abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196850090
Iedereen ziet toch dat dit Joods is en geen Arabisch? Zo erg lijken die schriften toch helemaal niet op elkaar?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196850110
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:02 schreef Hanca het volgende:
Iedereen ziet toch dat dit Joods is en geen Arabisch? Zo erg lijken die schriften toch helemaal niet op elkaar?
Vertel dat tegen Agetha 2. :P
Vakman pur sang
pi_196850139
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Kaag gniffelt achter Twitter dat een paar domme dozen in haar trucje zijn getrapt :D
Dat zijn geen domme dozen, maar anti-semitische dozen.
De dames ergeren zich zich aan het Joodse schrift, en achten dit "niet horend in Nederland", waarvan akte. En de Joden en Arabieren horen allebei tot de semitische volkeren. Dus: net als wat Arnon Grundberg terecht al zei: Wie het over Marokkanen (kan ook islamieten of Arabieren zijn) heeft, heeft het over mij.
Want zoals ik al zei: Anti-moslim en anti-semitisme.... Het is allemaal één pot nat!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196850143
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Kaag gniffelt achter Twitter dat een paar domme dozen in haar trucje zijn getrapt :D
Hoezo is het een trucje ?
pi_196851343
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo is het een trucje ?
Ik snap het ook niet.
Sommige mensen zijn zelf waarschijnlijk zulke achterdochtige mensenhaters, dat ze zich niet voor kunnen stellen dat andere mensen andere mensen een voorspoedig nieuwjaar toe kunnen wensen.
Daar moet wat achter zitten, dat kan niet anders.
Tsja, en als je dan weer andere mensenhaters hebt (zoals de 2 dames met hun tweets) dan is een andere mensenhater weer verheugd, want we hebben de dubbele agenda gevonden.
pi_196851788
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:02 schreef Hanca het volgende:
Hebreeuws.
pi_196851790
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De dames ergeren zich zich aan het Joodse schrift, en achten dit "niet horend in Nederland", waarvan akte. En de Joden en Arabieren horen allebei tot de semitische volkeren. Dus: net als wat Arnon Grundberg terecht al zei: Wie het over Marokkanen (kan ook islamieten of Arabieren zijn) heeft, heeft het over mij.
Want zoals ik al zei: Anti-moslim en anti-semitisme.... Het is allemaal één pot nat!
Wat is er nou weer antisemtisch aan verschillende schriften niet uit elkaar kan houden. Als ik het verschil tussen Japans, Chinees en Koreaans niet zie vind je me dan ook racistisch tegenover mensen uit die landen? Lijkt mij dat de vrouwen overduidelijk racistisch zijn, maar niet antisemtisch want ze dachten tegen arabisch schrift te ageren.
pi_196852402
Ik vind het inderdaad ook een beetje vreemd, omdat die twee vrouwen dus Hebreeuws aanzien voor Arabisch, zou dit getuigen van antisemitisme? Inhoudelijk raken de berichten natuurlijk kant noch wal, maar antisemitisme kun je het niet noemen.

Overigens spreekt Kaag wel Arabisch naar het schijnt. En tussen Arabisch en Hebreeuws schijnen nogal wat gelijkenissen te zijn. Ik kan het allemaal wel waarderen. Veel talen spreken is een verrijking ^O^.
  maandag 21 december 2020 @ 01:56:44 #234
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196854181
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt, maar als de besmettingen posititieve tests vanaf het weekend weer gaan dalen omdat we weer een zuidwester hebben ipv die droge continentale lucht van de afgelopen maand dan ligt het natuurlijk aan de lockdown en is het bewijs dat lockdowns werken. Handig voor de toekomst.
Die Zuid-wester deed het in oktober ook zo goed.

En de regen al helemaal:

Ik vind dit soort aantoonbare bullshit plaatsen altijd zo in- en intriest. Vooral omdat al dit soort zeewindgeneuzel door iedereen met 2 hersencellen weerlegd kan worden.
Antifa
pi_196855563
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat is er nou weer antisemtisch aan verschillende schriften niet uit elkaar kan houden. Als ik het verschil tussen Japans, Chinees en Koreaans niet zie vind je me dan ook racistisch tegenover mensen uit die landen? Lijkt mij dat de vrouwen overduidelijk racistisch zijn, maar niet antisemtisch want ze dachten tegen arabisch schrift te ageren.
De dames ergeren zich aan het Joodse schrift, dat is niet Nederlands en in Nederland hoor je in het Nederlands te communiceren. Dat is de boodschap die de dames overbrengen.
Dat ze "Arabisch" noemen is net zo iets als dat ze het "Koeterwaals" zouden noemen.
  maandag 21 december 2020 @ 10:57:15 #236
80382 manny
30 is best veel
pi_196857330
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat Arnon zegt moet je niet serieus nemen. Die is de weg al jarenlang volkomen kwijt.

Deze mevrouw die op die tweet reageert is racistisch en wellicht ook antisemiet, maar dat weten we niet want de soepkip in kwestie denk dat het Arabisch is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196857470
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De dames ergeren zich aan het Joodse schrift, dat is niet Nederlands en in Nederland hoor je in het Nederlands te communiceren. Dat is de boodschap die de dames overbrengen.
Dat ze "Arabisch" noemen is net zo iets als dat ze het "Koeterwaals" zouden noemen.
Ze ergeren zich niet aan het joodse schrift, dat schrift herkennen ze niet eens. Natuurlijk is het relevant waar ze het over denken te hebben.
pi_196857603
quote:

[..]

Dus je denkt dat het woordje 'Arabisch' gewoon willkeurig is gekozen en dat deze Karen het dus net zo goed het woordje 'Inuktitut' had kunnen kiezen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196857636
quote:

[..]

Nee, dit is duidelijk anti-islamitisch. En gewoon heel dom van ze.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196858040
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dus je denkt dat het woordje 'Arabisch' gewoon willkeurig is gekozen en dat deze Karen het dus net zo goed het woordje 'Inuktitut' had kunnen kiezen?
Schijnbaar....
Als je je ergert aan die tekst, en dat je het schrift niet kunt lezen, maakt het dan wat uit of het van Joodse origine is, of van Arabische?
Het gaat erom dat de aversie tegen moslims/arabieren één pot nat is met anti-semitisme.
Als je ook al het schrift niet van elkaar kunt onderscheiden.
pi_196858099
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dit is duidelijk anti-islamitisch. En gewoon heel dom van ze.
Nou ja dom? De dames ergeren zich aan het (onleesbare) schrift. Het is dan nogal discriminerend om er geen moeite mee te hebben als het onleesbare schrift van Joodse origine is, en wel wanneer het van Arabische origine is.
  maandag 21 december 2020 @ 11:33:43 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196858126
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Schijnbaar....
Als je je ergert aan die tekst, en dat je het schrift niet kunt lezen, maakt het dan wat uit of het van Joodse origine is, of van Arabische?
Het gaat erom dat de aversie tegen moslims/arabieren één pot nat is met anti-semitisme.
Als je ook al het schrift niet van elkaar kunt onderscheiden.
een hond is een zoogdier
een kat is ook een zoogdier
een hond is geen kat
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196858159
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nou ja dom? De dames ergeren zich aan het (onleesbare) schrift. Het is dan nogal discriminerend om er geen moeite mee te hebben als het onleesbare schrift van Joodse origine is, en wel wanneer het van Arabische origine is.
Ja, dom dat ze het schrift niet herkennen. En inderdaad discriminerend. Maar jij denkt toch ook niet dat ze zo hadden gereageerd als ze wisten dat het Hebreeuws was? Nee, het is pure islam-haat.
pi_196858845
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 11:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dom dat ze het schrift niet herkennen. En inderdaad discriminerend. Maar jij denkt toch ook niet dat ze zo hadden gereageerd als ze wisten dat het Hebreeuws was? Nee, het is pure islam-haat.
Maar hieruit blijkt wél dat islam-haat uiteindelijk ook tot anti-semitisme zal leiden. Stel dat de islam-haat wordt geconcretiseerd door met een molotow-cocktail moskeeën te willen aanvallen, zoals in Enschede een paar jaar geleden.
Als dan de tweet-dames ook op pad gaan met molotow-cocktails dan zullen ze wellicht een synagoge ook aanzien voor een moskee. Dan staan immers van die vreemde tekens boven de deur. Het zal wel Arabisch zijn, dus een moskee.
pi_196858967
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar hieruit blijkt wél dat islam-haat uiteindelijk ook tot anti-semitisme zal leiden. Stel dat de islam-haat wordt geconcretiseerd door met een molotow-cocktail moskeeën te willen aanvallen, zoals in Enschede een paar jaar geleden.
Als dan de tweet-dames ook op pad gaan met molotow-cocktails dan zullen ze wellicht een synagoge ook aanzien voor een moskee. Dan staan immers van die vreemde tekens boven de deur. Het zal wel Arabisch zijn, dus een moskee.
Je mist de definitie van antisemitisme, geloof ik. De definitie is dat je Joden haat. Deze dames zouden in hun islamhaat misschien Joden kwaad kunnen doen, maar dat maakt het geen haat tegen Joden.
pi_196859048
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

ik vermoed dat ze een synachoge pas herkennen als er met metersgrote grote koeienletters SYNAGOGE op de gevel staat geschreven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196873733
Bestuurslid Lennart van der Linden sprak destijds in de Telegraaf van ‘een coup’, zijn medebestuurder Rob Rooken zei dat er ‘oorlog was binnen het bestuur’. Naar aanleiding van Baudets optreden besloot het bestuur op 26 november hem het partijlidmaatschap te ontnemen. Een dag later schreef bestuurslid Rob Rooken hem ook daadwerkelijk uit bij de Kamer van Koophandel.
Mediapauze
Tijdens de behandeling van het kort geding op dinsdag 15 december betoogden advocaat Verkerke en Forum-vertegenwoordiger Van Meijeren op herhaalde vragen van de rechter dat het bestuursbesluit om Baudet zijn lidmaatschap te ontnemen niet rechtsgeldig was. Reden: binnen het bestuur zou op dat moment de stemverhouding van twee tegen twee zijn geweest en dus staakten de stemmen. Maar dat blijkt niet te kloppen. Het vijfde bestuurslid, ondernemer Astrid de Groot uit Tiel laat in een schriftelijke verklaring – in het bezit van Het Parool – weten dat op donderdag 26 november rond 14.00 uur niet vier maar vijf bestuursleden waaronder zijzelf deelnamen aan een telefonische vergadering. De aanwezigen besloten met een meerderheid van 3 tegen 2 onder meer dat Baudet een mediapauze moest inlassen, dat Baudet zich moest terugtrekken uit het bestuur. Als hij dat niet zou doen, zou hem zijn partijlidmaatschap worden ontnomen, wat een dag later ook daadwerkelijk werd uitgevoerd.
------
https://www.parool.nl/ned(...)erklaringen~bee09834

Astrid de Groot verklaart dat het bestuur met 3 tegen 2 ene Baudet het bestuur heeft uitgezet
pi_196873787
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 23:39 schreef Bluesdude het volgende:
Bestuurslid Lennart van der Linden sprak destijds in de Telegraaf van ‘een coup’, zijn medebestuurder Rob Rooken zei dat er ‘oorlog was binnen het bestuur’. Naar aanleiding van Baudets optreden besloot het bestuur op 26 november hem het partijlidmaatschap te ontnemen. Een dag later schreef bestuurslid Rob Rooken hem ook daadwerkelijk uit bij de Kamer van Koophandel.
Mediapauze
Tijdens de behandeling van het kort geding op dinsdag 15 december betoogden advocaat Verkerke en Forum-vertegenwoordiger Van Meijeren op herhaalde vragen van de rechter dat het bestuursbesluit om Baudet zijn lidmaatschap te ontnemen niet rechtsgeldig was. Reden: binnen het bestuur zou op dat moment de stemverhouding van twee tegen twee zijn geweest en dus staakten de stemmen. Maar dat blijkt niet te kloppen. Het vijfde bestuurslid, ondernemer Astrid de Groot uit Tiel laat in een schriftelijke verklaring – in het bezit van Het Parool – weten dat op donderdag 26 november rond 14.00 uur niet vier maar vijf bestuursleden waaronder zijzelf deelnamen aan een telefonische vergadering. De aanwezigen besloten met een meerderheid van 3 tegen 2 onder meer dat Baudet een mediapauze moest inlassen, dat Baudet zich moest terugtrekken uit het bestuur. Als hij dat niet zou doen, zou hem zijn partijlidmaatschap worden ontnomen, wat een dag later ook daadwerkelijk werd uitgevoerd.
------
https://www.parool.nl/ned(...)erklaringen~bee09834

Astrid de Groot verklaart dat het bestuur met 3 tegen 2 ene Baudet het bestuur heeft uitgezet
Het zit wel diep hé? ;)
Vakman pur sang
pi_196873816
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het zit wel diep hé? ;)
Stel je niet zo aan..
Dit is een politiek forum en is nieuws over landelijke politieke soap relevant.

Overigens .... heb ik het bericht gemist dat Baudet weer als partijlid werd aangenomen door het bestuur.
pi_196877778
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 23:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan..
Dit is een politiek forum en is nieuws over landelijke politieke soap relevant.

Overigens .... heb ik het bericht gemist dat Baudet weer als partijlid werd aangenomen door het bestuur.
Forum voor "Democratie"......

Het woord "Democratie" in hun naam is net zo veel waard dan het woord "Demokratische" in de "Deutsche Demokratische Republik" van weleer....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')