abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196745018
Ik vind de nadelen van sluiten van dierentuinen en bibliotheken, groter dan de 'voordelen', een rondje lopen in een dierentuin is totaal niet gevaarlijk en wel zo gezond om er even uit te zijn, je kan ook wandelen in de wijk maar waarom niet in de dierentuin.

En dan blijven de snackbars open, of mensen zich nog niet genoeg volproppen met ongezond eten in deze tijd. Met volgt gewoon wat starre regeltjes zonder dieper naar de betekenis van zaken te kijken.

Een avondklok is veel beter omdat je daarmee illegale feesten voorkomt en niet de mensen straft die overdag rustig in een bibliotheek willen zitten.
pi_196745085
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:00 schreef D_A het volgende:
Gauw hotel boeken *O*

Hotels verduidelijken: afhalen eten mag wél
De restaurants en bars in hotels zijn vanaf vandaag gesloten en ook de roomservice is stilgelegd, maar het is voor gasten toch mogelijk om eten en drinken van het hotel op hun kamer te krijgen. De branche zegt dat logees bij de hotelkeuken kunnen bestellen en vervolgens afhalen. "Een afhaalfunctie is wel toegestaan", schrijft minister De Jonge in een Kamerbrief (.pdf).

Grote hotelketens zoals Fletcher en Van der Valk bevestigen dat ze inderdaad take-away aanbieden. Ook blijft het gewoon mogelijk om elders bestelde maaltijden op de kamer te nuttigen.
Wat een circus weer. _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196745258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat een circus weer. _O-
Zou je het ontbijt ook op je kamer kunnen krijgen?
pi_196745261
Hier twee ijssalons naast elkaar. De ene mag open blijven omdat er in de winter ook zelfgemaakte bonbons en macarons worden verkocht, dan val je blijkbaar onder brood en banket. De ander verkoopt ook bonbons en macarons maar niet zelfgemaakt. Die is dus dicht.
pi_196745624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Zou je het ontbijt ook op je kamer kunnen krijgen?
Afhalen zo te lezen, dus ja.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196745670
quote:
Gauw hotel boeken *O*

De restaurants en bars in hotels zijn vanaf vandaag gesloten en ook de roomservice is stilgelegd, maar het is voor gasten toch mogelijk om eten en drinken van het hotel op hun kamer te krijgen. De branche zegt dat logees bij de hotelkeuken kunnen bestellen en vervolgens afhalen. "Een afhaalfunctie is wel toegestaan", schrijft minister De Jonge in een Kamerbrief (.pdf).

Grote hotelketens zoals Fletcher en Van der Valk bevestigen dat ze inderdaad take-away aanbieden. Ook blijft het gewoon mogelijk om elders bestelde maaltijden op de kamer te nuttigen.
Ja laten we allemaal de grenzen van de regels opzoeken *O*
pi_196745744
Goh wat een verrassing dat er onduidelijkheid is, dat had nu echt niemand zien aankomen. Is ook totaal niet gebeurd in andere landen die de niet-essentiële winkels dichtgooiden. Nee dit komt vast weer doordat wij zo eigenwijs zijn. :(
pi_196745788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 14:24 schreef Vasilevski het volgende:
Goh wat een verrassing dat er onduidelijkheid is, dat had nu echt niemand zien aankomen. Is ook totaal niet gebeurd in andere landen die de niet-essentiële winkels dichtgooiden. Nee dit komt vast weer doordat wij zo eigenwijs zijn. :(
Tja, iedereen probeert loopholes te vinden om toch open te blijven. Al die loopholes afdichten is volgens mij gewoon onmogelijk omdat je dan maatregelen moet gaan schrijven van 200 pagina's lang en niemand dan meer begrijpt wat er wel en niet mag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2020 14:27:11 ]
pi_196746285
Eind van de week is iedere winkel essentieel :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196746489
quote:
Gauw hotel boeken *O*

Iedereen balen die snel heeft geannuleerd :P
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_196746516
quote:
Waarom denk je dat in andere landen dit niet een kwestie is geweest?
We zijn niet het enige land met winkels die producten uit verschillende branches aanbieden...
pi_196746663
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 15:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat in andere landen dit niet een kwestie is geweest?
We zijn niet het enige land met winkels die producten uit verschillende branches aanbieden...
Sorry, ik maak weer de fout om sarcastisch te doen op internet.

De grap is natuurlijk juist dat dit een kwestie is geweest in de meeste andere landen die de niet-essentiële winkels hebben gesloten.

In Wales probeerden ze het zelfs 'eerlijk' te maken door alle niet-essentiële goederen in de supermarkten af te dekken. En kwam daar weer discussie over welke artikelen in de supermarkt noodzakelijk zijn of niet.
pi_196749056
En zo zit dat dus met die pakketpunten: https://nos.nl/artikel/23(...)els-blijft-open.html

Ze krijgen extra vergoedingen voor het in stand houden van die dienstverlening.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:43:18 #164
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196749234
Mooi dat label essentieel. Kruidvat blijft gewoon open (want verkoopt ook wat drogisterij spul), de welkoop blijft open (want verkoopt ook dierenvoer). Een échte hard lockdown. Ik ben het zelf absoluut niet eens met de maatregel, maar stel dat je dat wel bent, zou je toch hopen dat we iets kritischer zijn op wat écht essentieel is.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196749428
Ik heb niet het idee dat deze lockdown erger is dan van maart gezien er nog aardig veel winkels open zijn.
pi_196749586
quote:
Betere vertaling was gooi gewoon alles met plezier voor de bevolking dicht want dat zal ze leren, en zoals altijd de grootste overtreders en besmettingsbron komen er weer mee weg (illegale feestende jongeren) want voor 20:00 kun je ook wel drank ophalen en er zijn woningen genoeg in Nederland.

Kan mij ook niet voorstellen dat een bieb nou echt een besmettingsbron was...
Kan mij wel voorstellen dat het veel te druk in winkelcentra,s was en mensen maar gingen fun shoppen.
pi_196749655
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:30 schreef VixenFromHell het volgende:
En zo zit dat dus met die pakketpunten: https://nos.nl/artikel/23(...)els-blijft-open.html

Ze krijgen extra vergoedingen voor het in stand houden van die dienstverlening.
Als je de pakketpunten dichtgooit is dat een enorme financiële strop voor de economie en zullen veel ondernemers kapot gaan, je zal toch een optie moeten hebben om aan je spullen te komen, denk aan je broek is kapot dus blijf maar 5 weken met kapotte broek rondlopen omdat het niet essentieel is, of je kraan lekt dus die moet maar 5 weken blijven lekken etc.
pi_196749811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:04 schreef mrevil1337 het volgende:
Betere vertaling was gooi gewoon alles met plezier voor de bevolking dicht want dat zal ze leren, en zoals altijd de grootste overtreders en besmettingsbron komen er weer mee weg (illegale feestende jongeren) want voor 20:00 kun je ook wel drank ophalen en er zijn woningen genoeg in Nederland.

Kan mij wel voorstellen dat het veel te druk in winkelcentra,s was en mensen maar gingen fun shoppen.
Illegaal feestende jongeren de grootste besmettingsbron nog wel :') BCO heeft dat natuurlijk ook uitgewezen :')
pi_196749870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Illegaal feestende jongeren de grootste besmettingsbron nog wel :') BCO heeft dat natuurlijk ook uitgewezen :')
Een andere vertaling voor jouw, wat zich achter de voordeur bevind, is al meerdere keren aangetoond omdat daar nou eenmaal niet gehandhaafd kan worden, of denk je echt dat iedereen gewoon thuis blijft.
pi_196750316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:19 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Een andere vertaling voor jouw, wat zich achter de voordeur bevind, is al meerdere keren aangetoond omdat daar nou eenmaal niet gehandhaafd kan worden, of denk je echt dat iedereen gewoon thuis blijft.
Maar achter de voordeur zijn niet alleen jongeren, maar het is natuurlijk wel fijn om daar je onderbuik gevoel op los te laten. Dat zijn mensen van alle leeftijden en allerlei achtergronden. Feesten gebeuren wel, maar hebben tot nu toe geen duidelijke piek gehad in de besmettingen.

Als je in de epidemiologische rapporten van het rivm kijkt springen de jongeren er nou ook niet gigantisch uit qua hoeveelheid besmettingen, als percentage en per 100.000.
pi_196750691
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar achter de voordeur zijn niet alleen jongeren, maar het is natuurlijk wel fijn om daar je onderbuik gevoel op los te laten. Dat zijn mensen van alle leeftijden en allerlei achtergronden. Feesten gebeuren wel, maar hebben tot nu toe geen duidelijke piek gehad in de besmettingen.

Als je in de epidemiologische rapporten van het rivm kijkt springen de jongeren er nou ook niet gigantisch uit qua hoeveelheid besmettingen, als percentage en per 100.000.
Dat is moeilijk te zeggen, een hoop jongeren kunnen wel besmet zijn maar laten zich niet testen of hebben geen symptomen.
pi_196750763
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:04 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Bij bibliotheken komen ook vaak ouderen en die vervullen ook nog een belangrijke functie (mensen komen samen krant lezen, wel apart, allerlei cursussen zijn er). Dierentuinen zijn ook ongevaarlijk.

En de HEMA/Kruidvat mag openblijven, wat weer leidt dat de mensen daar maar naar toe gaan om toch maar wat te doen te hebben.
pi_196752439
Ik zag dat de primera open was vanmorgen dus ik d8, morgen een kalender kopen voor volgend jaar maar dat mag ik dus niet zie ik net.
Nu maar online gekocht en meteen maar een agenda voor moeders (heeft ze meer aan als aan een kerststukje)
pi_196752455
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 19:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen, een hoop jongeren kunnen wel besmet zijn maar laten zich niet testen of hebben geen symptomen.
Dat klopt wel, maar de stelling dat jongeren de grootste besmettingbron zijn is dus zonder onderbouwing ongefundeerd. En stel dat ik als jongere illegaal feesten bezoek (wat ik niet doe) dan is er dus nog steeds een ouder iemand voor nodig die in principe de regels ook overtreed wanneer hij/zij in contact komt met mij om zelf ook besmet te raken.
pi_196752567
Hema verkoopt toch worst!
Grote blij!
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:33:54 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196753051
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:12 schreef quirina het volgende:
Hema verkoopt toch worst!
Grote blij!
Hema verkoopt alleen essentiele worsten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196753110
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

RIVM adviseert maximaal 1 worst per persoon
pi_196753205
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar de stelling dat jongeren de grootste besmettingbron zijn is dus zonder onderbouwing ongefundeerd. En stel dat ik als jongere illegaal feesten bezoek (wat ik niet doe) dan is er dus nog steeds een ouder iemand voor nodig die in principe de regels ook overtreed wanneer hij/zij in contact komt met mij om zelf ook besmet te raken.
Dat laatste is onzin, jij kan ook zelf te dichtbij komen of een voorwerp aanraken/besmetten wat die oudere vervolgens aanraakt of simpelweg door de lucht in dezelfde ruimte.
pi_196758158
quote:
Qua etenswaar verkopen ze alleen maar snoep
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196758237
Wibra verkoopt wel dasty .
Gelukkig heb ik pas geleden nog een doos dasty gekocht *O*
pi_196758238
Dasty is essentieel weetjewel.
  woensdag 16 december 2020 @ 07:57:49 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 07:38 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Qua etenswaar verkopen ze alleen maar snoep
Het gaat niet alleen om etenswaar maar ook om schoonmaakmiddelen etc.
Als ze de verkoop beperken tot die zaken en dus geen kleding etc gaan verkopen moeten ze gewoon open kunnen imo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196758253
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 07:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als ze de verkoop beperken tot die zaken en dus geen kleding etc gaan verkopen moeten ze gewoon open kunnen imo.
quote:

[..]

Ik zou eerder medelijden met de medewerkers hebben, die dan de discussie moeten aan gaan met klanten die een t-shirt willen kopen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196758260
quote:
Hele jaar gewoon open, tijdens het hoogtepunt van de eerste golf en tot enkele weken geleden liepen mensen gewoon zonder mondkapjes naar binnen. Maar nu is het personeel ineens bezorgd?
  woensdag 16 december 2020 @ 08:08:21 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

[..]

Ik zou eerder medelijden met de medewerkers hebben, die dan de discussie moeten aan gaan met klanten die een t-shirt willen kopen
Jep, die zijn de dupe, afhankelijk van hoe duidelijk de winkel het maakt door voorraad te verwijderen of af te zetten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 08:10:44 #187
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196758316
quote:

[..]

Maar wie controleert dat, of ze tóch geen andere dingen verkopen?
Gisteren heeft de politie bij een aantal vestigingen van de Hema bij toeval geconstateerd dat ze zich niet aan de verkoopregels hielden en toch andere zaken verkochten. Dat zal heus niet alleen maar bij die paar vestigingen gebeurd zijn.
Je kunt immers niet de hele dag alles controleren.

En je kunt op je klompen aanvoelen dat dat dus ook zal gaan gebeuren, ook bij de Wibra's e.d., dat ze ook andere dingen gaan verkopen.
Pakkans is immers klein.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 december 2020 @ 08:17:50 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gisteren heeft de politie bij een aantal vestigingen van de Hema bij toeval geconstateerd dat ze zich niet aan de verkoopregels hielden en toch andere zaken verkochten. Dat zal heus niet alleen maar bij die paar vestigingen gebeurd zijn.

En je kunt op je klompen aanvoelen dat dat dus ook zal gaan gebeuren, ook bij de Wibra's e.d., dat ze ook andere dingen gaan verkopen.
Pakkans is immers klein.
Dat is het pakkie an van de gemeente.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196758825
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 18:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is omdat jongeren een betere weerstand hebben en minder kans, ze raken wel besmet maar belanden niet in het ziekenhuis, en jongeren kunnen het wel verspreiden naar risico groepen.
pi_196758928
Wibra verkoopt volgens mij alleen snoeprepen én kauwgom. Wie gaat er nou naar de Wibra voor die dingen?
  woensdag 16 december 2020 @ 09:19:53 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef Nielsch het volgende:
Wibra verkoopt volgens mij alleen snoeprepen én kauwgom. Wie gaat er nou naar de Wibra voor die dingen?
En schoonmaak spullen / wasmiddelen / etc
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:28:15 #192
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196759037
Dus de Action gaat ook weer open, de boekwinkel met PostNl punt hier gaat ook weer open want 70% van de omzet komt uit de post zaken en dan mag de rest van de winkel open. 8)7
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196759260
Dit betekent dat ook Xenos open zou mogen om etenswaar te verkopen. Big Bazar, Blokker, Op=Op Voordeelshop ook. Zeeman verkoopt ook verzorgingsproducten en wat snoepgoed.
pi_196759358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

pi_196759385
Artis is mijn essentiële levensbehoefte en nu mag ik er niet in. Heel verdrietige mail van Artis gekregen. Rutte zegt: rondje lopen is goed. Wees nu eens creatief en zeg dan: Artis alleen voor de buurt, kun je zó aantonen met je postcode.

Nu is het: BAM! Alles open! Volgende dag: BAM! Alles dicht! Het is zo makkelijk gedaan vanuit een torentje in Den Haag.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:26:13 #196
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196759803
Daar gaan we

Winkels budgetketen Action toch open voor essentiële spullen

De ruim vierhonderd winkels van Action in Nederland openen vanaf woensdagmiddag weer hun deuren voor klanten. Die kunnen bij de budgetketen uitsluitend terecht voor producten die als essentieel worden beschouwd, zoals schoonmaakmiddelen, hygiëneproducten en etenswaren.

https://www.msn.com/nl-nl(...)ilsignout&li=BBoPOOe
pi_196759831
Die hele lockdown is toch een wassen neus man. :')
  woensdag 16 december 2020 @ 10:43:30 #198
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_196760105
quote:

[..]

Pakkans is immers klein.
Heb je hier ook een bron van?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_196760107
quote:

[..]

Pakkans is immers klein.
Sowieso achterlijk dat sommige winkels een onderscheid moeten maken tussen producten.
Dat eisen ze ook niet van supermarkten en drogisterijen.
pi_196760168
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb je hier ook een bron van?
https://www.telegraaf.nl/(...)e-grijpt-in-bij-hema
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')