SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is gewoon DDX opgenomen in 2050quote:Op woensdag 16 december 2020 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
We hebben ook een hoop unieke fietsers hier in Noord-Holland
quote:Op woensdag 16 december 2020 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit is gewoon DDX opgenomen in 2050
Die heeft niet een derde bal maar een hele tros druiven tussen z'n benen hangen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
quote:Op zaterdag 12 december 2020 08:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
[..]
[..]
Oh wat waren ze boos zeg onze amateurwielrenners in dit topic. Boos omdat ik 1,5 jaar geleden per ongeluk in het verkeerde topic kritiek uitte op een profwielrenner. Ik had er geen verstand van, was kortzichtig en moest respect hebben.
Nou 1,5 jaar later is Lotto-Jumbo ook wel klaar met de betreffende renner. Einde contract en verbannen naar de Toto Divisie van het wielrennen. Zag ik het nog zo slecht niet hé. Als je de Vaalserberg al niet op komt in de Pro Tour...
Dat je je kuiten en knieen scheert en voor een paar honderd euro aan gelletjes per jaar slurpt maakt je nog geen betere wielerkenner, heren. Laat het een les voor jullie amateurs zijn
[ afbeelding ]
RESPECT VOOR TACO !!!!!!1122quote:Op woensdag 16 december 2020 21:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Terug in de WorldTour
Moet je eerst afhaken bij een groep als je de Vaalserberg op fietst.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
Of een profcontract bij BEAT, want dat kan blijkbaar ook nog.
Kan je beter over die kickr vragen die ik 2 maanden geleden besteld hebquote:
Dat kan ik!quote:Op woensdag 16 december 2020 21:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Moet je eerst afhaken bij een groep als je de Vaalserberg op fietst.
https://www.ffwdwheels.com/outlet/outlaw-am-outletquote:
En welke banden ga je erop zetten ?quote:Op woensdag 16 december 2020 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://www.ffwdwheels.com/outlet/outlaw-am-outlet
Die.
Voor dezelfde prijs als waar hij nu nog staat
Weet ik nog niet. ik heb nog de noppenbanden liggen die ik oorspronkelijk had, maar dat zijn wel hele groffe noppen. Ik wil eigenlijk iets wat meer grip heeft dan de slicks die ik er nu op heb.quote:
Ik heb zelf de rocket ron/racing ralph combi op m'n 27.5" wielen, bevalt wel voor de echte modder ritten.quote:Op woensdag 16 december 2020 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. ik heb nog de noppenbanden liggen die ik oorspronkelijk had, maar dat zijn wel hele groffe noppen. Ik wil eigenlijk iets wat meer grip heeft dan de slicks die ik er nu op heb.
Wtb resolute voor en ridder achterquote:Op woensdag 16 december 2020 22:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. ik heb nog de noppenbanden liggen die ik oorspronkelijk had, maar dat zijn wel hele groffe noppen. Ik wil eigenlijk iets wat meer grip heeft dan de slicks die ik er nu op heb.
Zeg. Ben jij niet die DJ?quote:Op woensdag 16 december 2020 21:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
RESPECT VOOR TACO !!!!!!1122
Kan je zo ver fietsen, fiets je altijd hetzelfde rondjequote:Op woensdag 16 december 2020 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
Zeg ben jij niet die pedofiele wielrenner die niet met z'n poten af kon blijven van de minderjarige dochter van de Amstel Gold Race directeur?quote:
wutquote:Op donderdag 17 december 2020 09:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zeg ben jij niet die pedofiele wielrenner die niet met z'n poten af kon blijven van de minderjarige dochter van de Amstel Gold Race directeur?
Ja, dat snap ik ook niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 07:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan je zo ver fietsen, fiets je altijd hetzelfde rondjeAlleen soms linksom, soms rechtsom
Ik zal dat nooit begrijpen.
Waarschijnlijk, ik zeg het gewoon eerlijkquote:Op donderdag 17 december 2020 09:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zeg ben jij niet die pedofiele wielrenner die niet met z'n poten af kon blijven van de minderjarige dochter van de Amstel Gold Race directeur?
Slecht huwelijk + dwangneurose?quote:
Zo worden wij later ook hoor. En dan lekker naar de jonge meiden kijken. Uren discussie bij elke kruising. Vieze klauwen als de ketting van Hans er alweer af ligt. Altijd koffie tussendoor. Praten over vroeger, toen fietsen nog fietsen was. En vieze bidonnen op de fiets. Want de sportdrank van vorige week was nog niet op.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Slecht huwelijk + dwangneurose?'t Is ook wel zo'n typische oude fietsende man zoals we die denk ik allemaal wel kennen: lelijke fiets die lelijk is afgesteld, lelijke outfit met sponsornamen die totaal niet bij de rest past. En dan niet eens een voorspatbord, laat staan volledige spatborden
![]()
En nu rondjes om de kerk rijden Kees, het is lockdown en dat moet van de NTFU.
Ik snap het altijd maar nieuwe routes moeten rijden nooit zo goed. Massa's mensen gaan toch ook altijd naar dezelfde sportschool? Ik fiets wel eens met navigatie, dat is een heel andere beleving dan fietsen zonder. En niet per se prettiger.quote:Op donderdag 17 december 2020 07:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan je zo ver fietsen, fiets je altijd hetzelfde rondjeAlleen soms linksom, soms rechtsom
Ik zal dat nooit begrijpen.
Er is niets mis met dezelfde routes rijden. Maar alleen maar rondjes IJsselmeer rijden is toch wel wat extreem.quote:Op donderdag 17 december 2020 11:42 schreef Z het volgende:
[..]
Ik snap het altijd maar nieuwe routes moeten rijden nooit zo goed. Massa's mensen gaan toch ook altijd naar dezelfde sportschool? Ik fiets wel eens met navigatie, dat is een heel andere beleving dan fietsen zonder. En niet per se prettiger.
Wel oppassen dat die meisjes niet minderjarig zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo worden wij later ook hoor. En dan lekker naar de jonge meiden kijken. Uren discussie bij elke kruising. Vieze klauwen als de ketting van Hans er alweer af ligt. Altijd koffie tussendoor. Praten over vroeger, toen fietsen nog fietsen was. En vieze bidonnen op de fiets. Want de sportdrank van vorige week was nog niet op.
Heb d’r nu al zin in.
De bedoeling was om een rondje Luxemburg te doen, maar of dat gaat lukken nu is nog maar de vraag...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een gezellig sfeertje hier ineens
Gaan er hier nog lui de Festive 500 of andere gekkigheden doen in de kerstvakantie?
Ik ga voor de Festive +2kg, wellicht gecombineerd met schuldbewuste rondjes mountainbikenquote:Op donderdag 17 december 2020 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Gaan er hier nog lui de Festive 500 of andere gekkigheden doen in de kerstvakantie?
Kerstvakantie, wat is dat? We hebben verlofverbodquote:Op donderdag 17 december 2020 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Misschien een 200 km ritje maar dan ga ik wel doodquote:Op donderdag 17 december 2020 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Nee hoor, gewoon neequote:Op donderdag 17 december 2020 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo worden wij later ook hoor. En dan lekker naar de jonge meiden kijken. Uren discussie bij elke kruising. Vieze klauwen als de ketting van Hans er alweer af ligt. Altijd koffie tussendoor. Praten over vroeger, toen fietsen nog fietsen was. En vieze bidonnen op de fiets. Want de sportdrank van vorige week was nog niet op.
Heb d’r nu al zin in.
Geen vakantie hebben, wat een armoedequote:Op donderdag 17 december 2020 20:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Kerstvakantie, wat is dat? We hebben verlofverbod
Toch ga ik de Festive 500 rijden, maar dit keer zonder gekkigheid.
Nee, maar wij hebben ook geen vliegende herten... volgens mij is in Holten wel de route aangepast vanwege de zandhagedis.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:11 schreef No-P het volgende:
Hier ook gewoon doorwerken, ziek wordt men ook in de vakanties... Wel gewoon vrij kunnen krijgen mocht ik dat hebben gewild.
Er is hier (Nijmegen) een ontzettende hetze gaande tegen de vele mountainbikers en de nieuwe routes in het bos. Het is ook wel ontzettend druk momenteel, maar dat zal tzt ook wel weer minder worden. Is er ook zoveel geklaag in andere regio's?
Over de rechtszaken tussen een (zeer) klein clubje autisten natuurliefhebbers uit groet/schoorl die de mountainbike route proberen te dwarsbomen en af en toe (tot op het levensgevaarlijke) saboteren vallen al een paar boeken te schrijven.quote:Op donderdag 17 december 2020 22:11 schreef No-P het volgende:
Hier ook gewoon doorwerken, ziek wordt men ook in de vakanties... Wel gewoon vrij kunnen krijgen mocht ik dat hebben gewild.
Er is hier (Nijmegen) een ontzettende hetze gaande tegen de vele mountainbikers en de nieuwe routes in het bos. Het is ook wel ontzettend druk momenteel, maar dat zal tzt ook wel weer minder worden. Is er ook zoveel geklaag in andere regio's?
Ik rijd de nieuwe blauwe route (Mook) meerdere keren per week. Kom hooguit een paar andere fietsers tegen. Laatst ook route Rood (Nijmegen) gedaan en die was ook heel rustig. Wel veel wandelaars, dus ik snap dat t snel druk is, zeker op de gedeelde padenquote:Op donderdag 17 december 2020 22:11 schreef No-P het volgende:
Soms is het letterlijk verboden voor bepaalde groepen hè...quote:Op vrijdag 18 december 2020 07:16 schreef Tommeke het volgende:
Toen ik nog regelmatig in Nimma kwam vond ik ‘t eigenlijk altijd wel lekker rustig in het bos daar. Maar dat is inmiddels wel een paar jaar geleden...
Ik kan overigens maar slecht tegen die intolerante mensen die het hele bos voor zichzelf opeisen. Beetje leven en laten leven. Geldt voor zowel fietsers als wandelaars
Ja, je moet natuurlijk niet als een of andere tokkie op je mtb tussen de wandelaars gaan racen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 08:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Soms is het letterlijk verboden voor bepaalde groepen hè...
Ik had het gelezen ja, maar volgens mij ging het vooral om de rechten van bepaalde diersoorten waar mensen zich druk om maakten toch?quote:Op donderdag 17 december 2020 22:11 schreef No-P het volgende:
Dan moet je heel dat bos dichtgooien, dus ook voor wandelaars. Maar dat is dan opeens weer niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik had het gelezen ja, maar volgens mij ging het vooral om de rechten van bepaalde diersoorten waar mensen zich druk om maakten toch?
Ja maar wandelen moet kunnen! Daar doe je geen kwaad mee!quote:Op vrijdag 18 december 2020 11:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan moet je heel dat bos dichtgooien, dus ook voor wandelaars. Maar dat is dan opeens weer niet de bedoeling.
Hoe weet meneer Dirkmaat bijvoorbeeld dat een bepaalde boom een ,,broedplaats is voor vliegende herten" als hij daar niet zélf ook is langsgebanjerd.
Cappuccino na 11 uurquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet wie bij de volgende meet de koffie betaald
Hey tis jouw beurt ik bezorg gene pakketten eh?quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet wie bij de volgende meet de koffie betaald
Gestempt!quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:56 schreef Leonos het volgende:
https://acties.bicycling.nl/form/fietser-van-het-jaar-2020
@:DDX
Wie is ddx dan?quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:56 schreef Leonos het volgende:
Overduidelijk niet Devin, hij is ook geen 60 of 77. Dan blijven er 2 opties over.quote:
Wonen er nog wel een paar denk ik, oudjes zonder internet/strava ed.quote:Op zaterdag 19 december 2020 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
Dus d'r woont er nog 1tje in Noord Holand die bizar veel km's rijd.
77 jaar en 52000 km per jaar. Dat is 150 per dag.
Met dat soort rondjes slijten je balhoofdlagers iig nietquote:Op zaterdag 19 december 2020 20:44 schreef ddx het volgende:
[..]
Wonen er nog wel een paar denk ik, oudjes zonder internet/strava ed.
Die Henk is best een baas met je 77 jaar gewoon 2 keer per week rondje markermeer en andere dagen ook grote rondjes
Vorig jaar zat hij ook al over de 50 duizend.
Of juist wel omdat je altijd rechtuit fietst.quote:Op zaterdag 19 december 2020 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met dat soort rondjes slijten je balhoofdlagers iig niet
Eigenlijk zou de vraag "wie hoort er niet tussen" veel leuker zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2020 11:56 schreef Leonos het volgende:
Ik zie maar twee goede wielrennamenquote:Op zaterdag 19 december 2020 11:56 schreef Leonos het volgende:
Omdat hij geen totale (fiets)idioot is?quote:Op zondag 20 december 2020 09:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de vraag "wie hoort er niet tussen" veel leuker zijn.
Dan kies ik voor Devin van der Wiel. Moeten jullie raden waarom.
Omdat hij idd nog een leven heeftquote:Op zondag 20 december 2020 10:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Omdat hij geen totale (fiets)idioot is?
Als je met pensioen bent en onder werktijden fietst dan? Dan kan je nog best een sociaal leven hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan mag je je geen fietser van het jaar noemen vind ik.
Toch zijn die niet leuk, schaafwonden. Snel herstellen maarquote:Op zondag 20 december 2020 15:21 schreef Z het volgende:
Goevedoeme, schuiver gemaakt in het altijd gladde Noord Holland. Wat een vieze wegen! Nieuwe broek stuk. En wat schaafwonden maar daar kom ik wel overheen.
Boer aansprakelijk stellen.quote:Op zondag 20 december 2020 15:21 schreef Z het volgende:
Goevedoeme, schuiver gemaakt in het altijd gladde Noord Holland. Wat een vieze wegen! Nieuwe broek stuk. En wat schaafwonden maar daar kom ik wel overheen.
Ja zondagochtend met de mannen. het is al erg genoeg dat er geen appeltaart gegeten kan worden bij dorpscafe het ronde eland!quote:Op zondag 20 december 2020 16:52 schreef Leonos het volgende:
Vandaag weer grote groepen onderweg gezien, zo moeilijk is het toch niet om met 2/3 te fietsen?
Waarom gelijk met 10 man
Idd, of gewoon alleen.quote:Op zondag 20 december 2020 16:52 schreef Leonos het volgende:
Vandaag weer grote groepen onderweg gezien, zo moeilijk is het toch niet om met 2/3 te fietsen?
Waarom gelijk met 10 man
Sterkte met het herstel ouwe reusquote:Op zondag 20 december 2020 15:21 schreef Z het volgende:
En een leven hebben en denken dat je fietser van het jaar kan worden. Hahah.quote:Op zondag 20 december 2020 18:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
Devin is ondertussen helemaal stil gevallen. Laffe herder.
Hier kwamen gisteren de groepen van 20 personen langs onderweg naar België.quote:Op zondag 20 december 2020 16:52 schreef Leonos het volgende:
Waarom gelijk met 10 man
Bij mijn in de buurt lijkt het mountainbiken ook een enorme vlucht te hebben genomen. Rij ik over rustige fietspaden en zie ik halve treintjes op de trails rijden. Ook bij elke parkeerplaats helemaal vol met auto's. Ik gun iedereen z'n hobby en beweging maar wel een tikje asociaal om tijdens een lockdown met reeds overvolle ziekenhuizen ongetraind/ongeoefend met een gevaarlijke sport als mountainbiken te beginnen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Er was trouwens toen ik daar was wel een vrouw hard tegen een boom geknald, die lag daar midden op het pad met blijkbaar heel veel rugpijn en er was een ambulance gebeld. Alle MTB'ers gingen meehelpen om de ambulancebroeders naar die plek te wijzen, want die auto kon niet echt dichtbij komen. Je merkte wel dat de ambulancemedewerkers echt geirriteerd waren omdat het waarschijnlijk (te) vaak gebeurt. Deze vrouw zag er ook niet echt uit als een sportief wonder, het is natuurlijk leuk dat een sport voor iedereen toegankelijk is maar ik vond zelf de route ook behoorlijk lastig/technisch en ik fiets toch behoorlijk veel en heb een goede core stability en geen overgewicht. Maar goed, hoe ga je mensen ontmoedigen die zichzelf overschatten.
Ik zit bij mij op het werk in een werkgroep om gezond leven en bewegen te promoten. Het idee van een paar anderen was om bij Schoorl mtb's te gaan huren als onderdeel van een programmatje waarbij we meerdere sporten willen uitproberen.quote:Op zondag 20 december 2020 20:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bij mijn in de buurt lijkt het mountainbiken ook een enorme vlucht te hebben genomen. Rij ik over rustige fietspaden en zie ik halve treintjes op de trails rijden. Ook bij elke parkeerplaats helemaal vol met auto's. Ik gun iedereen z'n hobby en beweging maar wel een tikje asociaal om tijdens een lockdown met reeds overvolle ziekenhuizen ongetraind/ongeoefend met een gevaarlijke sport als mountainbiken te beginnen.
Zag hier alleen groepjes van 2 of 3, gewoon netjes allemaal.quote:Op zondag 20 december 2020 20:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bij mijn in de buurt lijkt het mountainbiken ook een enorme vlucht te hebben genomen. Rij ik over rustige fietspaden en zie ik halve treintjes op de trails rijden. Ook bij elke parkeerplaats helemaal vol met auto's. Ik gun iedereen z'n hobby en beweging maar wel een tikje asociaal om tijdens een lockdown met reeds overvolle ziekenhuizen ongetraind/ongeoefend met een gevaarlijke sport als mountainbiken te beginnen.
Mountainbike is niet gevaarlijk als je een beetje normaal doet.quote:Op zondag 20 december 2020 20:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
Er zijn ook bedrijven die veren voor je kunnen maken. Volgens mij is dat geeneens zo gek duur.quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
De veer van de cantilever rem op m'n Bob Jackson is na zo'n 13 jaar op de Bob Jackson en een paar jaar op een andere fiets gebroken. Vandaag wilde ik nieuwe Tektro's er op zetten, paste het niet. De toleranties zijn te krap.
Even doordenken en zoeken en ik vond nog een set Suntour SE Pedersen achterremmen, nog in de origineel verpakkign. Die lagen in m'n kist met Suntour onderdelen. Deze pasten wel en remmen goed.
Nu alleen nog even experimenteren met verschillende typen remblokjes om het perfecte resultaat te hebben.
Verstandig advies van je denk ik. Wij hebben tenslotte ook een keer bij de EHBO in Alkmaar gezeten toen mn meisje daar in de sneeuw onderuit schoof, toen bleek 3 dagen na dat weekend nog dat ze een rugwervel gebroken hadquote:Op zondag 20 december 2020 21:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit bij mij op het werk in een werkgroep om gezond leven en bewegen te promoten. Het idee van een paar anderen was om bij Schoorl mtb's te gaan huren als onderdeel van een programmatje waarbij we meerdere sporten willen uitproberen.
Dat vond ik ook even wat te gevaarlijk
Ja precies. Dan kan er tijdens SUPpen toch een stuk minder fout gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 08:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Verstandig advies van je denk ik. Wij hebben tenslotte ook een keer bij de EHBO in Alkmaar gezeten toen mn meisje daar in de sneeuw onderuit schoof, toen bleek 3 dagen na dat weekend nog dat ze een rugwervel gebroken had
Nou is het grootste deel van de route helemaal niet zo gevaarlijk, alleen de afdaling van de nok af kan sommige mensen wat angst inboezemen...
Maar je weet hoe dat gaat, beetje stoer doen en Heuj heuj heuj met de jongens onder elkaar tijdens een bedrijfsuitje, en voor je t weet liggen er 2 met een nekspalk om naast het pad en staat de rest er beteuterd bij op hun gymschoenen en met een slecht passende helm scheef op de kop.
Ja maar dat zeg jij als ervaren fietser. Als onervaren fietser is het denk ik best lastig in te schatten hoe hard je over bepaalde (technische) afdalingen kunt gaan, en als je dan je zwaartepunt verkeerd houdt of te abrupt remt vlieg je zo over de kop.quote:Op zondag 20 december 2020 21:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mountainbike is niet gevaarlijk als je een beetje normaal doet.
Sommige veren zijn los bij cantilever remmen, daar zou dat goed mogelijk zijn. Maar bij de Tektro Oryx zijn ze zo te zien niet vervangbaar zonder een hele demontage van de remarm. Destijds bevielen de XC Pro remmen me goed dus eens kijken of dat nog zo is.quote:Op maandag 21 december 2020 07:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn ook bedrijven die veren voor je kunnen maken. Volgens mij is dat geeneens zo gek duur.
Ik heb zojuist exact hetzelfde gedaan met ook precies hetzelfde resultaat😅quote:Op zondag 20 december 2020 15:21 schreef Z het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |