abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196877158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken naar de kosten van deze lening voor de ondernemers. Ik kom op een kostenpercentage van 61% 8)7 ten opzichte van het gemiddeld uitstaande leningbedrag:
[ afbeelding ]
Terwijl het maar de vraag is wat de hele meerwaarde van deze club is als het echt mis gaat.
Aan de andere kant gaat het maar om een relatief klein bedrag en lijken er verder weinig schulden te zijn dus dit geld zal wel terug komen.
Toch doe ik persoonlijk niet mee. Net iets te veel twijfel.
pi_196877162
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank voor de investeringslink! Hieronder een link naar de stichting die borg staat. https://www.waarborgfondskinderopvang.nl/
Zo te lezen heeft deze borgstelling gezien de partners van de stichting een gedegen waarde. Als niemand hier deze stichting onderuit haalt. Overweeg ik te investeren.
Heb 'm ook meegenomen. Die stichting komt vaker langs bij kdv projecten. Lijkt mij (als amateur) solide, maar ken de voorwaarden / restricties niet waaronder uitgekeerd wordt. Vind dat kinderen wel vaker buiten mogen komen, en goed om daarmee op jonge leeftijd te beginnen. Sympathiek project met aardig rendement en (waarschijnlijk) fatsoenlijke zekerheid. Bovendien niet al te hoog bedrag met HA, dus ook daar kan nog wel iets uit terug komen als het echt nodig is.

Flauwe vraag: als die waarborg lineair afneemt met de lening, is dat dan aan het openstaande leenbedrag gekoppeld, of los daarvan op dezelfde tijd? Als de lening in problemen komt en niet direct actie ondernomen wordt zou het in dat laatste geval ook kunnen dat de waarborg minder dekt als bedoeld. Nu zal dat niet meteen een vaart lopen op 42 maanden (een half jaar aanmodderen voor de waarborg te triggeren zou dan 15% van de hoofdsom kosten, is ook nog te overzien).
pi_196877241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken naar de kosten van deze lening voor de ondernemers. Ik kom op een kostenpercentage van 61% 8)7 ten opzichte van het gemiddeld uitstaande leningbedrag:
[ afbeelding ]
Het komt er feitelijk op neer dat er zonder de waarborg van de stichting ongeveer 13% rente geboden had kunnen worden voor de investeerders met gelijke kosten voor het oppas bedrijf. Ik had het risico wel durven nemen tegen 13% zonder de waarborg van de stichting. FNC percentages!! :)
Afijn nu 7.5% met de verzekering van de stichting waarborg is ook niet verkeerd.
pi_196877314
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 10:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het komt er feitelijk op neer dat er zonder de waarborg van de stichting ongeveer 13% rente geboden had kunnen worden voor de investeerders met gelijke kosten voor het oppas bedrijf. Ik had het risico wel durven nemen tegen 13% zonder de waarborg van de stichting.
Dan had ik hem ook wel mee willen nemen.
pi_196877930
Investeringslink overname transportbedrijf op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196878282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 06:42 schreef Tjalala het volgende:
Bijzonder bericht van ons bijzondere appartement in Amsterdam van onze GVE kunst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was weer een termijn voldaan dus ging er van uit dat het depot was aangevuld maar daar nog geen update over bij het project.
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:28:39 #282
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_196878297
Auto Nijkrake (RegioFund) zonder haperen afbetaald. Mijn eerste en laatste bij dit platform.
Het mooiste van dit platform is misschien nog wel dat het ongewild en onbedoeld een verbetering heeft aangebracht in crowdfundland. Haastig gingen alle bestaande platformen een regeling opnemen wat er bij beëindiging activiteiten zou gaan gebeuren.
pi_196878487
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:10 schreef djtiesto8 het volgende:
SPOILER
Basis meegenomen alhoewel Collin en transport geen gelukkige combinatie is :) Hun allereerste default was een groot transportbedrijf (TB Europe), en Melo was ook een drama alhoewel zonder kleerscheuren voor ons investeerders (en dat verwacht ik hier ook niet). Lijkt me een gezond en goed geleid bedrijf, met iets te magere zekerheid om forser in te leggen.
Pecunia non olet
pi_196878547
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:28 schreef crowd-fundi het volgende:
Auto Nijkrake (RegioFund) zonder haperen afbetaald. Mijn eerste en laatste bij dit platform.
Het mooiste van dit platform is misschien nog wel dat het ongewild en onbedoeld een verbetering heeft aangebracht in crowdfundland. Haastig gingen alle bestaande platformen een regeling opnemen wat er bij beëindiging activiteiten zou gaan gebeuren.
Regio Fund kan definitief het CF-platform museum in. ^O^ Het verbaast me nog steeds dat hij de tent niet verkocht heeft zoals bij IVM en AGD is gebeurd....
Pecunia non olet
pi_196880395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:10 schreef djtiesto8 het volgende:
SPOILER
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Basis meegenomen alhoewel Collin en transport geen gelukkige combinatie is :) Hun allereerste default was een groot transportbedrijf (TB Europe), en Melo was ook een drama alhoewel zonder kleerscheuren voor ons investeerders (en dat verwacht ik hier ook niet). Lijkt me een gezond en goed geleid bedrijf, met iets te magere zekerheid om forser in te leggen.
Dank!

Ook een basis bedrag meegenomen.
pi_196880729
Beste investeerder,
U heeft eerder in een project van onze crowdfund coach Marc Kogels geïnvesteerd (Zorg Vastgoed Management). Daarom willen we u, met dit nieuwe project van deze coach, als één van de eersten de kans geven om ook hierin te investeren.
We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die morgen live gaat op ons platform.
Het betreft een vastgoed financiering van STK Real Estate B.V. ter grootte van ¤ 1.400.000,- met de volgende kenmerken:
✓ 7,0% rente;
✓ 60 maanden looptijd;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 1.400.000,- op het bedrijfspand aan de Portsmuiden 90 te Amsterdam gevestigd;
✓ Verpanding van de huidige en toekomstige roerende zaken met uitzondering van de roerende zaken, die geleased zijn;
✓ De Collin Credit Score is Goed;
✓ De Dun & Bradstreet score is Laag Risico.
Via onderstaande link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu dan ook al investeren gedurende deze exclusieve pré-publicatiefase:
STK Real Estate B.V.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:44:13 #287
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_196880852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:38 schreef zeeland6 het volgende:
Beste investeerder,
U heeft eerder in een project van onze crowdfund coach Marc Kogels geïnvesteerd (Zorg Vastgoed Management). Daarom willen we u, met dit nieuwe project van deze coach, als één van de eersten de kans geven om ook hierin te investeren.
We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die morgen live gaat op ons platform.
Het betreft een vastgoed financiering van STK Real Estate B.V. ter grootte van ¤ 1.400.000,- met de volgende kenmerken:
✓ 7,0% rente;
✓ 60 maanden looptijd;
✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 1.400.000,- op het bedrijfspand aan de Portsmuiden 90 te Amsterdam gevestigd;
✓ Verpanding van de huidige en toekomstige roerende zaken met uitzondering van de roerende zaken, die geleased zijn;
✓ De Collin Credit Score is Goed;
✓ De Dun & Bradstreet score is Laag Risico.
Via onderstaande link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu dan ook al investeren gedurende deze exclusieve pré-publicatiefase:
STK Real Estate B.V.
Welke link?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_196880886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Welke link?
Die staat o.a. een berichtje hoger ;)
https://www.collincrowdfu(...)72acebfd75827b42ca41
  dinsdag 22 december 2020 @ 14:11:56 #289
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_196881518
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank je. Goed kijken is voor mij ook een kunst. O-) O-)
pi_196883787
CrowdRealEstate - Transformatie Breda staat open voor voorinschrijving.

Nassau Property Development B.V. is gelieerd aan een aandeelhouder van Crowdrealestate.
pi_196883900
Afhandeling defaulted keukenboer bij InvestorMatch Holl*nd K**ken M0nt4ge
SPOILER
Was al krap 50% afgelost, inclusief rente krap 60%... komt dus nu 10% van 50% = 5% bij, betekend toch een afschrijving van 35+% :(

Dat zovelen zo hard hiermee eens zijn, platform komt zo wel makkelijk van de verplichtingen af.
met een beetje mazzel is de investeerder die de schuld over neemt een vriend van...
pi_196883947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 18:48 schreef Faraday01 het volgende:
SPOILER
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 19:13 schreef raser1981 het volgende:
SPOILER
De termijn is bij mij vandaag bijgeschreven in mijn wallet.
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:11:15 #293
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_196883962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:02 schreef tnhb het volgende:

Nassau Property Development B.V. is gelieerd aan een aandeelhouder van Crowdrealestate.
Al op 63% gevuld w/
pi_196883987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:02 schreef tnhb het volgende:

CRE Duiven aflossing ontvangen, > Breda

plus inzake SIG 's-Gravenmoer verbouwing / => hut is dicht, nieuw dak zit erop op, her en der nieuwe kozijntjes dakkapel aan de voorzijde in ere hersteld, moet nog wel wat gebeuren, maar men kan binnen verder.
.

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 22-12-2020 16:21:23 ]
pi_196884019
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mooi, ga ik standaard meenemen vanavond. Gezien het bedrag tijd genoeg. :)
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:22:32 #296
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_196884177
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:10 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

[..]

De termijn is bij mij vandaag bijgeschreven in mijn wallet.
Heb vandaag ook ontvangen
pi_196884761
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:11 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Al op 63% gevuld w/
En vol.
Maar zonder mijn geld.
5% netto icm 1e hypotheek 73%ltv op stuk grond, vind ik niet geweldig.
En dat is als project 24 maanden loopt.
Waarschijnlijk wordt het eerder afgelost.
Als het na een jaar afgelost wordt (zoals project Duiven) is het netto rendement 4,5%.
Niet echt aantrekkelijk.
pi_196885521
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou er even een mail aan Collin aan weiden en even informeren naar de uitslagen/status. Ook een update bij deze projecten lijkt mij wenselijk.
Zou je daarna de samenvatting van de reactie hier willen delen?
Zie je vraag hierover nu pas.

Gister kwam de uitslag van de stemronde betreffende de brabantse B&B van 18 november met 98,66 % eens om nog eens 6 maanden aflossingsvrij vanaf oktober t/m maart. Er was ook gelijk de rente termijn van oktober en november bijgeschreven. December dan nog niet, hoewel de betaaldatum de 14e is. Zal vast ook nog wel komen.

Voor de andere 2 gister nog wel een mail aan Collin gestuurd, nog geen antwoord daarop ontvangen.
pi_196885646
Wat is jullie rendement van pak 'm beet afgelopen 5 jaar, inclusief defaults? Ik zat voornamelijk in Funding Circle maar dat pakte niet zo goed uit.

Ik ben aan het overwegen om weer deels in Crowdfunding te gaan.
pi_196885799
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 17:24 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Zie je vraag hierover nu pas.

Gister kwam de uitslag van de stemronde betreffende de brabantse B&B van 18 november met 98,66 % eens om nog eens 6 maanden aflossingsvrij vanaf oktober t/m maart. Er was ook gelijk de rente termijn van oktober en november bijgeschreven. December dan nog niet, hoewel de betaaldatum de 14e is. Zal vast ook nog wel komen.

Voor de andere 2 gister nog wel een mail aan Collin gestuurd, nog geen antwoord daarop ontvangen.
Mooi, hopelijk nog voor de kerst een reactie ~:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')