ik dat ie niet gratis was ( krent! ) en dat ie qua graphics wel heel erg verouderd was.

Ik twijfel nog steeds.
L'Amour menaįant:
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
OEF.
quote:
Online zeggen ze allemaal dat Siri bi is, omdat je de mogelijkheid hebt als je als haar speelt om een opmerking te maken over de aantrekkelijkheid van vrouwen.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Op woensdag 16 december 2020 11:50 schreef Kaneelstokje het volgende:Online zeggen ze allemaal dat Siri bi is, omdat je de mogelijkheid hebt als je als haar speelt om een opmerking te maken over de aantrekkelijkheid van vrouwen.
Toevallig wergens op een filmsite nu de discussie over wanneer ik repesentatie zou willen zien en moet dat dan overal

In t geval van the witcher? Neuh. Interesseert me niet zo. Siri mag van mijn part elke stok leberen die ze maar tegen komt.
Maar ik merk wel dat ik vooral veel minder heb met de hoofdrolspeler Geralt, omdat t zo'n stugge lompe zak is. En dat terwijl ik de Netflix serie weer erg leuk vond. Maar ook daar eigenlijk niet vanwege Geralt.
L'Amour menaįant:
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Op woensdag 16 december 2020 11:49 schreef Ang3l het volgende:[..]
Ik heb er laatst specifiek steam voor geinstalleerd, vanwege DND interesse.
Maar toen zag ik dat ie niet gratis was ( krent! ) en dat ie qua graphics wel heel erg verouderd was.

Ik twijfel nog steeds.
Ik ben nu net aan het kijken of de ps4 of ik er iets van snap, want werkt met 2.0 regels. Wel even wennen.
Probleem is altijd met zulke games dat je normaal met de muis en toetsenbord speelt, en de controller enorm anders is. Ik probeer nu al minutenlang te vinden waar ik alles op het scherm kan krijgen. Er valt vanalles af

Maar inderdaad enorm lelijk grafisch gezien.
quote:
Op woensdag 16 december 2020 11:54 schreef Ang3l het volgende:[..]
Toevallig wergens op een filmsite nu de discussie over wanneer ik repesentatie zou willen zien en moet dat dan overal

In t geval van the witcher? Neuh. Interesseert me niet zo. Siri mag van mijn part elke stok leberen die ze maar tegen komt.
Maar ik merk wel dat ik vooral veel minder heb met de hoofdrolspeler Geralt, omdat t zo'n stugge lompe zak is. En dat terwijl ik de Netflix serie weer erg leuk vond. Maar ook daar eigenlijk niet vanwege Geralt.
Ik word altijd zo moe van mensen die in alles moeten zien dat ze bestaan. Wat een tergende onzekerheid. Ik heb de afgelopen maand op youtube (want kijk geen tv) geen enkele reclame gezien waar geen neger in zat. Dat is best raar als je kijkt naar Nederland en haar demografie.
Ik vond de Witcher serie juist belachelijk, op Geralt na.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Op woensdag 16 december 2020 11:59 schreef Kaneelstokje het volgende:[..]
Ik ben nu net aan het kijken of de ps4 of ik er iets van snap, want werkt met 2.0 regels. Wel even wennen.
Probleem is altijd met zulke games dat je normaal met de muis en toetsenbord speelt, en de controller enorm anders is. Ik probeer nu al minutenlang te vinden waar ik alles op het scherm kan krijgen. Er valt vanalles af

Maar inderdaad enorm lelijk grafisch gezien.
[..]
Wacht, wat? Is BG1 er ook voor de PS4?

quote:
Ik word altijd zo moe van mensen die in alles moeten zien dat ze bestaan. Wat een tergende onzekerheid. Ik heb de afgelopen maand op youtube (want kijk geen tv) geen enkele reclame gezien waar geen neger in zat. Dat is best raar als je kijkt naar Nederland en haar demografie.
Ik vond de Witcher serie juist belachelijk, op Geralt na.
Ik kon er meer mee dan met t spel

Nog een reden waarom ik twijfel over Cyberpunk.
Maar goed, al die crap die er nu over naar buiten komt maakt sowieso dat ik t pas ga halen als ik een PS5 heb en een nieuwe TV.
L'Amour menaįant:
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Op woensdag 16 december 2020 12:03 schreef Ang3l het volgende:[..]
Wacht, wat? Is BG1 er ook voor de PS4?

[..]
Ik kon er meer mee dan met t spel

Nog een reden waarom ik twijfel over Cyberpunk.
Maar goed, al die crap die er nu over naar buiten komt maakt sowieso dat ik t pas ga halen als ik een PS5 heb en een nieuwe TV.
1, SOD en 2 allemaal op dezelfde disc. Heb de luxe versie gekocht toen van 100 ekkies ofzo. Zelfde als Neverwinter Nights.
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Volgens mij heb ik zo'n gratis MMORPG gedaan op de PS4, die ook D&D was. Maar dat was voordat ik zelf D&D ging spelen

dus had t nog niet echt door.
L'Amour menaįant:
Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
quote:
Op woensdag 16 december 2020 12:07 schreef Ang3l het volgende:[..]
Volgens mij heb ik zo'n gratis MMORPG gedaan op de PS4, die ook D&D was. Maar dat was voordat ik zelf D&D ging spelen

dus had t nog niet echt door.
Neverwinter?
Ang3l
The Right Kinda Wrong
quote:
Ja volgens mij wel

Ik herkende t toen nog niet.

Nu inmiddels wel natuurlijk!
L'Amour menaįant:
Tyr80
Nani ka hoka ni?
quote:
Ooh, da’s een half jaar eerder he! Leuk!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Dacht ik straks 'ach weet je wat, ik koop Watch Dogs Legion wel nu in de sale voor 45 euro, want ik heb geen zin om tot de Kerstsales te wachten, en er zullen toch vast geen PS5 games in de sale komen'.
Is die weer de oude prijs sinds 2 dagen
A murky, forgotten land.
Die tweede DLC is kut. Tyfus elf.
quote:
Oh ja da's waar ook.
Maar dan zit je wel weer precies middenin de topdrukte met verzendingen, wat weer een grote kans geeft op vertragingen en kwijtrakingen.
Enfin, ik wacht toch de Sale maar even af.
Ik heb bovendien Valhalla nog liggen.
A murky, forgotten land.
quote:
Racist
A murky, forgotten land.
quote:
Op woensdag 16 december 2020 19:43 schreef StateOfMind het volgende:Dacht ik straks 'ach weet je wat, ik koop Watch Dogs Legion wel nu in de sale voor 45 euro, want ik heb geen zin om tot de Kerstsales te wachten, en er zullen toch vast geen PS5 games in de sale komen'.
Is die weer de oude prijs sinds 2 dagen

ubisoft moet je nooit meer dan ¤20 aan uitgeven joh
quote:
Te laat.
Paar weken terug Valhalla gekocht voor PS5.
Maar die was toen 60 euro bij de Intertoys.
En ik vind hun games eigenlijk altijd wel vermakelijk.
A murky, forgotten land.