abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 december 2020 @ 14:39:30 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196725847
Hier weer verder over winter, kerst, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
KuikenGuppy
pi_196725889
Burdie, na grondig onderzoek bleek licor 43 het goedkoopste bij Drankdozijn, dus tip. Snelle levering ook. En ze hebben nog veel meer voor eenieder die zich vol wil gieten.
  maandag 14 december 2020 @ 14:42:08 #3
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196725912
Kerst met de bubbel en spelletjes.

En uiteraard boogschieten. Ik doe mee aan de Outdoor Open en mag de wedstrijden thuis schieten.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196725931
Wat ik wél top vindt: A. mocht zaterdag afzwemmen voor C. Ik zag de bui al hangen toen het zwembad mij net belde. :')
Of we vanavond konden afzwemmen (ik mag namelijk meedoen).
Ja natuurlijk! *O*
  maandag 14 december 2020 @ 14:43:28 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196725942
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:41 schreef exode het volgende:
Burdie, na grondig onderzoek bleek licor 43 het goedkoopste bij Drankdozijn, dus tip. Snelle levering ook. En ze hebben nog veel meer voor eenieder die zich vol wil gieten.
:D!
Ik ga kijken :@.

Edit: wow, dat scheelt veel zeg! Een tientje op een liter.
KuikenGuppy
  maandag 14 december 2020 @ 14:44:04 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196725959
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die gaat hier ook op het lijstje :9.
Wij doen al wekenlang alleen pickup boodschappen. Wel iets duurder, maar veel fijner.
Hier ben ik net 3 weken geleden weer mee begonnen. Voornamelijk om weer wat meer regelmaat te krijgen in wat wet eten en niet elke dag iets verzinnen en dan met dat en zooi thuis te komen.
Dit scheelt ons echt geld. :o

Ik heb echt jaren en jarenlang 1x in de week boodschappen gedaan voor 6-7 dagen zeg maar, ideaal, maar die routine verviel en ik kreeg het niet terug opgepakt. Nu dus weer wel. Echt heel fijn.
***
  maandag 14 december 2020 @ 14:44:25 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196725972
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:43 schreef vencodark het volgende:
Wat ik wél top vindt: A. mocht zaterdag afzwemmen voor C. Ik zag de bui al hangen toen het zwembad mij net belde. :')
Of we vanavond konden afzwemmen (ik mag namelijk meedoen).
Ja natuurlijk! *O*
Oh, dat is wel echt heel fijn! ^O^
***
pi_196726003
Ja ach, weet je. Voor een 19 jarige is dit gewoon lastig allemaal. Al maanden niks meer mogen en kunnen terwijl je leuke dingen wilt doen.
Als ouders zijnde zeggen dat het nu eenmaal zo is maakt hem nu witheet (jullie hebben makkelijk praten want jullie zijn oud).

Zijn broertje van bijna 16 baalt ook enorm. Hij was aan het sparen voor een scooter eind januari ( dan wordt hij 16) en dat gaat nu ook op een laag pitje maar hij is wat flexibeler met zijn gevoelens, als persoon. Die is wat meer van het schouder ophalen.

En als je kind zich vreselijk ongelukkig voelt, en je kunt er als ouder helemaal niets aan doen. Dan is dat even rot. Niet het einde van de wereld maar gewoon rot.
pi_196726019
Fijn die flexibiliteit @vencodark!

Ik was net even in de supermarkt, heb het in weken niet zo druk gezien. :? Daar snap ik echt niks van, het kan geen last-minute drukte zijn want supermarkten blijven open.

Ketel zou donderdag zijn kerstontbijt op school hebben, dat mist hij nu dus precies. ;(

Ik heb wel Baileys Salted Caramel in huis *O*
  maandag 14 december 2020 @ 14:46:09 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726024
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:44 schreef BE het volgende:

[..]

Hier ben ik net 3 weken geleden weer mee begonnen. Voornamelijk om weer wat meer regelmaat te krijgen in wat wet eten en niet elke dag iets verzinnen en dan met dat en zooi thuis te komen.
Dit scheelt ons echt geld. :o

Ik heb echt jaren en jarenlang 1x in de week boodschappen gedaan voor 6-7 dagen zeg maar, ideaal, maar die routine verviel en ik kreeg het niet terug opgepakt. Nu dus weer wel. Echt heel fijn.
Haha hier kost het juist meer geld, wij doen altijd de boodschappen bij Jumbo en Lidl, maar nu alleen bij Jumbo. En dat merk je echt.
Maar zo fijn, we gaan naar een drive through pickup point, dan hoef je de auto niet eens uit O+.
KuikenGuppy
pi_196726064
Och jeetje Lily, wat klote voor oudste!!

15 jarige stuurde een juich Apple.. die is wel blij dat school ws. dicht gaat. T zei vanmorgen al dat ze het niet erg vindt.

Ik baal wel als de fysio dicht gaat. Ik heb een tennisarm en ik verrot van de pijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 14 december 2020 @ 14:47:39 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726067
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:46 schreef lunapuella het volgende:
Fijn die flexibiliteit @:vencodark!

Ik was net even in de supermarkt, heb het in weken niet zo druk gezien. :? Daar snap ik echt niks van, het kan geen last-minute drukte zijn want supermarkten blijven open.

Ketel zou donderdag zijn kerstontbijt op school hebben, dat mist hij nu dus precies. ;(

Ik heb wel Baileys Salted Caramel in huis *O*
Bizar hè, ik zag hier ook mensen enorm aan het hamsteren. Overigens stonden bij alle winkels flinke rijen, bij sommige winkels zelfs super lange rijen om überhaupt naar binnen te kunnen.
KuikenGuppy
pi_196726075
Ik doe op maandag altijd de weekboodschappen, want dan is Sjaak op school en is het lekker rustig. Maar nu niet hoor... rijen voor de karretjes, rij bij de Action... Bij de bieb was het ook wachten op een mandje en bij het uitlenen. Ik heb nog nooit zoveel mensen gezien op maandag.
  maandag 14 december 2020 @ 14:47:59 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726076
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:47 schreef Vicky het volgende:
Och jeetje Lily, wat klote voor oudste!!

15 jarige stuurde een juich Apple.. die is wel blij dat school ws. dicht gaat. T zei vanmorgen al dat ze het niet erg vindt.

Ik baal wel als de fysio dicht gaat. Ik heb een tennisarm en ik verrot van de pijn.
Fysio blijft open!
KuikenGuppy
pi_196726082
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:47 schreef Vicky het volgende:
Och jeetje Lily, wat klote voor oudste!!

15 jarige stuurde een juich Apple.. die is wel blij dat school ws. dicht gaat. T zei vanmorgen al dat ze het niet erg vindt.

Ik baal wel als de fysio dicht gaat. Ik heb een tennisarm en ik verrot van de pijn.
Fysio lijkt open te blijven ^O^
  maandag 14 december 2020 @ 14:49:00 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726096
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik doe op maandag altijd de weekboodschappen, want dan is Sjaak op school en is het lekker rustig. Maar nu niet hoor... rijen voor de karretjes, rij bij de Action... Bij de bieb was het ook wachten op een mandje en bij het uitlenen. Ik heb nog nooit zoveel mensen gezien op maandag.
Bij de Action ook echt, de halve parkeerplaats stond vol wachtenden hier :'). Hoezo kunnen mensen niet vier weken zonder de Action :?.
KuikenGuppy
pi_196726107
Ach nee, gaat het hamsteren ook weer beginnen :{ :')
  maandag 14 december 2020 @ 14:50:11 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726125
Ik anti-verheug me al op het tumult straks op het schoolplein -O-.
KuikenGuppy
pi_196726126
Ach Lily, dat is toch ook gewoon super klote. Voor jullie omdat je er niets mee kunt, maar zeker ook voor de 19-jarige. Uitzichtloos, saai. En op een leeftijd waarbij je de ernst van de situatie echt voelt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196726142
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D!
Ik ga kijken :@.

Edit: wow, dat scheelt veel zeg! Een tientje op een liter.
Ja, veel tijd gespendeerd aan achterhalen of het wel een betrouwbare site is. Maar dus binnengekregen, snel en echt goed ingepakt. Scheelt inderdaad aardig wat.
  maandag 14 december 2020 @ 14:51:21 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726158
@lily kan hij niet bijvoorbeeld gaan mountainbiken ofzo? Of is het daar het type niet voor? Echt naar dit hè -O-.
KuikenGuppy
  maandag 14 december 2020 @ 14:52:15 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726174
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:50 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, veel tijd gespendeerd aan achterhalen of het wel een betrouwbare site is. Maar dus binnengekregen, snel en echt goed ingepakt. Scheelt inderdaad aardig wat.
"Deze alcoholist werd mede mogelijk gemaakt door @exode"
KuikenGuppy
  maandag 14 december 2020 @ 14:53:23 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726201
Ik heb trouwens taartjes gekocht om het te vieren. Bij de bakker was het lekker rustig en rottige kutdingen kan je ook vieren.
KuikenGuppy
pi_196726204
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fysio blijft open!
Dat zou heel fijn zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196726208
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:51 schreef Burdie het volgende:
@:lily kan hij niet bijvoorbeeld gaan mountainbiken ofzo? Of is het daar het type niet voor? Echt naar dit hè -O-.
Hm, denk het niet eigenlijk.
Hij is alweer een beetje bedaard. Laten we die 5 weken maar even afwachten.

Jongste zoon werkt bij de Action trouwens. Hij vindt het niet erg om even niet te hoeven werken maar ja, ook geen geld voor zijn scooter verdienen dus. Dilemma :P
pi_196726223
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2020 14:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Deze alcoholist werd mede mogelijk gemaakt door @:exode"
Haha, ja! Zo ben ik.

Ik bestel 1x per maand bij de Appie en de rest van de maand de weekboodschappen bij de Lidl. Bij de Appie kom je er ook amper meer tussen, pffff. Lidl scheelt wel echt heel veel geld, voor ons in ieder geval.
pi_196726246
Mijn zus zit inmiddels de groepsapp te bevuilen met:
- statistieken/plaatjes dat de zorg het wél aankan.
- dat het onderdrukking is.
- dat het paniek en gedoe om niets is.
- dat zo’n zwembad niet moet verwachten dat je ‘even je rooster omgooit’. :') Let wel: mijn kind, ik bén vrij, het wordt vriendelijk gevraagd. Je ‘moet’ niks.

En ze zit sinds enkele weken met burn-out thuis.
pi_196726274
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:53 schreef Burdie het volgende:
Ik heb trouwens taartjes gekocht om het te vieren. Bij de bakker was het lekker rustig en rottige kutdingen kan je ook vieren.
Is wel een goeie instelling!

* vencodark koopt ook taart.
  maandag 14 december 2020 @ 14:56:24 #29
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196726281
Bij ons stond vandaag op de planning om de laatste feestdagenboodschappen te doen. Begreep al niet goed waarom het overal zo druk was, leek wel al kerstvakantie. Maar ik heb geen smartphone, dus ben altijd wat later met het nieuws mee krijgen. :')
  maandag 14 december 2020 @ 14:56:56 #30
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196726298
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:54 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus zit inmiddels de groepsapp te bevuilen met:
- statistieken/plaatjes dat de zorg het wél aankan.
- dat het onderdrukking is.
- dat het paniek en gedoe om niets is.
- dat zo’n zwembad niet moet verwachten dat je ‘even je rooster omgooit’. :') Let wel: mijn kind, ik bén vrij, het wordt vriendelijk gevraagd. Je ‘moet’ niks.

En ze zit sinds enkele weken met burn-out thuis.
Je zus is welkom om een dienstje met mij mee te draaien op het werk. *O*
pi_196726397
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij de Action ook echt, de halve parkeerplaats stond vol wachtenden hier :'). Hoezo kunnen mensen niet vier weken zonder de Action :?.
Schoonzus is knutselspullen gaan halen om de komende weken door te komen. Dat snap ik op zich wel.

Wij laten sinds de eerste lockdown al wekelijks boodschappen bezorgen. Love it en ik wil nooit meer terug naar zelf doen. :+
pi_196726409
Ik heb het ook wel even moeilijk ermee. Ik ben vooral benieuwd hoe het over bezoek gebracht gaat worden.
Ik woon nu sinds oktober alleen, werk al maanden volledig thuis. Geen sinterklaas dit jaar (m'n ouders doen er niet aan en schoonfamilie vierden we t normaal wel mee, maarja, dat is nu ex schoonfamilie). Zaterdag zouden m'n ouders en broer hier eten voor m'n verjaardag, en de 30e zouden we kerst vieren bij m'n ouders. Ik zou het zo fijn vinden als in elk geval één ervan door zou kunnen gaan.. sinterklaas alleen was ok, maar toen was er ook nog vooruitzicht op later in dec wel nog iets. Ook nog verjaardag alleen, kerst alleen en oud&nieuw alleen, daar zie ik wel echt tegenop :'( .
pi_196726459
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik doe op maandag altijd de weekboodschappen, want dan is Sjaak op school en is het lekker rustig. Maar nu niet hoor... rijen voor de karretjes, rij bij de Action... Bij de bieb was het ook wachten op een mandje en bij het uitlenen. Ik heb nog nooit zoveel mensen gezien op maandag.
Dat doe ik ook altijd en vanmorgen vroeg viel het nog mee maar het was wel net wat drukker dan anders.

Ik moet eigenlijk nog 1 ding ruilen, komt volgende week wel dacht ik maar dat gaat natuurlijk niet als alles dicht moet. Ik denk dat ik toch straks nog even langs fiets. Klein winkeltje kan vanaf afstand al zien hoe druk het is.

Verder trof de eerste lockdown ons niet zo hard als vele anderen dus ik ga er vanuit dat de weken nu ook voorbij vliegen. Al heb ik in voorjaar heb vele kilometers met peuter gefietst, dat zie ik mezelf nu niet doen.
  maandag 14 december 2020 @ 15:09:01 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196726566
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb het ook wel even moeilijk ermee. Ik ben vooral benieuwd hoe het over bezoek gebracht gaat worden.
Ik woon nu sinds oktober alleen, werk al maanden volledig thuis. Geen sinterklaas dit jaar (m'n ouders doen er niet aan en schoonfamilie vierden we t normaal wel mee, maarja, dat is nu ex schoonfamilie). Zaterdag zouden m'n ouders en broer hier eten voor m'n verjaardag, en de 30e zouden we kerst vieren bij m'n ouders. Ik zou het zo fijn vinden als in elk geval één ervan door zou kunnen gaan.. sinterklaas alleen was ok, maar toen was er ook nog vooruitzicht op later in dec wel nog iets. Ook nog verjaardag alleen, kerst alleen en oud&nieuw alleen, daar zie ik wel echt tegenop :'( .
Als je alleen bent lijkt me dat ook extra zwaar. Wij hebben als gezin tenminste elkaar nog. En hoewel we elkaar soms we achter het behang kunnen plakken, hebben we ook gewoon altijd aanspraak en altijd iemand om een spelletje mee te doen of om mee te knuffelen. Virtuele knuffel dan maar :*.
KuikenGuppy
pi_196726632
Ik zou vanmiddag even naar het dorp gaan als Bas wakker was maar als ik hoor van een vriendin die tegenover de winkels woont hoe belachelijk druk het is laat ik het maar. Ik gooi de kalender voor volgend jaar wel even in m'n digitale mandje dan.
pi_196726641
Alles helemaal alleen moeten doorstaan, zeker in deze maand, lijkt me heel zwaar ja ;(
pi_196726701
Vlindertje89 :*
pi_196726718
Ik heb morgen eigenlijk met een vriendin afgesproken, die zit al sinds februari in een soort isolatie. Ze woont alleen, moet thuiswerken etc. Die is echt zo enorm verdrietig. Ik denk dat ik er wel heen ga maar dan even buiten een wandeling maken.
Zij houdt zich heel streng aan de regels, gaat echt nergens heen en ziet alleen haar vader, mij een paar keer en een wederzijdse vriendin.

Dan prijs ik me wel erg gelukkig met mijn gezin. Het wordt weer enorm puzzelen en irriteren en en en. Maar ik zou echt niet willen ruilen.

Lilly, jeetje dat klinkt ook echt heel naar hoor. Op die leeftijd is het vooral allemaal oneerlijk.
  maandag 14 december 2020 @ 15:16:58 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196726727
Hier proberen ze in de klasse-app al te zorgen dat het kerstontbijt van donderdag morgen plaatsvindt :D
En foute kersttruiendag wordt in de klas van Soneal morgen ipv donderdag.

Ben benieuwd of het gaat lukken met het kerstontbijt, er zijn altijd ouders die dat soort aanpassingen missen als ze er geen 7 mails over krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196726905
Ik heb misschien een slechte dag en ben ik daardoor overgevoelig, maar ik zit mij enorm te ergeren aan een opmerking van iemand irl.
We moeten blijkbaar blij zijn dat we maar 1 kind hebben en niet moeten helpen met online lessen.
Ja, het feit dat we op onze leeftijd maar 1 (jong) kind hebben mogen krijgen is de zegen van ons fokking leven |:(
Niet gedacht dat zo'n dingen mij nog zouden kunnen raken nu we toch een kind hebben, maar af en toe steekt dit nog ff gemeen.

Morgen gaat het vast beter maar pfffff.
pi_196726907
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:56 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Je zus is welkom om een dienstje met mij mee te draaien op het werk. *O*
Wat doe je precies, ik verwacht in het ziekenhuis? :+

Mijn zus beweert dat er een hoop miljarden verdiend worden en deze lui genieten van de lockdown. ;(
En dat de waarheid wel boven tafel komt. :?

Ik zeg je: die burn out doet rare dingen met haar.
pi_196726940
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 15:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat doe je precies, ik verwacht in het ziekenhuis? :+

Mijn zus beweert dat er een hoop miljarden verdiend worden en deze lui genieten van de lockdown. ;(
En dat de waarheid wel boven tafel komt. :?

Ik zeg je: die burn out doet rare dingen met haar.
Die kennis met nogal wat doorgedraaide theorien is vandaag jarig en heeft iedereen een persoonlijk bericht gestuurd dat ze voor haar verjaardag een opstand wilt. Dus ik ga even een spandoek maken hoor. >:)
pi_196726955
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb misschien een slechte dag en ben ik daardoor overgevoelig, maar ik zit mij enorm te ergeren aan een opmerking van iemand irl.
We moeten blijkbaar blij zijn dat we maar 1 kind hebben en niet moeten helpen met online lessen.
Ja, het feit dat we op onze leeftijd maar 1 (jong) kind hebben mogen krijgen is de zege van ons fokking leven |:(
Niet gedacht dat zo'n dingen mij nog zouden kunnen raken nu we toch een kind hebben, maar af en toe steekt dit nog ff gemeen.

Morgen gaat het vast beter maar pfffff.
Jij weet beter dus komt het misschien ongelukkig over.
Ooit, toen ik 2 lastige peuter had en het persoonlijk best moeilijk had, zei een ouder iemand op werk dat hij geen kinderen had.
Dus ik zei: nou, dat is anders wel lekker rustig!
Toen vertelde hij dat hij ze met zijn vrouw niet kon krijgen.
Hij was gewoon vriendelijk hoor en ik bood mijn excuses aan dat het bot overkwam. Maar heel veel mensen staan hier gewoon niet bij stil.
pi_196727198
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:54 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus zit inmiddels de groepsapp te bevuilen met:
- statistieken/plaatjes dat de zorg het wél aankan.
- dat het onderdrukking is.
- dat het paniek en gedoe om niets is.
- dat zo’n zwembad niet moet verwachten dat je ‘even je rooster omgooit’. :') Let wel: mijn kind, ik bén vrij, het wordt vriendelijk gevraagd. Je ‘moet’ niks.

En ze zit sinds enkele weken met burn-out thuis.
Ik zag op fb al langskomen dat ze dit alleen maar doen om het vaccin populairder te maken. Ja tuurlijk joh. Daar doen ze echt zoveel moeite voor... :') |:( Het wordt tijd om deze persoon te snoozen. Maar ja, dat doe je bij je zus wat minder makkelijk :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196727605
Mijn zoon van bijna 5 is inmiddels ook een viruswappie geworden.
Ik probeerde net even subtiel te vertellen dat morgen de laatste dag is en dat ze dan een hele tijd niet naar school mogen (een maand is voor hem een hele tijd ;) ).

S: ‘Dit is allemaal jouw schuld!’
Ik: ‘Hoezo dan?’
S: ‘Ja, jij hebt dit allemaal geregeld.’

Dus sorry allemaal, ik regel het weer eens verkeerd :D :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196727614
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij de Action ook echt, de halve parkeerplaats stond vol wachtenden hier :'). Hoezo kunnen mensen niet vier weken zonder de Action :?.
Waar moet je anders je crappy kerstcadeau’s kopen?
  maandag 14 december 2020 @ 15:56:43 #47
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196727628
We storten vrijwillig onze economie in de ellende om dadelijk verplicht een chip in je te kunnen implanteren, snap dat dan.

[ Bericht 12% gewijzigd door laziness op 14-12-2020 16:03:40 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196727811
Over die chips gesproken, wie laat zich vaccineren?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 14 december 2020 @ 16:05:33 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196727839
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:
Over die chips gesproken, wie laat zich vaccineren?
Ja.

Geen discussie wat mij betreft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196727864
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja.

Geen discussie wat mij betreft.
Ik neig nu ook naar ja, terwijl ik het eerst niet nodig vond. (Gezonde twintiger hier).
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 14 december 2020 @ 16:09:49 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196727961
Risicogroep en mijn werkgever produceert die dingen. Zou een beetje gek zijn als ik tegen was.

Overigens is de techniek waarmee wij en nog minimaal 1 andere farmaceut dit maken ook reeds eerder gebruikt en daarvan zijn de lange termijn resultaten gewoon bekend. Argument dat veel mensen graag gebruiken. Dat het te snel gaat en daarom niet goed kan zijn op lange termijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196728034
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:09 schreef laziness het volgende:
Risicogroep en mijn werkgever produceert die dingen. Zou een beetje gek zijn als ik tegen was.

Overigens is de techniek waarmee wij en nog minimaal 1 andere farmaceut dit maken ook reeds eerder gebruikt en daarvan zijn de lange termijn resultaten gewoon bekend. Argument dat veel mensen graag gebruiken. Dat het te snel gaat en daarom niet goed kan zijn op lange termijn.
Ik begreep altijd dat dit virus een soort ‘zusje’ van SARS is en daar was al een vaccin van op de plank.
Daarom is er nu al zo snel een vaccin voor Corona.
Zo zit het toch een beetje?
  maandag 14 december 2020 @ 16:14:25 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196728058
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:09 schreef laziness het volgende:
Risicogroep en mijn werkgever produceert die dingen. Zou een beetje gek zijn als ik tegen was.

Overigens is de techniek waarmee wij en nog minimaal 1 andere farmaceut dit maken ook reeds eerder gebruikt en daarvan zijn de lange termijn resultaten gewoon bekend. Argument dat veel mensen graag gebruiken. Dat het te snel gaat en daarom niet goed kan zijn op lange termijn.
Is het ook niet zo dat het vaccin er eigenlijk al (bijna) was maar dat het niet meer getest kon worden omdat andere corona-virussen (SARS-virussen) vrijwel niet heersten?
Het was toch niet zo dat er een volledig nieuw vaccin ontwikkeld moest worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196728089
Dank jullie O+
Ik overleef het ook wel weer, hoor, en misschien kunnen we de 30e wel verzetten naar echt met kerst als er daar een uitzondering voor komt. Ik probeer ook maar vooral de voordelen van m'n situatie in te zien - alleen hoef ik met niemand rekening te houden, geen kinderen die rondrennen terwijl ik probeer te werken, geen huisgenoten die koorts kunnen hebben waardoor ik vervolgens thuis moet blijven. Het leven is gewoon wat minder leuk zo, maargoed, ik begrijp ook wel dat er iets moet gebeuren, want in de zorg vinden ze het ook niet zo leuk zo. Maar soms is het wel fijn om t toch even kut te kunnen vinden en dat te kunnen uitspreken.

En ik heb fijne buren om me heen, als ik t echt niet meer trek dan kan ik altijd bij hen terecht. Nou ja, misschien niet op eerste kerstdag of zo, maar ervoor of erna wel ;). Dat is natuurlijk ook wel bezoek, maar dan wel zonder de reisbewegingen (ouders en broer wonen 60 en 40 minuten rijden hiervandaan), en met nog minder mensen.

Lily, wat hartverscheurend lijkt me dat als je zoon zich zo voelt en jij er zo weinig aan kan doen!
  maandag 14 december 2020 @ 16:18:00 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196728136
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:
Over die chips gesproken, wie laat zich vaccineren?
Is wat mij betreft een nobrainer.
Even los van het feit dat ik met mijn overgewicht sowieso al in een risicogroep val en met mijn leeftijd bijna }:| , vind ik het met ouders van tegen de 80 en schoonouders van 90+ ook echt niet kunnen om me niet te laten vaccineren.

Daarbij heb ik net een beetje te dichtbij gezien hoe snel alles anders kan zijn, en als ik zie wat voor impact het overlijden van de partner van mijn zusje al op Soneal had wil ik hem zeker niet aandoen dat hij op dezelfde manier ook nog een ouder verliest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2020 @ 16:18:27 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196728150
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik begreep altijd dat dit virus een soort ‘zusje’ van SARS is en daar was al een vaccin van op de plank.
Daarom is er nu al zo snel een vaccin voor Corona.
Zo zit het toch een beetje?
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het ook niet zo dat het vaccin er eigenlijk al (bijna) was maar dat het niet meer getest kon worden omdat andere corona-virussen (SARS-virussen) vrijwel niet heersten?
Het was toch niet zo dat er een volledig nieuw vaccin ontwikkeld moest worden?
Ik ben geen scientist dus vraag me de details niet. Zou ik me ook niet over uit mogen laten :+ Ik weet ook niet wie wat precies op de plank had liggen.

Maar veel vaccins worden op dezelfde manier geproduceerd. Alleen het virusdeeltje dat je er in stopt wisselt. Alles er omheen is hetzelfde als daarvoor en dat heeft prima resultaten dus hoef je niet bang te zijn dat dit opeens gek gaat doen. Daar komt het op neer, zo heb ik begrepen.
Dus het gaat verder dan het lag al klaar maar was niet getest. Nee de techniek wordt toegepast bij vaccins die op grote schaal al lang gebruikt worden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196728163
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:
Over die chips gesproken, wie laat zich vaccineren?
Zonder twijfel ja.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196728211
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:
Over die chips gesproken, wie laat zich vaccineren?
Ja, zodra het kan! :Y Ik maak me geen zorgen over mezelf als ik besmet zou raken, maar ik wil niet bijdragen aan verspreiding. Punt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196728214
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zag op fb al langskomen dat ze dit alleen maar doen om het vaccin populairder te maken. Ja tuurlijk joh. Daar doen ze echt zoveel moeite voor... :') |:( Het wordt tijd om deze persoon te snoozen. Maar ja, dat doe je bij je zus wat minder makkelijk :*.
Ik volg mijn zus allang niet meer op FB. Teveel onzin en ‘shit’ die ze deelt die mij niet interesseert. :@
pi_196728215
Net extra zakken chips in het AH mandje gegooid, bedankt voor de reminder. ;)
  maandag 14 december 2020 @ 16:22:36 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196728241
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:53 schreef Burdie het volgende:
Ik heb trouwens taartjes gekocht om het te vieren. Bij de bakker was het lekker rustig en rottige kutdingen kan je ook vieren.
Haha, daar twijfelde ik net idd ook over: zal ik iets lekkers meenemen?
En nu heb ik spijt. :D -O-
***
  maandag 14 december 2020 @ 16:28:08 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196728358
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank jullie O+
Ik overleef het ook wel weer, hoor, en misschien kunnen we de 30e wel verzetten naar echt met kerst als er daar een uitzondering voor komt. Ik probeer ook maar vooral de voordelen van m'n situatie in te zien - alleen hoef ik met niemand rekening te houden, geen kinderen die rondrennen terwijl ik probeer te werken, geen huisgenoten die koorts kunnen hebben waardoor ik vervolgens thuis moet blijven. Het leven is gewoon wat minder leuk zo, maargoed, ik begrijp ook wel dat er iets moet gebeuren, want in de zorg vinden ze het ook niet zo leuk zo. Maar soms is het wel fijn om t toch even kut te kunnen vinden en dat te kunnen uitspreken.

En ik heb fijne buren om me heen, als ik t echt niet meer trek dan kan ik altijd bij hen terecht. Nou ja, misschien niet op eerste kerstdag of zo, maar ervoor of erna wel ;). Dat is natuurlijk ook wel bezoek, maar dan wel zonder de reisbewegingen (ouders en broer wonen 60 en 40 minuten rijden hiervandaan), en met nog minder mensen.

Lily, wat hartverscheurend lijkt me dat als je zoon zich zo voelt en jij er zo weinig aan kan doen!
https://nos.nl/artikel/23(...)cht-en-wat-niet.html

Hier staat in principe 2, maar met kerst 3 personen op bezoek.
Dus dan kan jij toch iig naar je ouders. O+
(Als dit klopt dan he... )
***
  maandag 14 december 2020 @ 16:31:43 #63
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196728432
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:28 schreef BE het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)cht-en-wat-niet.html

Hier staat in principe 2, maar met kerst 3 personen op bezoek.
Dus dan kan jij toch iig naar je ouders. O+
(Als dit klopt dan he... )
Toch 100 man nog bij jouw beroep!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196728435
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:28 schreef BE het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)cht-en-wat-niet.html

Hier staat in principe 2, maar met kerst 3 personen op bezoek.
Dus dan kan jij toch iig naar je ouders. O+
(Als dit klopt dan he... )
Ah, dat zou echt fijn zijn :).
En dan zou m'n verjaardag ook nog kunnen met m'n ouders of broer hier, alleen niet tegelijkertijd. Maar dat is OK, als er maar iemand kan komen is dat al heel fijn :)
  maandag 14 december 2020 @ 16:32:39 #65
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196728458
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:
Over die chips gesproken, wie laat zich vaccineren?
Ik wacht het even af #koosmeningloos, als ik nu direct zou moeten kiezen dan zou ik het niet doen.
Geen risicogroep ook.
pi_196728477
Ik vind het zo kut voor jullie. Mensen die ineens niet op bezoek mogen met toch al beladen feestdagen.

En dit had voorkomen kunnen worden. Dat maakt het zuur.
  maandag 14 december 2020 @ 16:34:35 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196728510
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik wacht het even af #koosmeningloos, als ik nu direct zou moeten kiezen dan zou ik het niet doen.
Geen risicogroep ook.
Waarom niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 december 2020 @ 16:37:11 #68
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196728571
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind het zo kut voor jullie. Mensen die ineens niet op bezoek mogen met toch al beladen feestdagen.

En dit had voorkomen kunnen worden. Dat maakt het zuur.
Door de bevolking of de overheid? Want die laatste had eerder een lockdown kunnen doen maar als je dan met kerst versoepelt zit je daarna ook weer in een piek. Dat is wat de UK deed/doet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 december 2020 @ 16:37:40 #69
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196728581
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Waarom niet?
Waarom wel?

Ik heb voor beide geen antwoorden namelijk.
Geen reden om het niet te doen, maar ook niet om het wel te doen.

Wat mij wel erg tegenstaat is de manier waarop ze ''campagne'' voeren.
Niet dat ik met een alu hoedje op aan het googlen ben hoe de overheid ons aan het saboteren is hoor :D
Maar ik krijg er wel weerstand van, merk ik.
  maandag 14 december 2020 @ 16:38:16 #70
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196728604
absoluut.

de grootste reden om het wel te doen is andere mensen om je heen beschermen.
pi_196728661
Lily waar sneu dat hij zich zo voelt.

Wat een dag zeg onze laptop is weer kapot kom op zeg. En uitgerekend gaat nu alles op slot. Ean krijgt haar device mee van school maar sac niet dus uhm tja.

Voor de rest vooral heel veel heen en weer gefietst want ean had de sleutel van haar slot krom.

Echo gehad bij de fysio ik heb een pees die niet goed is. Op naar shockwave therapie zo geen zin ib
pi_196728662
Ach, ik sta toch niet als eerste op die lijst voor vaccinatie dus hoef ook nog niet te beslissen.
Ze spuiten vast niet zomaar iets in je. Ga ik vanuit. :+
  maandag 14 december 2020 @ 16:42:01 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196728695
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Waarom wel?

Ik heb voor beide geen antwoorden namelijk.
Geen reden om het niet te doen, maar ook niet om het wel te doen.

Wat mij wel erg tegenstaat is de manier waarop ze ''campagne'' voeren.
Niet dat ik met een alu hoedje op aan het googlen ben hoe de overheid ons aan het saboteren is hoor :D
Maar ik krijg er wel weerstand van, merk ik.
Dat wat budabuddumbam zegt. Voor anderen om je heen.
Daar zou de manier van campagne voeren van de overheid helemaal geen rol in moeten spelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 december 2020 @ 16:42:03 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196728696
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch 100 man nog bij jouw beroep!
Ja, ik zag het ook! Dat is toch wel heel fijn hoor! 30 is zo ontzettend weinig.
Aan de andere kant, wat moet, dat moet...

Ik ben zeker team #welvaccineren!
Ik zou toch heel wat rustiger families begeleiden waar iemand aan corona is overleden.
Om het cliche er maar even in te gooien: het komt dan wel erg dichtbij...
***
pi_196728718
Ja, kom maar op met dat vaccin (zodra ik klaar ben met borstvoeding tenminste).
  maandag 14 december 2020 @ 16:44:23 #76
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196728753
Wij kunnen eerdaags gevaccineerd worden, met het Chinese vaccin. Ik vreesde het Russische, dus dat valt weer mee :+ En ik vermoed dat het bij ons heel binnenkort verplicht wordt.
  maandag 14 december 2020 @ 16:45:16 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196728779
Ik was vanmorgen al bijtijds (voor de aankondiging van de lockdown) bij de Intratuin want we hadden nog geen kerstboom en alle kerstspullen zitten in de opslag, en de parkeerplaats van de Intratuin was al vrij vol voor een maandagmorgen 10.00 uur.
Maar goed, boompje gescoord, een showmodel met ballen en lampjes erin (een kleintje maar hoor, 60 cm), paar snoertjes van 2 meter met lampjes op batterijen, en totaal overboard gegaan op glimmende kolibri's en daar een hangding iets van gemaakt.

Op de terugweg appte N het bericht van de NOS dat er een lockdown tot 19 januari zou komen, toen moest ik nog naar de bakker en slager, ook daar was het nog rustig, maar toen ik wegreed zag ik al een rij voor de Bruna.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2020 @ 16:45:18 #78
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196728780
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat wat budabuddumbam zegt. Voor anderen om je heen.
Daar zou de manier van campagne voeren van de overheid helemaal geen rol in moeten spelen.
Klopt, maar toch word ik er kriegelig van.

Verder is voor mij persoonlijk het bovenstaande niet het beste argument om de prik echt te halen.
Egoïstisch, ja waarschijnlijk :) wel eerlijk.

Overigens als het moet dan moet het.
  maandag 14 december 2020 @ 16:46:55 #79
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196728824
Ik laat me vaccineren.

Gewoon om op veilig te spelen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 14 december 2020 @ 16:47:04 #80
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196728831
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:42 schreef lunapuella het volgende:
Ja, kom maar op met dat vaccin (zodra ik klaar ben met borstvoeding tenminste).
Waarom zou je eerst klaar moeten zijn met borstvoeding?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 14 december 2020 @ 16:47:16 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196728836
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef Leandra het volgende:
Ik was vanmorgen al bijtijds (voor de aankondiging van de lockdown) bij de Intratuin want we hadden nog geen kerstboom en alle kerstspullen zitten in de opslag, en de parkeerplaats van de Intratuin was al vrij vol voor een maandagmorgen 10.00 uur.
Maar goed, boompje gescoord, een showmodel met ballen en lampjes erin (een kleintje maar hoor, 60 cm), paar snoertjes van 2 meter met lampjes op batterijen, en totaal overboard gegaan op glimmende kolibri's en daar een hangding iets van gemaakt.

Op de terugweg appte N het bericht van de NOS dat er een lockdown tot 19 januari zou komen, toen moest ik nog naar de bakker en slager, ook daar was het nog rustig, maar toen ik wegreed zag ik al een rij voor de Bruna.

[ afbeelding ]
Ik was toevallig ook bij een tuincentrum, had kleine vaasjes nodig. Ik was er tegen 11u, ik denk 'lekker rustig op maandagochtend'. :o Echt niet! Hele parkeerplaats bijna vol. (Was wel een kleinere, geen intratuin).
Binnen viel het gelukkig enorm mee, voelde helemaal niet druk aan.

Net wel rijen voor het kruidvat en andere winkels in het winkelcentrum.
***
  maandag 14 december 2020 @ 16:48:22 #82
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196728864
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 15:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat doe je precies, ik verwacht in het ziekenhuis? :+

Mijn zus beweert dat er een hoop miljarden verdiend worden en deze lui genieten van de lockdown. ;(
En dat de waarheid wel boven tafel komt. :?

Ik zeg je: die burn out doet rare dingen met haar.
Bijna goed: in een verpleeghuis waar nu een covid-uitbraak op mijn afdeling is.
  maandag 14 december 2020 @ 16:48:37 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196728872
ik zou het vaccin zeker wel nemen hoor, als ik al aan de beurt zou zijn.
in de haak.
pi_196728875
Ik zou me we laten vaccineren. Maar ben nog lang niet aan de beurt. Niet eens zozeer voor mezelf, maar wel voor mijn vader en schoonmoeder die dit beestje niet moeten krijgen. Ook voor iemand die te zwak is om gevaccineerd te worden.

Mijn jongste vindt het wel een geinig idee dat wij ook moeten, nu hij net de 9-jaars prik heeft gehad :P
pi_196728887
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarom zou je eerst klaar moeten zijn met borstvoeding?
Omdat dat wordt aangeraden. Er is nog te weinig getest op zwangere vrouwen en borstvoeding gevende vrouwen.

Ik ben onofficieel een risicogroep, B is het wel officieel dus ben benieuwd. (astma bij hem officieel vastgesteld, bij mij niet omdat de testen steeds niet doorgingen vanwege Corona)
  maandag 14 december 2020 @ 16:50:07 #86
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196728905
Ziet er leuk uit zo Leandra :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196728919
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Bijna goed: in een verpleeghuis waar nu een covid-uitbraak op mijn afdeling is.
Dat was mijn 2e gok. :)

Ohja, jullie hadden laatst heel veel besmettingen hè? Dat schreef je hier.
  maandag 14 december 2020 @ 16:51:09 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196728926
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Bijna goed: in een verpleeghuis waar nu een covid-uitbraak op mijn afdeling is.
Hoe gaat het daar? -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196728928
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Door de bevolking of de overheid? Want die laatste had eerder een lockdown kunnen doen maar als je dan met kerst versoepelt zit je daarna ook weer in een piek. Dat is wat de UK deed/doet.
Beiden denk ik. Van wat ik van vrienden en familie hoor, zijn er heel wat mensen die met klachten toch doorwerken en op bezoek komen. Dat lees ik hier ook geregeld.

Hier gingen de week voor NL de sportscholen dicht, maar zijn nog niet open. In NL gingen ze al heel snel langzaam weer open naar wat ik begreep. Tja.
  maandag 14 december 2020 @ 16:54:33 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196729005
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Waarom wel?

Ik heb voor beide geen antwoorden namelijk.
Geen reden om het niet te doen, maar ook niet om het wel te doen.

Wat mij wel erg tegenstaat is de manier waarop ze ''campagne'' voeren.
Niet dat ik met een alu hoedje op aan het googlen ben hoe de overheid ons aan het saboteren is hoor :D
Maar ik krijg er wel weerstand van, merk ik.
Wat precies in die 'campagne' staat je tegen dan?
En ik vind het een beetje vreemd dat je zegt dat je geen reden hebt om het niet te doen. Je neigt naar nog niet vaccineren, daar heb je dan toch een reden voor?
in de haak.
  maandag 14 december 2020 @ 16:55:25 #91
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_196729014
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Hoe gaat het daar? -O-
De boel is nu redelijk onder controle. Dat wil zeggen: nummer 4 is afgelopen nacht overleden, morgen wordt er nog een aantal getest maar als die negatief zijn wordt de cohort-isolatie opgeheven en kunnen we terug naar normaal. Al weet nog niemand hoe 'normaal' er uit zal zien.
pi_196729043
Waar ik me afgelopen weekend enorm aan heb lopen ergeren: de verkoop van etenswaren in het winkelcentrum. Je moet verplicht een mondkapje op, maar je mag vervolgens wel dat ding afdoen om al lopend van winkel naar winkel (overdekt!) een saucijzenbroodje in je mik te duwen. Je wil die mensen toch zo snel mogelijk weg hebben? In plaats van dat ze op die manier blijven hangen. En die mensen snap ik ook niet. Ik ben ook gaan winkelen voor kerst (ik heb een soort kerstpakketje gemaakt voor schoonouders en schoonzus, nu we niet echt kerst gaan vieren) maar met boodschappenlijstje vlug van winkel naar winkel en dan zsm weer weg daar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196729079
Ik ben vaak allergisch voor wat bestanddelen van vaccins, dus ik ga me niet laten vaccineren. Omdat ik daar dan altijd doodziek van word. Sjaak heeft hetzelfde, helaas. Wij hopen dus op groepsimmuniteit.
pi_196729098
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarom zou je eerst klaar moeten zijn met borstvoeding?
Wat @exode zegt inderdaad, er is nog te weinig bekend over de effecten bij borstvoeding of zwangerschap. Ik denk dat ik überhaupt niet aan de beurt ben voordat ik klaar met bv ben hoor, de jongste is al ruim 2 dus ik ga nog hoogstens een paar maanden door, maar toch.
pi_196729287
quote:
Leuk zeg ^O^
  maandag 14 december 2020 @ 17:07:56 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196729288
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:51 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Beiden denk ik. Van wat ik van vrienden en familie hoor, zijn er heel wat mensen die met klachten toch doorwerken en op bezoek komen. Dat lees ik hier ook geregeld.

Hier gingen de week voor NL de sportscholen dicht, maar zijn nog niet open. In NL gingen ze al heel snel langzaam weer open naar wat ik begreep. Tja.
Maar uiteindelijk blijkt uit bron en contact onderzoek dat sportscholen niet de super spreaders zijn. Net als de horeca niet, die daarom zo boos is.

Middelbare scholen lijken gezien de piek in de groep t/m 17 jaar bijvoorbeeld wel een hele grote boosdoener.
Achteraf gezien is de herfstvakantie waarschijnlijk de oorzaak van de daling van een tijdje terug geweest. En toen was er genoeg open aan musea, dierentuinen en pretparken.

Dat men daar niet genoeg naar gekeken heeft vind ik de overheid wel aan te rekenen.

Dat een deel van de bevolking dit had kunnen voorkomen zijn we het allemaal wel overeens denk ik. Behalve dat deel zelf -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 december 2020 @ 17:09:09 #97
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196729324
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:55 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

De boel is nu redelijk onder controle. Dat wil zeggen: nummer 4 is afgelopen nacht overleden, morgen wordt er nog een aantal getest maar als die negatief zijn wordt de cohort-isolatie opgeheven en kunnen we terug naar normaal. Al weet nog niemand hoe 'normaal' er uit zal zien.
Onder controle is iets maar wat een heftige periode. En wat normaal is weet niemand meer zo langzamerhand :'(
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196729455
Ik fietste vandaag door het centrum op weg naar elders, het was absurd druk en nu zag ik ook nog dat ze extra koopavond hebben ingelast vanavond.
Lijkt me kut hoor als ondernemer als je toko dicht moet echt waar, maar toch begrijp ik dan niet die mensen die massaal toch weer gaan shoppen.
Maar goed, wie ben ik...

Ik ben wel "blij" dat er online lesgegeven gaat worden, dan kunnen we er tenminste voor kiezen om in huis met zn viertjes de golf van kerst af te wachten en hoef ik niet met gemengde gevoelens mn puber elke ochtend uit te zwaaien in de hoop dat ze niet mee deelt in de after feestperikelen...

Maar ik realiseer me ook dat we dus de komende maand weer op elkaars lip zitten, ik wel blij ben dat mijn man moet werken buitenshuis (behalve die ene week vrij).
Ik was vorige keer ook aardig gesloopt na het thuiswerkgebeuren, maar wat ik las was dat we buiten nog wel mogen sporten, gelukkig! Want dat is wel iets wat ik dan even voor mijzelf kan gaan doen (in de hoop dat vooral de oudste netjes haar online lessen volgt).
Ik hoop dat de hulpverlening wel door kan blijven gaan en bij zeer grote voorkeur face to face, want achter zo'n computerscherm creeërt wat mij betreft toch wel extra afstand.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 14 december 2020 @ 17:17:23 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196729486
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:47 schreef BE het volgende:

[..]

Ik was toevallig ook bij een tuincentrum, had kleine vaasjes nodig. Ik was er tegen 11u, ik denk 'lekker rustig op maandagochtend'. :o Echt niet! Hele parkeerplaats bijna vol. (Was wel een kleinere, geen intratuin).
Binnen viel het gelukkig enorm mee, voelde helemaal niet druk aan.

Net wel rijen voor het kruidvat en andere winkels in het winkelcentrum.
Hier voelde het ook niet druk aan, er mocht ook 460 man naar binnen en dat was er zeker nog niet, maar de parkeerplaats was wel een stuk voller dan ik hem verwacht had voor de maandagochtend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196729491
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:07 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk blijkt uit bron en contact onderzoek dat sportscholen niet de super spreaders zijn. Net als de horeca niet, die daarom zo boos is.

Middelbare scholen lijken gezien de piek in de groep t/m 17 jaar bijvoorbeeld wel een hele grote boosdoener.
Achteraf gezien is de herfstvakantie waarschijnlijk de oorzaak van de daling van een tijdje terug geweest. En toen was er genoeg open aan musea, dierentuinen en pretparken.

Dat men daar niet genoeg naar gekeken heeft vind ik de overheid wel aan te rekenen.

Dat een deel van de bevolking dit had kunnen voorkomen zijn we het allemaal wel overeens denk ik. Behalve dat deel zelf -O-
Hm. Eens wel.

Mijn zus werkt in het middelbaar onderwijs. Die wordt knettergek van het zeuren en leuren om mondkapjes enzo. En de school heeft in de mediatheek nog geen spatschermen |:(
pi_196729570
Ik verwacht over 2wk nog een piek gezien de drukte nu overal.
  maandag 14 december 2020 @ 17:24:58 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196729668
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:17 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hm. Eens wel.

Mijn zus werkt in het middelbaar onderwijs. Die wordt knettergek van het zeuren en leuren om mondkapjes enzo. En de school heeft in de mediatheek nog geen spatschermen |:(
Oh, over spatschermen gesproken..... daar hadden ze bij de bakker wel wat gezelligs van gemaakt:
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196729669
Ik vind het dus echt wel kut, voor mezelf, voor B, mijn vriendin en voor vele anderen, maar ik bedacht me net wel:
Wij kunnen nu zelf kiezen of we in een situatie komen waar een besmetting mogelijk is. Nu kan het van 3 kanten komen: KDV, school B en school vriendin.

Ik had daar eerlijk gezegd ook wel wat vrees voor gezien de toestand van mijn longen zeg maar. Dus daar ga ik me nu op proberen te focussen. Niet haasten voor school en KDV, bijna vakantie en amper risico voor besmetting.
  maandag 14 december 2020 @ 17:33:32 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196729805
Ik vind het geloof ik heel erg meevallen. :@ Maar goed, ik heb mss makkelijk kletsen, voor mij scheelt het 2x per dag mijn kind brengen en ophalen 10km verderop. Ze kunnen allebei redelijk goed zelf aan het werk zijn thuis. F is sinds de eerste lockdown al thuis, dus wij zitten elkaar ook niet meer echt in de weg. En mijn werk is zo onregelmatig dat het in die zin alleen maar handig is dat iedereen thuis is, dan hoef ik me ook niet in bochten te wringen.

Ik vind het wel echt heel kut voor iedereen die hier financieel door in de problemen komt.
***
  maandag 14 december 2020 @ 17:35:42 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196729834
Net mail van de juf, die is ondanks alle ellende die dit met zich meebrengt in ieder geval van het positieve, opbeurende type, ze begint de mail met:

Beste allemaal,
Dit hadden we niet verwacht moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, we gaan gewoon doorrrrrrr.


en eindigt de mail met:

Wij gaan hier nog even lekker door. Het komt allemaal wel weer goed.

Zo fijn dat ze er positief in staat, of in ieder geval overkomt alsof ze er positief in staat O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196729977
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben vaak allergisch voor wat bestanddelen van vaccins, dus ik ga me niet laten vaccineren. Omdat ik daar dan altijd doodziek van word. Sjaak heeft hetzelfde, helaas. Wij hopen dus op groepsimmuniteit.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik ook doodziek werd van de 9-jaar prik en die ik op mijn 11e (hersenvlies volgens mij..) kreeg.
Maar ik denk dat ik Corona wat enger vind dan die paar dagen ziek.. denk ik..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196730179
Voor wie het zich afvroeg vanmiddag;

quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:48 schreef het volgende:

[..]

Alleen de postnl punten bij de supermarkten blijven open. Bron: postnl vanmiddag aan de lijn gehad ;) Dus nee, die gaan dicht.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 14 december 2020 @ 17:50:10 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196730190
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef BE het volgende:
Ik vind het geloof ik heel erg meevallen. :@ Maar goed, ik heb mss makkelijk kletsen, voor mij scheelt het 2x per dag mijn kind brengen en ophalen 10km verderop. Ze kunnen allebei redelijk goed zelf aan het werk zijn thuis. F is sinds de eerste lockdown al thuis, dus wij zitten elkaar ook niet meer echt in de weg. En mijn werk is zo onregelmatig dat het in die zin alleen maar handig is dat iedereen thuis is, dan hoef ik me ook niet in bochten te wringen.

Ik vind het wel echt heel kut voor iedereen die hier financieel door in de problemen komt.
Idem hier. Ontzettend luxe positie besef ik me, maar wij zijn de eerste lockdown fluitend doorgekomen en ik vind het nu ook niet erg. En nu heeft mijn man ook nog eens een paar weken vrij, dus hoeft het huishouden er niet bij in te schieten :P (we moeten denk ik wel werken aan een nieuw, duidelijk dagritme, want anders worden we toch nog gek van elkaar :')).
KuikenGuppy
pi_196730268
Ik was net nog even snel het dorp in om iets te ruilen en het viel mij heel erg mee qua drukt.
Zeker drukker dan een normale maandag avond maar minder druk dan een koopavond. Geen overvolle parkeerplaatsen en ook geen mega wachtrijen. Eigenlijk alleen een kleine rij bij de kaasboer maar daar staat al snel een rij omdat er maar 2 mensen naar binnen mogen.

Begreep wel veel winkels een koopavond hebben ingelast om de drukte wat te spreiden en onze kapper gaat tot middennacht door :O
L gaat iig rondlopen met een coronakapsel want ons kappersbezoek ging vorige week niet door omdat hij ziek was en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu nog even snel heen te gaan.
  maandag 14 december 2020 @ 17:58:22 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196730338
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 17:49 schreef Declan-Harp het volgende:
Voor wie het zich afvroeg vanmiddag;
[..]

Postkantoren waren er sowieso al niet meer. Grote bummer. Eens even kijken waar ik dan nog terecht kan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196730437
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Postkantoren waren er sowieso al niet meer. Grote bummer. Eens even kijken waar ik dan nog terecht kan.
Hier hebben we bijv ook zo'n punt bij de Gamma en een dierenspeciaalzaak, die gaan dus dicht.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 14 december 2020 @ 18:16:13 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196730686
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Postkantoren waren er sowieso al niet meer. Grote bummer. Eens even kijken waar ik dan nog terecht kan.
https://www.postnl.nl/campagnes/pakketpunten/
***
pi_196730826
Dat van de postnlpunten zou ik best een kromme regel vinden, alsof elke supermarkt een postnlpunt heeft.
In mijn woonplaats geen enkele, bij mijn ouders ook niet. Op die manier ga je de reisbewegingen niet echt beperken.
pi_196731349
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:33 schreef BE het volgende:
Ik vind het geloof ik heel erg meevallen. :@ Maar goed, ik heb mss makkelijk kletsen, voor mij scheelt het 2x per dag mijn kind brengen en ophalen 10km verderop.
Dat is dan wel weer fijn.
Ik breng onze dochter iedere dag 15 km heen en weer. Dat is idd een voordeel als dat even niet meer hoeft.

In ons 5 koppige gezin zit er eentje volledig doorheen. De rest geen probleem.
  maandag 14 december 2020 @ 19:01:17 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196731741
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 18:48 schreef lily het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer fijn.
Ik breng onze dochter iedere dag 15 km heen en weer. Dat is idd een voordeel als dat even niet meer hoeft.

In ons 5 koppige gezin zit er eentje volledig doorheen. De rest geen probleem.
Het spijt me zo Lily.
Zou hij het leuk vinden om een kaartje te krijgen?
  maandag 14 december 2020 @ 19:02:16 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196731823
Ik was net bij de Bouwmarkt. Toen ik er kwam was er bijna niemand. Toen ik wegging stond er een rij bij ingang over de hele parkeerplaats.
  maandag 14 december 2020 @ 19:04:49 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196731978
Ik laat me wel vaccineren.
  maandag 14 december 2020 @ 19:05:14 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196731991
Staan er nou mensen te joelen bij het Catshuis Torentje?

[ Bericht 25% gewijzigd door amaranta op 14-12-2020 19:26:30 ]
pi_196732104
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 19:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het spijt me zo Lily.
Zou hij het leuk vinden om een kaartje te krijgen?
Ach, nee, weet niet. Denk het niet.
Wel heel lief van je O+
  maandag 14 december 2020 @ 19:18:33 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196732637
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 19:05 schreef amaranta het volgende:
Staan er nou mensen te joelen bij het Catshuis?
Ja, wat een stel malloten.
in de haak.
  maandag 14 december 2020 @ 19:20:03 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196732743
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:18 schreef trui het volgende:

[..]

Ja, wat een stel malloten.
Ik kon m’n oren niet geloven
  maandag 14 december 2020 @ 19:24:54 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196732943
quote:
Dichtstbijzijnde punt zit in een drogist dus verwacht uiteindelijk geen probleem.
Anders zit er nog ergens een vaag avondwinkeltje met een punt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196732976
H
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 19:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Dichtstbijzijnde punt zit in een drogist dus verwacht uiteindelijk geen probleem.
Anders zit er nog ergens een vaag avondwinkeltje met een punt.
Hoogvliet op de Colijnlaan heeft ook een PostNL punt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_196733254
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 19:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik kon m’n oren niet geloven
Echt he. En ineens zie je hoe zelfvernietigend een samenleving kan zijn, en hoe mensen als Trump en erger aan de macht kunnen komen. Brr..
pi_196733551
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 19:34 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Echt he. En ineens zie je hoe zelfvernietigend een samenleving kan zijn, en hoe mensen als Trump en erger aan de macht kunnen komen. Brr..
Hebben wij trouwens zo'n politicus? Die tegen alle maatregelen is?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196733879
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 19:43 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hebben wij trouwens zo'n politicus? Die tegen alle maatregelen is?
https://www.ad.nl/politie(...)ver-corona~ab1b628d/ 🤡
Protège moi de mes désirs.
  maandag 14 december 2020 @ 20:01:48 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196734107
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 19:43 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hebben wij trouwens zo'n politicus? Die tegen alle maatregelen is?
Baudet he. Die flirt graag met de Willem Engel aanhangers.
in de haak.
pi_196734185
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:01 schreef trui het volgende:

[..]

Baudet he. Die flirt graag met de Willem Engel aanhangers.
Oh god, ik had Baudet al afgeschreven als politicus :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 14 december 2020 @ 20:08:04 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196734244
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 19:01 schreef amaranta het volgende:
Zou hij het leuk vinden om een kaartje te krijgen?
Ik dacht heel even dat dit over Rutte ging.
:').
KuikenGuppy
pi_196734277
Willem Engel heeft zijn groupies al opgeroepen de ziekenhuizen te bellen. Daar hebben ze tenslotte niets te doen toch, een beetje gekkies beantwoorden kan makkelijk.
  maandag 14 december 2020 @ 20:09:22 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196734282
quote:
81s.gif Op maandag 14 december 2020 19:43 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hebben wij trouwens zo'n politicus? Die tegen alle maatregelen is?
We hebben politici die overal tegen zijn als het om kabinetsbeleid gaat, maar dat is niet omdat ze tegen het beleid an sich zijn maar omdat ze tegen het beleid van het kabinet zijn.

Wilders en Baudet riepen in maart om een lockdown en toen die lockdown er was moest hij weer opgeheven worden, het gaat ze vooral om het niet eens zijn met het beleid het beleid zelf boeit ze nagenoeg niet.
Als de Tegenpartij niet al ooit bedacht was als satire dan zouden ze de zaken die van Kooten en de Bie als Jacobse en van Es van de Tegenpartij riepen ook zo roepen.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2020 @ 20:11:11 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196734329
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:09 schreef Leandra het volgende:
We hebben politici die overal tegen zijn als het om kabinetsbeleid gaat, maar dat is niet omdat ze tegen het beleid an sich zijn maar omdat ze tegen het beleid van het kabinet zijn.
Dat was toch ooit de taak van de SP?
KuikenGuppy
  maandag 14 december 2020 @ 20:12:33 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196734359
Deze is toepasselijker.... Baudet heeft het bijna letterlijk nagedaan :')

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2020 @ 20:13:22 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196734389
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik dacht heel even dat dit over Rutte ging.
:').
Die wil ik ook wel een kaart sturen hoor, als hem dat helpt
  maandag 14 december 2020 @ 20:14:13 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196734409
Op npo 1 gaat het nu over winkels die open blijven voor de pakjes
  maandag 14 december 2020 @ 20:14:44 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196734422
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat was toch ooit de taak van de SP?
Ja, maar na tig jaar alleen maar schoppen en geen verantwoordelijkheid nemen houdt het wel een beetje op, daarbij spreken Wilders en vooral Baudet een doelgroep aan die nooit SP zou stemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2020 @ 20:15:38 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196734438
Mijn dochter wilde morgen nog een cadeau kopen voor mijn verjaardag. Als ik het goed begrijp zijn de winkels morgen nog open?
  maandag 14 december 2020 @ 20:17:11 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196734474
N
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:15 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter wilde morgen nog een cadeau kopen voor mijn verjaardag. Als ik het goed begrijp zijn de winkels morgen nog open?
Nope.
KuikenGuppy
pi_196734476
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:15 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter wilde morgen nog een cadeau kopen voor mijn verjaardag. Als ik het goed begrijp zijn de winkels morgen nog open?
Nee, vannacht om 00.00 gaan de maatregelen (muv van de schoolsluiting) al in.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 14 december 2020 @ 20:23:13 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196734589
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:15 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter wilde morgen nog een cadeau kopen voor mijn verjaardag. Als ik het goed begrijp zijn de winkels morgen nog open?
Nope.... tenzij ze je iets wil geven dat bij de supermarkt of drogist te koop is :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2020 @ 20:25:46 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196734651
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope.... tenzij ze je iets wil geven dat bij de supermarkt of drogist te koop is :+
Ze wilde iets van de rituals halen. Dat hebben ze niet bij de supermarkt/ drogist denk ik.
pi_196734760
twitter
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze wilde iets van de rituals halen. Dat hebben ze niet bij de supermarkt/ drogist denk ik.
pi_196734874
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 14 december 2020 @ 20:35:51 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196734878
Ik heb nog zo gezegd dit weekend.... ga nou fr naar de rituals.... :+
pi_196735164
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:35 schreef Leandra het volgende:
Net mail van de juf, die is ondanks alle ellende die dit met zich meebrengt in ieder geval van het positieve, opbeurende type, ze begint de mail met:

Beste allemaal,
Dit hadden we niet verwacht moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, we gaan gewoon doorrrrrrr.


en eindigt de mail met:

Wij gaan hier nog even lekker door. Het komt allemaal wel weer goed.

Zo fijn dat ze er positief in staat, of in ieder geval overkomt alsof ze er positief in staat O+
Wij kregen al een mail over hoe het thuiswerken voor de kinderen georganiseerd gaat worden. Groep 4 krijgt bijv. chromebooks mee en ze willen morgen toch nog een klein kerst-vierinkje gaan doen. :) Even herlezen nog. :')

A. is vanavond afgezwommen voor C. We zijn er vanaf! En ohja: er was natuurlijk sprake dat ik mee zou zwemmen maar ze waren vergeten dat vanmiddag aan de telefoon te melden.
Ik was dus al bezig mij om te kleden daar toen een andere ouder het tegen me zei. :+
Voorbereiding was dus voor niks. Jammer, maar begrijpelijk want ze hebben heel veel kinderen vandaag laten afzwemmen. :)

Ik ben inmiddels ook uit de familie-chat gegaan want mijn zus bleef bezig met (in mijn ogen) onzin verkopen. Het dieptepunt was toen ze een krantenbericht uit 1943 doorstuurde over de avondklok (ofzo) en hoeveel vergelijkingen er waren met toen. :')

Ik wilde bijna wat lelijks zeggen maar hield mij in. :P
  maandag 14 december 2020 @ 20:54:09 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196735306
Kerstdiner verzet naar morgenavond door school en ik hoop van harte voor henzelf en de kids dat ze er daarna de kerstvakantie tegenaan gooien. Die laatste drie dagen maken het verschil ook niet meer.

Net als de meesten hier verandert er voor ons ook niet zoveel. Behalve dat O niet meer een risicofactor is voorlopig. Dat is wel even een rustgevend gevoel voor een paar weken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 december 2020 @ 20:58:10 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196735373
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wij kregen al een mail over hoe het thuiswerken voor de kinderen georganiseerd gaat worden. Groep 4 krijgt bijv. chromebooks mee en ze willen morgen toch nog een klein kerst-vierinkje gaan doen. :) Even herlezen nog. :')

A. is vanavond afgezwommen voor C. We zijn er vanaf! En ohja: er was natuurlijk sprake dat ik mee zou zwemmen maar ze waren vergeten dat vanmiddag aan de telefoon te melden.
Ik was dus al bezig mij om te kleden daar toen een andere ouder het tegen me zei. :+
Voorbereiding was dus voor niks. Jammer, maar begrijpelijk want ze hebben heel veel kinderen vandaag laten afzwemmen. :)

Ik ben inmiddels ook uit de familie-chat gegaan want mijn zus bleef bezig met (in mijn ogen) onzin verkopen. Het dieptepunt was toen ze een krantenbericht uit 1943 doorstuurde over de avondklok (ofzo) en hoeveel vergelijkingen er waren met toen. :')

Ik wilde bijna wat lelijks zeggen maar hield mij in. :P
Je hoeft niks te zeggen je heb je punt ook wel gemaakt door uit de app te stappen
  maandag 14 december 2020 @ 20:58:20 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196735377
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wij kregen al een mail over hoe het thuiswerken voor de kinderen georganiseerd gaat worden. Groep 4 krijgt bijv. chromebooks mee en ze willen morgen toch nog een klein kerst-vierinkje gaan doen. :) Even herlezen nog. :')

A. is vanavond afgezwommen voor C. We zijn er vanaf! En ohja: er was natuurlijk sprake dat ik mee zou zwemmen maar ze waren vergeten dat vanmiddag aan de telefoon te melden.
Ik was dus al bezig mij om te kleden daar toen een andere ouder het tegen me zei. :+
Voorbereiding was dus voor niks. Jammer, maar begrijpelijk want ze hebben heel veel kinderen vandaag laten afzwemmen. :)

Ik ben inmiddels ook uit de familie-chat gegaan want mijn zus bleef bezig met (in mijn ogen) onzin verkopen. Het dieptepunt was toen ze een krantenbericht uit 1943 doorstuurde over de avondklok (ofzo) en hoeveel vergelijkingen er waren met toen. :')

Ik wilde bijna wat lelijks zeggen maar hield mij in. :P
Gefeliciteerd met het C-diploma *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2020 @ 21:15:08 #149
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196735821
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze wilde iets van de rituals halen. Dat hebben ze niet bij de supermarkt/ drogist denk ik.
Bol. com voor alles. :P
  maandag 14 december 2020 @ 21:19:53 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196735940
De chocolade winkel is (gelukkig?) wel essentieel


  maandag 14 december 2020 @ 21:21:18 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196735985
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bol. com voor alles. :P
Helaas niet voor de Amsterdams collection :-(
  maandag 14 december 2020 @ 21:21:48 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196736002
O is na morgen ook klaar. De school gaat zich in die drie dagen voorbereiden op na 4 januari zodat de leerkrachten ook zo veel mogelijk van hun vrije kerstvakantie kunnen genieten. ^O^ Goeie beslissing. :Y
***
  maandag 14 december 2020 @ 21:27:01 #153
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196736154
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:19 schreef amaranta het volgende:
chocolade is wel essentieel

Klopt.
pi_196736378
Vaccineren: ja.
  maandag 14 december 2020 @ 21:39:10 #155
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196736432
Ik ben wel benieuwd over De Jonge's uitleg over het sluiten van basisscholen: 'Helpt bij het advies om zoveel mogelijk thuis te werken': https://nos.nl/liveblog/2(...)-tot-half-maart.html
Zijn eigen kinderen zijn wat ouder, dus misschien kan hij thuiswerken met kinderen, maar dat is voor de meesten hier toch anders....
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196736483
ik hoorde vandaag op mijn werk dat ik ws al vanaf 11 januari gevaccineerd kan worden. Ik ga het wel laten doen.

School van oudste heeft vanavond al gemailed dat ze woensdag starten met thuisonderwijs. Zelfde rooster als normaal, maar dan online. Ze werken al veel digitaal, dus de programma's kennen ze wel.
Van de school van jongste alleen nog gehoord dat hij morgen een grote tas mee moet nemen.Ik gok dat er materiaal mee naar huis komt
*poef* nu is het weg
pi_196736505
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben wel benieuwd over De Jonge's uitleg over het sluiten van basisscholen: 'Helpt bij het advies om zoveel mogelijk thuis te werken': https://nos.nl/liveblog/2(...)-tot-half-maart.html
Zijn eigen kinderen zijn wat ouder, dus misschien kan hij thuiswerken met kinderen, maar dat is voor de meesten hier toch anders....
Het werkt niet lekkerder, maar het zorgt wel dat mensen niet alsnog naar kantoor gaan, want ze kunnen de kinderen moeilijk alleen thuis laten.
  maandag 14 december 2020 @ 21:43:26 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196736517
Ik snap het, maar vind het zo sneu voor mijn stuiterkleuter. Dat kerstfeest vrijdag, daar werd me een partijtje naar toe geleefd, niet normaal. Nog even afmaken tot de vakantie had alles wat makkelijker gemaakt, ook om het uit te leggen.
pi_196736525
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 20:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je hoeft niks te zeggen je heb je punt ook wel gemaakt door uit de app te stappen
Nou, daarom.
Maar ik dácht wel van alles.
En ze appte me apart met de vraag of ik soms geschrokken was van het bericht.
Nee, niet geschrokken. Wel gezegd dat ik het onzin vond en geïrriteerd begon te raken.
Dat ik niet weet wat ik ermee moet of wat erop te zeggen en dergelijke dingen op Facebook ook oversla. :)
  maandag 14 december 2020 @ 21:45:19 #160
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196736566
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:42 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het werkt niet lekkerder, maar het zorgt wel dat mensen niet alsnog naar kantoor gaan, want ze kunnen de kinderen moeilijk alleen thuis laten.
Oja, dat zal het wel zijn, ofzo. En de leraren op school komen natuurlijk dan niet meer met elkaar in contact, dat zal ook een beetje helpen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 14 december 2020 @ 21:46:14 #161
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196736578
Even een vraag, wat zijn de schooluren in het basisonderwijs?

En middelbaar?

Verbaasde me steeds dat er 's middags al vele kinderen en jongeren op straat zijn.

Ik mag Nederland niet meer in met deze lockdown.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196736593
Net mail van school van de oudste, die hebben morgen nog een paar uur les, sluiten met de klas het jaar af en dan is het vakantie. 4 januari online les. En het verzoek om de kluisjes leeg te maken, ik had het al gezegd tegen haar.

Van de jongste nog niks gehoord, ik denk dat die morgen de hele dag mag en ik hoop dat het daarna ook voor hen vakantie is. Dan hebben de leerkrachten in elk geval nog 2 dagen waarin ze iets kunnen voorbereiden voor na de kerstvakantie.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 14 december 2020 @ 21:47:31 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196736598
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:46 schreef Pinnenmutske het volgende:
Even een vraag, wat zijn de schooluren in het basisonderwijs?

En middelbaar?

Verbaasde me steeds dat er 's middags al vele kinderen en jongeren op straat zijn.

Ik mag Nederland niet meer in met deze lockdown.
Leerlingen van basisscholen moeten minimaal 7.520 uur les krijgen over 8 schooljaren. Leerlingen moeten in de eerste 4 schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur les krijgen. In de laatste 4 schooljaren (bovenbouw) 3.760 uur. De 240 uur die overblijven, kunnen scholen verdelen over de onderbouw en bovenbouw. Er is geen maximum aantal uren onderwijs per dag. De Inspectie van het Onderwijs (Onderwijsinspectie) let er op dat scholen voldoende uren onderwijs geven.

Maar voor België kan dat natuurlijk anders zijn.
***
pi_196736599
Oh shoot. A. had voor Sinterklaas 2 dezelfde dozen Mario Lego gehad. 1 moet dus terug maar je hebt daar 30 dagen voor.
En nu blijven de winkels dicht. :o }:|
pi_196736620
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:46 schreef Pinnenmutske het volgende:
Even een vraag, wat zijn de schooluren in het basisonderwijs?

En middelbaar?

Verbaasde me steeds dat er 's middags al vele kinderen en jongeren op straat zijn.

Ik mag Nederland niet meer in met deze lockdown.
Onze basisschool is 8.30u-12.00u en 13.13u-15.15u

Middelbaar, onze oudste begint elke dag om 8.30u en is vrij om 14.20u of 15.10u, maar dat kan wel verschillen, dat zijn geen vaste tijden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 14 december 2020 @ 21:49:12 #166
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196736627
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:47 schreef BE het volgende:

[..]

Leerlingen van basisscholen moeten minimaal 7.520 uur les krijgen over 8 schooljaren. Leerlingen moeten in de eerste 4 schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur les krijgen. In de laatste 4 schooljaren (bovenbouw) 3.760 uur. De 240 uur die overblijven, kunnen scholen verdelen over de onderbouw en bovenbouw. Er is geen maximum aantal uren onderwijs per dag. De Inspectie van het Onderwijs (Onderwijsinspectie) let er op dat scholen voldoende uren onderwijs geven.

Maar voor België kan dat natuurlijk anders zijn.
Hier is het bijvoorbeeld van 8u30 tot 15u45

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinnenmutske op 14-12-2020 21:57:04 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196736635
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:47 schreef vencodark het volgende:
Oh shoot. A. had voor Sinterklaas 2 dezelfde dozen Mario Lego gehad. 1 moet dus terug maar je hebt daar 30 dagen voor.
En nu blijven de winkels dicht. :o }:|
Ik zou morgen even bellen met die winkel om te vragen of hier opties voor zijn.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 14 december 2020 @ 21:49:54 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196736637
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:49 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Hier is het bijvoorbeeld van 8u30 tot 16u
Oh zo.
Hier is het veel 08.45-15.00.
***
  maandag 14 december 2020 @ 21:52:38 #169
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196736673
Nou wij kregen een mail vanuit school dat de online lessen maar tot 13.00 zijn :') want dan hebben ze genoeg vrije tijd. En dan gewoon met 3 pauzes tussendoor en 40 minuten per vak.
pi_196736682
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:49 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik zou morgen even bellen met die winkel om te vragen of hier opties voor zijn.
Als de winkel bereikbaar is. :')
  maandag 14 december 2020 @ 21:54:20 #171
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196736717
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

Als de winkel bereikbaar is. :')
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

Als de winkel bereikbaar is. :')
Wat ik begreep van een aantal winkels is dat de 30 dagen gewoon blijven maar lockdown tijd niet meetelt.
Dus stel je hebt nu nog 10 dagen dan gaan op 20 januari die 10 in.
  maandag 14 december 2020 @ 21:56:27 #172
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196736747
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:49 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Hier is het bijvoorbeeld van 8u30 tot 16u
Basisschool van zoon doet een continue rooster. 08:30-14:15uur.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 december 2020 @ 21:57:25 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196736766
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:45 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oja, dat zal het wel zijn, ofzo. En de leraren op school komen natuurlijk dan niet meer met elkaar in contact, dat zal ook een beetje helpen.
Ik zal toch echt naar school moeten om lessen voor te bereiden...
pi_196736796
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]


[..]

Wat ik begreep van een aantal winkels is dat de 30 dagen gewoon blijven maar lockdown tijd niet meetelt.
Dus stel je hebt nu nog 10 dagen dan gaan op 20 januari die 10 in.
Oh thx, dat stelt gerust.
Ik bel morgen wel naar de zaak. :)
  maandag 14 december 2020 @ 22:00:02 #175
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196736814
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zal toch echt naar school moeten om lessen voor te bereiden...
Oh joh, dat wist ik niet eens... de juf van N is in maart-mei misschien 2x naar school geweest.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 14 december 2020 @ 22:02:07 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196736850
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zal toch echt naar school moeten om lessen voor te bereiden...
Waarom.dan? Is misschien een domme vraag en niet bedoeld als kritiek hoor, maar je kunt toch al je materialen mee naar huis nemen en vanuit daar filmpjes opnemen, mailen, dictee inspreken, enz? Of mis ik dan iets?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196736893
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou wij kregen een mail vanuit school dat de online lessen maar tot 13.00 zijn :') want dan hebben ze genoeg vrije tijd. En dan gewoon met 3 pauzes tussendoor en 40 minuten per vak.
Bij oudste (examenjaar) 25 minuten en tussen de lessen door 5 minuten "wisseltijd"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 14 december 2020 @ 22:07:46 #178
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196736959
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Waarom.dan? Is misschien een domme vraag en niet bedoeld als kritiek hoor, maar je kunt toch al je materialen mee naar huis nemen en vanuit daar filmpjes opnemen, mailen, dictee inspreken, enz? Of mis ik dan iets?
Volgens mij is dat voor vooral basisschool leraren niet te doen wat materiaal betreft.
Middelbaar > is daar veel flexibeler in.
  maandag 14 december 2020 @ 22:10:16 #179
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196736995
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:00 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oh joh, dat wist ik niet eens... de juf van N is in maart-mei misschien 2x naar school geweest.
Ik elke dag.
pi_196737007
Bij ons is het kerstontbijt van woensdag last minute gewijzigd in een kerstlunch morgen zodat ze toch op een fijne en gezellige manier het jaar af kunnen sluiten. O+

Zelf denk ik eraan mijn kerstvakantie (gedeeltelijk) op te geven en die vrije dagen te verschuiven naar januari. I.p.v. twee weken samen vrij met mijn man wordt het dan 1 week samen en kan ik in januari 2 weken halve dagen werken (hopelijk) en dan de andere helft van de dag de kinderen ondersteunen met school. Nu nog even kijken of dat wat mijn opdrachtgever betreft ook een optie is.
pi_196737349
Net hele discussie meegekregen van vriendin en directeur van haar school. Donderdagochtend zou het kerstontbijt en viering zijn, dus alleen 's middags les en vrijdagmiddag alle groepen vrij.

Kortom ze missen 2 halve dagen les. Nu wil de directeur dat ze 2 volle dagen les voorbereiden. Voorbereiden voor na de Kerstvakantie moet dan in de vakantie. Gelukkig beet mijn vriendin aardig van zich af en de andere MT leden ook. Niemand gaat nu toch 2 volle lesdagen aan werk verwachten mag ik hopen? Zet maar een kerstfilm op thuis, dat zou op school ook gebeuren.

B was heel verdrietig, natuurlijk net een week een gesloten school achter de rug. Hij zei met name dat ie zijn vriendjes gaat missen.
  maandag 14 december 2020 @ 22:46:36 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196737682
Pfff exode, lekker overijverig. :{
***
pi_196737690
S. ziek, koorts en keelpijn.
En jawel, ik dus ook keelpijn. Test voor morgenochtend staat alweer gepland }:|
Wat dat betreft ben ik blij dat de jongens even een tijdje thuis zijn. Geen verkoudheden meeslepen iedere keer.
Zo’n beetje alleen wat dat betreft, dat wel. Verder gun ik ze gewoon een zorgeloze schooltijd en dat voelt nu wel anders...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 14 december 2020 @ 22:48:30 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196737721
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 21:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben wel benieuwd over De Jonge's uitleg over het sluiten van basisscholen: 'Helpt bij het advies om zoveel mogelijk thuis te werken': https://nos.nl/liveblog/2(...)-tot-half-maart.html
Zijn eigen kinderen zijn wat ouder, dus misschien kan hij thuiswerken met kinderen, maar dat is voor de meesten hier toch anders....
Hij bedoelt daarmee dat teveel mensen niet thuiswerken (zie de drukte op de snelwegen, ik heb alweer een paar keer in de file gestaan), en dat ze met gesloten scholen en kinderdagverblijven wel gedwongen worden thuis te werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2020 @ 22:52:33 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196737794
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 21:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Basisschool van zoon doet een continue rooster. 08:30-14:15uur.
School van Soneal ook, maar dan van 08.30-14.30, behalve op woensdag, dan is het 08.30-12.30
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196737795
@exode ik snap dat mensen daarvoor passen. Heeft toch ook geen meerwaarde, die paar ochtenden voor kerst.

Ik heb het van de week toevallig nog met mijn vader gehad over een conflict dat wij ooit hadden met mijn middelbare school.
Mijn vader kreeg de donderdag voor de kerstvakantie voor het eerst een hoornvliestransplantatie. Dat gebeurde in Utrecht, een ruim uur rijden voor ons. Mijn moeder ging mee en zou die donderdag (en daarna nog langer) in Utrecht ergens slapen. Ik was die donderdag om 13.05u uit op school. Op vrijdag had ik een uur tekenles en een uur handvaardigheid en daarna kerstviering, maar dan kon je ook gewoon naar huis.
Mijn moeder had vrij gevraagd voor die vrijdag, zodat ik fijn bij haar kon blijven als ik donderdag na school naar Utrecht kwam.
En dat kreeg ik dus niet. Reden: het is geen levensbedreigende situatie 8)7
Mijn vader heeft daarna gezworen om nooit meer vrij te vragen, maar gewoon ziek te melden (en dit hebben we uiteindelijk nooit gedaan :') ).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196737817
Tja niet iedereen kan thuis werken. Mijn collega's kunnen moeilijk vanaf de keukentafel een vrachtwagen laden of lossen ;-). En zo zijn er nog 100 functies waar dat gewoon niet kan.

En hoor rondom mij ook wel eens leidinggevenden/werkgevers die verwachten dat je (minimaal voor x dagen per week) op kantoor komt :?.
pi_196737859
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Tja niet iedereen kan thuis werken. Mijn collega's kunnen moeilijk vanaf de keukentafel een vrachtwagen laden of lossen ;-). En zo zijn er nog 100 functies waar dat gewoon niet kan.
Maar veel van dergelijke functies vallen ofwel onder cruciaal (waar dus opvang voor is) ofwel onder zaken die nu gesloten worden (horeca, retail), toch?
pi_196737934
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:56 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Maar veel van dergelijke functies vallen ofwel onder cruciaal (waar dus opvang voor is) ofwel onder zaken die nu gesloten worden (horeca, retail), toch?
Nou ja, ik werk in de horeca, en moet gewoon komen om afhaalbestellingen te maken. Nu kunnen we dat prima oplossen, maar thuiswerken is voor mij geen optie.

Dat je van je werkgever zou moeten komen is belachelijk. Ik weet dat het speelt, maar kan daar echt niets mee, zulke werkgevers.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196738056
Ik was blij dat mijn test negatief was en ik weer kon werken. *G*
Loopt mijn collega eind van de middag binnen met het bericht dat Mars koorts heeft, precies 38.0. Dus ophalen en morgen geen opvang want niet 24 uur klachtenvrij. -O-
Dus heb ik morgen vrij genomen (gelukkig kon dat) en vanaf woensdag zijn we dicht. -O-

We zijn wel open voor noodopvang maar het is nog even afwachten hoeveel personeel er nodig gaat zijn.
  maandag 14 december 2020 @ 23:06:38 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196738071
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Tja niet iedereen kan thuis werken. Mijn collega's kunnen moeilijk vanaf de keukentafel een vrachtwagen laden of lossen ;-). En zo zijn er nog 100 functies waar dat gewoon niet kan.

En hoor rondom mij ook wel eens leidinggevenden/werkgevers die verwachten dat je (minimaal voor x dagen per week) op kantoor komt :?.
Klopt, zowel mijn oudste zoon als zijn vrouw kunnen niet thuiswerken, hebben ze in de voorjaarslockdown dan ook niet gedaan.
Neemt niet weg dat het tijdens de voorjaarslockdown wel veel rustiger was op de weg dan in sept-okt-nov-dec.

En ik heb dit voorjaar nogal wat kilometers gemaakt, want ik kreeg hier 16 maart de sleutel en wij verhuisden 20 april, vervolgens moesten we een week later het oude huis ook nog leeg opleveren, ik heb tussen half maart en begin mei 3.000 km gereden zie ik.
Valt me eerlijk gezegd nog mee, maar wel beduidend meer dan normaal want ik rij normaal zo'n 12.000-13.000 per jaar, dus dan is 3.000 in 8 weken beduidend meer.

Maar dat verwachten dat je op kantoor komt terwijl er prima thuisgewerkt kan worden is dus wel een probleem dat ze hiermee proberen aan te pakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 14-12-2020 23:12:30 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 00:58:19 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196739132
Nog even over verzekeringen: hoe zit dat met aanvullende verzekeringen voor kinderen? Is aapie extra verzekerd als ik dat ben? Zo lopen we bij een osteopaat en tot nu toe is de vergoeding hetzelfde als het voor mij zou zijn (40 euro per behandeling). Oftewel: als ik me extra verzeker voor bijvoorbeeld alternatieve zorg is hij dat dan automatisch ook?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 december 2020 @ 01:05:49 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196739155
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 00:58 schreef MaJo het volgende:
Nog even over verzekeringen: hoe zit dat met aanvullende verzekeringen voor kinderen? Is aapie extra verzekerd als ik dat ben? Zo lopen we bij een osteopaat en tot nu toe is de vergoeding hetzelfde als het voor mij zou zijn (40 euro per behandeling). Oftewel: als ik me extra verzeker voor bijvoorbeeld alternatieve zorg is hij dat dan automatisch ook?
Yep, meestal is het kind net zo verzekerd als de ouder.

Maar kijk wel even wat de voorwaarden van je verzekeraar daarover zijn.

https://www.geld.nl/zorgv(...)olis-vader-of-moeder
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 december 2020 @ 07:27:38 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196739864
En je moet hem wel zelf aanmelden bij jouw verzekering of die van je partner. Hij mag dus meeliften op de beste voorwaarden. Zonder eigen risico overigens.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196739922
In dat kader, je moet een kind ook aanmelden bij je WA- en inboedelverzekering, en doorlopende reisverzekering als je dit hebt ( :') ). Dat deed ik ongeveer 4 jaar te laat, dus ik verspreid de kennis :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196739939
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:36 schreef Clubsoda het volgende:
In dat kader, je moet een kind ook aanmelden bij je WA- en inboedelverzekering, en doorlopende reisverzekering als je dit hebt ( :') ). Dat deed ik ongeveer 4 jaar te laat, dus ik verspreid de kennis :+
En op je uitvaartpolis :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196740041
Oudste heeft ook bericht gehad. Vandaag les tot 12:10 (ipv16:05). Morgenochtend mentoruur digitaal en dan vakantie. Maar ze hadden woensdag en donderdag toch al geen les maar project. Na de vakantie hebben ze een 40 minuten rooster voor alle vakken (ipv ochtend rooster met alleen de basis vakken zoals het voorjaar).

Ik ben nu weer even blij dat ik niet werk, dat scheelt zoveel gedoe..
pi_196740451
Hihi, leuk verzekeringsvragen :)
Ik verzeker zo min mogelijk :D

Nou he BE, uitslag is ook gewoon dat ze 2 dagdelen aan lessen voorbereiden en nog wat dingetjes online zetten die leuk zijn. Ze gaat in ieder geval donderdag naar school om van alles te doen, zeker omdat haar duo nog nooit online les heeft gegeven. Zij zat bij de vorige lockdown in de ziektewet. Dus die moet wel even bijgespijkerd worden.

Ze geeft les aan groep 8 en er wordt nu natuurlijk al druk gespeculeerd over kamp en musical etc.
pi_196740547
Hier hebben we gewoon nog niks gehoord van de basisschool en peuteropvang, da's toch best gek, of ligt dat aan mij? :?
Gisterenmiddag om 15u wel een soort 'vooraankondiging' vanuit de schooldirecteur, maar de strekking daarvan was eigenlijk 'wacht vanavond even af en daarna wordt u zo snel mogelijk geïnformeerd'.

Lijkt me dat je dan 's middags alvast een bericht opstelt (en dat na zo'n toespraak waar nodig aanpast), zodat het er dezelfde avond nog uit kan, toch? Om me heen hoor ik juist dat allerlei scholen meteen maatregelen hebben genomen; kerstdiners/-lunches opgeschoven naar vandaag, kinderen grotere tassen mee laten nemen voor boeken, etc.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196740705
Wij hebben wel een vooraankondiging gehad waarin o.a. de grote tassen vermeld stonden en ook de verschuiving van de kerstlunch, maar er zou na de persco nog een update volgen die nooit is gekomen. Volgens mij viel er niet veel meer te melden dan hetgeen al gemeld was, maar als je een update belooft, stuur dan desnoods een berichtje dat er niets gewijzigd is.
Aan de andere kant zullen ze gisteren vast druk geweest zijn met een plan de campagne maken voor het meegeven van spullen etc., dus ik snap dat het er misschien even bij ingeschoten is.

Vanmorgen stond om 6:00 uur mijn zesjarige naast mijn bed of ik zijn overhemd voor het kerstdiner wat ik gisteren nog even last minute had gewassen wilde strijken. :O Kortom, ik stond vanmorgen om 6:05 uur te strijken. :')
pi_196740712
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:59 schreef twist02 het volgende:
Hier hebben we gewoon nog niks gehoord van de basisschool en peuteropvang, da's toch best gek, of ligt dat aan mij? :?
Gisterenmiddag om 15u wel een soort 'vooraankondiging' vanuit de schooldirecteur, maar de strekking daarvan was eigenlijk 'wacht vanavond even af en daarna wordt u zo snel mogelijk geïnformeerd'.

Lijkt me dat je dan 's middags alvast een bericht opstelt (en dat na zo'n toespraak waar nodig aanpast), zodat het er dezelfde avond nog uit kan, toch? Om me heen hoor ik juist dat allerlei scholen meteen maatregelen hebben genomen; kerstdiners/-lunches opgeschoven naar vandaag, kinderen grotere tassen mee laten nemen voor boeken, etc.
Wij hebben ook nog helemaal niks gehoord van school. En ik zie om ons heen dat andere scholen de Kerstviering vervroegd hebben, hier dus niet.

“Maar mama, donderdag moeten we wel naar school hoor, want dan vieren we Kerst op school.”
“Dat gaat niet door lieverd, omdat de school dan al gesloten is.”
“Maar waarom doen ze het dan niet vandaag mama?”

Zelfs mijn kind kwam met die oplossing....
pi_196740803
Hier wordt het kerstontbijt waarschijnlijk online gedaan. Ik ben benieuwd... School houdt ons zo goed mogelijk op de hoogte maar het is natuurlijk een drukte van jewelste voor ze om alles nu op stel en sprong te regelen.
pi_196740811
Wat sneu @Malteser.

Hier kwam net de update van school. Ze werken aan de plannen en komen zo snel mogelijk met uitleg over het plan van aanpak. Prima, ik was komende dagen toch niet van plan om veel meer te doen dan met ze lezen. :Y)
pi_196740878
Ja, uiteraard snap ik volledig dat het nu op scholen ook echt even alle hens aan dek is hoor!
Maar iets van een berichtje als reactie op de toespraak was wel fijn geweest ofzo...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196740901
Complimenten aan onze school.
Kreeg vóór de officiële aankondiging al de plannen over het thuisonderwijs, kerstviering vandaag ipv donderdag, extra grote tas meenemen voor de Chromebooks, schoolboeken en andere materialen. :)
Top!

Sowieso doet deze directrice het sinds het begin van de Corona crisis al fantastisch werk.
Die mailt alles keurig, overzichtelijk, op tijd en blijft updates sturen.
Ze is nu ruim een jaar werkzaam en daar hebben ze absoluut een goede aan. ^O^
pi_196740951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 01:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep, meestal is het kind net zo verzekerd als de ouder.

Maar kijk wel even wat de voorwaarden van je verzekeraar daarover zijn.

https://www.geld.nl/zorgv(...)olis-vader-of-moeder
Zoals de hoogst verzekerde ouder
pi_196741020
Hier deed de school het ook goed: gistermiddag al een bericht als reactie op het uitgelekte nieuws, met daarin dat ze zo snel mogelijk met een update komen. Gisteravond een bericht dat alle kinderen vandaag in (foute) kerstkleding mogen komen en tassen mee moeten nemen. Ook schreef ze dat ze inhoudelijk nog niet alles hebben geregeld en dat ze daar vandaag op terug komt. Prima ^O^ Ik snap ook wel dat dit voor scholen ook enorm onverwacht komt.
pi_196741034
Wij hebben al berichten van school, bso en kdv. Kerst wordt niet vervroegd door school, dus vandaag niets.

Bij school van mijn vriendin wordt het ook niet vervroegd, daar regelt de ouderraad dat en die konden zo last minute niet schakelen.
pi_196741043
Anderzijds kunnen ouders af en toe ook zelf wat doen. Toen ik vanochtend peuter afleverde bij de gastouder en zei dat ze vooral de gewone uren moest blijven factureren omdat de compensatieregeling van het voorjaar weer in werking treedt, zei ze dat ik de eerste was die dat snapte. Andere ouders hadden vooral veel vragen bij haar neergelegd. Dan denk ik, dat kun je ook zelf even ook rijksoverheid.nl bekijken hè... :P
pi_196741158
Ik ben ook wederom de communicatie van de rijksoverheid aan het vertalen. Er staat:

Groepen in een vakantiehuis
Een groep mag bestaan uit maximaal 2 personen (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Het is dus ook niet mogelijk om met meer dan 2 personen (behalve voor mensen die op 1 adres wonen) een vakantiewoning of kamer te huren of te verhuren.

Tot gisteren stond hier 3 personen, dit werd door Landal vertaald naar maximaal 4 personen in 1 huisje tenzij je tot 1 huishouden behoort. Ik zou komend weekend met zus, neefje van 17, zoontje van 6 en moeder naar een Landal huisje gaan. Dat mocht volgens de richtlijnen precies. We hadden al wel een extra groot huisje gehuurd met oa 3 badkamers.

Volgens de nieuwe richtlijnen zouden we nu me 1 persoon boven de 12 teveel zijn. Prima, we willen verzetten. Dat kan dus niet volgens Landal want die zeggen dat we in 1 huisje mogen.

Hier word ik dus gek van, wat is het nou? Prima hoor om te verzetten of annuleren, maar dan zijn we best veel geld kwijt omdat Landal zegt: het mag wel gewoon.

Het huisje is een tijd geleden al geboekt als cadeau voor mijn moeder die lastige maanden achter de rug heeft met een operatie en een breuk met haar vriend etc etc. Ze is nog steeds niet volledig hersteld van de operatie en verheugt zich hier al maanden op. Dus verzetten prima, maar met tegenzin zeg maar.
pi_196741480
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:51 schreef exode het volgende:
Ik ben ook wederom de communicatie van de rijksoverheid aan het vertalen. Er staat:

Groepen in een vakantiehuis
Een groep mag bestaan uit maximaal 2 personen (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Het is dus ook niet mogelijk om met meer dan 2 personen (behalve voor mensen die op 1 adres wonen) een vakantiewoning of kamer te huren of te verhuren.

Tot gisteren stond hier 3 personen, dit werd door Landal vertaald naar maximaal 4 personen in 1 huisje tenzij je tot 1 huishouden behoort. Ik zou komend weekend met zus, neefje van 17, zoontje van 6 en moeder naar een Landal huisje gaan. Dat mocht volgens de richtlijnen precies. We hadden al wel een extra groot huisje gehuurd met oa 3 badkamers.

Volgens de nieuwe richtlijnen zouden we nu me 1 persoon boven de 12 teveel zijn. Prima, we willen verzetten. Dat kan dus niet volgens Landal want die zeggen dat we in 1 huisje mogen.

Hier word ik dus gek van, wat is het nou? Prima hoor om te verzetten of annuleren, maar dan zijn we best veel geld kwijt omdat Landal zegt: het mag wel gewoon.

Het huisje is een tijd geleden al geboekt als cadeau voor mijn moeder die lastige maanden achter de rug heeft met een operatie en een breuk met haar vriend etc etc. Ze is nog steeds niet volledig hersteld van de operatie en verheugt zich hier al maanden op. Dus verzetten prima, maar met tegenzin zeg maar.
Zouden ze de nieuwe richtlijnen al verwerkt hebben? Als ze zo'n automatisch telefoonsysteem hebben.

Ik heb in april het landalpark zelf gebeld. Daar konden ze de vakantie ook wel verzetten. En daarna kreeg ik van hen ook nog een ander nummer van landal, zodat ik evt de drukke algemene lijn kon omzeilen :D
pi_196741699
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wij hebben ook nog helemaal niks gehoord van school. En ik zie om ons heen dat andere scholen de Kerstviering vervroegd hebben, hier dus niet.

“Maar mama, donderdag moeten we wel naar school hoor, want dan vieren we Kerst op school.”
“Dat gaat niet door lieverd, omdat de school dan al gesloten is.”
“Maar waarom doen ze het dan niet vandaag mama?”

Zelfs mijn kind kwam met die oplossing....
Ach, wat sneu Malteser.
Hier hadden de klassenouders al bedacht vandaag om op je kerstbest naar school te gaan.

S. en ik zitten alleen helaas thuis. Ik heb voor de zekerheid getest, maar het ziet er meer naar uit dat we beiden een keelontsteking hebben }:|

Mijm had wel geluk, het kerstontbijt van de speelzaal zou op donderdag zijn, maar dat werd nu verplaatst naar vandaag, en dan is hij er. Hij had er helemaal zin in O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196741867
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:40 schreef lunapuella het volgende:
Anderzijds kunnen ouders af en toe ook zelf wat doen. Toen ik vanochtend peuter afleverde bij de gastouder en zei dat ze vooral de gewone uren moest blijven factureren omdat de compensatieregeling van het voorjaar weer in werking treedt, zei ze dat ik de eerste was die dat snapte. Andere ouders hadden vooral veel vragen bij haar neergelegd. Dan denk ik, dat kun je ook zelf even ook rijksoverheid.nl bekijken hè... :P
Dit ja.

Ik had gisteren een ouder die het kind kwam ophalen:

Ouder: “Zo, Piet is er woensdag gewoon hoor want ik moet gewoon werken en we betalen er ook voor.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend wordt gemaakt.”
Ouder: “Dat kan wel zijn, maar ons Marie heeft echt geen puf om vijf weken in haar eentje voor Piet te zorgen en ik moet gewoon werken dus Piet komt gewoon, geef dat maar vast door op kantoor.”
Ik: :X

10 minuten later, andere ouders:
Ouder: “Kan ik onze Henk al opgeven voor de noodopvang? Ik zie anders niet hoe ik het thuiswerken geregeld moet krijgen met een peuter die alle aandacht opeist.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend gemaakt wordt.”
Ouder: “Nou, dat lijkt me al wel duidelijk hè. Maar Henk komt gewoon want mijn baas wil ook gewoon dat ik werk.”
Ik: “We wachten vanavond even af. Maar als er sprake is van een cruciaal beroep, zal er wel een voorziening voor noodopvang komen.”
Ouder: “Ik heb geen cruciaal beroep maar Henk komt wel naar de noodopvang want ik krijg mijn werk anders niet gedaan.”
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 december 2020 @ 10:44:13 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196741907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit ja.

Ik had gisteren een ouder die het kind kwam ophalen:

Ouder: “Zo, Piet is er woensdag gewoon hoor want ik moet gewoon werken en we betalen er ook voor.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend wordt gemaakt.”
Ouder: “Dat kan wel zijn, maar ons Marie heeft echt geen puf om vijf weken in haar eentje voor Piet te zorgen en ik moet gewoon werken dus Piet komt gewoon, geef dat maar vast door op kantoor.”
Ik: :X

10 minuten later, andere ouders:
Ouder: “Kan ik onze Henk al opgeven voor de noodopvang? Ik zie anders niet hoe ik het thuiswerken geregeld moet krijgen met een peuter die alle aandacht opeist.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend gemaakt wordt.”
Ouder: “Nou, dat lijkt me al wel duidelijk hè. Maar Henk komt gewoon want mijn baas wil ook gewoon dat ik werk.”
Ik: “We wachten vanavond even af. Maar als er sprake is van een cruciaal beroep, zal er wel een voorziening voor noodopvang komen.”
Ouder: “Ik heb geen cruciaal beroep maar Henk komt wel naar de noodopvang want ik krijg mijn werk anders niet gedaan.”
Ik begrijp dat het voor iedereen lastig is. Maar een beetje flexibiliteit van alle kanten moet toch ook lukken.

Partner hier moet gewoon op locatie werken van zijn werk, cruciaal? volgens mij niet. En daar heb ik dan meer moeite mee, aangezien werkgever er gewoon echt moeilijk over doet.
Ik ben ziek thuis, dus qua opvang blijft de kleine vriend gewoon thuis. Alleen nog even uitdokteren hoe het te regelen wanneer ik zorgafspraken heb staan...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196741956
Het is ook lastig! En als ik moet werken op de noodopvang, moet ik voor mijn twee kinderen ook iets regelen. Dus ik snap het echt.

Ik begrijp alleen niet dat je zo stellig kunt zijn in het zeggen je kind gewoon te komen brengen. We gaan niet zo maar dicht, de regering neemt niet zo maar zo’n besluit.
pi_196741964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit ja.

Ik had gisteren een ouder die het kind kwam ophalen:

Ouder: “Zo, Piet is er woensdag gewoon hoor want ik moet gewoon werken en we betalen er ook voor.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend wordt gemaakt.”
Ouder: “Dat kan wel zijn, maar ons Marie heeft echt geen puf om vijf weken in haar eentje voor Piet te zorgen en ik moet gewoon werken dus Piet komt gewoon, geef dat maar vast door op kantoor.”
Ik: :X

10 minuten later, andere ouders:
Ouder: “Kan ik onze Henk al opgeven voor de noodopvang? Ik zie anders niet hoe ik het thuiswerken geregeld moet krijgen met een peuter die alle aandacht opeist.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend gemaakt wordt.”
Ouder: “Nou, dat lijkt me al wel duidelijk hè. Maar Henk komt gewoon want mijn baas wil ook gewoon dat ik werk.”
Ik: “We wachten vanavond even af. Maar als er sprake is van een cruciaal beroep, zal er wel een voorziening voor noodopvang komen.”
Ouder: “Ik heb geen cruciaal beroep maar Henk komt wel naar de noodopvang want ik krijg mijn werk anders niet gedaan.”
:X

Hier is een lijst opgesteld met cruciale beroepen. Werk je ergens anders, dan heb je geen opvang.
pi_196741972
Pfff @Malteser :X
Ik snap ook echt wel dat bij veel mensen de rek er uit is hoor, maar het lijkt wel alsof iedereen alleen maar meer aan zichzelf gaat denken :N

Ik heb vast makkelijk praten hoor, dat vooropgesteld. Maar man en ik vallen beide onder de cruciale sectoren (ik dubbel zelfs) en we hebben nog geen seconde noodopvang afgenomen. Mijn werkgever doet er gelukkig ook totaal niet moeilijk over, maar ik zou dus écht geen boodschap hebben aan 'Je moet maar gewoon komen'
Uhh nee, niet dus :{w ik doe -binnen redelijke grenzen- wat ik kan, en dat moet maar genoeg zijn.

Persoonlijk baal ik dan dus weer van zulke werkgevers, als ik dan hoor dat de scholen- en opvangsluiting óók bedoeld is om ouders te dwingen thuis te werken. Als iedereen die redelijkerwijs thuis kán werken, dat gewoon gedaan had, had het niet zo ver hoeven komen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196741994
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:29 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ach, wat sneu Malteser.
Hier hadden de klassenouders al bedacht vandaag om op je kerstbest naar school te gaan.

S. en ik zitten alleen helaas thuis. Ik heb voor de zekerheid getest, maar het ziet er meer naar uit dat we beiden een keelontsteking hebben }:|

Mijm had wel geluk, het kerstontbijt van de speelzaal zou op donderdag zijn, maar dat werd nu verplaatst naar vandaag, en dan is hij er. Hij had er helemaal zin in O+
Beterschap voor jullie!
  dinsdag 15 december 2020 @ 10:56:35 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_196742071
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit ja.

Ik had gisteren een ouder die het kind kwam ophalen:

Ouder: “Zo, Piet is er woensdag gewoon hoor want ik moet gewoon werken en we betalen er ook voor.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend wordt gemaakt.”
Ouder: “Dat kan wel zijn, maar ons Marie heeft echt geen puf om vijf weken in haar eentje voor Piet te zorgen en ik moet gewoon werken dus Piet komt gewoon, geef dat maar vast door op kantoor.”
Ik: :X

10 minuten later, andere ouders:
Ouder: “Kan ik onze Henk al opgeven voor de noodopvang? Ik zie anders niet hoe ik het thuiswerken geregeld moet krijgen met een peuter die alle aandacht opeist.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend gemaakt wordt.”
Ouder: “Nou, dat lijkt me al wel duidelijk hè. Maar Henk komt gewoon want mijn baas wil ook gewoon dat ik werk.”
Ik: “We wachten vanavond even af. Maar als er sprake is van een cruciaal beroep, zal er wel een voorziening voor noodopvang komen.”
Ouder: “Ik heb geen cruciaal beroep maar Henk komt wel naar de noodopvang want ik krijg mijn werk anders niet gedaan.”
Echt jongens, komop zeg. Denk nou toch ff na :(
De werkgevers zullen gewoon weer wat meer coulance moeten gaan tonen, net als de vorige keer. Niemand kiest hiervoor. Niemand is belangrijker dan het collectief. Maar oh wat willen mensen zichzelf toch graag belangrijk maken. Ik vind het echt dieptriest.
disclaimer
pi_196742117
Opvang hier komt vandaag met een bericht, maar die waren überhaupt nog niet naar buiten gekomen met hun kerstlunch berichtje dus dat zal wel iets in het nieuwe jaar worden :P met opvang maakt het ook niet zo uit natuurlijk. Gelukkig maar ook :P
pi_196742119
Hier ook geen kerstviering vind ik wel jammer.

Vorige lockdown heb ik mijn kinderen niet naar de noodopvang gebracht. Ik gok nu wel 1 dag.
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:00:44 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_196742126
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 09:33 schreef F_r het volgende:

[..]

Zoals de hoogst verzekerde ouder
Alleen als ze op diens polis staan lijkt me.
Kinderen staan op mijn polis, want ik ben het hoogst verzekerd. Maar dat moet je wel zelf doen.
disclaimer
pi_196742133
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Alleen als ze op diens polis staan lijkt me.
Kinderen staan op mijn polis, want ik ben het hoogst verzekerd. Maar dat moet je wel zelf doen.
Wij staan allemaal op een polis idd.
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:03:53 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196742169
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het voor iedereen lastig is. Maar een beetje flexibiliteit van alle kanten moet toch ook lukken.

Partner hier moet gewoon op locatie werken van zijn werk, cruciaal? volgens mij niet. En daar heb ik dan meer moeite mee, aangezien werkgever er gewoon echt moeilijk over doet.
Ik ben ziek thuis, dus qua opvang blijft de kleine vriend gewoon thuis. Alleen nog even uitdokteren hoe het te regelen wanneer ik zorgafspraken heb staan...
Maar die werkgever zal toch moeten inbinden n.a.v. de nieuwe maatregelen? Als het tenminste mogelijk is dat je partner zijn werk ook vanuit huis kan doen?
in de haak.
pi_196742180
Omg die mensen :{
Ik ben heel blij hoe wij er als team mee omgaan. Want we vallen dan wel onder een cruciale sector, maar wij zijn echt niet cruciaal voor de kerntaak zeg maar. En iedereen ziet dat ook zelf in. Daar vreesde ik even voor, dat ik de enige zou zijn die geen gebruik wil maken van de noodopvang. Nu gaat iedereen in blokken werken en de uren in de avond en weekend bij elkaar sprokkelen.
Wel een opluchting dat er flexibel mee omgegaan wordt.
pi_196742269
Het zou wat zijn zeg, de samenleving op slot maar alles gaat door zoals normaal. Dat is denk ik juist die houding die er vior heeft gezorgd dat dit nu nodig is.
pi_196742287
@Malteser, ik zou voor dat soort mensen zo graag degene willen zijn die ze meldt dat die noodopvang er lekker toch niet gaat komen omdat ze geen cruciaal beroep hebben. En dan gewoon het gesprek afkappen en zeggen dat je verder niets voor ze kan doen. Jammer joh, jij wilde een kind, soms moet je dan concessies doen, net als de rest van NL op dit moment. Brrr ik trek dat soort mensen erg slecht. :X
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 december 2020 @ 11:16:10 #228
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196742362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:49 schreef twist02 het volgende:
Pfff @:Malteser :X
Ik snap ook echt wel dat bij veel mensen de rek er uit is hoor, maar het lijkt wel alsof iedereen alleen maar meer aan zichzelf gaat denken :N

Ik heb vast makkelijk praten hoor, dat vooropgesteld. Maar man en ik vallen beide onder de cruciale sectoren (ik dubbel zelfs) en we hebben nog geen seconde noodopvang afgenomen. Mijn werkgever doet er gelukkig ook totaal niet moeilijk over, maar ik zou dus écht geen boodschap hebben aan 'Je moet maar gewoon komen'
Uhh nee, niet dus :{w ik doe -binnen redelijke grenzen- wat ik kan, en dat moet maar genoeg zijn.

Persoonlijk baal ik dan dus weer van zulke werkgevers, als ik dan hoor dat de scholen- en opvangsluiting óók bedoeld is om ouders te dwingen thuis te werken. Als iedereen die redelijkerwijs thuis kán werken, dat gewoon gedaan had, had het niet zo ver hoeven komen...
`Mee eens, maar goed ik ken ook situaties waarbij men niet cruciaal is, en dat thuisgewerkt kán worden, maar dat de werkgever er zo dwars over gaat liggen en dreigt met baanverlies etc.
Ik zou dat echt heel moeilijk vinden,
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196742414
Zo heb ik een grote ergernis naar de collega’s van mijn vriend. Hij werkt al sinds de eerste lockdown thuis (waarvoor respect, 40 uur per week alleen op een zolderkamer _O_ ).
Zijn collega’s willen dus pertinent niet thuis werken. Vinden zichzelf allemaal zo belangrijk en onmisbaar.
Zijn baas stuurde gisteren een heel vriendelijk berichtje, voor de zoveelste keer, dat thuiswerken echt geen probleem is, hij helpt om te zorgen dat er thuis goed gewerkt kan worden.
Meteen twee reacties: ‘Ik werk deze hele week op kantoor.’ ‘Ik kom morgen en donderdag naar kantoor.’
Dan begrijp je het toch niet helemaal?

Vriend gaat volgende week wel 3 dagen op kantoor werken, maar dan heeft verder het hele bedrijf vakantie. Dan is hij daar voor de telefoon en voor papierwerk dat daar allemaal ligt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196742420
Ik prijs me wel echt gelukkig met mijn werkgever wat dat betreft. Gisterenavond is al mail uitgegaan dat als je uren opneemt om voor je kinderen te zorgen je uren gratis krijgt. Stel je neemt 20 uur op, dan kost je dat 10 uur.

Onze monteurs vallen onder het cruciale beroep maar de planners proberen er zoveel mogelijk rekening mee te houden zodat noodopvang zo min mogelijk nodig is.
pi_196742430
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:19 schreef LeSage het volgende:
Zo heb ik een grote ergernis naar de collega’s van mijn vriend. Hij werkt al sinds de eerste lockdown thuis (waarvoor respect, 40 uur per week alleen op een zolderkamer _O_ ).
Zijn collega’s willen dus pertinent niet thuis werken. Vinden zichzelf allemaal zo belangrijk en onmisbaar.
Zijn baas stuurde gisteren een heel vriendelijk berichtje, voor de zoveelste keer, dat thuiswerken echt geen probleem is, hij helpt om te zorgen dat er thuis goed gewerkt kan worden.
Meteen twee reacties: ‘Ik werk deze hele week op kantoor.’ ‘Ik kom morgen en donderdag naar kantoor.’
Dan begrijp je het toch niet helemaal?

Vriend gaat volgende week wel 3 dagen op kantoor werken, maar dan heeft verder het hele bedrijf vakantie. Dan is hij daar voor de telefoon en voor papierwerk dat daar allemaal ligt.
Vriendelijk? ik mag niet eens naar kantoor.
pi_196742434
Ik vind het met mijn werk ook wel dubbel. Ik heb totaal geen belangrijk werk, maar ik kan het echt niet thuis uitvoeren.
Komende tijd dan wel alleen maar bezorg en afhaal van 11 tot 2, dus ik mag wel 6 hele uren per week gaan werken ;( :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196742443
Ik had gister een ontroostbaar kind.. Zijn lievelingsleidster van de nso gaat na de kerstvakantie weg.. We hadden al een kaartje geknutseld en hij wilde zelf nog een tekening maken.. Maar nu was hij ontroostbaar, want ze is er alleen op de donderdag en hij ziet haar dus ineens nooit meer.. geen afscheid enzo ;(.. We gooien uiteraard nog wel even het kaartje door de bus..
pi_196742467
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:20 schreef exode het volgende:

[..]

Vriendelijk? ik mag niet eens naar kantoor.
Dat heb ik ook gezegd tegen vriend, hij zou niet zo lief moeten blijven. Ik vind het vooral kinderachtig van die collega’s. Je kunt je makkelijk aan de regels houden en je baas geeft je er alle gelegenheid voor (vriend heeft een extra pc meegekregen met een nieuw scherm, ITer heeft alles ingericht om met de cloud te werken, materiaal mag je ophalen op kantoor buiten werktijd en anders declareren).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 15 december 2020 @ 11:24:54 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_196742488
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:20 schreef LeSage het volgende:
Ik vind het met mijn werk ook wel dubbel. Ik heb totaal geen belangrijk werk, maar ik kan het echt niet thuis uitvoeren.
Komende tijd dan wel alleen maar bezorg en afhaal van 11 tot 2, dus ik mag wel 6 hele uren per week gaan werken ;( :')
Maar dan vangt je vriend ze op denk ik?
Ik vind het echt zo klote voor jullie sector ;(
Mijn buurvrouw zit inmiddels al in een depressie door dit gedoe.
disclaimer
pi_196742513
Snappen die werkgevers niet dat je met ziekte veel verder omhoog zit dan met thuiswerken? Manmanman
pi_196742514
wij mogen ook niet naar kantoor.. Er zijn per werkdag geloof ik 5 mensen. 1 secretaresse voor telefoon, iemand van facilitair, iemand van IT een leidinggevende en iemand van juridische zaken..
Eerder mochten er 30 mensen zijn, maar dan moest je wel aanvragen via je manager en dan mochten alleen de uitzonderingsgevallen komen (collega bijvoorbeeld waarvan beide buren verbouwen en een ander met psychische klachten)..
pi_196742608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:20 schreef exode het volgende:

[..]

Vriendelijk? ik mag niet eens naar kantoor.
Dit ja. Wij mochten de afgelopen maanden maximaal 2 dagen op kantoor zijn, maar alleen met goede reden. Nu mag het weer alleen na toestemming van je manager. Sowieso een maximale bezetting van 25%.
Maar thuiswerken is hier echt niet optioneel, dat er werkgevers zijn waarbij dat wel zo is terwijl thuiswerken gewoon kan begrijp ik ècht niet.
pi_196742625
Ik ben echt zo blij dat thuiswerken op mijn werk sowieso al heel gangbaar was. Er zijn echt een hoop dingen lastig geweest, maar dat aspect ging meteen supersoepel omdat iedereen het al gewend was.
pi_196742640
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan vangt je vriend ze op denk ik?
Ik vind het echt zo klote voor jullie sector ;(
Mijn buurvrouw zit inmiddels al in een depressie door dit gedoe.
1 dag doet vriend en de andere paar uurtjes gaan ze nog naar mijn ouders.
Ik snap dat goed van je buurvrouw. Mijn werkgevers zijn redelijk relaxte mensen, maar zitten inmiddels toch ook wel met hun handen in het haar. Je ziet gewoon de reserves die je in 23 jaar hebt opgebouwd zo wegvliegen. En geloof me, in de horeca zijn de marges niet zo groot, dus reserves opbouwen is niet eens zo makkelijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196742656
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
wij mogen ook niet naar kantoor.. Er zijn per werkdag geloof ik 5 mensen. 1 secretaresse voor telefoon, iemand van facilitair, iemand van IT een leidinggevende en iemand van juridische zaken..
Eerder mochten er 30 mensen zijn, maar dan moest je wel aanvragen via je manager en dan mochten alleen de uitzonderingsgevallen komen (collega bijvoorbeeld waarvan beide buren verbouwen en een ander met psychische klachten)..
Zoiets is het bij ons ook. we hebben tussen de golven een paar maanden gehad dat we in shifts allemaal een dag naar kantoor mochten komen, maar sinds de cijfers weer op liepen moesten we weer allemaal volledig thuis zitten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196742690
Oké, maar jullie praten nu dus alsnog over mensen die wél op kantoor komen, toch? Allemaal persoonlijk legitieme redenen, maar nog steeds is dat niet de bedoeling.
Bij vriend op het werk ligt het ook anders qua ‘verbieden’ denk ik, want ze zijn maar met 8 mensen in totaal. Dat is geen koude manager die van boven even orders geeft. Hij geeft ze dus de mogelijkheid, wat mij betreft kan dat dwingender, maar het ligt toch echt bij de collega’s.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 15 december 2020 @ 11:38:07 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_196742720
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:03 schreef trui het volgende:

[..]

Maar die werkgever zal toch moeten inbinden n.a.v. de nieuwe maatregelen? Als het tenminste mogelijk is dat je partner zijn werk ook vanuit huis kan doen?
en toch he, je kunt ze de kost geven waarbij thuiswerken geen probleem zou moeten zijn en dat men als werkgever toch moeilijk doet. helaas...
toen ik nog werkte bij de sauna hier in de buurt, en die dicht moest, ik thuis makkelijk aan de planning kon werken want we zouden met een nieuw werkrooster gaan werken, moest en zou iedereen fysiek op locatie komen klussen en verbouwen. tja.... wat moet je dan?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_196742732
Wij hadden min of meer toevallig net een heel ICT project afgerond waardoor thuiswerken veel makkelijk werd. Dat kwam bijzonder goed uit!

School was op tijd geswitched.. Eten was al afgeschaft.. Ze zouden wel wat koekjes krijgen en voor elkaar een toneelstuk opvoeren en samen liedjes zingen..Dat is dus nu verzet naar vandaag. Vanochtend stonden er naast beide ingangen bovenbouwkinderen kerstliedjes te spelen (ene kant viool, andere ingang blokfluit) en ik zag in de schoolzaal ook iemand achter de piano. De sfeer zat er wel in in elk geval!
pi_196742737
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:36 schreef LeSage het volgende:
Oké, maar jullie praten nu dus alsnog over mensen die wél op kantoor komen, toch? Allemaal persoonlijk legitieme redenen, maar nog steeds is dat niet de bedoeling.
Bij vriend op het werk ligt het ook anders qua ‘verbieden’ denk ik, want ze zijn maar met 8 mensen in totaal. Dat is geen koude manager die van boven even orders geeft. Hij geeft ze dus de mogelijkheid, wat mij betreft kan dat dwingender, maar het ligt toch echt bij de collega’s.
Het is vooral dat dwingendere aspect inderdaad. Ik zou verwachten dat elke werkgever ondertussen zegt dat thuiswerken de norm is, en je een goede reden moet hebben om toch op kantoor te komen.
Zeggen dat het mogelijk is om thuis te werken insinueert nog steeds dat op kantoor werken de norm is.
pi_196742859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:38 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Het is vooral dat dwingendere aspect inderdaad. Ik zou verwachten dat elke werkgever ondertussen zegt dat thuiswerken de norm is, en je een goede reden moet hebben om toch op kantoor te komen.
Zeggen dat het mogelijk is om thuis te werken insinueert nog steeds dat op kantoor werken de norm is.
Maar dat wordt toch iedere persconferentie benadrukt? Vanuit de overheid? Vervolgens geeft de werkgever duidelijk aan dat alle mogelijkheden er zijn om thuis te werken, dat hij je de middelen wil geven. Dan is het toch kinderachtig dat een werkgever alsnog moet gaan verbieden te komen. Je bent toch geen opstandige puber meer?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196742881
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:44 schreef LeSage het volgende:

[..]

Maar dat wordt toch iedere persconferentie benadrukt? Vanuit de overheid? Vervolgens geeft de werkgever duidelijk aan dat alle mogelijkheden er zijn om thuis te werken, dat hij je de middelen wil geven. Dan is het toch kinderachtig dat een werkgever alsnog moet gaan verbieden te komen. Je bent toch geen opstandige puber meer?
Helemaal mee eens. Tegelijkertijd tonen de huidige cijfers aan dat veel Nederlanders helaas wel zo'n concrete grens nodig hebben om zich aan maatregelen te houden. Dan kan je juist als werkgever het goede voorbeeld geven door daar op aan te sturen, lijkt me.
pi_196742917
Blijkbaar is dat voor sommige mensen wel nodig.
Bij ons is het duidelijk: niet naar kantoor. Grote delen van het kantoor zijn ook dicht. Ik ben er zelfs nog nooit geweest.
Ik kijk er wel naar uit om weer te 'gaan werken'. 24/7 op elkaars lip doet de relatie niet veel goeds hier.
pi_196743042
De instelling moet inderdaad anders.
Niet van: ik werk ‘een’ keer extra thuis.
Nee: ik werk thuis en ga alleen naar kantoor als het noodzakelijk is.
Maar goed: verandering is voor veel mensen heel lastig en men is hardnekkig aan gewoonten.

Ik ben zeer blij met mijn baan in de bedrijfskantine die gewoon open blijft.
Man werkt in de gemaksvoeding in de fabriek dus die draait ook gewoon door.
Wij hebben geen opvang gedoe. :)
pi_196743087
Ik werk 40 uur en mijn man werkt niet.
Ik heb geen eigen werkplek en ben een nomade met laptop.
Van eettafel naar slaapkamers kinderen waar er op dat moment niemand is.
Het komt ook voor dat alle kamers bezet zijn en ik een meeting heb op mijn bed.

Mijn man klaagt nu ook dat zij (de rest van het gezin) veel in een kantoor leven (ik heb geregeld meetings).

Ik vind het eigenlijk geen doen. Ik slaap slecht en kan me steeds slechter concentreren maar ik krijg helaas geen toestemming om naar kantoor te gaan. De laatste smeekbede loopt nu maar na gisteren ben ik er weer bang voor.
pi_196743097
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Blijkbaar is dat voor sommige mensen wel nodig.
Bij ons is het duidelijk: niet naar kantoor. Grote delen van het kantoor zijn ook dicht. Ik ben er zelfs nog nooit geweest.
Ik kijk er wel naar uit om weer te 'gaan werken'. 24/7 op elkaars lip doet de relatie niet veel goeds hier.
Er zullen vast mensen zijn die thuis ook een nare situatie hebben en daarom zou nodig’ naar kantoor willen. -O-
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:02:33 #252
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196743154
Ik moet wel om de week 2 dagen naar kantoor (draaien in shift met collega’s) omdat wij bepaalde programma’s niet vanuit huis mogen raadplegen (te gevoelige gegevens). Ik vind daar dus echt niets aan. Thuis ga ik nog een beetje lekker mn eigen gang, op kantoor zit ik de hele dag alleen in een hok. En we hebben ook bepaalde tijden waarop je het pand in en uit mag dus ik voel me daar soms echt opgesloten.

Mijn oudste zoon was heel verdrietig dat het kerstdiner niet doorgaat, het werd ook niet verschoven naar vandaag. En ik kan hem ook niet uitleggen wat er vanaf morgen gaat gebeuren, want er is nog geen plan voor de noodopvang.

En vanochtend viel de bakfiets om met kinderen er in en brak de handrem af (2e keer! :') ). Koop nooit een Babboe.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196743170
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:16 schreef Ynske het volgende:

[..]

`Mee eens, maar goed ik ken ook situaties waarbij men niet cruciaal is, en dat thuisgewerkt kán worden, maar dat de werkgever er zo dwars over gaat liggen en dreigt met baanverlies etc.
Ik zou dat echt heel moeilijk vinden,
Snap ik ook hoor!
Vanuit onderbuikgevoel wil ik dan heel stoer zeggen "Nou, dan zouden ze bij mij pech hebben!" maar ik besef dat dat echt niet altijd zo makkelijk gaat. En prijs mezelf dan dus maar weer even extra gelukkig met de positie waarin ik zit :@

En ik geloof ook écht wel dat er situaties zijn waarin het niet zo makkelijk is, maar ik zie er ook té veel waarin het een stukje 'houding' is zeg maar. Zowel van werkgevers, maar ook vanuit werknemers zelf.
Ook collega's die doodleuk zeggen 'dat het niet gezellig is om thuis te werken' :X Ja no shit Sherlock, het gaat nu ook even niet om gezelligheid zeg maar...
Maar die dan dus ook meteen 5 volle dagen op kantoor zitten, terwijl ik denk 'pak dan 2 dagen ofzo' om het nog een beetje te spreiden...

Ik zat de week voor de 'echte' lockdown al thuis, omdat ik uit Brabant kom (god, wat hebben we er toen nog om gelachen met z'n allen :X ) en ben sindsdien welgeteld 1x op kantoor geweest :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196743175
Ik realiseer me wel dat wij ontzettend veel geluk hebben met onze eengezinswoning waar we begin april heen verhuisd zijn, nog geen kinderen en dus wel veel ruimte. Man en ik werken allebei thuis (ik 36 uur, hij 40) maar hebben allebei een eigen werkkamer met goede bureaustoel etc.
Zou dit gebeurd zijn over veel jaar wanneer wij 2 schoolgaande kinderen hadden dan zouden we al lastiger uitkomen omdat er dan simpelweg meer kamers bezet zijn. Dan was er 1 werkkamer over waar als het moet 2 mensen kunnen zitten, maar met alle calls kunnen wij niet in 1 kamer werken. Plus dan moet je helpen met schoolwerk en moeten die kinderen ook ergens zitten werken, etc. Dus dan wordt het al heel veel moeilijker allemaal, ik kan me goed voorstellen dat zulke situaties mentaal zwaar zijn en ook een weerslag op de onderlinge relatie hebben. :{
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:10:16 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196743271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:38 schreef Ynske het volgende:

[..]

en toch he, je kunt ze de kost geven waarbij thuiswerken geen probleem zou moeten zijn en dat men als werkgever toch moeilijk doet. helaas...
toen ik nog werkte bij de sauna hier in de buurt, en die dicht moest, ik thuis makkelijk aan de planning kon werken want we zouden met een nieuw werkrooster gaan werken, moest en zou iedereen fysiek op locatie komen klussen en verbouwen. tja.... wat moet je dan?
Ik snap het hoor, de leidinggevende van mijn man is ook niet altijd even begripvol. Maar als de regels zo duidelijk zijn kunnen ze het toch niet echt meer maken om er tegenin te gaan volgens mij. En sta je ook in je recht als je zegt dat je je graag aan de maatregelen wil houden en dus kiest voor thuis werken.
in de haak.
pi_196743293
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die thuis ook een nare situatie hebben en daarom zou nodig’ naar kantoor willen. -O-
Ik snap dat heel erg goed. Maar ergens vind ik ook dat een werkgever daar niet in mee kan gaan. Nu sluiten ze een groot deel zodat facilitair niet/minder moet komen. Voor schrijnende situaties met kinderen vind ik het anders, maar volwassenen? Ik vind het heel dubbel.

Maar nogmaals, ik snap heel goed dat mensen het huis uit willen. Ik werk nu thuis aansluitend aan mijn 6 maanden zwangerschapsverlof (met een moeilijke slaper, dus ik kwam amper buiten). Sociale contacten bijna 0 sinds november 19. Maar het is niet anders he?
pi_196743306
Mijn man mag alleen naar het werk met toestemming van de directeur. Dat is al zo sinds oktober.
Gisteren zat hij toevallig nog op het werk met een collega omdat ze ter plekke iets moesten doen. Dat was precies dezelfde collega waar hij in maart voor het laatst fysiek mee samen werkte toen die lockdown aangekondigd werk. Die 2 mogen niet meer samenwerken op 1 locatie :P
Maar hij heeft de hele zolder voor zichzelf. Kan zich aardig afzonderen. Er is alleen geen verwarming, dus hij sleept met kopjes thee :D

Die maakbaarheid van de wereld die sommige mensen verwachten. Zo werkt het niet. Je kunt wel iets willen, maar dat betekend niet dat je het ook krijgt.
pi_196743362
Ik werk voor een 4000+ werkgever.
Er zitten een man/vrouw of 100 op kantoor. Sommige krijgen wel toestemming , andere managers zijn weer strenger.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:14:57 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196743371
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:58 schreef lily het volgende:
Ik werk 40 uur en mijn man werkt niet.
Ik heb geen eigen werkplek en ben een nomade met laptop.
Van eettafel naar slaapkamers kinderen waar er op dat moment niemand is.
Het komt ook voor dat alle kamers bezet zijn en ik een meeting heb op mijn bed.

Mijn man klaagt nu ook dat zij (de rest van het gezin) veel in een kantoor leven (ik heb geregeld meetings).

Ik vind het eigenlijk geen doen. Ik slaap slecht en kan me steeds slechter concentreren maar ik krijg helaas geen toestemming om naar kantoor te gaan. De laatste smeekbede loopt nu maar na gisteren ben ik er weer bang voor.
kun je niet toch een eigen werkhoekje inrichten ergens in huis? Al is het maar in je slaapkamer? Vind ik zelf goed te doen, geeft toch rust dat je in principe altijd daar kunt zitten. Als het mogelijk is verhuis ik met mijn laptop naar de woonkamer, maar vaak werkt mijn man daar al en dan is het met mijn online vergaderingen handiger om boven te gaan werken. Eerst hopte ik ook tussen de kamers van de kinderen en de keukentafel, maar dat vond ik erg onrustig.
in de haak.
pi_196743389
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:14 schreef trui het volgende:

[..]

kun je niet toch een eigen werkhoekje inrichten ergens in huis? Al is het maar in je slaapkamer? Vind ik zelf goed te doen, geeft toch rust dat je in principe altijd daar kunt zitten. Als het mogelijk is verhuis ik met mijn laptop naar de woonkamer, maar vaak werkt mijn man daar al en dan is het met mijn online vergaderingen handiger om boven te gaan werken. Eerst hopte ik ook tussen de kamers van de kinderen en de keukentafel, maar dat vond ik erg onrustig.
Nee, helaas. Geen plek.
Geloof me, ik heb alle opties doorgenomen. Ik blijf maar gewoon heen en weer hoppen tussen de kamers. Zit nu even niets anders op. Hopen dat er een einde aan komt over niet al te lange tijd.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:17:30 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196743422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:15 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, helaas. Geen plek.
Geloof me, ik heb alle opties doorgenomen.
balen! :{
in de haak.
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:30:27 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_196743700
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die thuis ook een nare situatie hebben en daarom zou nodig’ naar kantoor willen. -O-
Die mensen mogen bij ons ook gewoon naar kantoor. Is ook geen probleem als de overige 95% zich wél gewoon aan de afspraak houdt ;)
Maar men zoekt altijd graag de grenzen op.
disclaimer
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:33:30 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_196743762
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:02 schreef Mariposas het volgende:

En vanochtend viel de bakfiets om met kinderen er in en brak de handrem af (2e keer! :') ). Koop nooit een Babboe.
Wat een schrik :o is iedereen ongedeerd?
disclaimer
pi_196744594
Wat Venco zegt inderdaad, je werkt gewoon thuis tenzij je een goede reden hebt. In plaats van 'je mag thuiswerken' dat is een enorm verschil in managen.

Bij ons mogen 2 categorieën op kantoor komen. Kantoorgebonden functies (wij hebben bijvoorbeeld een soort van Nasa ruimte waarop alle diensten te zien zijn en alle uitval) en medewerkers die om wat voor reden dan ook niet thuis kunnen werken. Onder de laatste categorie val ik deels en ik moet per dag dat ik naar kantoor zou willen toestemming vragen aan een senior manager, in mijn geval mijn eigen manager. Ben er al meerdere weken niet geweest en ga de komende 5 weken ook niet.
Ze zijn echt heel strikt, en terecht. Mijn manager zegt niet 'Jij mag niet naar kantoor, maar we werken allemaal thuis, heb je een goede reden, klop even persoonlijk bij me aan en we kijken wat we kunnen doen.' Dat is toch nog steeds erg vriendelijk maar wel dwingend.

En Landal neemt niet op en reageren vooralsnog niet op vragen via mail, Facebook of twitter. Als ik hun antwoorden op andere mensen met soortgelijke vragen lees kunnen we nog alle kanten op. Van de ene beantwoorder mag het wel, van de ander niet. En weer een andere klantenservice medewerker tweet letterlijk terug dat ze niet handhaven.
Op 1 iemand die zo goed als dezelfde situatie heeft als ons geven ze oplossing een huisje bij te boeken. Dan mag je namelijk bij elkaar op bezoek in het huisje _O- Ja joh mooie manier van extra geld verdienen met gebruikmaking van de regels.
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:31:24 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196744793
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:03 schreef twist02 het volgende:
Ik zat de week voor de 'echte' lockdown al thuis, omdat ik uit Brabant kom (god, wat hebben we er toen nog om gelachen met z'n allen :X ) en ben sindsdien welgeteld 1x op kantoor geweest :D
Nou. Ik vond laatst nog een screenshot van dit artikel https://www.google.com/am(...)enten-geschrapt.html

"Zeven dagen van sociale onthouding moet toch mogelijk zijn en is nodig om het virus een halt toe te roepen", zei burgemeester Weterings van Tilburg.


Little did we know :').
KuikenGuppy
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:33:36 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196744839
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:15 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, helaas. Geen plek.
Geloof me, ik heb alle opties doorgenomen. Ik blijf maar gewoon heen en weer hoppen tussen de kamers. Zit nu even niets anders op. Hopen dat er een einde aan komt over niet al te lange tijd.
Heb je geen seats2meet in de buurt?
Of een hotel die kamers verhuurt als kantoor?
(Schoon)ouders of buren met een kamer over?
Garagebox, winkel van een kennis?
KuikenGuppy
pi_196744871
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou. Ik vond laatst nog een screenshot van dit artikel https://www.google.com/am(...)enten-geschrapt.html

"Zeven dagen van sociale onthouding moet toch mogelijk zijn en is nodig om het virus een halt toe te roepen", zei burgemeester Weterings van Tilburg.

Little did we know :').
Ja, zo bizar als ik daar nu aan terug denk :D
Ik werk in Rotterdam, en op maandag 9 maart was ik nog gewoon op kantoor, maar toen werden er echt aan de lopende band grapjes gemaakt dat ik naar huis moest als ik één keer zou niezen enzo _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:38:57 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196744950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:35 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, zo bizar als ik daar nu aan terug denk :D
Ik werk in Rotterdam, en op maandag 9 maart was ik nog gewoon op kantoor, maar toen werden er echt aan de lopende band grapjes gemaakt dat ik naar huis moest als ik één keer zou niezen enzo _O-
Mijn man werkt in Utrecht, die zat als enige thuis. En inderdaad de grappen waren niet van de lucht :D :+.
KuikenGuppy
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:40:01 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196744969
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 10:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit ja.

Ik had gisteren een ouder die het kind kwam ophalen:

Ouder: “Zo, Piet is er woensdag gewoon hoor want ik moet gewoon werken en we betalen er ook voor.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend wordt gemaakt.”
Ouder: “Dat kan wel zijn, maar ons Marie heeft echt geen puf om vijf weken in haar eentje voor Piet te zorgen en ik moet gewoon werken dus Piet komt gewoon, geef dat maar vast door op kantoor.”
Ik: :X

10 minuten later, andere ouders:
Ouder: “Kan ik onze Henk al opgeven voor de noodopvang? Ik zie anders niet hoe ik het thuiswerken geregeld moet krijgen met een peuter die alle aandacht opeist.”
Ik: “We zullen even afwachten wat er vanavond bekend gemaakt wordt.”
Ouder: “Nou, dat lijkt me al wel duidelijk hè. Maar Henk komt gewoon want mijn baas wil ook gewoon dat ik werk.”
Ik: “We wachten vanavond even af. Maar als er sprake is van een cruciaal beroep, zal er wel een voorziening voor noodopvang komen.”
Ouder: “Ik heb geen cruciaal beroep maar Henk komt wel naar de noodopvang want ik krijg mijn werk anders niet gedaan.”
Wat zijn dat toch voor mensen joh, die denken dat de regels alleen voor andere mensen zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196744997
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb je geen seats2meet in de buurt?
Of een hotel die kamers verhuurt als kantoor?
(Schoon)ouders of buren met een kamer over?
Garagebox, winkel van een kennis?
Nee, en ik ga er zeker geen geld insteken :D
pi_196745014
Ik werk 2 dagen per week op kantoor en 1 dag thuis.
Wij zijn een regio, totaal met ongeveer 100 personen. Er mogen per groot team 2 personen aanwezig zijn op kantoor en dan 2 teamondersteuners.

Donderdag is mijn thuiswerkdag. Ik kan aan het bureau van A zitten, heb een toetsenbord en scherm mee van kantoor.

In theorie kan ik gebruik maken van noodopvang (we hebben beide een baan in de cruciale sector) maar T wil dat echt niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:45:47 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196745084
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:41 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, en ik ga er zeker geen geld insteken :D
Seats2meet is gratis, en het leek me dat geestelijke gezondheid en slaap ook wat waard is, maar dat is kennelijk een foutieve inschatting.
KuikenGuppy
pi_196745116
Ik liep dus in februari te hoesten en enorm benauwd te zijn 'Hahaha zeker in China geweest?' 'Nee, gisteren heel veel Corona gedronken'.
And so on. Inderdaad little did we know. Net als nu naar Carnaval wijzen dat dat nooit door had mogen gaan. Op dat moment was dat toch niet aan de orde?

Echt een gek jaar (understatement).
pi_196745144
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:47 schreef exode het volgende:
Ik liep dus in februari te hoesten en enorm benauwd te zijn 'Hahaha zeker in China geweest?' 'Nee, gisteren heel veel Corona gedronken'.
And so on. Inderdaad little did we know. Net als nu naar Carnaval wijzen dat dat nooit door had mogen gaan. Op dat moment was dat toch niet aan de orde?

Echt een gek jaar (understatement).
Ja, hoeveel grappen wij met de Carnval ook nog gemaakt hebben ja! :X
En hoeveel van onze vriendengroep er toen echt flink aan het hoesten waren :X maar ja, dat is elk (normaal) jaar zo :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196745159
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Seats2meet is gratis, en het leek me dat geestelijke gezondheid en slaap ook wat waard is, maar dat is kennelijk een foutieve inschatting.
Dat is absoluut geen foute inschatting. Maar ik ben kostwinner en alleenverdiener.
Ik ga geen werkplek huren voor 40 uur per week terwijl er een kantoor met 5000 werkplekken leegstaat. Sorry.
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:50:49 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196745170
En mensen die een mondkapje op hadden als deel van hun carnavalskostuum...
KuikenGuppy
pi_196745234
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:49 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, hoeveel grappen wij met de Carnval ook nog gemaakt hebben ja! :X
En hoeveel van onze vriendengroep er toen echt flink aan het hoesten waren :X maar ja, dat is elk (normaal) jaar zo :')
Ik ben niet gaan Carnavallen omdat ik daarna altijd minstens verkouden ben. Dat kon ik echt niet maken na 3 weken ziek zijn. 'Gewoon komen joh, dan krijg je Corona gratis _O- '

En op een gegeven moment werd reizen naar Rotterdam afgeraden waar 2 vriendinnen van mij wonen. 'Reizen naar Rotterdam moeten ze altijd afraden' de hoon die ik terug kreeg. Nee, jij met je Brabantse familie. :Y) Heerlijke humor, wel een beetje in ons gezicht teruggekomen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:56:37 #278
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196745260
N had nog een opvoering in de schouwburg met 600 man publiek op 8 maart... geen enkele discussie over gehoord of het afgelast zou moeten worden of iets. Little did we know :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 15 december 2020 @ 14:00:10 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196745315
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 11:58 schreef lily het volgende:
Ik werk 40 uur en mijn man werkt niet.
Ik heb geen eigen werkplek en ben een nomade met laptop.
Van eettafel naar slaapkamers kinderen waar er op dat moment niemand is.
Het komt ook voor dat alle kamers bezet zijn en ik een meeting heb op mijn bed.

Mijn man klaagt nu ook dat zij (de rest van het gezin) veel in een kantoor leven (ik heb geregeld meetings).

Ik vind het eigenlijk geen doen. Ik slaap slecht en kan me steeds slechter concentreren maar ik krijg helaas geen toestemming om naar kantoor te gaan. De laatste smeekbede loopt nu maar na gisteren ben ik er weer bang voor.
Dat herken ik wel, zeker nu we juist op dit moment zoveel kleiner wonen dan we gewend zijn.
N gebruikt mijn bureau in de slaapkamer als werkplek, maar het is regelmatig van "Ik heb zo een belangrijke meeting, dus het moet stil zijn".

Dat daarmee zijn werk de hele dag mijn/onze thuissituatie verstoort is gewoon vervelend.

Dat is geen verwijt trouwens, maar ik heb hem er wel op gewezen dat het niet alleen voor hem vervelend is dat hij thuiswerkt, voor ons is het ook gewoon behoorlijk ingrijpend.

En dan is Soneal het gros van de dag nog naar school, dat is na vandaag dus ook niet meer zo, en ik ga niet de hele dag stommetje zitten spelen met mijn kind, dus daar waar het nu in de woonkamer stil is omdat ik zonder geluid achter mijn laptop zit of TV kijk wordt dat vanaf morgen ook weer zoals in maart en april (behalve dat ik er toen grotendeels niet was omdat dit appartement ook ingericht moest worden).

Eigenlijk hebben we in het voorjaar de situatie zoals nu amper gehad; tegen de tijd dat we hierheen verhuisd waren en klaar waren bij het oude huis was het meivakantie en daarna kon Soneal weer naar school.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196745316
Mijn vader is in maart jarig. En hij was de eerst van zijn broers en zussen die niet meer mocht.. in de loop van dit jaar zeiden we al dat hij straks de eerste is die misschien weer mag. Maar daar krijg ik zo langzamerhand wel mijn twijfels bij..

Buitensport van jongste gaat wel door. Ze gaan zelfs 1a2 extra lessen doen in de vakantie zodat de kinderen er even uit kunnen. Even lekker smijten met die frisbee..
pi_196745351
Ik ben aan het kijken.
We kregen de eerste mail hierover op 31 januari.
(Geen China reizen).

Kan ik me niet eens meer herinneren.
pi_196745381
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat zijn dat toch voor mensen joh, die denken dat de regels alleen voor andere mensen zijn?
Tja, je hebt er altijd mensen bij. Gelukkig zijn de meeste mensen niet zo.
pi_196745615
Ik promoveerde op 10 maart, dat was de eerste dag dat we geen handen meer mochten schudden, wat bij een promotie natuurlijk ongelooflijk ongemakkelijk is als je daar nog totaal niet aan gewend bent. Uiteindelijk met de helft van de mensen dus toch handen geschud, een dag later werd ik snotverkouden en twee dagen daarna gingen we in lockdown en toen vroeg ik me toch ook wel ernstig af hoe verstandig al dat handen schudden nog was. Ik denk overigens absoluut geen corona geweest toen hoor, gewoon verkouden doordat alle druk en stress er uit was na de promotie, dan word ik altijd ziek. Maar drukte me wel even met neus op de feiten.
pi_196746545
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 07:36 schreef Clubsoda het volgende:
In dat kader, je moet een kind ook aanmelden bij je WA- en inboedelverzekering, en doorlopende reisverzekering als je dit hebt ( :') ). Dat deed ik ongeveer 4 jaar te laat, dus ik verspreid de kennis :+
Goede tip maar geldt dat voor iedereen? Ik heb ingelogt op mijn wa verzekering en daar staat samenstelling: gezin. En bij inboedel staat gezin: 3 of meer personen. Geen mogelijkheid tot kinderen los aan te melden...
pi_196746886
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 15:06 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Goede tip maar geldt dat voor iedereen? Ik heb ingelogt op mijn wa verzekering en daar staat samenstelling: gezin. En bij inboedel staat gezin: 3 of meer personen. Geen mogelijkheid tot kinderen los aan te melden...
Bij mij ook, maar bij je eerste kind moet je dan wel de melding doen dat je een gezin bent en geen stel of individu ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 15 december 2020 @ 15:33:39 #286
327807 Mariposas
יה&#14
pi_196747157
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat een schrik :o is iedereen ongedeerd?
Gelukkig wel, alleen geschrokken! Maar het is iets van de 5e keer dat me dit gebeurd. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 15 december 2020 @ 15:44:43 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196747381
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 15:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Gelukkig wel, alleen geschrokken! Maar het is iets van de 5e keer dat me dit gebeurd. :{
Sjezus :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 december 2020 @ 15:46:51 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196747425
Oh, in aanvulling op mijn "Het is niet alleen voor N vervelend dat hij thuiswerkt" verhaal:
Oudste zoon heeft een cruciaal beroep maar schoondochter niet, maar haar werk gaat wel gewoon door, dus vanaf morgen is kleinzoon (2 jr) hier ook weer 4 dagen in de week :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196748642
Ook basisschool van de jongste gaat geen les meer geven voor de vakantie, volkomen terecht!
Dus vakantie, ik heb vanmorgen mijn wekker op mijn telefoon uitgeschakeld, die heb ik eigenlijk al bijna nooit nodig, maar voor het idee heb ik hem uitgezet :s) .
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:16:17 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196748836
Hier moeten ze wat werkpakketten doen op snappet maar dat is gewoon wat oefenen. Geen specifiek doel meer.

Op het schoolplein schalden de kerstliedjes uit de poffertjeskraam. Fijne afsluiting zo voor de kinderen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:25:53 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196749002
Ik zag in Kuikens tas best nog flink wat werk zitten voor woensdag en donderdag, had eigenlijk gehoopt dat hij gewoon kerstvakantie had nu. Maargoed, hij doet het graag, dat scheelt gelukkig.
KuikenGuppy
pi_196749237
Kind 1 heeft onderwijs op afstand en tot nader order geen school.
Kind 2 hetzelfde verhaal, al gaat de speciale kinderopvang wel door op de dagen die al aangevraagd waren. Scheelt toch iets... vorige lockdown was de speciale kinderopvang dicht.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_196749248
Ik vind het stom dat het weer zo verrassend kwam, de hele tijd roepen ze "de basisscholen gaan niet dicht" en nu weer van de één op de andere dag, gelukkig wel nog een dag op school om de spullen mee te nemen.

Hier kregen ze naast hun boeken en schriften ook hun weektaak mee, met de opdrachten die ze anders op school nog hadden moeten doen in deze week.
Ze wilden donderdag nog kerstvieren en tussen de middag op school hamburger eten van de BBQ en een kerststukje maken.

Een tijdje geleden hebben ze de wachtwoorden voor Teams weer uitgedeeld en gevraagd om contact te maken, zodat ze weten dat het werkt.

Mijn zoon heeft nu twee juffen die in het voorjaar het thuisonderwijs volgens mij niet hebben meegemaakt. Ik verwacht deze week niet veel meer van school. Pas 4 januari gaan ze van start volgens de directeur. Ik hoop wel dat ze via Teams goede uitleg krijgen, zodat ze daarna zelfstandig in de werkboeken kunnen werken. Weet niet of ze nog licenties voor on-line programma's hebben, denk dat die niet meer beschikbaar zijn of opnieuw geactiveerd moeten worden. Eind januari krijgen ze ook weer een andere juf die uit het zwangerschapsverlof terugkomt, hoop dat ze dan wel weer op school zitten...

[ Bericht 6% gewijzigd door Zana op 15-12-2020 17:58:58 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 17:54:24 #294
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196749404
@exode, ik had van mijn man een Friends adventkalender gekregen. Vond ik ook wel iets voor jullie :Y

Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:11:32 #295
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196749706
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef Burdie het volgende:
Ik zag in Kuikens tas best nog flink wat werk zitten voor woensdag en donderdag, had eigenlijk gehoopt dat hij gewoon kerstvakantie had nu. Maargoed, hij doet het graag, dat scheelt gelukkig.
hier hebben de 3 jongens (groep 1 groep 3 en groep 6 ) inderdaad gewoon vrij, alleen de oudste heeft nog 2 dagen maar op het middelbaar werden sowieso alle lessen ook al digitaal gegeven voor als er een kind ziek thuis zat of in afwachting van pcr test was. *O*
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:18:18 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196749843
Hier ook beide vakantie! *O*
***
pi_196749969
Hier heeft de jongste wat pluswerk, maar dat is ook leuk. En kost max 2 uurtjes tot 5 januari. Wel een Chromebook mee naar huis, dus na de vakantie vrolijk verder.
  dinsdag 15 december 2020 @ 18:41:55 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_196750335
Mijn man moest vanaf deze week weer drie dagen per week naar kantoor komen, in Abu Dhabi. Nu heb je voor AD een Covid test nodig (het is maar anderhalf uur rijden, maar iedere auto wordt dus wel gecontroleerd). Ik weet niet meer precies wat de regel is, maar het komt erop neer dat als je er iedere dag heen rijdt, je het met twee testen per week af kunt. Verder zijn de aantallen bij ons al tijden stabiel en is er inmiddels begonnen met vaccineren (in Abu Dhabi althans...). Hij had ontzettend geen zin, maar de helft van de managers werkt er nog maar net en heeft echt moeite met erin komen en dat kon hij zich goed voorstellen. Dus gisteren voor het eerst. Vanmorgen weer. Krijg ik halverwege de morgen een appje: HR mevrouw heeft vanmorgen een positieve test gehad. Iedereen die haar gisteren heeft gesproken is naar huis gestuurd. Waaronder man....
pi_196750393
Hier 2 van de 3 kinderen vakantie.
Ik moet nog anderhalve week.

De Friends advent kalender moet ik meer van weten.
pi_196750444
Gao, dat is goed nieuws toch?
pi_196750472
Ik ben haast drukker geweest met het regelen van de noodopvang dan met de klas zelf vandaag. Die drammende ouders herken ik (helaas) wel.
Ik ben helemaal leeg en op van deze dag. Mijn collega's hebben de rest van de week om het thuisonderwijs klaar te zetten, voor mij was dit mijn laatste werkdag voor de vakantie (en door omstandigheden heb ik geen duo collega). Pff. Straks alleen nog maar Netflix op de bank, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')