abonnement Unibet Coolblue
pi_196750494
Hier weer verder over winter, kerst, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
pi_196750510
Ik was ineens de laatste.
Bank. Moe.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:57:51 #3
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196750620
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:46 schreef lily het volgende:
Gao, dat is goed nieuws toch?
Afgezien van dat hij dus in contact is geweest met iemand met Covid en vervolgens daarmee naar huis wordt gestuurd wel ja :-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:51 schreef Hupje het volgende:
Ik was ineens de laatste.
Bank. Moe.
Uitrustze. Wij hebben net Operation Christmas Drop gekeken <3 Echt helemaal Guam <3
pi_196750696
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:57 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Afgezien van dat hij dus in contact is geweest met iemand met Covid en vervolgens daarmee naar huis wordt gestuurd wel ja :-)
[..]

Ow -O-
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:28:46 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196751476
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:41 schreef Gaoxing het volgende:
Mijn man moest vanaf deze week weer drie dagen per week naar kantoor komen, in Abu Dhabi. Nu heb je voor AD een Covid test nodig (het is maar anderhalf uur rijden, maar iedere auto wordt dus wel gecontroleerd). Ik weet niet meer precies wat de regel is, maar het komt erop neer dat als je er iedere dag heen rijdt, je het met twee testen per week af kunt. Verder zijn de aantallen bij ons al tijden stabiel en is er inmiddels begonnen met vaccineren (in Abu Dhabi althans...). Hij had ontzettend geen zin, maar de helft van de managers werkt er nog maar net en heeft echt moeite met erin komen en dat kon hij zich goed voorstellen. Dus gisteren voor het eerst. Vanmorgen weer. Krijg ik halverwege de morgen een appje: HR mevrouw heeft vanmorgen een positieve test gehad. Iedereen die haar gisteren heeft gesproken is naar huis gestuurd. Waaronder man....
Oh nee! -O-
***
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:52:42 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196752097
Hopen dat hij niet door haar besmet is Gao!

Schijnbaar is 1 ouder met een cruciaal beroep voldoende voor het KDV van kleinzoon dus hij gaat vanaf volgende week gewoon naar de noodopvang, de rest van deze week komt hij hier wel, dat is ook wel gezellig, zeker omdat Soneal de rest van de week geen Onderwijs Op Afstand lijkt te hebben (we moeten donderdag nog naar school om spullen op te halen voor het OOA).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 december 2020 @ 19:52:53 #7
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196752101
Pff Gao! }:|

Hier kregen we al een mail van school dat er veel meer kinderen aangemeld waren voor noodopvang dan de eerste keer, en dat er daardoor dus niets terecht zou komen van lesgeven/schoolwerk op school. Met de waarschuwing dat het echt alleen voor noodgevallen is.
Ik snap het ook wel, werken en kinderen thuis is gewoon niet te doen. Ik ben zzp'er, dus ik werk gewoon minder, maar dan verdien ik dus ook minder.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:14:01 #8
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196752605
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef SaskiaR het volgende:
Pff Gao! }:|

Hier kregen we al een mail van school dat er veel meer kinderen aangemeld waren voor noodopvang dan de eerste keer, en dat er daardoor dus niets terecht zou komen van lesgeven/schoolwerk op school. Met de waarschuwing dat het echt alleen voor noodgevallen is.
Ik snap het ook wel, werken en kinderen thuis is gewoon niet te doen. Ik ben zzp'er, dus ik werk gewoon minder, maar dan verdien ik dus ook minder.
Tja, dat verbaasd me echt helemaal niets. Ten eerste is de rek er wel uit. Ten tweede dragen kinderen tot 10 jaar nauwelijks bij aan de besmetting. Ten derde is het maar de vraag of het tot de 19e januari gaat duren, ik denk dat een hoop mensen daar niet meer intrappen.
Wij gaan er dit keer wel gebruik van maken (beide cruciale sector). We hebben het vorige keer niet gedaan en het heeft (niet alleen door ons natuurlijk) echt voor problemen gezorgd (bij burgers en instanties) die nu nog steeds niet zijn weggewerkt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:17:54 #9
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196752682
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Tja, dat verbaasd me echt helemaal niets. Ten eerste is de rek er wel uit. Ten tweede dragen kinderen tot 10 jaar nauwelijks bij aan de besmetting. Ten derde is het maar de vraag of het tot de 19e januari gaat duren, ik denk dat een hoop mensen daar niet meer intrappen.
Wij gaan er dit keer wel gebruik van maken (beide cruciale sector). We hebben het vorige keer niet gedaan en het heeft (niet alleen door ons natuurlijk) echt voor problemen gezorgd (bij burgers en instanties) die nu nog steeds niet zijn weggewerkt.
Ik snap het absoluut heel goed. Net als ik al die ondernemers snap die 'mazen' in de regels proberen te vinden om alsnog iets van omzet binnen te halen. Ik zag al een paar posts op Facebook van 'je kan via de website bestellen en het gewoon aan de deur ophalen'. Dat mag niet, maar ik snap het wel. Overigens mogen winkels wel bezorgen, geloof ik, maar dat is natuurlijk niet altijd haalbaar.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196752874
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:52 schreef SaskiaR het volgende:
Pff Gao! }:|

Hier kregen we al een mail van school dat er veel meer kinderen aangemeld waren voor noodopvang dan de eerste keer, en dat er daardoor dus niets terecht zou komen van lesgeven/schoolwerk op school. Met de waarschuwing dat het echt alleen voor noodgevallen is.
Ik snap het ook wel, werken en kinderen thuis is gewoon niet te doen. Ik ben zzp'er, dus ik werk gewoon minder, maar dan verdien ik dus ook minder.
Wij kregen een mail van de regiomanager van onze BSO. Er waren heel veel aanmeldingen van mensen die geen recht op de noodopvang hebben (maar 1 ouder met cruciaal beroep of zelfs geen ouder met cruciaal beroel). Medewerkers van onze BSO/KDV zijn door een aantal ouders onheus bejegend en er zijn dreigementen geuit. En dan komen die mensen over 5 weken weer met droge ogen hun kinderen brengen ook waarschijnlijk. Ik vind het bizar. De juffen zagen er aan het einde van de dag uit alsof ze 24 uur doorgehaald hadden. -O-
pi_196752964
och, dat vind ik echt onbegrijpelijk.. Die leidsters kúnnen daar sowieso toch niks aan doen en die wil je toch ook te vriend houden? Ik snap dat het heel naar en onhandig kan zijn, maar dan zou ik huilend staan smeken om een plekje eerder begrijpen dan dreigen..
pi_196753054
Wat een toestanden zo allemaal pffff...

Gao, ik hoop dat je man gewoon gezond thuis komt!

Wij zijn de lockdown heerlijk gestart. De jongens en ik hebben alledrie (waarschijnlijk) een keelontsteking en koorts. Ben er niet mee naar de huisarts gegaan, want ik wil sowieso de test nog afwachten, maar we hebben alledrie dikke amandelen en uitslag erop.
Nog maar 5 weken, toch? *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:34:45 #13
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196753070
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:26 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wij kregen een mail van de regiomanager van onze BSO. Er waren heel veel aanmeldingen van mensen die geen recht op de noodopvang hebben (maar 1 ouder met cruciaal beroep of zelfs geen ouder met cruciaal beroel). Medewerkers van onze BSO/KDV zijn door een aantal ouders onheus bejegend en er zijn dreigementen geuit. En dan komen die mensen over 5 weken weer met droge ogen hun kinderen brengen ook waarschijnlijk. Ik vind het bizar. De juffen zagen er aan het einde van de dag uit alsof ze 24 uur doorgehaald hadden. -O-
Geven die ouders dan aan dat ze geen cruciaal beroep hebben?
Met slechts 1 ouder in de cruciale beroepsgroep mag je overigens wel gebruikmaken van noodopvang, maar het verzoek is wel om hier alleen gebruik van te maken als het niet mogelijk is om een andere manier van opvang te regelen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196753083
wij hadden vandaag kerstborrel van het werk en fe directeur benadrukte nog maar dat van iedereen flexibelheid wordt verwacht. Dus denk even na voor je werk van anderen verwacht die dat nu niet kunnen waarmaken. Het belangrijkste is dat er niemand omvalt dus als je ziet dat t bij iemand niet gaat trek aan de bel! Doe je best, stel prioriteiten en wat niet gaat gaat niet, dat komt na januari dan wel weer..He mag best een keer s avonds wat doen, maar maak er geen gewoonte van. Ontspanning is belangrijk..
Echt topdirecteur wat mij betreft!
(oh en er is een prijsvraag uitgeschreven voor hoe we zorgen dat iedereen bij elkaar betrokken blijft)
pi_196753294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Geven die ouders dan aan dat ze geen cruciaal beroep hebben?
Met slechts 1 ouder in de cruciale beroepsgroep mag je overigens wel gebruikmaken van noodopvang, maar het verzoek is wel om hier alleen gebruik van te maken als het niet mogelijk is om een andere manier van opvang te regelen.
Alleen voor nood ja, dus als het echt niet anders kan. Maar niet omdat thuiswerken met de kinderen zo lastig is voor de ouder zonder cruciaal beroep. Uiteindelijk heeft de BSO/KDV de helft van de aanvragen afgekeurd vandaag vertelde één van de leidsters.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:47:55 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196753373
Ik persoonlijk kan me er wel vrij druk over maken hoe iedereen zich nu opstelt.
Al het begrip is het raam uit en men doet gewoon hetzelfde als de afgelopen maanden. De mazen worden opgezocht. Die lockdown gaat geen mallemoer helpen op deze manier. En aangezien iedereen die achter de voordeur bij elkaar blijft hokken waarschijnlijk ook anti vaccin is blijft dit maar voortslepen.

Zij (excl ondernemers) die nu het hardst anti maatregelen zijn, is de groep die de vorige maatregelen aan hun laars lapten en het daarmee dus zelf afgeroepen hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:54:58 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196753501
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:47 schreef laziness het volgende:
Ik persoonlijk kan me er wel vrij druk over maken hoe iedereen zich nu opstelt.
Al het begrip is het raam uit en men doet gewoon hetzelfde als de afgelopen maanden. De mazen worden opgezocht. Die lockdown gaat geen mallemoer helpen op deze manier. En aangezien iedereen die achter de voordeur bij elkaar blijft hokken waarschijnlijk ook anti vaccin is blijft dit maar voortslepen.

Zij (excl ondernemers) die nu het hardst anti maatregelen zijn, is de groep die de vorige maatregelen aan hun laars lapten en het daarmee dus zelf afgeroepen hebben.
Ik hoop stiekem dan ook best hard dat er veel mensen in die groepen nu snel het virus oplopen, en dan graag in eigen kring echt even een brand haard en dan een paar even heel flink ziek worden in de hoop dat de overige idioten een beetje door krijgen dat het echt geen kattenpis is...
Nee, ze hoeven niet dood, gewoon alleen maar heel erg ziek.
***
pi_196753710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef BE het volgende:

[..]

Ik hoop stiekem dan ook best hard dat er veel mensen in die groepen nu snel het virus oplopen, en dan graag in eigen kring echt even een brand haard en dan een paar even heel flink ziek worden in de hoop dat de overige idioten een beetje door krijgen dat het echt geen kattenpis is...
Nee, ze hoeven niet dood, gewoon alleen maar heel erg ziek.
Dat zou wel goed voor de zaken zijn. ;)

En verder ben ik het helemaal eens met wat je zegt. Met dit virus valt niet te spotten. Als we nu allemaal even pas op de plaats maken gaat het hopelijk snel beter, maar ik vrees voor de nasleep van kerst en oud en nieuw, juist door die groep mensen die alle regels negeert. -O-
pi_196753756
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:54 schreef BE het volgende:

[..]

Ik hoop stiekem dan ook best hard dat er veel mensen in die groepen nu snel het virus oplopen, en dan graag in eigen kring echt even een brand haard en dan een paar even heel flink ziek worden in de hoop dat de overige idioten een beetje door krijgen dat het echt geen kattenpis is...
Nee, ze hoeven niet dood, gewoon alleen maar heel erg ziek.
Verschillende van mijn directe collega’s (vooral zorg voor kinderen/jongeren) zijn al flink zijn geweest en sommigen zijn na maanden nog niet opgeknapt. Het is een heftig gebeuren. Zo jammer dat veel mensen dat niet (willen??? kunnen???) zien.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_196753841
En dan nog de mensen die gewoon iets krijgen (zoals tante gebroken schouder) en dan ook geen vlotte zorg kunnen krijgen (operatie na 2 weken ipv de volgende dag) :X

En er zijn ook wel ergere dingen uitgesteld. Dit was ook nog in een rustige regio..
pi_196753892
Ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider en ben benieuwd hoe ze gaat reageren. Tot nu toe heb ik weinig begrip gehad (zelf heeft ze geen kinderen en is heel anders ingesteld dan ik).

Vandaag werd er al aangegeven dat wij onder cruciale beroepen vallen (terwijl het werk dat ik doe helemaal niet zo cruciaal of onvervangbaar is, ben administratief medewerkster bij een sector die onder cruciaal valt) en dat we dus gebruik kunnen maken van de opvang.

Nou wil ik M niet naar de opvang sturen, want dan voelt het als misbruik maken van de noodopvang en ik vind niet dat ik onder dezelfde categorie val als mensen die in de zorg of die buitenshuis moeten werken. Ik heb dus aangepaste werkzaamheden aangevraagd en ben heel benieuwd of ze daarin mee willen gaan.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 december 2020 @ 21:24:22 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_196754137
De opvang zijn we ontgroeid hier, maar ik was wel heel blij dat er een uitzondering is voor de examenklassen. Deze gaan ‘gewoon’ naar school en maken in de tweede week van januari ook gewoon volgens schema hun SE’s op school. En dat laatste is toch wel heel fijn. Online les is goed geregeld hier op school dus dat zou ook prima geweest zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:27:05 #23
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196754184
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:09 schreef Deepfreeze het volgende:
En dan nog de mensen die gewoon iets krijgen (zoals tante gebroken schouder) en dan ook geen vlotte zorg kunnen krijgen (operatie na 2 weken ipv de volgende dag) :X

En er zijn ook wel ergere dingen uitgesteld. Dit was ook nog in een rustige regio..
Mijn moeder heeft ook haar schouder gebroken dit jaar, maar dat was 'gelukkig' in juli, en toen was er niks aan de hand.
Mijn schoonvader had kanker, maar dat net voor de corona-uitbraak, dus ook daar weer 'geluk' gehad.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196754192
Wij vallen ook allebei onder cruciale beroepen, maar konden het vorige lockdown bolwerken doordat mijn man vooral examenklassen had en die allemaal in een klap uitvielen (door het annuleren van de eindexamens). Nu zal na de kerstvakantie het lesgeven gewoon doorgaan, hoewel online, en moeten we in die twee weken in totaal vier dagen noodopvang afnemen. Ik voel me er best schuldig over merk ik. :@
pi_196754484
Ik val onder de cruciale beroepen, mijn man kan zijn huidige werk niet vanuit huis doen. Voor aanstaande donderdag heb ik noodopvang aangevraagd voor de dreumes. De kleuter kan prima in de middag zich achter de schermen vermaken in de winkel, de jongste kan dat echt niet. Daarna twee weken vakantie en vervolgens kan mijn man op mijn vrije dag de winkel draaien en op mijn werkdagen met de jongens aan de slag.

Toch voel ik me bezwaard dat ik een dag noodopvang moet regelen. We hebben de opties bekeken (mijn ouders werken in cruciale sectoren, mijn schoonmoeder is te oud om de hele dag op een dreumes te passen) en voor de komende dagen kunnen we geen kant op.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:12:38 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196755143
Ik heb een staf functie bij een cruciaal bedrijf. Binnen het bedrijf wel ook weer aangemerkt als cruciaal en we kregen zelfs een brief destijds in maart voor als we een lockdown a la Italië zouden krijgen waarbij je niet zomaar meer de straat op mag.
Maar wij kunnen het prima af zonder opvang en nemen ook geen BSO meer af.

Maar ik ken wel mensen die zo’n zelfde soort functie hebben in dezelfde branche en waar het dus best in ieder geval deels te combineren is met thuiswerken maar ja het kan dus we maken 5 dagen per week gebruik van de noodopvang. Het werd geen seconde geprobeerd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:17:14 #27
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196755217
Waarom zou je je schuldig voelen als je tot de cruciale sector behoort? Ik voel me totaal niet schuldig. Ik kan gewoon niet anders. Ik zou me schuldig voelen als ik met mensen buiten mijn huishouden het kerstdiner(s) zou vieren, dat vind ik nou typisch niet-essentiël.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 15-12-2020 22:36:24 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196755417
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:26 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wij kregen een mail van de regiomanager van onze BSO. Er waren heel veel aanmeldingen van mensen die geen recht op de noodopvang hebben (maar 1 ouder met cruciaal beroep of zelfs geen ouder met cruciaal beroel). Medewerkers van onze BSO/KDV zijn door een aantal ouders onheus bejegend en er zijn dreigementen geuit. En dan komen die mensen over 5 weken weer met droge ogen hun kinderen brengen ook waarschijnlijk. Ik vind het bizar. De juffen zagen er aan het einde van de dag uit alsof ze 24 uur doorgehaald hadden. -O-
Dit, precies dit bij ons ook. Het gaat echt nergens over.

[ Bericht 3% gewijzigd door Malteser op 15-12-2020 22:36:36 ]
pi_196755723
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:26 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wij kregen een mail van de regiomanager van onze BSO. Er waren heel veel aanmeldingen van mensen die geen recht op de noodopvang hebben (maar 1 ouder met cruciaal beroep of zelfs geen ouder met cruciaal beroel). Medewerkers van onze BSO/KDV zijn door een aantal ouders onheus bejegend en er zijn dreigementen geuit. En dan komen die mensen over 5 weken weer met droge ogen hun kinderen brengen ook waarschijnlijk. Ik vind het bizar. De juffen zagen er aan het einde van de dag uit alsof ze 24 uur doorgehaald hadden. -O-
Naja zo voelde ik me dus ook... zodra het nieuws naar buiten kwam zijn we gaan inventariseren maar er is al menig discussie gevoerd... mensen die aanspraak denken te kunnen maken moeten vertellen dat dit niet zo is... Er zijn echt leukere dingen..

Wb de noodopvang, voel je vooral niet schuldig als je er gebruik van moet maken, daar is de opvang voor bedoeld.. samen houden we het nog enigzins draaiende.
S. 2014
J. 2016
pi_196755916
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:17 schreef Mariposas het volgende:
Waarom zou je je schuldig voelen als je tot de cruciale sector behoort? Ik voel me totaal niet schuldig. Ik kan gewoon niet anders. Ik zou me schuldig voelen als ik met mensen buiten mijn huishouden het kerstdiner(s) zou vieren, dat vind ik nou typisch niet-essentiël.
Vorige schoolsluiting konden we het ook redden, ondertussen is de situatie voor ons veranderd. Dat voelt gewoon wat gek. Het is maar een dagje, maar toch knaagt het. Het is een ook totaal niet rationeel. ;)

Ik snap wel dat mensen toch proberen om hun kinderen onder te brengen. Sommigen voelen zich belangrijker dan ze misschien zijn. Ik begrijp totaal niet dat je dan de mensen die voor jouw kind zorgen het zo moeilijk zou maken.
pi_196756316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:50 schreef Cholula het volgende:

[..]

Vorige schoolsluiting konden we het ook redden, ondertussen is de situatie voor ons veranderd. Dat voelt gewoon wat gek. Het is maar een dagje, maar toch knaagt het. Het is een ook totaal niet rationeel. ;)
Ja, exact dit. Ik voel ook een beetje de maatschappelijke verantwoordelijkheid om het anders te regelen omdat dat vorige keer ook lukte, maar ja, de situatie is inderdaad anders.
pi_196756332
Het is nu ook echt wat anders dan in Maart omdat het nu vrij duidelijk is dat kleine kinderen geen besmettingsgevaar zijn.

Hier beide cruciale verklaring van werkgever en we gaan ze ook echt inzetten. Anders dan in Maart verwacht mijn werkgever dat ook. Toen was 75% productiviteit voldoende en nu wordt volledige productiviteit verwacht werd mij gisteren subtiel duidelijk gemaakt. Gisteren zat ook de verklaring al weer in mijn mailbox.
pi_196756406
Het is toch prima om gebruik te maken van de noodopvang als jullie beiden een cruciaal beroep hebben? Daar is het voor bedoeld, dus je hoeft je echt niet bezwaard te voelen als je er gebruik van moet maken. :)
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:17:47 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196756471
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:09 schreef Adrian4 het volgende:
Het is nu ook echt wat anders dan in Maart omdat het nu vrij duidelijk is dat kleine kinderen geen besmettingsgevaar zijn.
Hoe is dat duidelijk?
Er is steeds meer onderzoek waaruit blijkt dat ook kleine kinderen het wel krijgen, en dan mogen ze misschien weinig tot geen klachten hebben maar ik vind het echt bijzonder dat mensen doen alsof dit de enige ziekte is die niet door kinderen wordt overgedragen.

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 december 2020 @ 23:22:49 #35
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196756560
Ik heb een cruciaal beroep, man niet. Voor ons dus de vraag om alleen van de noodopvang gebruik te maken als het 'echt niet anders kan'. Dat vind ik redelijk vaag, want de grens van zoiets ligt binnen elk gezin anders.

Zoals de zaken nu liggen ga ik proberen om van al mijn diensten avonddiensten te maken door te ruilen met collega's en dan komen we een heel eind als oma af en toe een middag wil oppassen. Die noodopvang klinkt ook helemaal niet leuk, is in een ander gebouw dan de gewone BSO, met andere kinderen (want locaties worden samengevoegd) dus wij doen ons uiterste best om er geen gebruik van te maken.
  woensdag 16 december 2020 @ 06:43:07 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196757926
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe is dat duidelijk?
Er is steeds meer onderzoek waaruit blijkt dat ook kleine kinderen het wel krijgen, en dan mogen ze misschien weinig tot geen klachten hebben maar ik vind het echt bijzonder dat mensen doen alsof dit de enige ziekte is die niet door kinderen wordt overgedragen.

[ twitter ]
Nou dit inderdaad. Bij O in de klas de afgelopen weken al twee kinderen en daarbij hun ouders positief getest.
Maar dit is dus wat iedereen schijnt te denken en daarom is die weerstand er, waar de vorige keer de scholen nog onder maatschappelijke druk gesloten werden.
Toch fijn dat we opeens 17 miljoen virologen in het land hebben -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 16 december 2020 @ 06:47:32 #37
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196757941
Maandag zei Ann Vossen nog in Beau dat kinderen onder de 10 jaar nauwelijks een rol spelen in de verspreiding, dus het is niet gek als mensen dit denken. Ook zijn er nog steeds onderzoeken die dit ondersteunen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196757953
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 23:09 schreef Adrian4 het volgende:
Het is nu ook echt wat anders dan in Maart omdat het nu vrij duidelijk is dat kleine kinderen geen besmettingsgevaar zijn.

Hier beide cruciale verklaring van werkgever en we gaan ze ook echt inzetten. Anders dan in Maart verwacht mijn werkgever dat ook. Toen was 75% productiviteit voldoende en nu wordt volledige productiviteit verwacht werd mij gisteren subtiel duidelijk gemaakt. Gisteren zat ook de verklaring al weer in mijn mailbox.
Waarom wordt er nu meer productiviteit verwacht, terwijl de situatie ernstiger is dan in maart?
pi_196757961
De BSO belde gisteren om te informeren of we noodopvang nodig hebben, heel netjes. Tot 4 januari loopt hier alles wel. Daarna zullen Netflix, Squla en de Nintendo weer vaker ingezet worden :@ Het is niet anders.
Mijn vriend mag al sinds maart niet naar kantoor. En nu de scholen gesloten zijn, red ik het meestal met 1x per week naar school gaan. De rest lukt mij vanuit huis.
pi_196757980
Oh. Ik dacht echt dat besmettingen onder kinderen of van kinderen naar volwassenen echt gering is.

Edit: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen

quote:
Het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 verspreidt zich vooral onder volwassenen en van volwassen familieleden naar kinderen. Verspreiding onder kinderen of van kinderen naar volwassenen komt minder vaak voor. Over het algemeen geldt: hoe jonger het kind, hoe kleiner de rol bij de verspreiding van het virus. Lees meer over de verspreiding van het virus.
Het is inderdaad niet zo gek dat mensen dit blijven denken als het op de RIVM site staat :?

[ Bericht 43% gewijzigd door Adrian4 op 16-12-2020 07:08:51 ]
  woensdag 16 december 2020 @ 07:22:57 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196758083
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 06:59 schreef Adrian4 het volgende:
Oh. Ik dacht echt dat besmettingen onder kinderen of van kinderen naar volwassenen echt gering is.

Edit: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen
[..]

Het is inderdaad niet zo gek dat mensen dit blijven denken als het op de RIVM site staat :?

Die informatie lijkt nog heel erg gebaseerd op de situatie in het voorjaar, toen kinderen niet naar school gingen en daarbij voor niet naar opa en oma mochten.

Het is echt bizar dat het RIVM daar zo aan vast blijft houden terwijl er uit de hele wereld al andere geluiden komen.

Daarbij worden kinderen amper getest, dus hoe men toch blijft vasthouden dat kinderen geen rol spelen terwijl je niet test of kinderen besmet zijn (geweest) blijft me ook een raadsel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196758213
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:17 schreef Mariposas het volgende:
Waarom zou je je schuldig voelen als je tot de cruciale sector behoort? Ik voel me totaal niet schuldig. Ik kan gewoon niet anders. Ik zou me schuldig voelen als ik met mensen buiten mijn huishouden het kerstdiner(s) zou vieren, dat vind ik nou typisch niet-essentiël.
Nou ja, als ik hier bijvoorbeeld lees, zijn er zóveel mensen die in een cruciale sector werken. De opvangen stromen maar vol.
En je kunt je wel afvragen of je je kantoorwerk niet toch thuis kunt doen met kinderen op de achtergrond, zoals andere mensen dat ook moeten. Die hebben dan misschien geen cruciaal beroep, maar er wordt toch van ze verwacht dat het werk gedaan wordt.

Ik kan me voorstellen dat opvangen nu toch echt vragen om iets kritischer te zijn met je noodvraag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196758306
Zoon wilde al inloggen op zijn Chromebook en om 1 of andere reden pakte het bijbehorende wachtwoord niet. }:| Maar misschien zijn we te vroeg en moet het nog officieel geactiveerd worden. :?
Ik krijg nú al de kriebels van het huiswerk als ik het overzicht bekijk. Peuter die gaat klieren, opdrachten die ik moet gaan uitleggen, taken op de chromebook die niet lukken.

Hij hoeft 4 januari pas echt te beginnen hoor maar ik zie al waar dit heengaat. :r
pi_196758329
Ik heb dus een cruciaal beroep, maar manlief niet. Die is vanaf maart al thuis aan het werk.
Maar hij was adjunct uitgever, alleen nu hoofduitgever omdat de hoofduitgever langdurig ziek is.

Voor vrijdag stonden er weer allerlei belangrijke overleggen gepland bij hem en ik moet naar school om de laatste dingen te regelen. Dus ik heb toch noodopvang voor alleen de jongste aangevraagd (en gekregen).

Wat denk je... karma... ik haal mijn peuter net met koorts uit bed :s
pi_196758402
In maart werkte ik nog 1,5 dag nu 2,5 en uitgerekend nu is de drukste periode op mijn mans werk. In januari gaan ze daarom 1 dag naar de noodopvang en de rest met mij mee.

Ik kan mijn werk niet thuis doen want ik ben zelf de noodopvang.

Hier waren op veel scholen best veel besmettingen bij jonge kinderen (kleuters) maar ook bij de rest. Geen idee of ze echt beperkt verspreiden.
pi_196758473
Loj, hopen dat het een eendagsbui is...


D kwam gisteren met een Chromebook thuis. Iedereen heeft er eentje mee blijkbaar. Ik har nog gezegd tegen hem dat het echt niet hoefde er staat wel een laptop, maar ach. Een dedicated device voor school is ook wel prima.
Zo even samen kijken wat er moet gebeuren de komende 3 dagen (weinig) en dat hopelijk vandaag afmaken. Dan is het morgen vakantie :P
pi_196758475
Hier bij 300 leerlingen weten we het van 2 kinderen uit 1 gezin. Verder natuurljk wel wat ouders, maar daarvan zijn de kinderen niet ziek geworden.
Sowieso ken ik wel wat mensen persoonlijk, die het hebben gehad, maar daar is er bij de kinderen ook geen enkele aanwijzing geweest.

Dus ach je weet het niet.

De jongens hebben vanaf vandaag al vakantie, maar ze moeten van mij vandaag en morgen nog aan de slag. Met wat lezen en automatiseren, dus niet heel heftig. Ze hebben er zin in om thuis te werken.

Oh en inderdaad grote kans dat peuter morgen weer beter is. Peuter he (en een keer snotvrij, je zou je er bijna zorgen over maken _O- )
pi_196758508
Nou hier is het geregeld. Vandaag en maandag noodopvang en voor de rest redden we het wel.
pi_196758533
Het is idd niet zo dat er niets verwacht wordt nu, ook al zijn we niet officieel cruciaal. De flexibiliteit zit m vooral in wanneer er gewerkt wordt en dat er begrip is als meetings gemist worden of er is achtergrondlawaai. Nu zal er ook geen 100% geëist worden, maar de max 50% die we overdag kunnen werken zal niet genoeg zijn.
In de praktijk zal het erop neerkomen dat we wanneer we kunnen achter de laptop zitten en overdag de tijd verdelen.
Deze ochtend is het vroeger opstaan om te werken al mislukt want we hebben de laatste tijd weer lastige nachten.

Ik voel me dan weer 0,0 schuldig om 2 mensen aan de kersttafel te hebben :)
pi_196758633
ok karma!

Gisteren schoot een beugel uit mijn bh, dus die moest ik weggooien.
Doe ik vandaag een andere bh aan, zit er opeens een enorme scheur in _O-

Hunkemöller is vast geen essentiële winkel ;)

Dat wordt 5 weken dezelfde bh aan _O- of kijken of ik precies dezelfde kan vinden online
pi_196758692
Pfoe, ik zou idd even online kijken dan! Soms gaat echt alles ineens mis he.

Ik zie net dat er vanuit het bedrijf ook verwacht wordt dat thuiswerkers geen gebruik maken van de noodopvang. Dat verlicht de druk waarschijnlijk een beetje :)
pi_196758695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:46 schreef Loj het volgende:
ok karma!

Gisteren schoot een beugel uit mijn bh, dus die moest ik weggooien.
Doe ik vandaag een andere bh aan, zit er opeens een enorme scheur in _O-

Hunkemöller is vast geen essentiële winkel ;)

Dat wordt 5 weken dezelfde bh aan _O- of kijken of ik precies dezelfde kan vinden online
:D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196759270
Oeps loj. Hopelijk kun je online nog iets vinden wat snel bezorgd wordt.
pi_196759343
Hier is de eerste dag zonder school goed begonnen, 08:00 was de eerste pas wakker. *O*

Ik heb eigenlijk geen idee hoe druk de noodopvang hier is, wij mogen er dus gebruik van maken maar nu besloten het niet te gaan doen. Het is eigenlijk maar 2 weken en die overleven we allemaal wel. Als het daarna wordt verlengd komen wij wel echt enorm in de knel.

Oh en echt ik piste vanochtend in mijn broek, ik had een pakketje van mijn werk. Bij het opendoen dacht ik heel even 'een tablet? serieus?' nou dat was het niet hoor. Het is een of andere apparaatje met een heel leuk persoonlijke filmpje erop van onze directie en een muziekclip van allemaal kerstliedjes gemaakt door collega's en met songteksten die op ons bedrijf zijn gebaseerd. Echt zo leuk gedaan. En er zat een cadeaubon bij.
Ik vind het echt een leuk gebaar, maar collega's gaan los op ons intranet. Vrijwel iedereen dacht dus 'HUH een tablet?' _O- _O- _O- Maar er zijn er maar weinig die de teleurstelling vervolgens kunnen verwerken.
pi_196759601
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 07:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die informatie lijkt nog heel erg gebaseerd op de situatie in het voorjaar, toen kinderen niet naar school gingen en daarbij voor niet naar opa en oma mochten.

Het is echt bizar dat het RIVM daar zo aan vast blijft houden terwijl er uit de hele wereld al andere geluiden komen.

Daarbij worden kinderen amper getest, dus hoe men toch blijft vasthouden dat kinderen geen rol spelen terwijl je niet test of kinderen besmet zijn (geweest) blijft me ook een raadsel.
Dat het voor ons niet helemaal duidelijk is, geeft ook niet. Feit is dat wij varen op de adviezen van het OMT, dat doen we al de hele tijd. Kwam gisteren in de Tweede Kamer ook uitgebreid aan bod: er is echt meer dan genoeg bewijs dat de groep van 0-10 'verwaarloosbaar' bijdraagt aan verspreiding.

Er is ook al uitgelegd dat het hooguit gaat om de contactmomenten onder ouders te beperken en ze te dwingen thuis te werken; dát zijn de voornaamste argumenten voor sluiting van scholen en opvang, niet het besmettingsrisico onder kinderen.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 16 december 2020 @ 10:22:09 #56
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196759736
Hier vielen er op de eerste online lesdag al de eerste 3 uur uit, dus het begint al goed :D
Wel lekker uitgeslapen.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:05:55 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196760523
Nou, het is hier raak, de verzorgster van schoonmoeder (91) die in een psychogeriatrische instelling zit was positief getest en schoonmoeder nu ook.
N is naar zijn vader (89) want die was helemaal van slag.

Ik heb gezegd dat hij daar maar een paar dagen moest blijven en in het ergste geval de kerstdagen maar bij zijn vader moest doorbrengen.
In deze situatie heen en weer reizen leek me iig geen goed idee.
Schoonvader is er overigens niet meer geweest sinds de afdeling op slot ging vanwege de positieve verzorgster, en heeft alleen de 11de nog iets afgegeven, en heeft geen klachten, maar we moeten maar eens zien wat dit gaat worden.
Haar gezondheid is iig al niet vooruit gegaan sinds ze daar zit, dus de kans is groot dat dit niet meer goed komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196760527
Toch bijzonder hoe sommige mensen denken hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196760584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:05 schreef Leandra het volgende:
Nou, het is hier raak, de verzorgster van schoonmoeder (91) die in een psychogeriatrische instelling zit was positief getest en schoonmoeder nu ook.
N is naar zijn vader (89) want die was helemaal van slag.

Ik heb gezegd dat hij daar maar een paar dagen moest blijven en in het ergste geval de kerstdagen maar bij zijn vader moest doorbrengen.
In deze situatie heen en weer reizen leek me iig geen goed idee.
Schoonvader is er overigens niet meer geweest sinds de afdeling op slot ging vanwege de positieve verzorgster, en heeft alleen de 11de nog iets afgegeven, en heeft geen klachten, maar we moeten maar eens zien wat dit gaat worden.
Haar gezondheid is iig al niet vooruit gegaan sinds ze daar zit, dus de kans is groot dat dit niet meer goed komt.
Ah nee. Hoe is ze er zelf onder?
Sterkte in elk geval. Gescheiden worden deze periode is ook maar niks. Hopelijk valt het toch nog mee.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:12:54 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196760655
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:09 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ah nee. Hoe is ze er zelf onder?
Sterkte in elk geval. Gescheiden worden deze periode is ook maar niks. Hopelijk valt het toch nog mee.
Geen idee we gingen hier in een soort van overdrive om te zorgen dat N daarheen kon.
Ze zijn al sinds begin dit jaar gescheiden omdat zij opgenomen moest worden, maar het valt mijn schoonvader wel zwaar als hij niet naar haar toe kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 december 2020 @ 11:15:25 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196760700
Wat een trieste situatie, sterkte daar, Leandra. Fijn dat N zijn vader even gezelschap kan houden.
in de haak.
pi_196760737
Sterkte Leandra
Inderdaad een trieste situatie ja ;(
  woensdag 16 december 2020 @ 11:17:08 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196760739
Mijn ouders (84) zijn weer langzaamaan aan het opknappen, al is vooral mijn vader wel flink ziek geweest ervan. En nog steeds erg verzwakt, maar dat komt ook door al zijn andere gezondheidsproblemen.
in de haak.
pi_196760771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen idee we gingen hier in een soort van overdrive om te zorgen dat N daarheen kon.
Ze zijn al sinds begin dit jaar gescheiden omdat zij opgenomen moest worden, maar het valt mijn schoonvader wel zwaar als hij niet naar haar toe kan.
Het is echt schrijnend dat mensen die zo lang samen zijn dan apart komen te zitten.
Maar ik bedoelde ook jullie als N misschien tot na kerst bij zijn vader is.
pi_196760776
Mijn ouders hebben het ook gehad. Mijn moeder van 84 had eigenlijk niet veel last en mijn vader (81) was heel erg ziek. Maar hij heeft ook vele andere gezondheidsklachten.
  woensdag 16 december 2020 @ 11:21:20 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196760837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:15 schreef trui het volgende:
Wat een trieste situatie, sterkte daar, Leandra. Fijn dat N zijn vader even gezelschap kan houden.
Ja, dat vooral, die man is al bijna een jaar alleen, en dan dit ook nog.

Laat hem daar maar een paar dagen blijven, dat is voor allebei waarschijnlijk heel fijn, voor N vooral ook omdat hij dan niet zo ver weg is en er direct kan zijn als het nodig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 december 2020 @ 11:22:47 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196760863
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Het is echt schrijnend dat mensen die zo lang samen zijn dan apart komen te zitten.
Maar ik bedoelde ook jullie als N misschien tot na kerst bij zijn vader is.
Oh, ik zat nog helemaal niet met ons in gedachten :')
Dat soort dingen gaan bij mij in dit soort situaties gelijk naar de achtergrond :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 december 2020 @ 11:25:26 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196760925
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:18 schreef lily het volgende:
Mijn ouders hebben het ook gehad. Mijn moeder van 84 had eigenlijk niet veel last en mijn vader (81) was heel erg ziek. Maar hij heeft ook vele andere gezondheidsklachten.
Ik maak me wat dat betreft over mijn schoonvader ook minder zorgen, die is behoorlijk fit voor een 89-jarige en wandelt ook nog veel, dus die zit met een redelijk goede weerstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196761106
Jeetje Leandra, dat klinkt wel vervelend hoor. Hopelijk valt het allemaal mee voor je schoonmoeder. Kan je vader niet naar jullie tot en met Kerst of is dat gezondheidstechnisch ook niet handig?
pi_196761169
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, ik zat nog helemaal niet met ons in gedachten :')
Dat soort dingen gaan bij mij in dit soort situaties gelijk naar de achtergrond :@
Snap ik, op het moment zelf is het snel regelen dat alles kan. Maar ik kan me voorstellen dat het voor N niet makkelijk is om alleen te moeten doen. En jij ging ook nog oppassen deze week toch?
  woensdag 16 december 2020 @ 11:42:00 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196761240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:34 schreef exode het volgende:
Jeetje Leandra, dat klinkt wel vervelend hoor. Hopelijk valt het allemaal mee voor je schoonmoeder. Kan je vader niet naar jullie tot en met Kerst of is dat gezondheidstechnisch ook niet handig?
Qua logeren is dat hier behoorlijk beperkt, maar ik denk ook niet dat hij zo'n eind verderop wil zitten, terwijl zij ziek is. Dat is ook gewoon niet handig als het misgaat of wanneer ze er nog wel bij mogen op het laatste moment, dan wil je op 5 minuten lopen zitten, niet op meer dan een uur rijden of anderhalf uur met het OV.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 december 2020 @ 11:45:07 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196761308
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:38 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Snap ik, op het moment zelf is het snel regelen dat alles kan. Maar ik kan me voorstellen dat het voor N niet makkelijk is om alleen te moeten doen. En jij ging ook nog oppassen deze week toch?
Ja, kleinzoon van 2 is hier ook.
Gelukkig vindt Soneal van 10 dat ook gezellig en doet hij ook graag dingen als een fruitsalade maken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196761309
Trieste situatie

@lily is het voor je niet mogelijk om in een hotel oid En ruimte/ kamer te huren zodat je rustig kunt werken.
pi_196761557
Ach, Leandra, wat triest ;(
Wel heel fijn dat N meteen naar je schoonvader kan gaan. Kan me voorstellen dat in zo’n situatie het weinig uitmaakt of je samen kerst kunt vieren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 16 december 2020 @ 13:46:11 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196763785
Sterkte Leandra!

Ik ben het kerstmenu aan het plannen, dat is volgende week al. Hoe dan :? .
KuikenGuppy
pi_196764499
Action toch dicht. Het zou ook belachelijk zijn anders.

Ik ben kerstkaarten aan het schrijven. Ik koop ze altijd na kerst in de aanbieding. Heb ik er met de geweldige tekst
Kerstfeest, thuis zijn
Met z'n allen bij elkaar
Fijne feestdagen!

Tja.
  woensdag 16 december 2020 @ 14:21:04 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196764777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:10 schreef Hupje het volgende:
Action toch dicht. Het zou ook belachelijk zijn anders.

Ik ben kerstkaarten aan het schrijven. Ik koop ze altijd na kerst in de aanbieding. Heb ik er met de geweldige tekst
Kerstfeest, thuis zijn
Met z'n allen bij elkaar
Fijne feestdagen!

Tja.
Middelste zin doorstrepen, dan is 'ie heel toepasselijk :+.
KuikenGuppy
  woensdag 16 december 2020 @ 14:37:02 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196765173
Of "Hopelijk volgend jaar" achter de middelste schrijven :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196765676
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 14:10 schreef Hupje het volgende:
Action toch dicht. Het zou ook belachelijk zijn anders.

Ik ben kerstkaarten aan het schrijven. Ik koop ze altijd na kerst in de aanbieding. Heb ik er met de geweldige tekst
Kerstfeest, thuis zijn
Met z'n allen bij elkaar
Fijne feestdagen!

Tja.
Stickertjes maken met de tekst 'zonder' en dan over 'Met z'n allen bij' plakken.
Klaar. Slotje. :Y)

Overigens zou ik het dus juist heel grappig vinden om een kaart te krijgen met zo'n zinnetje doorgestreept :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 december 2020 @ 15:14:47 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196765963
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:00 schreef Phaidra het volgende:

Overigens zou ik het dus juist heel grappig vinden om een kaart te krijgen met zo'n zinnetje doorgestreept :+.
^O^ Ik ook!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196768633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Stickertjes maken met de tekst 'zonder' en dan over 'Met z'n allen bij' plakken.
Klaar. Slotje. :Y)

Overigens zou ik het dus juist heel grappig vinden om een kaart te krijgen met zo'n zinnetje doorgestreept :+.
Dit inderdaad ja :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196768734
Ik koop ook altijd na kerst mijn kerstkaarten met 50% korting. Is Kruidvat open? Want daar kocht ik ze altijd.
pi_196768878
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik koop ook altijd na kerst mijn kerstkaarten met 50% korting. Is Kruidvat open? Want daar kocht ik ze altijd.
Volgens mij open maar met de niet essentiële dingen afgedekt. Ik gok dat afgeprijsde kerstkaarten niet essentieel zijn :P misschien dat het online wel kan?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196768962
Ik koop de afgelopen jaren mijn kerstkaarten juist expres bij onafhankelijke illustratoren. Wat duurder, maar wel echt mooie en bijzondere kaarten en steun voor kleine ondernemers. O+
pi_196769124
Kerstkaarten, goeie maar eens voor gaan zitten (en online bestellen).
pi_196769299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Volgens mij open maar met de niet essentiële dingen afgedekt. Ik gok dat afgeprijsde kerstkaarten niet essentieel zijn :P misschien dat het online wel kan?
Kruidvat is geen supermarkt of drogist. Waarom zou die open zijn?
pi_196769359
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kruidvat is geen drogist.
:?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196769360
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kruidvat is geen supermarkt of drogist. Waarom zou die open zijn?
Volgens mij vallen ze wel onder drogist.
  woensdag 16 december 2020 @ 18:08:12 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196769578
Ja toch? Is niet minder een drogist van de Etos of zo. Ze verkopen wel iets meer speelgoed en zooi maar desondanks.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 16 december 2020 @ 18:22:21 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196769794
Alle niet-essentiële zaken zijn afgeplakt, dus daar geen kerstkaarten.

Ik verstuur er geen meer. De opa's en oma's en ooms en tantes krijgen er eentje met een tekening van prul en die geven we persoonlijk en voor de rest stuur ik liever een lange mail, bel ik iemand even of doen we een facetime-gesprek. Ik vind het zo zonde van het papier, de inkt, de bezorging, eigenlijk alles. En takkeduur door de postzegels.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 16 december 2020 @ 18:34:19 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196769978
Ach Leandra, wat sneu voor je schoonvader, wat een schrik!
***
pi_196770140
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 17:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Volgens mij open maar met de niet essentiële dingen afgedekt. Ik gok dat afgeprijsde kerstkaarten niet essentieel zijn :P misschien dat het online wel kan?
Hmmm... dat is jammer, maar dan ga ik eens kijken voor echt toffe kaarten.
pi_196770229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen idee we gingen hier in een soort van overdrive om te zorgen dat N daarheen kon.
Ze zijn al sinds begin dit jaar gescheiden omdat zij opgenomen moest worden, maar het valt mijn schoonvader wel zwaar als hij niet naar haar toe kan.
Dit had ik nog gemist ;(.
Wat een verdrietige situatie, sterkte :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196770467
quote:
Nou ja, in ieder geval nooit gezien als drogist. :P
Ik vond ze net als Wibra eigenlijk.
pi_196770575
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou ja, in ieder geval nooit gezien als drogist. :P
Ik vond ze net als Wibra eigenlijk.
Ik vind een Kruidvat eerder een soort Action. Ik hou d'r van O+
Wibra is pure meuk, kom er 2x per jaar voor een fles Dasty :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196770577
Bij de wibra kun je volgens mij geen babyvoeding en ibuprofen kopen, bij mijn kruidvat wel gelukkig. De medewerkers hebben trouwens ook van die naamkaartjes met 'gediplomeerd drogist' en 'assistent drogist'.
  woensdag 16 december 2020 @ 19:11:38 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196770742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:08 schreef Lemijn het volgende:
Ja toch? Is niet minder een drogist van de Etos of zo. Ze verkopen wel iets meer speelgoed en zooi maar desondanks.
Dit.
Het is primair een drogist.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 december 2020 @ 19:11:52 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196770747
Thnx dames O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196771792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Het is primair een drogist.
Oh, goed te weten dat die dan open is.

Zijn scheermesjes essentieel? :@
pi_196771816
Sterkte leandra
pi_196771855
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 19:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh, goed te weten dat die dan open is.

Zijn scheermesjes essentieel? :@
Denk het wel, spullen voor zelfzorg wel, cosmetica niet.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 16 december 2020 @ 20:04:59 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196772158
jahoor kruidvat is een drogist en er is ook altijd een drogist en assistent drogist aanwezig voor vragen over medicijnen etc.
pi_196772173
Ik koop bij de Kruidvat luiers, paracetomol, hooikoorts pillen voor B, vitamine pillen voor ons alle4 en verzorgspul. Dus ik ben blij dat ze open zijn.
pi_196772261
Drogist is nou echt zo’n woord dat vervreemd na jaren in Het buitenland. Drogist. Drogist. Dro-gist. Gek woord als je het vaak leest :D
pi_196772489
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 18:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou ja, in ieder geval nooit gezien als drogist. :P
Ik vond ze net als Wibra eigenlijk.
Ze verkopen alle OTC-medicijnen, dat is toch heel wat anders dan de Wibra? :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196772525
Volgens mij hoeven winkels met 70% essentiële goederen hun niet-essentiële goederen niet af te schermen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196772573
quote:
Ja, volgens de Kamerbrief van het kabinet mag dat. "In de regel is bepalend waar de betreffende plek in hoofdzaak op is gericht: als dat de levensmiddelenbranche is, zoals een supermarkt of slager, dan valt een dergelijke winkel onder de uitzondering en kan deze geopend zijn. Dat laat onverlet dat in die supermarkt mogelijk ook in beperkte mate non-foodartikelen worden verkocht."

Er mogen dus in beperkte mate ook niet-essentiële producten verkocht worden. Maar hoeveel dat 'in beperkte mate' dan precies is, daar laat het kabinet zich niet over uit. Het kabinet zegt er wel bij dat het assortiment aan niet-essentiële producten niet plotseling mag worden uitgebreid.

Drogisterijketen Kruidvat liet al weten ook niet-drogisterijspullen te blijven verkopen: "Wij zijn hoofdzakelijk een drogisterij, dus wij mogen open", aldus een woordvoerder. "Ook niet-essentiële zaken als make-up en cadeau-artikelen mogen wij blijven verkopen."
Via nos.nl Maar wel een bericht van gisteren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196772659
Hahaha, onze Kruidvat is absoluut geen 70% noodzakelijke drogisterij. Misschien 40%, maar het grootste gedeelte is speelgoed, kleding, snoep, boeken, geurkaarsjes, make-up en weet ik veel wat nog meer :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196772666
Ik was gisteren na mn werk even langs de kruidvat gelopen (voor een organicup of hoe zo'n ding ook heet, die hebben ze iig niet bij de supermarkt...), maar er was niets afgedekt, speelgoed kon ook gewoon nog gekocht worden. Ik vraag me ook af of bij kruidvat 70% van hun omzet van producten essentieel voor levensonderhoud komt eigenlijk... Ik koop er vooral speelgoed, en dat is een stuk duurder dan een doosje paracetamol. Etos zie ik wel als echte drogist overigens, die verkopen weinig meuk. Bij de Hema waar ik langs kwam hadden ze overigens wel de hoofddeur gesloten en de zij-ingang bij de versafdeling open met alle andere stellingen afgedekt. Geen idee of ze klanten hadden, in ieder geval liep er wel voldoende personeel rond. Kruidvat was qua drukte overigens wel goed te doen, een stuk rustiger dan normaal (ondanks dat het in het winkelcentrum zelf nog wel redelijk druk was vreemd genoeg).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_196772668
Veel sterkte voor je schoonouders Leandra! Erg sneu dat ze gescheiden van elkaar zijn :{

Soms zijn de OUDFok!'kers best aardig voor elkaar. Ik moet wel even kwijt dat ik jullie reactie gisteren toen ik wat over mijn ziekte en zieke vader dropte wel ontegenzeggelijk koud vond ;(
Snap dat iedereen erg aangedaan is door de lockdown, maar werkelijk niemand reageerde erop.

Anyways...heb vandaag mijn laatste chemo gehad! Nu richting herstel *O*

@Roomsnoes: drogist is ook een gek woord :D Vroeger had je in Zoetermeer Stadshart vlakbij een drogisterij met in neonletters DRUGSTORE erop. Ik dacht als kind altijd dat je daar legaal drugs kon kopen en alleen naar binnen mocht als je 18+ was (net als in de gokautomatenhoek van de tent ernaast) :')

Waarom zijn coffeeshops en slijters eigenlijk ook essentiële winkels? De Gall&Gall is hier gewoon open en die wietzaken ook :N
pi_196772684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:25 schreef FlyingFish het volgende:
Ik was gisteren na mn werk even langs de kruidvat gelopen (voor een organicup of hoe zo'n ding ook heet, die hebben ze iig niet bij de supermarkt...), maar er was niets afgedekt, speelgoed kon ook gewoon nog gekocht worden. Ik vraag me ook af of bij kruidvat 70% van hun omzet van producten essentieel voor levensonderhoud komt eigenlijk... Ik koop er vooral speelgoed, en dat is een stuk duurder dan een doosje paracetamol. Etos zie ik wel als echte drogist overigens, die verkopen weinig meuk. Bij de Hema waar ik langs kwam hadden ze overigens wel de hoofddeur gesloten en de zij-ingang bij de versafdeling open met alle andere stellingen afgedekt. Geen idee of ze klanten hadden, in ieder geval liep er wel voldoende personeel rond. Kruidvat was qua drukte overigens wel goed te doen, een stuk rustiger dan normaal (ondanks dat het in het winkelcentrum zelf nog wel redelijk druk was vreemd genoeg).
Ze zeiden vandaag dat Kruidvat gewoon alles mag verkopen maar dat ze niet stiekem meer speelgoed e.d. mogen inslaan. Wat er nu ligt mag gewoon verkocht worden.
pi_196772925
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:26 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Ze zeiden vandaag dat Kruidvat gewoon alles mag verkopen maar dat ze niet stiekem meer speelgoed e.d. mogen inslaan. Wat er nu ligt mag gewoon verkocht worden.
Beetje jammer, dat betekent weinig nieuw speelgoed met extra korting voor de prijsmepper over een tijdje :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 16 december 2020 @ 20:48:27 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196773132
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Drogist is nou echt zo’n woord dat vervreemd na jaren in Het buitenland. Drogist. Drogist. Dro-gist. Gek woord als je het vaak leest :D
En net als drugstore is het drogeren de oorsprong van de naam.

Een drogist is dus iemand die je drogeert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196773194
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:25 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte voor je schoonouders Leandra! Erg sneu dat ze gescheiden van elkaar zijn :{

Soms zijn de OUDFok!'kers best aardig voor elkaar. Ik moet wel even kwijt dat ik jullie reactie gisteren toen ik wat over mijn ziekte en zieke vader dropte wel ontegenzeggelijk koud vond ;(
Snap dat iedereen erg aangedaan is door de lockdown, maar werkelijk niemand reageerde erop.

Anyways...heb vandaag mijn laatste chemo gehad! Nu richting herstel *O*

@:Roomsnoes: drogist is ook een gek woord :D Vroeger had je in Zoetermeer Stadshart vlakbij een drogisterij met in neonletters DRUGSTORE erop. Ik dacht als kind altijd dat je daar legaal drugs kon kopen en alleen naar binnen mocht als je 18+ was (net als in de gokautomatenhoek van de tent ernaast) :')

Waarom zijn coffeeshops en slijters eigenlijk ook essentiële winkels? De Gall&Gall is hier gewoon open en die wietzaken ook :N
Laatste chemo gehad *O* Kun je gelijk langs de slijter om het te vieren idd, die is toch open :P Al dachten veel mensen van niet, daar stond maandag namelijk ook een flinke rij buiten zag ik :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_196773257
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:25 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte voor je schoonouders Leandra! Erg sneu dat ze gescheiden van elkaar zijn :{

Soms zijn de OUDFok!'kers best aardig voor elkaar. Ik moet wel even kwijt dat ik jullie reactie gisteren toen ik wat over mijn ziekte en zieke vader dropte wel ontegenzeggelijk koud vond ;(
Snap dat iedereen erg aangedaan is door de lockdown, maar werkelijk niemand reageerde erop.

Anyways...heb vandaag mijn laatste chemo gehad! Nu richting herstel *O*

@:Roomsnoes: drogist is ook een gek woord :D Vroeger had je in Zoetermeer Stadshart vlakbij een drogisterij met in neonletters DRUGSTORE erop. Ik dacht als kind altijd dat je daar legaal drugs kon kopen en alleen naar binnen mocht als je 18+ was (net als in de gokautomatenhoek van de tent ernaast) :')

Waarom zijn coffeeshops en slijters eigenlijk ook essentiële winkels? De Gall&Gall is hier gewoon open en die wietzaken ook :N
Lullig voor je, dat we niet reageerden.
De meesten zijn hier oprecht betrokken met elkaar en je ziet hoe men vaak iets liefs of ondersteunend tegen elkaar zegt.
Het is vast per ongeluk ondergesneeuwd geraakt.
Ik kan je bericht ook niet terugvinden. :@
pi_196773280
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ze verkopen alle OTC-medicijnen, dat is toch heel wat anders dan de Wibra? :D
Jaaa, zo ver heb ik er gewoon niet aan gedacht. Misschien omdat ik bij Kruidvat nooit voor de medicijnen etc. kom. :P

Bijzonder hoe mijn bericht over de Kruidvat dus níet ondergesneeuwd raakt. :P
pi_196773297
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:25 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte voor je schoonouders Leandra! Erg sneu dat ze gescheiden van elkaar zijn :{

Soms zijn de OUDFok!'kers best aardig voor elkaar. Ik moet wel even kwijt dat ik jullie reactie gisteren toen ik wat over mijn ziekte en zieke vader dropte wel ontegenzeggelijk koud vond ;(
Snap dat iedereen erg aangedaan is door de lockdown, maar werkelijk niemand reageerde erop.

Anyways...heb vandaag mijn laatste chemo gehad! Nu richting herstel *O*

@:Roomsnoes: drogist is ook een gek woord :D Vroeger had je in Zoetermeer Stadshart vlakbij een drogisterij met in neonletters DRUGSTORE erop. Ik dacht als kind altijd dat je daar legaal drugs kon kopen en alleen naar binnen mocht als je 18+ was (net als in de gokautomatenhoek van de tent ernaast) :')

Waarom zijn coffeeshops en slijters eigenlijk ook essentiële winkels? De Gall&Gall is hier gewoon open en die wietzaken ook :N
Nu voel ik me oprecht rot, ik heb je berichtje nog terug gezocht maar kan het niet vinden.
Goed nieuws dat je de laatste chemo hebt gehad! Op naar een veeeel beter 2021 voor jou dan :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196773351
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:25 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte voor je schoonouders Leandra! Erg sneu dat ze gescheiden van elkaar zijn :{

Soms zijn de OUDFok!'kers best aardig voor elkaar. Ik moet wel even kwijt dat ik jullie reactie gisteren toen ik wat over mijn ziekte en zieke vader dropte wel ontegenzeggelijk koud vond ;(
Snap dat iedereen erg aangedaan is door de lockdown, maar werkelijk niemand reageerde erop.

Anyways...heb vandaag mijn laatste chemo gehad! Nu richting herstel *O*
Het ging nogal hard hier gisteren qua aantal posts. Ik heb je berichtje helemaal gemist. :@ Ik heb net nog even gezocht maar ik kan het ook niet terugvinden.

Wat fijn dat de chemo's klaar zijn. Nu uitrusten en aansterken. :*
  woensdag 16 december 2020 @ 21:01:36 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_196773369
Ik kan het ook niet terugvinden morgan, was het wel in dit topic? Yay voor laatste chemo! Ik hoop dat je vlug aansterkt :*
disclaimer
pi_196773472
Niet dat het veel uitmaakt, maar het berichtje stond middenin de lockdowndiscussie... 293 van het Winterse bankje.

Maar thanks, het gaat goedkomen *O*
pi_196773531
Ik heb het ook helemaal niet gezien Morgan, het gaat ineens zo hard hier...

Fijn zeg je laatste chemo? Heb je veel bijwerkingen?
pi_196773660
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:04 schreef MorganLeFay het volgende:
Niet dat het veel uitmaakt, maar het berichtje stond middenin de lockdowndiscussie... 293 van het Winterse bankje.

Maar thanks, het gaat goedkomen *O*
Het maakt wel degelijk uit. :*

We duimen voor jullie. :)
pi_196773762
Morgan Sterkte met je herstel. Dat 2021 maar je jaar van goede gezondheid mag zijn.
  woensdag 16 december 2020 @ 21:19:36 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196773813
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:25 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte voor je schoonouders Leandra! Erg sneu dat ze gescheiden van elkaar zijn :{

Soms zijn de OUDFok!'kers best aardig voor elkaar. Ik moet wel even kwijt dat ik jullie reactie gisteren toen ik wat over mijn ziekte en zieke vader dropte wel ontegenzeggelijk koud vond ;(
Snap dat iedereen erg aangedaan is door de lockdown, maar werkelijk niemand reageerde erop.

Anyways...heb vandaag mijn laatste chemo gehad! Nu richting herstel *O*

@:Roomsnoes: drogist is ook een gek woord :D Vroeger had je in Zoetermeer Stadshart vlakbij een drogisterij met in neonletters DRUGSTORE erop. Ik dacht als kind altijd dat je daar legaal drugs kon kopen en alleen naar binnen mocht als je 18+ was (net als in de gokautomatenhoek van de tent ernaast) :')

Waarom zijn coffeeshops en slijters eigenlijk ook essentiële winkels? De Gall&Gall is hier gewoon open en die wietzaken ook :N
Ik heb de post even teruggezocht maar ik denk dat het amper opviel dat het persoonlijk over jou en je vader ging, dat staat er imho heel erg algemeen en dus subtiel.....

quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:24 schreef MorganLeFay het volgende:
Het gaat vanzelf een keertje voorbij. De vorige lockdown duurde 3 maanden en dat was al "lang", maar die was in combinatie met het betere weer behoorlijk effectief. Van de zomer mocht een heleboel immers weer.

Ja het is echt kut voor iedereen, maar echt. Rug recht en deze rotperiode, daar kom je ook wel weer doorheen. Je mag best verdrietig zijn, maar bedenk je dat echt werkelijk iedereen hetzelfde doormaakt. Gedeelde smart...

Je zal maar samen met een van je meest dierbare naasten een ernstige ziekte hebben en continu op je hoede moeten zijn dat je geen coronabesmetting oploopt (en daardoor ook echt helemaal niks kunnen doen met je kind, ook niet van de zomer). Dat is pas erg.
Maar het is idd heel pittig als je met dit soort problematiek zit en heel veel mensen dan klagen dat de lockdown zo zwaar is. Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 december 2020 @ 21:23:32 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_196773899
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb de post even teruggezocht maar ik denk dat het amper opviel dat het persoonlijk over jou en je vader ging, dat staat er imho heel erg algemeen en dus subtiel.....
[..]

Ik denk ook dat dit het is. Het was mij ook niet zo snel opgevallen zo. Het is dus zeker niets persoonlijks, morgan :*
disclaimer
pi_196773954
Sterkte Morgan. Voor zowel jou als je vader.
pi_196773984
Hier gaat de slijter een drive trough doen.
Je plaatst je bestelling. Maakt een afspraak en hij zet het dan in je kofferbak.
  woensdag 16 december 2020 @ 21:30:59 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_196774056
Dat de slijterijen open mogen blijven is toch wel een lachertje he. Dan mogen de coffeeshops ook open wmb.
disclaimer
pi_196774062
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:25 schreef LeSage het volgende:
Hahaha, onze Kruidvat is absoluut geen 70% noodzakelijke drogisterij. Misschien 40%, maar het grootste gedeelte is speelgoed, kleding, snoep, boeken, geurkaarsjes, make-up en weet ik veel wat nog meer :D
Omzet volgens mij. Pillen en luiers zijn duur ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196774093
Het was ook eergister zag ik.. dus om op @exode terug te komen: mijn geheugen is wat minder de laatste tijd. Dat wordt wel weer beter hebben ze beloofd :)
Verder ben ik na elke kuur 4 dagen heel naar. Maar ja, alleenstaande moeder... dus alles zelf blijven doen (met 0,0 weerstand wil je ook geen huishoudelijke hulp o.i.d. in je huis). Wel ouders vlakbij die het ook heel zwaar hebben, omdat vader hetzelfde heeft (alleen is daar niks meer aan te doen). Een beetje mijn gewone leven leiden en veel uitrusten als kleuter op school zit. Zo zag het afgelopen halfjaar eruit. Gelukkig heeft kleuter ook een lief vriendinnetje met dito ouders, die af en toe bijspringen qua opvang. Nu de laatste kuur erin zit en ik dus nog 4 dagen naar ben...zie ik er wel naar uit om wat quality time met kleuter te hebben. Ook al kunnen we nergens naartoe :)

@Leandra het was inderdaad wat subtiel, maar in mijn hoofd gaat niemand een hypothetisch 'erg' verhaal posten tussen de (terechte) lockdownklachten in. De reacties die eronder staan waren wel wat merkwaardig, maargoed. Tis vergeten. c_/

@FlyingFish: ik mag 25 december pas een glaasje alcohol. Heb sinds het begin van de kuren mijn wijnkelder niet aangeraakt, dus de Gall wordt het hem niet voor het aanvullen ;)
pi_196774180
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:30 schreef SQ het volgende:
Dat de slijterijen open mogen blijven is toch wel een lachertje he. Dan mogen de coffeeshops ook open wmb.
Die zijn toch open? De buurgriezel van mijn ouders gaat er elke dag naartoe. A vraagt elke keer waarom het zo stinkt bij dat huis... en dan zeg ik dat ze daar sjekkies roken waarmee ze hun hersencellen vernietigen...en dat stinkt ;)

Overigens is dit zo'n leuk gezin waarvan de 3 jarige met de k-ziekte scheldend door de speeltuin banjert O+
pi_196774206
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:32 schreef MorganLeFay het volgende:


@:Leandra het was inderdaad wat subtiel, maar in mijn hoofd gaat niemand een hypothetisch 'erg' verhaal posten tussen de (terechte) lockdownklachten in. De reacties die eronder staan waren wel wat merkwaardig, maargoed. Tis vergeten. c_/
Ik zie je punt. :X
Nu begrijp ik helemaaaal dat je ‘ons’ koud noemde. :o
  woensdag 16 december 2020 @ 21:38:56 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_196774260
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:36 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Die zijn toch open? De buurgriezel van mijn ouders gaat er elke dag naartoe. A vraagt elke keer waarom het zo stinkt bij dat huis... en dan zeg ik dat ze daar sjekkies roken waarmee ze hun hersencellen vernietigen...en dat stinkt ;)

Overigens is dit zo'n leuk gezin waarvan de 3 jarige met de k-ziekte scheldend door de speeltuin banjert O+
Zijn die open ja?

Dus feitelijk zijn alleen de kroegen en de schoenwinkels dicht?

Lockdown in Nederland. :')!
disclaimer
  woensdag 16 december 2020 @ 21:45:13 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196774418
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:30 schreef SQ het volgende:
Dat de slijterijen open mogen blijven is toch wel een lachertje he. Dan mogen de coffeeshops ook open wmb.
Die zijn ook open toch?
Dat is nog wel het meest bizarre eigenlijk; dat bedrijven die drugs verkopen legaal open mogen blijven terwijl andere bedrijven die legale spullen verkopen dicht moeten
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 december 2020 @ 21:49:11 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196774534
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Zijn die open ja?

Dus feitelijk zijn alleen de kroegen en de schoenwinkels dicht?

Lockdown in Nederland. :')!
Kledingwinkels ook..... en de bouwmarkten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196774544
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zijn ook open toch?
Dat is nog wel het meest bizarre eigenlijk; dat bedrijven die drugs verkopen legaal open mogen blijven terwijl andere bedrijven die legale spullen verkopen dicht moeten
Wij vonden het (gezien de buurman van m'n ouders) werkelijk briljant dat de coffeeshops tijdens de 1e lockdown ook dicht waren (in het begin even dan). Zat die gast de hele dag in de deuropening te vloeken omdat ie niks meer had.

Maar denk dat ze bang zijn voor teveel ongeregeldheden door mensen die niks kunnen kopen (dat het allemaal het illegale circuit ingaat e.d.).
  woensdag 16 december 2020 @ 21:50:37 #137
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196774570
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:32 schreef MorganLeFay het volgende:
@Leandra het was inderdaad wat subtiel, maar in mijn hoofd gaat niemand een hypothetisch 'erg' verhaal posten tussen de (terechte) lockdownklachten in. De reacties die eronder staan waren wel wat merkwaardig, maargoed. Tis vergeten.

Ik las het helemaal niet als iets wat een serieus verhaal was tussen de rest.
het kwam voor mij meer over zo van dit is pas erg dus de rest valt heus wel mee.
je post kwam bij mij heel anders binnen dan hoe je het nu schrijft.

Sterkte!
  woensdag 16 december 2020 @ 21:56:51 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196774728
Sterkte Morgan!

Ik las je post wel als een hypothetisch verhaal, niet alsof het over jou ging. Vond het al zo'n gekke post.

Hopelijk smaakt de wijn met kerst!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196775203
quote:
17s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik las het helemaal niet als iets wat een serieus verhaal was tussen de rest.
het kwam voor mij meer over zo van dit is pas erg dus de rest valt heus wel mee.
je post kwam bij mij heel anders binnen dan hoe je het nu schrijft.

Sterkte!
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:56 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte Morgan!

Ik las je post wel als een hypothetisch verhaal, niet alsof het over jou ging. Vond het al zo'n gekke post.

Hopelijk smaakt de wijn met kerst!
Het is een "gekke" post omdat er wel een beetje heel specifieke info wordt gegeven. Inderdaad niet met zoveel woorden van: joh bij mij is nu dit en dat aan de hand blabla. Ik dacht dat mensen wel in staat waren om deze subtiliteit te onderkennen. Kennelijk niet. My bad.

De reacties eronder van: laten we vooral niet zeggen X is erger dan, vooral geen leed vergelijken, vooral niet zwelgen in zelfmedelijden... :') !!!!

Maar zoals ik een paar posts geleden al zei: het is over :Y) Dus niet doorzagen over hoe ik het anders had moeten posten ^O^
pi_196775325
Dag 1 lockdown overleefd.man en kind zijn wel ff naar apotheek geweest. Wat voor ons echt werkt is dagdelen verdelen onderling. Ik heb Thor sochtends, hij smiddags. Dan heb je het kindloze deel echt even werktijd. Communiceert ook beter metcollegas. Houden er ook goed rekening mee (hele MT en directemanagers hebben jonge kinderen).fijn dat hier zoveel aandacht voor is itt argwaan...
  woensdag 16 december 2020 @ 22:23:40 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196775429
Heel veel sterkte Morgan, en sorry, ik heb dat stukje ook helemaal gemist maar zelfs nu ik het opnieuw lees was het me niet echt duidelijk dat je het over je persoonlijke situatie had.
Over het algemeen wordt hier echt wel op dingen gereageerd is mijn ervaring. Maar soms gaat een discussie ook ineens heel snel en dan kan het wel eens voorkomen dat iets inderdaad ondersneeuwt. Goed dus dat je het nog even noemt hier, zodat we het recht kunnen zetten. :*
in de haak.
pi_196775821
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:25 schreef MorganLeFay het volgende:
Veel sterkte voor je schoonouders Leandra! Erg sneu dat ze gescheiden van elkaar zijn :{

Soms zijn de OUDFok!'kers best aardig voor elkaar. Ik moet wel even kwijt dat ik jullie reactie gisteren toen ik wat over mijn ziekte en zieke vader dropte wel ontegenzeggelijk koud vond ;(
Snap dat iedereen erg aangedaan is door de lockdown, maar werkelijk niemand reageerde erop.

Anyways...heb vandaag mijn laatste chemo gehad! Nu richting herstel *O*

@:Roomsnoes: drogist is ook een gek woord :D Vroeger had je in Zoetermeer Stadshart vlakbij een drogisterij met in neonletters DRUGSTORE erop. Ik dacht als kind altijd dat je daar legaal drugs kon kopen en alleen naar binnen mocht als je 18+ was (net als in de gokautomatenhoek van de tent ernaast) :')

Waarom zijn coffeeshops en slijters eigenlijk ook essentiële winkels? De Gall&Gall is hier gewoon open en die wietzaken ook :N
Oh sjips, sorry ;(. Het topic gister ging zo snel dat ik niet alles heb teruggelezen. Niet bewust genegeerd, zeker niet! Knuffel :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196775966
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:32 schreef MorganLeFay het volgende:
Het was ook eergister zag ik.. dus om op @:exode terug te komen: mijn geheugen is wat minder de laatste tijd. Dat wordt wel weer beter hebben ze beloofd :)
Verder ben ik na elke kuur 4 dagen heel naar. Maar ja, alleenstaande moeder... dus alles zelf blijven doen (met 0,0 weerstand wil je ook geen huishoudelijke hulp o.i.d. in je huis). Wel ouders vlakbij die het ook heel zwaar hebben, omdat vader hetzelfde heeft (alleen is daar niks meer aan te doen). Een beetje mijn gewone leven leiden en veel uitrusten als kleuter op school zit. Zo zag het afgelopen halfjaar eruit. Gelukkig heeft kleuter ook een lief vriendinnetje met dito ouders, die af en toe bijspringen qua opvang. Nu de laatste kuur erin zit en ik dus nog 4 dagen naar ben...zie ik er wel naar uit om wat quality time met kleuter te hebben. Ook al kunnen we nergens naartoe :)

@:Leandra het was inderdaad wat subtiel, maar in mijn hoofd gaat niemand een hypothetisch 'erg' verhaal posten tussen de (terechte) lockdownklachten in. De reacties die eronder staan waren wel wat merkwaardig, maargoed. Tis vergeten. c_/

@:FlyingFish: ik mag 25 december pas een glaasje alcohol. Heb sinds het begin van de kuren mijn wijnkelder niet aangeraakt, dus de Gall wordt het hem niet voor het aanvullen ;)
Wat zwaar. Fysiek maar ook mentaal. Ik hoop voor je dat het na deze kuur ook echt klaar is. Al geldt dat niet voor je vader ;( .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196776415
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat zwaar. Fysiek maar ook mentaal. Ik hoop voor je dat het na deze kuur ook echt klaar is. Al geldt dat niet voor je vader ;( .
Er komt nog een heel traject met operatie en reconstructie. Maar elke keer ziek en ellendig zijn na de kuur...dat gedeelte zit erop!

En nu hoop ik dat mijn haar snel terugkomt. Voel me nu zoooooo lelijk zonder haar en wenkbrauwen en wimpers. Heb zelfs geen haartjes in mijn neus meer en constant een loopneus. Leuk in deze coronatijd O+

Gelukkig snapt kleuter het helemaal. Ze is de behulpzaamste kleuter ooit O+
Soms vraagt ze: mama ben je misselijk? Ben je niet lekker? Als ik zeg dat het goed gaat, vraagt ze enthousiast of ik dan even een snoepje voor haar kan halen want daar heeft ze geen zin in :D
pi_196776630
Een kennis kreeg na de chemo’s heel mooi dik krullend haar terug. Was ze onwijs blij mee :D.

En je meisje O+. Lief en zorgzaam maar ook gewoon helemaal kleuter :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 december 2020 @ 23:20:47 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196776948
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 23:03 schreef Phaidra het volgende:
Een kennis kreeg na de chemo’s heel mooi dik krullend haar terug. Was ze onwijs blij mee :D.

En je meisje O+. Lief en zorgzaam maar ook gewoon helemaal kleuter :+.
Dat heeft een vriendin van me ook, super dik haar nu.

Lieve kleuter heb je, Morgan O+.
KuikenGuppy
  woensdag 16 december 2020 @ 23:29:59 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196777077
Morgan :* hopelijk groeit je haar snel prachtig terug.

Kennen jullie de secret santa filmpjes van East Idaho News op youtube? Delen ze anoniem cadeaus uit aan mensen die het echt nodig hebben. Ze doen het al vanaf 2016 en elke dag een nieuw filmpje tot aan kerstmis.
Ik persoonlijk vind het erg wholesome om naar te kijken O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196777316
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 23:29 schreef laziness het volgende:
Morgan :* hopelijk groeit je haar snel prachtig terug.

Kennen jullie de secret santa filmpjes van East Idaho News op youtube? Delen ze anoniem cadeaus uit aan mensen die het echt nodig hebben. Ze doen het al vanaf 2016 en elke dag een nieuw filmpje tot aan kerstmis.
Ik persoonlijk vind het erg wholesome om naar te kijken O+
Nooit gezien, maar het filmpje van William en Kate van Engeland over de kerstshow enzo was ook leuk om te zien (op instagram).
pi_196777346
Morgan :*
Wil toch nog even reageren ondanks dat je zegt t is vergeten ;)
Ik las je post eergister, en had wel een beetje het vermoeden dat het over jou ging, maar ik wist dat niet zeker, en voelde een drempel om dat te vragen (straks is het niet zo, toch best persoonlijke vraag). Maar zo blijkt maar weer: het gewoon vragen is vaak beter dan het maar niet vragen. Voor mij een leerpuntje. Ik kan me goed voorstellen dat je de reacties nogal koud over vond komen als jij dacht dat 't wel duidelijk zou zijn wat je bedoelde. Ik vind t wel heel knap dat je t hier zo aangeeft! Genoeg mensen die zich vervelend zouden voelen maar dat niet zouden zeggen.
Veel sterkte, en wat een ontzettende rotsituatie waar jij en je vader (en daarmee jullie hele familie) in zitten. :*

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 17-12-2020 07:57:51 ]
pi_196778502
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:16 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]


[..]

Het is een "gekke" post omdat er wel een beetje heel specifieke info wordt gegeven. Inderdaad niet met zoveel woorden van: joh bij mij is nu dit en dat aan de hand blabla. Ik dacht dat mensen wel in staat waren om deze subtiliteit te onderkennen. Kennelijk niet. My bad.

De reacties eronder van: laten we vooral niet zeggen X is erger dan, vooral geen leed vergelijken, vooral niet zwelgen in zelfmedelijden... :') !!!!

Maar zoals ik een paar posts geleden al zei: het is over :Y) Dus niet doorzagen over hoe ik het anders had moeten posten ^O^
Ik was een van die mensen, en snap nu met deze context ontzettend goed hoe naar dat geweest moet zijn om te lezen. Wil daar toch nog mijn oprechte excuses voor aanbieden want zo is het nooit bedoeld.

Ik ben een newbie in OUD en las het bericht juist wel als een hypothetisch verhaal dat bij mij precies mijn allergie in schoot, had geen idee dat het over jouw persoonlijke situatie ging.

Nogmaals, sorry voor mijn lompe reactie. En wat fijn dat je bijna klaar bent met je chemo, kan me voorstellen dat je daar erg naar uit kijkt. O+
pi_196779026
Wat een lieve kleuter heb je Morgan. 4 dagen naar zijn is echt K%T. Is het nu afwachten? Of de kuur is aangeslagen?

Hema etc gaan nu weer dicht toch? Echt raar dat die winkels gewoon open zijn. Frustrerend ook voor andere ondernemers, met name de kleine winkels.
Ik werd gisteren gebeld door onze dorpsbieb dat een reservering klaarligt. Ze leggen nu reservering in het voorportaal en daar mag je je boek tussen 14:00 en 17:00 ophalen. Op goed vertrouwen want je kan nergens je pasje aanbieden. Wel fijn voor mensen die voor boeken afhankelijk zijn van de bibliotheek.
pi_196779082
Gisterenavond toen we in de badkamer stonden, hoorden we een heel raar geluid. We konden het eerst niet plaatsen, maar we riepen ineens allebei heel hard 'een muis'! Zo'n trippelend en knagend geluid boven ons hoofd. En nu zijn we aan het bedenken wat we gaan doen maar vooral hoe dat beest daar komt. Het is een verlaagd plafond die geen doorgang heeft naar iets. We hebben geen spouwmuren en de zolder is ook een gesloten geheel. Het enige wat ik kan bedenken is via de kruipruimte, via de bedrading naar de eerste verdieping. Maar dan is het wel een rare muis want dan gaat ie via de kelder waar nogal wat eten staat opgeslagen naar een plafond toe waar niets te bietsen is.
Toen we hier kwamen wonen, vonden we muizenkeutels in de kelder en hebben we meteen alles nagelopen en afgedicht. Recent is de kruipruimte geïsoleerd en is er geen spoor van muizen gevonden en door de isolering is het nog onbegaanbaarder voor zo'n beestje.

Kortom :?
  donderdag 17 december 2020 @ 09:20:17 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_196779256
Denken dat welke ruimte dan ook hermetisch afgesloten kan zijn voor muizen :D dat is wel een beetje naïef hoor exode _O-
disclaimer
  donderdag 17 december 2020 @ 09:24:11 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196779308
Ik moet vanmiddag een coronatest en ben er eigenlijk een beetje bang voor. Ondanks dat ik sondes en infuzen enzo niet zo spannend vind, vind ik dit wel naar. Ben bang dat ik er van moet spugen en bang dat ik heel ziek word ofzo. Stom gedoe en stomme hormonen er bovenop.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196779370
@Tink89 Ik moest rond 20 weken zwangerschap een keer een test en ik was daar ook een beetje angstig voor, mijn kokhalsreflex is nogal overactief sinds ik zwanger ben (niks vergeleken met jou). Maar het viel mij mee, ze deden het heel snel en het kokhalzen was wel direct over. Je zou kunnen vragen of keel echt noodzakelijk is, met uitleg erbij. Weet ik eigenlijk niet of ze kunnen testen met alleen neusslijm.
pi_196779440
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:20 schreef SQ het volgende:
Denken dat welke ruimte dan ook hermetisch afgesloten kan zijn voor muizen :D dat is wel een beetje naïef hoor exode _O-
We hebben een kenner. :7
pi_196779507
@exode sterkte met die muis! :X
Ik had na iets minder dan de helft van de kuren een onderzoek gehad, daaruit bleek dat er niks meer was te zien. Pas na de operatie kunnen ze meer zeggen of het weg is. Dus duimen w/

Sterkte Tink. Ik heb 3x een test gedaan uit voorzorg (had niet echt klachten behalve een loopneus) omdat ik een verkouden kleuter had en ik veel naar het ziekenhuis moest (op een kamer met allemaal kwetsbaren). Het valt erg mee. Alleen t stokje in je neus is ongemakkelijk, maar die in je keel voel je niet.
  donderdag 17 december 2020 @ 09:42:03 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_196779527
Het is volgens mij heel persoonlijk of die keeltest vervelend is. Ik ken ook mensen die er echt naar van waren.
Sterkte tink, hopelijk is het snel en zonder extra gedoe gepiept!
disclaimer
pi_196779678
Waarom eigenlijk keel en neus?
Ik heb misschien heel naïef, geen idee. Hier was het alleen neus (niet in NL)
Met een meidenkwartet
pi_196779685
Sterkte Tink! Snap je zenuwen.
Met een meidenkwartet
pi_196779702
De sneltest is alleen neus, maar die is iets minder precies.
pi_196779721
O oké. Hier (bij het zh en de test straat waar wij gaan) zijn alle tests alleen neus. Ander merk ofzo misschien.
Met een meidenkwartet
pi_196779736
Hier verschilt het ook. Ik heb nu twee keer een sneltest gehad bij een XL teststraat, en die hoefde alleen in neus. Al weet ik niet of dat is omdat sneltest of dat dat nu überhaupt zo is (ah, bij sneltest dus idd, lees ik nu bij lunapuella). Ervoor twee keer wel in keel en neus gehad, waarvan ik de ene keer nergens last van had en de andere keer een stuk vervelender vond, dus het kan zelfs per keer verschillen hoe je het ervaart. Ik kan me je tegenzin goed voorstellen Tink, zeker omdat je sowieso al zoveel spuugt. Zou het inderdaad zeker even uitleggen! Ik vind die in neus vervelend, en ik zeg dat er steeds gewoon bij, en dan doen ze wat rustiger ipv 'hup ga maar zitten boem stokje in neus oke doei' en dat vind ik zelf wel erg prettig.
pi_196779740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:24 schreef Tink89 het volgende:
Ik moet vanmiddag een coronatest en ben er eigenlijk een beetje bang voor. Ondanks dat ik sondes en infuzen enzo niet zo spannend vind, vind ik dit wel naar. Ben bang dat ik er van moet spugen en bang dat ik heel ziek word ofzo. Stom gedoe en stomme hormonen er bovenop.
Ik en mijn oudste kokhalzen allebei heel snel. Dan ook snel misselijk gevoel/overgeven. Maar bij de keeltest was het kokhalzen er wel, maar die misselijkheid bleef bij beide weg.
De dame daar legde uit dat na die eerste flinke reflex van mijn oudste ze gelijk genoeg materiaal hadden.
pi_196779765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:28 schreef Gogo83 het volgende:
@:Tink89 Ik moest rond 20 weken zwangerschap een keer een test en ik was daar ook een beetje angstig voor, mijn kokhalsreflex is nogal overactief sinds ik zwanger ben (niks vergeleken met jou). Maar het viel mij mee, ze deden het heel snel en het kokhalzen was wel direct over. Je zou kunnen vragen of keel echt noodzakelijk is, met uitleg erbij. Weet ik eigenlijk niet of ze kunnen testen met alleen neusslijm.
Hier ook precies dit. Was ook bang dat ik meteen over mijn nek zou gaan, maar hoefde maar één keer te kokhalzen :')

Neus vond ik persoonlijk juist minder erg dan keel, maar volgens mij hangt het er ook een beetje vanaf wie je tester is :P
pi_196779885
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:59 schreef Aure het volgende:
Neus vond ik persoonlijk juist minder erg dan keel, maar volgens mij hangt het er ook een beetje vanaf wie je tester is :P
Absoluut, de een is voorzichtiger met dat staafje dan de ander. :P
pi_196780008
Als ik mijn man goed heb begrepen heeft de Hema een mini filiaal geopend in de jumbo...
pi_196780010
Ik vind de test wel gaan maar kan redelijk wat hebben. Misschien had ik ook gewoon een handige tester. :)
pi_196780018
Succes met je muis Exode 🐭
pi_196780037
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:20 schreef SQ het volgende:
Denken dat welke ruimte dan ook hermetisch afgesloten kan zijn voor muizen :D dat is wel een beetje naïef hoor exode _O-
Dat zeg ik toch ook niet :?
Een muis kan door een gaatje van 5 cm, maar die zijn er bij dit plafond niet behalve via de bedrading maar dat vind ik echt heel onlogisch, ja hij kan er langsklimmen, maar dan negeert ie onderweg een ruimte vol eten.
Van alle plekken in huis waar ik een muis zou verwachten, is dit de laatste.
pi_196780059
De afgelopen 2 testen werd bij mij alleen de neustest gedaan, dat was nieuw vertelden ze. Ik weet niet of dat overal is.
  donderdag 17 december 2020 @ 10:24:21 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196780102
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:20 schreef exode het volgende:
De afgelopen 2 testen werd bij mij alleen de neustest gedaan, dat was nieuw vertelden ze. Ik weet niet of dat overal is.
Nee, hier nog pcr met neus en keel van de week.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196780136
Oh nog bedankt voor Friends advent kalender tip Lazi!
Ga hem bekijken.

Heeft hier iemand een badkamer speaker? 1 die op de muur kan van de douche het liefste. (zet gewoon Frans Bauer op om die muis te verjagen) We zetten nu als de kinderen in bad zitten onze telefoon aan met muziek maar dat klinkt in een badkamer toch niet heel lekker.
Ik keek naar smart speakers aangezien ons huis er al mee volstaat, maar dan kom je wel op dure exemplaren als ze waterdicht moeten zijn.

Een tijdje geleden vroeg ik tips voor een zitzak voor B. We hebben de Giraf Ploff gekocht en het is een enorme hit! Aanrader dus.
  donderdag 17 december 2020 @ 10:34:33 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_196780216
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:19 schreef exode het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet :?
Een muis kan door een gaatje van 5 cm, maar die zijn er bij dit plafond niet behalve via de bedrading maar dat vind ik echt heel onlogisch, ja hij kan er langsklimmen, maar dan negeert ie onderweg een ruimte vol eten.
Van alle plekken in huis waar ik een muis zou verwachten, is dit de laatste.
Een muis kan ook door een gaatje van anderhalve centimeter :) en ze zijn juist dol op isolatie, daar maken ze hun nesten in. Wat voor isolatie heb je?
disclaimer
pi_196780261
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Een muis kan ook door een gaatje van anderhalve centimeter :) en ze zijn juist dol op isolatie, daar maken ze hun nesten in. Wat voor isolatie heb je?
In betreffende plafond niets, het is een verlaagd plafond met bedrading en verder leeg. De vorige bewoonster had het niet zo op isolatie denk ik.
In de kruipruimte hebben we Tonzon folie.
  donderdag 17 december 2020 @ 10:39:40 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196780271
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:20 schreef exode het volgende:
De afgelopen 2 testen werd bij mij alleen de neustest gedaan, dat was nieuw vertelden ze. Ik weet niet of dat overal is.
dat is alleen bij de sneltest zo volgens mij.
in de haak.
pi_196780362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:39 schreef trui het volgende:

[..]

dat is alleen bij de sneltest zo volgens mij.
Wat gek, ik heb van die 2 keer 1 keer een sneltest gehad. Mijn vriendin heeft al twee keer een sneltest gehad en beide keren was neus en keel.

Nou ja, als ze zelf de logica maar snappen bij de GGD.
  donderdag 17 december 2020 @ 10:49:29 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196780393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:46 schreef exode het volgende:

[..]

Wat gek, ik heb van die 2 keer 1 keer een sneltest gehad. Mijn vriendin heeft al twee keer een sneltest gehad en beide keren was neus en keel.

Nou ja, als ze zelf de logica maar snappen bij de GGD.
Op deze site staat dat er 2 soorten sneltesten zijn waar ze nu mee werken. Misschien verklaart dat het.

De sneltests die ik (en mijn zoon) gehad hebben was beide keren bij de Jaarbeurs in Utrecht, en daar gebruikten ze toen alleen een neus-staafje. Jij was ook bij de Jaarbeurs toch? En je vriendin?
in de haak.
pi_196780524
Ik vond de eerste keer de neus echt heel vervelend.
Afgelopen week de keel, maar dat is misschien niet raar, als blijkt dat ze gewoon lekker tegen een ontsteking aan hebben zitten poeren :X
Vroeger zou ik me ook geschaamd hebben voor de kokhalsreflex, maar sinds mijn bevallingen weet ik dat sommige lichamelijke dingen niet tegen te houden zijn (hallo persweeën zonder ontsluiting) en dat schamen dan vrij zinloos en stom is.

Gelukkig is de test zo voorbij.

@exode wij hadden een hele tijd een muis in huis, en elke keer als ik hem zag ben ik naar bed gevlucht. Vriend zette vallen, waar iedere ochtend de pindakaas uit was, maar zonder muis.
En toen ging vriend een persoonlijke band krijgen met de muis en mocht hij niet meer dood :')
Uiteindelijk gevangen met zo’n wipwap-val. Kwam nogmaals terug en tóén is hij wel in de klem gekomen. Zielig voor de muis, maar ik vond wekenlang vanaf 8 uur alleen op bed liggen ook zielig voor mezelf :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196780829
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:57 schreef LeSage het volgende:
Ik vond de eerste keer de neus echt heel vervelend.
Afgelopen week de keel, maar dat is misschien niet raar, als blijkt dat ze gewoon lekker tegen een ontsteking aan hebben zitten poeren :X
Vroeger zou ik me ook geschaamd hebben voor de kokhalsreflex, maar sinds mijn bevallingen weet ik dat sommige lichamelijke dingen niet tegen te houden zijn (hallo persweeën zonder ontsluiting) en dat schamen dan vrij zinloos en stom is.

Gelukkig is de test zo voorbij.

@:exode wij hadden een hele tijd een muis in huis, en elke keer als ik hem zag ben ik naar bed gevlucht. Vriend zette vallen, waar iedere ochtend de pindakaas uit was, maar zonder muis.
En toen ging vriend een persoonlijke band krijgen met de muis en mocht hij niet meer dood :')
Uiteindelijk gevangen met zo’n wipwap-val. Kwam nogmaals terug en tóén is hij wel in de klem gekomen. Zielig voor de muis, maar ik vond wekenlang vanaf 8 uur alleen op bed liggen ook zielig voor mezelf :D
Ik weet alleen niet zo goed waar ik een val moet zetten. Waar we hem horen is een verlaagd plafond, daar zitten wel spotjes die ik eruit kan halen, maar dan komt er stucwerk mee, dat zie ik niet echt zitten. (er is heel duidelijk gestuct nadat de spotjes erin zijn geplaatst, er zijn meer vreemde dingen in huis....)
pi_196780937
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:16 schreef amaranta het volgende:
Als ik mijn man goed heb begrepen heeft de Hema een mini filiaal geopend in de jumbo...
Goede timing zo met de coronacrisis, die samenwerking is vorig jaar al gestart en dit jaar krijgen alle Jumobwinkels een Hema stelling.
  donderdag 17 december 2020 @ 11:39:35 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196781099
Jumbo heeft Hema deels overgekocht!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196781368
Over de HEMA he... in DH heeft de winkel in het centrum een hele grote food-afdeling. Met slagerij, bakkerij, kaasafdeling, deel met salades, groenten e.d. Die was best fijn! Dus ik begrijp het wel dat de HEMA dat gedeelte open mocht houden (met een duidelijke afbakening, zodat mensen niet stiekem non-food artikelen zouden kopen).

Weet niet of het toevoegen van die food artikelen aan het jumbo assortiment nou veel meerwaarde heeft. Misschien dat de rookworsten en gebak het hem doen. Toen LaPlace werd overgenomen, heb ik daarvan alleen de kruidenroomkaas aangeschaft :9
pi_196781461
Ik neem aan dat het vooral de non food is die in de jumbo komt te liggen
Met een meidenkwartet
pi_196781509
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:56 schreef MorganLeFay het volgende:
Over de HEMA he... in DH heeft de winkel in het centrum een hele grote food-afdeling. Met slagerij, bakkerij, kaasafdeling, deel met salades, groenten e.d. Die was best fijn! Dus ik begrijp het wel dat de HEMA dat gedeelte open mocht houden (met een duidelijke afbakening, zodat mensen niet stiekem non-food artikelen zouden kopen).

Weet niet of het toevoegen van die food artikelen aan het jumbo assortiment nou veel meerwaarde heeft. Misschien dat de rookworsten en gebak het hem doen. Toen LaPlace werd overgenomen, heb ik daarvan alleen de kruidenroomkaas aangeschaft :9
Ik had een vriendin en die werkte bij la place.
En dan kochten we een broodje roomkaas en een pistolet niks.
En dan smeerde z het broodje met roomkaas dubbel dubbel dubbel dik vol.
En dan kon je daarmee het pistoletje besmeren.

Schraal? Jazeker maar we waren 16 en elke gulden die je kon besparen was mooi meegenomen .
pi_196781516
Onze Jumbo heeft inderdaad sinds een half jaar een paar planken met hema broodtrommels, waterflessen en feestartikelen (papieren bordjes enzo). Niets zo veel bijzonders dus...
pi_196781685
Als je bij de jumbosite zoekt op "hema" dan zie je de producten. Eigenlijk een zelfde soort samenwerking als de AH heeft met de Etos.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:39 schreef oh-oh het volgende:
Jumbo heeft Hema deels overgekocht!
Officieel nog niet toch? Dat begreep ik tenminste uit de nieuwsberichten van vandaag. Maar de deal is rond en ik ben er blij mee, zou echt zonde zijn als de Hema verdwijnt.
  donderdag 17 december 2020 @ 12:39:12 #188
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196782268
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had een vriendin en die werkte bij la place.
En dan kochten we een broodje roomkaas en een pistolet niks.
En dan smeerde z het broodje met roomkaas dubbel dubbel dubbel dik vol.
En dan kon je daarmee het pistoletje besmeren.

Schraal? Jazeker maar we waren 16 en elke gulden die je kon besparen was mooi meegenomen .
Nou standaard zitten die broodjes sowieso tjokvol met die roomkaas. Ik schraapte er altijd een deel af zelfs. Dus ik vind 'm kunnen :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 17 december 2020 @ 12:47:10 #189
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196782459
Ik vond die broodjes altijd vies wegens te veel kaas ja, dus alleen maar slim :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 17 december 2020 @ 12:54:21 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196782601
Txs voor alle ervaringen, we zullen zien straks! Het is iig sneller voorbij dan een sonde plaatsen en dat overleefde ik ook al een keer of wat zonder al te veel drama, dus daar houd ik maar aan vast.

En nu maar hopen dat de uitslag negatief is. M'n moeder moet werken op beide kerstdagen en m'n autistische zusje (meerderjarig) zou bij ons komen een dagje zodat ze niet helemaal alleen thuis is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196782777
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had een vriendin en die werkte bij la place.
En dan kochten we een broodje roomkaas en een pistolet niks.
En dan smeerde z het broodje met roomkaas dubbel dubbel dubbel dik vol.
En dan kon je daarmee het pistoletje besmeren.

Schraal? Jazeker maar we waren 16 en elke gulden die je kon besparen was mooi meegenomen .
dat deden ik en mijn huisgenootje ook altijd!
Met een meidenkwartet
pi_196783080
Ik heb een bijbaantje bij La Place gehad, daarna kon ik er echt niet meer eten :D Maar dat zullen mensen die bij de Mac hebben gewerkt wellicht ook hebben. Zeker op donderdagavond en zaterdag als er voornamelijk mensen zoals mij werkten, 16 jaar, kijkend naar de klok wanneer we eindelijk naar huis mochten. Dan ging niet alles even goed zeg maar. Ik zat achter de kassa overigens en soms in de spoelkeuken, wel een geweldige, gezellige tijd gehad.
  donderdag 17 december 2020 @ 13:22:30 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196783249
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:15 schreef exode het volgende:
Ik heb een bijbaantje bij La Place gehad, daarna kon ik er echt niet meer eten :D Maar dat zullen mensen die bij de Mac hebben gewerkt wellicht ook hebben. Zeker op donderdagavond en zaterdag als er voornamelijk mensen zoals mij werkten, 16 jaar, kijkend naar de klok wanneer we eindelijk naar huis mochten. Dan ging niet alles even goed zeg maar. Ik zat achter de kassa overigens en soms in de spoelkeuken, wel een geweldige, gezellige tijd gehad.
Mijn man heeft daar juist best aardige skills aan over gehouden na dat bijbaantje :D Geen ranzige zaken die fout gingen en hij komt er gewoon nog steeds.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196786314
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:22 schreef laziness het volgende:

[..]

Mijn man heeft daar juist best aardige skills aan over gehouden na dat bijbaantje :D Geen ranzige zaken die fout gingen en hij komt er gewoon nog steeds.
Niet ranzig maar nou ja minder netjes en een uur voor sluit bepaalde producten niet meer neerleggen zodat wij die naar sluit zelf konden opeten want weggooien is zonde.

En met name de kruidenkaas ging echt vaak fout kan ik me herinneren, domme dingen zoals zout en suiker door elkaar halen, per ongeluk en toch gewoon verkopen.
pi_196786507
Die kruidenkaas vond ik altijd wel heel lekker toen ik een jaar of 18 was. Nu heb ik het al zo lang niet meer gegeten dat ik het niet meer zou weten.

Ik heb vanavond een online borrel met mijn 4 collega's. Gisteren ben ik het hele land doorgereden om een pakketje met borrelbenodigdheden bij iedereen te droppen. Ik heb mijn collega's al sinds begin maart niet meer live gezien, dus het was wel tof om ze even in real life te spreken, ik mis die mannen toch wel meer dan ik had verwacht. O+
Maar vanavond mag ik dus aan de kaasjes, worstjes, chips, nootjes, dippers, chocola en alcoholvrije biertjes. Dat wordt met een volle buik mijn bed in vanavond. Zin in. *O*
pi_196786734
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:40 schreef MorganLeFay het volgende:
@:exode sterkte met die muis! :X
Ik had na iets minder dan de helft van de kuren een onderzoek gehad, daaruit bleek dat er niks meer was te zien. Pas na de operatie kunnen ze meer zeggen of het weg is. Dus duimen w/

Sterkte Tink. Ik heb 3x een test gedaan uit voorzorg (had niet echt klachten behalve een loopneus) omdat ik een verkouden kleuter had en ik veel naar het ziekenhuis moest (op een kamer met allemaal kwetsbaren). Het valt erg mee. Alleen t stokje in je neus is ongemakkelijk, maar die in je keel voel je niet.
Ik had je bericht ook niet gezien of er overheen gelezen :@ .
Wat fijn dat de kuren er nu op zitten, lijkt me erg naar als je 4 dagen zo beroerd bent en dat dan van tevoren al weet... brrr.

@Tink89, hopelijk viel de test mee en ben je negatief :*

Onze jumbo heeft 1 stelling met non-food hema producten, wel handig, want ik had laatst fietslampjes nodig en die hadden ze liggen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196786805
Ik heb zo een online borrel met directe collega's en aansluitend een tv show/virtuele borrel voor het hele bedrijf. Ik kan het streamen op tv dus Juul kan meegenieten. Vriendin zit boven in slaapkamer van B ook online te borrelen met collega's. En B staart naar zijn tablet, go schermtijd ;)

Wat leuk Nikki! Is echt anders he real life ook al is het maar eventjes.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:49:36 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196787708
Het viel ontzettend mee! En ik ben echt geen bikkel ofzo, maar had wel echt een hele relaxte testrneneer die heel rustig effe vertelde wat hij ging doen. Echt, ik heb er amper iets van gevoeld, niet gekokhalst of niks. Zo fijn! Nu wachten op de uitslag.

Die virtuele borrels klinken wel leuk joh! Geniet ervan dames!
Ik heb echt een fijne werkgever, inclusief cadeautjes voor de inzet en bloemen bij ziekte en sinterklaascadeaus enzo, dus ben stiekem wel benieuwd of we met kerst ook iets krijgen en wat dan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196787870
Fijn @Tink89! Nu nog even een goede uitslag..

Hier geen werkgever. Maar ik geniet wel mee met het kerstpakket van mijn man ;)

Wel de verjaardag van D vandaag helemaal omgegooid. Ene zusje heeft het te druk op het werk, andere zusje durft het niet aan. Dus nu komt alleen 1 tante op D's verjaardag. Spontaan besloten om een paar vriendjes uit te nodigen voor het toch al geplande gourmetten in de avond. Hij is helemaal blij, want nu heeft hij toch zijn kinderfeestje :D
  donderdag 17 december 2020 @ 19:02:04 #200
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196790117
Wellicht interessant leesvoer (rol van kinderen bij coronaverspreiding): https://www.hln.be/binnen(...)-opgelopen~a496f97b/
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196791187
Interessant Saskia!

Was een hilarische borrel met even hilarische loterij. Vooralsnog niets gewonnen maar er wordt nog wel even doorgeloot achter de schermen, lagen nog behoorlijk wat prijzen klaar. Duimen dus.
pi_196792409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:20 schreef exode het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet zo goed waar ik een val moet zetten. Waar we hem horen is een verlaagd plafond, daar zitten wel spotjes die ik eruit kan halen, maar dan komt er stucwerk mee, dat zie ik niet echt zitten. (er is heel duidelijk gestuct nadat de spotjes erin zijn geplaatst, er zijn meer vreemde dingen in huis....)
Lukt het ook niet via de zolder dan? Wij hebben ook muizen gehad die tussen het plafond op onze slaapkamer en de (Berg)zoldervloer huisden. In ons net nieuwe isolatiemateriaal. We hoorden ze zelfs met nootje over het plafond slepen. Top als je wil slapen. We hebben uiteindelijk op zolder een stuk uit de planken vloer gezaagd (dat is nu een wegneembaar stuk vloer) en daardoor konden we op ons plafond een val zetten. We hebben de afgelopen jaren behoorlijk wat muizen gevangen. :X Inmiddels alweer 1,5 jaar geleden voor het laatst, is iedere winter weer spannend. :P
Gelukkig nooit in huis tegen gekomen op 1 muis na die via de spouwmuur en het gat voor de afzuigkap in het keukenkastje terecht was gekomen. Dat gat is toen meteen dicht gemaakt.
pi_196797493
Van mijn werk niets van dat al. Alleen de aankondiging dat het jaarlijkse kerstfeestje uiteraard niet doorging vanwege Corona, ow, en dat er een reorganisatie komt en er over 3 maanden flink wat collega's minder zullen zijn. :'( Hoe anders dan bij mijn man, daar grapten we vorige week nog dat er al een hele week geen pakje voor hem was bezorgd, dat waren we niet meer gewend... en toen kwamen er deze week 2 :X

(Zou best eens kunnen dat hij dezelfde werkgever heeft als jij, @exode, hij had gister ook een hilarische online borrel met een of andere Brabantse die het aan elkaar praatte, en item van Dolf Jansen en Hennie Huisman erbij :D )

Maar daarom heb ik dus zelf maar een Secret Santa actie opgezet met mijn afdeling O+ Vanmiddag virtuele borrel en uitpakmoment *O* *O*
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:08:13 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196797896
Uitslag was razendsnel, maar helaas positief. Dat wordt kerst in quarantaine...los van het feit dat ik me echt heel kut voel inmiddels.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:08:20 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_196797899
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 08:03 schreef Shandaly het volgende:
Van mijn werk niets van dat al. Alleen de aankondiging dat het jaarlijkse kerstfeestje uiteraard niet doorging vanwege Corona, ow, en dat er een reorganisatie komt en er over 3 maanden flink wat collega's minder zullen zijn. :'( Hoe anders dan bij mijn man, daar grapten we vorige week nog dat er al een hele week geen pakje voor hem was bezorgd, dat waren we niet meer gewend... en toen kwamen er deze week 2 :X

(Zou best eens kunnen dat hij dezelfde werkgever heeft als jij, @:exode, hij had gister ook een hilarische online borrel met een of andere Brabantse die het aan elkaar praatte, en item van Dolf Jansen en Hennie Huisman erbij :D )

Maar daarom heb ik dus zelf maar een Secret Santa actie opgezet met mijn afdeling O+ Vanmiddag virtuele borrel en uitpakmoment *O* *O*
Jouw werkgever staat inderdaad niet echt bekend om de gezelligheid rond kerst :') ik vond dat altijd zeer teleurstellend.

Mijn kerstborrel is vanavond pas. Ons afdelingshoofd vindt meetings altijd belangrijker. En op de laatste vrijdag van het jaar zijn traditioneel alle belangrijke uitgestelde beslismomenten :')
disclaimer
pi_196797911
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Uitslag was razendsnel, maar helaas positief. Dat wordt kerst in quarantaine...los van het feit dat ik me echt heel kut voel inmiddels.
;( ;( Wat rot! Sterkte en beterschap gewenst. :*
pi_196797930
Wij hebben vanavond een digitaal eindejaarsfeest, met bingo en een digitale escape room voor wie wil. Maar ook echt artiesten ed, ben best benieuwd hoe dat gaat zijn.
pi_196797944
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Uitslag was razendsnel, maar helaas positief. Dat wordt kerst in quarantaine...los van het feit dat ik me echt heel kut voel inmiddels.
Oh bah. ;( Wat een rotzooi.
Voel je je vooral ook mentaal kut of lichamelijk?
Ik hoop voor je dat je er een beetje goed doorheen komt.
Beterschap! -O-
pi_196798093
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Uitslag was razendsnel, maar helaas positief. Dat wordt kerst in quarantaine...los van het feit dat ik me echt heel kut voel inmiddels.
Bah, beterschap!!
pi_196798113
Jeetje Tink, dat kon je er nu net niet bij hebben zeg. Beterschap en sterkte! :*
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:31:20 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_196798117
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Uitslag was razendsnel, maar helaas positief. Dat wordt kerst in quarantaine...los van het feit dat ik me echt heel kut voel inmiddels.
Ah dat is niet wat je wil horen. Veel beterschap!
disclaimer
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:32:57 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196798134
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Uitslag was razendsnel, maar helaas positief. Dat wordt kerst in quarantaine...los van het feit dat ik me echt heel kut voel inmiddels.
Och wat naar :{
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:36:12 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196798163
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh bah. ;( Wat een rotzooi.
Voel je je vooral ook mentaal kut of lichamelijk?
Ik hoop voor je dat je er een beetje goed doorheen komt.
Beterschap! -O-
Hoesten, koorts, knallende hoofdpijn, spierpijn...als flinke griep. En mentaal baal ik van kerst, m'n zusje zou komen en die zit nu helemaal alleen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 december 2020 @ 09:38:08 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196798187
Beterschap Tink89
pi_196798223
Shit Tink, beterschap!
pi_196798236
@Tink89 Beterschap
Hopelijk knap je snel weer op.
pi_196798471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoesten, koorts, knallende hoofdpijn, spierpijn...als flinke griep. En mentaal baal ik van kerst, m'n zusje zou komen en die zit nu helemaal alleen.
Oh wacht, dat is je zusje die in een speciale instelling woont of iets? Hoop niet dat ik het verkeerd zeg. :)
Dat is extra vervelend ja. :*
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:01:37 #218
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196798487
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh wacht, dat is je zusje die in een speciale instelling woont of iets? Hoop niet dat ik het verkeerd zeg. :)
Dat is extra vervelend ja. :*
Bijna goed. Ze is behoorlijk autistisch en woont nog thuis, maar mijn moeder moet werken met kerst. Ze is gek op haar nichtje en zou bij ons komen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196798615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Bijna goed. Ze is behoorlijk autistisch en woont nog thuis, maar mijn moeder moet werken met kerst. Ze is gek op haar nichtje en zou bij ons komen.
Wat ontzettend naar. Op deze manier is de besmetting dubbel verdrietig ;(

Hopelijk voel je je snel wat beter. :*
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:16:49 #220
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196798663
Oh wat rot tink. Was er nou iemand bij jullie geweest die vlak daarna positief getest was ofzo?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196798846
Wat ontzettend balen Tink!
pi_196798881
Ah nee Tink, beterschap! Hopelijk voel je je snel beter.
En enorm rot met Kerst en je zusje :*

Shandaly, klinkt ook heel leuk bij je man, maar nee toch een andere werkgever. Bij ons was het de directie die het land doorging bij collega's die in het zonnetje werden gezet, Trijntje die tussendoor zong en ons eigen communicatiewonder (vindt ze zelf) die alles aan elkaar praatte. Het liep 45 minuten uit....
pi_196798904
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Uitslag was razendsnel, maar helaas positief. Dat wordt kerst in quarantaine...los van het feit dat ik me echt heel kut voel inmiddels.
Oh shit Tink!!!
Beterschap! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 december 2020 @ 10:47:02 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196799042
Tink, wat een domper, heel veel beterschap gewenst en sterkte! XXX
in de haak.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:09:00 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196799364
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 10:16 schreef Mariposas het volgende:
Oh wat rot tink. Was er nou iemand bij jullie geweest die vlak daarna positief getest was ofzo?
M'n schoonvader is bij ons geweest op de dag dat m'n schoonmoeder klachten kreeg. Hij is zelf niet getest.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:15:41 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196799449
Oh wat onwijs kut, zeker met je zusje ook nog. Wanneer kreeg je klachten? Met een beetje mazzel ben je met kerst klaar met je isolatie maar dan zitten je partner en kind nog in quarantaine dus daar heb je ook niet veel aan eigenlijk. Ik ben vandaag ook allemaal mensen aan het bellen wiens kerstplanning in het water valt door hun uitslag, echt stom :( Zelf werken we door met kerst. Geloof dat we niet eens een kerstpakket of wat dan ook krijgen, de dankbaarheid is overweldigend haha.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196799510
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Uitslag was razendsnel, maar helaas positief. Dat wordt kerst in quarantaine...los van het feit dat ik me echt heel kut voel inmiddels.
Oh Tink dat is klote. Beterschap en sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:24:12 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196799594
Oh-oh ik kreeg eergisteren klachten, die worden vooralsnog alleen maar erger. Ik zit niet in isolatie, dat is niet te doen met een kindje van net 2. Dus we zitten samen in quarantaine.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:30:24 #229
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196799686
Ja snap ik, maar voor jou heet het isolatie, omdat je besmet bent, voor je kind en partner heet het quarantaine.
Kan wel ff duren voor je gebeld wordt voor je BCO helaas, dus als je vragen hebt pb me maar hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196801135
Beterschap Tink!
pi_196804012
Beterschap Tink, en dan extra balen van de omstandigheden nu :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196804388
Beterschap en dikke knuffel voor de rot situatie.

Ik heb een fijne werkgever, fijne sfeer onderling bij de collega's en met sint hebben we chocola gehad.
Vanuit HR is er na de zomer het een en ander online georganiseerd.

Met de lockdowns is men ook netjes met collega's omgegaan die thuis met kinderen zaten en werd er bekeken hoe er zaken anders georganiseerd konden worden (wel met zakelijke mededeling er bij over ouderschapsverlofdagen en onbetaalde vakantiedagen).

Vorig jaar met kerst hebben we een cadeaukaart gekregen, ik ben benieuwd of er dit jaar iets is.
Zelfde met nieuwjaarsfeestje, zal misschien wat alternatiefs komen of niet. We will see.

Dat de sfeer er onderling goed zit en er (voorlopig) geen mensen uit hoeven vind ik belangrijker.
pi_196805048
Wat naar Tink! Beterschap!
pi_196805275
De baas van onze buurman kwam afgelopen week verkleed als kerstman aan de deur een kerstpakket brengen. Onze buurman werkt ook al maanden thuis, en ik denk de rest van het bedrijf ook, want de auto lag vol dozen :D
Hij had een grote bel bij zich, dus de jongens gingen meteen uit het raam kijken.
Vond dat echt een toffe actie ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196805319
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 17:05 schreef LeSage het volgende:
De baas van onze buurman kwam afgelopen week verkleed als kerstman aan de deur een kerstpakket brengen. Onze buurman werkt ook al maanden thuis, en ik denk de rest van het bedrijf ook, want de auto lag vol dozen :D
Hij had een grote bel bij zich, dus de jongens gingen meteen uit het raam kijken.
Vond dat echt een toffe actie ^O^
Wat leuk!!


Ik weet dat er iets per post gaat komen en dat er ook vanuit de Gemeente Den Haag een bon komt.

Ik bof ook met mijn werkgever. Met Sinterklaas lag er een pakketje. Tussendoor al paar keer iets gehad. Paar keer een thuiswerkvergoeding gekregen. En we mochten allemaal een klein kadootje van 10 euro kopen omdat er budget over was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 december 2020 @ 17:26:59 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196805596
De man van Twentemeisje ging als kerstelf heel Nederland door om bij werknemers kerstpakketten te bezorgen. Hij kwam ook bij ons langs en O en ik hebben er hartelijk om gelachen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 december 2020 @ 18:18:01 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196806450
Wij hebben sinds het begin van de lockdown (of eigenlijk sinds 1 juli, toen ben ik gestart) gekregen:

Een podium cadeaubon (voor als het weer mag)
Een sinterklaascadeau van de pv voor elk kind en kleinkind
Twee keer bloemen van de pv wegens ziekte
Een doosje chocolade
Een muismat en notitieboek voor je thuiswerkplek
Een kunstwerk als kerstgeschenk
Een bol bon van mijn baas voor het hele departement
Een mondkapje
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196807226
Dat is veel tink (beterschap ook)

Ik kreeg een bol.com bon van mijn werk en ook nog een van de stichting plus een bon voor 10 oliebollen of 5 appelbeignets.

Wij zitten nu klaar voor de kerstbingo van mijn mans werk.
  vrijdag 18 december 2020 @ 19:47:42 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196808449
Mijn man had als kerstpakket een Sodastream. Die hebben we al een. Dus die doen we cadeau aan mijn ZWAGER.
Verder was er gisteren nog een kerstpakket voor hem. Daar zat 1 fles merlot in, 1 heel klein flesje (2 slokken) appelsap en 1 zak chips.

Mijn kerstpakket is elk jaar een carrouselbon. Kun je inloggen op een webshop en iets uitzoeken.
die van vorig jaar heb ik vorige week pas verzilverd.
Geen idee wat ik moet bestellen.
pi_196808625
Beterschap Tink :*
pi_196808885
Beterschap Tink, hopelijk wordt t niet te erg (en steek je niemand aan..)

Dat met die bon herken ik, geen idee wat te nemen.. Dit jaar had ik een bon met 1000 punten. Die kon ik verdelen over meerdere items en dus kon ik een stapel chocola, noga, thee en een boek nemen, prima!
  vrijdag 18 december 2020 @ 20:11:26 #242
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196809081
Bij ons op het werk doen ze dus aan awards. Vaak worden nominaties uitgedeeld na uitzonderlijke prestatie, afronden groot project etc.
Die waren altijd bruto en betaald via je salaris. Dat is dus dit jaar omgezet in punten te besteden bij een online werkgever winkel. Daar is dus alles 3x zo duur }:|
Dus iedereen bestelt er nu bol.com of bijenkorf bonnen van om het daar aan te schaffen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 december 2020 @ 20:32:44 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196809585
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:04 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Beterschap Tink, hopelijk wordt t niet te erg (en steek je niemand aan..)

Dat met die bon herken ik, geen idee wat te nemen.. Dit jaar had ik een bon met 1000 punten. Die kon ik verdelen over meerdere items en dus kon ik een stapel chocola, noga, thee en een boek nemen, prima!
Bij ons zijn het sterren. Ong ter waarde van 35 euro
Het varieert van een heggenschaar (8 sterren) tot een kaars (1 ster)
En van alles daartussen. Ook cadeaubonnen voor diverse webwinkels
pi_196809647
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:11 schreef laziness het volgende:
Bij ons op het werk doen ze dus aan awards. Vaak worden nominaties uitgedeeld na uitzonderlijke prestatie, afronden groot project etc.
Die waren altijd bruto en betaald via je salaris. Dat is dus dit jaar omgezet in punten te besteden bij een online werkgever winkel. Daar is dus alles 3x zo duur }:|
Dus iedereen bestelt er nu bol.com of bijenkorf bonnen van om het daar aan te schaffen.
Mijn man kreeg ook zo’n bon idd, maar als je dan winkelprijzen gaat kijken van wat ze in die webshops hebben, dan ben je gewoon een dief van jezelf als je direct via hen bestelt, plus dat je dan vaak ook nog restpunten overhoudt. Dit jaar in die webshop ook vrijwel alleen kadobonnen van GiftForYou, die normaal gesproken al erg beperkt in te leveren zijn met korte geldigheid maar nu al helemaal waardeloos zijn. (Nog afgezien van het feit dat je daarmee de lokale bedrijven ook niet echt helpt want je eet/beleeft dan voor een spotprijs). Niet voor niets dat er tegenwoordig tig van dat soort bedrijfjes bestaan.

Ik begrijp niet dat bedrijven daarmee in zee gaan. Doe gewoon een normale VVV-bon dan, die kun je vrijwel overal inleveren en is lang geldig. Of gewoon een ouderwets kerstpakket.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 18 december 2020 @ 20:53:48 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196810031
Bij ons is die awards het hele jaar door. Is een intern beloningssysteem. Kerstpakket krijgen we ook gewoon. (Die ik nog per post moet ontvangen)
Maar ik had liever de cash in mijn handje. Met de punten omzetten in bol.com of bijenkorf bonnen kan ik alleen daar shoppen.
En nu ben je als bedrijf geld kwijt aan een externe vendor die zo’n puntenwinkel voor je host en niemand is er blij mee.

@FlyingFish, giftforyou etc kan je inderdaad echt net niks mee. Mijn schoonouders zijn fan van dat cadeau geven :P

[ Bericht 8% gewijzigd door laziness op 18-12-2020 21:03:19 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196810078
Ik heb (van familie, niet van werk) ook weleens zo'n gare cadeaukaart met beperkt assortiment voor boeken gekregen. Ik lees veel en graag maar niks van wat ze daar hadden. Ik begreep echt niet waarom ze hiervoor hadden gekozen ipv gewoon een boekenbon.
pi_196810307
Hier is het elk jaar een verrassing. Soms een doos met leuke spullen, soms een duurder cadeau en wat eetspul, een bon of een doos met echt alleen maar junk. Van mijn vriend zijn werk krijg ik altijd Rituals. Kan zo bij de rest van mijn stash.
Dit jaar was nog zo slecht niet.
Alleen hebben we nu voor elke kamer in huis wel een bluetooth speaker, dat mag op zich wel eens stoppen :D
pi_196810486
Mijn man had ook iets met punten, kon hij ook een cadeaubon voor kiezen, maar dan niet iets waar hij iets mee kon, dus volgens mij heeft hij nu wel iets uitgezocht...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196810491
Vriend kreeg een klein flesje champagne en een fijne bon van bol. En zijn dertiende maand komt er nog aan, beste kerstcadeau eigenlijk :7

Mijn werk heeft het momenteel dus nogal zwaar, we rekenden op helemaal niets, maar mijn werkgevers hebben van eigen geld toch nog voor iedereen rituals gekocht en een te lieve kaart erbij geschreven waar ik wat tranen bij heb gelaten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196810958
Wij krijgen normaal nauwelijks fysieke cadeaus. Wel grote feesten en veel winacties voor alles wat we sponsoren. Verder krijg ik elk jaar relatiegeschenken, ook meestal uitjes, niets te klagen dus.

Dit jaar voor het eerst een cadeaubon. Een bon waarmee je een bon kan kopen, raar concept toch.

Vandaag laatste Kerstcadeau voor vriendin besteld en we hebben een kerstdinerbox bij restaurant uit het dorp besteld. Klaar voor Kerstavond!
  vrijdag 18 december 2020 @ 21:51:04 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196811186
Mijn man (ook zzp-er) heeft mij dit jaar een kerstpakket gestuurd. 🤣❤
***
pi_196811456
Ik kreeg een paar weken terug 'zomaar' een cadeaubon. Nu kregen we een pakket met een kookboek en wat kruiden die je daarbij kunt gebruiken.
pi_196811741
Ik krijg meestal een cadeaubon van Bol.com met daarop een leuk bedrag. Afgelopen jaren kreeg mijn man van mijn werkgever ook nog een cadeau in de vorm van een Rituals cadeaukaart, daar was hij altijd erg blij mee. Dit jaar weet ik het nog niet. Mijn werkgever vertelde wat we nog behoorlijk wat ruimte over hadden in de werkkostenregeling, dus ik verwacht een leuke netto uitkering of een bedrag waarvoor we zelf iets uit mogen zoeken.
Naast onze eigen cadeaus kiezen wij met alle medewerkers 2 goede doelen uit waar we als bedrijf een bedrag aan overmaken. Dat vind ik altijd een mooi gebaar. Dit jaar hebben we o.a. gekozen voor een stichting die zich inzet om eenzaamheid bij ouderen tegen te gaan. Afgelopen jaar zijn er nog veel meer mensen dan anders vereenzaamd, dus ik vond het een heel passend doel.

Mijn man werkt in de bouw en zijn kerstbonus wordt altijd contant uitgekeerd. :') Dat zijn altijd behoorlijke bedragen, zo'n beetje 2/3 van een netto maandsalaris is de regel. Toevallig kreeg hij de bonus vandaag, dus mijn dag kon niet meer stuk. :P
  vrijdag 18 december 2020 @ 23:15:49 #254
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196812731
Als je nog ruimte hebt binnen de regels van de WKR om je werknemers wat extra te geven is dat een leuk kerstcadeautje.

@BE, super leuk dat je man dat gedaan heeft!

Wij kunnen altijd kiezen uit traditioneel of wijnpakket, parfumerie bon of schenken aan een goed doel.
Bon van vorig jaar ligt nog :+ dus maar wat anders gekozen dit jaar.

Mijn man had een tapas en cocktail pakket. Glazen, shaker, alcohol, recepten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 december 2020 @ 23:18:29 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196812799
Net afgelopen vrijdag en maandag kind en man negatief getest.
Vandaag een mail dat de meester positief getest is. Die heeft O dinsdag voor het laatst gezien. Je blijft aan de gang met testen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196815812
Wij kregen voor Sinterklaas heel veel chocola dit jaar. Als kerstpakket kregen we een vvv bon. Dus nu wil ik iets voor mezelf kopen. Even bedenken wat.
pi_196815901
Ik miste een bladzijde. Laziness, zo balen. X
  zaterdag 19 december 2020 @ 09:43:23 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196816695
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:18 schreef laziness het volgende:
Net afgelopen vrijdag en maandag kind en man negatief getest.
Vandaag een mail dat de meester positief getest is. Die heeft O dinsdag voor het laatst gezien. Je blijft aan de gang met testen.
:{
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196817066
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:18 schreef laziness het volgende:
Net afgelopen vrijdag en maandag kind en man negatief getest.
Vandaag een mail dat de meester positief getest is. Die heeft O dinsdag voor het laatst gezien. Je blijft aan de gang met testen.
Moet kind dan opnieuw getest worden? Of kun je de tijd ook uitzitten? Wel gedoe..

Man had een flinke bol.com bon. Nu moet ik iets voor mezelf bestellen van hem *;
pi_196817404
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:18 schreef laziness het volgende:
Net afgelopen vrijdag en maandag kind en man negatief getest.
Vandaag een mail dat de meester positief getest is. Die heeft O dinsdag voor het laatst gezien. Je blijft aan de gang met testen.
Pffff en nu? Afwachten of kind weer testen?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 19 december 2020 @ 11:26:50 #261
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196818083
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:18 schreef laziness het volgende:
Net afgelopen vrijdag en maandag kind en man negatief getest.
Vandaag een mail dat de meester positief getest is. Die heeft O dinsdag voor het laatst gezien. Je blijft aan de gang met testen.
Och jeetje :{ Gelukkig nu lockdown ;)

Tink, wat beroerd. Heel veel sterkte!
pi_196818428
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 23:18 schreef laziness het volgende:
Net afgelopen vrijdag en maandag kind en man negatief getest.
Vandaag een mail dat de meester positief getest is. Die heeft O dinsdag voor het laatst gezien. Je blijft aan de gang met testen.
Dat schiet ook niet op zeg. -O- Ik hoop dat O niet besmet is door de meester.

Deepfreeze, Bol.com bonnen zijn altijd erg leuk, succes met het vinden van een mooi cadeau voor jezelf. O+
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:32:16 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196818934
Ggd belde net. Ik snap niks van de regels, maar ga me er wel gewoon aan houden natuurlijk. Ik zou na 7 dagen en 24 uur klachtenvrij weer naar buiten mogen (vanaf de test, dus de 24e weer naar buiten) maar man en kind moeten vanaf vandaag nog minstens 10 dagen :? :? Tot de 29e dus.

M'n zusje kwam net op raamvisite om het kerstcadeautje voor prul en wat boodschappen te brengen en we hebben samen een potje staan grienen. Maar prul heeft wel fanatiek gehighfived tegen het raam en het was toch wel fijn om even te kunnen kletsen.

Hopelijk is O niet besmet door de meester! Zo blijf je inderdaad bezig ja. Pfft...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196818972
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:32 schreef Tink89 het volgende:
Ggd belde net. Ik snap niks van de regels, maar ga me er wel gewoon aan houden natuurlijk. Ik zou na 7 dagen en 24 uur klachtenvrij weer naar buiten mogen (vanaf de test, dus de 24e weer naar buiten) maar man en kind moeten vanaf vandaag nog minstens 10 dagen :? :? Tot de 29e dus.

M'n zusje kwam net op raamvisite om het kerstcadeautje voor prul en wat boodschappen te brengen en we hebben samen een potje staan grienen. Maar prul heeft wel fanatiek gehighfived tegen het raam en het was toch wel fijn om even te kunnen kletsen.

Hopelijk is O niet besmet door de meester! Zo blijf je inderdaad bezig ja. Pfft...
Dat heeft met de incubatietijd te maken.
pi_196819186
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:32 schreef Tink89 het volgende:
Ggd belde net. Ik snap niks van de regels, maar ga me er wel gewoon aan houden natuurlijk. Ik zou na 7 dagen en 24 uur klachtenvrij weer naar buiten mogen (vanaf de test, dus de 24e weer naar buiten) maar man en kind moeten vanaf vandaag nog minstens 10 dagen :? :? Tot de 29e dus.

M'n zusje kwam net op raamvisite om het kerstcadeautje voor prul en wat boodschappen te brengen en we hebben samen een potje staan grienen. Maar prul heeft wel fanatiek gehighfived tegen het raam en het was toch wel fijn om even te kunnen kletsen.

Hopelijk is O niet besmet door de meester! Zo blijf je inderdaad bezig ja. Pfft...
Klopt helemaal hoor, eigenlijk hebben huisgenoten altijd veel langer last van een besmetting dan de besmette persoon zelf. Als jij niet in totale isolatie gaat dan gaan de 10 dagen incubatietijd pas in als jij 24 uur klachtenvrij bent. (Oh wacht dat is blijkbaar in tussentijd alweer veranderd en gaat nu eerder in) :')
Anyway, dat is de reden geweest dat wij voor isolatie hebben gekozen toen mijn man corona had, anders hadden de kinderen school nog veel langer moeten missen. -O-
pi_196819443
Acteur Bram van der Vlugt op 86-jarige leeftijd overleden https://www.nu.nl/algemee(...)ftijd-overleden.html (via @nunl)

De Sint van vele hier denk ik.
pi_196819543
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:09 schreef F_r het volgende:
Acteur Bram van der Vlugt op 86-jarige leeftijd overleden https://www.nu.nl/algemee(...)ftijd-overleden.html (via @:NUnl)

De Sint van vele hier denk ik.
:'(

Dé Sint ;(
pi_196819689
:'(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:25:02 #269
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196819707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:09 schreef F_r het volgende:
Acteur Bram van der Vlugt op 86-jarige leeftijd overleden https://www.nu.nl/algemee(...)ftijd-overleden.html (via @:NUnl)

De Sint van vele hier denk ik.
Las het in een ander topic.

Olle is aan het valsspelen met uno.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:32:31 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196819855
Aaah, da's de echte sinterklaas ja.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196820023
Ah, onze Sint.. :'(


Valsspelen met Uno? Hoe doe je dat?

Speel in ieder geval niet exploding kittens om snoep met je kinderen. Ik had 2 exploded kinderen :D
pi_196820249
Ach, de Sint. En aan corona ook nog. Sneu zeg.
pi_196820498
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:25 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Las het in een ander topic.

Olle is aan het valsspelen met uno.
Ik heb net valse motten gekocht. Daar moet je valsspelen
pi_196820612
Sneu, van Sinterklaas... Hij had nog allerlei acteerplannen, las ik.
De radio bracht het niet echt tactisch, trouwens, voor meeluisterende kinderoren }:|
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 december 2020 @ 14:37:20 #275
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196821010
De echte Sint....

En t dochtertje (3 mnd) van Jan Dulles is vanmorgen overleden .
Zo heftig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196821179
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:37 schreef Ynske het volgende:
De echte Sint....

En t dochtertje (3 mnd) van Jan Dulles is vanmorgen overleden .
Zo heftig
Kippenvel... wát een nachtmerrie. Helaas eentje waar zij en hun dierbaren nooit meer uit zullen ontwaken. :'(
pi_196821232
Hij is al 10! jaar geen Sint meer
pi_196821284
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:37 schreef Ynske het volgende:
De echte Sint....

En t dochtertje (3 mnd) van Jan Dulles is vanmorgen overleden .
Zo heftig
Heftig
  zaterdag 19 december 2020 @ 14:59:28 #279
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196821357
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Ah, onze Sint.. :'(


Valsspelen met Uno? Hoe doe je dat?

Speel in ieder geval niet exploding kittens om snoep met je kinderen. Ik had 2 exploded kinderen :D
Alle kaarten waar je moet trekken, beurt overslaan, ... in je stapel steken.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196821410
Ik maakte gisteren een grapje onder een ''new years resolutions'' post op Facebook.
''My goal for 2020 is to lose 20 pounds, only 30 to go!''
Kreeg ik binnen drie minuten een vriendschapsverzoek van een health coach :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196822477
quote:
81s.gif Op zaterdag 19 december 2020 15:01 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik maakte gisteren een grapje onder een ''new years resolutions'' post op Facebook.
''My goal for 2020 is to lose 20 pounds, only 30 to go!''
Kreeg ik binnen drie minuten een vriendschapsverzoek van een health coach :')
:r
  zaterdag 19 december 2020 @ 15:59:50 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_196822488
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:37 schreef Ynske het volgende:
De echte Sint....

En t dochtertje (3 mnd) van Jan Dulles is vanmorgen overleden .
Zo heftig
Ik las het ja, brrr. Heb mn eigen baby nog maar eens extra goed geknuffeld ;(
disclaimer
pi_196822764
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:52 schreef amaranta het volgende:
Hij is al 10! jaar geen Sint meer
Dit jaar nog.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:21:20 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_196822810
En qua sint... ik kan de huidige sinterklaas wel waarderen :P hij heeft leuke scherpe randjes die het erg leuk maken voor volwassenen.
disclaimer
pi_196823039
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:18 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dit jaar nog.
Ik heb geen zin om op elke slak zout te leggen. Maar je begrijpt hopelijk wel wat ik hiermee bedoelde.
pi_196823054
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:59 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Alle kaarten waar je moet trekken, beurt overslaan, ... in je stapel steken.
+2 op +2 mag niet he....
pi_196823090
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:21 schreef SQ het volgende:
En qua sint... ik kan de huidige sinterklaas wel waarderen :P hij heeft leuke scherpe randjes die het erg leuk maken voor volwassenen.
Yes, agree. 'daag hooorrrrr..' O+

:W man, wat is verhuizen een krime. Volgende keer dat ik verhuis is naar het rusthuis....
pi_196823096
twitter
pi_196823099
Maar wat maakt het uit dat hij al tien jaar niet meer de officiële Sinterklaas is? Velen hier koesteren warme herinneringen aan hem uit die tijd en het was zijn bekendste rol. Sean Connery was al veel langer geen James Bond meer en dat was ook het eerste waarover alle overlijdensberichten gingen.
pi_196823158
Deze is ook interessant
twitter
pi_196823172
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:36 schreef lunapuella het volgende:
Maar wat maakt het uit dat hij al tien jaar niet meer de officiële Sinterklaas is? Velen hier koesteren warme herinneringen aan hem uit die tijd en het was zijn bekendste rol. Sean Connery was al veel langer geen James Bond meer en dat was ook het eerste waarover alle overlijdensberichten gingen.
Ik was vooral verbaasd dat het al 10 jaar geleden is dat hij het stokje doorgaf.
pi_196823205
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik was vooral verbaasd dat het al 10 jaar geleden is dat hij het stokje doorgaf.
Aah, op die manier.
  zaterdag 19 december 2020 @ 16:58:24 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196823493
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:21 schreef SQ het volgende:
En qua sint... ik kan de huidige sinterklaas wel waarderen :P hij heeft leuke scherpe randjes die het erg leuk maken voor volwassenen.
Inmiddels redelijk aan gewend maar hij is veel minder statig dan hoe Bram het invulde. Daar had ik lang moeite mee. Maar hij past bij deze tijd denk ik al had dit figuur wat mij betreft niet persé verjonging nodig.

Overigens vond ik Bram en Erik ook redelijk hilarisch, vooral bij Paul de Leeuw.

Qua testen van O, ik vind het enorm sneu voor hem maar we gaan het toch maar weer doen. De risico’s zijn te groot -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196824146
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:09 schreef F_r het volgende:
Acteur Bram van der Vlugt op 86-jarige leeftijd overleden https://www.nu.nl/algemee(...)ftijd-overleden.html (via @:NUnl)

De Sint van vele hier denk ik.
Ja, ook de mijne, al was ik al 8 toen hij Sinterklaas werd in 1986.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:52:50 #295
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196824349
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:40 schreef amaranta het volgende:
Deze is ook interessant
[ twitter ]
Wist ik niet eens. Olle is 6.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196824556
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik was vooral verbaasd dat het al 10 jaar geleden is dat hij het stokje doorgaf.
Zo las ik het ook, en zo dacht ik ook. De ‘nieuwe’ Sint is helemaal niet zo nieuw meer dus :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 19 december 2020 @ 18:17:50 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196824757
Grappige is dat ik al 20 was toen Bram vd Vlugt Sinterklaas werd, ik heb in mijn jeugd dus een compleet andere Sinterklaas op TV gezien (ja, wij hadden TV). "Mijn" Sinterklaas was Adrie van Oorschot (en Piet Römer de hoofdpiet):


Maar dat weet ik dus amper meer, ook voor mij was Bram vd Vlugt de Sinterklaas.... overigens vind ik dat Stefan de Walle het prima doet.

Het komt er dus op neer dat ik mijn oudste zoon opgevoed heb Bram vd Vlugt als Sinterklaas en de jongste met Stefan de Walle, voor beiden zullen zij de "echte" Sinterklaas zijn, en voor mij is het min of meer Bram, want ik kan me de Sinterklaas uit mijn jeugd echt niet meer herinneren.
Piet Römer als hoofdpiet trouwens wel en die was ook al gestopt voor Bram vd Vlugt Sinterklaas werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196825261
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 18:17 schreef Leandra het volgende:
Grappige is dat ik al 20 was toen Bram vd Vlugt Sinterklaas werd, ik heb in mijn jeugd dus een compleet andere Sinterklaas op TV gezien (ja, wij hadden TV). "Mijn" Sinterklaas was Adrie van Oorschot (en Piet Römer de hoofdpiet):
[ afbeelding ]

Maar dat weet ik dus amper meer, ook voor mij was Bram vd Vlugt de Sinterklaas.... overigens vind ik dat Stefan de Walle het prima doet.

Het komt er dus op neer dat ik mijn oudste zoon opgevoed heb Bram vd Vlugt als Sinterklaas en de jongste met Stefan de Walle, voor beiden zullen zij de "echte" Sinterklaas zijn, en voor mij is het min of meer Bram, want ik kan me de Sinterklaas uit mijn jeugd echt niet meer herinneren.
Piet Römer als hoofdpiet trouwens wel en die was ook al gestopt voor Bram vd Vlugt Sinterklaas werd.
Zo zie je maar weer...
pi_196825936
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 14:37 schreef Ynske het volgende:
De echte Sint....

En t dochtertje (3 mnd) van Jan Dulles is vanmorgen overleden .
Zo heftig
Oh man. ;(
pi_196826617
Je grootste nachtmerrie.
pi_196828285
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')