Strengere maatregelen hebben alleen zin als je ze ook voor langere tijd aanhoudt. Vanaf september in de situatie zitten waar we nu naartoe gaan lijkt me op alle fronten, behalve voor de ziekenhuizen, een slecht idee.quote:Op maandag 14 december 2020 12:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.
In maart waren geen zwaardere maatregelen nodig, omdat men vanuit zichzelf een stuk bereidwilliger was om zich aan de (basis)maatregelen te houden. Er is nu een zwaarder pakket nodig om hetzelfde te bewerkstelligen.
En in september hoopte men met een lichter pakket (cf. jouw opmerking 'het is minder erg dan in maart, dus minder strenge maatregelen nodig'). Achteraf blijkt nu juist dat er strengere maatregelen nodig waren.
In twee weken kun je een hoop kapotmaken.quote:Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef trein2000 het volgende:
Anderzijds. Voor scholen gaat het effectief maar om 2 weken. Dat is te overzien.
Alsof alle kinderen gillen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb medelijden met je, ik trek een gillend kind amper voor 1 minuut, daarom heb ik geen kinderen en kan ze ook niet meer maken
Altijd van mening geweest dat je het virus de ruimte niet zoveel ruimte moet geven, dus bij lage aantallen al ingrijpen. Ook de hele zomer voor paniekzaaier uitgemaakt met nog een handjevol mensen hier die het ook zagen aankomen, volgens het merendeel waren die 500+ besmettingen absoluut geen probleem.quote:Op maandag 14 december 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Had je 3 maanden geleden al in zo'n lockdown willen zitten en blijven zitten dan?
Bovendien zijn er tegenwoordig ook noise-cancelling koptelefoons.quote:Op maandag 14 december 2020 12:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alsof alle kinderen gillen.
Alleen de kinderen waarvan de ouders te beroerd zijn om het ze af te leren.
Nah bijna .. sowieso 3quote:Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Anderzijds. Voor scholen gaat het effectief maar om 2 weken. Dat is te overzien. Als je het niet had gedaan had je daar weer een hoop gezeik over gehad.
Het “tegen” kamp zo weinig mogelijk munitie geven is ook belangrijk. En dan doel ik vooral op de burger die op zich wel de maatregelen steunt maar ze niet naleeft. Die moet je zo min mogelijk geven om zichzelf te foppen.
De viruswappies hou je toch wel.
Vast wel.. ergens zijn dat essentiele winkels.quote:Op maandag 14 december 2020 12:50 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dierenwinkels (voor speciaalvoer dat niet altijd online te krijgen is), blijven die open?
Dan is het opeens weer 'emotionele chantage'.quote:Op maandag 14 december 2020 12:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Toen schrokken ze nog van de beelden uit Italie.
Die tonen ze nu niet maar die zijn er ook nog wel.
Neem aan dat die dicht gaan.quote:
Jaquote:
Echt hè?quote:Op maandag 14 december 2020 12:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit is een grap neem ik aan? Hele land plat, iedereen moet thuisblijven. Maar "neem aan van wel" dat de vakantie door mag
Alles wat niet essentieel is gaat dicht dus heel moeilijk lijkt me dat ook niet, toch?quote:
Het ging alleen om de nemen, niet om de tweet, maar die plaatst fok gelijk meequote:Op maandag 14 december 2020 12:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Als ik alles wat hij tweet wil lezen had ik wel op Twitter ipv FOK gezeten.
Die gaan toch ook gewoon dicht, mag ik lijen.quote:
Als iedereen zich hier aan houdt, zitten we daar zo aan...quote:Op maandag 14 december 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mag wel hopen dat ze niet star aan die 3600 besmettingen blijven vasthouden voordat ze weer eens overwegen wat open te doen.
Essentieel natuurlijk. Ken geen Europees land waar die ooit gesloten zijn geweest.quote:Op maandag 14 december 2020 12:50 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dierenwinkels (voor speciaalvoer dat niet altijd online te krijgen is), blijven die open?
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 14 december 2020 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Altijd van mening geweest dat je het virus de ruimte niet zoveel ruimte moet geven, dus bij lage aantallen al ingrijpen. Ook de hele zomer voor paniekzaaier uitgemaakt met nog een handjevol mensen hier die het ook zagen aankomen, volgens het merendeel waren die 500+ besmettingen absoluut geen probleem.
Nu is het geëscaleerd tot een niveau dat ze niet anders meer kunnen dan dit, er waren nog talloze tussenopties geweest en mogelijkheden die niet zijn aangegrepen waardoor het niet zover had hoeven komen.
Dat is wel de crux.quote:Op maandag 14 december 2020 12:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als iedereen zich hier aan houdt, zitten we daar zo aan...
Mijn vrouw zit in de kinderopvang en dat zijn echt heel heel heel veel kinderen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alsof alle kinderen gillen.
Alleen de kinderen waarvan de ouders te beroerd zijn om het ze af te leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |