Nee, we zullen nooit iedereen vaccineren. Mensen zullen weigeren om tig redenen en dat blijven doen. Net als nu.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan voor Nederland best het geval worden hoor. Zeker als nieuw geboren kinderen het vaccin ook gaan krijgen in het standaardpakket. Bovendien is 100% vaccinatiegraad niet nodig om een virus uit te roeien.

Het gaat er niet zozeer om of er iemand is met een duister plan om ons allemaal te treiteren met mondkapjes. Dat is vergezocht en van de zotte.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Beantwoord dan de vraag eens: Wie heeft er belang bij dat er, ook als iedereen gevaccineerd is, nog altijd iedereen afstand moet houden en mondkapjes dragen, en waarom precies? Want dan is het nergens meer voor nodig.

Hoe bedoel je indekken. De WHO kan toch gewoon zeggen dat na vaccinatie nog enige weken of maanden het verstandig is om die mondkapjes te dragen omdat er eerst voldoende mensen gevaccineerd moeten zijn. Zolastig is dat toch niet om in een bijzin te noemen?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De WHO maakt die nuance niet omdat ze zich in willen dekken, voordat iemand 'op advies van de WHO' zich anders gaat gedragen omdat ie gevaccineerd is.
Die beslissing laten ze aan overheden over, ze willen zelf niet de shit over zich heen krijgen omdat ze te vroeg de vlag uithangen.

Wat ze hier bedoelen is dat men in het begin, dus tot het moment dat er voldoende burgers zijn gevaccineerd, zich nog aan de maatregelen moet houden en dat is gewoon heel logisch.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt tijd dat de overheid eens ingaat op deze bewering. Want iedereen hoopt - terwijl dat er niet staat - dat die mondkapjes alleen nog tijdelijk gelden na inenting. Alleen de WHO zegt dat niet, die nuance maken ze niet.
Ik ben benieuwd of de overheid dit ook vindt

Ieder beetje kritiek kan je beter wegzetten als complot, dan voel je je daarna slimmer dan de rest enzo.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Het gaat er niet zozeer om of er iemand is met een duister plan om ons allemaal te treiteren met mondkapjes. Dat is vergezocht en van de zotte.
Maar misschien denken we/men tegen die tijd dat dit wel (nog steeds) nodig is. Onder het mom van veiligheid kan er heel wat worden veranderd. En of het dan feitelijk iets bijdraagt of het 't wel waard is lijken dan ondergeschikte vragen.

Er wordt niks uit zijn verband gerukt, het artikel is gewoon afkomstig van de hun website en diverse andere (gerenommeerde) websites die dat over hebben genomen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat ze hier bedoelen is dat men in het begin, dus tot het moment dat er voldoende burgers zijn gevaccineerd, zich nog aan de maatregelen moet houden en dat is gewoon heel logisch.
Als bijvoorbeeld 5% is gevaccineerd kunnen die (hopelijk) niet meer ernstig ziek worden, maar zij kunnen nog steeds een rol spelen in de verspreiding.
Dit uit verband rukken en net doen alsof men nog steeds mondkapjes moet dragen nadat 70% is gevaccineerd begint een beetje oud te worden.

beetje gezond verstand gebruiken is ook wel fijnquote:Op dinsdag 15 december 2020 16:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn als men dat ergens op een routekaart vermeld.

Er is ook geen enkele partij die er belang bij heeft, de huidige situatie kent alleen verliezers. Dus als er een kans is dat de maatregelen één dag eerder compleet weg gaan, dan gaat dat gebeuren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
Dit uit verband rukken en net doen alsof men nog steeds mondkapjes moet dragen nadat 70% is gevaccineerd begint een beetje oud te worden.

Ook dat verdwijnt met de loop der tijd. Hoeveel mensen weigeren een rode hond vaccin?quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, we zullen nooit iedereen vaccineren. Mensen zullen weigeren om tig redenen en dat blijven doen. Net als nu.

Met een regering die een mondkapplicht erdoorheen drukt heb ik dit toch liever wél zwart op wit. Die blauwe ogen kunnen me wat.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje gezond verstand gebruiken is ook wel fijn

Wat en waar staat hetgene wat de WHO daarover zegt precies want ik hoor wel iedereen van alles roepen maar ik zou graag zelf lezen wat er staat, op de WHO site kan ik dat iig niet vinden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er wordt niks uit zijn verband gerukt, het artikel is gewoon afkomstig van de hun website en diverse andere (gerenommeerde) websites die dat over hebben genomen.
Als dat zo is wat je zegt, waarom zeggen ze dat niet? Voorkomt een hoop verwarring.

Ik denk dat ze dit ook wel bedoelen ja als ik even logisch nadenk. Maar waarom mis ik deze nuance dan in vrijwel alle berichtgevingen van hen die ze naar buiten brengen? Of het wordt weer totaal uit het verband getrokken door de media, dat kan ook.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat ze hier bedoelen is dat men in het begin, dus tot het moment dat er voldoende burgers zijn gevaccineerd, zich nog aan de maatregelen moet houden en dat is gewoon heel logisch.
Als bijvoorbeeld 5% is gevaccineerd kunnen die (hopelijk) niet meer ernstig ziek worden, maar zij kunnen nog steeds een rol spelen in de verspreiding. Je wil niet dat die 5% denkt zich nergens meet aan houdt en zo alsnog voor ernstige verspreiding gaat zorgen.

Dit is hoe ik het opvat in alle gegeven context, want in alle andere gevallen zou het een belachelijke opmerking zijn en ben het daar met je eens.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er wordt niks uit zijn verband gerukt, het artikel is gewoon afkomstig van de hun website en diverse andere (gerenommeerde) websites die dat over hebben genomen.
Als dat zo is wat je zegt, waarom zeggen ze dat niet? Voorkomt een hoop verwarring.

Genoeg om geen 100% te halen. En wat is iedereen? 100%. Punt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook dat verdwijnt met de loop der tijd. Hoeveel mensen weigeren een rode hond vaccin?

Dan kom je op het punt dat je alleen semantisch loopt te zeuren. Want de gevallen rode hond in Nederland hoor je ook weinig over.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Genoeg om geen 100% te halen. En wat is iedereen? 100%. Punt.

Als je het fijn vindt om pedantisch gelijk te krijgen dan feliciteer ik je. Maar je vergeet even mijn opmerking dat voor het uitroeien van een virus 100% vaccinatiegraad sowieso niet nodig is. BMR zit net iets boven de 90%, wat exact dezelfde uitwerking heeft als 100%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Genoeg om geen 100% te halen. En wat is iedereen? 100%. Punt.

Nee, het ging niet over bij welk percentage we groepsimmuniteit zouden kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan kom je op het punt dat je alleen semantisch loopt te zeuren. Want de gevallen rode hond in Nederland hoor je ook weinig over.
"Iedereen" is in deze context dus "Voldoende om groepsimmuniteit te bereiken en het virus uit te laten doven".

Nee, het ging niet over bij welk percentage we groepsimmuniteit zouden kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je het fijn vindt om pedantisch gelijk te krijgen dan feliciteer ik je. Maar je vergeet even mijn opmerking dat voor het uitroeien van een virus 100% vaccinatiegraad sowieso niet nodig is. BMR zit net iets boven de 90%, wat exact dezelfde uitwerking heeft als 100%.

Natuurlijk wel, want dat is de enige reden om überhaupt te vaccineren. 'Iedereen' staat gelijk aan 'hoog genoeg percentage om groepsimmuniteit te bereiken'. Er is alleen semantisch een verschil daar tussen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, het ging niet over bij welk percentage we groepsimmuniteit zouden kunnen bereiken.

Het ging over het dragen van mondkapjes bij een vaccinatiegraad < 100%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, want dat is de enige reden om überhaupt te vaccineren.

Dat maak jij ervan. Iedereen die deze materie een beetje volgt, weet dat het gaat om het halen van de vaccinatiegrens. Zodra we daarboven zitten, is de pandemie effectief voorbij en kunnen de maatregelen worden opgeheven.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het ging over het dragen van mondkapjes bij een vaccinatiegraad < 100%.

De bron waaruit deze discussie is ontstaan *klik*quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat en waar staat hetgene wat de WHO daarover zegt precies want ik hoor wel iedereen van alles roepen maar ik zou graag zelf lezen wat er staat, op de WHO site kan ik dat iig niet vinden.
Nou ja, hoe je opvat? Het verhaal wat je er zelf van maakt eigenlijk (en ik hoop met je mee dat ze het toch anders bedoelen), de WHO heeft dit al vaker gezegd en herhaald in de afgelopen maanden. En de autoriteiten nemen hier geen afstand van.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is hoe ik het opvat in alle gegeven context, want in alle andere gevallen zou het een belachelijke opmerking zijn en ben het daar met je eens.
Helaas zijn allerlei instanties echt keihard aan het falen qua duidelijke en eenduidige communicatie.
Slimme mensen die zich niet kunnen inleven in de gemiddelde burger.

Jij zegt daar bij 'dan ligt alles open'. Maar dat is dus niet het geval omdat een vaccinatiegraad van lager dan 100% ook voldoende is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het ging over het dragen van mondkapjes bij een vaccinatiegraad < 100%.

Ik maak nergens iets van, lees terug als je mee wilt praten.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Iedereen die deze materie een beetje volgt, weet dat het gaat om het halen van de vaccinatiegrens. Zodra we daarboven zitten, is de pandemie effectief voorbij en kunnen de maatregelen worden opgeheven.

Dat is wel hoog, laatste wat ik heb gelezen is niet meer dan 0.4%. Zonder de 80+ meegerekend kom je niet hoger dan 0.2%.quote:Op dinsdag 15 december 2020 16:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mortaliteit cijfer lag rond de 0,65% volgens mij.

Klopt en dat heeft weer nadelige effecten want dan zijn er weer mensen die roepen waarom zou ik een vaccin nemen als we er nooit van afkomen. Ze mogen echt wel is duidelijker worden want uit eindelijk gaat elke pandemie een keer over. Misschien moeten we als het over is die mensen maar is een jaartje opsluiten in hun huis en dan 1 keer per maand tegen ze zeggen hou vol.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is hoe ik het opvat in alle gegeven context, want in alle andere gevallen zou het een belachelijke opmerking zijn en ben het daar met je eens.
Helaas zijn allerlei instanties echt keihard aan het falen qua duidelijke en eenduidige communicatie.
Slimme mensen die zich niet kunnen inleven in de gemiddelde burger.

Ik zie jou alleen maar pietluttig doen over het precieze woordgebruik, terwijl elke normale lezer allang begrijpt wat de strekking is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik maak nergens iets van, lees terug als je mee wilt praten.

Dat stel jij. Ik weet het niet. Niemand weet het maar jij denkt een uitzondering te zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij zegt daar bij 'dan ligt alles open'. Maar dat is dus niet het geval omdat een vaccinatiegraad van lager dan 100% ook voldoende is.

quote:Make wearing a mask a normal part of being around other people. The appropriate use, storage and cleaning or disposal are essential to make masks as effective as possible.
https://www.who.int/emerg(...)19/advice-for-public
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |