abonnement Unibet Coolblue
pi_196843564
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 15:21 schreef Z het volgende:
Goevedoeme, schuiver gemaakt in het altijd gladde Noord Holland. Wat een vieze wegen! Nieuwe broek stuk. En wat schaafwonden maar daar kom ik wel overheen.
Toch zijn die niet leuk, schaafwonden. Snel herstellen maar :)

Gisteren gefietst, was echt glad vanwege modder. En het regende en waaide ook nog eens hard. Langer poetsen dan fietsen.
Whatever...
  zondag 20 december 2020 @ 16:39:20 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_196844372
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 15:21 schreef Z het volgende:
Goevedoeme, schuiver gemaakt in het altijd gladde Noord Holland. Wat een vieze wegen! Nieuwe broek stuk. En wat schaafwonden maar daar kom ik wel overheen.
Boer aansprakelijk stellen.

#2021
pi_196844645
Vandaag weer grote groepen onderweg gezien, zo moeilijk is het toch niet om met 2/3 te fietsen?
Waarom gelijk met 10 man :')
  zondag 20 december 2020 @ 17:04:45 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196844949
quote:
4s.gif Op zondag 20 december 2020 16:52 schreef Leonos het volgende:
Vandaag weer grote groepen onderweg gezien, zo moeilijk is het toch niet om met 2/3 te fietsen?
Waarom gelijk met 10 man :')
Ja zondagochtend met de mannen. het is al erg genoeg dat er geen appeltaart gegeten kan worden bij dorpscafe het ronde eland!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196845136
quote:
4s.gif Op zondag 20 december 2020 16:52 schreef Leonos het volgende:
Vandaag weer grote groepen onderweg gezien, zo moeilijk is het toch niet om met 2/3 te fietsen?
Waarom gelijk met 10 man :')
Idd, of gewoon alleen.
sig verwijderd door FA
  zondag 20 december 2020 @ 17:26:14 #81
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_196845446
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 15:21 schreef Z het volgende:
Goevedoeme, schuiver gemaakt in het altijd gladde Noord Holland. Wat een vieze wegen! Nieuwe broek stuk. En wat schaafwonden maar daar kom ik wel overheen.
Sterkte met het herstel ouwe reus
.
  zondag 20 december 2020 @ 18:25:45 #82
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_196846653
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 14:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omdat hij idd nog een leven heeft :')
_O- *O*
.
  zondag 20 december 2020 @ 18:31:22 #83
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196846756
Devin is ondertussen helemaal stil gevallen. Laffe herder.
  zondag 20 december 2020 @ 18:44:33 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_196847012
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 18:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
Devin is ondertussen helemaal stil gevallen. Laffe herder.
En een leven hebben en denken dat je fietser van het jaar kan worden. Hahah.
pi_196847016
quote:
4s.gif Op zondag 20 december 2020 16:52 schreef Leonos het volgende:
Vandaag weer grote groepen onderweg gezien, zo moeilijk is het toch niet om met 2/3 te fietsen?
Waarom gelijk met 10 man :')
Hier kwamen gisteren de groepen van 20 personen langs onderweg naar België. :P
pi_196847708
Aantal grote groepen mtb-ers gezien vandaag. Geen groepen wielrenners.
Aldus.
pi_196849954
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Er was trouwens toen ik daar was wel een vrouw hard tegen een boom geknald, die lag daar midden op het pad met blijkbaar heel veel rugpijn en er was een ambulance gebeld. Alle MTB'ers gingen meehelpen om de ambulancebroeders naar die plek te wijzen, want die auto kon niet echt dichtbij komen. Je merkte wel dat de ambulancemedewerkers echt geirriteerd waren omdat het waarschijnlijk (te) vaak gebeurt. Deze vrouw zag er ook niet echt uit als een sportief wonder, het is natuurlijk leuk dat een sport voor iedereen toegankelijk is maar ik vond zelf de route ook behoorlijk lastig/technisch en ik fiets toch behoorlijk veel en heb een goede core stability en geen overgewicht. Maar goed, hoe ga je mensen ontmoedigen die zichzelf overschatten.
Bij mijn in de buurt lijkt het mountainbiken ook een enorme vlucht te hebben genomen. Rij ik over rustige fietspaden en zie ik halve treintjes op de trails rijden. Ook bij elke parkeerplaats helemaal vol met auto's. Ik gun iedereen z'n hobby en beweging maar wel een tikje asociaal om tijdens een lockdown met reeds overvolle ziekenhuizen ongetraind/ongeoefend met een gevaarlijke sport als mountainbiken te beginnen.
  zondag 20 december 2020 @ 21:05:19 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196850145
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 20:57 schreef eentwee het volgende:

[..]

Bij mijn in de buurt lijkt het mountainbiken ook een enorme vlucht te hebben genomen. Rij ik over rustige fietspaden en zie ik halve treintjes op de trails rijden. Ook bij elke parkeerplaats helemaal vol met auto's. Ik gun iedereen z'n hobby en beweging maar wel een tikje asociaal om tijdens een lockdown met reeds overvolle ziekenhuizen ongetraind/ongeoefend met een gevaarlijke sport als mountainbiken te beginnen.
Ik zit bij mij op het werk in een werkgroep om gezond leven en bewegen te promoten. Het idee van een paar anderen was om bij Schoorl mtb's te gaan huren als onderdeel van een programmatje waarbij we meerdere sporten willen uitproberen.

Dat vond ik ook even wat te gevaarlijk :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196850151
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 20:57 schreef eentwee het volgende:

[..]

Bij mijn in de buurt lijkt het mountainbiken ook een enorme vlucht te hebben genomen. Rij ik over rustige fietspaden en zie ik halve treintjes op de trails rijden. Ook bij elke parkeerplaats helemaal vol met auto's. Ik gun iedereen z'n hobby en beweging maar wel een tikje asociaal om tijdens een lockdown met reeds overvolle ziekenhuizen ongetraind/ongeoefend met een gevaarlijke sport als mountainbiken te beginnen.
Zag hier alleen groepjes van 2 of 3, gewoon netjes allemaal.
Ik fiets weer lekker alleen, even snel schakelen wel weer. :P

Ps MTB is nou niet perse een levensgevaarlijke sport. :')

Elkaar aanwijzen, het ligt altijd aan een ander, elkaar verlinken en nsb gedrag is daarentegen weer helemaal 2020. :D
Vakman pur sang
  zondag 20 december 2020 @ 21:07:46 #90
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_196850205
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 20:57 schreef eentwee het volgende:

[..]

Bij mijn in de buurt lijkt het mountainbiken ook een enorme vlucht te hebben genomen. Rij ik over rustige fietspaden en zie ik halve treintjes op de trails rijden. Ook bij elke parkeerplaats helemaal vol met auto's. Ik gun iedereen z'n hobby en beweging maar wel een tikje asociaal om tijdens een lockdown met reeds overvolle ziekenhuizen ongetraind/ongeoefend met een gevaarlijke sport als mountainbiken te beginnen.
Mountainbike is niet gevaarlijk als je een beetje normaal doet.
  FOK!fotograaf zondag 20 december 2020 @ 22:47:52 #91
73911 ultra_ivo
pi_196852189
De veer van de cantilever rem op m'n Bob Jackson is na zo'n 13 jaar op de Bob Jackson en een paar jaar op een andere fiets gebroken. Vandaag wilde ik nieuwe Tektro's er op zetten, paste het niet. De toleranties zijn te krap.
Even doordenken en zoeken en ik vond nog een set Suntour SE Pedersen achterremmen, nog in de origineel verpakkign. Die lagen in m'n kist met Suntour onderdelen. Deze pasten wel en remmen goed.

Nu alleen nog even experimenteren met verschillende typen remblokjes om het perfecte resultaat te hebben.
pi_196852967
Haha, in mijn beleving heb jij echt zo’n schuur vol met allemaal doosjes met oude onderdelen :D
  maandag 21 december 2020 @ 07:24:52 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196854990
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
De veer van de cantilever rem op m'n Bob Jackson is na zo'n 13 jaar op de Bob Jackson en een paar jaar op een andere fiets gebroken. Vandaag wilde ik nieuwe Tektro's er op zetten, paste het niet. De toleranties zijn te krap.
Even doordenken en zoeken en ik vond nog een set Suntour SE Pedersen achterremmen, nog in de origineel verpakkign. Die lagen in m'n kist met Suntour onderdelen. Deze pasten wel en remmen goed.

Nu alleen nog even experimenteren met verschillende typen remblokjes om het perfecte resultaat te hebben.
Er zijn ook bedrijven die veren voor je kunnen maken. Volgens mij is dat geeneens zo gek duur.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 21 december 2020 @ 07:49:44 #94
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196855113
Gister met 3 man gefietst. Gelukkig maar, want zelfs toen nog 36 minuten stilgestaan om een lekke achterband te vervangen. :@

Straks in de kerstvakantie maar eens 10x achter elkaar mijn band verwisselen, net zolang tot het binnen de 5 minuten gaat. :')
pi_196855521
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 21:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zit bij mij op het werk in een werkgroep om gezond leven en bewegen te promoten. Het idee van een paar anderen was om bij Schoorl mtb's te gaan huren als onderdeel van een programmatje waarbij we meerdere sporten willen uitproberen.

Dat vond ik ook even wat te gevaarlijk :P
Verstandig advies van je denk ik. Wij hebben tenslotte ook een keer bij de EHBO in Alkmaar gezeten toen mn meisje daar in de sneeuw onderuit schoof, toen bleek 3 dagen na dat weekend nog dat ze een rugwervel gebroken had ;)

Nou is het grootste deel van de route helemaal niet zo gevaarlijk, alleen de afdaling van de nok af kan sommige mensen wat angst inboezemen...
Maar je weet hoe dat gaat, beetje stoer doen en Heuj heuj heuj met de jongens onder elkaar tijdens een bedrijfsuitje, en voor je t weet liggen er 2 met een nekspalk om naast het pad en staat de rest er beteuterd bij op hun gymschoenen en met een slecht passende helm scheef op de kop.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 21 december 2020 @ 09:06:57 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196855797
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Verstandig advies van je denk ik. Wij hebben tenslotte ook een keer bij de EHBO in Alkmaar gezeten toen mn meisje daar in de sneeuw onderuit schoof, toen bleek 3 dagen na dat weekend nog dat ze een rugwervel gebroken had ;)

Nou is het grootste deel van de route helemaal niet zo gevaarlijk, alleen de afdaling van de nok af kan sommige mensen wat angst inboezemen...
Maar je weet hoe dat gaat, beetje stoer doen en Heuj heuj heuj met de jongens onder elkaar tijdens een bedrijfsuitje, en voor je t weet liggen er 2 met een nekspalk om naast het pad en staat de rest er beteuterd bij op hun gymschoenen en met een slecht passende helm scheef op de kop.
Ja precies. Dan kan er tijdens SUPpen toch een stuk minder fout gaan. :D

Volgens mij is de afdaling van de zwarte blink er nu uit ivm kapwerkzaamheden, maar daar kon je ook vrij rap naar beneden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196857632
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 21:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Mountainbike is niet gevaarlijk als je een beetje normaal doet.
Ja maar dat zeg jij als ervaren fietser. Als onervaren fietser is het denk ik best lastig in te schatten hoe hard je over bepaalde (technische) afdalingen kunt gaan, en als je dan je zwaartepunt verkeerd houdt of te abrupt remt vlieg je zo over de kop.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_196858044
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 07:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Er zijn ook bedrijven die veren voor je kunnen maken. Volgens mij is dat geeneens zo gek duur.
Sommige veren zijn los bij cantilever remmen, daar zou dat goed mogelijk zijn. Maar bij de Tektro Oryx zijn ze zo te zien niet vervangbaar zonder een hele demontage van de remarm. Destijds bevielen de XC Pro remmen me goed dus eens kijken of dat nog zo is.
pi_196861425
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 15:21 schreef Z het volgende:
Goevedoeme, schuiver gemaakt in het altijd gladde Noord Holland. Wat een vieze wegen! Nieuwe broek stuk. En wat schaafwonden maar daar kom ik wel overheen.
Ik heb zojuist exact hetzelfde gedaan met ook precies hetzelfde resultaat😅
pi_196863431
Imiteren heeft z'n grenzen Rikkie99..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')