Dat is echt onzin. Juist het bijeenkomen is wat geloven 'populair' maakt.quote:Op maandag 14 december 2020 23:02 schreef kleinvogelijn het volgende:
Geloven doe je vanuit je hart, niet middels fysieke aanwezigheid in een gebouw.
Dat geldt voor voetbal ook, toch mogen er geen toeschouwers meer in de stadions aanwezig zijn. Het open blijven van de niet essentiële clubhuizen van gelovigen is een keiharde klap in het gezicht van de zorg!quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:09 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Juist het bijeenkomen is wat geloven 'populair' maakt.
Leg dat al die mensen die elkaar nog net niet uitmoorden vanwege een of ander geloof maar eens uit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:46 schreef Vlad1986 het volgende:
van mij mogen de geloofshuizen ook dicht, wat is daar nu essentieels aan?
Je conclusie dat openhouden niet verplicht is klopt. En ook dat waarschijnlijk de samenstelling van de coalitie het werkelijk probleem.quote:Op maandag 14 december 2020 14:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat staat er volgens jou dan in de Grondwet over gebedshuizen wat openhouden verplicht?
Dan zou alsnog hetzelfde moeten gelden als wat al geldt op de werkplek: gedwongen sluiting en eventuele vervolging vanwege verspreiding van het virus. Voor bedrijven geldt gewoon dat er consequenties gelden wanneer ze niet goed genoeg hun best doen, dat kan ook gewoon gelden voor gebedshuizen. Maar goed, dat kan dus alleen achteraf bij bewezen verspreiding in dat gebedshuis.quote:Op dinsdag 15 december 2020 11:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je conclusie dat openhouden niet verplicht is klopt. En ook dat waarschijnlijk de samenstelling van de coalitie het werkelijk probleem.
Jammer is alleen dat bepaalde kerkelijke en bepaalde moslims groepen niet hun eigen verantwoordelijkheid willen nemen.
Blijkbaar niet en veel bedrijven houden zich ook niet echt aan de regels. Vandaar dus ook een strenge lockdown.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:00 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan zou alsnog hetzelfde moeten gelden als wat al geldt op de werkplek: gedwongen sluiting en eventuele vervolging vanwege verspreiding van het virus. Voor bedrijven geldt gewoon dat er consequenties gelden wanneer ze niet goed genoeg hun best doen, dat kan ook gewoon gelden voor gebedshuizen.
Ik had nog toegevoegd dat het dan wel bewezen moet zijn. Helaas. Ik hoop dat alle mensen die zich laks hebben gedragen trots zijn op wat ze bereikt hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Blijkbaar niet en veel bedrijven houden zich ook niet echt aan de regels. Vandaar dus ook een strenge lockdown.
Over wie laks zijn geweest is discussie over mogelijk. Een strenge lockdown had ook al eerder gekund wellicht. Iets waar economen en de DNB al eerder over adviseerde.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik had nog toegevoegd dat het dan wel bewezen moet zijn. Helaas. Ik hoop dat alle mensen die zich laks hebben gedragen trots zijn op wat ze bereikt hebben.
Of een Moskee die laatst nog gedwongen moest sluiten. Het is niet zo zwart/wit als de meeste mensen voorstellen, maar het gaat ook lang niet zo goed als jij hier doet blijken.quote:Op dinsdag 15 december 2020 12:27 schreef Daantke het volgende:
Het is echt niet zo dat al die kerken vol zitten. Bijna alle kerken hebben zelf verantwoordelijkheid en bijpassende maatregelen genomen die verder gaan dan wat ze theoretisch zouden mogen, bv. al maandenlang een max van 30 personen op inschrijving (met uitzondering van wat megakerken waar normaal 2000 man in kunnen, en inmiddels bij veel kerken is dat inmiddels al 0 bezoekers, dus alleen de mensen die nodig zijn voor het plaats laten vinden van de dienst), 1,5 meter afstand en veel ook een mondkapje bij verplaatsingen. Zie ook de routekaart eerder in dit topic. Iedereen die klaagt over honderden kerkgangers bij elkaar heeft echt geen idee en heeft een mening die gebaseerd is op wat telegraaf-reportagetjes van maanden geleden in Staphorst.
Nee ik was even advocaat van de duivel engelenquote:Op dinsdag 15 december 2020 12:35 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Of een Moskee die laatst nog gedwongen moest sluiten. Het is niet zo zwart/wit als de meeste mensen voorstellen, maar het gaat ook lang niet zo goed als jij hier doet blijken.
Ok, helderquote:Op dinsdag 15 december 2020 13:56 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nee ik was even advocaat van de duivel engelenZoals altijd ligt de werkelijkheid ergens in het midden met uitschieters naar beide kanten.
En Jezus moest al helemáál niets hebben van dat bedrukkende, calvinistische verbieden van alles wat levensvreugde oplevert. Niks "os bint zuunig", gewoon wijn en brood!quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:25 schreef Mondkapje het volgende:
Helemaal mee eens, Jezus moest ook niets hebben van kerken.
Perfect verwoord.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:34 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoop écht dat er mensen zijn die hier werk van maken en het welbekend Vliegend Spaghettimonster weer van stal halen.
Lijkt me weer perfect hier. Altijd leuk om bestuurders, politici en rechters gedwongen te zien worden tot het doen van uitspraken als "dat is geen erkende religie", waarmee je uiteraard jezelf direct tegenspreekt als je daarnaast het ook opneemt voor de vrijheid van godsdienst
Je kunt niet op basis van niet te verifiëren verhalen allerlei uitzonderingen gaan toestaan. Dat is echt volstrekt belachelijk.
Dat vrijheid van religie is opgenomen in de grondwet is goed, maar hiervoor is het absoluut niet bedoeld. Wat mij betreft wordt daar een amendement aan toegevoegd: religie kan niet worden gebruikt als grond voor het verkrijgen van een uitzonderingspositie op algemeen geldende wetten. Zijn we ook meteen van onverdoofde slacht, extremistisch onderwijs en onherkenbare identiteitsbewijzen af, om maar wat nadelen te noemen die met dit grondrecht in de hand worden goedgepraat.
Gaat lekker.........quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:06 schreef Mondkapje het volgende:
Brandhaard Bunschoten
Met 1262 besmettingen per 100.000 inwoners is Bunschoten deze week, net als vorige week, de grootste brandhaard van Nederland. Naar verhouding zijn hier afgelopen week de meeste besmettingen gemeld. Na Bunschoten volgen de gemeenten Woudenberg (1190), Rhenen (944) en Scherpenzeel (931).
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-cijfers-15-december
Toeval?
Zoek eens een online viering op zou ik zeggenquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:20 schreef Mondkapje het volgende:
Rutte zei net dat kerken veel online doen, maar ik zou daar wel eens feiten over willen horen.
Dit is precies waar het voor bedoeld is. Stel dat deze kneuzenkermis van een regering een of meer religies net zo graag stuk wilde maken als de horeca en het MKB dan zijn ze keihard beschermd door de grondwet. De bescherming van onze overige grondrechten is niet zo hard en expliciet als die van de gebedshuizen, en die worden dan ook met voeten getreden op basis van leugens over toegenomen besmettingen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:34 schreef BlackLining het volgende:
Dat vrijheid van religie is opgenomen in de grondwet is goed, maar hiervoor is het absoluut niet bedoeld. Wat mij betreft wordt daar een amendement aan toegevoegd: religie kan niet worden gebruikt als grond voor het verkrijgen van een uitzonderingspositie op algemeen geldende wetten. Zijn we ook meteen van onverdoofde slacht, extremistisch onderwijs en onherkenbare identiteitsbewijzen af, om maar wat nadelen te noemen die met dit grondrecht in de hand worden goedgepraat.
Tja, de vrijheid van religie van de ouders gaat zelfs zo ver, dat minderjarige jongetjes daarom genitaal verminkt mogen worden.quote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tsja, helaas wordt die zo geïnterpreteerd dat kerken zelfs open mogen blijven wanneer ze kanker zouden veroorzaken. "Vrijheid van religie" betekent in mijn optiek dat je niet vanwege je geloof vervolgd kan en mag worden, niet dat je lekker egoïstisch met honderden anderen in je clubhuis je sprookjesfeestje kunt blijven vieren omdat je jezelf belangrijker waant dan de rest van de samenleving.
Dat hoeft natuurlijk niet per se alleen toe te schrijven te zijn aan kerkgang: er is in dit soort dorpen ook veel 'ons kent ons' (dus grote lokale kennissenkring en sociale omgang, praatje maken in de winkel, even langs bij vrienden om de hoek, etc.), er zijn grote gezinnen, en vast nog meer van dit soort variabelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:06 schreef Mondkapje het volgende:
Brandhaard Bunschoten
Met 1262 besmettingen per 100.000 inwoners is Bunschoten deze week, net als vorige week, de grootste brandhaard van Nederland. Naar verhouding zijn hier afgelopen week de meeste besmettingen gemeld. Na Bunschoten volgen de gemeenten Woudenberg (1190), Rhenen (944) en Scherpenzeel (931).
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-cijfers-15-december
Toeval?
Zeker maar blijkt toch wel een patroon te zitten, Katwijk was eerder slecht, Urk is bekend, en Bunschoten/Spakenburg doet het al 2 maanden slecht.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:36 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet per se alleen toe te schrijven te zijn aan kerkgang: er is in dit soort dorpen ook veel 'ons kent ons' (dus grote lokale kennissenkring en sociale omgang, praatje maken in de winkel, even langs bij vrienden om de hoek, etc.), er zijn grote gezinnen, en vast nog meer van dit soort variabelen.
bekijk het nou eens op een wiskundige manier, sommigen dragen het virus bij zich en in een kleine groep worden een klein aantal mensen besmet, maar in een grote groep worden er op het zelfde moment een heleboel mensen besmetquote:Op dinsdag 15 december 2020 21:36 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet per se alleen toe te schrijven te zijn aan kerkgang: er is in dit soort dorpen ook veel 'ons kent ons' (dus grote lokale kennissenkring en sociale omgang, praatje maken in de winkel, even langs bij vrienden om de hoek, etc.), er zijn grote gezinnen, en vast nog meer van dit soort variabelen.
Tijdens de piek in november had Zeeland onwijs weinig besmettingen, zeker bijvoorbeeld een gemeente als Veere, wat volgens mij bijzonder kerkelijk is. Het gaat in golven, maar men lijkt zich alleen op de pieken te concentreren en die te linken aan bevolkingsgroepen. Een kwalijke zaak imho.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:42 schreef skrn het volgende:
[..]
Zeker maar blijkt toch wel een patroon te zitten, Katwijk was eerder slecht, Urk is bekend, en Bunschoten/Spakenburg doet het al 2 maanden slecht.
Nee, dat staat in de grondwet zodat een regering geen religie als illegaal kan aanmerken en het aanhangen van een religie niet kan vervolgen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is precies waar het voor bedoeld is. Stel dat deze kneuzenkermis van een regering een of meer religies net zo graag stuk wilde maken als de horeca en het MKB dan zijn ze keihard beschermd door de grondwet. De bescherming van onze overige grondrechten is niet zo hard en expliciet als die van de gebedshuizen, en die worden dan ook met voeten getreden op basis van leugens over toegenomen besmettingen.
Die laatste wijst er al op dat het recht op vrijheid van religie niet zo heilig (quote:Artikel 22: Volksgezondheid; woongelegenheid; ontplooiing
1. De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid.
2. Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid.
3. Zij schept voorwaarden voor maatschappelijke en culturele ontplooiing en voor vrijetijdsbesteding.
Het spaghetti monster is een parodie en geen religie. Dat heeft de Raad van State al eens uitgemaakt .quote:Op dinsdag 15 december 2020 23:53 schreef BlackLining het volgende:
En dan is er ook nog het probleem van hoe je gaat bepalen wat echte religies zijn zonder tegen die vrijheid in te gaan. Want lang leve het Vliegend Spaghettimonster.
Nee, het Vliegend Spaghettimonster is een prachtige tool om aan te geven hoe belachelijk de situatie is dat de wet onderscheid maakt op grond van onbewezen theorie.quote:Op woensdag 16 december 2020 02:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het spaghetti monster is een parodie en geen religie. Dat heeft de Raad van State al eens uitgemaakt .
Inmiddels slaan ook Scherpenzeel en Woudenberg negatief uit. Scherpenzeel telde 94 besmettingen in twee weken tijd, in Woudenberg testten 127 mensen positief. Omgerekend komt dat neer op 951 besmettingen per 100.000 inwoners in beide gemeenten. Daarmee nemen ze landelijk gezien plek 4 en 5 in op de lijst van coronabrandhaarden. Het Brabantse Vught (990 besmettingen op 100.000 inwoners) staat op plek 3.quote:Op dinsdag 15 december 2020 21:42 schreef skrn het volgende:
[..]
Zeker maar blijkt toch wel een patroon te zitten, Katwijk was eerder slecht, Urk is bekend, en Bunschoten/Spakenburg doet het al 2 maanden slecht.
Kan best, valt me alleen op.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:56 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Tijdens de piek in november had Zeeland onwijs weinig besmettingen, zeker bijvoorbeeld een gemeente als Veere, wat volgens mij bijzonder kerkelijk is. Het gaat in golven, maar men lijkt zich alleen op de pieken te concentreren en die te linken aan bevolkingsgroepen. Een kwalijke zaak imho.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |